Jumalan valtakunta maan päälle?

Zinker

Voisiko kristinuskon tai jonkin muun uskonnon oppien pohjalta luoda toimivan ja oikeudenmukaisen yhteiskunnan? Vai onko sekularistinen parhaiten toimiva? Vertailukohtana esimerkiksi Suomen yhteiskunta nykyään.

Oma näkemys: Islamin Sharia-lakiin perustuva yhteiskunta ei ainakaan vaikuta kovin oikeudenmukaiselta (Esim. ei uskonnonvapautta, aviorikos, ateismi ja homous kuolemalla rangaistavia rikoksia...) eikä myöskään ja TÄYSIN kristinuskon oppien (Raamatun kirjaimellinen tulkinta, ei ihmisten tulkintoja) mukainen yhteiskunta (Esim. uskonnonvapaus rikkoo 1., sananvapaus 2. käskyä, 3. kieltää työnteon sunnuntaina ja esim. isän/äidin lyömisestä ja homoudesta rangaistaan kuolemantuomiolla (2. Moos. 21:15, 3. Moos. 20:13). Eri asia kuka tuomiot toteuttaa sillä se rikkoo 5. käskyä :D Mielestäni sekularistinen on reilusti oikeudenmukaisin kaikille. Tämä oli sitten aika nopeasti kirjoitettu sutaisu, enkä islamia edes paljoa tunne.

Nyt niitä muitakin näkemyksiä ja PALJON!

8

420

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • entäs sitten

Eihän Suomessakaan ole sananvapautta (vrt Ellilä, Tomashot, Pelkonen, Halla-aho,...=)

• yakkow

Eipä kyllä missään ole TÄYDELLISTÄ sananvapautta joka sallisi vaikka tappouhkauksien esittämisen tai toisen loukkaamisen ilman rangaistusta.

• tätä mieltä
        yakkow kirjoitti:

Eipä kyllä missään ole TÄYDELLISTÄ sananvapautta joka sallisi vaikka tappouhkauksien esittämisen tai toisen loukkaamisen ilman rangaistusta.

uhkaus voi ihan hyvin olla ilman rankaisua, jos se ei sisällä mitään fyysistä, ja perustuu pelkkiin sanoihin

• pale pale

Kyllä voi=Jehovan todistajat

• 1.1947

Ongelma on siinä, että uskonnon mukaisesti pystyy toimimaan vain uskovat, eivätkä hekään mitenkään täydellisesti. Ainakin omasta halustaan ovat ohjeiden takana.
      Raamatun ohjeet on tarkoitettu ihmisten suojelemiseksi. Oman puolison kanssa ei tarvitse pelätä tarttuvia tauteja, esimerkiksi.
      Vanhempien kunnioittaminen tuo viisautta, kun malttaa kuunnella heitä. Elämän kokemus on iso juttu, jota nykyään ei arvosteta.
      Homous ja sen tuomiot taas on selviä sikäli, koska Jumala ei niitä hyväksy ja tulee aikanaan tuomitsemaan sellaista harjoittavat. Sanasta nämä löytyvät, eikä tämä ole mikään tuomion julistus, vaan tiedote.

On yksi asia, mikä lähes aina unohdetaan, ja se on armo. Jokainen Jeesuksen puoleen kääntyvä ja syntejään aidosti katuva saa armon, anteeksi väärät tekonsa.
      Siihen on mahdollisuus elämän aikana. Jumala kutsuu erityisesti kaksi, kolme kertaa. Silloin on viisautta ottaa kutsu vastaan ja lähteä Jeesuksen seuraan.
      On sanottu, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Tämä on aidosti oikeudenmukaista. Siihen ei ihminen tule koskaan pystymään. Kunnia kuuluu Jumalalle.

Meidän riesaksi tuli synti, joten siinä sitten rimpuillaan kukin tavallaan. Siitä ihanaa kuitenkin, että Jumala meitä syntisiä rakastaa ja tahtoo pelastaa jokaisen kadotukselta. Ethän itse sinne tahdo? Valitse viisaasti ikuiseksi iloksesi.

• +++++++++

"Homous ja sen tuomiot taas on selviä sikäli, koska Jumala ei niitä hyväksy ja tulee aikanaan tuomitsemaan sellaista harjoittavat. Sanasta nämä löytyvät, eikä tämä ole mikään tuomion julistus, vaan tiedote. "

Ei, se on pelkästään tuomion julistus: "Teet tätä niin saat rangaistuksen"

"On yksi asia, mikä lähes aina unohdetaan, ja se on armo. Jokainen Jeesuksen puoleen kääntyvä ja syntejään aidosti katuva saa armon, anteeksi väärät tekonsa. "

Jos loukkaat jotakuta niin pyydät anteeksi tältä joltakulta eikä jumalalta. Jumalta anteeksipyytö tässä tapauksessa on vain vastuun kiertämistä.

"On sanottu, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu. Tämä on aidosti oikeudenmukaista. Siihen ei ihminen tule koskaan pystymään. Kunnia kuuluu Jumalalle. "

Ai se on oikeudenmukaista, että voi pyytää jumalalta pelastusta sen itse asettamalta rangaistukselta? Tässä ei ole mitään järkeä: "Minä tuomitsen sinut mutta voit pyytää pelastusta"

"Meidän riesaksi tuli synti, joten siinä sitten rimpuillaan kukin tavallaan. Siitä ihanaa kuitenkin, että Jumala meitä syntisiä rakastaa ja tahtoo pelastaa jokaisen kadotukselta. Ethän itse sinne tahdo? Valitse viisaasti ikuiseksi iloksesi."

Jos jumala haluaisia pelastaa jokaisen niin helvettiä ei olisi.

Et kai sinäkään väitä, että rakastat lapsiasi ja haluat, että heitä ei hakattaisi kellarissa, mutta kuitenkin tulet hakkauttamaan osan heistä.

• kristitty t

Jumala antoi Evankeliumin eli uskomalla Jeesukseen voi pelastua ja muuta tietä ei ole!
      Ja "Jumala käskee jokaisen ihmisen tekemään parannuksen ja Uskomaan Jeesukseen! Ja on sovintosaarnan säätänyt eli Evankeliumin julistuksen!" Apostolien tekojen mukaan, Apostoli Paavalin saarna ateenalaisille!

• Jeshanna

Halusin elää muukalaisena, tuntemattomana ihmiselämän, perhe elämän. Minun käsissäni ja joloissani ovat nähtävinä naulojen arvet. Ne ovat todelliset, oikeat. En minä pilkkaa tee, en minä ole mikään muu, kun uudelleen lihaan tullut, tuskien mies. Tulin naisesta ilman miestä, minulla on minun salaisuuteni, elämän henki olen minä.
        Minussa on elämän salaisuus. Minä nousin kuolleista varhain kolmannen päivän aamuna. Nyt on kolmannen päivän aamu. Tuhat vuotta on niin kuin yksi päivä. Nyt alkaa kolmas päivä, kolmastuhannes vuosi syntymästäni BetEelissä.
        Minä kirjoitin teille totuuden ja tulen kirjoittamaan jatkuvasti. Enkä enää mene Öljymäelle, sillä olin siellä jo 1972 syyskesällä. Minun jalkani seisoivat silloin Öljymäellä. Kirjoitus toteutui minussa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2930
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2622
    3. 148
      2284
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2259
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1880
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1716
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      105
      1664
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      312
      1569
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1469
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1456
    Aihe