Olkaa tarkkana kun vuokraatte auton Herziltä - maksakaa käteisellä.
Minulta laskutettiin ylimääräisiä "hallintokuluja" (luottokorttinumerolla jälkilaskutuksena) ulkomailla kameravalvonnasta tulleesta ylinopeussakosta. Visa ei suostu poistamaan laskutusta, koska autovuokraajilla on kuulema oikeus jälkilaskutukseen. Pitäisi tehdä kirjallinen reklamaatio, jne. Pikkuraha mutta harmittaa kun vedetään välistä.
Autonvuokraus ulkomailla
13
874
Vastaukset
- Epäselvää
Kirjoituksesta ei käy ilmi, ajoitko ylinopeutta. Jos ajoit, niin totta kai sakko kuuluu sinun maksettavaksesi ja autovuokraajaalla on oikeus periä summa sinulta.
Hertz ei takuuvarmasti suostu vuokraamaan autoa käteisellä (tai suostuu siihen että maksat vuokrasumman käteisellä, mutta vaativat silti luottokortin numeron juuri tuollaisia tapauksia varten).- autoturisti
Sakot on sakkoja ja ne maksoin viranomaiselle kätevästi netissä heti kun sain laskun. Herz höyläsi korttiani siitä "työstä", että kertoivat poliisille kuka ajoi ko autoa.
- 4+12
autoturisti kirjoitti:
Sakot on sakkoja ja ne maksoin viranomaiselle kätevästi netissä heti kun sain laskun. Herz höyläsi korttiani siitä "työstä", että kertoivat poliisille kuka ajoi ko autoa.
Ihan uteliaisuudesta kysäisen, että paljonko Hertsi rokotti tuosta kertomisesta?
- rgiks<rgoåow<å
4+12 kirjoitti:
Ihan uteliaisuudesta kysäisen, että paljonko Hertsi rokotti tuosta kertomisesta?
Autovuokraamo on tässä tapauksessa toiminut ihan oikein. Lasku kuluista kuuluu sinulle. Ihan normaali käytäntö. Mikä ihme mielestäsi tässä on mennyt pieleen? Onko summa suhteettoman suuri?
- 17+4
jonka allekirjoitit, sanotaan jälkilaskutuksesta?
- autoturisti
Sopimuksesa ei ollut mainintaa siitä, että minun tulisi maksaa Herzin kuluja heidän ja viranomaisen välisestä toiminnasta. Jälkilaskutus pitää perustua aina sopimukseen ja on silloin ihan ok.
Lasku ei ole suuren suuri mutta sehän tässä ei olekkaan pointti.
Aiheesta ei minulla ole enempää kommenteja. Pitää tässä lähteä fisustamaan. :)
- fuji-moto
Sama putiikki kusetti mua. Ulkomailla vuokrattu auto ja ruksattuna oli optio "mahdollisuus palauttaa tankki vajaana". Vaikka optiota ei käytetty, niin lasku tankin täyttämisestä tuli perässä. Ei auttanut reklamaatio firmaan, kotimaiseen haarakonttoriin tai luottokorttiyhtiöön. Firma menetti maineensa alle satasen vuoksi. Jatkossa meikäläisen lukuisat sataset menee muihin firmoihin. Lisäksi muistan mainita tästä aina ja kaikille.
- autoturisti
Tuli muuten iso hauki. Kyllä kalastus on mukavaa.
Suuri osa autovuokraajista on ajelemassa firman piikkiin. Autovuokraaja koittaa kepillä jäätä ja laskuttaa huuhaata, koska ei asiakas itse tai hänen firmansa ehdi tai viitsi puuttua pikkuasioihin. Herzin tapauksessa voi vai arvailla kuinka suurista summista on kyse...
- werfvbujk
Hertz on toiminut aivan oikein. Olen suosinut ulkomailla aina tunnettuja kansainvälisiä autonvuokrausketjuja eikä koskaan ole ollut mitään ongelmaa.
- autoturisti
Onneksi olkoon. Hyviä reissuja vaan.
- MutkatonMarkus
Kuulostaa normaalikäytännöltä, joka mainitaan kyllä niiden vuokraamojen ehdoissa, joita minä olen käyttänyt. Jos ei ole mainittu ehdoissa, niin toiminta on kyllä ärsyttävää.
Hertziä en kuitenkaan itsekään suosittele, ainakaan suoraan heiltä ei kannata varata. Edullsemman hinnan saa yleensä kun käyttää netin välityssivustoja.
Yksi niistä esittelyssä, ja autonvuokrausesta paljon muutakin asiaa: https://mutkatonta.com/autonvuokraus/
Mukavia automatkoja kaikille! - Anonyymi
Ottakaa valokuva vuokra-autosta ennen lähtöä joka puolelta,niin ei ole ongelmia. Ulkomailla etenkin.
- Anonyymi
Tai omavastuun poisto niin ei tarvitse peiliin katsoa peruuttaessa. Säästää kivasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281478- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541139- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254944Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818