Kun ihastus ei kiinnostakaan

:P

Aina kun näen ihastukseni, en jostain syystä olekaan enää yhtään kiinnostunut hänestä. Ei kiinnosta mennä tekemään tuttavuutta, tuntuu että tyyppi ei kiinnosta pätkääkään. Ja sitten kun on poissa silmistä, tuntuu kuin olisin kovinkin ihastunut häneen. Onko kellään muulla vastaavaa "ongelmaa?" Mistäköhän mahtaa johtua?

13

2588

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgsdgsd

      että todellisuus ei vastaa sun fantasia=mielikuvaa siitä miehestä. Kun mies on poissa silmistä, näet mielessäsi sen ihanteena, sellaisena mikä on parasta sulle. Mutta kun näet sen todellisuudessa se on vaan joku tavallinen.

      Siinä se.

    • hjlhlkhkhlkhlhkjh

      Mullakin on sama ongelma. Ajattelen kuitenkin, että häneen olisi kiva tutustua, mutta se ihastumisen tunne katoaa jonnekin. Kun kääntää selän ja kävelee muutaman askeleen pois, tulee hirvittävä ikävä.

      Mies ei ole mitenkään erityisemmin komea, mutta ihan hauska ja mukava. Olenko minä sitten jotenkin ulkonäkökeskeinen?

    • nöff, nöff

      Mulla on vähän sama onkelma . . . mut mä olen ajatellut syyksi luottamuspulaa tai sitten menettämisenpelon. . . Kun ei päästä toista ihmistä läheleen, niin ei tule pettymyksiä, eikä sydänsuruja. Mä ihastun herkästi, mutta en uskalla rakastua. Mä en uskalla vastata toisen rakkauteen/ihastumiseen. Siinä vaiheessa mä torjun ja hylkään toisen kokonaan!. . . Mistä tietää onko rakkaus aitoa, vai leikkiikö toinen vain tunteila???

      • humh

        Ei kai sitä ihan helposti tiedäkään. Mun mielestä elämässä kuuluu kuitenkin ottaa riskejä, ja välillä sattuu ihan vitusti. Ei siihen kuole kuitenkaan. Aika ankeaa jatkuvassa pelossa eläminen...


      • nöff, nöff
        humh kirjoitti:

        Ei kai sitä ihan helposti tiedäkään. Mun mielestä elämässä kuuluu kuitenkin ottaa riskejä, ja välillä sattuu ihan vitusti. Ei siihen kuole kuitenkaan. Aika ankeaa jatkuvassa pelossa eläminen...

        Mä olen jo pariin otteeseen menettänyt elämässäni kaiken, aivan kaiken!!! . . . Ja aina olen noussut takaisin omille jaloilleni . . . pohjaltakin!!!! . . . Siksi en enään nykyisin aivan tieten tahtoen halua itseäni satuttaa!! . . . Eikä silloin tarvitse elää missään pelossa, kun elää yksin! . . . Pitää muut ystävinä, pelkkinä etäisinä ystävinä, joiden kanssa voi keskustella säästä, yms. . . Elämä ei aina mene niin kuin on itse suunnitellut, eikä elämä aina kohtele silkkihansikkoin. . . mutta elämä jatkuu kaikesta huolimatta!! Periksi ei anneta!


      • ap
        nöff, nöff kirjoitti:

        Mä olen jo pariin otteeseen menettänyt elämässäni kaiken, aivan kaiken!!! . . . Ja aina olen noussut takaisin omille jaloilleni . . . pohjaltakin!!!! . . . Siksi en enään nykyisin aivan tieten tahtoen halua itseäni satuttaa!! . . . Eikä silloin tarvitse elää missään pelossa, kun elää yksin! . . . Pitää muut ystävinä, pelkkinä etäisinä ystävinä, joiden kanssa voi keskustella säästä, yms. . . Elämä ei aina mene niin kuin on itse suunnitellut, eikä elämä aina kohtele silkkihansikkoin. . . mutta elämä jatkuu kaikesta huolimatta!! Periksi ei anneta!

        "Mun mielestä elämässä kuuluu kuitenkin ottaa riskejä, ja välillä sattuu ihan vitusti. Ei siihen kuole kuitenkaan. Aika ankeaa jatkuvassa pelossa eläminen... "

        Munkin mielestä noin puhuvat vain henkilöt, joita ei vielä koskaan ole sattunut todella, siis TODELLA pahasti! Itse ajattelin ennen täsmälleen samoin, mutta nykyään, kun minua on satutettu todella pahasti olen oppinut varovaisemmaksi. Ei kestä enää niin paljoa. Pelkään, että kun on pari kertaa rikottu todella pahasti, seuraava kerta voi olla sellainen, että siitä ei enää nousta... Monesti särjetty sydän hajoaa lopullisesti ja parantumattomasti enkä uskalla ajatellakaan, mitä sitten tapahtuu...


      • nöff, nöff
        ap kirjoitti:

        "Mun mielestä elämässä kuuluu kuitenkin ottaa riskejä, ja välillä sattuu ihan vitusti. Ei siihen kuole kuitenkaan. Aika ankeaa jatkuvassa pelossa eläminen... "

        Munkin mielestä noin puhuvat vain henkilöt, joita ei vielä koskaan ole sattunut todella, siis TODELLA pahasti! Itse ajattelin ennen täsmälleen samoin, mutta nykyään, kun minua on satutettu todella pahasti olen oppinut varovaisemmaksi. Ei kestä enää niin paljoa. Pelkään, että kun on pari kertaa rikottu todella pahasti, seuraava kerta voi olla sellainen, että siitä ei enää nousta... Monesti särjetty sydän hajoaa lopullisesti ja parantumattomasti enkä uskalla ajatellakaan, mitä sitten tapahtuu...

        Niin, elämä on valintoja. . . Kun on haavoittunut, joutuu miettimään elääkö turvallisesti yksin, vai asettuuko vaaraan ja yrittää solmia parisuhteen. . . Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. . . Eletystä elämästä haluaa ottaa opikseen, ainakin silloin jos on tullut haavoitetuksi. . . Ja mitä syvemmät haavat on saanut, sen varovaisemmaksi tulee.
        Ystävyys ja rakkaus ovat ihania asioita . . . mutta haavoitetulle ne saavat menneen palaamaan mieleen. . . Haavoitettu on ollut joskus syvästi, syvästi rakastunut . . . ja varsinkin LUOTTANUT toiseen ihmiseen ja hyvyyteen!!! . . .
        Haavoitettu ihminen on saanut huomata, ettei keheenkään voi luottaa, ei hyvyyteen, eikä rakkauteen!!
        Ja jos joku yrittää väittää, että hyvyyttä tai rakkautta on olemassa, haavoitettu ihminen muistaa silloin karvaasti saamansa haavat . . . Sekö on rakkautta ja hyvyyttä . . . haavoittaminen???


      • nöff, nöff
        nöff, nöff kirjoitti:

        Niin, elämä on valintoja. . . Kun on haavoittunut, joutuu miettimään elääkö turvallisesti yksin, vai asettuuko vaaraan ja yrittää solmia parisuhteen. . . Molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa. . . Eletystä elämästä haluaa ottaa opikseen, ainakin silloin jos on tullut haavoitetuksi. . . Ja mitä syvemmät haavat on saanut, sen varovaisemmaksi tulee.
        Ystävyys ja rakkaus ovat ihania asioita . . . mutta haavoitetulle ne saavat menneen palaamaan mieleen. . . Haavoitettu on ollut joskus syvästi, syvästi rakastunut . . . ja varsinkin LUOTTANUT toiseen ihmiseen ja hyvyyteen!!! . . .
        Haavoitettu ihminen on saanut huomata, ettei keheenkään voi luottaa, ei hyvyyteen, eikä rakkauteen!!
        Ja jos joku yrittää väittää, että hyvyyttä tai rakkautta on olemassa, haavoitettu ihminen muistaa silloin karvaasti saamansa haavat . . . Sekö on rakkautta ja hyvyyttä . . . haavoittaminen???

        Ei haavoittuminen välttämättä mikään huonoasia ole! . . . Kun on tullut haavoitetuksi joutuu miettimään asioita hieman enemmän . . . sitä, miksi ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja miksi he tekevät, niin kuin tekevät . . . Mä väitän, että haavoitetusta ihmisestä tulee hyvä ihmistuntija . . . ainakin sitten, kun haavoitettu alkaa päästä taas jaloileen.. . Hän oppii tuntemaan jo kaukaa ihmisen johon ei voi luottaa!!!!!!!!
        Sanat, teot ja eleet, jos niiden välillä on pieninkin ristiriita, niin käry käy ja luottamus on mennyt ikuisiksi ajoksi!!
        Onneksi ihminen sopeutuu, myös haavoitettukin. Mutta se ei tarkoita sitä, että hän unohtaa kärsimänsä vääryyden!!!


      • humh
        nöff, nöff kirjoitti:

        Ei haavoittuminen välttämättä mikään huonoasia ole! . . . Kun on tullut haavoitetuksi joutuu miettimään asioita hieman enemmän . . . sitä, miksi ihmiset ovat sellaisia kuin ovat ja miksi he tekevät, niin kuin tekevät . . . Mä väitän, että haavoitetusta ihmisestä tulee hyvä ihmistuntija . . . ainakin sitten, kun haavoitettu alkaa päästä taas jaloileen.. . Hän oppii tuntemaan jo kaukaa ihmisen johon ei voi luottaa!!!!!!!!
        Sanat, teot ja eleet, jos niiden välillä on pieninkin ristiriita, niin käry käy ja luottamus on mennyt ikuisiksi ajoksi!!
        Onneksi ihminen sopeutuu, myös haavoitettukin. Mutta se ei tarkoita sitä, että hän unohtaa kärsimänsä vääryyden!!!

        Niin, kahden parhaan ystäväni itsemurhat viimeisen vuoden aikana ja rakastamani naisen hyväksikäytetyksi ja hylkäämäksi tulemisethan eivät TODELLA satuta? Olen rakastanut kahta ihmistä, ja molemmilla kerroilla tulos on ollut juuri sama. Kysymys on vain siitä näkeekö epäonnistumiset ja vastoinkäymiset mahdollisuutena oppia ja luoda elämäänsä jotain uutta. Toinen vaihtoehto on tietysti kyynistyä ja vetäytyä kuoreensa. Mun kohdalla myös lääkitys ja tuleva terapia helpottavat kummasti oloa ja antavat mahdollisuuden ottaa opiksi menneisyyden menetyksistä ja virheistä.


    • Nainen27**

      Kuulostaa tavallaan tutulta, ja omalla kohdallani tuollainen viittaa ainakin siihen, että ole oikeasti ihastunut kyseiseen tyyppiin, vaan ihastunut ihastuneena olemiseen ylipäätään. Itseään on aika helppo huijata - minä ainakin tykkään olla ihastunut ja paremman puutteessa kohteeksi käy vähemmänkin kiinnostava tyyppi. Kannattaa miettiä omia motiivejaa viimeistään siinä vaiheessa, jos juttu alkaa edetä (vai onko jo edennyt), jotta ei huijaa sitä toistakin osapuolta. Vaikka tiedän kuinka hankalaa se on, kun haluaisi jotain actionia, eikä haluaisi vaikuttaa miltään lutkalta kuitenkaan.

    • JääpuikkoKalapuikko

      kuulostaa. Mulla on sama juttu. Olen sydänjuuriani myöten ihastunut ja nautin tunteesta täysin rinnoin, silloin kun se ihastuksen kohde ei ole paikalla. Kun sitten tapaamme, tuntuu että kaikki fiilikset haalistuu. Ihastus ei yhtäkkiä olekaan niin ihana ja mahtava, kuten olen ajatuksissani pyöritellyt. Erossa ollessa lähettelen kyllä söpöjä tekstareita ja avaudun "tunteistani", mutta oikeasti yhdessä ollessamme olenkin aika viileä. Mikä on homman nimi? Yhtäkkiä ei kiinnostakaan antaa itsestään yhtään mitään, eikä kiinnosta kysellä toiseltakaan yhtään mitään häneen liittyen. Näin on tapahtunut monta kertaa. Harmittaa, kun toinen osapuoli on vaikuttanut olevan tosissaan kiinnostunut, mutta itse sitten olen vesittänyt kaiken jäätymällä totaalisen kylmäksi kalikaksi. Ainut mikä on kelvannut minulle, on seksi. Olen btw nainen.

    • Jos tunnet vähänkin vetoa, toimi heti.

    • Samanlainen erilaine

      Asiahan saattaa johtua useastakin tekijästä, itse koen tämän johtuvan omalla kohdallani pelosta ja siitä etten ollut vielä valmis etenemään.

      Huomasin yllättäin olevani ihastunut ja minusta tuntui miehenkin kiinnostuneen minusta.
      Kun mies teki aloitteita, pelästyin aluksi, joilloin minulle tuli juuri näitä kuvailemiasi tuntemuksia.

      Ne ovat kuitenkin menneet ohi ja olen jopa yrittänyt tehdä pienimuotoisia aloitteita myös hänen suuntaansa. Ajan kuluessa esiin tulevat aidot tunteet ja siinä on auttanut miehen kärsivällisyys.
      Nyt olen ihastunut syvemmin ja haluaisin hänenkin tietävän sen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      26
      4413
    2. Mitä haluaisit

      Sanoa hänelle tällä hetkellä?
      Ikävä
      217
      2375
    3. Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Aloitteen sisältö Ympäristöjärjestö Elokapina tulee määrätä välittömästi
      Maailman menoa
      42
      1875
    4. Sukset jo ristissä? Ensitreffit alttarilla Anna syyttää rajusti - Hai puolustautuu: "Mutta en mä..."

      Voi, voi... Onko Anna liian epävarma itsestään vai mikä mättää? Pari tuntenut vasta pari päivää ja kriisiä jo pukkaa.
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1674
    5. Sofia B- miljonäärillä on vaimo ja pieni vauva .

      Voi ei taasko oli avioliitossa olevan miehen salarakas ja miksi voi noin toimia tää Sofia näin alhaisesti ?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      1661
    6. Nyt on kansalaisaloite: Elokapina lakkautettava.

      Tänään tullut uusi kansalaisaloite, jossa vaaditaan Elokapinaa lakkautettavaksi, tai julistamista rikollisjärjestöksi, k
      Maailman menoa
      150
      1299
    7. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      51
      1164
    8. Ohhoh! Robert Helenius yllättää - Näin hän vastaisi Tanssii Tähtien Kanssa -kutsuun: "Ura..."

      Robert Helenius olisi kyllä komea näky TTK-parketilla vai mitä olet mieltä? Ja olikos se Viivi Pumpanenkin jo siellä...
      Suomalaiset julkkikset
      9
      921
    9. Hyvin sä olet

      Olet toiminut aina. Älä epäile tai häpeä omaa toimintaasi nainen. Kukaan ei vahingoittunut ja kaikki on ollutta ja menny
      Ikävä
      56
      915
    10. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      128
      870
    Aihe