Miten voin saada Pyhän Hengen kasteen?

Mykkä lapsiko?

Olen uudestisyntynyt uskova. Silloin kun tunnustin syntini ja pyysin niitä Jeesuksen kautta anteeksi, niin samalla hetkellä minun lävitseni meni kuin jokin lämmin virtaus ja tuli äärettömän hyvä ja puhdas olo. Minä muutuin täysin ja aloin ymmärtää synnin vastenmieliseksi. Aloin myöskin lukea raamattua. Sydämeni täytti ihmeellinen lämpö ja rakkaus kaikkia ihmisiä kohtaan. Mutta kun minulta kysyttiin, että saitko Pyhän Hengen, niin vastasin että sain, niin kysyttiin että puhuitko kielillä, sanoin että en ole saanut kielilläpuhumisen armolahjaa, niin sanottiin että sinä et ole vielä saanut Pyhän Hengen kastetta. Minun sydämeni janoaa Kristusta ja PyhänHengen täyteyttä, miten voisin täyttyä Pyhällä Hengellä, niin että puhuisin myöskin uusin kielin? Neuvokaa minua uskovat jotka ymmärrätte tämän asian paremmin.

40

2404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ttkk

      Kyllä on paljon sellaisia, joilla on Pyhä Henki, vaikka eivät osaa kielilläpuhua! Helluntalaisilla on lahko-oppi, joka vaatii jokaista puhumaan kielillä! Tyydy Jumalan armoon vain! Kyllä Jumala tietenkin voi antaa kielilläpuhumisen armolahjankin, mutta älä ala vaatimaan sellaista, vaan tee palvelusta Jeesukselle niillä armolahjoilla, joita sinulla nyt on!

      • katsoen jokainen

        Asiaahan on oikein tutkittu ja huomattu että suurin osa ihan pystymetsästä otetuista koehenkilöistä oppi kertaheitolla kuultuaan minuutin tai pari malliksi. Ja melkein kaikki loputkin osasivat pienen harjoittelun jälkeen.


      • eikö se näin oo?
        katsoen jokainen kirjoitti:

        Asiaahan on oikein tutkittu ja huomattu että suurin osa ihan pystymetsästä otetuista koehenkilöistä oppi kertaheitolla kuultuaan minuutin tai pari malliksi. Ja melkein kaikki loputkin osasivat pienen harjoittelun jälkeen.

        Kielillä oppii puhumaan vaikka ei olisi uskossakaan, kun vain tarpeeksi pitkään hokee kiitoskiitoskiitosta ja antaa sitten tulla mitä sieltä alkaa tullakin.


      • Anonyymi

        Eivät vaadi. Miksi valehtelet?


    • terence.hill

      Kielilläpuhuminen ei ole välttämätöntä. Joissain piireissä sitä YLIKOROSTETAAN. Kielilläpuhumisen nostaminen merkiksi Hengen täyteydestä ei ole millään raamatunkohdalla perusteltavissa. Ja Raamatulla nämä kysymykset on ratkaistava.

      Kielilläpuhuminen on vain yksi kymmenistä Pyhän Hengen lahjoista. Poimitaanpa jakeita esim. 1.Kor.12. luvusta.

      4. Armolahjat ovat moninaiset, mutta Henki on sama;

      7. Mutta kullekin annetaan Hengen ilmoitus yhteiseksi hyödyksi.
      8. Niinpä saa Hengen kautta toinen viisauden sanat, toinen tiedon sanat saman Hengen vaikutuksesta;
      9. toinen saa uskon samassa Hengessä, toinen taas terveeksitekemisen lahjat siinä yhdessä Hengessä;
      10. toinen lahjan tehdä voimallisia tekoja; toinen profetoimisen lahjan, toinen lahjan arvostella henkiä; toinen eri kielillä puhumisen lahjan, toinen taas lahjan selittää kieliä.
      11. Mutta kaiken tämän vaikuttaa yksi ja sama Henki, jakaen kullekin erikseen, niinkuin tahtoo.

      29. Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?
      30. Eihän kaikilla ole parantamisen armolahjoja? Eiväthän kaikki puhu kielillä? Eiväthän kaikki kykene niitä selittämään?

      • lahjat lapsille amen

        ´Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.´ (1. Kor 14)


      • ttkk
        lahjat lapsille amen kirjoitti:

        ´Tavoitelkaa rakkautta ja pyrkikää saamaan hengellisiä lahjoja, mutta varsinkin profetoimisen lahjaa. Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille, vaan Jumalalle; ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Mutta profetoiva puhuu ihmisille rakennukseksi ja kehoitukseksi ja lohdutukseksi. Kielillä puhuva rakentaa itseään, mutta profetoiva rakentaa seurakuntaa. Soisin teidän kaikkien puhuvan kielillä, mutta vielä mieluummin soisin teidän profetoivan; sillä profetoiva on suurempi kuin kielillä puhuva, ellei tämä samalla selitä, niin että seurakunta siitä rakentuu.´ (1. Kor 14)

        Profetoimisen lahja ja kielillä puhuminen ovat kaksi eri lahjaa!


    • kunnioita Herraa

      Jeesusta siitä, että lupauksensa täyttyy tahtonsa mukaan. Herra Jeesus vaikuttaa tahtomista ja tekemistä ja ole kestävä anomisessa ja kiitä, sillä tulet lahjan saamaan, kun vaellat Jeesuksen johdatuksessa, kun Isä sinut johdattaa. Pyhän Hengen lahja voi myös olla ihmisille, mutta ei sitä vain käytä, koska ei ole opetettu tai ei suutansa avaa ja annan Hengen kauttaan puhua, sillä armolahjojen käyttö on alistettu ihmisen tahdon alaisuuteen, eikä ole pakko puhua, vaikka Henki antaisin sanat mitä puhuu. Paavali kirjoitti: ´Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta. Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.´ (1. Kor 14:39-40)

    • Tässä on nyt taas semmoinen kukkanen oikein. Pyhän Hengen täyteys ja kielillä puhuminen ovat kaksi eri asiaa. Sinä vastasit aivan oikein, mitä ilmeisemmin Pyhän Hengen johdatuksessa että, en ole saanut kielillä puhumisen armolahjaa.

      Sinä olet uskossa ja Jeesuksen oma. Olet saanut Pyhän Hengen ja Jumala vie sinua eteenpäin. Lue raamattua ja rukoile. Me ihmiset olemme vajaavaisia moninpaikoin eikä meidän opetuksemme ja oppimme ole täydellistä, mutta sen minkä Jumala on antanut se on ja pysyy.

      Onnesi on olla Herra lähellä, pidä se mikä sinulla on. Siunausta.

    • uudestisynnyttää

      ihmisen kasteen ja evankeliumin sanan kautta lahjoittaen uskon Vapahtajaan.

      Kun siis kristityltä kysytään onko hän uudestisyntynyt tai saanut Pyhän Hengen tai kastettu Pyhällä Hengellä (vrt. 1 Kor 12:13), hän voi vastata rohkeasti: olen, sillä minut on kastettu Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja minä uskon Jeesukseen Kristukseen syntieni sovittajana ja anteeksiantajana.

    • armolahjoista
    • sunnyriver

      On selvästi kaksi vaihetta, miten Pyhä Henki toimii.

      1. Uskoontulo, uudestisyntyminen ylhäältä on Pyhän Hengen PELASTAVA työ.
      Eli Pyhä Henki vetää meitä parnnukseen ja Jumalan luo, koemme syntymisen
      Jumalan lapseksi.

      2- Pyhän Hengen kaste eli Pyhän Hngen VARUSTAVA työ.
      Jumala haluaa varustaa omansa, Jumalan lapsiksi ylhäältä syntyneet,
      palvelustyöhön. Yleensä Pyhän Hengen kaste ilmenee kielillä puhumisena,
      mutta ihan sataprosenttinen sääntö tämä ei ole. Toisaalta jos ei ole
      kielillä puhumisen lahjaa, niin joku toinen armolahja sitten.
      Eli prpfetointi, tiedon ja viisauden sanat, kielten selittäminen, sairaiden parantaminen,
      henkien erottaminen jne.
      Jos ei mitään armolahjaa ole, kannattaa kyllä anoa Jumalalta ihan selvää
      merkkiä Pyhän Hengen täyteydestä, sillä Jumala on luvannut, että anova saa.
      Monta kertaa olen nähnyt senkin, että Jumala rukouksessa koskettelee
      ihmistä, on ihania tunteita, mutta ihminen ei kuitenkaan ole vielä täyttynyt
      Pyhällä Hengellä. Ja jos oikein huonosti käy, muutaman päivän päästä
      isosta siunauksesta eli Jumalan koskettelusta vanha isäntä eli vanha kehno
      alkaa nostaa päätään ja ihminen on kaikkea muuta kuin Jumalan Hengen täyttämä.
      Mutta pääperiaate on tosiaan ANOVA SAA,
      niin uudestisyntymisen ylhäältä kuin Pyhän Hengen kasteenkin.
      Ja Pyhän Hengen kastehan on nimenomaan työvarustus,
      Hengen kautta Jumala ohjaa seurakuntaansa, parantaa sairaita, paljastaa vääryyksiä,
      tekee ihmetekoja.
      Siunausta sinulle!

      • error flynn

        Raamattu ei käytä jostain myöhemmin palvelutyöhön varustukseksi annetuista lahjoista nimitystä "Pyhän Hengen kaste". Nimitystä kannattaisi pohtia uudelleen esim. helluntailaisten piirissä.

        Pyhän Hengen kaste on UT:ssa sitä, että joku tulee uskoon. Jokainen Jeesukseen uskova on saanut Pyhän Hengen kasteen.

        Myöhemmin tapahtuvat asiat ovat Hengellä TÄYTTYMISIÄ. Voi tapahtua useita kertoja uskovan elämässä. Ja Henki jakaa uskoville erilaisia ARMOLAHJOJA, niinkuin Hän tahtoo ja hyväksi näkee.

        Kielillä puhumista on hyvin paljon siksi, että monissa yhteisöissä ylikorostetaan tätä yhtä lahjaa. Ja kielilläpuhumisen lahjaa hankitaan itse "kotikonstein" läpikiittämismenetelmällä, tai Jumalalta vaatimalla tätä lahjaa. Kielilläpuhumista myös liikaa väitetään merkiksi, jota ehdottomasti vaadittaisiin, että uskova voisi olla Hengellä täytetty.


    • Ensin annan sinulle vihjeitä mitä virheitä sinä voit tehdä jotka sitten estävät sinua kokemasta Hengen täyteyttä. Voin antaa muutakin opetusta ja kertoa oman kokemukseni Hengen vastaanottamisesta.

      Pyhän Hengen täyteyttä odottavan virheet
      Teetkö sinä nämä virheet?

      Pyhän Hengen täyteyttä odottavat tekevät yleensä seuraavat virheet;

      1. Epäilevät ettei Jeesuksen ja Pietarin lupaus Pyhästä Hengestä koske heitä itseään. Ei tule epäillä vaan tulee uskoa ja ottaa uskossa vastaan.
      Lupaus Pyhästä Hengestä koskee sinua tässä ja nyt. Otat uskoen vastaan kiitoksen kanssa.
      Oletko lukenut minun oman kertomukseni? Jumala antoi minulle uskon Sanan kautta ja otin vastaan Pyhän Hengen uskoen kiitoksen kanssa. Pyhän Hengen täyteys on yksinkertainen asia. Se on monesti meille liian helppoa voidaksemme ymmärtää ja yksinkertaisesti vain ottaa vastaan.

      2. Katsovat omaan itseensä ja näkevät vain kelvottomuutta. Ei tule katsoa itseensä. Tulee katsoa Jeesukseen Kristukseen. Hänessä olen vanhurskas ja pyhä. Hänen ansionsa on Pyhän Hengen täyteyden perusta. Se riittää ja olen kelvollinen vastaanottamaan Pyhän Hengen.
      Älä kuuntele vihollisen syytöksiä ja halveksumisia.

      3. Pelkäävät saavansa jotakin väärää. Ei tule pelätä vaan tulee luotta että Jeesus antaa vain hyvää. Hän antaa Pyhän Hengen niille jotka sitä Häneltä pyytävät. Ei Hän anna pahaa henkeä.

      4. Esittävät Jumalalle rajoituksia ja neuvovat Häntä miten Hänen tuulee täyttää ja missä.
      Eikö Jumala tiedä parhaiten? Olemmeko Hänen neuvonantajiaan?
      Anna Hänen täyttää miten Hän haluaa ja missä Hän haluaa. Älä rajoita Pyhää Henkeä millään tavalla. Sano: "Otan vastaan tässä ja nyt niin kuin sinä Herra tahdot täyttää minut Pyhällä Hengellä".

      5. Alkavat omalla järjellään yrittämään ymmärtää hengellisiä asioita. Ja sehän on mahdotonta. Usko ainoastaan. Älä järkeile hengellisiä asioita. Oma järki panee vain esteitä.

      6. Uskovat kyllä että Jeesus täyttää minut Pyhällä Hengellä SITTEN JOSKUS, MUTTA EI HÄN TÄYTÄ JUURI NYT. Pyhän Hengen täyteys on tässä ja nyt. Jumala ei odota. Sinä voit siirtää täyttymistäsi jos et jostakin syystä ota vastaan, Jumala ei sitä siirrä.

      Kun olet kerran Pyytänyt Jeesusta täyttämään sinut Hengellään, Jeesus on kuullut rukouksesi.
      Sinun ei pidä enään hokea; "Täytä minut Hengelläsi". Tällainen rukouksen ja pyynnön toistaminen on epäuskon ilmausta. Hän on jo vastannut ja täyttänyt sinut. Sinun tulee vain uskoa ja ottaa vastaan kiitoksen kanssa. Silloin sinä koet että olet saanut rukousvastauksen ja uudet kielet alkavat tulla suustasi. Anna tulla suustasi ne sanat jotka saat. Se on kielilläpuhumista.

      Tämä tuntuu ehkä sinusta liian helpolta ja epätodelliselta. Tämä on kuitenkin totta. Näin helppoa se on. Usko se ja ota vastaan. Viivy rukouksessa Herran edessä kunnes sinäkin saat kokea Pyhän Hengen voiman.

      • Olen huomannut, että monet uskovat vaeltavat koko ikänsä hengellisessä erämaassa. He eivät ole koskaan kokeneet Pyhän Hengen täyteyttä.
        Tästä on seurauksena hengellinen kuivuus. Hengellisessä kuivuudessa ei kuitenkaan kenenkää tarvitse jatkuvasti olla. Herra haluaa antaa elävää vettä juodaksemme (Joh 7:37). Raamatun mukaan vain tottelemattomat ihmiset vaeltavat hengellisessä kuivuudessa (Psal 68:7). Jumala vaatii meitä uskovia tottelemaan Hänen kirjoitettua Sanaansa. Kun tottelemme Sanaa, silloin Hän antaa Pyhän Henkensä meille.
        Ei ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistumme, eikä ansioista, vaan siitä, että tahdomme sydämestämme seurata Herraa Jeesusta Kristusta Hänelle kuuliaisena (Room 1:5, 6:16-23). Emme siis ole tahallamme tottelemattomia.

        Sinä, joka et ole mennyt uskovien upotuskasteelle ja odotat Pyhän Hengen täyteyttä, unohda se. Ensin usko, sitten kuuliaisuus joka vie vanhan Aatun tai Eevan kasteen hautaan. Sitten Pyhän Hengen kaste.
        Uskovien upotuskasteeseen sisältyy suuri siunaus. Olet ehkä taistellut tämän kysymyksen kanssa. Kerron sinulle oman kokemukseni.

        Itse olin tuon kysymyksen edessä kevättalvella v.1991. Olin tullut uskoon ja Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan. Ennen uskoontuloani minulla ei ollut mitään tarkoitusta liittyä helluntaiseurakuntaan. Hehän olivat mielestäni harhaoppisia hihhuleita, joita tulisi välttää. Nyt kuitenkin olin saanut suuren Jumalan Sanan nälän. Havaitsin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi. He rakastivat minua ja minä heitä. Halusin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa ja liittyä seurakunnan jäseneksi.

        Mutta, oli yksi ongelma. Tiesin helluntailaisten kastavan upottamalla jokaisen seurakunnan jäseneksi pyrkivän. En voinut ajatellakaan vain käyvän kaikissa tilaisuuksissa liittymättä jäseneksi seurakuntaan. Ajattelin sen olevan seurakunnan hyväksikäyttöä. Koin olevani yksi heistä. Minulla oli kuitenkin luterilainen ja laestadiolainen tausta. Miten saisin tietää mikä kaste olisi se oikea kaste, jonka Jumala on säätänyt ja jonka Hän hyväksyy? Tässäpä kysymys. Tiesin vastauksen, jos kysyisin ihmisiltä. Vastaus riippuisi siitä, minkä seurakunnan edustajalta kysyisin. En näin ollen voinut kysyä ihmisiltä. Olin epävarma siitä mitä tehdä, kunnes huomasin, että voisin kysyä suoraan Jumalalta. Näin teinkin. Herra sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi: "lue Raamattua". Luin Raamattua ja huomasin uskovien upotuskasteen raamatulliseksi ja oikeaksi kasteeksi. En löytänyt yhtään Raamatun jaetta, jossa olisi käsketty kastaa ja kastettu sylivauvoja. Niin pyysin seurakunnan pastoria kastamaan minut. Minut kastettiin toukokuussa 1991 uskovien upotuskasteella. Se oli siunattu tilaisuus.

        Seuraava päivä oli todella erikoinen. Olin niin valtavan rakkauden ympäröimä heti aamulla herättyäni, että koin uivani Jumalan rakkaudessa. Tuntui kuin kävelisin metrin maanpinnan yläpuolella. Jumalan läsnäolo oli niin valtava. Jumalan rakkaus murti minut täysin. Kyynelehdin koko päivän aamusta iltaan. Hän rakasti minua ja minä Häntä. En ole koskaan ennen sitä, enkä sen jälkeen kokenut mitään niin suurta rakkautta. Olin vanhempieni kanssa veljeni luona tuon päivän. He puhelivat maallisia asioita ja minä ihmettelin sitä. Kuinka he voivat puhua noin vähäpätöisiä asioita kun minä kirjaimellisesti uin Jumalan läsnäolossa ja rakkaudessa? Eivätkö he näe ja ymmärrä mitä minulle tapahtuu? Näin ajattelin.

        jatkuu....


      • jaikal kirjoitti:

        Olen huomannut, että monet uskovat vaeltavat koko ikänsä hengellisessä erämaassa. He eivät ole koskaan kokeneet Pyhän Hengen täyteyttä.
        Tästä on seurauksena hengellinen kuivuus. Hengellisessä kuivuudessa ei kuitenkaan kenenkää tarvitse jatkuvasti olla. Herra haluaa antaa elävää vettä juodaksemme (Joh 7:37). Raamatun mukaan vain tottelemattomat ihmiset vaeltavat hengellisessä kuivuudessa (Psal 68:7). Jumala vaatii meitä uskovia tottelemaan Hänen kirjoitettua Sanaansa. Kun tottelemme Sanaa, silloin Hän antaa Pyhän Henkensä meille.
        Ei ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistumme, eikä ansioista, vaan siitä, että tahdomme sydämestämme seurata Herraa Jeesusta Kristusta Hänelle kuuliaisena (Room 1:5, 6:16-23). Emme siis ole tahallamme tottelemattomia.

        Sinä, joka et ole mennyt uskovien upotuskasteelle ja odotat Pyhän Hengen täyteyttä, unohda se. Ensin usko, sitten kuuliaisuus joka vie vanhan Aatun tai Eevan kasteen hautaan. Sitten Pyhän Hengen kaste.
        Uskovien upotuskasteeseen sisältyy suuri siunaus. Olet ehkä taistellut tämän kysymyksen kanssa. Kerron sinulle oman kokemukseni.

        Itse olin tuon kysymyksen edessä kevättalvella v.1991. Olin tullut uskoon ja Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan. Ennen uskoontuloani minulla ei ollut mitään tarkoitusta liittyä helluntaiseurakuntaan. Hehän olivat mielestäni harhaoppisia hihhuleita, joita tulisi välttää. Nyt kuitenkin olin saanut suuren Jumalan Sanan nälän. Havaitsin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi. He rakastivat minua ja minä heitä. Halusin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa ja liittyä seurakunnan jäseneksi.

        Mutta, oli yksi ongelma. Tiesin helluntailaisten kastavan upottamalla jokaisen seurakunnan jäseneksi pyrkivän. En voinut ajatellakaan vain käyvän kaikissa tilaisuuksissa liittymättä jäseneksi seurakuntaan. Ajattelin sen olevan seurakunnan hyväksikäyttöä. Koin olevani yksi heistä. Minulla oli kuitenkin luterilainen ja laestadiolainen tausta. Miten saisin tietää mikä kaste olisi se oikea kaste, jonka Jumala on säätänyt ja jonka Hän hyväksyy? Tässäpä kysymys. Tiesin vastauksen, jos kysyisin ihmisiltä. Vastaus riippuisi siitä, minkä seurakunnan edustajalta kysyisin. En näin ollen voinut kysyä ihmisiltä. Olin epävarma siitä mitä tehdä, kunnes huomasin, että voisin kysyä suoraan Jumalalta. Näin teinkin. Herra sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi: "lue Raamattua". Luin Raamattua ja huomasin uskovien upotuskasteen raamatulliseksi ja oikeaksi kasteeksi. En löytänyt yhtään Raamatun jaetta, jossa olisi käsketty kastaa ja kastettu sylivauvoja. Niin pyysin seurakunnan pastoria kastamaan minut. Minut kastettiin toukokuussa 1991 uskovien upotuskasteella. Se oli siunattu tilaisuus.

        Seuraava päivä oli todella erikoinen. Olin niin valtavan rakkauden ympäröimä heti aamulla herättyäni, että koin uivani Jumalan rakkaudessa. Tuntui kuin kävelisin metrin maanpinnan yläpuolella. Jumalan läsnäolo oli niin valtava. Jumalan rakkaus murti minut täysin. Kyynelehdin koko päivän aamusta iltaan. Hän rakasti minua ja minä Häntä. En ole koskaan ennen sitä, enkä sen jälkeen kokenut mitään niin suurta rakkautta. Olin vanhempieni kanssa veljeni luona tuon päivän. He puhelivat maallisia asioita ja minä ihmettelin sitä. Kuinka he voivat puhua noin vähäpätöisiä asioita kun minä kirjaimellisesti uin Jumalan läsnäolossa ja rakkaudessa? Eivätkö he näe ja ymmärrä mitä minulle tapahtuu? Näin ajattelin.

        jatkuu....

        Syksyllä 1991 seurakuntaan tuli kaksi vanhaa Herran palvelijaa. He pitivät kokoussarjan Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen täyteydestä. Halusin saada Ap.t 2. luvun mukaisen Henkikasteen. Enhän vielä puhunut kielillä niin kuin nuo Raamatun uskovat puhuivat kielillä. Menin eteen esirukoukseen jokaisen saarnan jälkeen. Puolestani rukoiltiin että täyttyisin Pyhällä Hengellä. Asuin tilapäisesti kokoussarjan ajan kaverini asunnossa pitkän kokousmatkan tähden. Kaverini oli isänsä luona nuo päivät. Olin siis yksin asunnossa. Toiseksi viimeisen kokouksen jälkeen heti tultuani asuntoon, polvistuin tuolin eteen pannen kyynärpääni tuolille. Rukoilin siinä muutaman minuutin. Olin saanut saarnojen kautta uskon siihen, että minäkin täytyn Pyhällä Hengellä. Sanoin Jeesukselle: "Sinä Herra Jeesus Kristus olet luvannut minulle Pyhän Hengen lahjan ja palvelijasi sanoi kokouksessa, että olen jo saanut Pyhän Hengen. Minulla ei ole oikeutta epäillä Sinun lupaustasi. Minun tavitsee vain avata suuni ja kiittää Sinua Pyhästä Hengestä. Siksi minä nyt vain kiitän Sinua Pyhästä Hengestä ja otan Hänet vastaan tässä ja nyt. Kiitos Jeesus Pyhästä Hengestä. Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos, kiitos." Silloin alkoi suustani tulla outoja sanoja. Hetken kuluttua puhuin vierasta kieltä, jota en koskaan ollut kuullut. Tiesin puhuvani uutta aitoa kieltä jota puhutaan jossakin päin maailmaa. Valtava riemu täytti sydämeni. Puhuin ja puhuin ja puhuin ylistäen Jumalaa. Muistin Jeesuksen sanoneen Mark 16 luvussa: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. Minun nimessäni... he puhuvat uusilla kielillä." Riemuitsin valtavasti, koska ajattelin tuota Jeesuksen lupausta, ja että se toimii minun elämässäni tässä ja nyt. Jos tämä on totta ja toimii, niin kaikki muukin mitä Raamatussa on kirjoitettu on totta. Näin ajattelin mielessäni. Mikä valtava ilo. Jeesus näytti nyt lopullisesti tunnustavansa uskoni Häneen. Eihän Hän muuten olisi kastanut minua Pyhällä Hengellä (Mark 1:8).

        Seuraavana päivänä menin erään uskovan kaverini luokse. Lähdimme kävelemään metsään ennen illan kokouksen alkamista jotta voisimme ylistää Herraa vapaasti häiritsemättä toisia ihmisiä. Kaverini puhui useita kieliä joita hän ei osaa. Hän puhui siis kielillä 1 Kor 12 ja 14 luvun mukaisesti. Hän puhui venäjää ja jotain ranskan sukuista kieltä vaihdellen kieliä. Minä taas sitä tuntematonta kieltä, jonka juuri olin saanut Herralta lahjaksi. Ylistimme Jeesusta metsässä uusilla kielillä ja meillä oli todella siunattu kävelylenkki. Kaverini ei tarvinnut kuin sanoa: "Kiitos Jeesus," niin silloin koin valtavan sisäisen ilon ja maljani vuoti yli ja kieleni kääntyi kielilläpuhumiseksi. Koin kirjaimellisesti että sisälläni virtasi elävän veden lähde (Joh 7:38) Suomen kieli ei enää riittänyt ylistämään Jeesusta. Kaverini Jeesus oli kasvanut. Hän sanoi leikillisesti: ”Kuulehan jaikal, ennen minulla oli niin pieni Jeesus että Hän olisi taskuun mahtunut, mutta nyt…” Silloin minä taas puhkesin ylistämään Jeesusta kielillä. Mikä ilo, mikä vapaus!

        Tultuamme kokouspaikalle, istuimme salin perälle. Meidän takanamme istui muutama teinityttö. Tytöt sipisivät ja naurahtelivat koko kokouksen ajan. Minulla oli vaikeuksia pitää suuni kiinni ja olla hiljaa sillä, -niin siunattu oli tuo kokous. Jumalan läsnäolo oli voimakas. Maljani vuotaessa yli tulvi kielilläpuhumiseni. Minä pelkäsin häiritseväni kokousta. Silloin kaverini teki minulle yllättävän kysymyksen. Hän kysyi, jos tyttöjen sipinä ja nauruntirskahdukset häiritsevät minua. Minulla oli sellainen rauha, ettei minua olisi häirinnyt, vaikka juna olisi ajanut ohi metrin päästä minusta. Siksi kysymys huvitti ja kiusasikin minua; tuoko sipinä häiritsisi minua? Kokouksen lopussa menin taas Herran palvelijoiden kätten alle siunattavaksi. He pyysivät minua ylistämään Jeesusta sillä kielellä, jonka olen juuri saanut. Kun aukaisin suuni ja aloin puhumaan kielillä, tuli ylleni valtava Jumalan voima. Puhuin nyt niin voimakkaasti uudella kielellä, että koko sali raikui ja kaikki sen kuulivat. Hetken kuluttua Herran palvelija sanoi: "Riittää." Silloin kielilläpuhuminen loppui niin kuin olisi puukolla katkaistu. Herran palvelija tunnisti puhumani kielen. Hän oli näet lähetyssaarnaaja ja oli kuullut tuota kieltä lähetyskentällä, jolla oli työskennellyt.

        jatkuu...


      • jaikal kirjoitti:

        Syksyllä 1991 seurakuntaan tuli kaksi vanhaa Herran palvelijaa. He pitivät kokoussarjan Pyhästä Hengestä ja Pyhän Hengen täyteydestä. Halusin saada Ap.t 2. luvun mukaisen Henkikasteen. Enhän vielä puhunut kielillä niin kuin nuo Raamatun uskovat puhuivat kielillä. Menin eteen esirukoukseen jokaisen saarnan jälkeen. Puolestani rukoiltiin että täyttyisin Pyhällä Hengellä. Asuin tilapäisesti kokoussarjan ajan kaverini asunnossa pitkän kokousmatkan tähden. Kaverini oli isänsä luona nuo päivät. Olin siis yksin asunnossa. Toiseksi viimeisen kokouksen jälkeen heti tultuani asuntoon, polvistuin tuolin eteen pannen kyynärpääni tuolille. Rukoilin siinä muutaman minuutin. Olin saanut saarnojen kautta uskon siihen, että minäkin täytyn Pyhällä Hengellä. Sanoin Jeesukselle: "Sinä Herra Jeesus Kristus olet luvannut minulle Pyhän Hengen lahjan ja palvelijasi sanoi kokouksessa, että olen jo saanut Pyhän Hengen. Minulla ei ole oikeutta epäillä Sinun lupaustasi. Minun tavitsee vain avata suuni ja kiittää Sinua Pyhästä Hengestä. Siksi minä nyt vain kiitän Sinua Pyhästä Hengestä ja otan Hänet vastaan tässä ja nyt. Kiitos Jeesus Pyhästä Hengestä. Kiitos, kiitos, kiitos, kiitos, kiitos." Silloin alkoi suustani tulla outoja sanoja. Hetken kuluttua puhuin vierasta kieltä, jota en koskaan ollut kuullut. Tiesin puhuvani uutta aitoa kieltä jota puhutaan jossakin päin maailmaa. Valtava riemu täytti sydämeni. Puhuin ja puhuin ja puhuin ylistäen Jumalaa. Muistin Jeesuksen sanoneen Mark 16 luvussa: "Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat. Minun nimessäni... he puhuvat uusilla kielillä." Riemuitsin valtavasti, koska ajattelin tuota Jeesuksen lupausta, ja että se toimii minun elämässäni tässä ja nyt. Jos tämä on totta ja toimii, niin kaikki muukin mitä Raamatussa on kirjoitettu on totta. Näin ajattelin mielessäni. Mikä valtava ilo. Jeesus näytti nyt lopullisesti tunnustavansa uskoni Häneen. Eihän Hän muuten olisi kastanut minua Pyhällä Hengellä (Mark 1:8).

        Seuraavana päivänä menin erään uskovan kaverini luokse. Lähdimme kävelemään metsään ennen illan kokouksen alkamista jotta voisimme ylistää Herraa vapaasti häiritsemättä toisia ihmisiä. Kaverini puhui useita kieliä joita hän ei osaa. Hän puhui siis kielillä 1 Kor 12 ja 14 luvun mukaisesti. Hän puhui venäjää ja jotain ranskan sukuista kieltä vaihdellen kieliä. Minä taas sitä tuntematonta kieltä, jonka juuri olin saanut Herralta lahjaksi. Ylistimme Jeesusta metsässä uusilla kielillä ja meillä oli todella siunattu kävelylenkki. Kaverini ei tarvinnut kuin sanoa: "Kiitos Jeesus," niin silloin koin valtavan sisäisen ilon ja maljani vuoti yli ja kieleni kääntyi kielilläpuhumiseksi. Koin kirjaimellisesti että sisälläni virtasi elävän veden lähde (Joh 7:38) Suomen kieli ei enää riittänyt ylistämään Jeesusta. Kaverini Jeesus oli kasvanut. Hän sanoi leikillisesti: ”Kuulehan jaikal, ennen minulla oli niin pieni Jeesus että Hän olisi taskuun mahtunut, mutta nyt…” Silloin minä taas puhkesin ylistämään Jeesusta kielillä. Mikä ilo, mikä vapaus!

        Tultuamme kokouspaikalle, istuimme salin perälle. Meidän takanamme istui muutama teinityttö. Tytöt sipisivät ja naurahtelivat koko kokouksen ajan. Minulla oli vaikeuksia pitää suuni kiinni ja olla hiljaa sillä, -niin siunattu oli tuo kokous. Jumalan läsnäolo oli voimakas. Maljani vuotaessa yli tulvi kielilläpuhumiseni. Minä pelkäsin häiritseväni kokousta. Silloin kaverini teki minulle yllättävän kysymyksen. Hän kysyi, jos tyttöjen sipinä ja nauruntirskahdukset häiritsevät minua. Minulla oli sellainen rauha, ettei minua olisi häirinnyt, vaikka juna olisi ajanut ohi metrin päästä minusta. Siksi kysymys huvitti ja kiusasikin minua; tuoko sipinä häiritsisi minua? Kokouksen lopussa menin taas Herran palvelijoiden kätten alle siunattavaksi. He pyysivät minua ylistämään Jeesusta sillä kielellä, jonka olen juuri saanut. Kun aukaisin suuni ja aloin puhumaan kielillä, tuli ylleni valtava Jumalan voima. Puhuin nyt niin voimakkaasti uudella kielellä, että koko sali raikui ja kaikki sen kuulivat. Hetken kuluttua Herran palvelija sanoi: "Riittää." Silloin kielilläpuhuminen loppui niin kuin olisi puukolla katkaistu. Herran palvelija tunnisti puhumani kielen. Hän oli näet lähetyssaarnaaja ja oli kuullut tuota kieltä lähetyskentällä, jolla oli työskennellyt.

        jatkuu...

        Tämän jälkeen kävelin vapaasti kokoussalissa. Uskovia istui vielä paikoillaan. Osa oli jo lähtenyt ulos. Herran Henki veti minua kohti erästä veljeä. Henki kehotti voimakkaasti panemaan käteni tämän veljen päälle. En olisi millään tahtonut mennä hänen luokseen ja panna käsiäni hänen päälleen. Olin hyvin ujo ja arka. Ajattelin että mikä minä olen siunaamaan tuota vanhaa uskovaa joka seurakunnassa saarnaa Jumalan Sanaa. Henki veti kuitenkin minua tekemään niin kuin Hän tahtoi. Kävelin veljen luokse ja panin vastahakoisesti käteni hänen päälleen. Pyhän Hengen voima vaikutti niin että puhuin voimakkaasti kielillä.

        Monia vuosia tämän tapauksen jälkeen keskustelin tuo veljen kanssa tästä kokouksesta ja tapahtumista siellä. Hän kertoi minulle, että hänellä oli juuri tuolloin ollut erittäin vaikea aika. Minun rukoukseni kielilläpuhuen Hengessä oli vapauttanut hänet niistä paineista joiden alla hän oli taistellut. Näin Pyhä Henki toimii niiden kautta, jotka Hän saa valtaansa. Oikeastaan minä en rukoillut hänen puolestaan kielillä puhuen. Minä koin koko rukouksen ajan ettei minun pitäisi tehdä näin. Minä siis itse vastustin sitä mitä Pyhä Henki teki kauttani. Minä kuitenkin antauduin Pyhän Henen valtaan ja Hänen käytettäväkseen. Pyhä Henki rukoili minun kauttani.

        Tämän kokoussarjan aikana monet uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä.
        Minun kertomukseni on vain yksi tapaus monien joukossa.

        Siunausta jaikal


      • Jasuliinikko
        jaikal kirjoitti:

        Olen huomannut, että monet uskovat vaeltavat koko ikänsä hengellisessä erämaassa. He eivät ole koskaan kokeneet Pyhän Hengen täyteyttä.
        Tästä on seurauksena hengellinen kuivuus. Hengellisessä kuivuudessa ei kuitenkaan kenenkää tarvitse jatkuvasti olla. Herra haluaa antaa elävää vettä juodaksemme (Joh 7:37). Raamatun mukaan vain tottelemattomat ihmiset vaeltavat hengellisessä kuivuudessa (Psal 68:7). Jumala vaatii meitä uskovia tottelemaan Hänen kirjoitettua Sanaansa. Kun tottelemme Sanaa, silloin Hän antaa Pyhän Henkensä meille.
        Ei ole kysymys siitä kuinka hyvin onnistumme, eikä ansioista, vaan siitä, että tahdomme sydämestämme seurata Herraa Jeesusta Kristusta Hänelle kuuliaisena (Room 1:5, 6:16-23). Emme siis ole tahallamme tottelemattomia.

        Sinä, joka et ole mennyt uskovien upotuskasteelle ja odotat Pyhän Hengen täyteyttä, unohda se. Ensin usko, sitten kuuliaisuus joka vie vanhan Aatun tai Eevan kasteen hautaan. Sitten Pyhän Hengen kaste.
        Uskovien upotuskasteeseen sisältyy suuri siunaus. Olet ehkä taistellut tämän kysymyksen kanssa. Kerron sinulle oman kokemukseni.

        Itse olin tuon kysymyksen edessä kevättalvella v.1991. Olin tullut uskoon ja Jumala johdatti minut helluntaiseurakuntaan. Ennen uskoontuloani minulla ei ollut mitään tarkoitusta liittyä helluntaiseurakuntaan. Hehän olivat mielestäni harhaoppisia hihhuleita, joita tulisi välttää. Nyt kuitenkin olin saanut suuren Jumalan Sanan nälän. Havaitsin helluntailaiset rakkaiksi sisariksi ja veljiksi. He rakastivat minua ja minä heitä. Halusin nyt käydä kaikissa seurakunnan järjestämissä tilaisuuksissa ja liittyä seurakunnan jäseneksi.

        Mutta, oli yksi ongelma. Tiesin helluntailaisten kastavan upottamalla jokaisen seurakunnan jäseneksi pyrkivän. En voinut ajatellakaan vain käyvän kaikissa tilaisuuksissa liittymättä jäseneksi seurakuntaan. Ajattelin sen olevan seurakunnan hyväksikäyttöä. Koin olevani yksi heistä. Minulla oli kuitenkin luterilainen ja laestadiolainen tausta. Miten saisin tietää mikä kaste olisi se oikea kaste, jonka Jumala on säätänyt ja jonka Hän hyväksyy? Tässäpä kysymys. Tiesin vastauksen, jos kysyisin ihmisiltä. Vastaus riippuisi siitä, minkä seurakunnan edustajalta kysyisin. En näin ollen voinut kysyä ihmisiltä. Olin epävarma siitä mitä tehdä, kunnes huomasin, että voisin kysyä suoraan Jumalalta. Näin teinkin. Herra sanoi lyhyesti ja ytimekkäästi: "lue Raamattua". Luin Raamattua ja huomasin uskovien upotuskasteen raamatulliseksi ja oikeaksi kasteeksi. En löytänyt yhtään Raamatun jaetta, jossa olisi käsketty kastaa ja kastettu sylivauvoja. Niin pyysin seurakunnan pastoria kastamaan minut. Minut kastettiin toukokuussa 1991 uskovien upotuskasteella. Se oli siunattu tilaisuus.

        Seuraava päivä oli todella erikoinen. Olin niin valtavan rakkauden ympäröimä heti aamulla herättyäni, että koin uivani Jumalan rakkaudessa. Tuntui kuin kävelisin metrin maanpinnan yläpuolella. Jumalan läsnäolo oli niin valtava. Jumalan rakkaus murti minut täysin. Kyynelehdin koko päivän aamusta iltaan. Hän rakasti minua ja minä Häntä. En ole koskaan ennen sitä, enkä sen jälkeen kokenut mitään niin suurta rakkautta. Olin vanhempieni kanssa veljeni luona tuon päivän. He puhelivat maallisia asioita ja minä ihmettelin sitä. Kuinka he voivat puhua noin vähäpätöisiä asioita kun minä kirjaimellisesti uin Jumalan läsnäolossa ja rakkaudessa? Eivätkö he näe ja ymmärrä mitä minulle tapahtuu? Näin ajattelin.

        jatkuu....

        Ei Jumala toimi ihmisten tekemien sääntöjen mukaan. Ei Jeesuskaan kysellyt ihmisiltä olivatko he ottaneet Johanneksen kasteen, ennenkuin hän paransi heidät tai ennenkuin hän kysyi, että uskotko? Pietarin puhe Corneliuksen kodissa; Apt. 10: 34-48, tarkemmin Apt. 10: 44,45,46,47,48 Toisinpäin; Johannes kastoi ihmisjoukkoja vedellä jo ennenkuin Jeesus aloitti toimintatyönsä ja kastoi Pyhällä Hengellä. Älkäämme laittako Jumalan ihmeellisiä töitä ihmisten tekemien säännöksiin tai ns. lakeihin. Usko ainoastaan.


      • VL-Poika
        jaikal kirjoitti:

        Tämän jälkeen kävelin vapaasti kokoussalissa. Uskovia istui vielä paikoillaan. Osa oli jo lähtenyt ulos. Herran Henki veti minua kohti erästä veljeä. Henki kehotti voimakkaasti panemaan käteni tämän veljen päälle. En olisi millään tahtonut mennä hänen luokseen ja panna käsiäni hänen päälleen. Olin hyvin ujo ja arka. Ajattelin että mikä minä olen siunaamaan tuota vanhaa uskovaa joka seurakunnassa saarnaa Jumalan Sanaa. Henki veti kuitenkin minua tekemään niin kuin Hän tahtoi. Kävelin veljen luokse ja panin vastahakoisesti käteni hänen päälleen. Pyhän Hengen voima vaikutti niin että puhuin voimakkaasti kielillä.

        Monia vuosia tämän tapauksen jälkeen keskustelin tuo veljen kanssa tästä kokouksesta ja tapahtumista siellä. Hän kertoi minulle, että hänellä oli juuri tuolloin ollut erittäin vaikea aika. Minun rukoukseni kielilläpuhuen Hengessä oli vapauttanut hänet niistä paineista joiden alla hän oli taistellut. Näin Pyhä Henki toimii niiden kautta, jotka Hän saa valtaansa. Oikeastaan minä en rukoillut hänen puolestaan kielillä puhuen. Minä koin koko rukouksen ajan ettei minun pitäisi tehdä näin. Minä siis itse vastustin sitä mitä Pyhä Henki teki kauttani. Minä kuitenkin antauduin Pyhän Henen valtaan ja Hänen käytettäväkseen. Pyhä Henki rukoili minun kauttani.

        Tämän kokoussarjan aikana monet uskovat täyttyivät Pyhällä Hengellä.
        Minun kertomukseni on vain yksi tapaus monien joukossa.

        Siunausta jaikal

        Hei! Oletko vanhoillislestadiolais-taustainen?! Itse olen, ja juuri herännyt ja järkyttynyt siitä kuinka eksyksissä vanhempani/sukulaiseni/kaverini ovat. Mitä teille nyt kuuluu, oletteko vielä kuulolla? Mitä teidän mielipiteenne oli helluntailaisuudesta, vai pystyykö yleistämään? Upotuskasteen vaiheilla itsekin, raamattuun perustaen, vanhempani kovasti vastaan ja järkyttyneitä siitä että olen toisiin uskontoihin "valumassa" (harhaoppisuuteen), tai jopa kieltämässä uskoni (??).


      • jumala-kanssamme
        VL-Poika kirjoitti:

        Hei! Oletko vanhoillislestadiolais-taustainen?! Itse olen, ja juuri herännyt ja järkyttynyt siitä kuinka eksyksissä vanhempani/sukulaiseni/kaverini ovat. Mitä teille nyt kuuluu, oletteko vielä kuulolla? Mitä teidän mielipiteenne oli helluntailaisuudesta, vai pystyykö yleistämään? Upotuskasteen vaiheilla itsekin, raamattuun perustaen, vanhempani kovasti vastaan ja järkyttyneitä siitä että olen toisiin uskontoihin "valumassa" (harhaoppisuuteen), tai jopa kieltämässä uskoni (??).

        Heipähei.

        Tulin tänne kattoon josko täällä olisi mielenkiintoisia ketjua ja satuin löytämään tämän vanhan ketjun.

        Minä olen siis kuulolla ja uskossa vielä. Taustani ei ole vanhoillislestadiolainen vaikka lestadiolaisuus on vaikuttanut nuoruudessani minuunkin. Mutta minun kokema lestadiolaisuus on ollut positiivista. Kiitän Jumalaa siitä, että vanhempani eivät koskaan pakottaneet meitä seuroihin eikä kirkkoon. Eivät myöskään olleet kovin tiukkapipoisia. Saimme olla lapsia ja nuoria. Ainoa asia, mitä vanhempani ovat tehneet uskon asiaani liittyen on se, että he ovat rukoilleet lastensa puolesta koko elämänsä ajan. Olen heidän rukoustensa tulos ja rukousvastaus. Niin minulla on vain positiivisa kokemuksia lestadiolaisuudesta.

        Kirjoitan nykyisin "jumala-kanssamme" nimmarilla. Kotisivuni on samanniminen - Löydätkö sivustoni googlehaulla?


    • Anomalla uskossa

      niinkuin sen saat Jeesuksen nimessä!

    • Pyhän hengen kasteen voi saada vaikka ei kielillä puhukkaan,se ei ole ehtona.
      Koska emme voi sanella hengelle ehtoja henki jakaa lahjoja niin kuin haluaa. Toki pyytää lahjoja se on etuoikeus.

    • sappua

      Kunhan vain ilmoitat mielessäsi, että sellaisen kasteen tahtoisit niin silloin viesti on lähtenyt. Tämän jälkeen pallo on henkimaailmassa.

    • Rukoilen kielillä jo

      Pyhän Hengen kasteen yhteydessä puhutaan aina kielillä.
      Mutta nyt on pääasia, ettet rukoile itsellesi kielilläpuhumista, vaan Pyhän Hengen kastetta . Sen saatuasi puhut kielillä.

      Tutki tästä linkistä tervehenkistä opetusta aiheesta:
      http://www.fkf.net/haavisto/

      Älä kuuntele epäuskon lietsojia, jotka ovat todellisesti Pyhän Hengen vastustajia.

    • Niko.

      Pyhän Hengen armolahjoja on monia, kuten Paavali opettaa.
      Kielillä puhuminen voi olla monilla, mutta se ei tarkoita ettetkö olisi saanut Hengen kastetta.

    • ttkk

      Luterilaisilla ei ole useinkaan kielilläpuhumisen lahjaa. Profetoimisen lahja on yleisempi!

    • 12____13

      > Minun sydämeni janoaa Kristusta ja PyhänHengen täyteyttä, miten voisin täyttyä Pyhällä Hengellä, niin että puhuisin myöskin uusin kielin?

      Pyhä Henki on totuuden henki:

      "Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa."
      Joh. 16:13

      Kielillä puhuminen on asia, jonka voit saada, jos tarpeellista, mutta tärkeämpää on, että pysyt totuudessa.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä linkissä on asia selvitetty juurta jaksain. Koska olet saanut Pyhän Hengen, saat myös Pyhän Hengen kasteen katsoessasi oikean opetuksen asiasta:
      https://youtu.be/b9QMZNQVo8c

      Voiman kastetta tarjotaan kaikille!

    • Janoa Kristusta äläkä lähde noihin muiden hapatuksiin mukaan...
      Ihminen on keksinyt vaikka minkäkaista jonninjoutavaa tarinaa ja tekoja millä saada Kristuksen eteen verhoa..
      Rakasta Jumalaa , rakasta lähimmäistä kuin itseäsi ja siinä se.
      Älä eksy lihan juoniin jota muut niin hartaasti suosittelevat.
      Janoa Kristusta !

    • Anonyymi

      Ei siinä pyhää henkeä tarvitse mutta avuksi se on kun silmäilen noita italia/espanja/ranska/englanti /saksa /venäjäsanakirjojani ja olen huomannut että en tarvitse huonosti käännettyjen sarjiksien tekstityksiäkään. Ymmärrys on tärkeämpää kuin lässytys! stalingrad hans...

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olen joskus ryöminyt ahtaista paikoista mutten sentään joutunut uudelleensyntymään. Oliko se vitunkivaa vai rankkaa niin kuin ekalla kerralla?

    • Anonyymi

      Kielilläpuhuminen ja profetointi liittyvät hurmahenkisyyteen ,eikä niissä ole mitään yliluonnollista,kaikki tuo on herkkä uskoisten kuvitelmaa,(transsitilaan pääsevät kaikki jotka sitä haluavat.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ihminen tulee kastetuksi Pyhällä Hengellä kun hän pelastuu, eli juuri se mitä mainitsit sinulle tapahtuneen. Ei ole siis olemassa mitään erillistä Henkikastetta tämän jälkeen, jonka merkkinä sitten puhuttaisiin kielillä, ellei kyseessä ole demoninen henki, joka haluaa eksyttää pelastuneen. (On kyllä olemassa toisia Jeesuksia ja toisia henkiä, joita tarjoillaan paljon ns. oikeana menona ja siinä kohden Raamatun oppi pitäisi saada kuntoon, että voisi sanoa ei kaikelle sellaiselle.)

      Paavali sanoi, saitteko Hengen uskosta kuulemisesta... siis siitä, että kuulit että on olemassa usko joka pelastaa ihmisen, eli tuo evankeliumi Jeesuksesta. Sinä kuulit sen ja halusit pelastua sen kautta ja pelastuit. Se oli se hetki jossa sait Pyhän Hengen jota tapahtumaan Raamattu myös kutsuu kasteeksi. (ei siis mitään tekemistä veden lotraamisen kanssa)

      1 Cor 12:13  For by one Spirit are we all baptized into one body, whether we be Jews or Gentiles, whether we be bond or free; and have been all made to drink into one Spirit.

      Sinä olet siis jo saanut KAIKEN mitä pelastumisessa ja pyhityksessä Jumala antaa ihmiselle. Jotain ns. toista siunausta, jossa merkkinä olisivat kielet ja tulet jne. ja sitten vasta olisit jotenkin täysin "täynnä" mitä tarvitaan, ei Raamatusta löydy. Ennemmin siis täytä itseäsi kirjoituksilla jotka sinulla jo on - lue Raamattua ja opi asioita ja pian huomaat, että Pyhä Henki joka sinussa on johtaa sinua ja johtaisi kaikkeen totuuteen kaikissa asioissa. Hänellä on kuitenkin oma tahtinsa kullekin ihmiselle, eikä se ole jokin tasapäistämisen metodi jossain oudossa menossa, jossa et ole mitään muuta kuin rahantuoja ja taputtaja valituille rahaatekeville puhujille ja siten vain olemassaolollasi hyväksymässä aikamme uudet eksytykset Jeesuksen nimessä Kristillisyyden pariin vapaasti juoksemaan.

      Huomaat kyllä ajan kanssa, että yleensä moni ns. meillä on toinen siunaus menon kannattaja, johtaisivat sinua vain penkin lämmittäjäksi ja taputtajaksi tuollaisille valituille "jännille" korvasyyhyyn puhujille ja mahdollisimman paljon pois totuudesta, joka Raamatun mukaan koettelisi kaiken ja pitäisi VAIN sen mikä on hyvää. Näet varmasti myös ajan kanssa, että monelle tuollaisen menon kannattajalle ei Raamattu maistu ja että eivät myöskään suostu uskomaan sitä mitä Raamattu sanoo heidän suosikkioppejaan vastaan. Sellaisen hengen menoon ei siis kannata lähteä. Se on sitä toisen Jeesuksen ja toisen hengen menoa, josta Paavali varoitti (2 Kor 11:4) oli se nimetty miten Kristillisesti tahansa. Seiso siis vain uskossa joka syntyy Raamatun mukaan kirjoituksien uskomisesta (Room 10:17), ei siitä mitä joku penkinlämmittäjä hurlumhein puhujien kannattaja koittaa sinua asioista vakuuttaa ja pelotella. Menestystä siis Raamatun ja uskon kanssa elämääsi ja muista, että Herra on hyvä,

    • Jos koet olevasi "uudesti syntynyt", mutta ilman Pyhää Henkeä, sinut on ihmsikäsien alla synnytetty Saatanan armo hengellä.

      Pyhä Henki annetaan niille, jotka tottelevat Jumalaa.

    • Anonyymi

      Vanhankehnon vastaanottaneet,syntejään ahneuksissaan tunnustelleet lahkolaiset,täysin ymmärtämättömät pakanat ovat ottaneet saatanan itseensä "pyhän hengen kasteen"kautta,jotkut tietämättätään,suurin osa täysin tietoisesti,saadakseen saatanalta kaikenlaista hyväskää..HÄVETKÄÄ!!!

    • Anonyymi

      Kun vietät yön papin kanssa niin pappi kastaa sinut peiton alla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      110
      1927
    2. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      9
      1589
    3. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      13
      1539
    4. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      81
      1487
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      151
      1435
    6. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      107
      1380
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      23
      1337
    8. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      649
      1246
    9. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      16
      1167
    10. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      1118
    Aihe