Kertokaahan asiantuntijat, että voisikohan noita meidän pikkuisia pihakuusia leikata kauniin muotoiseksi. Pari vuotta sitten appiukko toi jostain metsän laidasta pieniä kuusentaimia, jotka istutettiin tuohon pihalle ja ovat lähteneet hyvin kasvamaan (nyt n. 50cm). Näin kerran erään talon pihalla todella kauniin näköisiä tasaisen kartion mallisia koristekuusia ja alon nyt miettimään, että uskaltaisikohan noita meidän puita alkaa syksyllä/keväällä napsimaan josko siitä vähän tuuhettuisivat....
Voiko kuusta leikata?
nerhb
1
602
Vastaukset
- pt.
Kunhan leikkaat siitä vain ja ainoastaan viimeisintä vuosikasvua. Jos leikkaat rajummin, kuusi ei enää uusiudukaan siitä kohtaa. Silloin saat siitä harvan, etkä tiheää.
Maalis-hutikuussa siitä voi lyhentää edellisen kesän kasvua. Kauneimman lopputuloksen saavutat kuitenkin, kun juhannuksen tietämissä lyhennät sinä kesänä kasvanutta (tuoretta, vaaleanvihreää) vuosikasvua. Saat todella tiheän ja tiiviskasvuisen kuusen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2129180
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k265928- 1024838
- 584823
- 833914
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.743453- 573425
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262916Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv502812- 432681