Väärä vuosi ja kellonaika

thornbird

Hei!

Pöytäkoneeni, jossa on englanninkielinen Xp pro, on ilmeisesti tulossa tiensä päähän. Se on jo vuodelta 2004 tai 2005 ja oireilee nyt seuraavasti: Kun koneen käynnistää, se herjailee että painelehan F1 jos haluat jatkaa tai mene BIOSIIN.
Biosissa käynti ei auta, seuraava käynnistyskerta tuo saman ongelman. Windows käynnistyy normaalisti, mutta on vuodessa 2005 enkä pääse enää windows updateen ollenkaan, sivu aukeaa blankona.
Avasin koneen, tarkistin, että kortit ovat kaikki kiinni, irrotin parit, kun vaihdoin emolevyn patterin varmuuden vuoksi. Patterinvaihto ei auttanut eli se ilmeisin vika ei ainakaan ollut kyseessä.
Mikä muu voi aiheuttaa moista käytöstä?
Windows tuntuu toimivan normaalisti, ohjelmat pyörivät, firefox toimii, semoin ie.
Kyselen siksi, että ajattelin tehdä siitä television yhteyteen mediakoneen, jolla voisi katsella jotkut sarjat netin kautta streamina.
Mistä voi alkaa metsästää vikaa? Virusskanni ei tuottanut tulosta, palomuuri on olemassa, mikä vielä=?

8

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihdoit sen

      patterin, niin kait laitoit koneen kellon ja kalenterin oikeaan aikaan?
      Ei ne itsestään sentään mene...

      • thornbird

        Hei!

        Tottakai vaihdoin kellonajan ja vuoden ja seuraavan käynistyksen yhteydessä se palasi vuoteen 2005 ja muutti kellonajan vääräksi. Eli ei auttanut....


      • vaihdoit väärän
        thornbird kirjoitti:

        Hei!

        Tottakai vaihdoin kellonajan ja vuoden ja seuraavan käynistyksen yhteydessä se palasi vuoteen 2005 ja muutti kellonajan vääräksi. Eli ei auttanut....

        patterin tai se uusi patteri on viallinen.
        Mittasitko sen ensin?
        Noissa "halpa"pienoispattereissa on paljon viallisia.


      • thornbird
        vaihdoit väärän kirjoitti:

        patterin tai se uusi patteri on viallinen.
        Mittasitko sen ensin?
        Noissa "halpa"pienoispattereissa on paljon viallisia.

        Laitoin patterin ensin kokeeksi askelmittariin ja se toimi!


      • thornbird
        thornbird kirjoitti:

        Laitoin patterin ensin kokeeksi askelmittariin ja se toimi!

        Ihan samat tekstit, voltit ja jopa merkki, kaikki stemmaa.


    • Mäkkihöperö
      • thornbird

        Se ei poistaisi kyllä itse vikaa, koska joudun joka kerta painamaan F1, että pääsen Windowsiin. Jotain muutakin vikaa voi olla. Kun tämä vika tuli, alkoi kotonani remontti, joten olen nyt vasta kahdeksan kuukauden jälkeen korjailemassa sitä. Pärjäsin varaläppäreillä tähän asti.


      • thornbird
        thornbird kirjoitti:

        Se ei poistaisi kyllä itse vikaa, koska joudun joka kerta painamaan F1, että pääsen Windowsiin. Jotain muutakin vikaa voi olla. Kun tämä vika tuli, alkoi kotonani remontti, joten olen nyt vasta kahdeksan kuukauden jälkeen korjailemassa sitä. Pärjäsin varaläppäreillä tähän asti.

        Kun Biosin kello oli oikeassa jo, Windowsilla oli vielä väärä kellonaika. Comodon system Cleaner ilmeisesti löysi sen, mikä aiheutti kellonajan sekoilemisen vuoteen 2005. Nyt kaik on kunnossa, edelleen pitää painella se F1 kun käynnistän, mutten jaksa moista enää murehtia. Saattaa liittyä siihen, että jossain vaiheessa tuo koko järjestelmä meni täysjumiin ja jouduin pelastamaan kaiken Ubuntun avulla ja sitten asensin puhtaan Windows asennuksen. Ubuntu jäi ilmeisesti vielä osittain kummittelemaan, vaikkei sitä enää olekaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2274
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      62
      2127
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1971
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1422
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe