Eli olen jo hieman "yli-ikäinen" mutta kokeilen balettia kaksi kertaa ja sitten päätän harrastanko sitä todella. Menen baletti 3:seen eli kolmos ryhmään, vaikka en ole sitä ennen harrastanutkaan (iän puolesta kuuluisin ehkäpä 5-ryhmään), joten kysynkin mitkä perusliikkeet minun kannattaisi tuntea/osata ennen kuin menen sinne?!!
Kiitos kaikille jotka neuvovat, edes hieman. Googlailla olen koittanut, mutta en vain löydä mistään vastausta!
Mitkä "liikkeet" minun kannattaisi tietää (baletti)
4
1411
Vastaukset
- balletfreak
Kannattaa ainakin opetella jalkojen asennot etukäteen eli 1.-6. asento, löytyy googlettamalla varmasti :) mutta ekassa aukikierto ja kannat kiinni toisissaan, toinen on sama mutta jalat auki. Kolmannessa jalat ovat "peräkkäin" eli toinen jalka edessä niin että kannat ovat peräkkäin. Neljäs on sama kuin kolmas mutta viet jalkoja vielä enemmän "ristiin" eli toisen jalan kantaa toisen jalan varvasta kohti, ja sitten viet etummaisen jalan ehkä n. 15cm eteenpäin. Viides asento on sama kuin kolmas mutta toisen jalan kanta kiinni toisen varpaissa.
Lisäksi tärkeitä liikkeitä on esim. plie. Demi-pilessä menet käytännössä kyykkyyn/taivutat polvia mutta selkä suorana ja kannat eivät saa nousta. Grand pliessä menet alas asti selkä suorana ja kannat saavat nousta, paitsi jos teet liikkeen toisessa asennossa.
Muita tärkeitä ovat tendu, coupee, passe, relevee, arabesque, attitude, sous-sus, pique..... ei nyt tule äkkiä muita tärkeitä mieleen, mutta katso vaikka youtubesta, sieltä löytyy paljon videoilla liikkeitä :) - lovetodance
Tuossapa ne tärkeimmät olikin, lisäksi tuolta löytyy aika kattavasti liikkeitä ja termejä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_balettitermeistä
Tärkeintä on kuitenkin avoin ja ennakkoluuloton suhtautuminen. Kannattaa katsoa ja kuunnella huolella kun opettaja näyttää sarjat, ja sen jälkeen yrittää sen, mitä osaa. Ei haittaa, vaikka heti ei ihan sujuisikaan, kyllä se siitä pikkuhiljaa kuhan jaksaa tehdä töitä ja yrittää! :) - thebellaoballerina
No, eiköhän ekana kannattaisi katsoa että mitkä liikkeet hallitsee :)
- yy
Siellä tunnilla ne liikkeet opetellaan. Videolta toki voi alustavasti vähän "tunnelmoida", mutta enpä usko, että sieltä itse liikkeen juju selviää maallikolle. Opettelet helposti koko homman väärin ja joudut sitten korjaamaan virheitäsi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2042945Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391560Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921412- 881322
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e401246Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481176Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121148Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119969Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89892Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44773