Rahastojen myyminen?

ekonomian.tohtori

Ostin vähän aikaa sitten vähän osuuksia rahastossa Nordean verkkopankin kautta, ihan vaan kokeilumiellellä.
Nyt mä mietin että miten sitten rahastojen lunastaminen/myynti sitten sujuu? Verkkopankin kautta ei löydy mitään mistä niitä voisi myydä, vai miten homma toimii? En tietenkään oo myymässä niitä nyt mutta sitten paikan tullen olis hyvä tietää.

Pitääkö niitä rahastoja pitää vähän aikaa ennen kuin niitä lunastaa vai miten homma toimii? pitääkö mennä pankille paikan päälle.

Kyseiset rahastot olivat korkorahastoja.

Olisi kiva saada tietää, kun en ymmärrä hommasta yhtään mitään.

12

2361

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nrd

Puhelimella onnistuu. Myös arvo-osuustilin kautta< jos on.

• Luiskaleuka

Meinaatko että Nordean verkkopalvelussa tosiaan voi vain merkitä rahastoja, mutta ei lunastaa niitä? Ei voi kuin sanoa että onpas mielenkiintoinen systeemi. Tietysti puhelinpalvelussa on helppo tehdä asiakkaalle ehdotuksia varojen uudelleensijoittamiseksi. Mutta esimerkiksi Osuuspankilla on kyllä osto- ja myyntinappulat vierekkäin, vaikka myynti-intoa sieltäkin löytyy.

• nrd
        Luiskaleuka kirjoitti:

Meinaatko että Nordean verkkopalvelussa tosiaan voi vain merkitä rahastoja, mutta ei lunastaa niitä? Ei voi kuin sanoa että onpas mielenkiintoinen systeemi. Tietysti puhelinpalvelussa on helppo tehdä asiakkaalle ehdotuksia varojen uudelleensijoittamiseksi. Mutta esimerkiksi Osuuspankilla on kyllä osto- ja myyntinappulat vierekkäin, vaikka myynti-intoa sieltäkin löytyy.

verkkopankissa voi vain merkitä, ei myydä. aika ärsyttävä systeemi pakko sanoa

• Mä täs

Juuri kaikkeen sellaiseen kannattaa rahojaan panna, mistä ei mitään ymmärrä. ;-/

• afafasfasdf

no valaise vähän asiaa jos pystyt? :)

Luulin näköjään tietäväni. Laitetaan rahaa rahastoon ja sitten myy niitä, toivottavasti voitolla?

• Mä täs
        afafasfasdf kirjoitti:

no valaise vähän asiaa jos pystyt? :)

Luulin näköjään tietäväni. Laitetaan rahaa rahastoon ja sitten myy niitä, toivottavasti voitolla?

Vähän niinkuin ostaisi tauluja sijoitusmielessä perehtymättä ensin lainkaan, että millaiset markkinat on milläkin teiteenlajilla. Tai jos joku valtio liittyisi valtioliittoon, vaikka ei olisi tiedossa, että miten siitä voi erota.

• että sellaista
        Mä täs kirjoitti:

Vähän niinkuin ostaisi tauluja sijoitusmielessä perehtymättä ensin lainkaan, että millaiset markkinat on milläkin teiteenlajilla. Tai jos joku valtio liittyisi valtioliittoon, vaikka ei olisi tiedossa, että miten siitä voi erota.

jaahas ei sentään liioitella. kyllä mä suunnilleen tiedän miten homma toimii mutta nyt kyseessä oli että miten rahastojen myynti sujuu nimen omaan nordean kautta.

eli jos ymmärsin väärin niitä myydän puhelimitse.

• Mä täs
        että sellaista kirjoitti:

jaahas ei sentään liioitella. kyllä mä suunnilleen tiedän miten homma toimii mutta nyt kyseessä oli että miten rahastojen myynti sujuu nimen omaan nordean kautta.

eli jos ymmärsin väärin niitä myydän puhelimitse.

Kyllä, ymmärsit väärin. Vanhanaikaista ja vaarallista tällaisia asioita hoitaa rätiseviä puhelinlinjoja pitkin.
        Koko homma lepää sijoitustilin päällä. Ei sen avaaminen ole mikään iso asia. Vaikka joka pankkiin avaisi yhden.
        Myi rahastot äkkiä pois, ettet vain joudu maksamaan pääomatuloveroa ja laita rahat johonkin, minkä päälle ymmärrät; Vaikka viihde-elektroniikkaan.

• nrd
        Mä täs kirjoitti:

Kyllä, ymmärsit väärin. Vanhanaikaista ja vaarallista tällaisia asioita hoitaa rätiseviä puhelinlinjoja pitkin.
        Koko homma lepää sijoitustilin päällä. Ei sen avaaminen ole mikään iso asia. Vaikka joka pankkiin avaisi yhden.
        Myi rahastot äkkiä pois, ettet vain joudu maksamaan pääomatuloveroa ja laita rahat johonkin, minkä päälle ymmärrät; Vaikka viihde-elektroniikkaan.

mikä ihmeen sijoitustili? jos tarkoitat arvo-osuustiliä niin sen kautta voi Nordeassa suorittaa rahastojen lunastuksia. Nordea vaan veloittaa tuostakin 3e kuussa vaikkei tekisi yhtään kauppaa joten eiköhän vaan ole helpointa soittaa sinne pankkiin jos haluaa rahastojaan myydä.

Onhan se tietysti vaarallista jos joku sattuu kuulemaan että myyt rahastoja, saattavat tulla kyselemään vippiä , huoh :-)

• Mä täs
        nrd kirjoitti:

mikä ihmeen sijoitustili? jos tarkoitat arvo-osuustiliä niin sen kautta voi Nordeassa suorittaa rahastojen lunastuksia. Nordea vaan veloittaa tuostakin 3e kuussa vaikkei tekisi yhtään kauppaa joten eiköhän vaan ole helpointa soittaa sinne pankkiin jos haluaa rahastojaan myydä.

Onhan se tietysti vaarallista jos joku sattuu kuulemaan että myyt rahastoja, saattavat tulla kyselemään vippiä , huoh :-)

Siis arvo-osuustiliä tosiaan tarkoitin.
        Jos tykkää puhelimessa hoitaa näitä asioita, niin mikäs siinä. Onhan 3€/kk jo ihan hyvä säätö. Itselläni meinasi joskus n.17v sitten iskeä lievä kassakriisi, kun pörssiosakkeiden ostomääräystä antaessani tein dekadin virheen, mutta onneksi Liisa kohteliaasti ilmoitti kaupan yhteismarkkamäärän. =8-0

• nrd
        Mä täs kirjoitti:

Siis arvo-osuustiliä tosiaan tarkoitin.
        Jos tykkää puhelimessa hoitaa näitä asioita, niin mikäs siinä. Onhan 3€/kk jo ihan hyvä säätö. Itselläni meinasi joskus n.17v sitten iskeä lievä kassakriisi, kun pörssiosakkeiden ostomääräystä antaessani tein dekadin virheen, mutta onneksi Liisa kohteliaasti ilmoitti kaupan yhteismarkkamäärän. =8-0

syvältähän tuo puhelinsysteemi on mutta jos pelkästään jonkun rahaston lunastamisesta on kyse, niin ehkä on turha avata AO-tiliä sitä varten. Mullakin muutaman rahaston lunastus Nordeasta mielessä mutta ei tahdo saada tehtyä tuon puhelinhomman takia.

• lisää tietoa

Joutuu mennä tekemään ehkä sijoitustilisopimus pankin kanssa. Yleensä voi myös puhelimen välityksellä jos on koodi. Noin uskoisin että myynti ja osto sitten toimii verkkopankin kautta. Kumma kun et ole saanut asiallista vastausta? Minulla ei ole Nordea mutta on toinen pankki ja olen tehnyt sellaisen sopimuksen vasta äsken. Yleensä pankin sijoitusrahastot on kalliita. Niinkuin osisin jossakin nähnyt että verkon kautta kun sijoittaa (siis hankkii sellaisen sijoitussopimuksen ), esimerkiksi Nordnet on ehkä edullisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      346
      2771
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1539
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1370
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      15
      1016
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      57
      987
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      27
      934
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      913
    8. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      898
    9. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      80
      898
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      839
    Aihe