B-mies

htsdf

Onko totta että b-miehet pääsee puolella vuodella? Ja b-miehethän ei vissiin joudu näihin varsinaisiin taistelutehtäviin vaan enemmänkin huolto- ja tukihommiin?
Oon ite palvelemassa Sodankylässä, ja kuulemma b-miesten palvelusaika on 6kk eikä b-miehet osallistu leireille. Onko asia tosiaan näin Sodankylässä?
Itseäni kiinnostaisi ruveta lääkintämieheksi tai kuskiksi, mutta voidaanko b-mies määrätä näihin hommiin? Oon kyllä lukenu/kuullut että b-mies voi olla lääkintämies, mutta tällöin vain mies istuskelee veksissä ja hoitaa potilaita, liekkö asia näin? Lepiä hommaahan se olisi, mutta aika helvetin tylsältä kuulostaa, vähän "äksöniä" kyllä kaipaisin kuitenkin.

P-kausihan taitaa olla A- ja B-miehillä samanlainen, mutta sitten E- ja J-kaudella homma muuttuu. Pääseekö siis b-miehet helpommalla kuin A-miehet, ja b-miehiä ei vissiin määrätä AUKiin, vai riippuuko tämäkin ihan siitä syystä miksi on B-mies?

7

5079

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pääsee

      .. helvetin helpolla. Aina 6 kk eikä mitään fyysisesti raskasta. Joskus joutuu ehkä väijyhommiin ja vähän valvomaan, mutta sekin toista kuin tetsailla pitkin öitä. B-paprujen hankkiminen KANNATTAA TODELLA!!

      • htsdf

        juu mutta onko tämä vain paikkakohtaista vai koskeeko tämä joka paikassa? Huhuja oon kuullut/lukenut että b-miehiä on AUKkiinkin laitettu...
        entä miten on näitten leirien kanssa? Ei yhtään kiinnosta nuo leirit, etenkään talvella, muutenkin talvi on mielestäni vuoden vittumaisinta aikaa niin pitäisi muka leireillä ahtaassa ja paskaisessa teltassa nukkua.
        Mitenkä sitten loppusota? Millä tavoin b-miehet loppusotaan osallistuvat?


    • 11+4

      vastauksia nyt tohon ylempään!!!

    • 1+15

      Paikkakohtaista. Säkylässä 2008 oli viestikomppanian AUKissa 9 B-miestä ja vuoden palvelusaika siis.
      Ei se B-paperi automaattisesti mistään vapauta, yksilöllisesti katsotaan mahdollisuuksia jne. Tottakai B-papruilla on helpompi valitella, että en jaksa tota enkä tota, mutta automaattisesti ei tosiaan mistään vapauta.

    • nn nb

      Riippuu siitä mistä ne B-paperit ovat. Jos on huono näkö, niin ei vapauta juuri mistään.

    • jehovanarmeija

      minä en saanut mitään helpotusta b-papereilla.

      armeija oli kakkaa.

      Haluan kostaa armeijalle!!!!

      Antakaa vihjeitä

      • Allahin miekka

        Voit hakea reservin sivariksi armeijan jälkeenkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe