Onko Aktia ja Säästöpankki ns. sama asia? Tai siis ei sama asia, mutta samaan "konserniin" kuuluvaa?
eli jos haluan vaihtaa säästöpankista aktiaan tilini, niin onko siinä oikeesti mitään järkeä? Mulla on laina säästöpankista niin tuntuu hassulta että aktia ostaisi sen säästöpankilta jos ne on jotenkin toiminnassa keskenään.
Aktia ja Säästöpankki
7+17
2
4636
Vastaukset
- Näin on
Aktia ei ole säästöpankki (vaikka Aktia Pankki olikin säästöpankki ennen fuusiota Veritaksen kanssa). Tänä päivänä Aktia Oyj on pörssiyritys ja Aktia Pankki Oyj on liikepankki.
Säästöpankit (ja myös Paikallisosuuspankit) ovat Aktian asiakkaita ja käyttävät Aktia Pankkia keskusrahalaitoksena. Tavalliselle asiakkaalle yhteistyö näkyy siinä, että säästöpankin tai paikallisosuuspankin asiakas voi nostaa tililtään varoja Aktian konttorissa ja päin vastoin.
Aktia ja säästöpankit eivät siis ole samaa konsernia.- 7+17
Okei, kiitos vastauksesta. Selvensi paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823496
- 302943
- 612915
- 82737
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574