Hei!
Olen tutkimassa vaihtoehtoja isoisälleni, jolla olisi edessään muutto pois omasta kodista. Etsin Vantaalta erilaisia palvelutaloja, joissa olisi mahdollisuus tukipalveluihin joustavasti, pappani kun vielä pärjää mutta tarvitsee jo turvaa jos kunto alkaa jälleen heittelehtiä ja kun muistin kanssa on ollut ongelmia. Hän ei siis oikein pärjää enää yksin, mutten sanoisi häntä kovin huonokuntoiseksikaan. Hän toivoisi löytävänsä kodin Tikkurilan keskustan lähistöltä tai esimerkiksi Myyrmäen tienoilta, koska mummini on siellä hoitokodissa.
Onko jollain suositeltavaa paikkaa, millainen voisi olla hyvä? Olen Vantaan sivuilta löytänyt esim. Pähkinärinteen, Liesitorin ja Martinpuiston palvelukeskuksia Myyrmäen läheltä, sekä Tikkurilasta Suopursun ja Veturipolun palvelutalon, mutta netistä on vaikeaa löytää mitään parempia kuvailuja näistä. Siksipä ajattelin tiedustella ihmisten kokemuksia ennen kuin ehdin tässä joku päivä alkaa ottamaan soittorumbaa kyseisiin paikkoihin.
Jos jollain on läheinen palvelutalossa, olisi mielenkiintoista kuulla millaista elämä ja arki siellä on. Onko vanhus viihtynyt, kuinka hintavaa palvelutalossa asuminen on yms.
Kiitos asiallisista vastauksista!
Palvelutaloa etsimässä
3
1067
Vastaukset
- Anonyymi
😍🤗🙄
- Anonyymi
Pelottava ajatus vantaalla palvelutaloon. Suurin osa mustaa henkilökuntaa. Iljettävää kun musta koskettaa. Tosi iljettävää. Tosi huonoja kokemuksia mustista antavat vääriä lääkkeitä eivät osaa suomea lyönti kuuluu kun kulttuuriin kuuluu lyöminen. Huhhhh
- Anonyymi
Yksityinen hoivakoti paikka maksaa 5500-6000 euroa kuukaudessa. Julkiseen pääsee vain tekemällä hakemuksen hyvinvointialueelle, ennen hakemusta toki testataan kotisairaanhoitoa jne, prosessi kesti meillä 6 kk ennenkuin paikka löytyi. Tämän maksu perustuu tuloihin, ne viedään kaikki ja käteen jätetään 182 euroa kuussa. Nyt ollut 5 kk ja ei ole sopeutunut kuin osittain, seuraa on vähän, kun hoitajien aika ei siihen riitä. Hoivakodissa on paljon huonokuntoisia ja ei heitä ole mukavaa seurata, kun itse olisi sosiaalisesti aktiivinen. Tässä hoivakodissa ei käy vapaaehtoisia seurustelemassa tai ulkoiluttamassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."
Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu1133420Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...
...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä5232810- 951821
Vaikka pidät minua
Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on501376Nainen, tilanne on nyt tämä
että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä821334Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."
Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa161188- 881063
- 371037
- 871006
Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan
Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal1031004