Vuokrasopimus malli

Tuore vuokraisäntä

Hei!

Olen vuokraamassa asuntoa avoparille ketkä haluavat erilliset vuokrasopimukset.
Mitä minun tulee ottaa huomioon sopimuksissa ja millaisia niiden pitäisi olla? Olisiko kellään osoittaa vuokrasopimus mallia?

Kiitos :)

7

5209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kantapään kautta

Sieltä löytyy kaikki. Näkee heti, että sinua on helppo huijata vuokralaisen taholta. Varaudu olemaan ilman vuokran maksuja ja tarvittaressa pitkiin ja kalliisiin oikeudenkäynteihin.

• Tuore vuokraisäntä

No eipä ollu näistäkään hyötyä...normaaleja vuokrasopimus malleja minulla on useampikin, mutta mitä minun tulis ottaa huomioon niitä sopimuksia laatiessa. He haluavat erilliset sopimukset asumistuen takia. Laitanko molempiin sopimuksiin huoneistoksi kokoasunnon vai jaanko asunnon kuten soluasunnon. Ja miten merkitsen vuokran siihen kun he kumpikin haluavat maksaa vain puolet. Ettei kävis silleen että heille tuleekin ero ja toinen jää asumaan siihen puolikkaalla vuokralla.

• Vuokraajaville"
        Tuore vuokraisäntä kirjoitti:

No eipä ollu näistäkään hyötyä...normaaleja vuokrasopimus malleja minulla on useampikin, mutta mitä minun tulis ottaa huomioon niitä sopimuksia laatiessa. He haluavat erilliset sopimukset asumistuen takia. Laitanko molempiin sopimuksiin huoneistoksi kokoasunnon vai jaanko asunnon kuten soluasunnon. Ja miten merkitsen vuokran siihen kun he kumpikin haluavat maksaa vain puolet. Ettei kävis silleen että heille tuleekin ero ja toinen jää asumaan siihen puolikkaalla vuokralla.

Ota uusi vuokralainen ja yhdellä sopimuksella, niin säästyt turhalta veivaamiselta ja keplottelulta. Nuohan eivät ole edes oikeutettuja asumistukeen lain mukaan, vaan yrittävät kikkailla vaan. Keinottelijoita ja huijareita joihin en koskisi pitkällä tikullakaan. Seurauksena joka tapauksessa oma tappiosi loppujen lopulta. Ei sossu maksa molempien osuutta missään nimessä loppupeleissä. Nimim. kokemusta on.

• kerran huijattu

älä tee kuin yhden nimiin vuokrasopimus ja otta 3kk takuut vuokrat minua huijattin pariskuntta teki vuokrasopimuksen mies lähti lätkiin nyt vaikee saada tätä naista pois 2kk vuokrat rästissä ja kärjäoikeudessa ollan tarkasta luotto kelpoisuus kysy entistä vuokra isännän puhelin soita hänelle paljolta säästyt
      otta vuokranvälitys he takaa vuokrat onnea

• raivostuttavaa

Pitää myös muistaa että on myös vuokranantajia jotka ottavat takuuvuokraa 3kk, eivätkä maksa takaisin vaikka vuokrat jne on maksettu ajallaan. Sanompa vaan siksi, että on näitä kieroja vuokranantajiakin riittämiin. ;)
      En usko että tukien perässä jaksavat keplotella, onhan se totta jos kämppiksenä muuttaa toisen tuet vaikuttaa. Eihän se olisi reilua, jos olet opiskelija ja kämppis on töissä et saisi mitään tukia?
      Ottakaa asioista selvää, ennen kuin teette johtopäätökset!

• gsdf

Kiitos tästäkin purkauksesta, vanhan ketjun nostosta ja väärällä palstalla sekoilusta.

Vuokrausasioille on kaksikin omaa palstaa "Koti ja rakentaminen" osastolla, ja mikä ihmeen tarve noita asunto-osakkeiden (eli irtaimiston) asioita on jatkuvasti muutenkaan tunkea kiinteistöpalstalle?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      114
      5925
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4037
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3342
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2976
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2034
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      1994
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1775
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      42
      1763
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1686
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1559
    Aihe