Octavian päivävalot.

350

Olen ihmetellyt uudessa Octaviassa olevia päiväajovaloja, jotka sijaitsevat sumuvalon kohdalla. Siellä on ilmeisesti halogeenipolttimo? Olen ymmärtänyt tämän päiväajovaloasian niin, että sillä haetaan pienempää kulutusta ja päästöjä. En tiedä, minkä tehoiset polttimot siellä on, mutta halogeenipolttimothan ovat joka tapauksessa enemmän virtaa ottavia kuin esim. Octavia RS:ssä käytettävät ledit. Joten mikä ihme on "perus-Octavian" päivävalojen pointti? Kertokaa.

65

8535

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cc-xx-zz

      joka tapauskessa se päivänvalo vie vähemmän virtaa kuin ksenon-polttimoin varustettu pääajovalo. Ja kuluessaan halvempi vaihtaa kuin ksenon-lamppu.

      • pää-valopää

        muuten kyllä vie


      • pysyvät pinnalla
        pää-valopää kirjoitti:

        muuten kyllä vie

        Jaa eivai. Ettei vaan olisi päiväajovaloissa 2x 21 W hehkut, mikä vie siis paljon vähemmän virtaa kuin

        - 2x35 W xenonpolttimot liitäntälaitehäviöt päälle (eli yht. jotain 2x40...45 W)
        - etu takavalot rek. kilven valo, siis 5-10 kpl 5-10 W lamppuja ...vai palaako Sotkassa takavalot aina
        - mittarivalaistus, vanhemmissa autoissa n 8 kpl 1,2 W lamppuja, nykyään onneksi pääasiassa ledejä

        Mut siis kuitenkin nykyautoissa ajovalot vie 100-200 W, joten aika paljon on mahdollista päiväajovaloloilla säästää ... vaikka ne päiväajovalot olisivatkin hehkulamppuja.


      • Renkkunen
        pysyvät pinnalla kirjoitti:

        Jaa eivai. Ettei vaan olisi päiväajovaloissa 2x 21 W hehkut, mikä vie siis paljon vähemmän virtaa kuin

        - 2x35 W xenonpolttimot liitäntälaitehäviöt päälle (eli yht. jotain 2x40...45 W)
        - etu takavalot rek. kilven valo, siis 5-10 kpl 5-10 W lamppuja ...vai palaako Sotkassa takavalot aina
        - mittarivalaistus, vanhemmissa autoissa n 8 kpl 1,2 W lamppuja, nykyään onneksi pääasiassa ledejä

        Mut siis kuitenkin nykyautoissa ajovalot vie 100-200 W, joten aika paljon on mahdollista päiväajovaloloilla säästää ... vaikka ne päiväajovalot olisivatkin hehkulamppuja.

        Ne voidaan koodata palamaan tai sitten ei. Mutta mittarivaloja ei Octaviassa päiväkäytössä ole päällä.


      • Mersulla ajava
        Renkkunen kirjoitti:

        Ne voidaan koodata palamaan tai sitten ei. Mutta mittarivaloja ei Octaviassa päiväkäytössä ole päällä.

        Jos ajat jatkuvasti 200-300 km päivässä niin huomiovaloilla ajaessa saat muutaman gramman säästön. Tavalliselle autoilijalle on yks hailee mitä valoja polttaa ellei sitten omista Mersua missä tietokone määrää mitä valoja poltetaan.


      • SatuaHassia
        Mersulla ajava kirjoitti:

        Jos ajat jatkuvasti 200-300 km päivässä niin huomiovaloilla ajaessa saat muutaman gramman säästön. Tavalliselle autoilijalle on yks hailee mitä valoja polttaa ellei sitten omista Mersua missä tietokone määrää mitä valoja poltetaan.

        Koko valojupakka on taas tyhmien ja tietämättömien meppien aikaansaannosta. Brysselin viisaat on keksineet, että kun eteen laitetaan pienemmät tuikut ja perävalot sammutetaan, niin maailma pelastuu. Ja ei kun direktiivejä säätämään!


      • .....
        Mersulla ajava kirjoitti:

        Jos ajat jatkuvasti 200-300 km päivässä niin huomiovaloilla ajaessa saat muutaman gramman säästön. Tavalliselle autoilijalle on yks hailee mitä valoja polttaa ellei sitten omista Mersua missä tietokone määrää mitä valoja poltetaan.

        Se tietokone mitään määrää, mitä valoja poltetaan, vaan hämärätunnistin, sama se on Superbissani, joka tilanteen mukaan vaihtaa päiväajovaloille tai ksenoneille, painakaa nyt kaaliin, että huomiovalot on eri kuin päiväajovalot, huomiovalot palaa ainakin Superbissa täysin eri paikassa, kuin päiväajovalot.


      • Parsa ja tilli
        ..... kirjoitti:

        Se tietokone mitään määrää, mitä valoja poltetaan, vaan hämärätunnistin, sama se on Superbissani, joka tilanteen mukaan vaihtaa päiväajovaloille tai ksenoneille, painakaa nyt kaaliin, että huomiovalot on eri kuin päiväajovalot, huomiovalot palaa ainakin Superbissa täysin eri paikassa, kuin päiväajovalot.

        Päiväajovalot on nykyaikaisempi nimitys huomiovaloille. Olisin vahvasti sitä mieltä, että tuskinpa Superbissakaan on kaksia huomiovaloja. Onkohan kysymys parkkivaloista?


      • Mersumies aina ja ny
        ..... kirjoitti:

        Se tietokone mitään määrää, mitä valoja poltetaan, vaan hämärätunnistin, sama se on Superbissani, joka tilanteen mukaan vaihtaa päiväajovaloille tai ksenoneille, painakaa nyt kaaliin, että huomiovalot on eri kuin päiväajovalot, huomiovalot palaa ainakin Superbissa täysin eri paikassa, kuin päiväajovalot.

        Sullahan on toi pappamalli Superbissasi. Taidat olla itsekkin ikäukkoja kun horiset. Aikasemmin sanoin että tietokone määrää mitä valoja poltetaan niin se on Mersussa. Yksi hämäräkytkin ei kerkiä esim yöllä kun tulee vastaantulija vaihtaa puolikkaille tai kun tulee katuvalot niin taas pitkät pois. Sen se sensori tunnistaa kun aamu alkaa sarastaa vaihtaa päivävalot päälle. Esim kabiinista lähtee ylimääräiset mittarivalot ja keulalta xenonit ja syttyy huomioledit puskurin alla.
        Esin yölliseen salamaniskuun ne eivät kerkiä reagoida.


      • ....
        Mersumies aina ja ny kirjoitti:

        Sullahan on toi pappamalli Superbissasi. Taidat olla itsekkin ikäukkoja kun horiset. Aikasemmin sanoin että tietokone määrää mitä valoja poltetaan niin se on Mersussa. Yksi hämäräkytkin ei kerkiä esim yöllä kun tulee vastaantulija vaihtaa puolikkaille tai kun tulee katuvalot niin taas pitkät pois. Sen se sensori tunnistaa kun aamu alkaa sarastaa vaihtaa päivävalot päälle. Esim kabiinista lähtee ylimääräiset mittarivalot ja keulalta xenonit ja syttyy huomioledit puskurin alla.
        Esin yölliseen salamaniskuun ne eivät kerkiä reagoida.

        Sä valopää horisemaan sinne metsään romu mersusi kanssa ja mieti vaikka, mitä se tietokone määrää. Superbissa päättää kuski, ei auto. Kuka vittu on väittänyt tuota kaikkea, mitä sä tuolla yrität sönköttää noista valoista, luetun ymmärtäminen on kakaralla täysin kateissa. Tommosen mersuhomon kun sais kerran hollille, ni niittais jabin nenään, mutta kun ne raukat piileskelee miettimässä valopääasioitansa.


      • Shitbullia
        Mersumies aina ja ny kirjoitti:

        Sullahan on toi pappamalli Superbissasi. Taidat olla itsekkin ikäukkoja kun horiset. Aikasemmin sanoin että tietokone määrää mitä valoja poltetaan niin se on Mersussa. Yksi hämäräkytkin ei kerkiä esim yöllä kun tulee vastaantulija vaihtaa puolikkaille tai kun tulee katuvalot niin taas pitkät pois. Sen se sensori tunnistaa kun aamu alkaa sarastaa vaihtaa päivävalot päälle. Esim kabiinista lähtee ylimääräiset mittarivalot ja keulalta xenonit ja syttyy huomioledit puskurin alla.
        Esin yölliseen salamaniskuun ne eivät kerkiä reagoida.

        Mistäs se mersun tietokone sitten tietää valoja vaihtaa? Varmaan peilaa satelliitin kautta? No ei! Mersumies höpöttää semmosia ettei ittekään tajua mitä selittää. Mitä ihmettä salamaniskut tähän liittyy? Mersumies taitaa lähennellä seittemääkymppiä, se taitaa olla keski-ikä mersukuskeilla.


      • Mersumies aina
        Shitbullia kirjoitti:

        Mistäs se mersun tietokone sitten tietää valoja vaihtaa? Varmaan peilaa satelliitin kautta? No ei! Mersumies höpöttää semmosia ettei ittekään tajua mitä selittää. Mitä ihmettä salamaniskut tähän liittyy? Mersumies taitaa lähennellä seittemääkymppiä, se taitaa olla keski-ikä mersukuskeilla.

        Johan Skodamiehet älähtivät mutta ei ihme kun ei ole varaa ajaa muilla merkeillä.


      • 13+20=?
        Mersumies aina kirjoitti:

        Johan Skodamiehet älähtivät mutta ei ihme kun ei ole varaa ajaa muilla merkeillä.

        En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta aika epätoivoista sinun on väittää vastaan. Mersun otat esiin kun puhutaan Skodasta - jo niiden rinnastaminen samassa keskutelussa tarkoittaa, että Skodaa arvostat yhtä korkealle, joten miksi enää koitat muuta väittää?
        Olisi se noloa jos kaikki olisi puolet halvemmassa Skodassa yhtä hyvin kuin Mersussa, joten miksi edes koitat vääntää varusteiden erilaisuudella?

        Aika epätoivoista tuo vänkäämisesi.


      • Shitbullia taas
        Mersumies aina kirjoitti:

        Johan Skodamiehet älähtivät mutta ei ihme kun ei ole varaa ajaa muilla merkeillä.

        Tai jos olet niin ajat jollain hikisellä tuontimersulla vuosimallia 1996.

        Kun ei pysty mitään muuta järkevää kirjoittamaan, niin silloin heitetään aina tuo iänikuinen kulahtanut nettifraasi ettei ole varaa.


      • Mesemiesaina
        Shitbullia taas kirjoitti:

        Tai jos olet niin ajat jollain hikisellä tuontimersulla vuosimallia 1996.

        Kun ei pysty mitään muuta järkevää kirjoittamaan, niin silloin heitetään aina tuo iänikuinen kulahtanut nettifraasi ettei ole varaa.

        Ajan tolla


      • .....
        Mesemiesaina kirjoitti:

        Ajan tolla

        Toi sun köyhyys paljastui. Tuolla ensimmäinen myytävänä ollut sattui silmään kaikilla herkuilla, vuosimalli oli uudempi -05 ja ajettu vähän päälle 100 tkm, hinta 26.600.- oma Superbini uutena oli 39.000.-, joten kaikki provoilijat vois pikkuhiljaa jättää ton halpa-auto sanan historiaan. Vaikka joku ajaa 20 vuotta vanhalla mersulla, bemarilla jne, niin ne on aina joidenkin typeryksien mielestä parempia, kuin uudet Skodat, mallista riippuen.


      • mersumiesaina
        ..... kirjoitti:

        Toi sun köyhyys paljastui. Tuolla ensimmäinen myytävänä ollut sattui silmään kaikilla herkuilla, vuosimalli oli uudempi -05 ja ajettu vähän päälle 100 tkm, hinta 26.600.- oma Superbini uutena oli 39.000.-, joten kaikki provoilijat vois pikkuhiljaa jättää ton halpa-auto sanan historiaan. Vaikka joku ajaa 20 vuotta vanhalla mersulla, bemarilla jne, niin ne on aina joidenkin typeryksien mielestä parempia, kuin uudet Skodat, mallista riippuen.

        Et varmaan tiennyt että toi mun Mersu maksoi uutena 78 tuhatta ja sun katiska kun on kuusi vuotta vanha ja ajettu 150 tuh niin siitä maksetaan enåå 1000 euroa korkeintaan.


      • H.Hanhi
        mersumiesaina kirjoitti:

        Et varmaan tiennyt että toi mun Mersu maksoi uutena 78 tuhatta ja sun katiska kun on kuusi vuotta vanha ja ajettu 150 tuh niin siitä maksetaan enåå 1000 euroa korkeintaan.

        mitäs se pappamersun kuljettaja noin kauheesti kiihtyy. Mersu ei ainakaan noin kovasti kiihdy.

        Arvonalennus on siitä hauska, että se on kaikilla autoilla prosentuaalisesti samaa luokkaa. Toisin sanoen, kalliimmassa autossa hinta tippuu suhteessa paljon enemmän. Illalla saa hyvin unen päästä kiinni, kun nukkumaan mennessä miettii, kuinka autosta haihtuu yön aikana paljon arvosta pois.


      • .....
        mersumiesaina kirjoitti:

        Et varmaan tiennyt että toi mun Mersu maksoi uutena 78 tuhatta ja sun katiska kun on kuusi vuotta vanha ja ajettu 150 tuh niin siitä maksetaan enåå 1000 euroa korkeintaan.

        Et varmaan tiedä, että mun ei noin vanhoja autoja tarvitse edes harkita, kysymys oli siitä, mitä SINÄ, olet siitä joutunut maksamaan, eli sulla on halpa-auto, sitä ei muuksi väännetyksi saa. Aivan turha hehkuttaa, mitä se on maksanut vuonna joskus, jokuhan sen on maksanut, mutta niinkuin kirjoitin, et sinä.


      • MB E 320 Cdi
        H.Hanhi kirjoitti:

        mitäs se pappamersun kuljettaja noin kauheesti kiihtyy. Mersu ei ainakaan noin kovasti kiihdy.

        Arvonalennus on siitä hauska, että se on kaikilla autoilla prosentuaalisesti samaa luokkaa. Toisin sanoen, kalliimmassa autossa hinta tippuu suhteessa paljon enemmän. Illalla saa hyvin unen päästä kiinni, kun nukkumaan mennessä miettii, kuinka autosta haihtuu yön aikana paljon arvosta pois.

        Teille Skodalla ajavat tiedoksi MB E 320 tehoista niin Diisselistä lähtee 203 hp ja teidän Diisselistä reilu 100 hp. Lähde siinä viivalle sitten. Pensakoneesta saatte hikiset 160 hp ulos mutta 320 mb lähtee 230 hp. Repikää siitä. On tehokkaita Skodiakin mutta ne on valtion käytössä koska eihän niin tehokkaita vehkeitä uskalla papoille antaa.


      • Hohhoijakkaa
        MB E 320 Cdi kirjoitti:

        Teille Skodalla ajavat tiedoksi MB E 320 tehoista niin Diisselistä lähtee 203 hp ja teidän Diisselistä reilu 100 hp. Lähde siinä viivalle sitten. Pensakoneesta saatte hikiset 160 hp ulos mutta 320 mb lähtee 230 hp. Repikää siitä. On tehokkaita Skodiakin mutta ne on valtion käytössä koska eihän niin tehokkaita vehkeitä uskalla papoille antaa.

        Kuviteltu mersu kiihtyy nollasta sataan arviolta 8 sekunnissa, en jaksanut lähteä kaivelemaan oikeita tietoja. Samaan pystyy vakio Octavia 1.8TSI bensakoneella tai RS 2 litran dieselkoneella. Ei ne suuret tehot auta jos elopainoa on kovasti. Läski kuljettaja siihen vielä päälle.


      • Toinen mersumies
        ..... kirjoitti:

        Et varmaan tiedä, että mun ei noin vanhoja autoja tarvitse edes harkita, kysymys oli siitä, mitä SINÄ, olet siitä joutunut maksamaan, eli sulla on halpa-auto, sitä ei muuksi väännetyksi saa. Aivan turha hehkuttaa, mitä se on maksanut vuonna joskus, jokuhan sen on maksanut, mutta niinkuin kirjoitin, et sinä.

        Ettekö ymmärrä Skodamiehet että mersumies vedättää teitä


      • zkodamiez
        Toinen mersumies kirjoitti:

        Ettekö ymmärrä Skodamiehet että mersumies vedättää teitä

        me vedätämme mersumiestä


      • nikkelisnokkelis
        Toinen mersumies kirjoitti:

        Ettekö ymmärrä Skodamiehet että mersumies vedättää teitä

        mersumiehet, teillä on huonolaatuinen auto SAKSALAISENautolehden mukaan. Suzukikin oli parempilaatuinen. Vaihtakaa Suzuki Alto, niin vaikutatte fiksuilta ympäristötietoisilta järkeviltä ihmisiltä. Mutta asiaan, varmaan mersumiehiä nyppii kun VEHO mainostaa isolla Skodaa, ei ihme että huutelevat palstalla.


      • Halogenidi

        Hehkulanka on wolframia, ja se voi olla 'tyhjiössä' tai tilassa, johon on päästetty hieman jotain halogeenia, jonka tarkoituksena on estää hehkulankasta irtoilevien atomien fiksautuminen lampun lasiin.


      • ,_;_
        Renkkunen kirjoitti:

        Ne voidaan koodata palamaan tai sitten ei. Mutta mittarivaloja ei Octaviassa päiväkäytössä ole päällä.

        On, vaikka ne ei päivällä näykään, sen takia pidän niitä himmeällä.


      • T Y H M Ä
        mersumiesaina kirjoitti:

        Et varmaan tiennyt että toi mun Mersu maksoi uutena 78 tuhatta ja sun katiska kun on kuusi vuotta vanha ja ajettu 150 tuh niin siitä maksetaan enåå 1000 euroa korkeintaan.

        Täh. Sun mersu maksoi uutena muutaman kympin, jota sä et edelleenkään ole maksanut ja vertailukohteeksi otat 6 vuotta vanhan 150 tkm ajetun Superbin, onneksi toi sun järjenjuoksu tuli kaikille täällä lukijoille selväksi, olet Tyhmä.


      • ?????
        MB E 320 Cdi kirjoitti:

        Teille Skodalla ajavat tiedoksi MB E 320 tehoista niin Diisselistä lähtee 203 hp ja teidän Diisselistä reilu 100 hp. Lähde siinä viivalle sitten. Pensakoneesta saatte hikiset 160 hp ulos mutta 320 mb lähtee 230 hp. Repikää siitä. On tehokkaita Skodiakin mutta ne on valtion käytössä koska eihän niin tehokkaita vehkeitä uskalla papoille antaa.

        Myös tiedoksi, Skodan Disukasta lähtee 170 hv ja bensakoneesta yli 200 hv, eikä ne ole valtion käytössä, jopa sun, jos sulla olisi varaa. Sen verran vielä tehoista, paperillahan ne ovat hieman pienemmät, mutta kiihtyvyysarvot esim. yli 200 hv Skodassa vähän päälle 7 sekkaa, mites se oli mersussa?


      • Huuli pyäreenä
        ,_;_ kirjoitti:

        On, vaikka ne ei päivällä näykään, sen takia pidän niitä himmeällä.

        Pidät takavaloja himmeällä? Miten se tapahtuu? n ole tiennytkään että Superbissa takavaloille on samanlainen potikka kuin kojetaulun valoille!


      • JAB-NENÄÄN
        Huuli pyäreenä kirjoitti:

        Pidät takavaloja himmeällä? Miten se tapahtuu? n ole tiennytkään että Superbissa takavaloille on samanlainen potikka kuin kojetaulun valoille!

        Pyöree. kuka on sanonut pitävänsä takavaloja himmeänä, kyse oli kojelautavaloista. Himmeä.


      • Skoda vuodesta-59
        Mersumies aina ja ny kirjoitti:

        Sullahan on toi pappamalli Superbissasi. Taidat olla itsekkin ikäukkoja kun horiset. Aikasemmin sanoin että tietokone määrää mitä valoja poltetaan niin se on Mersussa. Yksi hämäräkytkin ei kerkiä esim yöllä kun tulee vastaantulija vaihtaa puolikkaille tai kun tulee katuvalot niin taas pitkät pois. Sen se sensori tunnistaa kun aamu alkaa sarastaa vaihtaa päivävalot päälle. Esim kabiinista lähtee ylimääräiset mittarivalot ja keulalta xenonit ja syttyy huomioledit puskurin alla.
        Esin yölliseen salamaniskuun ne eivät kerkiä reagoida.

        Mersut ajelee ilman valoja. Puuttuuko ajovaloautomatiikka ?


      • 20 v akkukauppiaana
        pysyvät pinnalla kirjoitti:

        Jaa eivai. Ettei vaan olisi päiväajovaloissa 2x 21 W hehkut, mikä vie siis paljon vähemmän virtaa kuin

        - 2x35 W xenonpolttimot liitäntälaitehäviöt päälle (eli yht. jotain 2x40...45 W)
        - etu takavalot rek. kilven valo, siis 5-10 kpl 5-10 W lamppuja ...vai palaako Sotkassa takavalot aina
        - mittarivalaistus, vanhemmissa autoissa n 8 kpl 1,2 W lamppuja, nykyään onneksi pääasiassa ledejä

        Mut siis kuitenkin nykyautoissa ajovalot vie 100-200 W, joten aika paljon on mahdollista päiväajovaloloilla säästää ... vaikka ne päiväajovalot olisivatkin hehkulamppuja.

        Empiirinen havaintosi,edustaa liian kapeaa otosta.
        Mitään sen ihmeellisempää ei tapahdu,vaikka
        ajelet päivittäin normaalit ajovalot päällä.
        Akun käyttöikä ei oleellisesti muutu,eikä muitakaan
        ylimääräisiä kustannuksia tule pa-tippaa lukuunottamatta.

        Vtu jos ne sokotan päivävalot näkyis edes kunnolla,stana-mut ei.


      • Kuusessa ollaa
        Mersumies aina ja ny kirjoitti:

        Sullahan on toi pappamalli Superbissasi. Taidat olla itsekkin ikäukkoja kun horiset. Aikasemmin sanoin että tietokone määrää mitä valoja poltetaan niin se on Mersussa. Yksi hämäräkytkin ei kerkiä esim yöllä kun tulee vastaantulija vaihtaa puolikkaille tai kun tulee katuvalot niin taas pitkät pois. Sen se sensori tunnistaa kun aamu alkaa sarastaa vaihtaa päivävalot päälle. Esim kabiinista lähtee ylimääräiset mittarivalot ja keulalta xenonit ja syttyy huomioledit puskurin alla.
        Esin yölliseen salamaniskuun ne eivät kerkiä reagoida.

        vejä käteen ja suksi sudaniin.


      • No onhan se!
        Mesemiesaina kirjoitti:

        Ajan tolla

        Tuohan on vanha paska.


      • elämän vaikeus
        No onhan se! kirjoitti:

        Tuohan on vanha paska.

        ja tuon sylkäisyn sitten päätit suorittaa vanhaan ketjuun jossa on puhuttu ihan muusta asiasta, tyhmä pässinpää!!


      • Pruiskista
        elämän vaikeus kirjoitti:

        ja tuon sylkäisyn sitten päätit suorittaa vanhaan ketjuun jossa on puhuttu ihan muusta asiasta, tyhmä pässinpää!!

        Loiskista. Tuliko perille?


      • vamhaketjuylö
        Skoda vuodesta-59 kirjoitti:

        Mersut ajelee ilman valoja. Puuttuuko ajovaloautomatiikka ?

        Skodat ajaa aina ilman ajovaloja..
        vitipää kuskeja... joka helv.skodas va ahuomiovalot päällä


    • rekkamies,hlinna

      Huonosti näkyvät,joten käyttäkää ajovaloja.

      • Heppimeppitappi

        direktiivitädit ovat sitä mieltä että kuluu liikaa energiaa. Takavalotkin pitäisi sammuttaa.


    • .

      Sitä olen ihmetellyt että miksi vielä käytetään halogeeneja??? 3W cree ledit ajavat päivävaloissa saman asian.
      Itsellä on led lenserin otsalamppu ja sen valolla pärjää kevyesti skootteri halogeeneille. Ja maksaa 59€

      Ei se ole taidon eikä tiedon puute, mutta jokin muu ohjaa tätä outoa valmistajien valintaa..

      • 6+20=?

        Kestävyys ja hinta ongelma. Eli kestävät LEDit maksavat paljon enemmän kuin halogeenit.
        Ongelma ei ole osaamisessa vaan kustannuksissa, kuten yleensä.


    • Aamuvalot
      • 2011

        Helvetin takia pitäisi katsella jotain vuonna 2009 kirjoittaman pässin jorinoita, nyt eletään kohta vuotta 2011.


      • Skeidis
        2011 kirjoitti:

        Helvetin takia pitäisi katsella jotain vuonna 2009 kirjoittaman pässin jorinoita, nyt eletään kohta vuotta 2011.

        Siis kohta on pahvi 2017.


    • ▄▀▄▀▄

      Onko ne kääntymisvalot toiminnassa päivälläkin? Vastaan tuli risteyksessä Superb, jolla näytti kuin toisella puolen olisi ollut sumuvalo päällä mutta toisella puolen ei. Aurinko paisteli taivaalta.

      • .....

        Kun kaksoisksenon valot on päällä, on kääntymisvalotoiminto päällä.


    • AtteA

      Aina sama juttu kun yrittää jotain tietoa hakea niin joutuu tänne lukemaan näitä pikkupoikien hiekkalaatikkoriitoja! Suomi24 lukeminen loppui minulta tähän, HYVÄSTI!

    • Vieläkö mersu kulkee? :D

    • Vepsäläisen.Eke

      Skeidaruppanan kaikki valot täys vitsi! Kuten koko hikinen säöstöpossu-kippanakin

      • lääkkissetä

        sun pää valo on täysin sammunut.


      • pisteenjakoa

        Olipa hyvin sanottu. Säästöpossukippana :)
        Pisteet siitä!!!


    • KylläJämptiOnNäin

      Skeidistit ajelee sumuvaloilla, koska heitä vaivaa krooninen henkilökohtainen sumu.

    • Sotka

      Mersumiehet on teiden aatelia, ja muutenkin erittäin sivistyneitä ihmisiä. Olen aina ollut tätä mieltä. Väistän mielelläni bussipysäkille jotta teidän ei tarvitse roikkua takapuskurissani kun ajan hitaasti. Hyvää matkaa.

    • Ppyörästäseuraava

      Mikä on koko helvetin Octavian pointti? Kertokaa

      • skoda.on.häpeä

        se on: farkku malleissa aika iso tavaratila. tosin itse ostaisin mondeon tai v70 volvon esim jos tarvisin moista tavaratilaa tai sit pakun koska pakut on octaviaa parempia ajaa ja olla kyydissä esim mb vito


      • Vepsäläinen
        skoda.on.häpeä kirjoitti:

        se on: farkku malleissa aika iso tavaratila. tosin itse ostaisin mondeon tai v70 volvon esim jos tarvisin moista tavaratilaa tai sit pakun koska pakut on octaviaa parempia ajaa ja olla kyydissä esim mb vito

        Kaikki uudet pakut on järjestään parempia ajaa kuin skoota linttanat. pysyvät myös paremmin tiellä, kun eivät huoju koko tien leveydeltä eivätkä pyri venäjälle päin kuten skeida-rötjäkkeet.


      • Sokota
        skoda.on.häpeä kirjoitti:

        se on: farkku malleissa aika iso tavaratila. tosin itse ostaisin mondeon tai v70 volvon esim jos tarvisin moista tavaratilaa tai sit pakun koska pakut on octaviaa parempia ajaa ja olla kyydissä esim mb vito

        Uudessa farkku corollassa on 10 litraa enemmän tilaa takakonassa kuin octaviassa! Vaikka corollan piti olla hirveän skidi...


    • Toteamus

      Luonnevikaiset trollit uppaavat ikivanhoja juttuja, kun niillä ei ole muuta tekemistä.

    • omistanut2010

      Jonkinverran on vielä liikenteessä noita 2010 octavioita kaikkia ei ole vielä paalattu. on kyllä tosi tökerön näköinen ja poliisien mukaan tuo päiväajovalo ratkaisu ei edes kelpaa päivävaloksi, kun on niin himmeä ja surkea. suosittelivat pitämään normi ajovaloja päällä (nekin tosin huonot ja himmeät ainakin 2010 versiossa)

      • Skodajulli

        Ei noin vanhalla kehtaa enää ajella. Kaikki vanhakoppaiset autot ovat naurettavia verrattuna uusiin malleihin.


    • Erkki.Vepsäläinen

      Ei tule ikinä skodasta autoa eikä siasta hieromalla koiraa!

      • voisitEdesYrittää

        Eikä sinusta Holisti saa yhteiskuntakelpoista ihmistä mitenkään.


    • Sarkasmi.sakari

      Hyvä nosto ja opettavainen. Vuonna 2010 skodajorma teki tällaisen aloituksen. Miksi ei ylläpito puuttunut silloin asiattomuuksiin? Miksi ei keskitytty Skodan valtaviin vikoihin ja ongelmiin, joita ei korjata koskaan eikä milloinkaan? Jos näin olisi tehty, lukuisat Skodaan ryhtyneet olisivat välttyneet kaikesta harmista, jota Skoda väistämättä tuo mukanaan.

      Skodan päiväajovalot ja virrankulutus? Voi hyvää päivää, Skodan lyhyellä elinkaarella ei ehdi edes polttimot palamaan. No, toki alkuperäiset venäläiset hehkulamppupolttimot kärvähtävät parissa päivässä...

      Ja tämä on fakta.

    • Faktapläjäys

      Venäjällä tottuivat ennen ajelemaan pelkillä parkeilla. Siitä taitaa juontua skootan heikohkot valoneuvot.

      • Sarkasmi.sakari

        Venäjällä myös irrotetaan autosta poistuttaessa kaikki, mitä ei ole lukittu paikoilleen. Naurattaa, kun skodajormakin kaalivankkurista poistuessaan kerää muovikassiin tuulilasinpyyhkijät, pölykapselit, koristelistat, sun muun "arvokkaan". Lopuksi jormazzz kaivaa takaloosterista pitkän rautaketjun, jolla kiertää auton ja lukitsee lyhtypylvääseen. Skoda naurattaa aina, erityisesti ravintolassa syödessä. Aina naurattaa SkoDA.

        Ja tämä on fakta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään

      Kaikkosen erityis­avustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po
      Maailman menoa
      121
      6030
    2. Halaisin sua mies

      Jos voisin 💗
      Ikävä
      29
      2120
    3. Onkohan meillä kummallakin joku pakkomielle toisiimme

      Vähän luulen että on..
      Ikävä
      177
      1952
    4. Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?

      gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.
      Maailman menoa
      66
      1114
    5. Mitä tämä on

      Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut
      Tunteet
      10
      1113
    6. Hyvää yötä kaivatulleni

      En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä
      Tunteet
      24
      997
    7. Olen valmis

      Kohtaamaan sinut tänä kesänä, jos sellainen sattuma osuu kohdalleni.
      Ikävä
      73
      987
    8. Nyt on konstit vähänä.

      Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,
      Kiuruvesi
      24
      902
    9. Tilinpäätösvaltuusto 27.5

      Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty
      Pyhäjärvi
      42
      897
    10. Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla

      Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I
      Suomussalmi
      12
      765
    Aihe