Alkeisvoimien orjat

Te adventistit, jotka olette tulleet joskus uskoon jossain seurakunnassa tai kirkossa ja sitten horjuneet uskossanne, tulleet voimattomiksi ja haluamatta tehdä parannusta päästäksenne takaisin Jumalan rauhaan, olette alkaneet metsästää voimaa epäjumalilta.

Niinpä olette takertuneet adventismiin haistaen siinä väärää voimaa, alkeisvoimaa.

Parannusta tekemättöminä ja penseinä olette olleet jo niin sokeita ja kuuroja Pyhän Hengen varoituksille, että ette ole kuulleet Hänen sanovan: adventismin alkeisvoima on heikko ja köyhä, älkää alkako sen orjiksi (Gal 4:9).

Mutta ei, olette jo lähteneet lihan tielle ja lihaanne niin miellyttää itsetekeminen. Kiukuttelu Jumalalle: ”ähää etpäs voikaan pitää minun elämääni omanasi, vaan minä pystynkin elämään omassa voimassani. Minä olen hyvä uskova ja pääsen taivaaseen tätä tietä palvomalla Jumalaa adventismin keinoin”.

Niinpä alatte ottaa vaarin päivistä (ellensapatti ja sunnuntaipedonmerkki) ja vuosista (1844) (Gal 4:10), alatte viehättyä Ellen Whiten kirjoituksista ja adventtikirkon opetuksista (jotka kaiuttavat Ellen Whiten opetuksia sekä implisiittisesti että eksplisiittisesti). Tuo kaikki vaikuttaa niin tyydyttävän sitä puutosta ja rauhattomuutta, mihin olette ja synneissänne joutuneet.

Tehkää parannus. Palatkaa takaisin sitä tietä, mitä tähän pisteeseen tulittekin. Pyytäkää anteeksi Jumalalta tekemisiänne ja asenteitanne. Palatkaa takaisin siihen risteykseen, mistä käännyitte ja erkanitte Jeesustieltä. Pyytäkää anteeksi kaikki adventismi ja sanoutukaa siitä irti Jeesuksen Kristuksen nimessä. Pyytäkää sitten anteeksi se mikä alun perin teidän rauhanne vei. Oliko se huorinteko (avioliiton ulkopuolinen seksi, avoliitto, eronneena naimisiin meno, vaikka puoliso vielä elää, katkeruus, viinalla tai huumeilla läträys, haluttomuus toimia Jumalan johdatuksen mukaan tms.).

Vaatii työtä, kun joutuu miettimään, tunnustamaan syntinsä ja tekemään parannuksen (eli ettei enää vastaisuudessa tee kyseisiä syntejä) ja tekemään uuden uskonratkaisunkin, mutta palkkana on rauha Jumalan kanssa, Jumalan voimassa kulkeminen kohti taivasta.

Heikot, köyhät alkeisvoimat ovat pudonneet kuin haiseva mätäkasa pois päältä ja olo on vapaa, orjuus on ohi.

51

438

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alex-kasi
      • Adventistit käyvät upotuskasteella ja sinä et, miksihän tässä on päässyt näin käymään?
        Liity adventtikirkkoon, olethan muutenkin vapaata riistaa erottuasi luterilaisuudesta.. Ja tekisit heidät onnelliseksi. Flink neuvoo sinua eteenpäin EGW profetianhengen mukaisesti. Ole hyvä!


      • Veli¤
        Utulila kirjoitti:

        Adventistit käyvät upotuskasteella ja sinä et, miksihän tässä on päässyt näin käymään?
        Liity adventtikirkkoon, olethan muutenkin vapaata riistaa erottuasi luterilaisuudesta.. Ja tekisit heidät onnelliseksi. Flink neuvoo sinua eteenpäin EGW profetianhengen mukaisesti. Ole hyvä!

        Rauhoitu veli! Keskitytään me vain Jeesukseen,niin kaikki menee hyvin.
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä.


      • alex-kasi
        Utulila kirjoitti:

        Adventistit käyvät upotuskasteella ja sinä et, miksihän tässä on päässyt näin käymään?
        Liity adventtikirkkoon, olethan muutenkin vapaata riistaa erottuasi luterilaisuudesta.. Ja tekisit heidät onnelliseksi. Flink neuvoo sinua eteenpäin EGW profetianhengen mukaisesti. Ole hyvä!

        uskova-1:den pitäisi tutkia omaa uskoaan ja siinä piileviä alkeisvoimia ennenkuin alkaa setvimään muiden uskoa ollenkaan. Hänen seurakunnassahan uskotaan enemmän henkien puheisiin srk:n kokouksissa kuin Jumalan kirjoitettuun Sanaan - se osoittaa kuka on alkeisvoimien vanki.

        Adventisteista sen verran, että he tutkivat Raamattua ja nojaavat sen opetuksiin siten kuin he Raamatun Sanan ymmärtävät ja olen aika tavalla samalla linjalla heidän kanssaan, joskaan en ihan kaikessa.

        Kastaminen Adventtikirkossa on minulle yksi asia mistä olen eri mieltä, koska henkilökohtaisesti en usko, että se on Jeesuksen tarkoitus että kastettaville pannaan 28 pykäläinen lista eteen (niinkuin olen kuullut ja kerran jopa TV:stä nähnyt) joka heidän oletetaan allekirjoittavan.

        Mutta se on minun uskoni ja jos adventistit uskovat toisin niin se on heidän asiansa - eikö vain. Minä en kuitenkaan antaisi kastaa itseäni sen 28 pykäläisen listan mukaan - vaikka uskonkin monessa asissa samoin kuin adventtikirkkokin opettaa.

        Omasta puolestani olen jopa aika varma, että adventismin kastelupaus ja liian suuri Ellen G Whiten korostaminen estää monia liittymästä adventtikirkkoon, vaikka Ellen G White olisi oikeassakin Raamatun tukinnoissaan, on mielestäni täysin väärin nostaa hänet siihen asemaan jossa hän tuntuu olevan.

        Mutta se ei millään tavalla tee muita kirkkoja sen paremmaksi (tai huonommaksi) - ei myöskään oikeuta millään tavalla Riittan adventistien mollaamista - mikä on minun mielestäni sairaan ihmisen oman minän korostamista - ei muuta. Minulle Riitta on vain säälittävä naisparka, joka on "tullut uskoon", Riitta uskoi jo ennen uskoon tuloaan omaan kuolemattomuuteensa, ja pelkäsi joutuvansa helvetin tulijärveen ikuisesti piinattavaksi - joten Riittan usko on sen pelon poistamista. Se että Raamattu ei anna mitään tukea sellaiselle uskolle ei paljon lohduta - niin syvälle on omaan kuolemattomaan sieluun uskominen kaivautunut muutamien ihmisten sisinpään.

        Surku hupaisaa sekin että Riitta ei ikuisesta tulijärvessä olemista haluta kutsua piinaksi :( - jokainen joka on polttanut vaikka pikkusormensa tajuaa mitä tulijärvessä oleminen tarkoittaisi.


        Paljon sekaannusta on saatanan valhe "Ei ette te kuole" saanut aikaan, taidat sinäkin siihen uskoa - tajuamatta että se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi..

        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        uskova-1:den pitäisi tutkia omaa uskoaan ja siinä piileviä alkeisvoimia ennenkuin alkaa setvimään muiden uskoa ollenkaan. Hänen seurakunnassahan uskotaan enemmän henkien puheisiin srk:n kokouksissa kuin Jumalan kirjoitettuun Sanaan - se osoittaa kuka on alkeisvoimien vanki.

        Adventisteista sen verran, että he tutkivat Raamattua ja nojaavat sen opetuksiin siten kuin he Raamatun Sanan ymmärtävät ja olen aika tavalla samalla linjalla heidän kanssaan, joskaan en ihan kaikessa.

        Kastaminen Adventtikirkossa on minulle yksi asia mistä olen eri mieltä, koska henkilökohtaisesti en usko, että se on Jeesuksen tarkoitus että kastettaville pannaan 28 pykäläinen lista eteen (niinkuin olen kuullut ja kerran jopa TV:stä nähnyt) joka heidän oletetaan allekirjoittavan.

        Mutta se on minun uskoni ja jos adventistit uskovat toisin niin se on heidän asiansa - eikö vain. Minä en kuitenkaan antaisi kastaa itseäni sen 28 pykäläisen listan mukaan - vaikka uskonkin monessa asissa samoin kuin adventtikirkkokin opettaa.

        Omasta puolestani olen jopa aika varma, että adventismin kastelupaus ja liian suuri Ellen G Whiten korostaminen estää monia liittymästä adventtikirkkoon, vaikka Ellen G White olisi oikeassakin Raamatun tukinnoissaan, on mielestäni täysin väärin nostaa hänet siihen asemaan jossa hän tuntuu olevan.

        Mutta se ei millään tavalla tee muita kirkkoja sen paremmaksi (tai huonommaksi) - ei myöskään oikeuta millään tavalla Riittan adventistien mollaamista - mikä on minun mielestäni sairaan ihmisen oman minän korostamista - ei muuta. Minulle Riitta on vain säälittävä naisparka, joka on "tullut uskoon", Riitta uskoi jo ennen uskoon tuloaan omaan kuolemattomuuteensa, ja pelkäsi joutuvansa helvetin tulijärveen ikuisesti piinattavaksi - joten Riittan usko on sen pelon poistamista. Se että Raamattu ei anna mitään tukea sellaiselle uskolle ei paljon lohduta - niin syvälle on omaan kuolemattomaan sieluun uskominen kaivautunut muutamien ihmisten sisinpään.

        Surku hupaisaa sekin että Riitta ei ikuisesta tulijärvessä olemista haluta kutsua piinaksi :( - jokainen joka on polttanut vaikka pikkusormensa tajuaa mitä tulijärvessä oleminen tarkoittaisi.


        Paljon sekaannusta on saatanan valhe "Ei ette te kuole" saanut aikaan, taidat sinäkin siihen uskoa - tajuamatta että se muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi..

        alex

        Hyvä juttu, että osaat olla kriittinen adventismia kohtaan.

        Olen sinulle ennenkin yritänyt kertoa joitakin kantojani, että helvettiä rangaistuksen paikkana ei voi poistaa, koska Raamatussa siihen viitataan monessa kohtaa. Mutta, mitä tulee rangaistuksen kestoon, en haluaisi siihen ottaa kantaa, koska siinä on tulkinnallisia eroja löydettävissä. Muutenkin helvetinasiaa on meidän vaikea käsittää inhimillisesti. Joten mielummin jätän auki nämä kysymykset.


      • Sehän olisi Raamatun
        Utulila kirjoitti:

        Hyvä juttu, että osaat olla kriittinen adventismia kohtaan.

        Olen sinulle ennenkin yritänyt kertoa joitakin kantojani, että helvettiä rangaistuksen paikkana ei voi poistaa, koska Raamatussa siihen viitataan monessa kohtaa. Mutta, mitä tulee rangaistuksen kestoon, en haluaisi siihen ottaa kantaa, koska siinä on tulkinnallisia eroja löydettävissä. Muutenkin helvetinasiaa on meidän vaikea käsittää inhimillisesti. Joten mielummin jätän auki nämä kysymykset.

        ja Jeesuksen opetuksen väärentämistä. Raamatun Sana sanoo, että helvetti on TOINEN KUOLEMA: Eli joka sinne joutuu, niin hän kuolee lopullisesti. Jumalan Sana sanoo myöskin että Jumalan rankaisee jumalattomia "tekojensa mukaan", mutta autuaita ovat he jotka Kristuksessa ovat, sillä he eivät joudu rangaistaviksi, eivätkä osalliseksi toisesta kuolemasta, vaan he siirtyvät kuolemasta (siitä ensimäisestä) elämään.


    • syyttömiä?

      Timo

      • Missä niitä syyttömiä on? Jokainen joka on luopunut Jeesustiestä ja lähtenyt adventismin tielle, on syyllinen Jumalan edessä.

        Oho, nyt ymmärsin yskän! Sinähän liityit adventtikirkkoon muualta luettuasi Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja luulit sitä uskoontuloksi. Oikeastaan sinä et kuulukaan itse tuohon aloitukseni aiheeseen, koska et tullut koskaan uskoon. Olet vain ei-uskovana ajautunut Adventtikirkkoon.

        Sinulle pitäisikin kirjoittaa erillinen kirjoitus, miten tulla uskoon. Adventismi oppeineen, virkoineen, jäsenyyksineen kaikkineen sinun olisi myös silloin oltava valmis jättämään.

        Mutta luepa nyt vaikka tuo kirjoitukseni, niin pääset alkuun:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Missä niitä syyttömiä on? Jokainen joka on luopunut Jeesustiestä ja lähtenyt adventismin tielle, on syyllinen Jumalan edessä.

        Oho, nyt ymmärsin yskän! Sinähän liityit adventtikirkkoon muualta luettuasi Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja luulit sitä uskoontuloksi. Oikeastaan sinä et kuulukaan itse tuohon aloitukseni aiheeseen, koska et tullut koskaan uskoon. Olet vain ei-uskovana ajautunut Adventtikirkkoon.

        Sinulle pitäisikin kirjoittaa erillinen kirjoitus, miten tulla uskoon. Adventismi oppeineen, virkoineen, jäsenyyksineen kaikkineen sinun olisi myös silloin oltava valmis jättämään.

        Mutta luepa nyt vaikka tuo kirjoitukseni, niin pääset alkuun:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        Jumalan vihollinen. Me advarit emme ota vastaan mitään sinulta.


      • prof.
        !!??!! kirjoitti:

        Jumalan vihollinen. Me advarit emme ota vastaan mitään sinulta.

        Niin täydellisiä, ettette tarvitse enää mitään.
        "Emme ota vastaan enää mitään!"

        Jossain Raamatussa on kirjoitettu juuri sinun tyyppisistä ihmisistä.


      • senvuoksi
        prof. kirjoitti:

        Niin täydellisiä, ettette tarvitse enää mitään.
        "Emme ota vastaan enää mitään!"

        Jossain Raamatussa on kirjoitettu juuri sinun tyyppisistä ihmisistä.

        emme tarvitse syyttäjähenkisiltä mitään kommentteja. Jeesus avaa Pyhän Hengen kautta Jumalan Sanan ja siitä saamme voimaa elää jumalan tahdon tiellä, vaikka itsessäme olemme heikkoja ja vajavaisia, niin Jeesus on meissä heikoissa vahva.


      • ei voi muuta kuin

        syttää adventisteja. Ei sellainen ihminen joka on saanut maistaa Herran hyvyyttä tarvitse syyttää ketään. Uskova yhdestä loistaa oma vanhurskaus ja kaunahenkinen riitaisuus niitä kohtaan jotka ovat ymmärtäneen Raamatun sanan oikein.


      • sda.manager
        ei voi muuta kuin kirjoitti:

        syttää adventisteja. Ei sellainen ihminen joka on saanut maistaa Herran hyvyyttä tarvitse syyttää ketään. Uskova yhdestä loistaa oma vanhurskaus ja kaunahenkinen riitaisuus niitä kohtaan jotka ovat ymmärtäneen Raamatun sanan oikein.

        Kirjoitit ja katsoit samalla peiliin, eikö niin?


      • senvuoksi kirjoitti:

        emme tarvitse syyttäjähenkisiltä mitään kommentteja. Jeesus avaa Pyhän Hengen kautta Jumalan Sanan ja siitä saamme voimaa elää jumalan tahdon tiellä, vaikka itsessäme olemme heikkoja ja vajavaisia, niin Jeesus on meissä heikoissa vahva.

        Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää.

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)


      • rukoilla.
        uskova_1 kirjoitti:

        Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää.

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)

        No, Riitta tee, niinkuin sinä sanot!

        Sinä et ole tuomari, Herra on tuomari ja sana todistaa sen, että kuka tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä, Jeesus tunnustaa hänet Isän edessä.

        Mutta sinulle se ei riitä.

        Sinulle ei Sana riitä, että sapatti on Herran siunaama pyhä.
        Sinä suusi tunnustuksella olet todistanut, että taivaasta käydään sapattikokouksissa helvetissä.

        Eli?


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Missä niitä syyttömiä on? Jokainen joka on luopunut Jeesustiestä ja lähtenyt adventismin tielle, on syyllinen Jumalan edessä.

        Oho, nyt ymmärsin yskän! Sinähän liityit adventtikirkkoon muualta luettuasi Ellen Whiten Suuri Taistelu-kirjan ja luulit sitä uskoontuloksi. Oikeastaan sinä et kuulukaan itse tuohon aloitukseni aiheeseen, koska et tullut koskaan uskoon. Olet vain ei-uskovana ajautunut Adventtikirkkoon.

        Sinulle pitäisikin kirjoittaa erillinen kirjoitus, miten tulla uskoon. Adventismi oppeineen, virkoineen, jäsenyyksineen kaikkineen sinun olisi myös silloin oltava valmis jättämään.

        Mutta luepa nyt vaikka tuo kirjoitukseni, niin pääset alkuun:
        http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        tietää hyvin että jo ENNEN uskoon tuloasi USKOIT - nimittäin oma-ku-olemattomuuteesi ja ikuiseen piinaan helvetissä.

        Näin on se sinun uskoon tulosi > usko jota täällä suosittelet muille, valitettavasti vain helvetin tulijärveen uskomisen pelosta johtuvaa, vain pelon aiheuttamaa harhailua kuten olet itse kertonut - sinunhan piti mennä oikein muualta kysymään että "oletko nyt uskossa vai et".. ja se "viisas" tietäjä sitten todisti sinulle että "uskossa olet"...
        Olisit kysynyt samalla että mihin oikein uskot - vain siihenkö että nyt et joudu helvetin tuliseen järveen ikuisesti piinattavaksi.

        alex


      • alex-kasi
        uskova_1 kirjoitti:

        Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää.

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)

        Voi että - kyllä Riita tuo sinun sokeutesi on valtava. Olet ollut ensin Herätyspalstalla ja nyt Adventismi palstalla parjaamassa ihmisiä jo MONTA VUOTTA - parjaat samoja ihmisiä valheinesi koska he eivät usko sinun harhoihisi.
        Se TODELLINEN SYY siihen että he eivät usko sinun olevan oikeassa on että sinä uskot olevasi kuolematon sielu ilman Jumalaakin - mutta siihen eivät esimerkiksi adventistit usko - ja jokaiselle kola ei usko olevansa kuolematon (oma-ku-olematon) sanot "tule uskoon".

        Etkö tajua että jos uskoo Raamattuun, silloin ei voi uskoa olevansa iankaikkinen elämä erossa Jumalan tahdosta. Ei se auta että siellä sinun kokouksissasi väitetään ja opetetaan toista. Ei kukaan joka tutkii Raamattua voi tulla siihen helvetin piinan uskoon. Ensiksikin me emme tule uskoon helvetin pelosta vaan Jumalan Sanan kuulemisesta ja siksi että me rakastamme Jumalaa - koska Jumala on sellainen kuin Hän On.
        Siksi minäkin tulin uskoon kunnioituksesta ja rakkaudesta Jumalaa kohtaan - mitä enemmän opin tuntemaan Raamatun Jumalaa sitä vahvemmaksi uskoni tuli.

        Ja nyt sinä tulet tänne ja haluat että minä alkaisin uskomaan ikuiseen piinaan ja omaan kuolemattomuuteeni. Oletko ihan sairas ? olet vuosikausía selittänyt kuinka väärässä muut ovat - vaikka todellisuudessa olet itse harhateillä.

        Ai ai sinua - eksynyttä.

        alex



        Usko omaan kuolemattomuuteen erossa Luojastakin muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi..


      • sanoa asiat suoraan
        sda.manager kirjoitti:

        Kirjoitit ja katsoit samalla peiliin, eikö niin?

        kuin valehdella ja niputtaa ihmisiä, puhua pahaa kokonaisesta seurakunasta, vaikka jokaisessa seurakunnassa on ihmisiä joka lähtöön.


      • paremmin kuin
        sda.manager kirjoitti:

        Kirjoitit ja katsoit samalla peiliin, eikö niin?

        he itse.


      • Sinähän ainakin
        uskova_1 kirjoitti:

        Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää.

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)

        olet syyttäjähengen alainen, sillä ei oikeasti uskossa oleva ihminen hae täällä kokoajan toista vikoja ja ylistä omaa paremmuuttaan, kuten sinä teet jatkuvasti.

        Miksi et mene satanistien palstalle ylistämään sitä rikinkatkuista lähettäjääsi? Sinun syyttäjähenkinen arvostelusi ja häijyilysi ei ole Kristuksesta.

        Vakava kehoitus, tee parannus, niin Kristus sinua valaisee!


      • rukoilla. kirjoitti:

        No, Riitta tee, niinkuin sinä sanot!

        Sinä et ole tuomari, Herra on tuomari ja sana todistaa sen, että kuka tunnustaa Jeesuksen ihmisten edessä, Jeesus tunnustaa hänet Isän edessä.

        Mutta sinulle se ei riitä.

        Sinulle ei Sana riitä, että sapatti on Herran siunaama pyhä.
        Sinä suusi tunnustuksella olet todistanut, että taivaasta käydään sapattikokouksissa helvetissä.

        Eli?

        Luepas nyt sitä Raamattua äläkä niitä Ellenin hölötyksiä.

        Ei se ole mikään merkki, että uskoo Jeesuksen olleen olemassa ja olevan - saatanakin uskoo. Jeesukseen on uskottava siten kuin Jumala Raamatussa käskee häneen uskoa - ei siis omalla tavallaan. Ja uskovana sitten tunnustetaan ihmisten edessä Jeesuksesta.

        Raamatussa nimellä tarkoitetaan olemusta ei pelkkää sanaa.

        Eikä Jeesuksen olemus ole mikään arkkienkeli Miikael, eikä sovituksen ristillä aloittanut ja keskeneräiseksi jättänyt, eikä verensä mukana ihmisten synnit taivaaseen vienyt, eikä ihmisten syntejä saatanan päälle lopullisesti sovitettavaksi jättävä, eikä 22.10.1844 taivaan valtaistuimelta kärryllä poistunut ja saatanaa taivaan valtaistuimelle kristittyjen rukoilijoiden päälle pahaa henkeään puhaltamaan päästänyt, eikä ellensapattia sinettinä pitävä, eikä sunnuntaina Jumalaa palvovien pedonmerkkisinä kadotukseen toimittava...

        Adventismi on harhaoppi, eikä tuommoista harhaoppista Jeesusta ihmisten edessä todistava ole mikään Jeesuksen veren suojissa oleva, vaan kirottu eksyttäjä, jonka pitää tehdä parannus ja tulla uskoon.


      • paremmin kuin kirjoitti:

        he itse.

        Niinpä tiedänkin, koska olen uskossa.

        Te siellä sokeina talutatte toisianne, ja kun kukaan ei ole näkevä niin ei ole ketään oikealle tielle taluttamassakaan. "Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?" (Luuk 6:39) Kaikki saman eksytyksen vallassa.

        Niinpä Jumalan täytyi teille lähettää ulkopuolelta näkevä auttaja, joka näkee teidän tilanteenne, sekä opillisesti että yksilöinä ja voi teitä auttaa. Nimittäin niitä, jotka heräävät.

        Eikä työni ole hukkaan mennytkään - aina sieltä joku havahtuu ja suomut putoavat silmiltä.


      • ja luopuu
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinpä tiedänkin, koska olen uskossa.

        Te siellä sokeina talutatte toisianne, ja kun kukaan ei ole näkevä niin ei ole ketään oikealle tielle taluttamassakaan. "Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?" (Luuk 6:39) Kaikki saman eksytyksen vallassa.

        Niinpä Jumalan täytyi teille lähettää ulkopuolelta näkevä auttaja, joka näkee teidän tilanteenne, sekä opillisesti että yksilöinä ja voi teitä auttaa. Nimittäin niitä, jotka heräävät.

        Eikä työni ole hukkaan mennytkään - aina sieltä joku havahtuu ja suomut putoavat silmiltä.

        uskosta Kristukseen, ja alkaa uskoa sinun iankaikkisesti omaa vajavaista luotuaan piinaavaan luojaasi.

        Olet syyttäjähenkinen valehteleva rienaaja, et muuta.

        Sinä et halua itse tulla uskoon, etkä sallisi niidenkään olla, jotka ovat uudestisyntyneitä uskovia.


      • että....
        uskova_1 kirjoitti:

        Luepas nyt sitä Raamattua äläkä niitä Ellenin hölötyksiä.

        Ei se ole mikään merkki, että uskoo Jeesuksen olleen olemassa ja olevan - saatanakin uskoo. Jeesukseen on uskottava siten kuin Jumala Raamatussa käskee häneen uskoa - ei siis omalla tavallaan. Ja uskovana sitten tunnustetaan ihmisten edessä Jeesuksesta.

        Raamatussa nimellä tarkoitetaan olemusta ei pelkkää sanaa.

        Eikä Jeesuksen olemus ole mikään arkkienkeli Miikael, eikä sovituksen ristillä aloittanut ja keskeneräiseksi jättänyt, eikä verensä mukana ihmisten synnit taivaaseen vienyt, eikä ihmisten syntejä saatanan päälle lopullisesti sovitettavaksi jättävä, eikä 22.10.1844 taivaan valtaistuimelta kärryllä poistunut ja saatanaa taivaan valtaistuimelle kristittyjen rukoilijoiden päälle pahaa henkeään puhaltamaan päästänyt, eikä ellensapattia sinettinä pitävä, eikä sunnuntaina Jumalaa palvovien pedonmerkkisinä kadotukseen toimittava...

        Adventismi on harhaoppi, eikä tuommoista harhaoppista Jeesusta ihmisten edessä todistava ole mikään Jeesuksen veren suojissa oleva, vaan kirottu eksyttäjä, jonka pitää tehdä parannus ja tulla uskoon.

        "Älkkää tuomitko, ettei teitäkin tuomittaisi!"

        Sinä et mitään muuta teekkään kuin tuomitset lähimäisiäsi adventisteja jotka ovat uskossa Jumalan Poikaan Jeesukseen Kristukseen.

        Ei yksikään adventisti luule pelastuvansa ellenin vaan Kristuksen ansiosta.

        Eihän noita ellenin uskomuksia täällä moni edes tietäisi jos sinä et niitä tänne kokoajan tyrkyttäisi. Sitäpaitsi sinä tulkitset kaiken ihan väärin, niin elleniä kuin Raamattuakin.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Teille riittää Jeesus-sanan hokeminen ja uskovien solvaaminen yötä päivää.

        "Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon?" (Luuk 6:46)

        Jeesusta solvaat!


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Luepas nyt sitä Raamattua äläkä niitä Ellenin hölötyksiä.

        Ei se ole mikään merkki, että uskoo Jeesuksen olleen olemassa ja olevan - saatanakin uskoo. Jeesukseen on uskottava siten kuin Jumala Raamatussa käskee häneen uskoa - ei siis omalla tavallaan. Ja uskovana sitten tunnustetaan ihmisten edessä Jeesuksesta.

        Raamatussa nimellä tarkoitetaan olemusta ei pelkkää sanaa.

        Eikä Jeesuksen olemus ole mikään arkkienkeli Miikael, eikä sovituksen ristillä aloittanut ja keskeneräiseksi jättänyt, eikä verensä mukana ihmisten synnit taivaaseen vienyt, eikä ihmisten syntejä saatanan päälle lopullisesti sovitettavaksi jättävä, eikä 22.10.1844 taivaan valtaistuimelta kärryllä poistunut ja saatanaa taivaan valtaistuimelle kristittyjen rukoilijoiden päälle pahaa henkeään puhaltamaan päästänyt, eikä ellensapattia sinettinä pitävä, eikä sunnuntaina Jumalaa palvovien pedonmerkkisinä kadotukseen toimittava...

        Adventismi on harhaoppi, eikä tuommoista harhaoppista Jeesusta ihmisten edessä todistava ole mikään Jeesuksen veren suojissa oleva, vaan kirottu eksyttäjä, jonka pitää tehdä parannus ja tulla uskoon.

        kirottu eksyttäjä. Se on totta.


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinpä tiedänkin, koska olen uskossa.

        Te siellä sokeina talutatte toisianne, ja kun kukaan ei ole näkevä niin ei ole ketään oikealle tielle taluttamassakaan. "Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?" (Luuk 6:39) Kaikki saman eksytyksen vallassa.

        Niinpä Jumalan täytyi teille lähettää ulkopuolelta näkevä auttaja, joka näkee teidän tilanteenne, sekä opillisesti että yksilöinä ja voi teitä auttaa. Nimittäin niitä, jotka heräävät.

        Eikä työni ole hukkaan mennytkään - aina sieltä joku havahtuu ja suomut putoavat silmiltä.

        ihmiset mukanasi helvetin tuleen. Tee parannus!


      • ihmistä, vaan
        !!??!! kirjoitti:

        kirottu eksyttäjä. Se on totta.

        sensijaan voit kirota sen eksytyksen, jota tämä kyseinen henkilö yrittää tunkea kristinuskovien adventistien uskoon, se on sitä "lustetta", joka tulee syyttäjähengen täyttämästä sydämestä:"Sinun kirottu eksytyksesi," olisi ollut oikea sanamuoto, sillä meillä ei ole lupa kirota yhtäkään ihmistä, niin eksyksissä kuin hän onkin. Yritetään pysyä asiassa.


      • Ole hyvä
        uskova_1 kirjoitti:

        Niinpä tiedänkin, koska olen uskossa.

        Te siellä sokeina talutatte toisianne, ja kun kukaan ei ole näkevä niin ei ole ketään oikealle tielle taluttamassakaan. "Hän sanoi heille myös vertauksen: "Eihän sokea voi sokeaa taluttaa? Eivätkö molemmat lankea kuoppaan?" (Luuk 6:39) Kaikki saman eksytyksen vallassa.

        Niinpä Jumalan täytyi teille lähettää ulkopuolelta näkevä auttaja, joka näkee teidän tilanteenne, sekä opillisesti että yksilöinä ja voi teitä auttaa. Nimittäin niitä, jotka heräävät.

        Eikä työni ole hukkaan mennytkään - aina sieltä joku havahtuu ja suomut putoavat silmiltä.

        12:9 "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
        12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
        12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
        12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
        12:13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
        12:14 Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
        12:15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
        12:16 Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
        12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus."


      • skreivi
        alex-kasi kirjoitti:

        Voi että - kyllä Riita tuo sinun sokeutesi on valtava. Olet ollut ensin Herätyspalstalla ja nyt Adventismi palstalla parjaamassa ihmisiä jo MONTA VUOTTA - parjaat samoja ihmisiä valheinesi koska he eivät usko sinun harhoihisi.
        Se TODELLINEN SYY siihen että he eivät usko sinun olevan oikeassa on että sinä uskot olevasi kuolematon sielu ilman Jumalaakin - mutta siihen eivät esimerkiksi adventistit usko - ja jokaiselle kola ei usko olevansa kuolematon (oma-ku-olematon) sanot "tule uskoon".

        Etkö tajua että jos uskoo Raamattuun, silloin ei voi uskoa olevansa iankaikkinen elämä erossa Jumalan tahdosta. Ei se auta että siellä sinun kokouksissasi väitetään ja opetetaan toista. Ei kukaan joka tutkii Raamattua voi tulla siihen helvetin piinan uskoon. Ensiksikin me emme tule uskoon helvetin pelosta vaan Jumalan Sanan kuulemisesta ja siksi että me rakastamme Jumalaa - koska Jumala on sellainen kuin Hän On.
        Siksi minäkin tulin uskoon kunnioituksesta ja rakkaudesta Jumalaa kohtaan - mitä enemmän opin tuntemaan Raamatun Jumalaa sitä vahvemmaksi uskoni tuli.

        Ja nyt sinä tulet tänne ja haluat että minä alkaisin uskomaan ikuiseen piinaan ja omaan kuolemattomuuteeni. Oletko ihan sairas ? olet vuosikausía selittänyt kuinka väärässä muut ovat - vaikka todellisuudessa olet itse harhateillä.

        Ai ai sinua - eksynyttä.

        alex



        Usko omaan kuolemattomuuteen erossa Luojastakin muuttaa koko Raamatun sanoman toiseksi..

        elämää. Vain Kristuksessa ihminen voidaan herättää kuolleista, sillä vain Hänessä voimme saada Jumalan suurimman armolahjan: IANKAIKKISEN ELÄMÄN. Sillä Raamattu Sana sanoo, että "Synnin palkka on kuolema." Mutta Jumalan ARMOLAHJA on IANKAIKKINEN ELÄMÄ Kristuksessa Jeesuksessa meidän Herrassamme."


      • Eki-.,
        Ole hyvä kirjoitti:

        12:9 "Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.
        12:10 Ja minä kuulin suuren äänen taivaassa sanovan: "Nyt on tullut pelastus ja voima ja meidän Jumalamme valtakunta ja hänen Voideltunsa valta, sillä meidän veljiemme syyttäjä, joka yöt ja päivät syytti heitä meidän Jumalamme edessä, on heitetty ulos.
        12:11 Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti.
        12:12 Sentähden riemuitkaa, taivaat, ja te, jotka niissä asutte! Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!"
        12:13 Ja kun lohikäärme näki olevansa heitetty maan päälle, ajoi hän takaa sitä vaimoa, joka oli poikalapsen synnyttänyt.
        12:14 Mutta vaimolle annettiin sen suuren kotkan kaksi siipeä hänen lentääksensä erämaahan sille paikalleen, jossa häntä elätetään aika ja kaksi aikaa ja puoli aikaa poissa käärmeen näkyvistä.
        12:15 Ja käärme syöksi kidastansa vaimon jälkeen vettä niinkuin virran, saattaakseen hänet virran vietäväksi.
        12:16 Mutta maa auttoi vaimoa: maa avasi suunsa ja nieli virran, jonka lohikäärme oli syössyt kidastansa.
        12:17 Ja lohikäärme vihastui vaimoon ja lähti käymään sotaa muita hänen jälkeläisiänsä vastaan, jotka pitävät Jumalan käskyt ja joilla on Jeesuksen todistus."

        Ovat alkeisvoimia josta U1 mainitsee...Lukekaa.koloss.2:16-23. Siinähän ne mainitaan..tuomitseminen....

        -Syömisistä,ja juomisista
        -Juhlista-uudestakuusta,ja sapatista.

        -Mieltynyt nöyryyteen-enkelien palvomiseen-pöyhkeilee näyistään
        Älä tartu älä maista.

        Joka vaatii näitä,ja tuomitsee ellei niitä noudata...on silloin itse näiden alkeisvoimien alaisuudessa.


      • Jos kuka, niin
        Eki-., kirjoitti:

        Ovat alkeisvoimia josta U1 mainitsee...Lukekaa.koloss.2:16-23. Siinähän ne mainitaan..tuomitseminen....

        -Syömisistä,ja juomisista
        -Juhlista-uudestakuusta,ja sapatista.

        -Mieltynyt nöyryyteen-enkelien palvomiseen-pöyhkeilee näyistään
        Älä tartu älä maista.

        Joka vaatii näitä,ja tuomitsee ellei niitä noudata...on silloin itse näiden alkeisvoimien alaisuudessa.

        juuri uskova yksi on syyttäjähenkinen julkea eksyttäjä ja jatkuvasti toisten kimpussa.

        Hänen röyhkeydellään ei ole mitään rajaa, sillä hänen mielestään adventistit tekevät kaikessa väärin. Mitäväliä on sitten arvostella adventistienkaan tekemisiä, jos ei kerran ole mitään väliä tekemisillä? Mielestäni adventistit elävät omantuntonsa mukaan Kristuksen vapauttamalle ihmiselle tyypillistä elämää Jumalaa kunnioittaen ja lähimäistään rakastaen. Enkä tarkoita näitä adventisteja jotka täällä riitelee. En edes usko heidän yhdenkään olevan okea adventisti, joka täällä riitelee, sillä adventistit eivät alennu riitelemään opinkysymyksistä.

        Esimerkiksi Timo ei riitele koskaan, eikä käyttäydy röyhkeästi, vaan vastaa asiallisesti, ketään loukkaamatta tai nimittelemättä häneen itseensäkin kohdistuviin syytöksiin. Vaikka Timoa itseään nimitellään vaikka miksi.

        Uskova 1.deltä puuttuu täysin lähimäisen rakkaus. Rakkaus näkyy kaikkissa tosi uskossa olevissa ihmisissä, kirkkokunnasta riippumatta. Tunnen monia helluntalaisia ja adventisteja, joilla on Kristus tuoksu". Se puuttuu täysin uskova 1.deltä. Sen näkee jo hänen röyhkeästä ja syytäjähenkisestä ylimielisestä asenteestaan adventisteja kohtaan. Käytöstavat ovat kuin jollakin sdatin kundilla suoraan jakomäestä olevalla pahimmalla katupojalla, vaikka uskoakseni hän on naisihminen.


      • Kun Riitta kiertää adventistit kaukaa - ainakin minua kehotti kiertämään -
        ja olettaa että adventisti on lain alla ilman armoa elikkä alkeisvoimien
        armoilla, niin hän syyttää.
        Riitta ei usko siihen tosiasiaan, että nuori adventisti voi tulla uskoon ja
        mennä kasteelle ja olla uskovainen adventisti - kun ei uskalla kohdata.

        Minä kehottaisin: tutustukaa adventisteihin ja tutustukaa kaikenlaisiin
        uskoviin, ennakkoluulottomasti. On synti lyödä leima ihmiseen etukäteen.


      • kuopassa käynyt
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun Riitta kiertää adventistit kaukaa - ainakin minua kehotti kiertämään -
        ja olettaa että adventisti on lain alla ilman armoa elikkä alkeisvoimien
        armoilla, niin hän syyttää.
        Riitta ei usko siihen tosiasiaan, että nuori adventisti voi tulla uskoon ja
        mennä kasteelle ja olla uskovainen adventisti - kun ei uskalla kohdata.

        Minä kehottaisin: tutustukaa adventisteihin ja tutustukaa kaikenlaisiin
        uskoviin, ennakkoluulottomasti. On synti lyödä leima ihmiseen etukäteen.

        lähes 50-vuotta.
        Eikös siinä ollut tutustumista riittämiin?

        Monien uskonnollisten järjestöjen tarkoitus onkin, ettei ihminen saisi näkökykyään vaan sokeasti uskoisi heidän oppeihinsa.
        Jumala ei oppirakennelmista ja kirjanoppineista paljoakaan perusta. Hän itsekkin oli alituiseen "tukkanuottasilla" kirjanoppineiden kanssa.

        "Pyhän Hengen öljy" on annettu meille silmävoiteeksi, jotta näkisimme.
        Kiitos Herran, että Hän minullekkin osoitti voiteen tärkeyden. Ja sain "ostaa" voidetta.

        Adventtikirkon opin ja opetuksen mukaan vain muut ovat "sokeita", eivät adventistit itse.
        Kaikki muut ovat siis väärässä, mutta adventistit aina oikeassa, kuten näilläkin keskustelupalstoilla on käynyt selvästi ilmi.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Kun Riitta kiertää adventistit kaukaa - ainakin minua kehotti kiertämään -
        ja olettaa että adventisti on lain alla ilman armoa elikkä alkeisvoimien
        armoilla, niin hän syyttää.
        Riitta ei usko siihen tosiasiaan, että nuori adventisti voi tulla uskoon ja
        mennä kasteelle ja olla uskovainen adventisti - kun ei uskalla kohdata.

        Minä kehottaisin: tutustukaa adventisteihin ja tutustukaa kaikenlaisiin
        uskoviin, ennakkoluulottomasti. On synti lyödä leima ihmiseen etukäteen.

        Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti.

        Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat" Ps1:1 ).

        Ja varoitan tuosta adventismista, harhaopista, jottei muiden eksymisestä tai eksyneinä pysymisestä, Jumala vaadi heidän vertaan minun kädestäni. "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." (Hes 3:18-20)

        Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi. Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin, olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin.

        Olet niin hurmaantunut siitä, että olet saanut osaksesi tuon Pääkonferenssin määräämän imartelun, huomion osoittamisen ja eksytyksen. Kopioin ja käänsin ne ohjeet tänne palstalle joskus. Et siis olekaan erityinen, vaan olet saanut peruskäsittelyn. Jos/kun liityt adventtikirkon jäseneksi, niin siihen se lepertely ja huomio sitten lopahtaakin pikku hiljaa.

        Toden totta tuo kirjoitukseni sopii sinulle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269723/thread

        Jossain kirjoitit, että olit ahdistunut ja kun päätit hyväksyä adventismin, niin tuo ahdistus hellitti. Syyn moisille ahdistuksille kerroin tuossa kirjoituksessani. Se syy on omat syntisi, mitkä ne nyt kaikki mahtavat ollakaan – se sinun pitäisi selvittää ja tehdä kaikesta parannus.

        Se, että myös nimenomaan adventismiin suhtautumisesi ahdisti sinua, johtui siitä, että et toiminut adventismin suhteen raamatullisesti, vaan juuri Raamatun sanan vastaisesti. Menit kaveeraamaan harhaoppisten kanssa ja omaksumaan heidän opetustaan.

        Tottakai mikä tahansa päätös ahdistavassa tilanteessa tuo hetken helpotuksen, kun mietintä loppuu siihen. Oikea päätös tuo oikean ja pysyvän rauhan, mutta väärän päätöksen rauha on hetkellistä laatua.

        Miksi et halua nähdä vaivaa ja selvittää välejäsi Jumalan kanssa? Miksi korvaat Jumalasuhteesi ihmissuhteilla? Eivät nuo ihmiset sinua voi auttaa – vain Jumala voi. Mutta Jumala ei siunaa sinua tuolla harhaopin tielläsi, se on kirottu tie.

        Tee parannus!


      • Veli¤
        kuopassa käynyt kirjoitti:

        lähes 50-vuotta.
        Eikös siinä ollut tutustumista riittämiin?

        Monien uskonnollisten järjestöjen tarkoitus onkin, ettei ihminen saisi näkökykyään vaan sokeasti uskoisi heidän oppeihinsa.
        Jumala ei oppirakennelmista ja kirjanoppineista paljoakaan perusta. Hän itsekkin oli alituiseen "tukkanuottasilla" kirjanoppineiden kanssa.

        "Pyhän Hengen öljy" on annettu meille silmävoiteeksi, jotta näkisimme.
        Kiitos Herran, että Hän minullekkin osoitti voiteen tärkeyden. Ja sain "ostaa" voidetta.

        Adventtikirkon opin ja opetuksen mukaan vain muut ovat "sokeita", eivät adventistit itse.
        Kaikki muut ovat siis väärässä, mutta adventistit aina oikeassa, kuten näilläkin keskustelupalstoilla on käynyt selvästi ilmi.

        Rauhaa veli! Sielä seurakunnassa jossa sinä aikoinaan kävit,ei taidettu lukea tämän tapaisia Ellenin
        lainauksia, Adventisteista vain jäänös jää jälelle. On seurakuntia joista ei pelastu ainottakaan. että
        semmoista. Vaikka ihmiset jättävät niin Jeesus ei jätä!
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä
        Terv,advari


      • periksi-.,
        uskova_1 kirjoitti:

        Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti.

        Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat" Ps1:1 ).

        Ja varoitan tuosta adventismista, harhaopista, jottei muiden eksymisestä tai eksyneinä pysymisestä, Jumala vaadi heidän vertaan minun kädestäni. "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." (Hes 3:18-20)

        Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi. Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin, olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin.

        Olet niin hurmaantunut siitä, että olet saanut osaksesi tuon Pääkonferenssin määräämän imartelun, huomion osoittamisen ja eksytyksen. Kopioin ja käänsin ne ohjeet tänne palstalle joskus. Et siis olekaan erityinen, vaan olet saanut peruskäsittelyn. Jos/kun liityt adventtikirkon jäseneksi, niin siihen se lepertely ja huomio sitten lopahtaakin pikku hiljaa.

        Toden totta tuo kirjoitukseni sopii sinulle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269723/thread

        Jossain kirjoitit, että olit ahdistunut ja kun päätit hyväksyä adventismin, niin tuo ahdistus hellitti. Syyn moisille ahdistuksille kerroin tuossa kirjoituksessani. Se syy on omat syntisi, mitkä ne nyt kaikki mahtavat ollakaan – se sinun pitäisi selvittää ja tehdä kaikesta parannus.

        Se, että myös nimenomaan adventismiin suhtautumisesi ahdisti sinua, johtui siitä, että et toiminut adventismin suhteen raamatullisesti, vaan juuri Raamatun sanan vastaisesti. Menit kaveeraamaan harhaoppisten kanssa ja omaksumaan heidän opetustaan.

        Tottakai mikä tahansa päätös ahdistavassa tilanteessa tuo hetken helpotuksen, kun mietintä loppuu siihen. Oikea päätös tuo oikean ja pysyvän rauhan, mutta väärän päätöksen rauha on hetkellistä laatua.

        Miksi et halua nähdä vaivaa ja selvittää välejäsi Jumalan kanssa? Miksi korvaat Jumalasuhteesi ihmissuhteilla? Eivät nuo ihmiset sinua voi auttaa – vain Jumala voi. Mutta Jumala ei siunaa sinua tuolla harhaopin tielläsi, se on kirottu tie.

        Tee parannus!

        Antille kävi ns. ohraisesti. Aikansa jankkasi,ja vastusti. Niinhän siinä sitten kävi Antille että ei se adventismi niin pahaa olekaan. Noin käy kun aikansa kuuntelee adventisteja. Hengelliset aistit hämärtyvät


      • Antti on löytänyt
        uskova_1 kirjoitti:

        Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti.

        Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat" Ps1:1 ).

        Ja varoitan tuosta adventismista, harhaopista, jottei muiden eksymisestä tai eksyneinä pysymisestä, Jumala vaadi heidän vertaan minun kädestäni. "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." (Hes 3:18-20)

        Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi. Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin, olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin.

        Olet niin hurmaantunut siitä, että olet saanut osaksesi tuon Pääkonferenssin määräämän imartelun, huomion osoittamisen ja eksytyksen. Kopioin ja käänsin ne ohjeet tänne palstalle joskus. Et siis olekaan erityinen, vaan olet saanut peruskäsittelyn. Jos/kun liityt adventtikirkon jäseneksi, niin siihen se lepertely ja huomio sitten lopahtaakin pikku hiljaa.

        Toden totta tuo kirjoitukseni sopii sinulle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269723/thread

        Jossain kirjoitit, että olit ahdistunut ja kun päätit hyväksyä adventismin, niin tuo ahdistus hellitti. Syyn moisille ahdistuksille kerroin tuossa kirjoituksessani. Se syy on omat syntisi, mitkä ne nyt kaikki mahtavat ollakaan – se sinun pitäisi selvittää ja tehdä kaikesta parannus.

        Se, että myös nimenomaan adventismiin suhtautumisesi ahdisti sinua, johtui siitä, että et toiminut adventismin suhteen raamatullisesti, vaan juuri Raamatun sanan vastaisesti. Menit kaveeraamaan harhaoppisten kanssa ja omaksumaan heidän opetustaan.

        Tottakai mikä tahansa päätös ahdistavassa tilanteessa tuo hetken helpotuksen, kun mietintä loppuu siihen. Oikea päätös tuo oikean ja pysyvän rauhan, mutta väärän päätöksen rauha on hetkellistä laatua.

        Miksi et halua nähdä vaivaa ja selvittää välejäsi Jumalan kanssa? Miksi korvaat Jumalasuhteesi ihmissuhteilla? Eivät nuo ihmiset sinua voi auttaa – vain Jumala voi. Mutta Jumala ei siunaa sinua tuolla harhaopin tielläsi, se on kirottu tie.

        Tee parannus!

        hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois. Sinä sensijaan olet vain ja ainoastaan syyttäjähenkinen valehteleva rienaaja, et muuta.

        Sinä et halua itse tulla uskoon, etkä sallisi niidenkään olla, jotka ovat uudestisyntyneitä kristinuskovia ja uskossa Jeesukseen Kristukseen omana Lunastajanaan.

        Sille sinä et voi mitään, että adventistit ovat kristinuskossa olevia ihmisiä ja Adventtikirkko kuuluu täysin laillisesti kristinuskoisiin seurakuntiin, ei ainoastaan suomessa, vaan koko maailmassa.

        Yli 16 000 000 kristinuskovaa adventistia todistaa uskostaan Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoa syntyiseen Poikaan, meidän Herraamme. Hänen verensä on vuotanut jokaisen Kristukseen uskovan adventistinkin puolesta.

        Joten sinä olet raateleva susi Jeesuksen lammastarhassa.


      • Fniss!
        uskova_1 kirjoitti:

        Syytät minua siitä, että toimin Raamatun mukaisesti.

        Kartan harhaopista ("Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti" Tiit 3:10) enkä istu siellä missä pilkkaajat istuvat ("Autuas se mies, joka ei vaella jumalattomain neuvossa eikä astu syntisten teitä eikä istu, kussa pilkkaajat istuvat" Ps1:1 ).

        Ja varoitan tuosta adventismista, harhaopista, jottei muiden eksymisestä tai eksyneinä pysymisestä, Jumala vaadi heidän vertaan minun kädestäni. "Jos minä sanon jumalattomalle: sinun on kuolemalla kuoltava, mutta sinä et häntä varoita etkä puhu varoittaaksesi jumalatonta hänen jumalattomasta tiestänsä, että pelastaisit hänen henkensä, niin jumalaton kuolee synnissänsä, mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi. Mutta jos sinä varoitat jumalatonta ja hän ei käänny jumalattomuudestansa eikä jumalattomalta tieltänsä, niin hän kuolee synnissänsä, mutta sinä olet sielusi pelastanut.
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä ja minä panen kompastuksen hänen eteensä, niin hän kuolee - kun et sinä häntä varoittanut, niin hän synnissänsä kuolee, ja vanhurskautta, jota hän oli harjoittanut, ei muisteta - mutta hänen verensä minä vaadin sinun kädestäsi." (Hes 3:18-20)

        Mitenkäs sinä? Et ole kuullut Jumalan varoituksia – et minun kauttani etkä itse Raamattua lukiessasi. Et ole evankelioinut yhtäkään adventistia uskoon, vaan päinvastoin, olet antanut heidän antievankelioida sinut joukkoonsa ja lähtenyt viemään Ellen Whiten sanomaa eksytykseksi muillekin.

        Olet niin hurmaantunut siitä, että olet saanut osaksesi tuon Pääkonferenssin määräämän imartelun, huomion osoittamisen ja eksytyksen. Kopioin ja käänsin ne ohjeet tänne palstalle joskus. Et siis olekaan erityinen, vaan olet saanut peruskäsittelyn. Jos/kun liityt adventtikirkon jäseneksi, niin siihen se lepertely ja huomio sitten lopahtaakin pikku hiljaa.

        Toden totta tuo kirjoitukseni sopii sinulle: http://keskustelu.suomi24.fi/node/9269723/thread

        Jossain kirjoitit, että olit ahdistunut ja kun päätit hyväksyä adventismin, niin tuo ahdistus hellitti. Syyn moisille ahdistuksille kerroin tuossa kirjoituksessani. Se syy on omat syntisi, mitkä ne nyt kaikki mahtavat ollakaan – se sinun pitäisi selvittää ja tehdä kaikesta parannus.

        Se, että myös nimenomaan adventismiin suhtautumisesi ahdisti sinua, johtui siitä, että et toiminut adventismin suhteen raamatullisesti, vaan juuri Raamatun sanan vastaisesti. Menit kaveeraamaan harhaoppisten kanssa ja omaksumaan heidän opetustaan.

        Tottakai mikä tahansa päätös ahdistavassa tilanteessa tuo hetken helpotuksen, kun mietintä loppuu siihen. Oikea päätös tuo oikean ja pysyvän rauhan, mutta väärän päätöksen rauha on hetkellistä laatua.

        Miksi et halua nähdä vaivaa ja selvittää välejäsi Jumalan kanssa? Miksi korvaat Jumalasuhteesi ihmissuhteilla? Eivät nuo ihmiset sinua voi auttaa – vain Jumala voi. Mutta Jumala ei siunaa sinua tuolla harhaopin tielläsi, se on kirottu tie.

        Tee parannus!

        Voi Riitta parka. Voi sinua ressukkaa. Heitä nuo ennakkoluulosi ja ota selvää tosiasioista ennenkuin tuomitset sinulle tuntemattomat ihmiset.


      • periksi-., kirjoitti:

        Antille kävi ns. ohraisesti. Aikansa jankkasi,ja vastusti. Niinhän siinä sitten kävi Antille että ei se adventismi niin pahaa olekaan. Noin käy kun aikansa kuuntelee adventisteja. Hengelliset aistit hämärtyvät

        Aivan, Antti toimii varoittavana esimerkkinä kaikille.

        Onhan noita selkärangattomia varoittavia esimerkkejä ollut täällä aikaisemminkin. Joskus vuosia sitten herätysliikkeet-palstalla oli eräs ensin nimimerkillä toret, sitten Hengellinen, Tero-Tapio ja Muistuttaja ja millä kaikilla nikeillä nyt kirjoittikaan (kirjoitukset vieläkin löytyy täältä arkistoista). Ensin hän nuhteli adventisteja heidän eksymyksestään, mutta sitten jäi seurustelemaan ja kuuntelemaan heitä (varoituksista huolimatta) ja aivan samoin taipui heidän eksytyksiinsä ja pyyteli anteeksi aikaisempia kirjoituksiaan ja alkoi mainostaa adventismia.

        Aikansa täällä ja helluntailaisten omilla nettisivuilla melskattuaan kristinuskoa vastaan ja adventismin puolesta,hän sitten luopiona kertoi käyttävänsä huumeita


      • Antti on löytänyt kirjoitti:

        hyvän osan, eikä sitä oteta häneltä pois. Sinä sensijaan olet vain ja ainoastaan syyttäjähenkinen valehteleva rienaaja, et muuta.

        Sinä et halua itse tulla uskoon, etkä sallisi niidenkään olla, jotka ovat uudestisyntyneitä kristinuskovia ja uskossa Jeesukseen Kristukseen omana Lunastajanaan.

        Sille sinä et voi mitään, että adventistit ovat kristinuskossa olevia ihmisiä ja Adventtikirkko kuuluu täysin laillisesti kristinuskoisiin seurakuntiin, ei ainoastaan suomessa, vaan koko maailmassa.

        Yli 16 000 000 kristinuskovaa adventistia todistaa uskostaan Jeesukseen Kristukseen Jumalan ainoa syntyiseen Poikaan, meidän Herraamme. Hänen verensä on vuotanut jokaisen Kristukseen uskovan adventistinkin puolesta.

        Joten sinä olet raateleva susi Jeesuksen lammastarhassa.

        Niin, eihän Antille mitään ihmeellistä tapahtunut. Tapahtui se sama kuin noille sanomillesi 16 000 000:lle.

        Tuohon todistukseesi voi vain todeta, että paskan täytyy olla hyvää, koska miljardit kärpäset eivät oi olla väärässä


      • mathetes
        Veli¤ kirjoitti:

        Rauhaa veli! Sielä seurakunnassa jossa sinä aikoinaan kävit,ei taidettu lukea tämän tapaisia Ellenin
        lainauksia, Adventisteista vain jäänös jää jälelle. On seurakuntia joista ei pelastu ainottakaan. että
        semmoista. Vaikka ihmiset jättävät niin Jeesus ei jätä!
        Siunausta sinulle kyllä Jeesus on hyvä
        Terv,advari

        Kirjoitit:
        >>Rauhaa veli! Sielä seurakunnassa jossa sinä aikoinaan kävit,ei taidettu lukea tämän tapaisia Ellenin
        lainauksia, Adventisteista vain jäänös jää jälelle. On seurakuntia joista ei pelastu ainottakaan. että
        semmoista.


      • Fniss! kirjoitti:

        Voi Riitta parka. Voi sinua ressukkaa. Heitä nuo ennakkoluulosi ja ota selvää tosiasioista ennenkuin tuomitset sinulle tuntemattomat ihmiset.

        Sehän sinusta onkin juuri valittavaa, että tiedän adventismista niin paljon kuin tiedän.

        On synti olla ennakkoluuloinen, mutta ennakkotieto ei ole synti! Ja minulla tuota tietoa on adventismista, joten en ole eksytettävissänne.


      • kateelisten
        uskova_1 kirjoitti:

        Sehän sinusta onkin juuri valittavaa, että tiedän adventismista niin paljon kuin tiedän.

        On synti olla ennakkoluuloinen, mutta ennakkotieto ei ole synti! Ja minulla tuota tietoa on adventismista, joten en ole eksytettävissänne.

        antiadvarien valheelista solvaamista.


      • on-.,
        uskova_1 kirjoitti:

        Aivan, Antti toimii varoittavana esimerkkinä kaikille.

        Onhan noita selkärangattomia varoittavia esimerkkejä ollut täällä aikaisemminkin. Joskus vuosia sitten herätysliikkeet-palstalla oli eräs ensin nimimerkillä toret, sitten Hengellinen, Tero-Tapio ja Muistuttaja ja millä kaikilla nikeillä nyt kirjoittikaan (kirjoitukset vieläkin löytyy täältä arkistoista). Ensin hän nuhteli adventisteja heidän eksymyksestään, mutta sitten jäi seurustelemaan ja kuuntelemaan heitä (varoituksista huolimatta) ja aivan samoin taipui heidän eksytyksiinsä ja pyyteli anteeksi aikaisempia kirjoituksiaan ja alkoi mainostaa adventismia.

        Aikansa täällä ja helluntailaisten omilla nettisivuilla melskattuaan kristinuskoa vastaan ja adventismin puolesta,hän sitten luopiona kertoi käyttävänsä huumeita

        Adventismin opista joka on väärä,eikä mistään muusta, vaikka Antti on vienyt keskustelun tasolle. "Että onhan advareissa uskoviakin"


      • periksi-., kirjoitti:

        Antille kävi ns. ohraisesti. Aikansa jankkasi,ja vastusti. Niinhän siinä sitten kävi Antille että ei se adventismi niin pahaa olekaan. Noin käy kun aikansa kuuntelee adventisteja. Hengelliset aistit hämärtyvät

        ET PERIKSI ANTAA SAA

        ""Antti antoi periksi.
        Noin käy kun aikansa kuuntelee adventisteja.
        Hengelliset aistit hämärtyvät "" (kuka kirj.?)

        "" Aivan, Antti toimii varoittavana esimerkkinä kaikille. "" (Uskova_1)

        Noin varmaankin on useimpien lukijoiden mielestä.
        Omakohtaisesti voin sanoa, ettei periksi antamisen tai luovuttamisen makua ole ollut näissä asioissa. Ennemminkin suuren taistelun henki ja paljosta luopumisen meininki - nöyrtyminen.
        Kun saa vision ja uskoo sen olevan Herralta, ei saa luovuttaa. Vai mitä, Pokémon ja Soul captain band ?

        http://www.youtube.com/watch?v=Q-5V2IprSDc
        http://www.youtube.com/watch?v=gAhJko4pZB8

        VASTARINTAAN NIIN OIKEISTOA KUIN VASEMMISTOA VASTAAN

        Taputukset olisivat mahtavat, jos yhtyisi Riittaa toruviin ja Riitan kanssa täysin samassa hengessä oleminenkin tuottaisi monta hyväksyntää. Mutta kun ei, ei periksi antaa saa.
        Se visio minkä itsekukin Herralta saamme, siinä täytyy olla varma ja SILTI antaa arvo toisellekin.

        Sadrak, Mesak ja Abednego kunnioittivat syvästi kuningasta ja lakia. Silti eivät perääntyneet
        henk.koht. valinnastaan, Daniel 3.

        http://www.youtube.com/watch?v=yiTIG8k6bxc

        antti


      • adventisti-45
        kateelisten kirjoitti:

        antiadvarien valheelista solvaamista.

        ---"antiadvarien valheellista solvaamista."---
        Lopettakaa sitten adventistit antiadvarien solvaaminen!


      • Heb 7-
        uskova_1 kirjoitti:

        Luepas nyt sitä Raamattua äläkä niitä Ellenin hölötyksiä.

        Ei se ole mikään merkki, että uskoo Jeesuksen olleen olemassa ja olevan - saatanakin uskoo. Jeesukseen on uskottava siten kuin Jumala Raamatussa käskee häneen uskoa - ei siis omalla tavallaan. Ja uskovana sitten tunnustetaan ihmisten edessä Jeesuksesta.

        Raamatussa nimellä tarkoitetaan olemusta ei pelkkää sanaa.

        Eikä Jeesuksen olemus ole mikään arkkienkeli Miikael, eikä sovituksen ristillä aloittanut ja keskeneräiseksi jättänyt, eikä verensä mukana ihmisten synnit taivaaseen vienyt, eikä ihmisten syntejä saatanan päälle lopullisesti sovitettavaksi jättävä, eikä 22.10.1844 taivaan valtaistuimelta kärryllä poistunut ja saatanaa taivaan valtaistuimelle kristittyjen rukoilijoiden päälle pahaa henkeään puhaltamaan päästänyt, eikä ellensapattia sinettinä pitävä, eikä sunnuntaina Jumalaa palvovien pedonmerkkisinä kadotukseen toimittava...

        Adventismi on harhaoppi, eikä tuommoista harhaoppista Jeesusta ihmisten edessä todistava ole mikään Jeesuksen veren suojissa oleva, vaan kirottu eksyttäjä, jonka pitää tehdä parannus ja tulla uskoon.

        Taivaallisen pyhäkön opetus on jäänyt sinulla Sanasta oppimatta.

        Eli taivaassako ei ole pyhäkköäkö, Ylimmäistä pappia rukoilemassa jne?.

        Verelläkö ei ole merkitystä alttarilla?

        taisteluako ei ole hyvän ja pahan välillä?

        Synneistäkö ei pidetä kirjaa jne? Siis lunastusta ei enää tarvita?

        Varo vain, että syntisi ei jää taivaan alttarilla ilman sovitusverta, jonka ylimmainen Pappimme Kristus on sovitusuhrina kuollut, että iankaikkisen elämän armolahja voitaisiin lukea aikanaan sinulle, kun haudat avautuvat ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja voisit herätä kuoleman unesta armo-osaan.

        Ilman uhriverta, ei ole anteeksianto mahdollinen. Veri peittää syntien paljouden ja veri on alttarilla.
        Moosekselle näytettiin malli, eli kuva taivaasta jonka mukaan alttaripalvelus toimitettiin, niin todellisuus puhdistetaan paremmin uhrein.

        Näin ollen Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on TODELLISEN PYHÄKÖN kuva,
        vaan itse taivaaseen ollakseen (ylimmäisenä pappina palveluksessa) puhumassa meidän puolestamme.

        Kertakaikkinen uhri poistaa synnit, mutta vaeltaja voi edelleen langeta syntiin ja silloin jos sovitusuhriin ei enää vedota, eli parannusta tehdä, niin synnit loistaa estäen perillepääsyn.
        ...
        Veri on peitettävä synnit ja se on taivaallisen pyhäkön kuvissa esitetty, mitä sanaa Heb. kirje tuo esille.

        Opeteltavaa on, mutta pakanallahan on vaikeuksia kun isienopit on alttaripalveluksessa monisäikeiset ja moninäköiset, kun oppi on hataraa.

        Herra on tuomitseva kansansa ja ilman sovitusta on kauheaa joutua elävän Jumalan käsiin.

        ja tuo tarkoittaa Jumalan kansaa. Heb 10:25-31

        Jeesus ei rukoile maailman puolesta, koska se ei ole hänen kansaansa, eli kääntymätöntä, halutonta kansaa, jonka jumala on itse Saatana.

        ...

        Sitten pitäisi miettiä sekin, että kun Jeesus on sovittanut synnit, on sijaisuhri kuollut, että ihminen saa elää.

        Sijaisuhri- Kristus on aina synnin kohdalla selvä, Jumala on kaiken selvittänyt.

        ..
        Sitten tulee joillekin vaikeutta, kun aletaan opettamaan ettei ihminen kuole, ts. toista kuolemaa.
        Siinä opissa Jumala ei pystynytkään syntien sovituksen loppuun saattamiseen ja hävittämiseen.
        Synti jääkin maailmankaikkeuteen elämään helvetin tulessa iankaikkista elämää.
        Rienaaja saakin voiton, tällaisessa harhaopissa. #ette suinkaan kuoleoppia#.

        Mutta kun se rienaaja joutuukin vastuuseen ja lopulta surmataan, hävitetään kuten kaikki vääryys.
        näin ollen vastuuseenhan joutuu ja seurauksen kantamaan, eli ollaan syyn ja seurauksen kantohommissa hieman eri alueilla.
        ...
        22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

        13. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. 15. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

        - Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. 20. Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. 21. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.


      • Jumalan temppeli
        Heb 7- kirjoitti:

        Taivaallisen pyhäkön opetus on jäänyt sinulla Sanasta oppimatta.

        Eli taivaassako ei ole pyhäkköäkö, Ylimmäistä pappia rukoilemassa jne?.

        Verelläkö ei ole merkitystä alttarilla?

        taisteluako ei ole hyvän ja pahan välillä?

        Synneistäkö ei pidetä kirjaa jne? Siis lunastusta ei enää tarvita?

        Varo vain, että syntisi ei jää taivaan alttarilla ilman sovitusverta, jonka ylimmainen Pappimme Kristus on sovitusuhrina kuollut, että iankaikkisen elämän armolahja voitaisiin lukea aikanaan sinulle, kun haudat avautuvat ensimmäisessä ylösnousemuksessa ja voisit herätä kuoleman unesta armo-osaan.

        Ilman uhriverta, ei ole anteeksianto mahdollinen. Veri peittää syntien paljouden ja veri on alttarilla.
        Moosekselle näytettiin malli, eli kuva taivaasta jonka mukaan alttaripalvelus toimitettiin, niin todellisuus puhdistetaan paremmin uhrein.

        Näin ollen Kristus ei mennytkään ihmiskäsin tehtyyn pyhäkköön, joka on TODELLISEN PYHÄKÖN kuva,
        vaan itse taivaaseen ollakseen (ylimmäisenä pappina palveluksessa) puhumassa meidän puolestamme.

        Kertakaikkinen uhri poistaa synnit, mutta vaeltaja voi edelleen langeta syntiin ja silloin jos sovitusuhriin ei enää vedota, eli parannusta tehdä, niin synnit loistaa estäen perillepääsyn.
        ...
        Veri on peitettävä synnit ja se on taivaallisen pyhäkön kuvissa esitetty, mitä sanaa Heb. kirje tuo esille.

        Opeteltavaa on, mutta pakanallahan on vaikeuksia kun isienopit on alttaripalveluksessa monisäikeiset ja moninäköiset, kun oppi on hataraa.

        Herra on tuomitseva kansansa ja ilman sovitusta on kauheaa joutua elävän Jumalan käsiin.

        ja tuo tarkoittaa Jumalan kansaa. Heb 10:25-31

        Jeesus ei rukoile maailman puolesta, koska se ei ole hänen kansaansa, eli kääntymätöntä, halutonta kansaa, jonka jumala on itse Saatana.

        ...

        Sitten pitäisi miettiä sekin, että kun Jeesus on sovittanut synnit, on sijaisuhri kuollut, että ihminen saa elää.

        Sijaisuhri- Kristus on aina synnin kohdalla selvä, Jumala on kaiken selvittänyt.

        ..
        Sitten tulee joillekin vaikeutta, kun aletaan opettamaan ettei ihminen kuole, ts. toista kuolemaa.
        Siinä opissa Jumala ei pystynytkään syntien sovituksen loppuun saattamiseen ja hävittämiseen.
        Synti jääkin maailmankaikkeuteen elämään helvetin tulessa iankaikkista elämää.
        Rienaaja saakin voiton, tällaisessa harhaopissa. #ette suinkaan kuoleoppia#.

        Mutta kun se rienaaja joutuukin vastuuseen ja lopulta surmataan, hävitetään kuten kaikki vääryys.
        näin ollen vastuuseenhan joutuu ja seurauksen kantamaan, eli ollaan syyn ja seurauksen kantohommissa hieman eri alueilla.
        ...
        22. Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. Ettei hän nyt vain ota elämän puusta hedelmää ja syö ja niin elä ikuisesti!"

        13. Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan. 14. Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema: tulinen järvi. 15. Jokainen, jonka nimeä ei löytynyt elämän kirjasta, heitettiin tuohon tuliseen järveen.

        - Katso, se päivä tulee liekehtivänä kuin tulinen uuni. Kaikki röyhkeät ja pahantekijät ovat silloin oljenkorsia. Se päivä tulee ja sytyttää ne liekkiin - sanoo Herra Sebaot - eikä niistä jää jäljelle juurta eikä vartta. 20. Mutta teille, jotka pelkäätte minun nimeäni, on nouseva pelastuksen aurinko, ja te parannutte sen siipien alla. Te astutte ulos, hypitte riemusta kuin vasikat laitumella. 21. Sinä päivänä, jonka minä määrään, te poljette jumalattomat maahan, tallaatte heidät tomuksi, sanoo Herra Sebaot.

        Maallisen pyhäkön kaksi huonetta kuvasi taivaallisen temppelin pyhiä osastoja. Johannes sai näyssä katsoa Jumalan temppeliä taivaassa. Hän näki, miten valtaistuimen edessä "oli seitsemän soihtua". Hän näki enkelin, jolla oli "kädessään kultainen suitsutusastia".
        "Hänelle annettiin paljon suitsuketta, jotta hän valtaistuimen edessä olevalla kultaisella alttarilla liittäisi suitsutusuhrin kaikkien pyhien rukouksiin". Tässä profeetta katseli taivaallisen pyhäkön ensimmäistä osastoa; siellä hän näki seitsemän soihtua ja kultaisen alttarin, joita maallisessa pyhäkössä vastasivat kultainen lamppu ja suitsutusalttari.
        Sitten "taivaassa avattiin Jumalan temppeli", ja hän sai katsoa sisäpuolisen väliverhon taakse kaikkeinpyhimpään. Siellä näkyi "liitonarkku", jota Mooseksen pyhäkössä edusti Jumalan lain säilytyspaikaksi valmistettu arkku."
        Näin ne, jotka tutkivat asiaa, löysivät todisteita taivaallisen pyhäkön olemassaolosta. Johannes todistaa, että hän näki sen taivaassa.
        Taivaan temppelissä, kaikkeinpyhimmässä, on Jumalan laki. Sitä säilytetään arkussa, jonka edessä Kristus vetoaa vereensä syntisen puolesta. Tämä kuvaa oikeudenmukaisuuden yhtymistä armoon lunastussuunnitelmassa, joka täyttää koko taivaan


    • Huomioitsia *

      On todella ikävää kuulla, kuinka ihminen On saattanut itsensä noiden alkeisvoimien
      alle. Hänen hirvittävä Helvetin pelkonsa On todella outoa luettavaa. Varmaan Neidin
      päässä jo aivot kiehuvat tuon Mythologisen Helvetin pelon takia. Näin yleensä tapahtuu,
      Kun järjen valo alkaa sammumaan. Näin tällöin tulee eteen tämä Hellenistien Mythologia
      Helvetti. Surkuttelen Neitiä tästä alkeis voimien alle menosta[]

      • adventisti-45

        solvaat.
        Et siis ole adventisti, vaan solvaaja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      325
      7455
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2234
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1631
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1479
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      114
      1196
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1155
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      335
      1046
    8. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      915
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      913
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      277
      813
    Aihe