Onko totta että b-miehet pääsee puolella vuodella? Ja b-miehethän ei vissiin joudu näihin varsinaisiin taistelutehtäviin vaan enemmänkin huolto- ja tukihommiin?
Oon ite palvelemassa Sodankylässä, ja kuulemma b-miesten palvelusaika on 6kk eikä b-miehet osallistu leireille. Onko asia tosiaan näin Sodankylässä?
Itseäni kiinnostaisi ruveta lääkintämieheksi tai kuskiksi, mutta voidaanko b-mies määrätä näihin hommiin? Oon kyllä lukenu/kuullut että b-mies voi olla lääkintämies, mutta tällöin vain mies istuskelee veksissä ja hoitaa potilaita, liekkö asia näin? Lepiä hommaahan se olisi, mutta aika helvetin tylsältä kuulostaa, vähän "äksöniä" kyllä kaipaisin kuitenkin.
P-kausihan taitaa olla A- ja B-miehillä samanlainen, mutta sitten E- ja J-kaudella homma muuttuu. Pääseekö siis b-miehet helpommalla kuin A-miehet, ja b-miehiä ei vissiin määrätä AUKiin, vai riippuuko tämäkin ihan siitä syystä miksi on B-mies?
B-mies
7
5650
Vastaukset
- pääsee
.. helvetin helpolla. Aina 6 kk eikä mitään fyysisesti raskasta. Joskus joutuu ehkä väijyhommiin ja vähän valvomaan, mutta sekin toista kuin tetsailla pitkin öitä. B-paprujen hankkiminen KANNATTAA TODELLA!!
- htsdf
juu mutta onko tämä vain paikkakohtaista vai koskeeko tämä joka paikassa? Huhuja oon kuullut/lukenut että b-miehiä on AUKkiinkin laitettu...
entä miten on näitten leirien kanssa? Ei yhtään kiinnosta nuo leirit, etenkään talvella, muutenkin talvi on mielestäni vuoden vittumaisinta aikaa niin pitäisi muka leireillä ahtaassa ja paskaisessa teltassa nukkua.
Mitenkä sitten loppusota? Millä tavoin b-miehet loppusotaan osallistuvat?
- 11+4
vastauksia nyt tohon ylempään!!!
- 1+15
Paikkakohtaista. Säkylässä 2008 oli viestikomppanian AUKissa 9 B-miestä ja vuoden palvelusaika siis.
Ei se B-paperi automaattisesti mistään vapauta, yksilöllisesti katsotaan mahdollisuuksia jne. Tottakai B-papruilla on helpompi valitella, että en jaksa tota enkä tota, mutta automaattisesti ei tosiaan mistään vapauta. - nn nb
Riippuu siitä mistä ne B-paperit ovat. Jos on huono näkö, niin ei vapauta juuri mistään.
- jehovanarmeija
minä en saanut mitään helpotusta b-papereilla.
armeija oli kakkaa.
Haluan kostaa armeijalle!!!!
Antakaa vihjeitä- Allahin miekka
Voit hakea reservin sivariksi armeijan jälkeenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113515MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar691886Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411576Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59826- 170823
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768