Olisi tarkoitus noin 60 sukulaisille tarjota jotakin (joka sulkee nuo 30€ shampanjapullot pois valikoimasta minun varoillani) maljaa. Ehkä 1-2 maljaa a' 1dl tekisi (virhemarginaalilla) 7-16 litraa. Kristalliset shampanjalasit lainattu jo. Kuuden tunnin vastaanotto kuulemma...
Ajattelin käydä ehkä hakemassa Tallinnasta (sieltähän saa omaan käyttöön tuoda, en siis tuo juhliin) jotakin mukavaa kuohuviiniä. Itse kun en noista ymmärrä ja puolet sukulaisistakaan ei käytä alkoholia laisin, oletan että semi-dec olisi sopiva valinta. Kohtuullinen kiire olisi kyllä suosituksille !
Linkki viinarannasta piste ee (jossa bussi pysähtyy) näyttää kuohuviinillä aika paljon edullisempia vaihtoehtoja kuin alko. Löytyykö tuolta järkevää ostettavaa ? Sukulaisia saapuu ympäri eurooppaa (1/3 ruotsi, 1/3 suomi, 1/3 muu EU) tänne tuleville sukulaisille.
Joskin kysyin juhlakaluilta, kuohuviini OK ei shampanja, kallista. Törley semi-dec kai sopiva mutta itseäni vähän epäilyttävät muovikorkit. Onko korkkipuun korkilla vielä suuri merkitys joillekin snobeille joita sinne on tulossa ? Olettaisin niin.
Jo valmiiksi kiitän Teitä... Veljeni, ammattikokki, ei osannut sanoa mitään, kun ei käytä itse alkoholia. Suositteli kuivaa-itse epäilen että ei olisi OK suurimmalle osalle... Makea taasen-oman suun mukaista mutta maljoihin ? Ei kai. Katsoin jo alla linkin jonkun 20-v juhliin, nyt ovat kyseessä tätini 45-v-juhlat (eihän kukaan nainen täytä 55-v ?) ja tyttärensä ylioppilasjuhlien jatkot... Veljeni sanoi että pitäisi olla yhtä laatua, itse ajattelin että paria laatua ja sitten jotakin alkoholitonta muille/pommacia.
SUURI kiitos jo etukäteen, anteeksi pitkä viestini.
Kuohuviinivalinta vastaanottoon "malja"
4
806
Vastaukset
Siis noista joku... http://www.viinarannasta.ee/articlesr.php?sid=16&gid=12
- Ton mä ottaisin
No, siellähän oli Törleyn Talisman tarjouksessa. Mitäs tuota vielä mietit. Se on aivan kelpo kuohuviini. Tätisi ja muut n. 45 naiset voisi tykätä myös jos otat pari pulloa Törleyn Charmant roseta.
- Brew
Ton mä ottaisin kirjoitti:
No, siellähän oli Törleyn Talisman tarjouksessa. Mitäs tuota vielä mietit. Se on aivan kelpo kuohuviini. Tätisi ja muut n. 45 naiset voisi tykätä myös jos otat pari pulloa Törleyn Charmant roseta.
Cristalino Semi Seco Cava 11.5 3,99€ ja tätä kun ostat vaikka kolme laatikko (3*6*.75l=13.5 litraa).
Ei ole hinnalla pilattu (3*6*3,99=72€) mutta kelpaa aivan mainiosto ko tarkoitukseen.
Halvemmissa suosittelen aina Cavaa - hinta-laatusuhde toimii.
Hinta lienee suunniilleen sama kaikissa Viron kaupoissa. - Latkiainen
Valintani olisi ilman muuta cava. Codorniu ja Freixenet ovat Espanjan suurimmat tuottajat, eikä suuruus tässä tapauksessa merkitse huonoutta. Oma valintani näistä kahdesta on Freixenet.
Makeusaste? Usko minua jos sanon, että mitä enemmän on ollut kuohuviinien kanssa tekemisissä, sitä kuivempaa tekee mieli... Jos vieraasi eivät todellakaan ole viinin kanssa lotraajia, voit tarjota puolikuivaakin – se todennäköisesti putoaa vasta-alkajilla paremmin.
”Samppanjan on oltava kuivaa, kylmää ja ilmaista.”
[Sir Winston Churchill, Pol Roger -samppanjan suurkuluttaja vailla vertaa]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086