äimistynyt

8+16=?

Olen aivan äimistynyt siitä toiminnasta ,jota harjoitetaan Tampereen Kalevan kirkon alakerrassa
joka toinen tiistai! Kirkkohan on evankelisluterilaisuuden alla.Mutta.....vielä mitä. Olen parina
tiistai-iltana mennyt näihin " Sanan ja rukouksen iltoihin" - ja mitä olenkaan joutunut kokemaan.
Yhtäkään virallista pappia ei ole mukana,vaan aina on ns. muuta "pastoria" eri seurakunnista;Melleriä,
Polvijärven pastoria,Vankila"pappi" Kyösti Erkinkorpea ja " vankilakundi Hakalaa". Voi , tämä on niin
inhottavaa,että oikein oksettaa minua ja meidän mummuakin,joka on muutaman kerran ollut mukanani
täällä. Laittaa kyllä niin epäilemään ...? Ja vielä se kolehtikin näissä illoissa? Onkohan minunkin ja mummun
pennoset menneet oikeisiin paikkoihin???? Varsinkin,kun kolehdinkerääjänä oli itse yksi Novan miehistä????

23

1418

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joosea

minäkin olen ollut mukana näissä illoissa ja jäänyt ihmettelemään moista menettelyä.
      Voiko tälläistä tapahtua tänäkin päivänä,että sama henkilö,Pauli Hakala,valmistaa tilaisuuden
      ilta illan jälkeen , keräten itse kolehdin ja parhaimpina iltoina kolehti kerätään kaksikin kertaa...
      kyllä Herrammekin kasvot loistavat tyytyväisyyttään.Olen jäänyt kanssa miettimään,miksikäs ei
      sovi tulla ketään Kalevan kirkon pappeja ikänä paikalle? Mikä on nyt esimerkiksi nyt tässä
      kohtaan Kalevan seurakunnan " kaljupäisen kappalaisen " (niin mukavan muuten) H.Luoman
      vastuu tähänkin asiaan?
      Jotenkin vain todella ahdistaa ,alakerran seurakunnan salin teksti järkyttävyydeellään
      on karkoittanut jo myöskin kirkkosalin jumalanpalveluksista runsaasti seurakuntalaisia .
      Viesti tästä toiminnasta on levinnyt jo pitkälle Tampereen seurakunnissa. Onkohan kaikki
      nyt sitä , miltä pitäisi näyttää?

• huonokuuloonen

olin . ja ihmettelin , minkä takia tää illanaisyujainen oli pantu kirkon alakertaan ja niinki
        vähä oli ihmisiä. mutta sehä on vaa hyvä että on ihmisiä kasassa. Määki tulin ruavereltä,kerran
        ihan vaan sen jonkin jeenin takia,joka oli kuulonsa saanu takas.
        En mää muuten tiedäh oikeen m itään sannoo.
        Kuulen kyllä jo.

• metoori
        huonokuuloonen kirjoitti:

olin . ja ihmettelin , minkä takia tää illanaisyujainen oli pantu kirkon alakertaan ja niinki
        vähä oli ihmisiä. mutta sehä on vaa hyvä että on ihmisiä kasassa. Määki tulin ruavereltä,kerran
        ihan vaan sen jonkin jeenin takia,joka oli kuulonsa saanu takas.
        En mää muuten tiedäh oikeen m itään sannoo.
        Kuulen kyllä jo.

niin meirän äitilläkin on kuulo korvista poikki.Pittää huuttaa oikein kovoo,että kuuleepi.
        oon sitä miältä että ei pirä antaa katteetomia lupauksia mistään kuulon ynnä muittenkin sairauksien
        kanssa. on aika epäilyttävää esittää mitään jumalaa näissä parantamismetoodissa.eihöhän lekurit
        oo sitä varten.

• uusiperuna
        metoori kirjoitti:

niin meirän äitilläkin on kuulo korvista poikki.Pittää huuttaa oikein kovoo,että kuuleepi.
        oon sitä miältä että ei pirä antaa katteetomia lupauksia mistään kuulon ynnä muittenkin sairauksien
        kanssa. on aika epäilyttävää esittää mitään jumalaa näissä parantamismetoodissa.eihöhän lekurit
        oo sitä varten.

niin että mitäh!
        eikös vaikku jo irrronnunna.

• oli kyllä
        uusiperuna kirjoitti:

niin että mitäh!
        eikös vaikku jo irrronnunna.

aiheellistakin puuttua tälläiseen epäkohtaan evankelisluterilaisessa seurakunnassa. Meistä seurakunnan jäsenistäkin on varsin ahdistavan tuntuista,että helluntailaiset valtaavat kalevan
        kirkon alaa.Ei kai se kristuksen paruusia näin voi tapahtua?

• arzka1

vai kaksi kolehtia tilaisuudessa! tää menettelu on myös käytössä täällä lahen hellareilla

• Joosua2

En ole käynyt Tampereen Kalevan kirkossa, kun en asu siellä päinkään, mutta sehän on mahtavaa, että siellä järjestetään tilaisuuksia, joissa käy tällaisia hyviä hengen miehiä julistamassa Jumalan sanaa. Luterilaisen kirkon pappien saarnat kun tahtovat olla niin ympäripyöreitä, että niistä ei saa juuri mitään Hengen ravintoa. Mutta onhan niissäkin joitain poikkeuksia, en tiedä onko Kalevan kirkossa. Näyttää kuitenkin siltä, että jos todella halutaan ihmisten saavan syvällistä julistusta, niin luterilaisen kirkon ulkopuolelta täytyy julistajien yleensä tulla.

• Ev. lut

Vai on Tamperekin löytänyt oman tiistaipiirinsä Kalevan kirkossa, eli Turun Martinkirkon Ilpoistenpiirinsä niin kuin täällä Turussakin. Kun usko loppuu, alkavat temput. Onko enää mikään ihme että kirkosta eroamiset lisääntyvät?

Hellareillahan on oma kirkkonsa Tampereella. Miksi nämä tunkevat luterilaiseen kirkkoon? Mutta kirkkoherrathan sen viimekädessä seurakuntaneuvostonsa kanssa päättävät. Onko Tampereella Nokia Missio jo hiipumassa?

• lutherus

että nyt , vaikkapa mielestäni liian pitkällä viiveellä,aletaan puuttua Kalevan seurakunnan tiloissa
        järjestettäviin sanan ja rukouksen iltoihin.
        Pääorganisaattorina toimii Pauli Hakala. ( hae tiedot hänestä netistä ja ihastut!)
        Evankelioimistoiminnasta vastaava pappi on Harri Luoma.Illoissa " esiintyjinä " ovat olleet
        muun muassa Paavo Järvinen,hellari, Jean Roos Tabernaakkeliseurakunta, Kyösti Erkinkorpi ,hellari.
        Aija Roivas , hellari , piti "gospelkonsertin" ja nyt mahdollisesti odottaa kohtaloaan Nova-Group-vyyhdin
        oikeusselvityksessä.
        Moniko oman seurakunnan pappi on ollut tilaisuuksissa? Kirkkoherrahan on vastuussa seurakunnastaan
        ja tilojen käytöstä. Ottakaapa mukaanne seteleitä kolehtiin ! Sekopäinen hurmoshenkikö on Herramme
        tahto? Sekoaako luterilainen kansankirkkomme tässäkin?

• error flynn

Niihin sanan ja rukouksen iltoihin voi jättää sitten osallistumatta, jos siellä niin kummallista menoa on ja käydä kirkon muissa tilaisuuksissa. Käsittääkseni Kalevan kirkossa on paikallisen Raamattukoulun raamattuluentojakin. Suosittelen sellaisia ennemmin.

Ilmeisesti jotkin vapaammat suunnat ovat alakerran tiloja vuokranneet hihhuloivampaan toimintaansa.

• joosea

informoitu,että ko.illat kuuluvat Kalevan seurakunnan toimintaan.Tässähän se ihmetys juuri onkin.
        Mitään vuokraa ei näin ollen tarvi maksaa. Kolehdinkeruut vain kiinnostavat...

• error flynn
        joosea kirjoitti:

informoitu,että ko.illat kuuluvat Kalevan seurakunnan toimintaan.Tässähän se ihmetys juuri onkin.
        Mitään vuokraa ei näin ollen tarvi maksaa. Kolehdinkeruut vain kiinnostavat...

Asia pitäisi selvittää. Vähän hämärältä touhu vaikuttaa.

• Ev. lut.
        error flynn kirjoitti:

Asia pitäisi selvittää. Vähän hämärältä touhu vaikuttaa.

Vastaavaa touhua on siis myös Turun Martinkirkossa. Eräänä iltana siellä yritettiin "parantaa" kehitysvammaisiakin. Sairasta menoa on.

Se ei ole kuitenkaan kirkkoherran mukaan seurakunnan virallista toimintaa vaikka järjestäjät sitä sellaiseksi yrittävät mainostaakin. Vetäjänä on maallikko. Kirkkoherra käy joskus siellä rämpyttämässä kitaraa ja naureskelemassa. Kolehti kerätään sitä varten erikseen pantuun koriin. Ja se on tietysti järjestäjien mielestä "aivan vapaaehtoinen". Jumala kuitenkin rakastaa vain niitä, jotka ovat anteliaita ja heidät muistetaan rukouksissa.

Muistan erään nuoren miehen joka teki itsemurhan tällaisen hurmoskokouksen jälkeen. Vetäjät olivat tapahtuneesta iloisia koska pääsihän tämä nyt heidän mielestään taivaaseen kun oli juuri tullut uskoon.

• Nyhtänköljä?
        Ev. lut. kirjoitti:

Vastaavaa touhua on siis myös Turun Martinkirkossa. Eräänä iltana siellä yritettiin "parantaa" kehitysvammaisiakin. Sairasta menoa on.

Se ei ole kuitenkaan kirkkoherran mukaan seurakunnan virallista toimintaa vaikka järjestäjät sitä sellaiseksi yrittävät mainostaakin. Vetäjänä on maallikko. Kirkkoherra käy joskus siellä rämpyttämässä kitaraa ja naureskelemassa. Kolehti kerätään sitä varten erikseen pantuun koriin. Ja se on tietysti järjestäjien mielestä "aivan vapaaehtoinen". Jumala kuitenkin rakastaa vain niitä, jotka ovat anteliaita ja heidät muistetaan rukouksissa.

Muistan erään nuoren miehen joka teki itsemurhan tällaisen hurmoskokouksen jälkeen. Vetäjät olivat tapahtuneesta iloisia koska pääsihän tämä nyt heidän mielestään taivaaseen kun oli juuri tullut uskoon.

Jos olisitte uudestisyntyneitä uskovia tietäisitte kyllä hengellisistä todellisuuksista jotain, mutta jos olette ainoastaan uskonnollisia....ei teitä kirkkonne pelasta, vaan ainoastaan Jeesus Kristus. On samantekevää mihin kristilliseen seurakuntaan kuuluu vai kuuluuko mihinkään. Voi että väsyttää iltamyöhällä tuollainen typeryys, taidankin mennä nukkumaan. Hyvää yötä.

• Ev. lut.
        Nyhtänköljä? kirjoitti:

Jos olisitte uudestisyntyneitä uskovia tietäisitte kyllä hengellisistä todellisuuksista jotain, mutta jos olette ainoastaan uskonnollisia....ei teitä kirkkonne pelasta, vaan ainoastaan Jeesus Kristus. On samantekevää mihin kristilliseen seurakuntaan kuuluu vai kuuluuko mihinkään. Voi että väsyttää iltamyöhällä tuollainen typeryys, taidankin mennä nukkumaan. Hyvää yötä.

No tuollaista vastausta osasin odottaakin. Kun teidän synteihinne kajoaa, te alatte julistaa kadotustuomioita väittämällä muita uskovia kristittyjä, jotka Jeesus on lunastanut, uudestisyntymättömiksi ja uskosta osattomiksi, vaikka Jeesus on sellaiset tuomiot sanassaan selvästi kieltänyt.

• Nyhtänköljä!
        Ev. lut. kirjoitti:

No tuollaista vastausta osasin odottaakin. Kun teidän synteihinne kajoaa, te alatte julistaa kadotustuomioita väittämällä muita uskovia kristittyjä, jotka Jeesus on lunastanut, uudestisyntymättömiksi ja uskosta osattomiksi, vaikka Jeesus on sellaiset tuomiot sanassaan selvästi kieltänyt.

Mistä tiedät minun synteihini kajota kun et edes tunne minua ? Itse vaan mustamaalaat Jumalan palvelijoita ja kuitenkin haluat, että sinua ja kaltaisiasi käsiteltäisiin silkkihansikkain. En lausunut sinulle kadotustuomiota (ei tietääkseni ole ihmisten vallassa), syyttääkö omatuntosi sinua kun olit niin viestistä lukevinasi ? Sitä pidän typeryytenä kun viitsitään toisia uskovia mustamaalata.

• Ev. lut.
        Nyhtänköljä! kirjoitti:

Mistä tiedät minun synteihini kajota kun et edes tunne minua ? Itse vaan mustamaalaat Jumalan palvelijoita ja kuitenkin haluat, että sinua ja kaltaisiasi käsiteltäisiin silkkihansikkain. En lausunut sinulle kadotustuomiota (ei tietääkseni ole ihmisten vallassa), syyttääkö omatuntosi sinua kun olit niin viestistä lukevinasi ? Sitä pidän typeryytenä kun viitsitään toisia uskovia mustamaalata.

Luehan Nyhtänköljä! edellinen kommenttisi uudelleen. Kukahan kirjoitti: "Jos olisitte uudestisyntyneitä uskovia"?

• luterilainen uskova
        Ev. lut. kirjoitti:

Luehan Nyhtänköljä! edellinen kommenttisi uudelleen. Kukahan kirjoitti: "Jos olisitte uudestisyntyneitä uskovia"?

Sama nyhtäköljä sen kirjoitti. Ei itse taida tajutakaan, kuinka tuomitsee toisia uskosta osattomiksi ja siis kadotukseen.

• Kristitty45
        Nyhtänköljä! kirjoitti:

Teissä "karismaatikoissa" on se ilkeä puoli että kun teidän touhujanne vähänkin arvostelee, te alatte heti toitottamaan kadotustuomioitanne: et ole uskossa, et ole uudestisyntynyt yms.

Kyllä teidänkin syntinne on sanottava synniksi, ja kyllä sairaitten ihmisten tarkoituksellinen huijaaminen on ehdottomasti väärin.

• Terhi Kokkonen
      • joosea

olla,että onkin.Kyllähän näihin epämääräisiin iltoihin on hyvinkin helppo kaikenlaisten
        kriminaalien soluttautua ja varmaan ei keneltäkään ns.vastuuhengeltä ei kysellä "puhtaan " papereita.
        Mene ja tiedä.

• Paavali 2
        joosea kirjoitti:

olla,että onkin.Kyllähän näihin epämääräisiin iltoihin on hyvinkin helppo kaikenlaisten
        kriminaalien soluttautua ja varmaan ei keneltäkään ns.vastuuhengeltä ei kysellä "puhtaan " papereita.
        Mene ja tiedä.

" KUN KOLIKKO KIRSTUUN KILAHTAA , NIIN SIELU TAIVAASEEN VILAHTAA."
        Näinhän sitä elettiin ennen uskonpuhdistusta. Nyt tämä sama ideologia elää nousukauttaan
        Suomen luterilaisten keskuudessa , etenkin seurakuntien maalikoiden isännöimissä hurmos-
        tilaisuuksissa. Kolehti kerätään , mutta valitettavasti taivaaseenpääsymaksu " Herran voidelluille "
        puhtaana käteen ja " parantuneet " tulevat uudestaan sairaina parin viikon päästä.
        Tämä supermalli toimii ainaskin Turun Martinkirkossa ja Tampereella ylväässä , Kalevan kirkossa.
        Mahdolliset vankilatuomiotkin loistavat kristallinkirkkaina näissä monissa entisissä kalterisankareissa.
        Herramme ymmärtää kaiken ja kirkkoherrat hyväksyvät kaiken.
        Ei ihme , että joulukirkoistakin väki kaikkoaa !

• kirstunpohja vuoti

Voihan räkä.
      Johan on ollut porukkaa.
      Ja nyt häkki heilahti muutamalle noista.
      Kohta koko pulju marssii kongilla peräkanaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet toisen kanssa

...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      282
      2281
    2. Näytit taas lihoneen.

Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      45
      2029
    3. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1951
    4. Kuka teistä on paras nainen

A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      72
      1609
    5. Osaako joku selittää tätä

Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      87
      1426
    6. Onko jotain mistä

Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1304
    7. Jos me joskus nähtäisiin

niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1303
    8. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      221
      1220
    9. Koska vietät

Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      57
      1175
    10. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      182
      1044
    Aihe