jumala, vaan Isä Jumalan työkalu. Sitä voidaan verrata sähköön, jota tuotetaan voimalaitoksessa ja jota jaetaan sitä tarvitseville miljoonille ihmisille.
Eräs ero niillä kuitenkin on. Sähköä voi ostaa kuka vaan joka siitä maksaa. Sen sijaan Jumala antaa Pyhän Hengen vain heille, jotka Hän katsoo kelvolliseksi sen saamaan uskonsa perusteella. Eli sitä ei voi ostaa, vaan sen saaminen on Jumalan harkinnassa.
Joka tapauksessa Pyhä Henki on Jumalan työkalu. Se ei ole jumala, vaan Jumalan käyttämä työkalu/voima.
Pyhä Henki ei ole
144
752
Vastaukset
- mutkat suoriksi
sinulla Pyhä Henki?
: Hänellä on kaikki yksilön ominaisuudet, mikä todistaa Hänen olevan Jumalan kolmas Persoona. Hän on Puollustaja, Opettaja, Parantaja, tulee murheelliseksi, ohjaa Kristuksen tuntemiseen,Hänellä on luomisen valtuudet, Pyhä Henki on HÄN, siis persoona, siinä kuin Jumala ja Poika, He ovat kolmiyhteinen Jumala.
* Mikä demonihenki se on, joka sinun kauttasi kokoajan tahtoo alentaa Jumalaa henkien tasolle, ei sen Hengen, kun Sana sanoo, Jumalan HENKI. Kaikkialla läsnäolevana.. Ja juuri kolmannen Persoonan , eli Pyhän Henhen persoonassa, ja Pojassa kolmiyhteisenä JUmalana, on kaikkialla.
* Kun Jeesus tulee, Hänet nähdään kaikkialla, vaikka on yksin, ja tiedämmehän, että maa on pyöreä, silti Hän on nähtävissä jokapuolella maapalloa samanaikaiseti. Sellainen on käsittämätön kolmiyhteinen Jumala. Ei edes x-hirvaksen äly riitä sitä selittämään, paitsi, että kiellät koko asian?- Kolmiyhteinenkö
"ja Pojassa kolmiyhteisenä JUmalana, on kaikkialla."
Poika on kolmiyhteinen Jumala. Jumala on samalla kolme Persoonaa. Jeesuksessa on siis kolme persoonaa. Skitsofreniaa?? - sähkövirta???
Hirvaan sähkövirta on sidoksissa hänen Nikeatraumansa valokytkimeen. Kytkimen kautta lamppuun tuleva valo on Hirvaalle Nikeahän.
- x-hirvas
sähkövirta??? kirjoitti:
Hirvaan sähkövirta on sidoksissa hänen Nikeatraumansa valokytkimeen. Kytkimen kautta lamppuun tuleva valo on Hirvaalle Nikeahän.
energiaa, voimaa niinkuin Pyhä Henkikin. Oikeastaan PH on energiaa, joka on lähtöisin Raamatun mukaan Jumalasta.
- Äikäs
x-hirvas kirjoitti:
energiaa, voimaa niinkuin Pyhä Henkikin. Oikeastaan PH on energiaa, joka on lähtöisin Raamatun mukaan Jumalasta.
He,ompas huono vertaus näinkin tärkeässä kohdassa.Jumalan voimaa ei voi verrata sähköön eikä muuhunkaan enerkian lähteeseen,koska Jumalan voima on jotain käsittämätöntä ja mahtavaa.
Tavallaan työkaluhan Pyhä Henki on.Pyhä Henkihän ohjaa ja opettaa ihmistä kulkemaan Jumalan tahdossa. Kuten Jeesuskin, niin Pyhä Henki prikulleen toimii Jumalan aivoittamalla tavalla kuten Kristuskin.
Jumala ilmestyy Pyhän Hengen avulla ihmisen elämässä ja arjessa.
Niin, kun Helluntaipalstalla ollaan, niin tähän Pyhään Henkeen liittyy huvittava piirre heidän opissaan.Muistat, miten Jeesus opetti, miten hänen lähdettyään opetuslasten tulee odottaa tämän Pyhän Hengen tuloa maan päälle ja saamaan sen Hengen sisimpäänsä opettajaksi ja johdattajaksi.
No, tästä opetuksesta on kyhätty uusi versio eli vielä tänäkin päivänä ihmisen tulee odottaa tätä Pyhän Hengen tulemista ja "täyttymistä" Hengestä,- josta seuraa se kielillä puhuminen opetuksensa mukaisesti.
No, miten lie ymmärrys ´vinksahtanut kun eivät opetuksessaan huomioi, miten tätä Pyhää Henkeä ei edes tarvitse odottaa kun se on ollut maan päällä ja parituhatta vuotta.Kyllä siinä odottavalle aika käy pitkäksi, jos vielä yhä uudelleen odottaa ja odottaa.
Niin, eri Raamatun ilmoitusten tielnteista on tehty mitä ihmeellisimpiä oppeja ja versioita.- todé*
x-hirvas, mikä kumma olio tämä teidän henkenne oikein on? Mistä tuli ja minne menee? Ekivaarilta mm. olen asia kysynyt, mutten ole saanut vastausta. Merihukan teorian mukaan Hän syntyi yht´aikaa Jeesuksne kanssa.
- jumpe.
yhtä pirullisen ilkeänä kuin aina ennenkin. Älä X-hirvas vällää.
Nyt hän inhoaa merihukkaa, sinua ja Ekivaaria yhtä aikaa.
Itsellään hänellä ei ole koskaan mitään asiaa. Pelkkiä kysymyksiä, niinkuin taas.
Ei kehtaa suoraan sanoa kuitenkaan.
Ja odotas vaan ei mene kauan kun alkaa ylpeilyn taloillaan ym.palstalle kuulumattomalla.
"x-hirvas, mikä kumma olio tämä teidän henkenne on? Mistä tuli ja minne menee?
Ekivaarilta mm.olen asiaa kysynyt, mutten ole saanut vastausta. Merihukan teorian mukaan Hän syntyi yhtaikaa Jeesuksne kanssa."
Kuten huomaat, X-hirvas, veemäinen kyssäri, johon ei kukaan voi vastata, ja valhetta kauniiksi lopuksi. - todé*
jumpe. kirjoitti:
yhtä pirullisen ilkeänä kuin aina ennenkin. Älä X-hirvas vällää.
Nyt hän inhoaa merihukkaa, sinua ja Ekivaaria yhtä aikaa.
Itsellään hänellä ei ole koskaan mitään asiaa. Pelkkiä kysymyksiä, niinkuin taas.
Ei kehtaa suoraan sanoa kuitenkaan.
Ja odotas vaan ei mene kauan kun alkaa ylpeilyn taloillaan ym.palstalle kuulumattomalla.
"x-hirvas, mikä kumma olio tämä teidän henkenne on? Mistä tuli ja minne menee?
Ekivaarilta mm.olen asiaa kysynyt, mutten ole saanut vastausta. Merihukan teorian mukaan Hän syntyi yhtaikaa Jeesuksne kanssa."
Kuten huomaat, X-hirvas, veemäinen kyssäri, johon ei kukaan voi vastata, ja valhetta kauniiksi lopuksi.olen asia kysynyt, mutta ei ole vastausta sieltäkään tullut.
Kas vain, kun tulkitset kysymykseni piruiluksi ja inhoamisen osoitukseksi. Noh, jättäkäämme arvailusi omaan piikkinsä.
Vastatkaa nyt kuitenkin, hyvät herrat! on! Miksi yrität tyydyttää lihallista uteliaisuuttasi? Pitäisikö se jotakin varten ihmisten tietää?
Johannes 3
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
´- -sama-
todé* kirjoitti:
olen asia kysynyt, mutta ei ole vastausta sieltäkään tullut.
Kas vain, kun tulkitset kysymykseni piruiluksi ja inhoamisen osoitukseksi. Noh, jättäkäämme arvailusi omaan piikkinsä.
Vastatkaa nyt kuitenkin, hyvät herrat!Puhu vain omasta puolestasi. Merihukka ei olekkaan sanonut sellaista kun väitit. Miksi valehtelet?
- todé*
-sama- kirjoitti:
Puhu vain omasta puolestasi. Merihukka ei olekkaan sanonut sellaista kun väitit. Miksi valehtelet?
omassa ketjussaan iitrailee sellaista. Mikäs sinua riepoo? Jotain olen kirjoittanut pahasti?
- todé*
ekivaari kirjoitti:
on! Miksi yrität tyydyttää lihallista uteliaisuuttasi? Pitäisikö se jotakin varten ihmisten tietää?
Johannes 3
8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
´onko sinun dogmisi mukainen Pyhä Henki myös ollut aina olemassa, vai missä vaiheessa ilmaantui puhaltelmaan? Tässäkö on uteliaisuuden raja, jonka asetat meille kiinnostuneille?
Raamattu kertoo Jumalan lapsista, ja sinä nyt jonkin tuntemattoman hengen lapsista. Niinkö se menee? - -sama-
todé* kirjoitti:
omassa ketjussaan iitrailee sellaista. Mikäs sinua riepoo? Jotain olen kirjoittanut pahasti?
Lukaisin teitin keskusteluja hänen ketjussaan, kun nostit ne ylös. Merihukka siinä taisi kirjoittaa jotain ihan päinvastaista
todé* kirjoitti:
onko sinun dogmisi mukainen Pyhä Henki myös ollut aina olemassa, vai missä vaiheessa ilmaantui puhaltelmaan? Tässäkö on uteliaisuuden raja, jonka asetat meille kiinnostuneille?
Raamattu kertoo Jumalan lapsista, ja sinä nyt jonkin tuntemattoman hengen lapsista. Niinkö se menee?16 "Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia."
Gal. 3:26
"Sillä te olette kaikki uskon kautta Jumalan lapsia Kristuksessa Jeesuksessa."
1. Joh. 3:2
"Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."
´- x-hirvas
jatkaa Raamatun opiskelua, jotta tietää mitä ihmisen henki on. No, katsotaan mitä kirja siitä sanoo.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa ELÄMÄN HENGEN, ja niin ihmisestä tuli ELÄVÄ SIELU.
Eli elämän henki, joka ylläpitää elämistä, se on lähtöisin Jumalalta, mutta se ei ole Pyhä Henki. Ne ovat kaksi eri asiaa. Niin, mihin tuon elämän henki sitten menee? Siihen vastaa kirja näin:
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Eli ihmisen, eläimen ja minkä hyvänsä elävän, jossa on elämän henki, se palaa ihmisen, eläimen kuollessa Jumala luo. - todé*
x-hirvas kirjoitti:
jatkaa Raamatun opiskelua, jotta tietää mitä ihmisen henki on. No, katsotaan mitä kirja siitä sanoo.
1. Moos. 2:7
Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa ELÄMÄN HENGEN, ja niin ihmisestä tuli ELÄVÄ SIELU.
Eli elämän henki, joka ylläpitää elämistä, se on lähtöisin Jumalalta, mutta se ei ole Pyhä Henki. Ne ovat kaksi eri asiaa. Niin, mihin tuon elämän henki sitten menee? Siihen vastaa kirja näin:
Saarn. 12:7
Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin.
Eli ihmisen, eläimen ja minkä hyvänsä elävän, jossa on elämän henki, se palaa ihmisen, eläimen kuollessa Jumala luo.tie, totuus ja elämä.", sanoi Jeesus itsestään. Uskon siis, että tuo Elämä on Jumalan henki, Pyhä Henki.
olisivat kaikki "tosi Jumala", meillä olisi todella monijumaluus, mutta Jeesuksen opetuksen mukaan meillä on vain yksi Jumala, Isä, josta kaikki on, niin myös poika ja Pyhä henki ovat Isästä, joka - y k s i n - voi tehdä mitä tahtoo, mutta poika ja Pyhä henki itseksensä ilman Isän apua eivät voi mitään tehdä,
Joh.16:13
Johannes 5
19 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."
Johannes 16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
´- x-hirvas
uskoa Jeesuksen sanaan. Hän ilmoitti näin:
Apt.1.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, KUN PYHÄ HENKI TULEE TEIHIN, NIIN TE SAATTE VOIMAN, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
Jeesukseen uskovat uskovat Hänen SANAANSA, jossa Hän todistaa Pyhän Hengen olevan voiman. Siis tämä asia on Jeesukseen todella uskoville täysin varma. - todé*
x-hirvas kirjoitti:
uskoa Jeesuksen sanaan. Hän ilmoitti näin:
Apt.1.
5 Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
6 Niin he ollessansa koolla kysyivät häneltä sanoen: "Herra, tälläkö ajalla sinä jälleen rakennat Israelille valtakunnan?"
7 Hän sanoi heille: "Ei ole teidän asianne tietää aikoja eikä hetkiä, jotka Isä oman valtansa voimalla on asettanut,
8 vaan, KUN PYHÄ HENKI TULEE TEIHIN, NIIN TE SAATTE VOIMAN, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
9 Kun hän oli tämän sanonut, kohotettiin hänet ylös heidän nähtensä, ja pilvi vei hänet pois heidän näkyvistään.
Jeesukseen uskovat uskovat Hänen SANAANSA, jossa Hän todistaa Pyhän Hengen olevan voiman. Siis tämä asia on Jeesukseen todella uskoville täysin varma.erikseen Jeesuksen sana ja Jumalan sana?
- Jisreel
Jeesus käyttää Pyhästä Hengestä nimitystä Hän.
Olet lähtenyt todella vaarallisille vesille nyt kun alat vielä Pyhää Henkeä alentaa. Muista mitä Jeesus sanoo pilkasta häntäkin kohtaan ja mitä Pyhän Hengen pilkasta.
Sinä ja tuo eksyttäjäryhmäsi liikutte hyvin vaarallisilla vesillä.Koska Jeesuksen käyttämä sana ei välttämättä merkitse ”hän”.
Sana on alkukielellä ”ekeinos”, jonka merkityksiksi Strong'sin sanakirja antaa:
that= tuo, se 99 kertaa
those=nuo,ne 40
he=hän 40
the same=sama 20
they=he, ne 14
Eli sana on käännetty hän -sanalla 40 kertaa ja muulla sanalla yli 200 kertaa.
Käännös 33/38 sanoo ”hän”, mutta Biblia 1776 ja Coco Pyhä Raamattu 1642 sanoo ”se”.Jonah kirjoitti:
Koska Jeesuksen käyttämä sana ei välttämättä merkitse ”hän”.
that= tuo, se 99 kertaa
those=nuo,ne 40
he=hän 40
the same=sama 20
they=he, ne 14
Käännös 33/38 sanoo ”hän”, mutta Biblia 1776 ja Coco Pyhä Raamattu 1642 sanoo ”se”.Tuo oli useille hyvin tärkeätä tietoa! Olen joskus aikaisemmin huomauttanut että totta kai, koska "Jumala on kaikki kaikissa", niin hänessä on persoonallisiakin piirteitä, mutta hän itse sanoi Moosekselle olevansa myös"Se", "joka" ja "mikä". Toisin sanoen hän on enemmän kuin vain persoona — "teatterinaamio".
2. Moos. 3:14
"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
´ekivaari kirjoitti:
Tuo oli useille hyvin tärkeätä tietoa! Olen joskus aikaisemmin huomauttanut että totta kai, koska "Jumala on kaikki kaikissa", niin hänessä on persoonallisiakin piirteitä, mutta hän itse sanoi Moosekselle olevansa myös"Se", "joka" ja "mikä". Toisin sanoen hän on enemmän kuin vain persoona — "teatterinaamio".
2. Moos. 3:14
"Jumala vastasi Moosekselle: "Minä olen se, joka minä olen". Ja hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä olen' lähetti minut teidän luoksenne".
´on Jumalan hengen vaikutus.Ei erillinen persoona.
Se on se jota sanotaan myös omaksitunnoksi.
Se vaikuttaa kaiken hyvän ihmisten tekemisessä ja antaa ymmärtää Raamatun totuuksia.
Paha henki on paholaisen vaikutusta, mutta sanotaanko sitä Saatanasta erillään olevaksi persoonaksi?
Jos nyt tälläinen vertauskuva sallitaan.
Paholainen, tämän maailman herrana kilpailee eli yrittää voittaa vaikutuksellaan ihmiset omakseen ja tekemään hänen tekojaan.
Ja hyvin onkin onnistunut, kun ajattelee kaikkea pahuutta, mitä täällä maailmassa tapahtuu.
Ja hyvin on onnistunut sotkemaan uskon asioihin kaikenlaista pakanuutta ja sekaannusta.
Ja täydestä menee kaikenlaiset perinnäisopit, joita puhtaaseen kristinoppiin on perästä päin kehitelty.
Niistä sitten pidetään kiinni "henkeen ja vereen".
Molemmat henget ovat vaikuttaneet ihmisiin siitä asti, kun ensimmäiset ihmiset paratiisissa lankesivat.
Ja kun otetaan huomioon paholaisen aikaisempi asema taivaassa. Entisenä enkelinä sillä on viisautta enemmän kuin ihmisellä ja lisäksi vuosituhansien kokemus siitä, minkälainen hienovarainen petos menee täydestä ihmisiin,niin että kyllä se on meihin ihmisiin nähden vahvoilla.
Ainoa turva on nöyrästi riippua Jumalan armossa ja luottaa kaikessa Häneen.- vaar. vesillä
Jonah kirjoitti:
that= tuo, se 99 kertaa
those=nuo,ne 40
he=hän 40
the same=sama 20
they=he, ne 14
Käännös 33/38 sanoo ”hän”, mutta Biblia 1776 ja Coco Pyhä Raamattu 1642 sanoo ”se”.liikut vaarallisilla vesillä.
Ap. t. 5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Ap. t. 15:28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät: - 17
Jonah kirjoitti:
that= tuo, se 99 kertaa
those=nuo,ne 40
he=hän 40
the same=sama 20
they=he, ne 14
Käännös 33/38 sanoo ”hän”, mutta Biblia 1776 ja Coco Pyhä Raamattu 1642 sanoo ”se”.Jeesus puhuu selvästi Hengestä persoonana,sillä Hän käyttää maskuliinimuotoa ho parakletos,puolustaja,auttaja.Alkutekstissä Hengen sijasta käytetään demonstratiivipronominia,on alkutekstissä henkilöön viitataan maskuliinimuoto ekeinos "tämä,tuo",eikä neutrimuoto ekeino esim.
joh 14:26 15:26 .Aika huvittavaa jos rupeamme käyttämään sanaa sähkövirta,tässä esim.
Room.8:16 Sähkövirta itse todistaa meidän henkemme kanssa,että me olemme Jumalan lapsia
Ap.15:28 Sillä sähkävirta ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava..........
Lisäksi sähkövirta myös puhuuAp.13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan sähkövirta sanoi erottakaa MINULLE Barnabas ja Saulus siihen työhön,johon MINÄ olen heidät kutsunut. - x-hirvas
17 kirjoitti:
Jeesus puhuu selvästi Hengestä persoonana,sillä Hän käyttää maskuliinimuotoa ho parakletos,puolustaja,auttaja.Alkutekstissä Hengen sijasta käytetään demonstratiivipronominia,on alkutekstissä henkilöön viitataan maskuliinimuoto ekeinos "tämä,tuo",eikä neutrimuoto ekeino esim.
joh 14:26 15:26 .Aika huvittavaa jos rupeamme käyttämään sanaa sähkövirta,tässä esim.
Room.8:16 Sähkövirta itse todistaa meidän henkemme kanssa,että me olemme Jumalan lapsia
Ap.15:28 Sillä sähkävirta ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava..........
Lisäksi sähkövirta myös puhuuAp.13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan sähkövirta sanoi erottakaa MINULLE Barnabas ja Saulus siihen työhön,johon MINÄ olen heidät kutsunut.näsäviisas ja lapsellinen "17" , niin voithan toki kirjoitella tuollaistakin. Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja niin tein minäkin, verratessani Pyhää Henkeä sähköön, jota voidaan jakaa ihmisille.¨
Jeesus ilmoitti Pyhän Hengen olevan voiman, joten se on Jumalan voima eikä persoona. Uskon mitä Hän sanoi. - x-hirvas
tuomen.kukka kirjoitti:
on Jumalan hengen vaikutus.Ei erillinen persoona.
Se on se jota sanotaan myös omaksitunnoksi.
Se vaikuttaa kaiken hyvän ihmisten tekemisessä ja antaa ymmärtää Raamatun totuuksia.
Paha henki on paholaisen vaikutusta, mutta sanotaanko sitä Saatanasta erillään olevaksi persoonaksi?
Jos nyt tälläinen vertauskuva sallitaan.
Paholainen, tämän maailman herrana kilpailee eli yrittää voittaa vaikutuksellaan ihmiset omakseen ja tekemään hänen tekojaan.
Ja hyvin onkin onnistunut, kun ajattelee kaikkea pahuutta, mitä täällä maailmassa tapahtuu.
Ja hyvin on onnistunut sotkemaan uskon asioihin kaikenlaista pakanuutta ja sekaannusta.
Ja täydestä menee kaikenlaiset perinnäisopit, joita puhtaaseen kristinoppiin on perästä päin kehitelty.
Niistä sitten pidetään kiinni "henkeen ja vereen".
Molemmat henget ovat vaikuttaneet ihmisiin siitä asti, kun ensimmäiset ihmiset paratiisissa lankesivat.
Ja kun otetaan huomioon paholaisen aikaisempi asema taivaassa. Entisenä enkelinä sillä on viisautta enemmän kuin ihmisellä ja lisäksi vuosituhansien kokemus siitä, minkälainen hienovarainen petos menee täydestä ihmisiin,niin että kyllä se on meihin ihmisiin nähden vahvoilla.
Ainoa turva on nöyrästi riippua Jumalan armossa ja luottaa kaikessa Häneen.ihmisen sisällä on omatunto, ihmisen sisäinen ääni, joka ohjaa ja auttaa ihmistä.
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu. - esiin hyvää?
x-hirvas kirjoitti:
ihmisen sisällä on omatunto, ihmisen sisäinen ääni, joka ohjaa ja auttaa ihmistä.
Luuk. 6:45
Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.""Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.""
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu??? Esiin hyvää?? Mitä täällä enää jankutat niille jotka ovat valinneet kadotuksen???
Olet tuonut esiin hyväsi!
Hirvas kirj: "Kyllä kaikkien loppu on sama, myös helluntailaisten, koska he nimenomaan uskovat ja kumartavat katolisen kirkon ja paavin alullepanemaa harhaoppia. 300-luvulla nimenomaan paavi oli moottorina käynnistämässä "uskonpuhdistusta", joka huipentui Nikaian kirkolliskokoukseen. Siellä luotiin kokonaan uusi oppi, ja sen pohjalle ovat kirkot ja uskonnolliset kultit perustaneet omat oppinsa. Pahin niistä on usko kolminaisuusoppiin, jolla on eksytetty ihmiskunta pois Jumalan sanasta, ja tilalle on tuotu kymmeniätuhansia erilaisia tulkintoja, väännöksiä ja oppeja, joihin ihmiset on opetettu uskomaan.
Helluntailaisten oppi perustuu juuri tuohon samaan valheeseen, ja mitäpä muuta siitä seuraa kuin kadotus." 17 kirjoitti:
Jeesus puhuu selvästi Hengestä persoonana,sillä Hän käyttää maskuliinimuotoa ho parakletos,puolustaja,auttaja.Alkutekstissä Hengen sijasta käytetään demonstratiivipronominia,on alkutekstissä henkilöön viitataan maskuliinimuoto ekeinos "tämä,tuo",eikä neutrimuoto ekeino esim.
Lisäksi sähkövirta myös puhuuAp.13:2 Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan sähkövirta sanoi erottakaa MINULLE Barnabas ja Saulus siihen työhön,johon MINÄ olen heidät kutsunut.Raamattu vertaa Jumalan sanaa ja sen välittäjiä mm. öljypuiksi, öljyputkiksi ja lampun jaloiksi. Ehkä nykyihmiset ymmärtäisivät tuon saman asian paremmin sähkövirtana?:
Sakarja 4:
2 "Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä."
Ilm. 11:4
"Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. "
´- x-hirvas
esiin hyvää? kirjoitti:
""Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.""
Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu??? Esiin hyvää?? Mitä täällä enää jankutat niille jotka ovat valinneet kadotuksen???
Olet tuonut esiin hyväsi!
Hirvas kirj: "Kyllä kaikkien loppu on sama, myös helluntailaisten, koska he nimenomaan uskovat ja kumartavat katolisen kirkon ja paavin alullepanemaa harhaoppia. 300-luvulla nimenomaan paavi oli moottorina käynnistämässä "uskonpuhdistusta", joka huipentui Nikaian kirkolliskokoukseen. Siellä luotiin kokonaan uusi oppi, ja sen pohjalle ovat kirkot ja uskonnolliset kultit perustaneet omat oppinsa. Pahin niistä on usko kolminaisuusoppiin, jolla on eksytetty ihmiskunta pois Jumalan sanasta, ja tilalle on tuotu kymmeniätuhansia erilaisia tulkintoja, väännöksiä ja oppeja, joihin ihmiset on opetettu uskomaan.
Helluntailaisten oppi perustuu juuri tuohon samaan valheeseen, ja mitäpä muuta siitä seuraa kuin kadotus."sillä hyvää on se, että paljastan helluntaisuuden erääksi uskonnolliseksi ryhmäksi, jonka opetus perustuu vääristeltyyn Raamatun tulkintaan. Minä sanon sen suoraan, en kaunistele ja perustelen sanottavani Jeesuksen sanalla. Jos joku herää ja jättää tuon hapatuksen, se on hvyä asia. Jumala kehoittaa sanassaan näin:
Ilm.18.
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on SUURI BABYLON ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Helluntailaisuus on katolisen kirkon aikanaan keksimän harhaopin levittäjä, ja osa suurta Babylonia, joka tarkoittaa kaikkia maailman harhaoppeja ja uskontoja. - 33
x-hirvas kirjoitti:
näsäviisas ja lapsellinen "17" , niin voithan toki kirjoitella tuollaistakin. Jeesus puhui kansalle vertauksilla, ja niin tein minäkin, verratessani Pyhää Henkeä sähköön, jota voidaan jakaa ihmisille.¨
Jeesus ilmoitti Pyhän Hengen olevan voiman, joten se on Jumalan voima eikä persoona. Uskon mitä Hän sanoi.Kyllä Jehovan todistajat omissa matskuissaan käyttävät juuri tuota sähkävirta oppia kuvaamaan Pyhää Henkeä.Jt muuten selittävät kaikki kiusalliset kohdat,joita seuran opetus ei tue vertausksilla.Olet
edelleen uskollinen heidän näkemyksilleen. - x-hirvas
33 kirjoitti:
Kyllä Jehovan todistajat omissa matskuissaan käyttävät juuri tuota sähkävirta oppia kuvaamaan Pyhää Henkeä.Jt muuten selittävät kaikki kiusalliset kohdat,joita seuran opetus ei tue vertausksilla.Olet
edelleen uskollinen heidän näkemyksilleen.uskollinen Jeesuksen SANALLE. Jos Jehovan Todistajat ilmoittavat Pyhän Hengen olevan Jumalan voima, niin siinä tapauksessa he uskovat täsmälleen Jeesuksen sanaan, että Pyhä Henki on Jumalan voima.
Luuk. 24:49
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan VOIMA korkeudesta."
Haluatko "33" uskoa Jeesusta, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA? - 19
x-hirvas kirjoitti:
uskollinen Jeesuksen SANALLE. Jos Jehovan Todistajat ilmoittavat Pyhän Hengen olevan Jumalan voima, niin siinä tapauksessa he uskovat täsmälleen Jeesuksen sanaan, että Pyhä Henki on Jumalan voima.
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka minun Isäni on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan VOIMA korkeudesta."
Haluatko "33" uskoa Jeesusta, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA?Totta kai uskon ,että Pyhä Henki on Jumalan voima niinkuin Raamattu sen ilmoittaa
Se on helppoa uskoa koska Isä ,Poika ja Pyhä Henki on juuri tuo Jumalan voima. - x-hirvas
19 kirjoitti:
Totta kai uskon ,että Pyhä Henki on Jumalan voima niinkuin Raamattu sen ilmoittaa
Se on helppoa uskoa koska Isä ,Poika ja Pyhä Henki on juuri tuo Jumalan voima.Jumala on yksi ainoa, josta kaikki on lähtöisin, eikä muita jumalia ole. Nyt kun yhdistelet pakanallisesti heidät kolminaisuuteen, hylkäät samalla Jeesuksen ja Hänen opetuksen, jolloin jumaliasi ovat todellisuudessa ihmisopin kehittäneet ihmiset.
Näin se on, mutta sitähän sinä et valitettavasti huomaa. Tuo pakanallinen oppi estää sinut näkemästä Jumalan SANAN totuutta. Eksytys on tehnyt sinussakin tehtävänsä. - poppoota
x-hirvas kirjoitti:
sillä hyvää on se, että paljastan helluntaisuuden erääksi uskonnolliseksi ryhmäksi, jonka opetus perustuu vääristeltyyn Raamatun tulkintaan. Minä sanon sen suoraan, en kaunistele ja perustelen sanottavani Jeesuksen sanalla. Jos joku herää ja jättää tuon hapatuksen, se on hvyä asia. Jumala kehoittaa sanassaan näin:
Ilm.18.
1 Sen jälkeen minä näin tulevan taivaasta alas erään toisen enkelin, jolla oli suuri valta, ja maa valkeni hänen kirkkaudestaan.
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on SUURI BABYLON ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."
4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "LÄHTEKÄÄ SIITÄ ULOS, TE MINUN KANSANI, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
Helluntailaisuus on katolisen kirkon aikanaan keksimän harhaopin levittäjä, ja osa suurta Babylonia, joka tarkoittaa kaikkia maailman harhaoppeja ja uskontoja.Tuota samaa Babylonia käyttävät Jehovan todistajatkin. Eipä tule yllärinä olet samaa poppoota arieolais/unitaari Jehovien kanssa.
- Deila
ekivaari kirjoitti:
Raamattu vertaa Jumalan sanaa ja sen välittäjiä mm. öljypuiksi, öljyputkiksi ja lampun jaloiksi. Ehkä nykyihmiset ymmärtäisivät tuon saman asian paremmin sähkövirtana?:
Sakarja 4:
2 "Ja hän sanoi minulle: "Mitä sinä näet?" Minä vastasin: "Minä näen, katso: lampunjalka, kokonansa kultaa, ja sen yläpuolella sen öljyastia, ja lampunjalassa sen seitsemän lamppua, ja seitsemän öljyputkea lamppuihin, jotka ovat siinä ylimpänä."
Ilm. 11:4
"Nämä ovat ne kaksi öljypuuta ja ne kaksi lampunjalkaa, jotka seisovat maan Herran edessä. "
´Miksi vaihdoit aihetta? Kyse oli Pyhästä Hengestä ja siitä mitä hän tekee, sanoo, julistaa ja opettaa, lohduttaa. Pyhästä Hengestä puhutaan kautta koko UT:n niin kuin henkilöstä, persoonasta puhutaan Hänen olemuksensa on ruumiitonta henkeä, jota kuvataan milloin tulena, milloin tuulena, öljynä tai vetenä. Ei siis ole mikään virhe verrata häntä myös nykyihmisten tuntemaan voimaan, sähkövirtaan. Tosin se , sähkö siis, on osittain valjastettu ihmistä palvelemaan, mutta vapaana luonnonvoimana sähkö on paljon vahvempaa.
Pyhän Hengen voima on kuitenkin paljon suurempi kuin mikään noista mainituista eikä hän ole persoonatonta energiaa tai luonnonvoimaa vaan Jumalan Henki, ikuinen luomisvoima jossa on Jumala itse läsnä. Ja Henki korottaa Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme joka on Jumalan Sana! Me ihmiset emme ole Sanaa täydellisenä niin kuin Jeesus Nasaretilainen oli ja on edelleenkin. Tässä on vain yksi Jumala, kaikkivaltias Luoja eikä toista ole.
Jolla on korvat, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo! Näin Isä, josta ovat Henki ja Poika lähteneet, ja jossa he ovat yhtä, tahtoo. x-hirvas kirjoitti:
sillä hyvää on se, että paljastan helluntaisuuden erääksi uskonnolliseksi ryhmäksi, jonka opetus perustuu vääristeltyyn Raamatun tulkintaan. Minä sanon sen suoraan, en kaunistele ja perustelen sanottavani Jeesuksen sanalla. Jos joku herää ja jättää tuon hapatuksen, se on hvyä asia. Jumala kehoittaa sanassaan näin:
Ilm.18.
Helluntailaisuus on katolisen kirkon aikanaan keksimän harhaopin levittäjä, ja osa suurta Babylonia, joka tarkoittaa kaikkia maailman harhaoppeja ja uskontoja.Asiayhteys huomioonottaen kreikan sana ”pipto” voitaisiin tässä kääntää paremmin sanalla langennut kuin sanalla kukistunut. Verbi pipto merkitsee myös langeta.
Babylon on langennut, koska jos se olisi jo kukistunut, niin miten siitä voisi lähteä ulos. Näinhän kehoitetaan jakeessa 4.
Tarkoitus on mielestäni sanoa, että tästä langenneesta kirkosta, lopunajan luopiokirkosta on lähdettävä pois, ettei tulisi osalliseksi sen synteihin.
Tähän luopiokirkkoon, suureen Babyloniin, tulevat Ilmestyskirjan mukaan kuulumaan kaikki kristilliset kirkkokunnat.
Siitä kuvaa seitsenpäinen ja kymmensarvinen peto.
Nämä kirkot tulevat tunnustamaan maan päälle tulleen laittomuuden ihmisen, antikristuksen Kristukseksi. Ja se on niiden lankeemus.
Näin Ilmestyskirja kertoo niille, jotka osaavat lukea sitä hengellisesti symbolit ja vertauskuvat oikein tulkiten.
Eli, hirvas, loppulauseesi on likipitäen oikein. Kysymys on kuitenkin pelkästään kristinuskosta ja sen harhoista. Muut uskonnot ovat pakanallisia.- 7
x-hirvas kirjoitti:
Jumala on yksi ainoa, josta kaikki on lähtöisin, eikä muita jumalia ole. Nyt kun yhdistelet pakanallisesti heidät kolminaisuuteen, hylkäät samalla Jeesuksen ja Hänen opetuksen, jolloin jumaliasi ovat todellisuudessa ihmisopin kehittäneet ihmiset.
Näin se on, mutta sitähän sinä et valitettavasti huomaa. Tuo pakanallinen oppi estää sinut näkemästä Jumalan SANAN totuutta. Eksytys on tehnyt sinussakin tehtävänsä.Kaikki tuo mitä kirjoitat, on kuin kirjoittasit itsestäsi.Et ole ymmärtänyt Raamatun koko ilmoitusta,koska et omistä Pyhän Hengen saamaa ilmoitusta.Jumalan sana pysyy lukittuna
ja tuo mainitsemasi ihmisoppi on vallannut sinut.Eksytys on tehnyt sinussakin tehtävänsä. - x-hirvas
7 kirjoitti:
Kaikki tuo mitä kirjoitat, on kuin kirjoittasit itsestäsi.Et ole ymmärtänyt Raamatun koko ilmoitusta,koska et omistä Pyhän Hengen saamaa ilmoitusta.Jumalan sana pysyy lukittuna
ja tuo mainitsemasi ihmisoppi on vallannut sinut.Eksytys on tehnyt sinussakin tehtävänsä.Jumalan sanasta, sinä 300-luvulla päätetystä ihmisopista. Siinä se ero on.
- 19
x-hirvas kirjoitti:
uskollinen Jeesuksen SANALLE. Jos Jehovan Todistajat ilmoittavat Pyhän Hengen olevan Jumalan voima, niin siinä tapauksessa he uskovat täsmälleen Jeesuksen sanaan, että Pyhä Henki on Jumalan voima.
Haluatko "33" uskoa Jeesusta, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA?Jehovan toditajat uskovat ,että Pyhä Henki on sama kuin sähkövoima ja kun edelleen olet sitä mieltä niin lue välillä Raamattua.Uuden maailman käännöstä lukemalla menee juuri ratkasevissa kohdissa harhaan.
- JT OPPI
Jonah kirjoitti:
Asiayhteys huomioonottaen kreikan sana ”pipto” voitaisiin tässä kääntää paremmin sanalla langennut kuin sanalla kukistunut. Verbi pipto merkitsee myös langeta.
Babylon on langennut, koska jos se olisi jo kukistunut, niin miten siitä voisi lähteä ulos. Näinhän kehoitetaan jakeessa 4.
Tarkoitus on mielestäni sanoa, että tästä langenneesta kirkosta, lopunajan luopiokirkosta on lähdettävä pois, ettei tulisi osalliseksi sen synteihin.
Tähän luopiokirkkoon, suureen Babyloniin, tulevat Ilmestyskirjan mukaan kuulumaan kaikki kristilliset kirkkokunnat.
Siitä kuvaa seitsenpäinen ja kymmensarvinen peto.
Nämä kirkot tulevat tunnustamaan maan päälle tulleen laittomuuden ihmisen, antikristuksen Kristukseksi. Ja se on niiden lankeemus.
Näin Ilmestyskirja kertoo niille, jotka osaavat lukea sitä hengellisesti symbolit ja vertauskuvat oikein tulkiten.
Eli, hirvas, loppulauseesi on likipitäen oikein. Kysymys on kuitenkin pelkästään kristinuskosta ja sen harhoista. Muut uskonnot ovat pakanallisia. - 25
x-hirvas kirjoitti:
Jumalan sanasta, sinä 300-luvulla päätetystä ihmisopista. Siinä se ero on.
Ei siihen mitään 300-lukua tarvitse,Jokainen voi omasta Raamatustaan lukea kuinka Isä,Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.Täynnä Pyhää Henkeä olevat uskovat kyllä mitä itse lukevat,vaikka yrität tuoda Jehovan todistajien näkemyksiä,on se vain ajan hukkaa.
- Kustaa Saarenmaa
Deila kirjoitti:
Miksi vaihdoit aihetta? Kyse oli Pyhästä Hengestä ja siitä mitä hän tekee, sanoo, julistaa ja opettaa, lohduttaa. Pyhästä Hengestä puhutaan kautta koko UT:n niin kuin henkilöstä, persoonasta puhutaan Hänen olemuksensa on ruumiitonta henkeä, jota kuvataan milloin tulena, milloin tuulena, öljynä tai vetenä. Ei siis ole mikään virhe verrata häntä myös nykyihmisten tuntemaan voimaan, sähkövirtaan. Tosin se , sähkö siis, on osittain valjastettu ihmistä palvelemaan, mutta vapaana luonnonvoimana sähkö on paljon vahvempaa.
Pyhän Hengen voima on kuitenkin paljon suurempi kuin mikään noista mainituista eikä hän ole persoonatonta energiaa tai luonnonvoimaa vaan Jumalan Henki, ikuinen luomisvoima jossa on Jumala itse läsnä. Ja Henki korottaa Jeesusta Kristusta, meidän Herraamme joka on Jumalan Sana! Me ihmiset emme ole Sanaa täydellisenä niin kuin Jeesus Nasaretilainen oli ja on edelleenkin. Tässä on vain yksi Jumala, kaikkivaltias Luoja eikä toista ole.
Jolla on korvat, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo! Näin Isä, josta ovat Henki ja Poika lähteneet, ja jossa he ovat yhtä, tahtoo.Onko tänne tuotu joku uusi oppi .Nytkö Pyhä Henki onkin sählövirta .Odotan mielenkiinnolla koska pastorit siitä alkavat saarnaamaan.
- voima /sähkö
19 kirjoitti:
Jehovan toditajat uskovat ,että Pyhä Henki on sama kuin sähkövoima ja kun edelleen olet sitä mieltä niin lue välillä Raamattua.Uuden maailman käännöstä lukemalla menee juuri ratkasevissa kohdissa harhaan.
Kyllä sama "voima"/Hirvaksen ja Jehovan Todistajien sähkö sanotaan raamatussa Jumalaksi. Jokaiselle lukutaitoiselle asia pitäisi olla selvä:
Ap. t. 5:3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." - x-hirvas
Kustaa Saarenmaa kirjoitti:
Onko tänne tuotu joku uusi oppi .Nytkö Pyhä Henki onkin sählövirta .Odotan mielenkiinnolla koska pastorit siitä alkavat saarnaamaan.
lapsellisia, koska hän ei tunne totuutta, ei Jeesusta eikä Jumalan SANAA.
- Deila
Kustaa Saarenmaa kirjoitti:
Onko tänne tuotu joku uusi oppi .Nytkö Pyhä Henki onkin sählövirta .Odotan mielenkiinnolla koska pastorit siitä alkavat saarnaamaan.
Jos viitsii lukea kokonaan meidän molempien kirjoitukset niin ulkopuolinenkin ymmärtää, että yritämme vain selittää miten Pyhä Henki on kolmiyhteistä Jumalaa eikä mikään persoonaton voima kuten te täällä haluatte opettaa. Toisekseen Jumala on salattu eikä Hänen ikuista olemustaan voi ihminen täydellisesti ymmärtää eikä selittää. Pyhä Henki antaa uskon sydämeen ja opettaa hengelliset asiat hengellisesti Jeesukseen uskovalle. Te kuitenkin opetatte vain oman järkenne varassa, siksi teidän selityksenne ovat eksytystä.
JT OPPI kirjoitti:
seitsenpäinen ja kymmensarvinen peto. Mistä se mielestäsi kertoo?
Silloin voimme keskustella asiasta.- x-hirvas
Jonah kirjoitti:
seitsenpäinen ja kymmensarvinen peto. Mistä se mielestäsi kertoo?
Silloin voimme keskustella asiasta.Jonah? Ymmärrän Raamatun perusteella kyseisen pedon olevan maallisia valtakuntia.
Ilm.17.
7 Ja enkeli sanoi minulle: "Miksi ihmettelet? Minä sanon sinulle tuon naisen salaisuuden ja tuon pedon salaisuuden, joka häntä kantaa ja jolla on seitsemän päätä ja kymmenen sarvea.
8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
9 Tässä on ymmärrys, jossa viisaus on: Ne seitsemän päätä ovat seitsemän vuorta, joiden päällä NAINEN istuu; ne ovat myös SEITSEMÄN KUNINGASTA;
10 heistä on viisi kaatunut, yksi on, viimeinen ei ole vielä tullut, ja kun hän tulee, pitää hänen vähän aikaa pysymän.
11 Ja peto, joka on ollut ja jota ei enää ole, on itse kahdeksas, ja on YKSI NOISTA SEITSEMÄSTÄ, ja menee kadotukseen.
12 Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen KUNINGASTA, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa
Näyssä portto on maailman väärät uskonnot, jotka harjoittavat haureutta maailman poliittisen valtojen kanssa. EVL-kirkko on eräs esimerkki siitä, kuinka politiikka on mukana kaikessa sen toiminnassa, ja sen oppi määritellään poliittisilla listoilla valittavien kirkolliskokousedustajien toimesta. Päätettäväksi on tulossa mm. samaa sukupuolta olevien avioliitot ja niiden siunaaminen. - x-hirvas
25 kirjoitti:
Ei siihen mitään 300-lukua tarvitse,Jokainen voi omasta Raamatustaan lukea kuinka Isä,Poika ja Pyhä Henki ovat yhtä.Täynnä Pyhää Henkeä olevat uskovat kyllä mitä itse lukevat,vaikka yrität tuoda Jehovan todistajien näkemyksiä,on se vain ajan hukkaa.
Jeesuksen todistuksen, jonka mukaan myös ne ihmiset, jotka Hänen sanansa kautta uskovat, ovat YHTÄ. Mihin sinä ne jätät?
Jonah kirjoitti:
that= tuo, se 99 kertaa
those=nuo,ne 40
he=hän 40
the same=sama 20
they=he, ne 14
Käännös 33/38 sanoo ”hän”, mutta Biblia 1776 ja Coco Pyhä Raamattu 1642 sanoo ”se”."Ekeinos" on muodoltaan maskuliinin yksikön nominatiivi. Eli tuosta listasta karsituu monikko muodot pois. Muuten on katsottava asiayhteyttä ja lauserakennetta kuinka se suomennetaan.
Enkä ole sitten mikään Kreikan kielen asiantuntija, vaan opiskelen sitä omaan hitaaseen tahtiini. Mutta tuon verran jo tiedän.- Kustaa Saarenmaa
x-hirvas kirjoitti:
lapsellisia, koska hän ei tunne totuutta, ei Jeesusta eikä Jumalan SANAA.
Minä kyllä tunnen totuuden,Jeesuksen ja Jumalan sanan,hirvaksesta ei taas hyvällä tahdollakaan voi sanoa samaa.
- Deila
Deila kirjoitti:
Jos viitsii lukea kokonaan meidän molempien kirjoitukset niin ulkopuolinenkin ymmärtää, että yritämme vain selittää miten Pyhä Henki on kolmiyhteistä Jumalaa eikä mikään persoonaton voima kuten te täällä haluatte opettaa. Toisekseen Jumala on salattu eikä Hänen ikuista olemustaan voi ihminen täydellisesti ymmärtää eikä selittää. Pyhä Henki antaa uskon sydämeen ja opettaa hengelliset asiat hengellisesti Jeesukseen uskovalle. Te kuitenkin opetatte vain oman järkenne varassa, siksi teidän selityksenne ovat eksytystä.
Edellä oleva viesti oli tarkoitettu ekivaarille ja hänen kumppaneilleen. Ekivaarin tähän asti asiallinen käytös horjua kun jo ivailee toisten kirjoituksia.
Deila kirjoitti:
Miksi vaihdoit aihetta? Kyse oli Pyhästä Hengestä ja siitä mitä hän tekee, sanoo, julistaa ja opettaa, lohduttaa. Pyhästä Hengestä puhutaan kautta koko UT:n niin kuin henkilöstä, persoonasta puhutaan Hänen olemuksensa on ruumiitonta henkeä, jota kuvataan milloin tulena, milloin tuulena, öljynä tai vetenä. Ei siis ole mikään virhe verrata häntä myös nykyihmisten tuntemaan voimaan, sähkövirtaan. Tosin se , sähkö siis, on osittain valjastettu ihmistä palvelemaan, mutta vapaana luonnonvoimana sähkö on paljon vahvempaa.
Jolla on korvat, kuulkoon mitä Henki seurakunnille sanoo! Näin Isä, josta ovat Henki ja Poika lähteneet, ja jossa he ovat yhtä, tahtoo.kuin sähköäkin voidaan jakaa "välimiehen kautta" joko vahvana tai heikkona; sen mukaan, mitä vastaanottaja kestää;
1. Korinttolaiskirje 12
11 "Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niin kuin tahtoo."
Joku Mohikaani tyytyy kielillä puhumisen lahjaan, joku toinen saattaa saada voimatekojen armolahjan, ja pysyä monien pois puskemisesta huolimatta Suomi24 palstalla!
´- x-hirvas
Deila kirjoitti:
saa selittää Jumalaa, Pyhää Henkeä ja Jeesusta miten parhaaksi näkee. Athanasius ja muut selittäjät tekivät samoin, mutta selitykset ovat jääneet selitysten tasolle. Ei sellaisia kukaan teorioita kukaan usko.
Deila kirjoitti:
että sellaista oppia, mitä ei itsekään ymmärrä, ei sellaista oppia pitäisi muillekaan opettaa:
1. kirje Timoteukselle 1
3 "Niin kuin minä Makedoniaan lähtiessäni kehotin sinua jäämään Efesoon, käskeäksesi eräitä kavahtamaan, etteivät vieraita oppeja opettaisi
4 eivätkä puuttuisi taruihin ja loppumattomiin sukuluetteloihin, jotka pikemmin edistävät turhaa mietiskelyä kuin Jumalan armotaloutta, joka perustuu uskoon, niin kehotan nytkin.
5 Mutta käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä ja hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
6 Muutamat ovat hairahtuneet niistä pois ja poikenneet turhiin jaarituksiin,
7 tahtoen olla lainopettajia, vaikka eivät ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi väittävät."
Kolminaisuusoppiin sopii hyvin Jeesuksen ja Paavalin varoitukset "on, eikä kuitenkaan ole"-opista; [Matt.5:37 ja 2.Kor.1:17-19]
1. kirje Timoteukselle 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, jotka ovat turmeltuneet mieleltään ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."
´
- mitä mies
joka epäilee raamatun paikkaansa pitävyyttä on täällä selittämässä.
- l-h
sanoo---16 Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
17 totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva.
18 En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne.
- uudestisyntyminen
tapahdu juuri Pyhän Hengen ja sanan kautta, eli uudestisyntynyt on Jumalasta syntynyt.
Kyllähän täälläkin siteerataan paljon, "mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä syntynyt on syntynyt, on henki", ja "tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Ajattelisitte ensin, mitä nämäkin Raamatunjakeet merkitsevät.
Koska meidän ruumiimme on elävän Jumalan temppeli, niin mikä sen Jumalan temppeliksi tekee? Eikö Jumala itse? Ja millä tavalla Hän sen tekee? Eikö Pyhän Hengen kautta? Onhan silloin Pyhä Henki Jumala!
2kor.6:16..."Minä olen HEISSÄ ASUVA JA VAELTAVA HEIDÄN KESKELLÄÄN JA OLEVA HEIDÄN JUMALANSA, JA HE OVAT MINUN KANSANI".
Uudesti syntyneet Jumalan lapset ovat Jumalan kansaa, missä itse Jumala asuu Pyhän Hengen kautta.
Jumala ei asu käsin tehdyissä temppeleissä, ja Herra tuntee omansa, olipa heitä sitten missä tahansa, vaikka Himalajan huipulla!
Joten opettele, x-hirvas, tuntemaan Jumalaa, ennenkuin ihan älyttömiä päästelet!- x-hirvas
asioita, kuten kirkkoihin ja lahkoihin kuuluvat tekevät. Heidän uskonsa on LUULOA, joka perustuu 300-luvulla järkeiltyyn oppiin.
Niinpä jokaisessa kirkossa ja lahkossa pitäisi kuulijoille aina muistuttaa, että se mitä me täällä opetamme, ei perustu Jeesuksen sanaan, vaan 300-luvulla järkeiltyyn jumalakäsitykseen, joka on opetuksemme pohjana, kuten kolminaisuuskäsitys.
Sinä nimim. "uudestisyntyminen" luulet olevasi uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Se on todellakin sinun LUULOSI, koska uskot ennemmin kuolleita ihmisjumaliasi ja niiden oppeja kuin Jeesuksen julistamaa totuutta. Siis elät luulosi varassa, et uskossa totuuteen. Jumala ei anna Pyhää Henkeään sellaiselle, joka ei usko Pojan julistamaan SANAAN. Ei sinulle ole PT:ta, pelkästään suuri LUULO. - Tämä ketju
x-hirvas kirjoitti:
asioita, kuten kirkkoihin ja lahkoihin kuuluvat tekevät. Heidän uskonsa on LUULOA, joka perustuu 300-luvulla järkeiltyyn oppiin.
Niinpä jokaisessa kirkossa ja lahkossa pitäisi kuulijoille aina muistuttaa, että se mitä me täällä opetamme, ei perustu Jeesuksen sanaan, vaan 300-luvulla järkeiltyyn jumalakäsitykseen, joka on opetuksemme pohjana, kuten kolminaisuuskäsitys.
Sinä nimim. "uudestisyntyminen" luulet olevasi uudestisyntynyt Pyhästä Hengestä. Se on todellakin sinun LUULOSI, koska uskot ennemmin kuolleita ihmisjumaliasi ja niiden oppeja kuin Jeesuksen julistamaa totuutta. Siis elät luulosi varassa, et uskossa totuuteen. Jumala ei anna Pyhää Henkeään sellaiselle, joka ei usko Pojan julistamaan SANAAN. Ei sinulle ole PT:ta, pelkästään suuri LUULO.on Pyhän hengen pilkkaamista. Näin on jokaisessa hirvaan kirjoituksessa.
. - x-hirvas
Tämä ketju kirjoitti:
on Pyhän hengen pilkkaamista. Näin on jokaisessa hirvaan kirjoituksessa.
.pilkkaamista, siitä päättää Jeesus, eikä yksikään palstalainen. Hyvä niin.
x-hirvas kirjoitti:
pilkkaamista, siitä päättää Jeesus, eikä yksikään palstalainen. Hyvä niin.
Mark. 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Mark. 3:30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Mitä siis on Pyhän Hengen pilkkaaminen?
Otetaanpa esimerkki. Uskova ihminen sanoo, että hän on saanut Pyhän Hengen ja siinä Hengessä kirjoittaa tälle palstalle. Ja vaikkei sanoisikaan, niin jossain hengessähän hän tälle palstalle kirjoittaa. Ja sitten toinen ihminen menee sanomaan, että ei hänellä mitään Pyhää Henkeä ole, koska ei kirjoita niinkuin minä ajattelen, eikä hän ole edes uudestisyntynytkään.
Entäpä jos hänellä onkin Pyhä Henki, vaikka l-u-u-l-e-t hänellä olevan jokin muu henki eli saastainen henki. Mitä olet silloin tehnyt? Olet yksiselitteisesti pilkannut Pyhää Henkeä, joka asuu tässä kirjoittajassa.
Eli on oltava sataprosenttisen varma sanoissaan. Voiko olla sataprosenttisen varma, kun ei tiedä mistä Henki tulee ja minne se menee? Eikä Henki puhalla sinun tahtosi mukaan:
Joh 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Joh 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Pietarikin sanoi:
Apt. 10:28: ….. mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
Joten kehoittaisin itsekutakin varomaan sanojaan, kun kirjoittelee tänne. Ei pidä mennä sanomaan kenellekään ihmiselle, että sinulla ei ole Pyhää Henkeä tai että sinulla on väärä henki. Eikä myöskään, että et ole edes uudestisyntynyt. Ettei vahingossakaan tulisi tuomituksi Pyhän Hengen pilkasta.- x-hirvas
Jonah kirjoitti:
Mark. 3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
Mark. 3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
Mark. 3:30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".
Mitä siis on Pyhän Hengen pilkkaaminen?
Otetaanpa esimerkki. Uskova ihminen sanoo, että hän on saanut Pyhän Hengen ja siinä Hengessä kirjoittaa tälle palstalle. Ja vaikkei sanoisikaan, niin jossain hengessähän hän tälle palstalle kirjoittaa. Ja sitten toinen ihminen menee sanomaan, että ei hänellä mitään Pyhää Henkeä ole, koska ei kirjoita niinkuin minä ajattelen, eikä hän ole edes uudestisyntynytkään.
Entäpä jos hänellä onkin Pyhä Henki, vaikka l-u-u-l-e-t hänellä olevan jokin muu henki eli saastainen henki. Mitä olet silloin tehnyt? Olet yksiselitteisesti pilkannut Pyhää Henkeä, joka asuu tässä kirjoittajassa.
Eli on oltava sataprosenttisen varma sanoissaan. Voiko olla sataprosenttisen varma, kun ei tiedä mistä Henki tulee ja minne se menee? Eikä Henki puhalla sinun tahtosi mukaan:
Joh 3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä.
Joh 3:8 Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt."
Pietarikin sanoi:
Apt. 10:28: ….. mutta minulle Jumala on osoittanut, etten saa sanoa ketään ihmistä epäpyhäksi enkä saastaiseksi.
Joten kehoittaisin itsekutakin varomaan sanojaan, kun kirjoittelee tänne. Ei pidä mennä sanomaan kenellekään ihmiselle, että sinulla ei ole Pyhää Henkeä tai että sinulla on väärä henki. Eikä myöskään, että et ole edes uudestisyntynyt. Ettei vahingossakaan tulisi tuomituksi Pyhän Hengen pilkasta.näkemystäni Pyhän Hengen osallisuudesta ihmisessä Paavalin sanoilla.
Ef. 1:13
Hänessä on teihinkin, sittenkuin olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, uskoviksi tultuanne pantu luvatun Pyhän Hengen sinetti,
Ihminen, joka uskoo ihmisoppeihin, sellaiseen ei panna Pyhän Hengen sinettiä. Siksipä sellaiset, jotka uskovat ihmisten oppeja, uskovat ennemmin ihmistä kuin Jumalan sanan totuutta, eikä heillä voi olla Pyhää Henkeä. He ovat hylänneet totuuden sanan.
Minä en ole tuomari, mutta Jumalan sana todistaa näkemykseni puolesta.
Ja kuitenkin Raamattu ilmoittaa toisin. Raamatusta voimme lukea, että Jeesuksella ja Pyhällä Hengellä on persoonallisia ominaisuuksia kuten Jumalalla. Sähköllä ei tälläisiä ole. Vai oletko kuullut sähkön esim. " puhuvan,kehoittavan,surevan,itkevän"?
On se kyllä jännä juttu, että ette pääse mihinkään tästä kolminaisuudesta. Yhä uusia ja uusia aloituksia ja väitteitä, ja silti se ei anna rauhaa. Vaivaa mieltä niin kauvan kunnes sen totuudeksi myöntää. Jumala voi näköjään toimia näinkin, totuus ei anna rauhaa. Hyvähän se toisaalta vaan on. Jumala johdattakoon ja siunatkoon sinua tässä asiassa.- x-hirvas
Onko Jumala Jeesuksen pää? Et ole vielä sitä selvittänyt minulle? Toiseksi Jeesus ilmoitti Pyhän hengen olevan Jumalan VOIMAN. Uskotko, että Jeesus puhui totta?
Odottelen mitä Juhani 1965 minulle vastaa? Nämä ovat Raamattuun perustuvia kysymyksiä. - Odot.vast.
x-hirvas kirjoitti:
Onko Jumala Jeesuksen pää? Et ole vielä sitä selvittänyt minulle? Toiseksi Jeesus ilmoitti Pyhän hengen olevan Jumalan VOIMAN. Uskotko, että Jeesus puhui totta?
Odottelen mitä Juhani 1965 minulle vastaa? Nämä ovat Raamattuun perustuvia kysymyksiä.Kun odotellaan Juhanin vastausta niin saat miettiä kenelle Ananias valehteli? niin että koetit pettää Pyhää Henkeä.... Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle." - x-hirvas
Odot.vast. kirjoitti:
Kun odotellaan Juhanin vastausta niin saat miettiä kenelle Ananias valehteli? niin että koetit pettää Pyhää Henkeä.... Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."Ananiaan olevan uskovainen, joka kuului, heihin jotka myivät maatiloja ym, siis Hänessä piti olla kertomuksen mukaan Pyhä Henki.
Apt.4
32 Ja uskovaisten suuressa joukossa oli yksi sydän ja yksi sielu; eikä kenkään heistä sanonut omaksensa mitään siitä, mitä hänellä oli, vaan kaikki oli heillä yhteistä.
33 Ja apostolit todistivat suurella voimalla Herran Jeesuksen ylösnousemuksesta, ja suuri armo oli heillä kaikilla.
34 Ei myöskään ollut heidän seassaan ketään puutteenalaista; sillä kaikki, joilla oli maatiloja tai taloja, myivät ne ja toivat myytyjen hinnan
35 ja panivat apostolien jalkojen juureen; ja jokaiselle jaettiin sen mukaan, kuin hän tarvitsi.
Mikäli ihmisellä on Jumalan lahjana saatu Pyhä Henki, niin silloin hänen tulee toimia sen mukaisesti.
Se on ihmisen omatunto. Oliko Ananiaalla Pyhää Henkeä lainkaan, koska rahan ahneus on lihan himo?Pyhän Hengen vanhurskauttama ihminen on kuolettanut lihalliset himonsa, eikä näinollen toimi lihallisesti kuten Ananias. Eli Ananiaalla ei ollut PH:ta, koska toimi lihan mukaan pimittäessään osa tilan hinnasta. x-hirvas kirjoitti:
Odottelen mitä Juhani 1965 minulle vastaa? Nämä ovat Raamattuun perustuvia kysymyksiä.ole vielä kotona, koska ei ole pystynyt tarkistamaan, onko kefale pää vai alkupiste.
Että semmoista sattuu, varsinkin helluntailaisille.
Mutta kyllä tekin pelastutte, ettekä joudu ikuiseen helvettiin, minne te meidät toivotatte rakkaudessanne.Odot.vast. kirjoitti:
Kun odotellaan Juhanin vastausta niin saat miettiä kenelle Ananias valehteli? niin että koetit pettää Pyhää Henkeä.... Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."Selitä esile ottamasi raamatunjakeet. Äläkä höpötä omiasi.
Miten ne ymmärrät?- x-hirvas
Jonah kirjoitti:
Selitä esile ottamasi raamatunjakeet. Äläkä höpötä omiasi.
Miten ne ymmärrät?Jonah, niin perustelen Ananiaan käytöksen Jumalan sanalla.
Gal.5.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ETTE LIHAN HIMOA täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, JUONET, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen JEESUKSEN OMAT, ovat RISTIINNAULINNEET LIHANSA HIMOINEEN JA HALUINEEN.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme
Rahan ahneus on lihan himo. Ananias toimi lihan mukaan, joten hän ei ollut Jeesuksen oma, ja oli vailla Pyhää Henkeä. Uskovaisten joukossa oli siis myös sellainen, jolta puuttui Pyhä Henki, tässä tapauksessa Ananias. x-hirvas kirjoitti:
Jonah, niin perustelen Ananiaan käytöksen Jumalan sanalla.
Gal.5.
16 Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ETTE LIHAN HIMOA täytä.
17 Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta LIHAN TEOT ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, JUONET, eriseurat, lahkot,
21 kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23 Sellaista vastaan ei ole laki.
24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen JEESUKSEN OMAT, ovat RISTIINNAULINNEET LIHANSA HIMOINEEN JA HALUINEEN.
25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme
Rahan ahneus on lihan himo. Ananias toimi lihan mukaan, joten hän ei ollut Jeesuksen oma, ja oli vailla Pyhää Henkeä. Uskovaisten joukossa oli siis myös sellainen, jolta puuttui Pyhä Henki, tässä tapauksessa Ananias.sinua hirvas.
- olenko höpöttäjä??
Jonah kirjoitti:
Selitä esile ottamasi raamatunjakeet. Äläkä höpötä omiasi.
Miten ne ymmärrät?Vai sillee höpötän omiani vaikka en selittänyt mitään? Turha selittää höpöttäjälle joka höpöttää omiaan. Höpöttäjä pyytää selitystä asialle jonka lukemaan oppinut lapsikin ymmärtää!
Hirvaskin Höpöttää omiaan väittäen Pietaria Paavaliksi. Hirvaan höpötysselityksellä "Ananiaalla ei ollut Pyhää henkeä" tulee Pietarikin höpöttäjäksi. Hirvaan höpötys yrittää kumota Pietarin sanaa "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Ymmärrän Jonahin ja Hirvaan höpötystä! Heidän mottonaan on kumota Raamattua höpöttäen joutavia! Höpötysavauksen teema on "Pyhä Henki ei ole Jumala"! Höpöttäjä Hirvas sekoilee varmistaen että onko toisen höpöttäjän Jonahin viesti tarkoitettu hänelle! - x-hirvas
olenko höpöttäjä?? kirjoitti:
Vai sillee höpötän omiani vaikka en selittänyt mitään? Turha selittää höpöttäjälle joka höpöttää omiaan. Höpöttäjä pyytää selitystä asialle jonka lukemaan oppinut lapsikin ymmärtää!
Hirvaskin Höpöttää omiaan väittäen Pietaria Paavaliksi. Hirvaan höpötysselityksellä "Ananiaalla ei ollut Pyhää henkeä" tulee Pietarikin höpöttäjäksi. Hirvaan höpötys yrittää kumota Pietarin sanaa "Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Ymmärrän Jonahin ja Hirvaan höpötystä! Heidän mottonaan on kumota Raamattua höpöttäen joutavia! Höpötysavauksen teema on "Pyhä Henki ei ole Jumala"! Höpöttäjä Hirvas sekoilee varmistaen että onko toisen höpöttäjän Jonahin viesti tarkoitettu hänelle!höpöttäjä tuosta teksistä päätellen. Joku uskonnollinen höpöttäjä, todennäköisesti hellari.
x-hirvas kirjoitti:
Odottelen mitä Juhani 1965 minulle vastaa? Nämä ovat Raamattuun perustuvia kysymyksiä."Onko Jumala Jeesuksen pää?"
Pitää katsoa asiayhteys missä tämä on sanottu. Viitannet 1.Kor.11:3 kohtaan? :" Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."
Vaikka "pää"-sana viittaa arvoon tai yläpuolella oloon, tässä yhteydessä se ei päde. "Pää"-sana on Kreikan kielessa "kephalee". Tällä sanalla oli jokapäiväisessä kreikan kielessä useita merkityksiä,esim. "alkuperä","lähde","lähtökohta","kruunu","täyttymys". "kephalee" sanaa ei käytetä missään mussakaan kohtaa Ut:ta kuvaamaan valtaa käyttävään hahmoon.
Eli Kristus on se,jonka kautta kaikki on luotu. Kristus,joka oli Jumalan luomisen välikappale,antoi elämän ensimmäiselle miehelle ja siten jokaisella miehelle. Ja Eeva taas luotiin Aadamista. Joh.1:14 mukaan Sana,joka oli Jumala ja Jumalan luona,tuli lihaksi Jeesuksen tullessa maailmaan. Jeesus tuli Jumalan luota (Joh.8:42,13:3,16:27).
Kohta olisikin suomenettava tosiasioiden valossa seuraavasti:"Teidän tulee kuitenkin tietää, että Kristus on miehen elämän lähde,mies on naisen elämän lähde;ja Jumala on Kristuksen elämän lähde". (Lähde: vapaasti lainattu Manfred T Brauch:Suorat sanat s126-132).
Näin ymmärettynä "pää"(kephalee) sana antaa myös valoa muihin Ut:n kohtiin joissa se esiintyy.
"Toiseksi Jeesus ilmoitti Pyhän hengen olevan Jumalan VOIMAN. Uskotko, että Jeesus puhui totta?"
Taas on katsottava asiayhteys. Raamattu kutsuu Jumalan Voimaksi, esim.Simon noitaa(tosin väärässä merkityksessä Apt.8:10), evankeljumia (Room.1:16),ristiä(1.Kor.1:18),Kristusta (1.Kor.1:24). Eli Jumalan voimaa voidaan kuvata symbolisesti, ja silti Jumala vaikuttaa voimallisesti kaikissa edellä mainituissa. Pyhää Hengeä kutsutaan Raamatussa myös "puolustajaksi"(Joh.14:26). Pyhällä Hengellä voi olla siis monia kutsumanimiä, mutta Pyhän Hengen Jumaluutta ne eivät luonnollisestikkaan muuta miksikään.juhani1965 kirjoitti:
"Onko Jumala Jeesuksen pää?"
Pitää katsoa asiayhteys missä tämä on sanottu. Viitannet 1.Kor.11:3 kohtaan? :" Mutta minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää."
Vaikka "pää"-sana viittaa arvoon tai yläpuolella oloon, tässä yhteydessä se ei päde. "Pää"-sana on Kreikan kielessa "kephalee". Tällä sanalla oli jokapäiväisessä kreikan kielessä useita merkityksiä,esim. "alkuperä","lähde","lähtökohta","kruunu","täyttymys". "kephalee" sanaa ei käytetä missään mussakaan kohtaa Ut:ta kuvaamaan valtaa käyttävään hahmoon.
Eli Kristus on se,jonka kautta kaikki on luotu. Kristus,joka oli Jumalan luomisen välikappale,antoi elämän ensimmäiselle miehelle ja siten jokaisella miehelle. Ja Eeva taas luotiin Aadamista. Joh.1:14 mukaan Sana,joka oli Jumala ja Jumalan luona,tuli lihaksi Jeesuksen tullessa maailmaan. Jeesus tuli Jumalan luota (Joh.8:42,13:3,16:27).
Kohta olisikin suomenettava tosiasioiden valossa seuraavasti:"Teidän tulee kuitenkin tietää, että Kristus on miehen elämän lähde,mies on naisen elämän lähde;ja Jumala on Kristuksen elämän lähde". (Lähde: vapaasti lainattu Manfred T Brauch:Suorat sanat s126-132).
Näin ymmärettynä "pää"(kephalee) sana antaa myös valoa muihin Ut:n kohtiin joissa se esiintyy.
"Toiseksi Jeesus ilmoitti Pyhän hengen olevan Jumalan VOIMAN. Uskotko, että Jeesus puhui totta?"
Taas on katsottava asiayhteys. Raamattu kutsuu Jumalan Voimaksi, esim.Simon noitaa(tosin väärässä merkityksessä Apt.8:10), evankeljumia (Room.1:16),ristiä(1.Kor.1:18),Kristusta (1.Kor.1:24). Eli Jumalan voimaa voidaan kuvata symbolisesti, ja silti Jumala vaikuttaa voimallisesti kaikissa edellä mainituissa. Pyhää Hengeä kutsutaan Raamatussa myös "puolustajaksi"(Joh.14:26). Pyhällä Hengellä voi olla siis monia kutsumanimiä, mutta Pyhän Hengen Jumaluutta ne eivät luonnollisestikkaan muuta miksikään.Sanoit juhani 1965:
***Pyhällä Hengellä voi olla siis monia kutsumanimiä, mutta Pyhän Hengen Jumaluutta ne eivät luonnollisestikkaan muuta miksikään.***
Sanoisin mieluummin näin, että Pyhän Hengen Jumalasta lähtöisyyttä ne eivät muuta miksikään.
Sanoit vielä, että tosiasioiden valossa jotakin raamatusta olisi käännettävä toisin, kuten 1.Kor.11:3.
Nyt kelpaakin jo se, mitä ekivaari, ja jopa minäkin, olen aiemmin sanonut, että raamattu on paikoin huonosti käännetty.
Nyt se kelpaa, kun pyritään tukemaan helluntailaisten oppia. Mutta muutoin ei. Niinkö?
Lopuksi, laita linkki lähteeseen, joka sanoo, että kephale ei ole pää, vaan sillä on paljon muitakin merkityksiä, vastoin sitä, mitä monet muut lähteet sanovat. Lukisin mielenkiinnosta.
Siunausta sinulle. Arvostan selvityksiäsi, enemmän kuin monen muun.Jonah kirjoitti:
Sanoit juhani 1965:
***Pyhällä Hengellä voi olla siis monia kutsumanimiä, mutta Pyhän Hengen Jumaluutta ne eivät luonnollisestikkaan muuta miksikään.***
Sanoisin mieluummin näin, että Pyhän Hengen Jumalasta lähtöisyyttä ne eivät muuta miksikään.
Sanoit vielä, että tosiasioiden valossa jotakin raamatusta olisi käännettävä toisin, kuten 1.Kor.11:3.
Nyt kelpaakin jo se, mitä ekivaari, ja jopa minäkin, olen aiemmin sanonut, että raamattu on paikoin huonosti käännetty.
Nyt se kelpaa, kun pyritään tukemaan helluntailaisten oppia. Mutta muutoin ei. Niinkö?
Lopuksi, laita linkki lähteeseen, joka sanoo, että kephale ei ole pää, vaan sillä on paljon muitakin merkityksiä, vastoin sitä, mitä monet muut lähteet sanovat. Lukisin mielenkiinnosta.
Siunausta sinulle. Arvostan selvityksiäsi, enemmän kuin monen muun."Sanoit vielä, että tosiasioiden valossa jotakin raamatusta olisi käännettävä toisin, kuten 1.Kor.11:3.
Nyt se kelpaa, kun pyritään tukemaan helluntailaisten oppia. Mutta muutoin ei. Niinkö?"
Sanottakoon nyt heti alkuun, että en ole helluntalainen. Olen ihan Ev.lut, tosin nykyinen Ev.lutin toiminta ajanee minut johonkin muuhun kirkkokuntaan, no sen näyttää aika. En ole sitä kritisoinut, etteikö Raamatussa olisi käännösvirheitä, väkiselläkin on, kun on vajavaisten ihmisten kääntämä. Tarkoitan sitä, että jos pitää jotain kohtaa käännösvirheenä, olisi hyvä esittää todisteet sen puolesta. Minusta ei riitä perusteeksi, että "Katolilainen kirkko on väärentänyt tämän kohdan" ja piste.
"Lopuksi, laita linkki lähteeseen, joka sanoo, että kephale ei ole pää, vaan sillä on paljon muitakin merkityksiä, vastoin sitä, mitä monet muut lähteet sanovat. Lukisin mielenkiinnosta.
Siunausta sinulle. Arvostan selvityksiäsi, enemmän kuin monen muun."
Pahoitteluni että en ilmaissut lähdettä selvästi, kirjoitin vastineen kiireellä. Eli itse teksti on lyhennelmää ja vapaasti lainattu kirjasta; "Manfred T.Brauch:Suorat sanat-Paavalin opetuksen vaikeita kohtia"-aika hyvä kirja muuten. Ja kyseisestä kirjasta:"Perusteellisin kreikka-englanti-sanakirja, joka kattaa Kreikan kirjallisuuden noin vuodesta 900 eKr vuoteen 600 jKr,luettelee useita kuvaannollisia merkityksiä sanalla "kephalee", mutta niiden joukossa ei ole ainoatakaan määritelmää, joka viittaisi siihen, että sanalla oli jokapäiväisessä kreikan kielessä merkitys "arvoltaan korkeampi", "jonkin yläpuolella", "johtaja" tai "valta"."
Ja kyseinen sanakirja on:"Henry George Lidell ja Robert Scott, A Greek-English Lexicon, 2 nidettä,uud.H.S Jones & R.McKenzie (Oxford: Clarendon Press,1940),1:944-45.
Olisipas kiva saada käsiin tuo sanakirja. Brauchin kirjaa on varmaan saatavilla ihan kirjastoista. Uskon, että kun lukisit siitä tuon "kephalee"-sanan selityksen, se avautuisi enemmän sinulle, kaikkea en saa tähän laitettua, selitys on useita sivuja pitkä.
Siunausta ja Jumalan johdatusta myös sinulle. Olen huomannut, että tapanasi on tutkia asioita perusteellisesti, arvostan sitä. Itsekkin olen vähän sellainen "penkoja" luonne, kysyvä ei tieltä eksy :)- efox
Jonah kirjoitti:
ole vielä kotona, koska ei ole pystynyt tarkistamaan, onko kefale pää vai alkupiste.
Että semmoista sattuu, varsinkin helluntailaisille.
Mutta kyllä tekin pelastutte, ettekä joudu ikuiseen helvettiin, minne te meidät toivotatte rakkaudessanne.Kiitokset Juhanille. Hän selittää asian joka on saman suuntainen kuin J. Norvannolla Raamattu elämään selityksessä.
- Usko Toivonen
Aloitetaan vaikka apostolien tekojen 28. luku:
25. Ja kun he olivat keskenään erimielisiä, erosivat he toisistaan, Paavalin sanoessa ainoastaan nämä sanat: "Oikein on Pyhä Henki puhunut profeetta Esaiaan kautta teidän isillenne,
26. sanoen: 'Mene tämän kansan luo ja sano: Kuulemalla kuulkaa älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää älkääkä käsittäkö.
27. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, että he eivät näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.'
Ja katsotaanpa sitten kuka nämä sanat sanoo: ( Jesaja 6. )
3. Ja he huusivat toinen toisellensa ja sanoivat: "Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot; kaikki maa on täynnä hänen kunniaansa".
-
8. Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: "Kenenkä minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme?" Minä sanoin: "Katso, tässä minä olen, lähetä minut".
9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."
Pyhä Henki on persoona, ei " sähkö-virta ".
2. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
Kuka mahtoi kutsua Sauluksen ?- Selvää pränttiä
Niinpä ""Pyhä Henki on persoona, ei " sähkö-virta ".
2. Ja heidän toimittaessaan palvelusta Herralle ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: "Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut".
Kuka mahtoi kutsua Sauluksen ?""
Jonahkin heittäytyy ymmärtämättömäksi Apt. 5:3-4 jakeissa joista selvästi ilmenee että Pyhä Henki on Jumala. - päästessään
Selvää pränttiä kirjoitti:
Jonahkin heittäytyy ymmärtämättömäksi Apt. 5:3-4 jakeissa joista selvästi ilmenee että Pyhä Henki on Jumala.pilkkaamaan Jeesusta ja Pyhää Henkeä! Samoin hän jaksaa hyökätä Raamatun Sanaa vastaan jatkuvalla valhesyötöllä, jotta jäsenet jättäisivät seurakuntansa jos heillä on jotakin sitä vastaan ja etteivät he missään nimessä haluaisi muuttaa sitä terveeksi seurakuntayhteisöksi, jossa ei ole eksymisen vaaraa.
Paavali tiesi näiden luopio-susien tulevan raatelemaan seurakuntia sisältä päin. Niitä oli jo alkuseurakunnan aikoina ja pitkin matkaa historian aikana. Hirvas osoittaa itsensä vastustajaksi niille Jeesuksen opetuksille, joilla Hän evästi opetuslapsiaan evankeliumin eteenpäin viemiseksi. Samoin hän mitätöi PH:n toiminnan erikokoisissa yhteisöissä, jotka pyrkivät raamatullisesti Pyhän Hengen johtamina muodostamaan Kristuksen seurakuntaruumiin maailmanlaajuisesti.
Hirvas on pelkkä äänekäs surkimus, joka haluaa viedä kaikki elämään "ulkopuolelle leirin", kuten oli juutalaisilla. Se tarkoitti nuhteen, seurakunnasta karkoittamisen ja saastaisuuden paikkaa. Hän elää siellä kirouksen, rangaistuksen, ulosteiden, jätteiden ja kuolleiden ruumiiden seassa, ja siellä kehittelee näitä saastaisia herjauksiaan. - Helvi-Marjatta
päästessään kirjoitti:
pilkkaamaan Jeesusta ja Pyhää Henkeä! Samoin hän jaksaa hyökätä Raamatun Sanaa vastaan jatkuvalla valhesyötöllä, jotta jäsenet jättäisivät seurakuntansa jos heillä on jotakin sitä vastaan ja etteivät he missään nimessä haluaisi muuttaa sitä terveeksi seurakuntayhteisöksi, jossa ei ole eksymisen vaaraa.
Paavali tiesi näiden luopio-susien tulevan raatelemaan seurakuntia sisältä päin. Niitä oli jo alkuseurakunnan aikoina ja pitkin matkaa historian aikana. Hirvas osoittaa itsensä vastustajaksi niille Jeesuksen opetuksille, joilla Hän evästi opetuslapsiaan evankeliumin eteenpäin viemiseksi. Samoin hän mitätöi PH:n toiminnan erikokoisissa yhteisöissä, jotka pyrkivät raamatullisesti Pyhän Hengen johtamina muodostamaan Kristuksen seurakuntaruumiin maailmanlaajuisesti.
Hirvas on pelkkä äänekäs surkimus, joka haluaa viedä kaikki elämään "ulkopuolelle leirin", kuten oli juutalaisilla. Se tarkoitti nuhteen, seurakunnasta karkoittamisen ja saastaisuuden paikkaa. Hän elää siellä kirouksen, rangaistuksen, ulosteiden, jätteiden ja kuolleiden ruumiiden seassa, ja siellä kehittelee näitä saastaisia herjauksiaan.Kyllä siinä jo sielunvihollinen käyttää x-hirvasta juoksupoikanaan, on mies parka täysin eksyksissä.
- x-hirvas
Helvi-Marjatta kirjoitti:
Kyllä siinä jo sielunvihollinen käyttää x-hirvasta juoksupoikanaan, on mies parka täysin eksyksissä.
haittaa mitä te keksitte pakanallisessa mielikuvituksessanne. Tuo on juuri tyypillistä helluntailaista omahyväisyyttä. Sellaisia heistä tulee, jotka palvovat tuota amerikkalaista kulttia.
- x-hirvas
Selvää pränttiä kirjoitti:
Jonahkin heittäytyy ymmärtämättömäksi Apt. 5:3-4 jakeissa joista selvästi ilmenee että Pyhä Henki on Jumala.Immanuel nimiset miehetkin jumalia teidän opissanne, puhumattakaan kaikista Jesus nimisistä miehistä. Sellaisia oli jo Raamatunkin aikana, muitakin kuin Jeesus, Jumalan Poika.
Eli kyllä teillä näyttää olevan aivan riittävästi jumalia, varmaan yli oman tarpeenne. Minulla on vain yksi Jumala JHWH, kuten Jeesuksellakin. - etkö taaskaan
x-hirvas kirjoitti:
Immanuel nimiset miehetkin jumalia teidän opissanne, puhumattakaan kaikista Jesus nimisistä miehistä. Sellaisia oli jo Raamatunkin aikana, muitakin kuin Jeesus, Jumalan Poika.
Eli kyllä teillä näyttää olevan aivan riittävästi jumalia, varmaan yli oman tarpeenne. Minulla on vain yksi Jumala JHWH, kuten Jeesuksellakin.osannut keksiä mitään järjellistä ajatusta, kun sinut todetaan pilkkaajaksi? Yhä lisää samoja jankutuksia riitaa haastaaksesi. Noinko alhainen luonne olet?
päästessään kirjoitti:
pilkkaamaan Jeesusta ja Pyhää Henkeä! Samoin hän jaksaa hyökätä Raamatun Sanaa vastaan jatkuvalla valhesyötöllä, jotta jäsenet jättäisivät seurakuntansa jos heillä on jotakin sitä vastaan ja etteivät he missään nimessä haluaisi muuttaa sitä terveeksi seurakuntayhteisöksi, jossa ei ole eksymisen vaaraa.
Hirvas on pelkkä äänekäs surkimus, joka haluaa viedä kaikki elämään "ulkopuolelle leirin", kuten oli juutalaisilla. Se tarkoitti nuhteen, seurakunnasta karkoittamisen ja saastaisuuden paikkaa. Hän elää siellä kirouksen, rangaistuksen, ulosteiden, jätteiden ja kuolleiden ruumiiden seassa, ja siellä kehittelee näitä saastaisia herjauksiaan.Lueppa nyt nm.päästessään ajatuksella seuraava:
Heb 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin u-l-k-o-p-u-o-l-e-l-l-a.
Heb 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "u-l-k-o-p-u-o-l-e-l-l-e leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
Heb 13:14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
Mitä tämä mielestäsi tarkoittaa?- x-hirvas
etkö taaskaan kirjoitti:
osannut keksiä mitään järjellistä ajatusta, kun sinut todetaan pilkkaajaksi? Yhä lisää samoja jankutuksia riitaa haastaaksesi. Noinko alhainen luonne olet?
teidän opistanne asioita, joita te täällä tuotte lähes päivittäin esille. Miehen nimi Immanuel tarkoittaa "Jumala meidän kanssamme". Näinollen kaikki miehet, joiden nimi on Immanuel, tarkoittavat tuota samaa. Eikö asia ole näin?
Jeesus on oppinne mukaan jumala, eikö niin? Pyhä Henki on oppinne mukaan jumala, eikö niin? sitten on Isä Jumala, jolla on 7 henkeä, jotka ovat hekin jumalia, eikö niin?
Sanoinko jotakin väärin, ole hyvä ja oikaise? - Mikäli haluaisit
Jonah kirjoitti:
Lueppa nyt nm.päästessään ajatuksella seuraava:
Heb 13:12 Sentähden myös Jeesus, pyhittääkseen omalla verellänsä kansan, kärsi portin u-l-k-o-p-u-o-l-e-l-l-a.
Heb 13:13 Niin menkäämme siis hänen tykönsä "u-l-k-o-p-u-o-l-e-l-l-e leirin", hänen pilkkaansa kantaen;
Heb 13:14 sillä ei meillä ole täällä pysyväistä kaupunkia, vaan tulevaista me etsimme.
Mitä tämä mielestäsi tarkoittaa?löytää oikean merkityksen sille, miksi Jeesus kärsi ulkopuolella leirin, lue tarkemmin UT:a sekä niitä profetioita, joita Herra Jeesus, meidän Jumalamme antoi tulevasta Messiasta VT:n profeetoille. Jätä tässä tutkimustyössä jehovalaisten selitys- ja hakuteokset sivuun. Saman ohjeen annan myös muillekin kvartetin areiolaisille.
- Hukassa olet
x-hirvas kirjoitti:
teidän opistanne asioita, joita te täällä tuotte lähes päivittäin esille. Miehen nimi Immanuel tarkoittaa "Jumala meidän kanssamme". Näinollen kaikki miehet, joiden nimi on Immanuel, tarkoittavat tuota samaa. Eikö asia ole näin?
Jeesus on oppinne mukaan jumala, eikö niin? Pyhä Henki on oppinne mukaan jumala, eikö niin? sitten on Isä Jumala, jolla on 7 henkeä, jotka ovat hekin jumalia, eikö niin?
Sanoinko jotakin väärin, ole hyvä ja oikaise?ja pahasti, x-hirvas - todella surullista !
- x-hirvas
Hukassa olet kirjoitti:
ja pahasti, x-hirvas - todella surullista !
osoittaa ettet itse usko mihinkään, et edes kirkkoisien kolminaisuusoppiin.
Mikäli haluaisit kirjoitti:
löytää oikean merkityksen sille, miksi Jeesus kärsi ulkopuolella leirin, lue tarkemmin UT:a sekä niitä profetioita, joita Herra Jeesus, meidän Jumalamme antoi tulevasta Messiasta VT:n profeetoille. Jätä tässä tutkimustyössä jehovalaisten selitys- ja hakuteokset sivuun. Saman ohjeen annan myös muillekin kvartetin areiolaisille.
muita Jehovan todistajien teoksia kuin heidän selityksensä Ilmestyskirjasta "Ilmestyksen suuri huipentuma on käsillä". Ja todennut, että se ei ole raamatussa ilmoitetun totuuden mukainen.
En ole myöskään käyttänyt selitys ja hakuteoksena helluntailaisten kirjallisuutta, enkä muidenkaan uskontokuntien tekeleitä. Vaikka niihin olenkin tutustunut.
Käytän lähdeteoksena raamattua ja sen tutkimisessa apuna Pyhän Hengen ohjausta. Ja tämän perusteella muodostan käsitykseni totuudesta.
Siitä totuudesta, jonka Jumala sanassaan ilmoittaa Jeesuksen Kristuksen, Poikansa kautta.- x-hirvas
Mikäli haluaisit kirjoitti:
löytää oikean merkityksen sille, miksi Jeesus kärsi ulkopuolella leirin, lue tarkemmin UT:a sekä niitä profetioita, joita Herra Jeesus, meidän Jumalamme antoi tulevasta Messiasta VT:n profeetoille. Jätä tässä tutkimustyössä jehovalaisten selitys- ja hakuteokset sivuun. Saman ohjeen annan myös muillekin kvartetin areiolaisille.
todellinen politiikko "mikäli haluaisit". Osaat kääntää huomion pääasiasta epäolennaisiin seikkoihin, kuten mielikuvituksessasi pyörivään areiolaisuustraumaan.
- merihukka
x-hirvas kirjoitti:
osoittaa ettet itse usko mihinkään, et edes kirkkoisien kolminaisuusoppiin.
...jos haluat. Annoit joka tapauksessa väärän todistuksen. Se on "paha synti".
Kysyin, missä kohtaa UT esittää, että Jeesus ja PH olisivat sama asia. Kukaan ei kyennyt vastaamaan.
Tulkitsen PH kolminaisuusopin kautta.
Kolminaisuusopin perusteella voidaan olettaa, että Jumala syntyi samaan aikaan kuin Jeesus, koska oppi pitää Jeesusta Jumalana. Koska Jeesus syntyi, täytyi Jumalankin syntyä. On kai loogista! Koska opin mukaan PH, Jeesus ja Jumala ovat yksi sama asia, h e i d ä n kolminaisuskovien täytyy olettaa Jeesuksen ja Jumalan syntyessä Pyhän Hengenkin syntyneen.
Tosin ongelma täytyy ymmärtää PH:n avulla. Siis PH:lla ja ajattelulla on jotain yhteistä.
Kolminaisuusopin mukaan Isä, poika ja PH ovat Jumala eli Jumala, Jumala, Jumala, Jumala. Matemaattisesti se voidaan kuvata seuraavasti a b c = d eli d d d = d.
Paradoksit.
Isä käsitetään Jumalaksi, mutta kaaviossa se on vain kolmasosajumala.Se on täysi jumala vasta kun siihen liitetään Poika ja PH. Eli neljäs henki on olemassa ja joka vasta on tosi Jumala. Kolminausuusopissa täytyy olla osajumalien lisäksi jumalien jumala, joka muodostuu kahden hengen ja ihmisen yhteenlittymisestä. Mutta se ei enää ole kolminaiuusoppia.
Jeesus syntyi ja oli Jumala! Vai oliko Isä vai Poika? Vai peräti PH. Vai kaikki ne yhdessä?
Jos olivat yhdessä ja Jeesuksessa niiden täytyi olla 100 % ihminen, jotta pelastuskuolema onnistuisi, niin jumalien Jumala oli poissa pelistä n. 33 vuotta. Kuka hallitsi silloin maailmaa?
Jos Jeesuksessa oli Isä eli a eli kolmasosajumala uinuvana Jeesuksen hänestä tietämättä, maailmaa hallitsi PH kolmasosajumaluuden voimalla. Ehkäpä se niinkin onnistui!
Tai sitten Mohikaani on oikeassa. Osaset ovat erillisiä toimijoita. Ne ovat erillisiä persoonia.
Isä ja PH ovat henkiä ja Poika ihminen, kuten kolminaisuusopissa sanotaan. Erillisinä kukaan niistä ei ole Jumala.
Joudumme palaamaan yhtälöön a b c = d ja neloisyhteyteen.
Kolminaisuusoppi syntyy vain silloin kun osaset ovat identtisiä ja ne ovat yhdessä Jumala. Stop. Vikaan meni. Miten yksilö pystyy yhtymään itseensä? Sehän on jo itse itsensä.
Mohikaani ja kolminaisuusoppilaat tuovat tässä vaiheessa kehään PH:n. Jumaluutta ei ole tarkoitettukaan järjellä ymmärrettävksi. Maallinen järki tulee heittää roskikseen.
Siis PH liittyy vahvasti ajatteluun, ajattelukykyyn. Se että ei saa ajatella on ajattelua sekin.
Kun on ymmärtänyt olla ajattelematta, on saanut päälleen PH:n. Kun uskoo UT:n ulkopuoliseen kirkolliskokouksen päätökseen, kantaa sisällään PH.n hedelmää.
Tässä tapauksessa PH on tyhmyyden ylistys.
Paradoksien loppu, vaikka aiheesta niitä löytyisi lukuisasti. Ekivaari sanoi mielestäni oivallisesti omin sanoineni mukailtuna. On järjetöntä esittää järjettömyyksiä. Uskossakin tulee olla jokin logiikka.
Tässä käsityksiäni PH:sta. Piuhat kärähtivät ja on pakko mennä nukkumaan.
Ps. Jos PH käsitetään ajatteluksi ja/tai omaksitunnoksi, siitäkin seuraa mielenkiintoisia päätelmiä ja jotka johdattavat toiseen suuntaan kuin tyhmyyden ylistys. - niimpä ajatuksella.
Jonah kirjoitti:
Lueppa nyt nm.päästessään ajatuksella seuraava:
Mitä tämä mielestäsi tarkoittaa?Lueppa nyt nm.Jonah ajatuksella seuraava:
Apostolien teot luku 5.
3. Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi?
4. Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Onko todellakin niin että nämä jakeet pitää sinulle selittää? Ylempänä keskustelussa sanot Apt.5:34 jakeita höpötykseksi! niimpä ajatuksella. kirjoitti:
Lueppa nyt nm.Jonah ajatuksella seuraava:
Apostolien teot luku 5.
3. Silloin Pietari sanoi: "Ananias, miksi olet antanut sydämesi Saatanan valtaan? Miksi yritit pettää Pyhää Henkeä ja jättää maatilan hinnasta osan itsellesi?
4. Tilahan oli sinun, kun et vielä ollut myynyt sitä, ja sinun olivat myös rahat, kun sen myit. Kuinka saatoit ryhtyä tällaiseen tekoon? Et sinä ole valehdellut ihmisille, vaan Jumalalle."
Onko todellakin niin että nämä jakeet pitää sinulle selittää? Ylempänä keskustelussa sanot Apt.5:34 jakeita höpötykseksi!Ananiaksella oli Pyhä Henki sisimmässään, mutta hänen ”lihansa” oli langennut kiusaukseen saatanan vaikutuksesta. Ja pimittänyt osan hinnasta, silloin hän on yrittänyt pettää sisimmässään ollutta Jumalan antamaa Pyhää Henkeä.
Act 5:4 Etkös olisi saanut sitä pitää, kuin se sinulla oli, ja se myytykin oli sinun hallussas? miksis senkaltaista olet sydämees päästänyt? Et sinä ole ihmisten, vaan Jumalan edessä valehdellut.
Ei Ananias ollut ihmisten edessä valehdellut, koska ei ollut suullaan sanonut mitään. Mutta Jumala näkee ihmisen sisimpään ja tietää, mitä tämä on todellisuudessa tehnyt, vaikkei sanoisikaan yhtään mitään. Ja näin on Ananias sisimmässään valehdellut itsensä Jumalan edessä.
Eivät jakeet todista, että Pyhä Henki on Jumala. Vaan sen, että Ananias valehteli Jumalan edessä.
Pyhän Hengen määritelmä on annettu Jesajan kirjassa eikä em. kertomuksessa Ananiaasta:
Isa 11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.- x-hirvas
Jonah kirjoitti:
Ananiaksella oli Pyhä Henki sisimmässään, mutta hänen ”lihansa” oli langennut kiusaukseen saatanan vaikutuksesta. Ja pimittänyt osan hinnasta, silloin hän on yrittänyt pettää sisimmässään ollutta Jumalan antamaa Pyhää Henkeä.
Act 5:4 Etkös olisi saanut sitä pitää, kuin se sinulla oli, ja se myytykin oli sinun hallussas? miksis senkaltaista olet sydämees päästänyt? Et sinä ole ihmisten, vaan Jumalan edessä valehdellut.
Ei Ananias ollut ihmisten edessä valehdellut, koska ei ollut suullaan sanonut mitään. Mutta Jumala näkee ihmisen sisimpään ja tietää, mitä tämä on todellisuudessa tehnyt, vaikkei sanoisikaan yhtään mitään. Ja näin on Ananias sisimmässään valehdellut itsensä Jumalan edessä.
Eivät jakeet todista, että Pyhä Henki on Jumala. Vaan sen, että Ananias valehteli Jumalan edessä.
Pyhän Hengen määritelmä on annettu Jesajan kirjassa eikä em. kertomuksessa Ananiaasta:
Isa 11:2 Ja hänen päällänsä lepää Herran Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja Herran pelon henki.ei asu samanaikaisesti saatana. Ananias ei ollut oikeasti uskova, vaikka olikin uskovaisten joukossa. Niinhän se on nytkin, on itseään uskovaisina pitäviä tapakristittyjä, muttei heillä ole Pyhää Henkeä. Sellainen joilla ei ole totuuden henkeä, he ovat lihallisia ja lihan himoissa eläviä ihmisiä. Niinpä Ananias toimi lihan mukaan, koska totuus ei ollut hänessä.
Sinä kiellät Jeesuksen (jumaluuden). Nyt sinä kiellät myös Pyhän Hengen Jumaluuden.
Pyhä Henki on Jeesuksen biologinen ja oikea Isä (Matt 1:18-25, Luuk 1:30-37).
Jeesus on kuitenkin Jumalan Poika (luuk 1:35). Silloin Pyhä Henki on Jumala (Heb 3:7-12).
Huomaa erikoisesti Heb 3. luvun jae 7 jossa Pyhä Henki puhuu ja että Häntä kutsutaan
Jumalaksi jakeessa 12.
Jeesuksen jumaluuden kieltäminen johtaa automaattisesti myös Isän Jumalan kieltämiseen.
Sen sinä olet osoittanut hyvin selvästi. Raamattu todistaa tästä hyvin johdonmukaisesti;
1 Joh 2:22-23 "Kuka on valhettelija, ellei se, joka KIELTÄÄ sen, että JEESUS on Kristus?
Hän on antikristus, se, joka KIELTÄÄ ISÄN JA POJAN. Kuka ikinä kieltää Pojan,
hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä."
Täysin käsittämätöntä että joku jatkuvasti kieltää Jeesuksen ja Isän Jumalan.
Jeesuksen tunnustajallahan on Isä jota Jeesuksen kieltäjällä ei ole. Näin Raamattu.
Jeesuksen tunnustamisesta Herraksi (Jumalaksi) alkaa myös pelastus yksilöihmisen kohdalla
(Room 10:9-10). Tämä koska Isä Jumala, Pyhä Henki, ilmoitti itsensä lihassa Pojassaan ja
Poikansa kautta. Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA (2 Kor 5:19).
Tästä syystä vain Jeesuksessa ja Jeesuksen kautta voidaan tulla Jumalan luokse.
Vain Jeesuksessa Kristuksessa meillä on Isä Jumala ja Pyhä Henki (Joh 14:23, Room 8:9-11).
Vain uskomalla Jeesukseen Kristukseen uskotaan Jumalaan (Joh 12:44, 1 Piet 1:21).
Pane Herra Jeesus Kristus syrjään, panet Jumalan syrjään.
Ota Jeesus vastaan ja usko Häneen, otat vastaan Jumalan ja uskot Jumalaan.
Lue ajatuksen kanssa Joh 1:1,10-14.
Näistä Raamatun totuuksista johtuen Jeesuksen kieltäminen johtaa automaattisesti myös
koko kolmiyhteisen Jumalan kieltämiseen ja Jumalan pois jäämiseen yksilöihmisen elämästä.
Silloin ihminen on ilman Jumalaa. Mitä jää jumaluudesta jäljelle kun sekä Jeesus että Isä on kielletty?
Ei mitään! Jeesuksen jumaluuden kieltäjällä ei ole Isä Jumalaa. Raamattu on tästä taas yhtäpitävän johdonmukainen;
Ef 2:12 "että te siihen aikaan olitte ILMAN KRISTUSTA, olitte vailla Israelin
kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ILMAN JUMALAA
maailmassa;
MUTTA KAIKESTA TÄSTÄ HUOLIMATTA RÖYHKEITÄ KIELTÄJIÄ VAIN AINA LÖYTYY???- x-hirvas
ei tunne Raamattua, vaan selittelee puutaheinää. Ja vaikka hän tuntisikin jonkun jakeen, niin sekin hän vääntää kuten aikansa kirkkoisät. Sellaisia uskovaisia täällä on, jos heitä yleensä voi kutsua edes uskovaiseksi. Tietenkin uskovaiseksi voidaan kutsua ihmistä, jos hän uskoo vaikka Kalevalaan. Hänellä on usko siihen, ja on siten uskovainen.
"Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3] joka keneltäkään lupaa kysymättä voi puhua ja tehdä mitä tahansa, mutta poika ei voi ilman Isää mitään tehdä, eikä Pyhä henkikään.
Johanneksen evankeliumi 5:
19 »Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.«
Joh.16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa"
"- jaikali
x-hirvas kirjoitti:
ei tunne Raamattua, vaan selittelee puutaheinää. Ja vaikka hän tuntisikin jonkun jakeen, niin sekin hän vääntää kuten aikansa kirkkoisät. Sellaisia uskovaisia täällä on, jos heitä yleensä voi kutsua edes uskovaiseksi. Tietenkin uskovaiseksi voidaan kutsua ihmistä, jos hän uskoo vaikka Kalevalaan. Hänellä on usko siihen, ja on siten uskovainen.
Sinä olet tosi erikoinen kaveri. Teet aloituksen jossa kiellät koko jumaluuden. Kiellät koko kristinuskon kirjoituksellasi. Aika suuri ja ratkaiseva aihe. Se pitäisi pystyä todistamaan luotettavilla kirjoituksilla. Sinun mielipiteesi asiasta eivät riitä todisteiksi. Kuitenkaan sinä et ota yhtään Raamatun jaetta jolla todistaisit väittämäsi oikeaksi. No, et tietenkään koska kristinusko perustuu juuri Raamattun ilmoitukseen Jumalasta.
Mutta et ottanut mitään muutakaan lähdettä todistamaan huikeaa väitettäsi.
Minä taas olen kirjoittanut pitkän kirjoituksen Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta. Perustelen Raamatun Sanalla opetukseni jokaisen kohdan. Sitten sinä väität että minä en tunne Raamattua. Jos sinä tunnet Raamatun paremmin, miksi et sido opetustasi Raamatun Sanaan? Minä tiedän kyllä miksi; opetuksesi ei perustu Raamatun Sanaan. Siksi sitä ei voi perustella Raamatulla. - x-hirvas
jaikali kirjoitti:
Sinä olet tosi erikoinen kaveri. Teet aloituksen jossa kiellät koko jumaluuden. Kiellät koko kristinuskon kirjoituksellasi. Aika suuri ja ratkaiseva aihe. Se pitäisi pystyä todistamaan luotettavilla kirjoituksilla. Sinun mielipiteesi asiasta eivät riitä todisteiksi. Kuitenkaan sinä et ota yhtään Raamatun jaetta jolla todistaisit väittämäsi oikeaksi. No, et tietenkään koska kristinusko perustuu juuri Raamattun ilmoitukseen Jumalasta.
Mutta et ottanut mitään muutakaan lähdettä todistamaan huikeaa väitettäsi.
Minä taas olen kirjoittanut pitkän kirjoituksen Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluudesta. Perustelen Raamatun Sanalla opetukseni jokaisen kohdan. Sitten sinä väität että minä en tunne Raamattua. Jos sinä tunnet Raamatun paremmin, miksi et sido opetustasi Raamatun Sanaan? Minä tiedän kyllä miksi; opetuksesi ei perustu Raamatun Sanaan. Siksi sitä ei voi perustella Raamatulla.erikoinen, tai ehkä sinun mielestäsi. Katsos minä en kiellä Jeesuksella ollutta ominaisuutta, jota kutsutaan jumaluudeksi. En todella kiellä sitä, koska Hänessä asui jumaluus. Mutta jumaluus on ominaisuus, kuten johtajuuskin, mutta Jeesus ei ole itse Isä Jumala JHWH, vaikka Hänessä asuu jumaluus.
Tietenkin selitän tuon jo tuhannensadannen kerran, mutta eipä sillä näytä olevan merkitystä. Jaikal palaa aina oksennukselleen - takaisin, takaisin ...jne. - jaikali
ekivaari kirjoitti:
"Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3] joka keneltäkään lupaa kysymättä voi puhua ja tehdä mitä tahansa, mutta poika ei voi ilman Isää mitään tehdä, eikä Pyhä henkikään.
Johanneksen evankeliumi 5:
19 »Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
5:30 En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt.«
Joh.16
13 "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa"
"Jumalan kolmesta persoonasta tee yhtään mitään ilman muita jumaluuden persoonia.
Jumala on kolmessa persoonassa ja nämä kolme ovat yksi erottamaton Jumala.
Isä ei puhu ilman Poikaa.
Poika ei puhu ilman Isää.
Isä ei herätä kuolleita ilman Poikaa.
Poika ei herätä kuolleita ilman Pyhää Henkeä, ts Isää.
Vastaa nyt minulle tähän kysymykseen jonka olen esittänyt sinulle monta kertaa:
1. Kuka Herätti Lasaruksen kuolleista?
2. Miten Isä Jumala voi herättää Lasaruksen koska Hän oli taivaassa? Isä jää siis pois laskusta.
2. Miten Jeesus voi herättä Lasaruksen kuolleista seisten haudan ulkopuolella? Jeesus jää pois laskusta.
3. Kuka siis meni hautaan herättämään Lasaruksen haisevan ruumiin henkiin? Haiseva ruumis ei tosta noin vain tule eläväksi. Jonkun täytyi tehdä jotakin mätänemistilassa olevalle ruumiille. Kuka sen teki?
Jos et osaa antaa lyhyttä vastausta, selitä omin sanoin miten se meni kun Lasarus herätettiin kuolleista. - enkeli??
jaikali kirjoitti:
Jumalan kolmesta persoonasta tee yhtään mitään ilman muita jumaluuden persoonia.
2. Miten Isä Jumala voi herättää Lasaruksen koska Hän oli taivaassa? Isä jää siis pois laskusta.
2. Miten Jeesus voi herättä Lasaruksen kuolleista seisten haudan ulkopuolella? Jeesus jää pois laskusta.
3. Kuka siis meni hautaan herättämään Lasaruksen haisevan ruumiin henkiin? Haiseva ruumis ei tosta noin vain tule eläväksi. Jonkun täytyi tehdä jotakin mätänemistilassa olevalle ruumiille. Kuka sen teki?
Jos et osaa antaa lyhyttä vastausta, selitä omin sanoin miten se meni kun Lasarus herätettiin kuolleista.Mielenkiintoinen asia kun tuota sovelletaan vaarin oppiin. Miten se homma toimi kun Ekivaarin mielestä Pyhä Henki on enkeli?
- jaikali
enkeli?? kirjoitti:
Mielenkiintoinen asia kun tuota sovelletaan vaarin oppiin. Miten se homma toimi kun Ekivaarin mielestä Pyhä Henki on enkeli?
Pyhä Henki on jotakin sellaista mitä en voi kirjoittaa samassa lauseessa missä mainitsen Pyhän Hengen.
Riitelevätkö ekivaari ja x-hirvas Pyhän Hengen olemuksesta? - jaikali
x-hirvas kirjoitti:
erikoinen, tai ehkä sinun mielestäsi. Katsos minä en kiellä Jeesuksella ollutta ominaisuutta, jota kutsutaan jumaluudeksi. En todella kiellä sitä, koska Hänessä asui jumaluus. Mutta jumaluus on ominaisuus, kuten johtajuuskin, mutta Jeesus ei ole itse Isä Jumala JHWH, vaikka Hänessä asuu jumaluus.
Tietenkin selitän tuon jo tuhannensadannen kerran, mutta eipä sillä näytä olevan merkitystä. Jaikal palaa aina oksennukselleen - takaisin, takaisin ...jne.JHWE.
Miten huonosti olet lukenut Johannekse evankeliumin jossa Jeesus monta kertaa väittää
olevansa JHWE käyttämällä Jumalan nimeä Minä Olen itsestään?
Mutta koska et usko Jeesuksen sanoja, et usko että Hän on se joka Hän on omien sanojensa mukaan.
Sinähän olet aikaisemmissa kirjoituksissasi monta kertaa kieltänyt uskovasi Jumalan Sanaa.
Joskus olen ottanut sinua sanoistasi kiinni ja huomauttanut sinulle niistä ja näin paljastanut uskottomuutesi.
Et ole uskova. Miksi teeskentelet uskovaa? - JAIKALI
jaikali kirjoitti:
JHWE.
Miten huonosti olet lukenut Johannekse evankeliumin jossa Jeesus monta kertaa väittää
Mutta koska et usko Jeesuksen sanoja, et usko että Hän on se joka Hän on omien sanojensa mukaan.
Sinähän olet aikaisemmissa kirjoituksissasi monta kertaa kieltänyt uskovasi Jumalan Sanaa.
Joskus olen ottanut sinua sanoistasi kiinni ja huomauttanut sinulle niistä ja näin paljastanut uskottomuutesi.
Et ole uskova. Miksi teeskentelet uskovaa?JHWH eikä JHWE
jaikali kirjoitti:
Jumalan kolmesta persoonasta tee yhtään mitään ilman muita jumaluuden persoonia.
Jos et osaa antaa lyhyttä vastausta, selitä omin sanoin miten se meni kun Lasarus herätettiin kuolleista.asui Jeesuksessa Kristuksessa, herätti Lasaruksen kuolleista! Jeesuksen todistuksen mukaan Isä Yksin on totinen Jumala, [Joh.17:3] Miksi et Jeesusta usko?
2. Isä on ääretön ja rajaton, siis kaikkialla ja "kaikki kaikissa", eikä vain jossakin määrätyssä kohdassa!
2. (b) Jumalan sana kantaa kaikkialle;
3. Psalmit:
107:20 Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.
Johanneksen evankeliumi:
14:10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Johannes 14:
12 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö"
´enkeli?? kirjoitti:
Mielenkiintoinen asia kun tuota sovelletaan vaarin oppiin. Miten se homma toimi kun Ekivaarin mielestä Pyhä Henki on enkeli?
se toimii, kun Raamattu sanoo että "enkelit ovat palvelevia henkiä", joissa on Isän nimi? Ovat siis pyhiä!
Hebrealaiskirje 1:
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
2.Mooseksen kirja 23:
23: "20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. >> Jakeen lisätiedot
23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä." [Ef.4:30]
´jaikali kirjoitti:
Pyhä Henki on jotakin sellaista mitä en voi kirjoittaa samassa lauseessa missä mainitsen Pyhän Hengen.
Riitelevätkö ekivaari ja x-hirvas Pyhän Hengen olemuksesta?on pyhää, mihin hän on omistuksensa merkiksi nimensä painanut. Jeesuksessakin on Isän nimi;
Johanneksen evankeliumi:
6:27 "Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
Jumalan sana = Jumalan tahto !
Johanneksen evankeliumi:
4:34 Jeesus sanoi heille: "Minun ruokani on se, että minä teen lähettäjäni tahdon ja täytän hänen tekonsa".
´- jaikali
ekivaari kirjoitti:
asui Jeesuksessa Kristuksessa, herätti Lasaruksen kuolleista! Jeesuksen todistuksen mukaan Isä Yksin on totinen Jumala, [Joh.17:3] Miksi et Jeesusta usko?
2. Isä on ääretön ja rajaton, siis kaikkialla ja "kaikki kaikissa", eikä vain jossakin määrätyssä kohdassa!
2. (b) Jumalan sana kantaa kaikkialle;
3. Psalmit:
107:20 Hän lähetti sanansa ja paransi heidät ja pelasti heidät haudasta.
Johanneksen evankeliumi:
14:10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
Johannes 14:
12 "Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin, kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö"
´mitä tapahtui Lasaruksen haudassa Lasaruksen haisevalle ruumiille ja KUKA siellä oli tekemässä sen mitä ruumiille tapahtui?
Huomaa että Jeesus haudan ulkopuolella puhui Isälle joka oli taivaassa.
Kuka siis oli haudassa ja pani Lasaruksen ruumiin elintoiminnat toimimaan ja muutti Lasaruksen haisevan ruumiin eläväksi? jaikali kirjoitti:
JHWE.
Et ole uskova. Miksi teeskentelet uskovaa?hän ei ole JHWH, vaan että "minä tulin Isäni nimessä", siis samassa nimessä kuin minkä Isä hänelle antoi! Jeesuksella on ISÄLTÄ SAATU nimi, Isän sinetissään painama nimi: [Joh.6:27; 10:34,35; 2.Kor.1:22]
´jaikali kirjoitti:
mitä tapahtui Lasaruksen haudassa Lasaruksen haisevalle ruumiille ja KUKA siellä oli tekemässä sen mitä ruumiille tapahtui?
Huomaa että Jeesus haudan ulkopuolella puhui Isälle joka oli taivaassa.
Kuka siis oli haudassa ja pani Lasaruksen ruumiin elintoiminnat toimimaan ja muutti Lasaruksen haisevan ruumiin eläväksi?kunnian teoistansa Isälle Jumalalle. Miten monta kertaa tämä pitää sinulle sanoa?:
Johanneksen evankeliumi 14:
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, joka minussa asuu, TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN" [Vertaa Matteus 10:19,20]!
1.Korinttolaiskirje:
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama.
´- x-hirvas
jaikali kirjoitti:
JHWE.
Et ole uskova. Miksi teeskentelet uskovaa?ja nyt on sitten ilmasu "minä olen" tapetilla. Etsippäs minulle Raamatusta kaikki ilmaisut "minä olen", ja kerro saman tien, tarkoittaako se joka kerta Jumalan nimeä JHWH?
Otetaan esimerkki:
Joh.18
4 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: "KETÄ TE ETSITTE?"
5 He vastasivat hänelle: "JEESUSTA, NASARETILAISTA". Jeesus sanoi heille: "MINÄ SE OLEN". Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan.
6 Kun hän siis sanoi heille: "MINÄ SE OLEN", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.
7 Niin hän taas kysyi heiltä: "KETÄ TE ETSITTE?" He sanoivat: "JEESUSTA, NASARETILAISTA".
8 Jeesus vastasi: "Minähän sanoin teille, että MINÄ SE OLEN. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä";
Jos poliisi etsii Matti Meikäläistä ja tulee miesjoukkoon, josta MM kysyy, ketä te etsitte?
Matti Meikäläistä vastaa poliisi. " Minä se olen" vastaa MM. Onko siis MM myös jumala JHWH, koska sanoi " minä olen"?
Tosin sanoen, Jeesus ei yhdessäkään kohden ilmoittanut olevansa JHWH, ja tulkintanne "minä olen" on repäisty pois asiayhteydestään, jolloin tietenkin saadaa mielivaltainen ajatus, että jokainen "minä olen" ilmaisu Raamatussa tarkoittaa JHWH. - Usko Toivonen
x-hirvas kirjoitti:
ja nyt on sitten ilmasu "minä olen" tapetilla. Etsippäs minulle Raamatusta kaikki ilmaisut "minä olen", ja kerro saman tien, tarkoittaako se joka kerta Jumalan nimeä JHWH?
Otetaan esimerkki:
Joh.18
4 Silloin Jeesus, joka tiesi kaiken, mikä oli häntä kohtaava, astui esiin ja sanoi heille: "KETÄ TE ETSITTE?"
5 He vastasivat hänelle: "JEESUSTA, NASARETILAISTA". Jeesus sanoi heille: "MINÄ SE OLEN". Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan.
6 Kun hän siis sanoi heille: "MINÄ SE OLEN", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.
7 Niin hän taas kysyi heiltä: "KETÄ TE ETSITTE?" He sanoivat: "JEESUSTA, NASARETILAISTA".
8 Jeesus vastasi: "Minähän sanoin teille, että MINÄ SE OLEN. Jos te siis minua etsitte, niin antakaa näiden mennä";
Jos poliisi etsii Matti Meikäläistä ja tulee miesjoukkoon, josta MM kysyy, ketä te etsitte?
Matti Meikäläistä vastaa poliisi. " Minä se olen" vastaa MM. Onko siis MM myös jumala JHWH, koska sanoi " minä olen"?
Tosin sanoen, Jeesus ei yhdessäkään kohden ilmoittanut olevansa JHWH, ja tulkintanne "minä olen" on repäisty pois asiayhteydestään, jolloin tietenkin saadaa mielivaltainen ajatus, että jokainen "minä olen" ilmaisu Raamatussa tarkoittaa JHWH.Miksi Jeesuksen sanat olivat niin voimalliset.
Sanoessaan " minä se olen " perääntyivät he ja kaatiuvat maahan.
Perääntyvätkö ja kaatuvatko mielestäsi esimerkissäsi poliisitkin, kun MM vastaa "minä se olen " ? Usko Toivonen kirjoitti:
Miksi Jeesuksen sanat olivat niin voimalliset.
Sanoessaan " minä se olen " perääntyivät he ja kaatiuvat maahan.
Perääntyvätkö ja kaatuvatko mielestäsi esimerkissäsi poliisitkin, kun MM vastaa "minä se olen " ?5. Mooseksen kirja:
18:18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."
Matteus 10:
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ"
Eivät ne olleet Jeesuksen sanoja vaan Isän Jumalan sanoja!
´- jaikali
ekivaari kirjoitti:
kunnian teoistansa Isälle Jumalalle. Miten monta kertaa tämä pitää sinulle sanoa?:
Johanneksen evankeliumi 14:
10 "Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja ISÄ, joka minussa asuu, TEKEE TEOT, JOTKA OVAT HÄNEN" [Vertaa Matteus 10:19,20]!
1.Korinttolaiskirje:
12:6 ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta JUMALA, joka KAIKKI KAIKISSA vaikuttaa, on sama.
´taas kerran kieltäytymällä vastaamasta kysymykseeni että et osaa
selittää Lasaruksen kuolleista herättämistä.
Miksi et ota selvää asiasta. Tulen kysymään tästä sinulta julkisesti
uudestaan jonkun ajan kuluttua sopivassa tilanteessa.
Voisit myös tutkia kummalla oli enemmän rakkautta ihmisiä kohtaan Jeesuksella vaiko Isällä.
Isä rakasti mutta Jeesus antoi Henkensä.
Jeesus todistaa: "Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että
HÄN ANTAA HENKENSÄ ystäväinsä edestä" (Joh 15:13).
Joh 3:16 "Sillä niin on JUMALA maailmaa RAKASTANUT, että hän antoi ainokaisen
Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Miksi siis Isä lähetti jonkun toisen kuolemaan ihmisten puolesta jos Hänellä itsellään oli suurempi
rakkaus ihmisiä kohtaan kuin Jeesuksella? Miksi Jumala antoi Poikansa kuolemaan jos Hän itse rakasti enemmän? Eikö se olekin helpompi lähettää joku toinen kärsimään? Tekikö Jumala näin, vai mitä Hän teki?
Miksi Jumala ei itse tullut kuolemaan ja antanut omaa Henkeään,....
VAI TULIKO HÄN ITSE KRISTUKSESSA? Mitä sanoo Raamattu: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" (2 Kor 5:19). Kenen rakkaus siis ilmestyi ristillä: "Mutta JUMALA osoittaa RAKKAUTENSA meitä kohtaan siinä, että KRISTUS, kun me vielä olimme syntisiä, KUOLI meidän edestämme" (Room 5:8).
Missä nyt oli Jeesuksen rakkaus?
Eikö tuossa pitäisi lukea: Mutta Jeesus Kristus osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä että hän kuoli meidän edestämme?
SELITÄ TÄMÄ TEOLOGINEN ONGELMA. - jaikali
jaikali kirjoitti:
taas kerran kieltäytymällä vastaamasta kysymykseeni että et osaa
Voisit myös tutkia kummalla oli enemmän rakkautta ihmisiä kohtaan Jeesuksella vaiko Isällä.
Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Miksi siis Isä lähetti jonkun toisen kuolemaan ihmisten puolesta jos Hänellä itsellään oli suurempi
rakkaus ihmisiä kohtaan kuin Jeesuksella? Miksi Jumala antoi Poikansa kuolemaan jos Hän itse rakasti enemmän? Eikö se olekin helpompi lähettää joku toinen kärsimään? Tekikö Jumala näin, vai mitä Hän teki?
VAI TULIKO HÄN ITSE KRISTUKSESSA? Mitä sanoo Raamattu: "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa" (2 Kor 5:19). Kenen rakkaus siis ilmestyi ristillä: "Mutta JUMALA osoittaa RAKKAUTENSA meitä kohtaan siinä, että KRISTUS, kun me vielä olimme syntisiä, KUOLI meidän edestämme" (Room 5:8).
Eikö tuossa pitäisi lukea: Mutta Jeesus Kristus osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä että hän kuoli meidän edestämme?
SELITÄ TÄMÄ TEOLOGINEN ONGELMA.>>>Kenen rakkaus siis ilmestyi ristillä: "Mutta JUMALA osoittaa RAKKAUTENSA meitä kohtaan siinä, että KRISTUS, kun me vielä olimme syntisiä, KUOLI meidän edestämme" (Room 5:8).
Eikö tuossa pitäisi lukea: Mutta Jeesus Kristus osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä että hän kuoli meidän edestämme? - enkeli??
ekivaari kirjoitti:
se toimii, kun Raamattu sanoo että "enkelit ovat palvelevia henkiä", joissa on Isän nimi? Ovat siis pyhiä!
Hebrealaiskirje 1:
14 Eivätkö he kaikki ole palvelevia henkiä, palvelukseen lähetettyjä niitä varten, jotka saavat autuuden periä?
2.Mooseksen kirja 23:
23: "20 Katso, minä lähetän enkelin sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut. >> Jakeen lisätiedot
23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä." [Ef.4:30]
´En ole perehtynyt asiaan mutta Pyhä Henki ei ole enkeli. Missään ei raamatussa niin sanota! Pyhä Henki liikkui vetten päällä jo luomisessa eikä Jumala tarvinnut enkeliä siinä hommassa.Ymmärrän niin että enkelit luotiin maan ja taivaan jälkeen. Mistä luomiseen löytyi enkeli. Aptolien kokouksestakin sanotaan Pyhä Henki ja me olemme päättäneet. Ajatteles mitä soopaa väännät raamatusta. Apostolit päättivät enkelin kanssa.
- jaikali
x-hirvas kirjoitti:
ja nyt on sitten ilmasu "minä olen" tapetilla. Etsippäs minulle Raamatusta kaikki ilmaisut "minä olen", ja kerro saman tien, tarkoittaako se joka kerta Jumalan nimeä JHWH?
Otetaan esimerkki:
Joh.18
Tosin sanoen, Jeesus ei yhdessäkään kohden ilmoittanut olevansa JHWH, ja tulkintanne "minä olen" on repäisty pois asiayhteydestään, jolloin tietenkin saadaa mielivaltainen ajatus, että jokainen "minä olen" ilmaisu Raamatussa tarkoittaa JHWH.on kääntäjien kömmähdys. Jeesus sanoi: "Minä Olen" käyttäen Jumalan nimeä (2 Ms 3:14).
Jeesuksen sanoilla oli katetta. Vartijat kaatuivat Jumalan Voimasta maahan.
"Se" sana on lisätty kääntäjien taholta. jaikali kirjoitti:
SELITÄ TÄMÄ TEOLOGINEN ONGELMA.joka ei voi kuolla. Poika asui kuolevaisessa lihassa, jossa hän kuoli, mutta Isä ei ole koskaan kuollut eikä tule koskaan kuolemaan:
1.Timoteuksen kirje 6:
16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen"
Isällä ei ole alkua eikä loppua, mutta poika on luomakunnan alku ja luomakunnan loppu, jolle koko luomakunta on alamainen. Jeesus Kristus on luomakunnan herra, mutta ei Isän Jumalan herra!
Ilmestyskirja:
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. >> Jakeen lisätiedot
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
´- Usko Toivonen
ekivaari kirjoitti:
5. Mooseksen kirja:
18:18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua."
Matteus 10:
19 "Mutta kun he vetävät teitä oikeuteen, älkää huolehtiko siitä, miten tahi mitä puhuisitte, sillä teille annetaan sillä hetkellä, mitä teidän on puhuminen.
10:20 Sillä ette te itse puhu, vaan TEIDÄN ISÄNNE HENKI PUHUU TEISSÄ"
Eivät ne olleet Jeesuksen sanoja vaan Isän Jumalan sanoja!
´Vastaisitko itse kysymykseen
Miksi tässä kohdassa oikein painotetaan sanojen merkitystä ?
Joh. 18:6
Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.
Mikä siis sanoissa " Minä se olen " sai heidät perääntymään ja kaatumaan? jaikali kirjoitti:
SELITÄ TÄMÄ TEOLOGINEN ONGELMA.sinulle Lasaruksen mätänevän ruumiin kuolleista herättämisen niin tarkasti selittänyt, että sinäkin, jaikali sen ymmärtäisit, niin sinäkin pystyisit samaan; mätäneviä ruumiita kuolleista herättämään! Jäperrät aivan turhia ja yrität kääntää kääntää keskustelun pois aiheestaan, eli siitä, onko Jeesus Jumala vai Jumalan poika!
Jumala ei ole minulle sellaista uskon vaatimusta asettanut, että minun pitäisi yksityiskohtaisen tarkasti ymmärtää ja jaikalille selittää, miten Jumala Jeesuksen kautta herätti Lasaruksen mätänevän ruumiin kuolleista! Kolminaisuusopin orjilta eivät älyttömät vaatimukset koskaan lopu.
´- x-hirvas
jaikali kirjoitti:
Riitelevätkö ekivaari ja x-hirvas Pyhän Hengen olemuksesta?kolminaisuusmiehillä ja naisilla on hajoita ja hallitse mentaliteetti. Tottahan sinä Jaikal voit ja saat kirjoittaa Pyhästä Hengestä, sikäli jos arvelet sinulla sellaisen olevan. Minä olen sen asumisesta ihmisessä Jeesuksen kanssa samaa mieltä (YHTÄ), sillä se ei asu sellaisessa, joka uskoo Jumalan kiroamaan "toiseen evankeliumiin". Pyhää Henkeä Raamattu kutsuu myös totuuden Hengeksi, sillä se on totuus.
Mikäli uskosi Jaikal perustuu, niinkuin olet ilmaissut, muuhun "evankeliumiin", niin sinulle ei Jumala ole antanut lahjaksi Pyhää Henkeä. Sinun uskosi perustana on ihmisten selitykset ja opit Jumalan olemuksesta, ja se on ristiriidassa Jeesuksen SANAN kanssa, sillä Hän todisti:
Joh. 20:17 Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". Siis Jeesus ilmoitti menevänsä "minun Jumalani tykö, ja teidän Jumalanne tykö".
Miksi Hän olisi sanonut noin, jos Hän itse oli jumala? Mutta turhaan minä sinulle todistan, koska uskot omia jumaliasi ja heidän keksimää "evankeliumia". Me olemme YHTÄ Ekivaarin kanssa uskossa ja Hengessä, ja se Henki todistaa meille totuutta, ei selityksiä. - merihukka
ekivaari kirjoitti:
sinulle Lasaruksen mätänevän ruumiin kuolleista herättämisen niin tarkasti selittänyt, että sinäkin, jaikali sen ymmärtäisit, niin sinäkin pystyisit samaan; mätäneviä ruumiita kuolleista herättämään! Jäperrät aivan turhia ja yrität kääntää kääntää keskustelun pois aiheestaan, eli siitä, onko Jeesus Jumala vai Jumalan poika!
Jumala ei ole minulle sellaista uskon vaatimusta asettanut, että minun pitäisi yksityiskohtaisen tarkasti ymmärtää ja jaikalille selittää, miten Jumala Jeesuksen kautta herätti Lasaruksen mätänevän ruumiin kuolleista! Kolminaisuusopin orjilta eivät älyttömät vaatimukset koskaan lopu.
´"Pyhä Henki on Jeesuksen biologinen ja oikea Isä (Matt 1:18-25, Luuk 1:30-37)."
Paino täytyy olla sanalla b i o l o g i n e n. Maria saattoi olla neitsyt kirjaimellisesti ennen PH:n biologista kosketusta mutta ei sen jälkeen! Tällaisia "PH:n" siittämiä lapsia on ollut maailma pullollaan kautta aikain.
Nyt kun olet ryhtynyt ensin analysoimaan ja vasta sitten laitat raamatunjakeita, tekstisi on muuttunut "kielillä puhumiseksi". Aikasemmin sait varmaan itsekin omista jutuistasi jotain tolkkua esille.
Kolminaisuusoppia ei voi selittää ei järjellä eikä raamatulla. Pyhä Henki ei voi olla Jumala, jos se on jumalakokonaisuuden muodostava osanen. Jos voi, aivot voi jättää hatun kanssa narikkaan. Jos Jumala on olemassa tai ihminen uskoo siihen, niin tarkoittaako hän, että ihmisen tulisi uskoa päättömyyksiin. Mitä arvelet?
Työtilanne. Kuvitelma.
Tulet minulle apuriksi työmaalle. Neuvon sinulle paljujen ja tiilikasojen paikat. Sinä sanot, että Jumalasi käski laittaa paljut ja tiililetkat toisinpäin ja tiililetkat seinään kiinni ja paljut kaksi metriä irti seinästä.
Kävelisin työnjohtajan luo. Työnjohtaja pitäisi minua "jumalana" ja laittaisi sinut välittömästi pihalle Jumalasi kera.
Ymmärsitkö logiikan, jota yritin hakea?
Plussana sinulle on kehittynyt hieno piirre. Et enää kampea toisia uskovia helvettiin. Se on suuri edistysaskel. ekivaari kirjoitti:
joka ei voi kuolla. Poika asui kuolevaisessa lihassa, jossa hän kuoli, mutta Isä ei ole koskaan kuollut eikä tule koskaan kuolemaan:
1.Timoteuksen kirje 6:
16 "jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä - hänen olkoon kunnia ja iankaikkinen valta. Amen"
Isällä ei ole alkua eikä loppua, mutta poika on luomakunnan alku ja luomakunnan loppu, jolle koko luomakunta on alamainen. Jeesus Kristus on luomakunnan herra, mutta ei Isän Jumalan herra!
Ilmestyskirja:
21:6 Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. >> Jakeen lisätiedot
22:13 Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
´mitään selitystä esittämiini teologisiin "ongelmiin". Ongelmat ne ovat niille jotka eivät hyväksy että Jeesus ja Pyhä Henki ovat yksi Jumala. "Ongelmat" poistuvat heti kun ihminen ymmärtää Jeesuksen ja Pyhän Hengen jumaluuden. Et tietenkään voi selittää näitä asioita koska jos selittäisit nämä "ongelmat" Raamatun Sanan mukaisesti, sinä törmäisit kolmiyhteiseen Jumlaan. Olet varmasti jo huomannut tämän. Sinä törmäisit kolminaisuuteen jonka sinä kieltämällä kiellät. Voit tietysti jatkaa väistämään törmäämistä totuuteen mutta se ei ole kovin viisasta. Parempi ja viisaampaa olisi ottaa Raamatun Sana sellaisena kuin se on Raamattuun kirjoitettu jättämättä pois "kiusallisia" jakeita ja ottaa Raamatun Sanasta nouseva totuus vastaan sellaisenaan.
Raamatun Sana on totuus ja se on Jumalan Sana vaikka se minun kautta nostetaankin esille.
En todellakaan voi ymmärtää että ihminen voi olla niin kova ja ylpeä ettei hän edes Jumalan Sanan edessä
voi nöyrtyä ja tunnustaa että Jumala on oikeassa ja minä väärässä. Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias.
Tälle totuudelle te ette voi yhtään mitään. Job oli korvakuulolla kuullut puhuttavan Jumalasta. Sen mukaan hän myös puhui Jumalasta. Sitten kun Hän kohtasi Jumalan, hänen oppinsa Jumalasta muuttui ja hän nöyrtyi. Ihminen muuttuu aina kohdatessaan elävän Jumalan. Elävä Jumala kohdataan vain Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Miten on ekivaarin ja x-hirvaan laita? Oletteko koskaan kohdanneet elävää Jumalaa koska kiellätte Hänet jatkuvasti törkeästi ja julkisesti? Tuntuu aika ristiriitaiselta jos väittäisitte kohdanneen Hänet. Perustuuko uskonne ainastaan ulkoa opittuihin Raamatun jakeisiin? Siltä se tuntuu kun lukee kirjoituksianne ja kopsaamianne jakeita. No, en hirvasta pidäkään uskovana koska hän on niin monta kertaa itse kieltänyt uskovansa. Mutta ekivaari varmasti itse uskoo olevansa elävässä uskossa. Mutta, ette kumpikaan esitä mitään omin sanoin tehtyä opetustekstiä josta nähtäisiin että ymmärrätte Raamatun Sanaa laajamittaisesti ja että olisitte sisäistäneet Raamatun kokonaisilmoituksen. Ette siitäkään huolimatta vaikka Raamatun opettajina esiinnyttekin palstalla. Ette kykene opettamaan mistään Raamatun totuudesta. Kopsaatte ainoastaan muutamia ja aina samoja jakeita jotka revitte asiayhteydestä tukemaan teidän lyhyitä epäraamatullisiä väittämiänne. Niitä kirjoituksianne ei voi pitää opetusteksteinä.
Voisitteko vastata kuitenkin tähän helppoon kysymykseen koska väitätte olevanne uskossa?
Miten olette kohdanneet elävän Jumalan ja missä persoonassa ja missä nimessä?Usko Toivonen kirjoitti:
Vastaisitko itse kysymykseen
Miksi tässä kohdassa oikein painotetaan sanojen merkitystä ?
Joh. 18:6
Kun hän siis sanoi heille: "Minä se olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.
Mikä siis sanoissa " Minä se olen " sai heidät perääntymään ja kaatumaan?koska ekivaarilla on pieniä vaikeuksia vastata kolminaisuuden todistaviin kysymyksiin.
>>>Mikä siis sanoissa " Minä se olen " sai heidät perääntymään ja kaatumaan?- Usko Toivonen
jaikal kirjoitti:
koska ekivaarilla on pieniä vaikeuksia vastata kolminaisuuden todistaviin kysymyksiin.
>>>Mikä siis sanoissa " Minä se olen " sai heidät perääntymään ja kaatumaan?Oikeassa olet veli "Jaikal".
Ilmeisesti "ekivaarille" on vaikeata ellei jopa ylivoimaista tunnustaa " minä olen " sanojen merkitys tässä kohtaa tai missään muussakaan kohtaa Herraamme Jeesukseen kohdistuvina. merihukka kirjoitti:
"Pyhä Henki on Jeesuksen biologinen ja oikea Isä (Matt 1:18-25, Luuk 1:30-37)."
Paino täytyy olla sanalla b i o l o g i n e n. Maria saattoi olla neitsyt kirjaimellisesti ennen PH:n biologista kosketusta mutta ei sen jälkeen! Tällaisia "PH:n" siittämiä lapsia on ollut maailma pullollaan kautta aikain.
Nyt kun olet ryhtynyt ensin analysoimaan ja vasta sitten laitat raamatunjakeita, tekstisi on muuttunut "kielillä puhumiseksi". Aikasemmin sait varmaan itsekin omista jutuistasi jotain tolkkua esille.
Kolminaisuusoppia ei voi selittää ei järjellä eikä raamatulla. Pyhä Henki ei voi olla Jumala, jos se on jumalakokonaisuuden muodostava osanen. Jos voi, aivot voi jättää hatun kanssa narikkaan. Jos Jumala on olemassa tai ihminen uskoo siihen, niin tarkoittaako hän, että ihmisen tulisi uskoa päättömyyksiin. Mitä arvelet?
Työtilanne. Kuvitelma.
Tulet minulle apuriksi työmaalle. Neuvon sinulle paljujen ja tiilikasojen paikat. Sinä sanot, että Jumalasi käski laittaa paljut ja tiililetkat toisinpäin ja tiililetkat seinään kiinni ja paljut kaksi metriä irti seinästä.
Kävelisin työnjohtajan luo. Työnjohtaja pitäisi minua "jumalana" ja laittaisi sinut välittömästi pihalle Jumalasi kera.
Ymmärsitkö logiikan, jota yritin hakea?
Plussana sinulle on kehittynyt hieno piirre. Et enää kampea toisia uskovia helvettiin. Se on suuri edistysaskel.tarkoittanut että sinä uskosta osattomana ymmärtäisit hengellisiä syvyyksiä jota ovat Jeesuksessa Kristuksessa. Ymmärrät että jotta näkisit ja ymmärtäisit mitä kaivon pohjalla on, sinulle ei riitä se että katselet kaivoa sadan metrin päästä. Sinun pitää ensin tulla kaivolle, mutta sekään ei vielä riitä. Sinun pitää mennä aina kaivon pohjalle asti katselemaan ja tunnustelemaan että mitä siellä on. Vasta sitten sinä näet ja ymmärrät. Ymmärrätkö vertauksen vaikka se ehkä onkin huono? Jeesus Kristus on tuo kaivo jossa on kätkettynä kaikki hengelliset rikkaudet ja salaisuudet. Sinun täytyy ensin tulla Jeesuksen luokse. Sitten sinun täytyy syventyä tutkimaan ja katselemaan Mestariasi. Silloin Mestarisi Herra Jeesus Kristus alkaa antamaan ja opettamaan sinulle näitä rikkauksia ja salaisuuksia mitä Hänessä on. Silloin sinä ymmärrät ja näet.
Voisin ottaa toisen esimerkin. Jumala ei ole tarkoittanut että syntymättömälle vauvalle aletaan opettamaan oppikoulun oppiaineita. Sehän olisi järjetöntä. Ensin vauvan täytyy syntyä. Sitten vauva alkaa kasvamaan ja kehittymään. Sitten pikku hiljaa kasvanut vauva oppii lukemaan, laskemaan ja kirjoittamaan. Nämä ovat jokaisen ihmisen oppimisen ensimmäiset askeleet. Ne ovat edellytykset jatko-opinnnoille. Jos lapsi ei opi näitä alkeita, ei hänelle voi opettaa kovinkaan paljon muuta.
Ymmärrätkö? Uskova on Jumalan lapsi. Hänestä tuli Jumalan lapsi uskoontulossa. Uskosta osaton ei ole syntynyt hengellisesti. Uskoontulo on hengellinen syntymä jota Jeesus kutsuu uudestisyntymiseksi ylhäältä. Se on syntymistä Jumalasta. Siksi uskova on Jumalan lapsi. Hän on syntynyt Jumalan siemenestä ja Jumalasta. Uskosta osaton on vertauksen syntymätön lapsi. Siksi uskosta osattomalle ei voi opettaa hengellisiä syvyyksiä. Hän ei voi ymmärtää niitä. Ensin sinä synnyt Jumalan lapseksi, sitten sinä alat kasvamaan ja kehittymään hengellisesti ja pääset tutkimaan Raamatun Sanaa joka on tuo vertauksen kaivo. Raamatun Sana on myös Herra Jeesus Kristus. Uusi uskova alkaa tutkimaan Raamattua. Jumala juottaa ja syöttä häntä niin kuin luonnolllinenkin isä ja äiti pienokaistaan. Jumalan lapsi kasvaa ja kehittyy Raamatun Sanan kautta ja Pyhän Hengen voiman kautta hengelliseksi aikuiseksi. Silloin vasta hän on kykenevä opettamaan toisia.
Hengellisen nuorukaisen ja neidon ikään ehtinyt Jumalan lapsi on voimakas Raamatun Sanassa.
Sitten vastaan rehellisesti kysymykseesi >>>Ymmärsitkö logiikan, jota yritin hakea?
- betsy.e
Mikä Hengestä on syntynyt on henki.
Oletko syntynyt työkalusta työkaluksi, vaiko Jumalan Hengestä Jumalan lapseksi?- Pyhä Henki
«Matt. 28:19»; «2. Kor. 13:13». P:n H:n persoona ilmenee hänen ominaisuuksistaan ja töistään. Hän on osallisena luomisessa ja siksi kaikkivaltias, «1. Moos. 1:2»; «Job 26:13»; «Job 33:4»; «Ps. 104:30». P. H. tekee ihmisille mahdolliseksi saada ja lausua jumalallisia ilmoituksia, «4. Moos. 11:25»; «2. Sam. 23:2». Jumala antaa omillensa P:n H:n, «Ps. 51:12»; «Joel 2:28»; «Miika 3:8»; «Sak. 4:6». Hän on pyhä, «Ps. 51:11», hyvä, «Ps. 143:10», tuomion ja puhdistuksen henki, «Jes. 4:4», Herran pelon h., «Jes. 11:2», armon ja rukouksen h., «Sak. 12:10». Näin ilmoittaa VT, jonka aikana P. H. toimii voimansa vapaudessa ilman ehtoja. UT:n aikana uskovat voivat saada P:n H:n. Jeesuksen kuoleman ja kuolleista nousemuksen siunaus on se, että hän lähetti P:n H:n asumaan uskoviinsa, «Joh. 7:39»; «Joh. 16:7»; «Ap. t. 2:33»; «Gal. 4:1-6». VT:ssa on ennustuksia tästä yleisestä Hengen vuodatuksesta, «Hes. 37:14»; «Hes. 39:29»; «Joel 2:28». Kansa saattoi vastustaa ja murehuttaa P:ää H:eä ja Jumala voi ottaa hänet poiskin, «Jes. 63:10»; «Jes. 32:15».
UT:ssa P. H. ilmoitetaan selvästi jumaluuden persoonana, «Joh. 14:16», «Joh. 14:17», «Joh. 14:26»; «Joh. 15:26»; «Joh. 16:7-15»; «Matt. 28:19». Jeesus opetti opetuslapsilleen, että he rukoilemalla Isää saisivat P:n H:n, «Luuk. 11:13». Puhuessaan poismenostaan Jeesus lupasi itse rukoilla Isää lähettämään P:n H:n, Puolustajan olemaan omiensa kanssa, «Joh. 14:16». Kuolleista noustuaan hän antoi oppilailleen P:n H:n, «Joh. 20:22», mutta kehotti myös heitä odottamaan Hengen vuodatusta, «Luuk. 24:49»; «Ap. t. 1:8». Helluntaina kaikki uskovat saivat P:n H:n, «Ap. t. 2:1-4». Sen jälkeen, niin kauan kuin evankeliumia saarnattiin vain juutalaisille, uskovat, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat P:n H:n, «Ap. t. 8:17»; - Pyhä Henki
Pyhä Henki kirjoitti:
«Matt. 28:19»; «2. Kor. 13:13». P:n H:n persoona ilmenee hänen ominaisuuksistaan ja töistään. Hän on osallisena luomisessa ja siksi kaikkivaltias, «1. Moos. 1:2»; «Job 26:13»; «Job 33:4»; «Ps. 104:30». P. H. tekee ihmisille mahdolliseksi saada ja lausua jumalallisia ilmoituksia, «4. Moos. 11:25»; «2. Sam. 23:2». Jumala antaa omillensa P:n H:n, «Ps. 51:12»; «Joel 2:28»; «Miika 3:8»; «Sak. 4:6». Hän on pyhä, «Ps. 51:11», hyvä, «Ps. 143:10», tuomion ja puhdistuksen henki, «Jes. 4:4», Herran pelon h., «Jes. 11:2», armon ja rukouksen h., «Sak. 12:10». Näin ilmoittaa VT, jonka aikana P. H. toimii voimansa vapaudessa ilman ehtoja. UT:n aikana uskovat voivat saada P:n H:n. Jeesuksen kuoleman ja kuolleista nousemuksen siunaus on se, että hän lähetti P:n H:n asumaan uskoviinsa, «Joh. 7:39»; «Joh. 16:7»; «Ap. t. 2:33»; «Gal. 4:1-6». VT:ssa on ennustuksia tästä yleisestä Hengen vuodatuksesta, «Hes. 37:14»; «Hes. 39:29»; «Joel 2:28». Kansa saattoi vastustaa ja murehuttaa P:ää H:eä ja Jumala voi ottaa hänet poiskin, «Jes. 63:10»; «Jes. 32:15».
UT:ssa P. H. ilmoitetaan selvästi jumaluuden persoonana, «Joh. 14:16», «Joh. 14:17», «Joh. 14:26»; «Joh. 15:26»; «Joh. 16:7-15»; «Matt. 28:19». Jeesus opetti opetuslapsilleen, että he rukoilemalla Isää saisivat P:n H:n, «Luuk. 11:13». Puhuessaan poismenostaan Jeesus lupasi itse rukoilla Isää lähettämään P:n H:n, Puolustajan olemaan omiensa kanssa, «Joh. 14:16». Kuolleista noustuaan hän antoi oppilailleen P:n H:n, «Joh. 20:22», mutta kehotti myös heitä odottamaan Hengen vuodatusta, «Luuk. 24:49»; «Ap. t. 1:8». Helluntaina kaikki uskovat saivat P:n H:n, «Ap. t. 2:1-4». Sen jälkeen, niin kauan kuin evankeliumia saarnattiin vain juutalaisille, uskovat, joiden päälle apostolit panivat kätensä, saivat P:n H:n, «Ap. t. 8:17»;Ap. t. 9:17». Kun sitten evankeliumia julistettiin pakanoillekin, tuli P. H. ilman ehtoja uskoville, «Ap. t. 10:44»; «Ap. t. 11:15-18». Kaikki uskovat ovat syntyneet Hengestä, «Joh. 3:3», «Joh. 3:6»; «1. Joh. 5:1», ja Henki asuu heissä tehden ihmisen ruumiinkin temppelikseen, «1. Kor. 6:19»; «Room. 8:9-15»; «Gal. 4:6», he ovat kastetut Hengellä, «1. Kor. 12:12», «1. Kor. 12:13»; «1. Joh. 2:20», «1. Joh. 2:27», ja siten sinetöidyt Jumalalle, «Ef. 1:13»; «Ef. 4:30». Uskovat saavat P:n H:n (tulevat kastetuiksi Hengellä), he saavat täyttyä Hengellä yhä uudestaan, «Ap. t. 2:4»; «Ap. t. 4:29-31»; «Ef. 5:18».
Jeesus on siinnyt P:stä H:stä, «Matt. 1:18-20»; «Luuk. 1:35»; saanut P:n H:n kasteessa, «Matt. 3:16»; «Mark. 1:10»; «Luuk. 3:22»; «Joh. 1:32», vaeltanut ja palvellut Hengessä, «Luuk. 4:1», «Luuk. 4:14». P. H. herätti Jeesuksen kuolleista, «Room. 8:11», ja on hänen todistajanaan armotalouden aikana, «Joh. 15:26»; «Joh. 16:8-11», «Joh. 16:13», «Joh. 16:14».
Jeesus esittää uskovan suhteen P:ään H:een kolmenlaisena: Henki on "teidän kanssanne", «Joh. 14:16», "teidän päällänne", «Luuk. 24:49», "teissä", «Ap. t. 1:8». Edellisissä tapauksissa tarkoitetaan Jumalan lähestymistä vakuuttamaan synnistä, «Joh. 16:9», kirkastamaan Kristusta, «Joh. 16:14», lahjoittamaan uskoa, «Ef. 2:8», ja uudistamaan, «Joh. 3:16». P. H. asuu "teissä", so. uskovissa, «1. Kor. 3:16», antaakseen voiton lihasta, «Room. 8:2-4»; «Gal. 5:16», «Gal. 5:17»; «Gal. 5:22», «Gal. 5:23», vahvistaakseen heikkouttamme, «Room. 8:26», innoittaakseen rukoukseen, «Ef. 4:18», antaakseen pääsyn Isän tykö, «Ef. 2:18», tehdäkseen uskovalle lapseuden selväksi, «Gal. 4:6», sovittaakseen sanaa pyhitykseksi, «Ef. 5:26»; «2. Tess. 2:13»; «1. Piet. 1:2», esiintyäkseen välittäjänä, «Ap. t. 9:31»; «Room. 8:26».
Jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa, «Room. 8:9», eikä kukaan voi sanoa Jeesusta Herraksi, ellei puhu P:ssä H:ssä, «1. Kor. 12:3». Jumala ei anna Henkeä mitaten, «Joh. 3:34». P. H. on totuuden Henki, joka julistaa Jeesuksen omaa, «Joh. 15:26»; «Joh. 16:13».
Syntiä P:ää H:eä vastaan voi uskomaton tehdä pilkkaamalla, «Matt. 12:31»; «Hepr. 10:29». Uskova voi murehuttaa Henkeä sallimalla pahaa elämässään tai sydämessään, «Ef. 4:30», «Ef. 4:31», sammuttamalla Hengen tottelemattomuudella, «1. Tess. 5:19». Oikea suhde Henkeen on antautuminen Hengen ohjaukseen, aina valmiina sallimaan Hengen "panna pois" kaikki, mikä estää hänen vaikutustaan, «Ef. 4:31».
Jeesus sanoo, «Matt. 12:31», että Pyhän Hengen pilkkaa ei anneta anteeksi, vrt. «Mark. 3:29»; «Luuk. 12:10». Pyhän Hengen pilkka on paatumusta, joka kohdistuu ennen kaikkea pelastuksen prinsiipin, pyhityksen Hengen, kieltämiseen. Ne, joita Jumalan Henki kuljettaa, ovat Jumalan lapsia, «Room. 8:14». Hengen työn pitää tapahtua jokaisen uskovan sydämessä, jos mieli heistä tulla Jumalan valtakunnan kansalaisia, niin että P. H. saa viedä heidät yhä enemmän salattuun elämään Kristuksessa, saattaa heidät inhoamaan heille luonnostaan rakasta syntiä ja vaeltamaan uskolle kuuliaisina. Tähdellisin merkitys P:llä H:llä on seurakunnan (ks. ) henkenä, «1. Kor. 3:12». Alkuseurakunnan tietoisuus Hengen osallisuudesta oli niin korkea, että apostolikokous saattoi lausua: "P. H. ja me olemme nähneet hyväksi", «Ap. t. 15:28». Juuri seurakunnan henkenä P:n H:n vaikutukset saavuttavat laajimmat mittasuhteensa, mutta silloin häntä ei saa sekoittaa ihmisten inhimilliseen yhteishenkeen. P:n H:n virka, kuvaannollisesti puhuen, on valmistaa Karitsan morsianta, so. Kristuksen seurakuntaa, vrt. Eleasaria, joka valmistaa morsiamen Iisakille, «1. Moos. 24». Kun tämä P:n H:n valmistava armonaika loppuu, silloin ei enää mikään muu voi pidättää laittomuuden salaisuutta, «2. Tess. 2:6».
Hengen vertauskuvia ovat öljy, «Joh. 3:34»; «Hepr. 1:9»; vesi, «Joh. 7:38», «Joh. 7:39»; tuuli, «Ap. t. 2:2»; «Joh. 3:8»; tuli, «Ap. t. 2:3»; kyyhkynen, «Matt. 3:16»; sinetti, «Ef. 1:13»; «Ef. 4:30»; takaus, vakuus, «Ef. Betsy ampui jo kovilla.
Saas nähdä mitä x-hirvas vastaa. Mielenkiintoista.
Minä ainakin olen syntynyt Jumalan Sanasta ja Pyhästä Hengestä
Jeesuksen opetuksen mukaisesti. Siksi minä olen Jumalan lapsi.
En ole työkalun lapsi.
Joh 1:1,10-14
Joh 3:3-8
Jaak 1:18
1 Joh 3:1-2- x-hirvas
Jeesusta, turhaa meidän on tapella Häntä vastaan.
Apt.1.
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte VOIMAN, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Luuk. 1:35
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja KORKEIMMAN VOIMA varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka MINUN ISÄNI on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan VOIMA korkeudesta
Tietenkin ihmisten järkeilemään oppiin voi uskoa, mutta sellaiselle ei Isä Jumala anna lahjanaan Pyhää Henkeä. Syy on se, ettei tämä ihminen ole uskonut Poikaan, joka on Isän tahto.
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Jeesus todisti, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA, joten uskon Hänen tietävän, mistä Hän puhui. Mitään muuta minun ei tarvitse uskoa. x-hirvas kirjoitti:
Apt.1.
8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte VOIMAN, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka".
Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja KORKEIMMAN VOIMA varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.
Ja katso, minä lähetän teille sen, jonka MINUN ISÄNI on luvannut; mutta te pysykää tässä kaupungissa, kunnes teidän päällenne puetaan VOIMA korkeudesta
Tietenkin ihmisten järkeilemään oppiin voi uskoa, mutta sellaiselle ei Isä Jumala anna lahjanaan Pyhää Henkeä. Syy on se, ettei tämä ihminen ole uskonut Poikaan, joka on Isän tahto.
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja USKOO HÄNEEN, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Jeesus todisti, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA, joten uskon Hänen tietävän, mistä Hän puhui. Mitään muuta minun ei tarvitse uskoa.>>>Jeesus todisti, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA, joten uskon Hänen tietävän, mistä Hän puhui. Mitään muuta minun ei tarvitse uskoa.
- Usko Toivonen
x-hirvas kirjoitti:
Apt.1.
Jeesus todisti, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA, joten uskon Hänen tietävän, mistä Hän puhui. Mitään muuta minun ei tarvitse uskoa.Matt. 26:64
Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Vertaa ..
Mark. 16:19
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. - betsy.e
Usko Toivonen kirjoitti:
Matt. 26:64
Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."
Vertaa ..
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.kun Raamatussa sanotaan, että Hengelliset pitää tutkia Hengellisesti.
1.Kor.2:
6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä,
mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. - hoh hoijjaa
betsy.e kirjoitti:
kun Raamatussa sanotaan, että Hengelliset pitää tutkia Hengellisesti.
1.Kor.2:
6. Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7. vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8. sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut - sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet -
9. vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat."
10. Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12. Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13. ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
14. Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä,
mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
15. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16. Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.1.Kor.2:
13. vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Jos Pyhä Henki on enkeli kuten mielenneitsytvaari opettaa niin jae menee seuraavasti:
vaan enkelin opettamilla selittäen enkelilliset enkelillisesti!? - x-hirvas
jaikal kirjoitti:
>>>Jeesus todisti, että Pyhä Henki on Jumalan VOIMA, joten uskon Hänen tietävän, mistä Hän puhui. Mitään muuta minun ei tarvitse uskoa.
Isältä saatu voima, valta ja SANA, kyllä minä sen uskon, koska Hän itse sen ilmoittaa Raamatussa.
Luuk.4.
31 Ja hän meni alas Kapernaumiin, Galilean kaupunkiin, ja opetti kansaa sapattina.
32 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hänen PUHEESSANSA OLI VOIMA
Matt. 12:28
Mutta jos minä JUMALAN HENGEN VOIMALLA ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
Ei tuossa ole mitään epäselvää, ei ainakaan minulle. - betsy.e
hoh hoijjaa kirjoitti:
1.Kor.2:
13. vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Jos Pyhä Henki on enkeli kuten mielenneitsytvaari opettaa niin jae menee seuraavasti:
vaan enkelin opettamilla selittäen enkelilliset enkelillisesti!?Näin se menee.;)
- x-hirvas
Usko Toivonen kirjoitti:
Matt. 26:64
Vertaa ..
Kun nyt Herra Jeesus oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle.Isästä on lähtöisin sekin voima, jota Jeesus käytti ja josta Hän puhui.
- jaikali
x-hirvas kirjoitti:
Isästä on lähtöisin sekin voima, jota Jeesus käytti ja josta Hän puhui.
lukee että Jeesus käytti Pyhän Hengen voimaa?
Jos et löydä, älä väitä omia oppejasi Raamatun opeiksi. - x-hirvas
jaikali kirjoitti:
lukee että Jeesus käytti Pyhän Hengen voimaa?
Jos et löydä, älä väitä omia oppejasi Raamatun opeiksi.vääntää ja vääntää, muttei voi kaksiteräiselle miekalle yhtään mitään:
Matt. 12:28
Mutta jos minä Jumalan Hengen voimalla ajan ulos riivaajia, niin on Jumalan valtakunta tullut teidän tykönne.
Room. 15:13
Mutta toivon Jumala täyttäköön teidät kaikella ilolla ja rauhalla uskossa, niin että teillä olisi runsas toivo Pyhän Hengen voiman kautta
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837