Olen seurannut muutaman vuoden Tuusulan kunnan hautausmaita. Kellokosken hautausmaa on mennyt tänä kesänä kauhean huonoon kuntoon. Siellä on kuulema vaihtunut työihmiset, mutta eikai sen pitäisi vaikuttaa yleisilmeeseen? Luulisi että uusi porukka tekisi suurella innolla töitä eikä päästäisi paikkoja huonoon kuntoon. Onko siellä johdossa syy vai missä vika? Saisivat mennä oppia ottamaan Paijalaan, Jokelaan ja Kirkkopuistoon, siellä on paikat on esimerkillisiä.
Kellokoski hei.
9
734
Vastaukset
- sivusta seurannut
Olen kanssasi samaa mieltä. Pomo ja osa työntekijöistä istuu vain sisällä ja nuoret koululaiset tekevät työt mitä osaavat. Millainen työaika heillä on? Koskaan siellä ei ole työmiehiä kello viidentoista jälkeen. lähtevätkö he ennen työajan päättymistä? Törkeää, kelle pitäisi valittaa ?
- Aviopari 1952
Emme siis ole vaimoni kanssa ainoita kyseeseen asiaa huomiota kiinnittäneitä. Myös tuttavapariskunnan kanssa olemme asiasta keskustelleet. Aiemmin on aina ollut ilo silmälle kierrellä hienosti hoidettua hautuumaata, vaan ei tänä kesänä. Helteitä voisi tietenkin syyttää, mutta joka vuosihan niitä on ollut. Olemmekin ajatelleet tiedustella seurakunnalta, kenelle asiasta voisi puhua.
- Kunnioittaen
Ollaan jo vanhoja ihmisiä.Ei meitä kuunela.Mutta on mukava jos kunnioitusta löytyy.Nätti ympäristö meilleja ystäville sodankin kokeneille,kiitos.
- Esteetikko...kö?
hautausmailla on toiminut "Viran haltija", eli joku uskottu henkilö joka hoitaa hautapaikkojen kaivaukset ja siunaukset. Kesä ajan avuksi on otettu nuorukaisia, "apulaisia", joille työpaikka on ensimmäinen,eli he toimivat ohjeiden mukaan. Totta kai omaiset haluaisi, että heitä ja vainajia kunnioitettaisiin kauniilla ympäristöllä, mutta ehkä se ei kuulu koulutukseen. Ehkä voisi miettiä joitain asioita tarkemmin mutta kamalan vaikea sanoa että "Ottakaa joku, joka ihan kamalasti kunnioittaa !"
- hmmm...
itse en oo huomannu mitään muutosta hautausmaalla. mielestäni se näyttää samalta kuin ennenkin, tosin siellä oli tuossa heinäkuussa jokin työmaa juttu ku koko piha oli auki, mutta sillehän ei luultavasti voi mitään ja aina kun itse olen käynyt hautausmaalla niin siellä he ovat olleet työnteossa. ja olen ymmärtänyt että ainakin kellokosken hautausmaalla työt loppuvat klo 15, joten miksi siellä pitäisi näkyä työntekijöitä klo 15 jälkeen???
- syksyllä sataa
hmmm... kirjoitti:
itse en oo huomannu mitään muutosta hautausmaalla. mielestäni se näyttää samalta kuin ennenkin, tosin siellä oli tuossa heinäkuussa jokin työmaa juttu ku koko piha oli auki, mutta sillehän ei luultavasti voi mitään ja aina kun itse olen käynyt hautausmaalla niin siellä he ovat olleet työnteossa. ja olen ymmärtänyt että ainakin kellokosken hautausmaalla työt loppuvat klo 15, joten miksi siellä pitäisi näkyä työntekijöitä klo 15 jälkeen???
Sielä on kyllä ollut epäsiisti tänä kesänä.Paljon palanutta nurmea ja kituvan näköisiä istutuksia eikä hoito haudat ole koskaan edes kosteita ja juurella kaikki pudonneet kukat.vettäkin on joutuneet vanhat ihmiset hakemaan pitkältäkin kun tynnyreissä ei kastelu vettä ja ei hanastakaan tule kun vaan joskus.MUtta hyva kun tuli syksy ilmat.
- hmm...
syksyllä sataa kirjoitti:
Sielä on kyllä ollut epäsiisti tänä kesänä.Paljon palanutta nurmea ja kituvan näköisiä istutuksia eikä hoito haudat ole koskaan edes kosteita ja juurella kaikki pudonneet kukat.vettäkin on joutuneet vanhat ihmiset hakemaan pitkältäkin kun tynnyreissä ei kastelu vettä ja ei hanastakaan tule kun vaan joskus.MUtta hyva kun tuli syksy ilmat.
mutta eihän jollekin vesiputkiremontille tai mikä siellä on ollut, kun oon kyselly, niin voi mitään. ja tietääkseni ne uudet kastelualtaat olivat pois käytössä, eli miten ihmiset sitten muutama vuosi sitten jaksoivat kantaa vetensä niistä kastelualtaista, mitkä ovat olleet kymmeniä vuosia käytössä ja jotka olivat tänäkin vuonna käytössä.
uskon, että jokú on vaan katkera tilanteesta ja haluaa tehdä hallaa. - syksyllä sataa
hmm... kirjoitti:
mutta eihän jollekin vesiputkiremontille tai mikä siellä on ollut, kun oon kyselly, niin voi mitään. ja tietääkseni ne uudet kastelualtaat olivat pois käytössä, eli miten ihmiset sitten muutama vuosi sitten jaksoivat kantaa vetensä niistä kastelualtaista, mitkä ovat olleet kymmeniä vuosia käytössä ja jotka olivat tänäkin vuonna käytössä.
uskon, että jokú on vaan katkera tilanteesta ja haluaa tehdä hallaa.Kun on Rakkaimpansa luona käynyt jo monta vuotta huomaa eroa,putki rikko on ymmärrettävä asia ihan kaikille totta kai mutta joesta silti saa vettä letkulla tynnyreihin eikä kuolleet kukat johdu siitä putki asiasta,kuitenkin nuoria ihmisiä töissä.Eikä Hallaa hautuumaan asioille kukaan tee tietentahtoen.Se on Pyhä Paikka!
- Järki hoi!
syksyllä sataa kirjoitti:
Kun on Rakkaimpansa luona käynyt jo monta vuotta huomaa eroa,putki rikko on ymmärrettävä asia ihan kaikille totta kai mutta joesta silti saa vettä letkulla tynnyreihin eikä kuolleet kukat johdu siitä putki asiasta,kuitenkin nuoria ihmisiä töissä.Eikä Hallaa hautuumaan asioille kukaan tee tietentahtoen.Se on Pyhä Paikka!
Olen hymyillen seurannut näitä kirjoituksia..Kyllä nyt taidettu talloa jonkun varpaille ja loukattu itsetuntoa tai jotain, mikään muu ei voi motivoida kirjoittamaan tänne näin perättömiä juttuja.
Kaikille ketä asia kiinnostaa, ja ovat tätä viestiketjua lukeneet, käykää itse toteamassa tilanne paikan päällä, ja hitusenkin silmää omaavat huomaavat kyllä paikan olevan vähintääkin entisellään.
Minun mielestäni hautausmaa on ollut tänäkin vuonna vähintääkin yhtä kaunis ja yhtä hyvin hoidettu kuin aikaisempina kesinä, vaikka helleaaltokin koetteli pitkän aikaa. Ja vettä on riittänyt, vaikka hetkellisesti hanat olivatkin mykkänä, ja putkiremontin valmistuttua vesi suihkuaakin joenpuoleisilla osastoilla oikein voimalla!
Hautausmaan vakinaiselta henkilökunnalta olen aina saanut asiallista palvelua, ja varsinkin tänä vuonna uudet naamat, kertaheitolla nuorentuneet kesätyöntekijät, uudella iloisella asenteella, ovat olleet positiivinen yllätys! Ikää vasta ilmeisesti tuskin pariakymmentä, ja hommat sujuu kuin kokeneemmaltakin. Nyt silmä käteen ja paikanpäälle katsomaan!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35088781 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692358- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227