Tabermann: "Runoilija saa naista

aina!"

Naista kaipailevat suomalaiset poikamiehet eivät ole tajunneet sitä tosiasiaa, jonka Tommy Tabermann tajusi jo 1970-luvulla; runoilija ei ilman naista jää! Tosin, kaikista ei ole siihen. Kaikkien runollisuus ja äly eivät riitä. Jotkut kuvittelevat, että naisen housut kostuvat sillä, että mies on bodaaja, toiset taas kuvittelevat, että uniformu tai johtajan asema ovat kova sana. Tommy kertoo totuuden:
http://www.iltalehti.fi/kuvagalleria/data/yleinen/1483/3.shtml

33

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mies Kainuusta

Kyllä miehestä pitää löytyä muutakin, kuin romantiikkaa, sillä se alkaa taatusti ällöttää parin kuukauden päästä, jos mies ei muuta osaa, kuin lärsistellä loruja.

Minä en esim. oo lausunu yhtä ainutta runoa naisille, muuten kuin vitsinä, ja moni on kosinu, huom. muiden syiden tähden, sillä minä "runoilen" eri tasolla.- Eikä tartte kahta kertaa naiselle sanoa, että tuleppa kainaloon, ja hyvin kehräävät.

• niitä...

sellaisiakin naisia, joille riittää, että tuntematon mies kapakassa tarjoaa ryypyn ja sanoo: "Pannaanko menemään, vai mennäänkö panemaan?" Ja kyllä lähtee! Jotkut naiset ovat epätoivoisia.

• Mies Kainuusta
        niitä... kirjoitti:

sellaisiakin naisia, joille riittää, että tuntematon mies kapakassa tarjoaa ryypyn ja sanoo: "Pannaanko menemään, vai mennäänkö panemaan?" Ja kyllä lähtee! Jotkut naiset ovat epätoivoisia.

On varmaan vähän noloa kokea semmosta, pitemmän päälle, mutta elämä vain on:)))

Mulla ei oo tarvinnu baareista etsiä, enkä etsi. Parhaat naiset ovat henksesti tasapainoisia, ja erittäin fiksuja, ja katsovat maailmaa eri silmillä, kuin sinä. Se on joskus ihan ihmeellistä, ja samalla puhdasta.

Nytkin mulla on nainen, joka ei kapakoissa juokse, enkä sellaista hyväksykkään, sen verran on rima korkealla, että siitä ei kännikaisat yli hypi.

Ja mahdatko ees huomata, että en kehu itseäni, vaan elämän arvoja ?

Mutta se siitä, luonteestahan se on kiinni, ja oon lukenu runojakin, mutta en oikein miellä niiden tekemistä miesten hommiksi, siitä kait käsitykseni syntyy,. Mutta myönnän kyllä, että sopiva sanajärjestely on aina paikallaan, oltiinpa missä tahansa, vaikkei se runoilua oliskaan.

Muuten,-omaa naista voi kutkuttaa tuhansilla eri tavoilla, ei siinä aina tarvita sanoja, ja loruja, sitä minä tarkoitin..-sanat on vain yksi kosketus keino, ja niillä härnätään, tai arvostetaan toista, niinkuin teoillakin voi tehä.- Ja elämä toisen rinnalla kaikessa kauneudessaan on se salaisuus, joka kutkuttaa silloinkin, kun runoja ei oo,- ymmärrätkö.

• Marja-Liisa, HKI
        Mies Kainuusta kirjoitti:

Mulla ei oo tarvinnu baareista etsiä, enkä etsi. Parhaat naiset ovat henksesti tasapainoisia, ja erittäin fiksuja, ja katsovat maailmaa eri silmillä, kuin sinä. Se on joskus ihan ihmeellistä, ja samalla puhdasta.

Nytkin mulla on nainen, joka ei kapakoissa juokse, enkä sellaista hyväksykkään, sen verran on rima korkealla, että siitä ei kännikaisat yli hypi.

Mutta se siitä, luonteestahan se on kiinni, ja oon lukenu runojakin, mutta en oikein miellä niiden tekemistä miesten hommiksi, siitä kait käsitykseni syntyy,. Mutta myönnän kyllä, että sopiva sanajärjestely on aina paikallaan, oltiinpa missä tahansa, vaikkei se runoilua oliskaan.

Muuten,-omaa naista voi kutkuttaa tuhansilla eri tavoilla, ei siinä aina tarvita sanoja, ja loruja, sitä minä tarkoitin..-sanat on vain yksi kosketus keino, ja niillä härnätään, tai arvostetaan toista, niinkuin teoillakin voi tehä.- Ja elämä toisen rinnalla kaikessa kauneudessaan on se salaisuus, joka kutkuttaa silloinkin, kun runoja ei oo,- ymmärrätkö.

Ei kai teiltä kainuulaisilta mitään järkevyyttä voi odottakkaan, kun olette tyhmiä kainuulaisia.
        Mikähän ihme filosofi kuvittelet olevasi?
        Minä sanon totuuden: olet tyhmä kusimuna.

• voi...

Et tainnut yhtään ymmärtää, mistä aloituksessani kirjoitin? Itselläni on ollut useita erilaisia ja eriluonteisia tyttöystäviä ja ystävätyttöjä. Se, jonka kanssa olen nyt ollut 15 vuotta avioliitossa, ymmärtää musiikin, runouden ja kirjallisuuden päälle. Varsinkin runous on tie naisen sydämeen.

• Mies Kainuusta
        Marja-Liisa, HKI kirjoitti:

Ei kai teiltä kainuulaisilta mitään järkevyyttä voi odottakkaan, kun olette tyhmiä kainuulaisia.

Olla paljastamatta henkistä tilannettasi, mutta totuus tulee väistämättä läpi. -Ole hyvä ihminen parempi, kuin me kainuulaiset, siihen sulla on koko avaruuden valta ja laajuus käytettävissäsi, mutta pelkään pahoin, että baareista sinä ressukka haet elämän tarkoitusta.- Oon surullinen, mutta haluan kannustaa, sillä sinun lämmin elämäsi on uskomattoman arvokas lahja, tässä kylmässä avaruudessa, tiesitkö sitä. ja ymmärrän erittäin hyvin, miten elämä voi särkeä kaikki toiveet. Siinä tapahtuu kuin herkälle kukalle, jonka yli pakkanen säälimättä kulkee.

jos sulle on niin tapahtunu, niin se ei ole sinun vika,- ja se totuus antaa sullekin kaiken voiman, ja sen varassa sinäkin jaksat, ja myös voitat !- Niin tein minäkin ja voitin.

Ja jos sinä oot parempi hengenlahjoiltasi , niin silloin sinun tulisi neuvoa meitä idiootteja, mutta taidan oottaa muutaman tunnin, että selviät niistä baaritiski rinkeistäsi, joita meilläpäin sanotaan ryypyiksi, ja jotka eivät tunnetusti ainakaan käytöstapoja parantele:))

• VIHKO AUKI!

Olla paljastamatta henkistä tilannettasi, mutta totuus tulee väistämättä läpi. -Ole hyvä ihminen parempi, kuin me kainuulaiset, siihen sulla on koko avaruuden valta ja laajuus käytettävissäsi, mutta pelkään pahoin, että baareista sinä ressukka haet elämän tarkoitusta.- Oon surullinen, mutta haluan kannustaa, sillä sinun lämmin elämäsi on uskomattoman arvokas lahja, tässä kylmässä avaruudessa, tiesitkö sitä. ja ymmärrän erittäin hyvin, miten elämä voi särkeä kaikki toiveet. Siinä tapahtuu kuin herkälle kukalle, jonka yli pakkanen säälimättä kulkee.

jos sulle on niin tapahtunu, niin se ei ole sinun vika,- ja se totuus antaa sullekin kaiken voiman, ja sen varassa sinäkin jaksat, ja myös voitat !- Niin tein minäkin ja voitin.

Ja jos sinä oot parempi hengenlahjoiltasi , niin silloin sinun tulisi neuvoa meitä idiootteja, mutta taidan oottaa muutaman tunnin, että selviät niistä baaritiski rinkeistäsi, joita meilläpäin sanotaan ryypyiksi, ja jotka eivät tunnetusti ainakaan käytöstapoja parantele:))

"Hiljaa, saatana! Vihko auki!". (Heikki Silvennoinen, Kummeli).

• Olipa runo
        VIHKO AUKI! kirjoitti:

"Hiljaa, saatana! Vihko auki!". (Heikki Silvennoinen, Kummeli).

Sullako alkoi runosuoni pieremään, selllaista voi sattua, hehehe,-jos ei ruppunaru PIJÄ.-
        Mutta pijä sinä vihko auki, vaikka se äkkipäätään näyttääkin tyhjältä, niin aatteleppa, siihen voit kirjottaa, jotta RaiRaiaRaiaRaiaRaiaRairAIrairairaiaiaiaiaiaiiiaiii, ja se onkin jo melekonen teos, jolla voit voittaa runofestifaalit tullen mennen, ainakin tuolla helsingissä.-Nekun on paljon runollisempaa väkeä, meihin vertaamattakaan.

Mutta ne ei ookkaa kalevalaisia runonlausujia, vaan jotai tökeröitä töksäyttelijöitä.

• Olet aika lailla
        Olipa runo kirjoitti:

Sullako alkoi runosuoni pieremään, selllaista voi sattua, hehehe,-jos ei ruppunaru PIJÄ.-
        Mutta pijä sinä vihko auki, vaikka se äkkipäätään näyttääkin tyhjältä, niin aatteleppa, siihen voit kirjottaa, jotta RaiRaiaRaiaRaiaRaiaRairAIrairairaiaiaiaiaiaiiiaiii, ja se onkin jo melekonen teos, jolla voit voittaa runofestifaalit tullen mennen, ainakin tuolla helsingissä.-Nekun on paljon runollisempaa väkeä, meihin vertaamattakaan.

Mutta ne ei ookkaa kalevalaisia runonlausujia, vaan jotai tökeröitä töksäyttelijöitä.

sekaisin.

• Kannattaisko miettiä
        Olet aika lailla kirjoitti:

sekaisin.

Mitä sanojeni taakse kätkeytyy. Niin sekopäisyys löytyisi muualta.- Jos minä en palvo ihmisiä, enkä kunnioita ihmisten palvojia, koska se on NAURETTAVAA IDIOTISMIA, niin sekö on sekopäisyyttä ?

Ihmistä, joka on rehellinen, ja ottaa vastaan totuuden, ja elää siitä, minä autan viimeiseen asti, mutta jonninjoutavia lorujen varassa eläviä hömöttäjiä minä kammoan ja inhoan.

Jos se on sekopäisyyttä, niin OON SITÄ ERITTÄIN MIELELLÄNI. Joten koettakaa kestää te omahyväiset ja ARAT urbaanit vastuunne pakoilijat, jotka luette omaksi hyväksenne kaiken iljettävän rienan, mitä tuhoajanne teille onkin keksiny,, pyörittääkseenn teitä pikkurillinsä ympäri..

SE NÄKYY, kuin KUU taivaalla, kuinka humpuukin orjia ten ootte.

Ja kai käsitätte, kuinka humpuukille käy, kun totuus astuu pöydälle, ja miten käykään humpuukin seuraajille,- jotka ovat totuutta pilkanneet.

Eikös tämä pitäisi olla päivän selvää tekstiä.

• Mies Kainuusta
        voi... kirjoitti:

Et tainnut yhtään ymmärtää, mistä aloituksessani kirjoitin? Itselläni on ollut useita erilaisia ja eriluonteisia tyttöystäviä ja ystävätyttöjä. Se, jonka kanssa olen nyt ollut 15 vuotta avioliitossa, ymmärtää musiikin, runouden ja kirjallisuuden päälle. Varsinkin runous on tie naisen sydämeen.

kUN JOS runous on tie mielestäsi naisen sydämeen, niin mihin hiivattiin sinä tarttet jotain taabermannilla ratsastusta ?

Sitä oon halunnu koko illan teille PÖKKÖPÄILLE sanoa, noita helsinkiläisiä myöten, että eikö teistä itsestänne löydy minkäänlaista elämää, ees yksityisesti, kun pitää vetää jotai VALHEELLISTA ROOLIA, itsensä pettämiseksi.

Jos haluaa yllättää puolisonsa, niin eikös se pidä tehdä OMIN AVUIN, vai pitääkö koettaa ratsastaa jonkin toisen omahyväisen sananparren tekeleillä ?
        Ja kun tiedän totuuden, niin kysymyksen muotoon puetulla asiallani on tarkoitus herättää teidät tajuamaan oma tilanteenne, ettette olisi "helsinkiläisiä" myöten noin typeriä, ja varsinkin omahyväisiä, siitä syystä, että ootte "opiskelleet" jotain taabermannia.

ja tätä sanoessani oon saanu postia JOPA helsinkiläisilta naisilta,-hehhehe.-Voiko enää parempa palautetta tullakaan:)))))))

Hyvää yötä kaikille, ja lukekaa JOTAIN sivistävää, ettette jäisi helsinkiläiset pelkkien runojen varaan.-Sillä niiden ulkopuollellakin on SATTUMALTA elämää.

• voi, voi.
        Marja-Liisa, HKI kirjoitti:

todisti idioottimaisuutensa vastaamalla viestiin, jonka kirjoittaja on älyltään aivan eri planeetalta.
        Tyhmyys ei ole tauti, eikä sitä näinollen voi parantaakaan. Tyhmänä synnyit, tyhmänä kuolet. Se on sinun kohtalosi.

• Tavis vain

Toi Tommy oli just sellaisen rååtsalaisen tyylin edustaja, jonka hintoja me suomalaiset olemme makselleet satoja vuosia. Hänen esi-isänsä ja äitinsä olivat ns. "härrefolkia" joille kelpasi hyvin piiat ja rengit. Suomalaisiapa tietenkin. "Alempiarvoisia" kun olemme.
      Tosiasiassa hänenlaisten "runoilleen" ei kukaan anna penninkään verran arvoa. Ne olivat perseestä, niinkuin Tommyn esi-isätkin. Siis swedupellet.
      Olisivat vaan antaneet meidän olla täällä kalastelemassa ja metsästämässä ja elämässä luonnosta, mutta he tulivat uskontoineen ja kuninkaineen sun muine "aatelisineen" ja ryöstivät meitä monta sataa vuotta. Meitä tapettiin ja meitä tapatettiin. "Aatelisilla" oli hauskaa.
      Nyt sitte MEIDÄN suomalaisten pitäisi olla hempeitä? Kram till alla?
      Runo Tommylle:

"Du var aldrig nåt, du kommer aldrig att bli nåt. Dina förfäder och du själv har utnyttjat urfolkets godtrohet, du/ni har utnyttjat oss. Vi levde i naturen och av naturen. Såren kommer aldrig att läkas. Vi kommer att ge tillbaka. Förr eller senare.
      Vi kommer ej heller att förlåta. Vi har fortfarande inte hört ett litet, mycket litet ord: "FÖRLÅT, vad har vi svenskar gjort egentligen"
      NI tänker på pengar o makt, vi tänker på lite andra saker. Ni kommer att förstå. Det kommer att gälla även er, förr eller senare.

• kerjäläinen.

Itse en tunne hurrivihaa, onhan minunkin sukuni tullut aikoinaan Ruotsista, vaikka sukuni onkin nykyisin suomenkielinen ja suomalaiset nimet omaava. Kotoutumista, poikaseni, kotoutumista... Tommy Tabermann teki myös laulujen sanoituksia. Tässä Tabermannin suomennos Heikki "Hector" Harman levylle:
        http://www.youtube.com/watch?v=0I4pPqEFsKQ

• SAA->

NAISTA! AINA!

• Naisen tuoksu

se laatu.

• AINA->
        Naisen tuoksu kirjoitti:

se laatu.

FITNESSNAISEN! VITUTTAAKO, KUN OLET KESKIVERTOLÄSKIPERSE ETKÄ MIKÄÄN FITNESSNAINEN?

• hekottaapi
        AINA-> kirjoitti:

FITNESSNAISEN! VITUTTAAKO, KUN OLET KESKIVERTOLÄSKIPERSE ETKÄ MIKÄÄN FITNESSNAINEN?

fitnessnainen on... etkö osaa suomea?

• TÄLLAISTA?

• häpeäsuomi

Kyllä mies tarvitsee myös aivot ja tunne-elämän. Niiden kehittämistäkin voi harjoittaa, auttaa kummasti ihmissuhteissa.

• etkö osaa

• Tyttö parhain

Tommi ymmärsi tai sai kokea tuon totuuden...
      Runous on muuten kaikkein vaikein ilmaisumuoto, vaikeampaa kuin kirjoittaminen ja se on myös tarkin keino kuvata todellisuutta verbaalisesti... ehkä sama pätee osin soittamiseen.
      Ja mehän tiedämme, että soittajilla ei ole pulaa naisista.
      Kaikenkaikkiaan on kyse siitä, että nainen ymmärtää enemmän tunnekieltä ja reagoi siihen.
      Nykyään tosin naista yritetään maskulinisoida, tehdä miehen kaltaiseksi, joka olisi jonkinlainen 'actiongirl' ja seksiobjekti, kuten playboy Hefner julistaa. Ja osa naisista meneekin tähän vipuun kun heitä ohjaa narsistinen tarve.
      Mutta parhaat ja sielukkaat naiset saa vain Tommin kaltainen.
      Näin se on pojat.

• Runoilija2

panostaa enemmän runouteen kuin bodaamiseen ja jääkiekkoon...

• Barbara K
        Runoilija2 kirjoitti:

panostaa enemmän runouteen kuin bodaamiseen ja jääkiekkoon...

valloittaa nainen rahalla kuin runolla.
        Rahalla voi ostaa naisen muttei hänen sieluaan. Sen saa vain esim. runolla, toki muillakin tavoin. Oleellista siinä on, että se on naisen oma vapaa valinta joka ei ole sidottu materiaan. Se on sielujen sympatiaa ja vain se on rakkautta.

• sinä sen
        Barbara K kirjoitti:

valloittaa nainen rahalla kuin runolla.
        Rahalla voi ostaa naisen muttei hänen sieluaan. Sen saa vain esim. runolla, toki muillakin tavoin. Oleellista siinä on, että se on naisen oma vapaa valinta joka ei ole sidottu materiaan. Se on sielujen sympatiaa ja vain se on rakkautta.

asian ilmaisitkaan!

• Ketjun aloittaja.

Kirjoitat kauniisti, syvämietteisesti ja viisaasti. Sinun tekstiisi ei ole paljon lisättävää.

• ehkäpä ?
        sinä sen kirjoitti:

asian ilmaisitkaan!

minussakin asuu pieni runoilija...? kun sinä noin koit

• vaan...
        ehkäpä ? kirjoitti:

minussakin asuu pieni runoilija...? kun sinä noin koit

suuri, mutta kuuluisampien jalkoihin unohdettu. Monikin pöytälaatikkorunoilija ansaitsisi tulla julkisuuteen.

• ihana runo
        vaan... kirjoitti:

suuri, mutta kuuluisampien jalkoihin unohdettu. Monikin pöytälaatikkorunoilija ansaitsisi tulla julkisuuteen.

mutta ei minun, se on kaunis ja siksi laitan sen sinulle.

Kuulsi sydämeeni lumottuun
        Sun hymys ikuinen kuin patsaan marmorisen suun
        --- yö oli mennyt
        valkolokki keinui silkkikuplan lailla läpi tuulien
        mehiläinen, soiva sana kukkahuulien
        kiersi matta kimmel siivessään...

eikö olekin kaunis ja kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...olisiko Kajavaa...?

• sama runo
        ihana runo kirjoitti:

mutta ei minun, se on kaunis ja siksi laitan sen sinulle.

Kuulsi sydämeeni lumottuun
        Sun hymys ikuinen kuin patsaan marmorisen suun
        --- yö oli mennyt
        valkolokki keinui silkkikuplan lailla läpi tuulien
        mehiläinen, soiva sana kukkahuulien
        kiersi matta kimmel siivessään...

eikö olekin kaunis ja kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...olisiko Kajavaa...?

virhe
        pitää olla: kiersi maata kimmel siivessään

• väärä ihminen
        vaan... kirjoitti:

niin että kustantaja telee runoilijan ja päättää mitä julkaisee, kuten kirjoissakin.
        Ja kun tietää, että siellä bisnes ratkaisee, niin laatuhan ei ole tärkeintä vaan julkisuus.
        Hyväkin sanoma jää julkaisematta jos sen sanoo 'väärä ihminen'.

• Koneen orja

ei pysty kirjoittamaan sellaisia runoja, jotka kolahtavat ihmissieluun koska kone on aina sieluton.

• Valpas mies

ihmisen henkisyyden ja hengellisyyden. Mitä enemmän on koneen ääressä, sen varmentaa on tuo tuho.
        Kone voi olla hyvä renki mutta huono isäntä.
        Jos sitä käyttää oman identiteetin rakentamisessa niin siinä se on hyvä mutta vaarana on, että identiteetti voi kehittyä myös koneen haluamalla tavalla, siis epäautenttiseen suuntaan. Silloin siinä alkavat korostua ja hallita juuri ne kielteiset piirteet, joita nettimaailman valtiaat pyrkivät tietoisesti levittämään kuten väkivalta ja narsismi. Tuo ilmiö on nähtävissä jo ihmisten sielukkuuden heikkenemisenä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe