Ikä näyttää tuovan mukanaan

HTZA

kipuja, vasen polveni ei kestä minkäänlaista liikettä sivuttain.
Taitaa olla joku nivelsiteen tulehdus.
Toimiiko teidän jalkanne kunnolla?
Jos ei, niin oletteko saaneet kunnon hoitoa siihen?
H.

35

496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipupalstalle polvines!

ps. älä liikuta sitä sivuttain.

:D

• HTZA

ihan muiden, kuin itseni vuoksi...
        :)
        H.

• HTZA

muuhun satu yhtään?
      H.

• 24/7 .
        Siihen on jo tottunut.

Mut mee nyt ihmeessä lääkäriin ja GJ:n neuvo on hyvä.
        Kokeilet kumpi paremmin sopii sulle, kuuma vai kylmä.
        Yksilöllistä, mä tuuletan kuuman puolesta.

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

24/7 .
        Siihen on jo tottunut.

Mut mee nyt ihmeessä lääkäriin ja GJ:n neuvo on hyvä.
        Kokeilet kumpi paremmin sopii sulle, kuuma vai kylmä.
        Yksilöllistä, mä tuuletan kuuman puolesta.

käyttää nyt päätään.
        Ja miettii mitä aloituksella tarkoitan.
        EI minuun fyysisesti satu.
        H.

• HTZA kirjoitti:

käyttää nyt päätään.
        Ja miettii mitä aloituksella tarkoitan.
        EI minuun fyysisesti satu.
        H.

käytä säkin, :D

Jaa, nyt meni tsättäilyks, pelotit GJ:kin pois.

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

käytä säkin, :D

Jaa, nyt meni tsättäilyks, pelotit GJ:kin pois.

ei pelästynyt, en ainakaan usko, viisas kun tuppaa olemaan.
        Mitä käytit?
        H.

• HTZA kirjoitti:

ei pelästynyt, en ainakaan usko, viisas kun tuppaa olemaan.
        Mitä käytit?
        H.

koko juttu, kaalinlehti polveen!!

• HTZA
        minttupuu kirjoitti:

koko juttu, kaalinlehti polveen!!

Siu laittaa sitten uunissa levinneen Punasipulin niskaan, ja kuvittelee että ne on jonkun... noh..jotkut.
        H.

• Putkivalo

reistailee, pääsin tutkimuksiin sillä että valitin kun en voi juosta enää lumessa, just ne sivuttaisliikkeet haittaa. Ja kunnosta huolehtminen olisi tärkeää kun sukurasitteena on sepelvaltimotauti ja 2-luokan diabetes. Tulee vielä kalliimmaksi hoitaa niitä kuin mun polvea :)

Aika huono yhtälö, mutta näin se menee, että jos hoitaa itsensä saa myös apua. Lääkärin kommentti nimittäin oli, että tässä mun tapauksessa voidaan suositella tutkimuksia kun en ole ylipainoinen. Ihme hommaa.

• HTZA

voi harmi.
        Aloitus kun ei koskenut vanhusten kipuja ollenkaan.
        Oli vain testi, minkälainen aloitus säilyy.
        Anteeksi, jos käsitit väärin.
        H.

Ps. Minullakin on 2-Diabetes, vaan ei sepeliä.
        Mutta Flimmeri on!
        Rajoittaa 10 Km. kilpailuihin.

• Putkivalo
        HTZA kirjoitti:

voi harmi.
        Aloitus kun ei koskenut vanhusten kipuja ollenkaan.
        Oli vain testi, minkälainen aloitus säilyy.
        Anteeksi, jos käsitit väärin.
        H.

Ps. Minullakin on 2-Diabetes, vaan ei sepeliä.
        Mutta Flimmeri on!
        Rajoittaa 10 Km. kilpailuihin.

Nyt olen ihan murtunut kun mun vastaus ei miellyttänytkään sua :)))

Ja koska sä et mun kanssa keskustele vanhusten kivuista ;)) voin kertoa että mulla oli myös rytmihäiriöitä ja verenpainelääkitys päällä kun päätin että haluan pillerit veks. Lääkäri sanoi että se on mahdotonta enää tässä iässä. Vaan eipä mulla ole enää, rytmihäiriöitäkään. Edes HTZAlle vastatessa ;)

• Yxitypy

Se mikään nivelsiteen tulehdus oo, vaan iän tuoma kuluma :=))

Mun jalat toimii erittäin hyvin. On vielä erittäin kevyt askel, mutta kevytkenkäinen en kuitenkaan ole :=))

• .

Liian henkilökohtaista! Äläkä vain ala haaveilemaan polvensiirrosta. Se on keinotekoista ja luonnonvastaista...tulee mörri metästä ja haukkuu sinut pystyyn polvinesi.

• HTZA

Anni Polvan Tiina, Viivatiina tai, Anjaniina.
        Rakkaat lempparini, nekin.
        H.

• Lääkäriherra

polvi paranee

• HTZA

jotain, perinteisen tylsää.
        Kuitenkin on kivaa että vastaillaan.
        Iloisesti
        H.

• viivi-amaldiina

tarvinnut kuin ikkunoita pestä tänään, niin oikea olkapää on ylen-rasittunut, mut mieli kirkas.

• mummukkainen.

Minä loukkasin oik.polveni pahasti tässä talvella. En meinannut päästä kävelemään. Kävin oikein ortopedillä ja hän määräsi kalliiseen magneettikuvaan. Selvisi, että oli jo taannoin sattunut vanha vamma ja kipeytynyt uudelleen. Olisi vaan pitänyt odottaa itsestään paranemista. Kun en mennyt heti lääkärin määräämään fysioterapiaan, vaan kuljin varovasti ja söin kipulääkettä, niin nyt on polvi tosi hyvä, ei kipeä ollenkaan.

Hyvin kävi kohdallani, mutta kalliiksi tuli kuvineen ja lääkärinkäynteineen.

• kivuton
        mummukkainen. kirjoitti:

Minä loukkasin oik.polveni pahasti tässä talvella. En meinannut päästä kävelemään. Kävin oikein ortopedillä ja hän määräsi kalliiseen magneettikuvaan. Selvisi, että oli jo taannoin sattunut vanha vamma ja kipeytynyt uudelleen. Olisi vaan pitänyt odottaa itsestään paranemista. Kun en mennyt heti lääkärin määräämään fysioterapiaan, vaan kuljin varovasti ja söin kipulääkettä, niin nyt on polvi tosi hyvä, ei kipeä ollenkaan.

Minullakin olit polvet kipeät. Löysin ihmelliseen lääkkeen. Ei ole enää mitään oireita eikä kipuja. Todella hieno!

• RIMMIR
        mummukkainen. kirjoitti:

siellä Suomessa täytyy maksaa kalliilla magneettikuvaukset? Menettekö te suoraan yksityislääkärille vai tavallisen terveyskeskuksen lähetteen kautta?

Jos täällä passitetaan terveyskeskuksen kautta kuvauksiin niin se on korkeintaan 15€ käynti kuvauksineen sekä lääkärin keskustelun kanssa samalla keralla matkakorvaus 80 km edestakaisin ylittävältä osalta, jos matka yleisillä kukuneuvoilla .

Onko Suomi tosiaankin se paras maa?

• mummukkainen.
        RIMMIR kirjoitti:

siellä Suomessa täytyy maksaa kalliilla magneettikuvaukset? Menettekö te suoraan yksityislääkärille vai tavallisen terveyskeskuksen lähetteen kautta?

Jos täällä passitetaan terveyskeskuksen kautta kuvauksiin niin se on korkeintaan 15€ käynti kuvauksineen sekä lääkärin keskustelun kanssa samalla keralla matkakorvaus 80 km edestakaisin ylittävältä osalta, jos matka yleisillä kukuneuvoilla .

Onko Suomi tosiaankin se paras maa?

Harvemmin pääsee terveyskeskuksesta magneettikuvaukseen. Jos saa sinne lähetteen, kestää se yleensä monta kuukautta ennenkuin saa sen ajan. Muiden erikoistutkimusten kanssa on sama juttu. Kun menee yksityiselle lääkärille, pääsee erikoistutkimuksiin lähes saman tien. Se vaan maksaa todella paljon, vaikka saakin Kelakorvauksen. Omavastuu silti melkoinen.

Suomihan ei todella sijoittunutkaan terveydenhoitoalueella parhaisiin, eikä mielestäni kyllä muutenkaan taida olla se paras maa. Ikävä näin on todeta.

• t.l.

*mitähän hän nyt tarkoittaa* Jooo, kyllä mulla on vasen jalka tai siis polvi kipee, paranee se polvi aikanaan ja jos ei parane niin parannetaan....

• nauru pidentää ikää

kääntyy taaksepäin tulee sinusta hyvä ajokoira, pitkät loikat on sitten paikallaan,kohtahan taas ajetaan jänistä koirien kanssa. Vitsi tämä nyt oli mutta, en voinut vastustaa kiusausta olla mainitsematta tätä tänne.

• joutis

Ei kai polvinivelen ole tarkoituskaan liikkua sivusuunnassa?

Minulla leikattu polveni liikkuu eikä sen tarkoitus olisi klonsua sivuttain.

Muuten 5-kympin jälkeinen kehitys on ollut lohduton.
      Kimmoisuus on kadonnut.
      Liikkuvuus on vain kaukainen muisto.
      Yleiskunto on romahtanut.
      On täytynyt aloittaa verenpaine-, kolestroli- ja eturauhaslääkitys.

Ainoa positiiviseksi laskettava puoli on niukemmalla alkoholimäärällä saavutettava vaikutus.

• kednah

Klesat studaavat, tuntoa vailla. Mopon joudun laittamaan myyntiin, Saakeli.
      Juuri kevällä ostetun.
      Ei nää klesat vielä studaa. mutta epävarmuutta on.
      350 kiloista prätkää ei viitsi arvuutella.

• missä tulkki

klesa tarkoittaa kipeää ja studata on pelkäämistä.
        mitäköhän lie tarkoitit

• Minun jalat toimii oikein hyvin.

• RIMMIR

Tuossa tunnin pituisen kävelylenkin vetasin kauniissa illassa. Tuntu vain että ei millään saa vauhtia noihin kinttuihin, Varmaankin liian pitkä väli reippailulla.

• Minun jalat ja kädet toimivat, mutta eräs lääke jota joudun syömään vielä vuosia aiheuttaa nivelten jäykkyyttä. Ei enää onnistu korkeushyppu 140:stä kuten tyttösenä ; )

Naureskelimme juuri tuttavani kanssa, joka toi pakettiauton lainaksi pojan muuttoa varten, että mökillä on pitänyt keksiä erilaisia korotettuja yöastiaviritelmiä ; )

En lannistu ja parhaaksi kunnon ylläpitäjäksi olen kokenut joka aamuisen noin 15 - 20 min raajojen mönipuoliset liikesarjat ja venyttelyt.

Vanhuus tulee ystäväni hiljaa hiipii ja alkaa kolottelemaan ; (

• enkeliduo

on ainaski mun kipu.Se onki ylempän ku polvi.Olkapää.Kummallist ja kovaa vihlomist ku pitäis alkaa nukkumaa.
      Ennen mul oli tapana toisinas valittaa sänkys " päätä särkee ".Nykysi ei tartte huijata ku olkapäätä vihloo oikiasti.Varti verran varron nukku-mattii ja sit se alkaa.
      Kuka tiätää,miks kipu voi olla yöeläin.Misä se kipu päivät luuraa ?

• tuhkimo...

ja hauska.. hmm...on ns. levottomat jalat. Se yöeläin tykkää liikkeestä päivällä, kulkee huomaamatta mukana. Mutta elää yölläkin, silloin vasta oikein herää. Voi kiesus. Siitä en tykkää!

• se tuo vaivoja joista eroon pääseminen on yhä hitaampaa ja se vie .. nyyh... aivan liikaa kaikenlaista mistä ei tahtoisi luopua ja mitä ei saa takaisin.

• +++

perjantai aloitus viipyy.

• HTZA

parin päivän reissusta, antakaa nyt vähän aikaa armoa.
        H.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä se Mira Luodin ohjelma oli?

Ja onnistuiko hiljaiseksi maksaminen sittenkään, jos myöhemmin sanoo, että tuollaista tapahtunut? Ihmiset alkaa pohtiin
      Maailman menoa
      257
      8850
    2. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      301
      6142
    3. Verinen koira

Mikä juttu on tämä Karhumäellä pyörinyt verinen koira? Oliko hyökännyt jonkun kimppuun?
      Imatra
      66
      1310
    4. Mira Luoti, Vain Elämää

kausi 8. mukana aluksi mm. Terhi Kokkonen ja Mira Luoti. taustalla myös Danny ja Kashmir. paljonko 1+1 olikaan?
      Maailman menoa
      6
      1267
    5. Faktat kehiin!

kauanko aiot odottaa kaivattuasi? ja miks?
      Ikävä
      109
      1081
    6. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      73
      892
    7. Mira Luoti koki seksivvaltaa sarjan kuvauksissa. Otti hyssyttelyrahat mutta nyt julkistaa asian?

Kun hyvin tietää että helppo päätellä mikä ohjelma kyseessä. Ja jos koki oikein "väkivaltaa" eli raisk, niin edesvastuut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      847
    8. Mopokeulija

Poliisit saisivat käydä noukkimassa sinipuseroisen keulijan tuota pikaa. Koulureppu selässä yhdellä pyörälla S-Marketin
      Haapavesi
      43
      758
    9. MUISTATTEKO SEN?

Karhean tummansövyisen raastavsn huudon : RYKIKÄÄ! NIITÄ RAATOJA@ RÄKIKÄÄ NIITÄ EAATOJA!btämän paeoni aina toivotti rakk
      Joukkoliikenne
      308
      667
    10. Sonnisen turha valitus selvästä asiasta !

Nyt tuli sellainen valitus jossa ei järjen häivää, Sonninen ja koko hallinto munaa itsensä. Hänestä on tulossa pilkunnus
      Ähtäri
      23
      666
    Aihe