Ajattelin tässä yllättää poikaystäväni ajelemalla alapääkarvojani, mutta lopputulos oli ihan kamala! Eilen ajelin, ja nyt tänään kasvaa jo järkyttävä, kutiseva ja pistelevä sänki ja joka paikka on täynnä punaisia pilkkuja. Ei siis todellakaan mikään ihana näky.
Onko mitään, millä saisin alapääni näyttämään edes vähän paremmalta ja kutinan/pistelyn loppumaan? Tää on ihan kamalaa. :s
Punaiset näpyt ja sietämätön kutina
36
6587
Vastaukset
- gyhbjk
Minulla on aivan sama ongelma. Olen kuullut jostakin että kannattaa siedättää iho siihen sheivaukseen. No olen tässä vuoden verran siedättänyt mutta silti jokaisen ajokerran jälkeen kutina on aivan samanlainen. Joskus auttaa kun oikein kunnolla rasvaa ja puuvillapöksyt laittaa päälle. Mutta en ole vielä kertaakaan tainut nauttia kutisemattomasta ihosta. :/
Jos jollakin olisi vinkkejä niin täällä olisi yksi niitä kaipaava lisää.- Apua!!
Olen myös kuullut samaa, mutta en kyllä tiedä haluanko edes lähteä yrittämään mitään siedätystä mikäli se tarkoittaa, että tätä samaa kutinaa ja pistelyä ja kamalia näppyjä pitäis kestää useamminkin.. Tän näköistä alapäätä en viitsi edes näyttää poikaystävälle, hyi.
Toisaalta taas poikaystävä on sanonut ihan suoraan, että hänen mielestään häpykarvat ovat ällöttäviä. Itselläni ei ole yhtään mitään niitä vastaan ja olen aiemmin vaan siistinyt saksilla, mutta kaipa sitä nyt pitäisi alkaa miettimään uusia karvanpoistotekniikoita.
Onko kellään, jolla on samat ikävät kokemukset sheivaamisesta, mitään tietoa siitä miten tällainen iho reagoisi esim. sokerointiin, vahaukseen tai epilointiin?
- varattu m
Ihan normaaleista tavarataloista saa RFSU:lta juuri intiimialueiden sheivaukseen tarkoitettuja mömmöjä, oma tyttöystäväni on käyttänyt jonkun aikaa jotain aftershave mömmöä ja auttaa oikeasti ihoa toipumaan sheivauksesta. Tietenkin höylällä itsellään on varmasti oma merkityksensä.
- kielim40+++
oksettaa jo ajatuskin katella jotain punanäppynahkaa pillussa,tuuhea siistitty karvoitus olis paljon kauniimpi ja kiihottavampi miehen silmiä hivelevä.33
- Posliini on kaunis
Natusan vauvan salvaa. Saa joka marketista. Ainakin minulla se toimii mainiosti ja pitää ihon yhtä pehmeänä kuin vauvan peppu.
- Apua!!
Olen nyt käyttänyt Natusanin first touch vauvaöljyä monesti päivässä, mutta en kyllä tiedä onko se parantanut asiaa yhtään. Ihan järkyttävät, punaiset näppylät edelleen..
- :--------)
Apua!! kirjoitti:
Olen nyt käyttänyt Natusanin first touch vauvaöljyä monesti päivässä, mutta en kyllä tiedä onko se parantanut asiaa yhtään. Ihan järkyttävät, punaiset näppylät edelleen..
ajon jälkeen.. ja kumpuun kannattaa käyttää kotitekosta sokerointia.. ja karvat mulla ainaki lähtee.
http://www.howcast.com/videos/176434-How-To-Make-Halaweh-Natural-Hair-Remover - sfeafs
:--------) kirjoitti:
ajon jälkeen.. ja kumpuun kannattaa käyttää kotitekosta sokerointia.. ja karvat mulla ainaki lähtee.
http://www.howcast.com/videos/176434-How-To-Make-Halaweh-Natural-Hair-RemoverSopiiko tollanen sokerointi myös häpyhuulille ja peräaukon alueelle jne?
- jlskaj
kannattaa apteekista kysellä ihottuamaan trakoitettua voidetta, mulle tepsi tooosihyvin ;)
- Smooth sometimes
aloittajalla on karvatupin tulehdus joka voi pahimmillaan vaatia lääkärin hoitoa, antibioottikuurin jne. Itse olen sillointällöin ottanut täysposliinin vahalla, muta ei sekään toimi, sillä iho on sileä pari viikkoa ja sen jälkeen rumasti sängellä. Vahauksessa tosin tulehdusvaara on pienempi.
- dddddhj
Smooth sometimes kirjoitti:
aloittajalla on karvatupin tulehdus joka voi pahimmillaan vaatia lääkärin hoitoa, antibioottikuurin jne. Itse olen sillointällöin ottanut täysposliinin vahalla, muta ei sekään toimi, sillä iho on sileä pari viikkoa ja sen jälkeen rumasti sängellä. Vahauksessa tosin tulehdusvaara on pienempi.
Nyt vasta 35 veenä pääsin tuosta näppyongelmasta yli, kun aloin ajaa myötäkarvaa, enkä enää vastakarvaa. Kokeile sitä. Tietty vie enempi aikaa, mutta mulla tuo poisti ongelman.
- Nöpsönen
dddddhj kirjoitti:
Nyt vasta 35 veenä pääsin tuosta näppyongelmasta yli, kun aloin ajaa myötäkarvaa, enkä enää vastakarvaa. Kokeile sitä. Tietty vie enempi aikaa, mutta mulla tuo poisti ongelman.
Kastele iho lämpimällä vedellä. Levitä runsaasti vaahtoa tai sitten osta tuota RFSUn intiimialueen ajeluainetta. Anna vaikuttaa muutama minuutti ennen ajelua, aineet pehmittää hiukan karvoja.
Ajele vain uudella ja laadukkaalla höylällä. Ei mitään kertakäyttöjuttuja vaan kunnollinen Gilletten Venus Embrace tmv.
Ajele vain ja ainoastaan myötäkarvaa. Ja vähän kerrallaan.
Levitä uudelleen vaahtoa, kun edelliset alkaa olla loppuneet, mutta karvoja on vielä.
Huuhtele lopuksi viileällä vedellä. Taputtele kuivaksi, älä hankaa. Levitä iholle joko RFSUn after shave-voidetta tai Bepanthenia tai jotain muuta vastaavaa. Jotkut käyttää kortisonivoidetta. Jokin lievästi desinfioiva aine voi auttaa myös, mutta varmistu, että sitä voi käyttää intiimialueille!
Pese alapää päivittäin miedolla pesuaineella ja laita aina pesun ja lempeän kuivaamisen lopuksi jotain noista voiteista.
Nyt sinulla tosin taitaa olla karvatupentulehdus. Älä enää rasita ihoasi mömmöillä vaan varaa aika lääkäriin.
Ja en todellakaan ymmärrä tätä nykyistä karvatonta villitystä. Kamala vaiva aika turhan takia. Nytkin pitäisi taas oma pöheikkö ajaa... - dddddjj
Nöpsönen kirjoitti:
Kastele iho lämpimällä vedellä. Levitä runsaasti vaahtoa tai sitten osta tuota RFSUn intiimialueen ajeluainetta. Anna vaikuttaa muutama minuutti ennen ajelua, aineet pehmittää hiukan karvoja.
Ajele vain uudella ja laadukkaalla höylällä. Ei mitään kertakäyttöjuttuja vaan kunnollinen Gilletten Venus Embrace tmv.
Ajele vain ja ainoastaan myötäkarvaa. Ja vähän kerrallaan.
Levitä uudelleen vaahtoa, kun edelliset alkaa olla loppuneet, mutta karvoja on vielä.
Huuhtele lopuksi viileällä vedellä. Taputtele kuivaksi, älä hankaa. Levitä iholle joko RFSUn after shave-voidetta tai Bepanthenia tai jotain muuta vastaavaa. Jotkut käyttää kortisonivoidetta. Jokin lievästi desinfioiva aine voi auttaa myös, mutta varmistu, että sitä voi käyttää intiimialueille!
Pese alapää päivittäin miedolla pesuaineella ja laita aina pesun ja lempeän kuivaamisen lopuksi jotain noista voiteista.
Nyt sinulla tosin taitaa olla karvatupentulehdus. Älä enää rasita ihoasi mömmöillä vaan varaa aika lääkäriin.
Ja en todellakaan ymmärrä tätä nykyistä karvatonta villitystä. Kamala vaiva aika turhan takia. Nytkin pitäisi taas oma pöheikkö ajaa...Ei karvatupentulehdukseen lääkäriä tarvita. Paranee kyllä ihan itsekseen. Ainakin mulla on parantunut.
- ?????
Ihmettelen aina kun jotkut sanovat että karvatupintulehduksen takia tarttee mennä lääkäriin ja saada antibioottikuuri... Koko ajanhan naiset sitten ravais lääkärillä! Toki jos tilanne on ihan kamala niin lääkäriin on järkevää mennä, mutta en ole kertaakaan kuullut että kellään kaverilla olis ollut tuota tilannetta. Saan vähän väliä karvatupintulehduksen jonnekin. Viimeksi oli sääressä. Suihkautin desinfiointiainetta parina päivänä päälle ja nyt on parantunut täysin, ilman lääkäriä tai antibiootteja.
Alapäätäni oon pari kertaa kokeillut saada posliiniksi. Joo, sinkkivoide, bebanthen, Gillettet ym kokeiltu. Silti kutiava sänki tulee päivässä ja punaisia näppyjä. Olenkin palannut siistimiseen ja tyytyväinen oon.
Kyllähän mielipiteitä saa olla: mies saa pitää häpykarvoja ällöttävinä. Itse pidän miehiä, jotka vaativat multa posliinia välittämättä terveydestäni tai mukavuudestani ällöttävinä. - auke
bepanthen voide rauhoittaa kutinaa ja vähentää näppyjä. talkki on myös hyvä, mutta ei yhtä aikaa. itse tein kanssa taas piheyksissäni saman virheen että sheivasin, enkä mennyt sokerointiin... pihillä on paskainen loppu.
- kokemus puhuu
miksette käytä karvanpoistoainetta? Karvojen päistä tulee pyöreitä ajellun terävän karvan sijaan. Sen jäliltä paikat on sileänä, eikä tule noita punaisia näppyjä, eikä kutisevia kasvavia karvatuppia. Sitä ei voi levittää limakalvoalueille, joten pientä siistimistä joutuu tekemään puhtaalla käyttämättömällä kertakäyttöterällä. Huonona puolena voisin mainita ainoastaan sen että poistoaine haisee erikoiselta, mutta kuka käskee sitä juuri enne h-hetkeä käyttämään.
- n0v1c3
kokemus puhuu kirjoitti:
miksette käytä karvanpoistoainetta? Karvojen päistä tulee pyöreitä ajellun terävän karvan sijaan. Sen jäliltä paikat on sileänä, eikä tule noita punaisia näppyjä, eikä kutisevia kasvavia karvatuppia. Sitä ei voi levittää limakalvoalueille, joten pientä siistimistä joutuu tekemään puhtaalla käyttämättömällä kertakäyttöterällä. Huonona puolena voisin mainita ainoastaan sen että poistoaine haisee erikoiselta, mutta kuka käskee sitä juuri enne h-hetkeä käyttämään.
^mikäs on paras karvanpoistogeeli intiimialueelle?
- apua!!
kokemus puhuu kirjoitti:
Samaa kyselisin kuin edellinen, eli mikä on paras karvanpoistogeeli intiimialueelle ja mitä sillä on hintaa? Saako ihan perusmarketeista vai pitääkö tilata netistä tai lähteä erikoisliikkeisiin ostoksille?
Mulla on nyt paikat vihdoin rauhoittuneet ja voisin pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan uusia karvanpoistotekniikoita, josko löytyisi joku mulle sopiva... Ellei löydy niin saa kyllä poikaystävä luvan tyytyä siistittyyn malliin, uskois sen nyt näyttävän hänenkin mielestä paremmalta kuin näppyläisen ja sänkisen. - sinkku kinkku
apua!! kirjoitti:
Samaa kyselisin kuin edellinen, eli mikä on paras karvanpoistogeeli intiimialueelle ja mitä sillä on hintaa? Saako ihan perusmarketeista vai pitääkö tilata netistä tai lähteä erikoisliikkeisiin ostoksille?
Mulla on nyt paikat vihdoin rauhoittuneet ja voisin pikkuhiljaa alkaa kokeilemaan uusia karvanpoistotekniikoita, josko löytyisi joku mulle sopiva... Ellei löydy niin saa kyllä poikaystävä luvan tyytyä siistittyyn malliin, uskois sen nyt näyttävän hänenkin mielestä paremmalta kuin näppyläisen ja sänkisen.^no jos poikaystäväsi vaatii sulta posliinia niin vaadi samaa häneltä. Sitten ainakin näkee ja tuntee miten työlästä ihanan siloisen poslarin ylläpito on.
Ainoa keino millä olen hyvän lopputuloksen saanut kotikonstein on karvojen nyppiminen, sitten särkylääke naamariin ja nukkumaan.. että näin. - Poik a ystävä
sinkku kinkku kirjoitti:
^no jos poikaystäväsi vaatii sulta posliinia niin vaadi samaa häneltä. Sitten ainakin näkee ja tuntee miten työlästä ihanan siloisen poslarin ylläpito on.
Ainoa keino millä olen hyvän lopputuloksen saanut kotikonstein on karvojen nyppiminen, sitten särkylääke naamariin ja nukkumaan.. että näin.Ei ole sen työläämpää, kuin parranajokaan.
- no hairy
n0v1c3 kirjoitti:
^mikäs on paras karvanpoistogeeli intiimialueelle?
ite käytän veetin valeanpunaista se toimii ja on hellävarinen
- aikku44v.
Poik a ystävä kirjoitti:
Ei ole sen työläämpää, kuin parranajokaan.
Ehkä näkyvyys hiukan ongelmallisempaa kuin parranajossa........
- ....
kokemus puhuu kirjoitti:
saa vain ihon poltettua ja karvat on ja pysyy... on kokeiltu monen sortin veetit ja muut mömmöt. ei toimi paksuun karvaan!
- jimbbo
ajat selkeesti miesten terävällä kaksikkoterällä ja vaahtoavalla/liukkaalla saippualla. jos käytät jotain yksikköteriä tai halpatavaraa, niin tulos voi olla mikä vaan. Ei se miehen naamakaan mene huonoksi kuin big-yksikköterällä ja vastaavilla
- apua!!
Ajoin siis ihan sellaisella miesten gillette fusion jollain, eli tuskin oli terästä kiinni..?
- arabia posliini
apua!! kirjoitti:
Ajoin siis ihan sellaisella miesten gillette fusion jollain, eli tuskin oli terästä kiinni..?
vaahtona hius shampoota,niin ei kutita.Yli 20 vuotta ajellut karvani,eikä kutita.
- kokenut+turhautunut
arabia posliini kirjoitti:
vaahtona hius shampoota,niin ei kutita.Yli 20 vuotta ajellut karvani,eikä kutita.
elikkä silkinsileästä poslarista haaveilevalle on tarjolla vain huonoja vaihtoehtoja: sheivaus jättää karkean sängen, vahat ja sokeroinnit ei kotikonstein onnistu,teetettyinä maksaa hunajaa ja on noloja. Sitten voi tietysti sijoittaa 1000 e valoimpulssihoitoihin eikä nekään takaa pysyvää lopputulosta.. Vahauksenkin lopputulos ei todellisuudessa kauaa kestä sillä uutta haiventa pukkaa jo viikon sisään (johtuu karvankasvun ''biologiasta'').
Lisäksi voi tulla(ja aika varmasti tuleekin) jotain komplikaatioita. Iho ärtyy, pahimmassa tapauksessa tulehtuu,ja näky on kamala.. vähintään saat sisäänkasvaneita ihokarvoja jotka nekin voi tulehtua hoitamattonia. Että näin. Ihminen on karvainen apina ja joutuu tunnustamaan tappionsa taistelussa luontoa vastaan.
- aikku44v.
Heips,
Sama vaiva täällä...miedot kortisonivoiteet vähän auttaa, sekä kutinaan, että näppyihin... Sibicort, saa ilman reseptiä apteekista. terv. aikku - p
Ei muutakun pinsetit käteen ja nyppimään yksi kerrallaan... Onneksi karvojen kasvu pikkuhiljaa vähenee ja iho on paljon paljon parempi kuin sheivaamalla!! Myös huomannut, että kerta toisensa jälkeen ei enään edes satu niin paljoa tuo nyppiminen.. Aikaahan se vie, mutta lasillinen viiniä saunan jälkeen ja pinsetit.
- oceansoul0
Vähän kaikkea on tullut kokeiltua, mutta aina sitä jotkin karvatupet tulehtuu höylällä ajellessa. Hieman auttaa esimerkiksi RFSU:n Intim After Shave -geeli ja miedot kortisonirasvat, mutta mitään oikeasti hyvää ratkaisua en ole keksinyt.
Veetin ihokarvanpoistoaineita on myös tullut kokeiltua, mutta vaikka maksimiajan pitäisi, niin eipä se vain saa kaikkia karvojani katkeamaan.
Harmillistahan tämä on, mutta enpä halua jättää kokonaan ajamattakaan, joten täytyy vain kärsiä aina pari päivää...- OHHOOH
miten voi joku nyppiä kaikki tuhannet karvat yksi kerrallaan?? ja eikö kipukin ole älytön!?
hahh kulmakarvojen nyppiminenkin jo sattuu, miten sitte pillu :D
- tarzanette
Olen kokeillut Veetiä ja saanut siitä rajun vetisen ihottuman. Mutta saan ihottumaa myös kainaloihin vääristä dödöistä, eli olen herkkänahkainen. Onneksi nuo alapään ihottumat ovat hoituneet bepantenilla, kainaloihin olen nuorempana joutunut hakemaan lääkäriltä sen antibiootin, kunnes jätin dödöt pois moneksi vuodeksi. Suihku kerran päivässä piti hienhajun kurissa. Kainalot kestää sheivauksen kunnon terällä, sääriin on epilaattori paras, alapää rehottaa kun en ole sitä oikeaa tapaa löytänyt.
Sormin nyppiminen onnistuu sivuilta ihan OK, mutta kun karvoja kasvaa myös taipeissa ja ne on tosi arat eli nyppiminenkin vie ihoa mukana, ja pepun puolella/limakalvojen rajalla joista nyppiminen sattuu ihan sairaasti. Jossain messuilla esiteltiin "hiomakivi"tyynyä, jonka pitäisi olla tosi hellävarainen ja muka hoitaa ihoa. Kokeilin käsivarteen ja sain tukun mikrohaavoja jotka kihelmöivät loppupäivän ja punottivat seuraavat pari päivää. Hyviä ideoita otetaan vastaan. - huomklö
Itse olen ajelun päätteeksi pyyhkässyt desinfiointiaineella tuosta kummun päältä, niin eivät karvatupet tulehdu. Sänki toki kasvaa normaalisti, mutta on silti paremman näköinen ilman niitä punasia näppyjä. Lisäksi höylän tulee olla laadukas suht vähän käytetty. Vähän enempi käytetty terä kelpaa kyllä kainaloihin, muttei alapään ajeluun. Lisäksi kunnon vaahto (ei saippua) auttaa myös. Nivealta saa ainakin hyvää geelimäistä partavaahtoa (ei tuoksu silti miehelle) , sitä olen käyttänyt. Ja toki pitää sitä vaahtoa lisätä, jos jo samasta kohtaa on ajellut.
- aineita.....
Ajeluun voi käyttää miesten vedettävää parranajokonetta, jossa on paristo varressa. Se aiheuttaa "tärinän" terään. Kone leikkaa erittäin miellyttävästi, ei kipua lainkaan. Kannattaa käyttää aina uutta terää.
Ajelussa kannattaa käyttää aivan tavallista miesten partavaahtoa, monet niistä on vitaminoitu E-vitamiinilla.
Huuhtelu viileällä vedellä ja rasvaus vitamiinivoiteella. Vaikkapa Bepanthen käy hyvin. - hairless
..ajelko niitä terillä! Olen ollut sokerivahan onnellinen käyttäjä jo 3 vuotta. Itse vahattuna se voi alkuun sattua ja olla työlästä, mutta harjoittelun avulla siihenkin tottuu. Kävin alussa kauneushoitoloissa vahaamassa. Menee 10 minuuttia kärsimystä, mutta kun olette vahanneet alkuun 6 viikon välein vuoden verran, niin ne tupet tulee jo niin tunnottomiksi, ettei se satu enää. Vahaan nykyään jo itse kaupasta ostetulla sokerivahalla ja tulos on hyvä. Karvojen kasvu hidastuu ja vahaan niitä nykyään enää 2-3kk välein ja pysyy tosi posliinina ja pehmeänä. Ei kutita sänki eikä mikään muukaan. Ajan saatossa kummusta tulee myös kauniin ja tasaisen näköinen, kun karvatupesta tulleet pilkut katoavat.
- ChynaDoll
ainoa toimiva keino itselleni on ollut nyppiä karvat veks pinseteillä. Paikat pysyy sileänä viikkokausia ja täytyy muistaa kuoria alueen iho usein ettei nuo karvat kasva sisään. Kovin herkkänahkaiselle tämä keino ei varmaan kyllä sovi..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan463030Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan272854- 1212306
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281432Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631326- 111276
Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj121073- 74979
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39912Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13792