Kissan kuolema

Surullinen.

Menetin rakkaan 14-vuotiaan tyttökissani tiistaina munuaissairauden vuoksi. Kissa on ollut minulle todella läheinen, se syntyi aikoinaan kotonani, joten se on ollut minulla koko elämänsä ajan. Suru on tietysti musertava. Haluaisin nyt paremmin tietäviltä kysyä, voiko eläimen sielu jatkaa kulkuaan fyysien kuoleman jälkeen? Tämä on ehkä joistakin naurettava kysymys, mutta kysyn tätä nyt ihan tosissani.

Uskon itse ihmisen elämän jatkumiseen kuoleman jälkeen, mutta entä eläimet? Heilläkin on jokaisella erilainen persoonallisuus, ehkäpä jotain hyönteisiä lukuunottamatta. Olisin kiitollinen jos joku osaisi vastata.

35

5250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :-)

      Minun elämäni koira kuoli reilu vuosi sitten ja murehdin aivan samaa asiaa, kun sinä nyt. Olin masentunut, itkin ja ikävöin. Yhtenä iltana esitin toiveen ylöspäin, että saisin jonkunlaisen tilinpäätöksen asialle. Halusin tietää, että onko koirani olemassa samalla tasolla, mitä ihmisten kuolemansa jälkeen uskotaan olevan. Seuraavan yönä näin unen, jossa koirani tuli viereeni minua lohduttamaan. Se ei suoranaisesti puhunut minulle äänellä, mutta jotenkin ajatustasolla se minulle viesti, että sillä on kaikki hyvin ja että se odottaa minua ja kohtaamme vielä. Aamulla herätessäni olo oli paljon parempi. Vaikka ikävä ei vieläkään ole hellittänyt, niin sain varmuuden, että lemmikitkin ovat osa sieluperhettämme ja niiden olemassaolo ja kuolema on osa meidän karmallisia oppituntejamme.

      Voimia siis sinulle kestämään surua ja muista, että ero on vain väliaikainen. Saattaa olla, että kissasi palaa maan päälle uudelleen luoksesi tai sitten tapaatte, kun sinun on aika astua ikuiseen valon ja rakkauden virtaan. Jos uuden lemmikin otat, niin karma kyllä huolehtii, että juuri se lemmikki on sinulle tarkoitettu. Se voi olla sama tai sitten ei, mutta oli se kuka tahansa, niin se on sinulle määrätty ja sinulle ennenstään tuttu ja läheinen! Asioilla on tapana järjestyä!

      • Surullinen.

        Kiitos lohdullisista sanoistasi!

        Minusta olisi aivan sydäntä särkevää ajatella, etten koskaan enää "näkisi" rakasta kissaani, vaikkakin sitten vasta oman fyysisen kuolemani jälkeen. Nämä ovat raskaita ja ahdistavia päiviä elää. Minulla on onneksi kaksi muutakin kissaa, joista on ollut todella paljon lohtua, etenkin iltaisin, kun mieli tahtoo synkistyä ja kaikki muistot tulvivat mieleen.


      • Kur Nau
        Surullinen. kirjoitti:

        Kiitos lohdullisista sanoistasi!

        Minusta olisi aivan sydäntä särkevää ajatella, etten koskaan enää "näkisi" rakasta kissaani, vaikkakin sitten vasta oman fyysisen kuolemani jälkeen. Nämä ovat raskaita ja ahdistavia päiviä elää. Minulla on onneksi kaksi muutakin kissaa, joista on ollut todella paljon lohtua, etenkin iltaisin, kun mieli tahtoo synkistyä ja kaikki muistot tulvivat mieleen.

        Paljon rakkautta saaneen kissan ja koiran sielu elää ykslönä pitempään, mutta ajan kanssa liukenee
        joukkosieluun, jalostain sitä, omalla panoksellaan.


      • Ettäs tiedät
        Kur Nau kirjoitti:

        Paljon rakkautta saaneen kissan ja koiran sielu elää ykslönä pitempään, mutta ajan kanssa liukenee
        joukkosieluun, jalostain sitä, omalla panoksellaan.

        Ei tosin ole ihmiselläkään... Ja kaikki jutut "karmasta" ja "sielunvaelluksesta" ovat samanlaista hömppää kuin Raamattu. Get real.


      • aviemore
        Surullinen. kirjoitti:

        Kiitos lohdullisista sanoistasi!

        Minusta olisi aivan sydäntä särkevää ajatella, etten koskaan enää "näkisi" rakasta kissaani, vaikkakin sitten vasta oman fyysisen kuolemani jälkeen. Nämä ovat raskaita ja ahdistavia päiviä elää. Minulla on onneksi kaksi muutakin kissaa, joista on ollut todella paljon lohtua, etenkin iltaisin, kun mieli tahtoo synkistyä ja kaikki muistot tulvivat mieleen.

        Myös eläimillä ja muista, myös ihminen on eläin, vain korkeammalla ravintoketjussa ja ehkä kehittyneempi. Osa luomakuntaa. Minun kissani ovat molemmat poistuttuaan vierailleet kotonani kuolemansa jälkeen, ennen kuin ovat jatkaneet matkaansa.


      • PÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!
        aviemore kirjoitti:

        Myös eläimillä ja muista, myös ihminen on eläin, vain korkeammalla ravintoketjussa ja ehkä kehittyneempi. Osa luomakuntaa. Minun kissani ovat molemmat poistuttuaan vierailleet kotonani kuolemansa jälkeen, ennen kuin ovat jatkaneet matkaansa.

        Voi lapsi rakas! SE ON TOTTA; Minullekin on ilmestynyt ennen lopullista häviämistä ne kaikki tuhannet itikat jotka olen tappanut.


      • sika ja kana
        PÖÖÖÖÖÖÖ!!!!! kirjoitti:

        Voi lapsi rakas! SE ON TOTTA; Minullekin on ilmestynyt ennen lopullista häviämistä ne kaikki tuhannet itikat jotka olen tappanut.

        Joo ja ne miljoonat teuraseläimet joita ei kukaan kaipaa ja minkit ja rotat niilläkin on tietty
        sielut ja kostavat niille jotka syövät niitä tai käyttävät niiden turkikset.

        I


      • Koviakin kokenut

        Minulle on aikoinaan sattunut aivan samalla lailla, monesti. Tosin ensimmäisellä kerralla mitä muistan, oli oma rakas kissani joka oli saanut virheelliset pennut ja kaikki paitsi yksi niistä olivat kuolleet, ja se yksikin oli varmasti sairas, siitä ei ollut todellakaan tarkkaa arviota vaikka olimmekin käyneet eläinlääkärillä, ei eläinlääkäri mitään pennusta sanonut. Noh, yhtenä päivänä sitten ajattelin käydä haukkaamassa happea todella raskaiden päivien jälkeen ja kun olin palaamassa kotiin todella ihmeellisesti päässäni alkoi kuulua kissan huutoa ja sen pennun vikinää, se sai minut kiirehtimään takaisin kotiin ja kun menin katsomaan kissoja, oli viimeinenkin pentu henkensä heittänyt.

        Toisen kerran kyseessä oli sairas hevoseni jolle oli jo annettu lopetuspäätös ja kun ko. päivä koitti, oli todella raskasta taas jälleen. Illalla pyysin että Unski (hevosemme) kertoisi kun pääsisi taivaaseen. Noin kaksi päivää tapahtuneen jälkeen näin unta Unskista ja vanhasta miehestä jotka ilmestyivät talliimme ja vanha mies kertoi että Unskilla on hyvä olla ja kaikki on hyvin, Unski näyttikin voivan hyvin. Siitä tiesin, että Unski oli päässyt taivaan kotiin.

        Itsekkin uskon vahvasti jälleensyntymiseen, niin ihmisten kuin eläintenkin kohdalla.


      • Bijkhn
        PÖÖÖÖÖÖÖ!!!!! kirjoitti:

        Voi lapsi rakas! SE ON TOTTA; Minullekin on ilmestynyt ennen lopullista häviämistä ne kaikki tuhannet itikat jotka olen tappanut.

        Miljardit bakteerien sielut vaativat kostoa. Miksi sinä tapoit meidät?


      • Fuck off
        Ettäs tiedät kirjoitti:

        Ei tosin ole ihmiselläkään... Ja kaikki jutut "karmasta" ja "sielunvaelluksesta" ovat samanlaista hömppää kuin Raamattu. Get real.

        Sinulla ei kyllä ole persoonaakaan saati edes kunnon pers*ttä.


      • -kerberos-
        Bijkhn kirjoitti:

        Miljardit bakteerien sielut vaativat kostoa. Miksi sinä tapoit meidät?

        Itse lähinnä ihmettelen, miksi olet noin vajakki? Oletko Itä-Helsingistä vai onko suomalainen koulujärjestelmä nykyään noin surkea, että kaltaisiasi limanuljaskoja päästetään vapaalla jalalla tietsikan ääreen?


      • usoottaielä
        sika ja kana kirjoitti:

        Joo ja ne miljoonat teuraseläimet joita ei kukaan kaipaa ja minkit ja rotat niilläkin on tietty
        sielut ja kostavat niille jotka syövät niitä tai käyttävät niiden turkikset.

        I

        Nyt puhut eläimistä jotka asuvat keskitysleireissä eli nykynavetoissa teurastamon esipihalla.
        Osuit kyllä arkaan aiheeseen ,sillä nuo eläimet eivät saa paljon rakkautta elämänsä aikana kuten jo niin suuret määrät ihmiskunnassa jotka ovat gettojen ja slummien kasvatteja ,minä en näe heissä ja eläimissä niin suurta eroa.Ihmiskunta voi vaipua hyvinkin alhaalle tasolle ,missä ei paista kuin kuun valo.No uskokoon kukin mitä uskoo,mutta minä tunnen eläimeni poismenon jälkeen käsittämätöntä kipua sydämen alueella ja kun viimeinen kissamme jäi auton alle olin sinä päivänä sairas kuin potilas ja menetin näkökyvystäni suuren osan pariin otteeseen.Kun viimein myrsky joka puhalsi kovina puuskina oli loppu ja sade alkoi ,oloni alkoi helpottua ja pian seuraavana aamuna löysimme kaikkein rakkainpamme,yliajettuna ja minä hänet hautasin aivan ja annoin Jumalan haltuun,sillä hän kuoli vain noin 2 vuotiaana.


      • Anonyymi
        Ettäs tiedät kirjoitti:

        Ei tosin ole ihmiselläkään... Ja kaikki jutut "karmasta" ja "sielunvaelluksesta" ovat samanlaista hömppää kuin Raamattu. Get real.

        No jaa, kuka mihinkin uskoo.
        Mitä on ja mitä ei ole tai onko jotain tai eikö ole mitään?

        Ei ole kukaan vielä tullut sitä kertomaan.
        Uskon asioita.
        Ei noissa toinen toistaan viisaampaa tietäjää kylläkään ole. Mikä on hömppää? Jokaisen oma asia ja oma usko.
        Saa olla.

        Mielestäni hömppää on alkaa väittämään jotain, mistä ei mitään todisteita tai tietoa ole.


    • tähtenä taivaalla

      hirveä ikävä on kisumisua. Oli paras kaverini. Voimia myös sinulle, joka olet samassa tilanteessa, varmaan vielä näemme kissamme tavalla tai toisella!

      • :-)

        On olemassa kuolemanrajakokemuksia, missä sielu on poistunut ruumiista ja vastassa on rakkaiden edesmenneiden ihmissielujen lisäksi ollut rakkaat lemmikkien sielut. Eli siellä tuonpuoleisessa ne lemmikitkin ovat odottamassa. Ei ne mihinkään katoa. Mikään tässä maailmassa ei katoa, muuttaa vaan muotoaan.


      • JEESUS ELÄÄ
        :-) kirjoitti:

        On olemassa kuolemanrajakokemuksia, missä sielu on poistunut ruumiista ja vastassa on rakkaiden edesmenneiden ihmissielujen lisäksi ollut rakkaat lemmikkien sielut. Eli siellä tuonpuoleisessa ne lemmikitkin ovat odottamassa. Ei ne mihinkään katoa. Mikään tässä maailmassa ei katoa, muuttaa vaan muotoaan.

        JEESUS KUOLI RISTIPUULLA vain ihmisten tähden. Meidän oma valinta seuraammeko JEESUSTA. JEESUS tie vie JUMALAN tykö. Vai valitsemmeko maailmantien joka vie kadotukseen. Ikävä sanoa, mutta en halua johtaa harhaan ei eläimet kuoleman jälkeen synny uudesti eikä pääse taivaaseen eikä synny missään muodossa uudelleen. Eikä kuollut eläin ilmesty muuten kuin unessa. Ei eläimellä ole sielua, eläin kertakaikkiaan kuolee ja siihen se päättyy. Ihmisellä on sielu eikä se koskaan kuole. Miksi noin moni uskoo tuollaiseen harhaan. Muistoissasi sinä voit ajatella rakasta eläintäsi, ja olla kiitollinen kaikista niistä hetkistä jotka saitte viettää yhdessä. Kissalla oli hyvä olla sun kanssas, sillä ois voinu olla paljon pahempi elämä vaikkapa kidutettu. Nyt sillä ei oo enää mitään kipuja. Suru jää ajan kanssa jää vain ne kauniit muistot.Ole iloinen, että sait antaa kissallesi hyvän elämän, ei kaikkien eläinten kohtalo oo sama. Miten kukaan voi kuvitella, että JEESUS kuoli eläinten takia.JEESUS on tie totuus ja elämä.JUMALA on rakkaus.


      • ....
        JEESUS ELÄÄ kirjoitti:

        JEESUS KUOLI RISTIPUULLA vain ihmisten tähden. Meidän oma valinta seuraammeko JEESUSTA. JEESUS tie vie JUMALAN tykö. Vai valitsemmeko maailmantien joka vie kadotukseen. Ikävä sanoa, mutta en halua johtaa harhaan ei eläimet kuoleman jälkeen synny uudesti eikä pääse taivaaseen eikä synny missään muodossa uudelleen. Eikä kuollut eläin ilmesty muuten kuin unessa. Ei eläimellä ole sielua, eläin kertakaikkiaan kuolee ja siihen se päättyy. Ihmisellä on sielu eikä se koskaan kuole. Miksi noin moni uskoo tuollaiseen harhaan. Muistoissasi sinä voit ajatella rakasta eläintäsi, ja olla kiitollinen kaikista niistä hetkistä jotka saitte viettää yhdessä. Kissalla oli hyvä olla sun kanssas, sillä ois voinu olla paljon pahempi elämä vaikkapa kidutettu. Nyt sillä ei oo enää mitään kipuja. Suru jää ajan kanssa jää vain ne kauniit muistot.Ole iloinen, että sait antaa kissallesi hyvän elämän, ei kaikkien eläinten kohtalo oo sama. Miten kukaan voi kuvitella, että JEESUS kuoli eläinten takia.JEESUS on tie totuus ja elämä.JUMALA on rakkaus.

        No, jos Jeesus on Jumalan poika. Ja Jumala on hyvin olento ja viisain mitä maailmasta löytyy. Niin kyllä minä sitten uskon että myös eläimillä on sielu. Miksi sinä väheksyt eläimiä ja haluat uskotella itsellesi että vain ihmiset sielun ansaitsisivat ?


      • Matkalla kotiin
        JEESUS ELÄÄ kirjoitti:

        JEESUS KUOLI RISTIPUULLA vain ihmisten tähden. Meidän oma valinta seuraammeko JEESUSTA. JEESUS tie vie JUMALAN tykö. Vai valitsemmeko maailmantien joka vie kadotukseen. Ikävä sanoa, mutta en halua johtaa harhaan ei eläimet kuoleman jälkeen synny uudesti eikä pääse taivaaseen eikä synny missään muodossa uudelleen. Eikä kuollut eläin ilmesty muuten kuin unessa. Ei eläimellä ole sielua, eläin kertakaikkiaan kuolee ja siihen se päättyy. Ihmisellä on sielu eikä se koskaan kuole. Miksi noin moni uskoo tuollaiseen harhaan. Muistoissasi sinä voit ajatella rakasta eläintäsi, ja olla kiitollinen kaikista niistä hetkistä jotka saitte viettää yhdessä. Kissalla oli hyvä olla sun kanssas, sillä ois voinu olla paljon pahempi elämä vaikkapa kidutettu. Nyt sillä ei oo enää mitään kipuja. Suru jää ajan kanssa jää vain ne kauniit muistot.Ole iloinen, että sait antaa kissallesi hyvän elämän, ei kaikkien eläinten kohtalo oo sama. Miten kukaan voi kuvitella, että JEESUS kuoli eläinten takia.JEESUS on tie totuus ja elämä.JUMALA on rakkaus.

        Jeesus on rakkaus ja vaikka Hän kuolikin puolestamme ja vei ristille kaikki syntimme ja erheemme niin eikö Hän ymmärtäisi yli määrän rakastamansa ihmisen sisintä. Jos Jeesus tietää, mikä on ollut meille elämässämme tärkeätä mukaanlukien rakkaat läheiset ihmiset, niin eikö Hän, sielujen tuntija ymmärtäisi myös sitä, kuinka läheisiä ovat olleet meille rakkaat lemmikkimme. Olen uskova ja matkalla taivaan kotiin, sinne kirkkauteen ja uskon, että siellä taivaan kodissa tulee myös olemaan eläimiä ja myös nämä meidän rakkaat lemmikkimme. Taivas on täydellinen ja kyllä, on eläimiä, joilla on sielu. Katsoopa vaikka koiran tai kissan silmiin tai sen viisauteen kaikkine persoonallisine piirteineen. Olisiko Jumala luonut ne turhaan? Aivan varmasti tulemme kohtaamaan taivaan kodissa myös edeltä poismenneet rakkaat lemmikkimme niiden rakkaiden läheistemme myötä.


      • jupukka
        Matkalla kotiin kirjoitti:

        Jeesus on rakkaus ja vaikka Hän kuolikin puolestamme ja vei ristille kaikki syntimme ja erheemme niin eikö Hän ymmärtäisi yli määrän rakastamansa ihmisen sisintä. Jos Jeesus tietää, mikä on ollut meille elämässämme tärkeätä mukaanlukien rakkaat läheiset ihmiset, niin eikö Hän, sielujen tuntija ymmärtäisi myös sitä, kuinka läheisiä ovat olleet meille rakkaat lemmikkimme. Olen uskova ja matkalla taivaan kotiin, sinne kirkkauteen ja uskon, että siellä taivaan kodissa tulee myös olemaan eläimiä ja myös nämä meidän rakkaat lemmikkimme. Taivas on täydellinen ja kyllä, on eläimiä, joilla on sielu. Katsoopa vaikka koiran tai kissan silmiin tai sen viisauteen kaikkine persoonallisine piirteineen. Olisiko Jumala luonut ne turhaan? Aivan varmasti tulemme kohtaamaan taivaan kodissa myös edeltä poismenneet rakkaat lemmikkimme niiden rakkaiden läheistemme myötä.

        Raamattu ei ainakaan mainitse eläimiä taivaassa jos nyt enkelit ei ole sitten lintuja tai lepakoita.


      • Lutkuttajatar
        JEESUS ELÄÄ kirjoitti:

        JEESUS KUOLI RISTIPUULLA vain ihmisten tähden. Meidän oma valinta seuraammeko JEESUSTA. JEESUS tie vie JUMALAN tykö. Vai valitsemmeko maailmantien joka vie kadotukseen. Ikävä sanoa, mutta en halua johtaa harhaan ei eläimet kuoleman jälkeen synny uudesti eikä pääse taivaaseen eikä synny missään muodossa uudelleen. Eikä kuollut eläin ilmesty muuten kuin unessa. Ei eläimellä ole sielua, eläin kertakaikkiaan kuolee ja siihen se päättyy. Ihmisellä on sielu eikä se koskaan kuole. Miksi noin moni uskoo tuollaiseen harhaan. Muistoissasi sinä voit ajatella rakasta eläintäsi, ja olla kiitollinen kaikista niistä hetkistä jotka saitte viettää yhdessä. Kissalla oli hyvä olla sun kanssas, sillä ois voinu olla paljon pahempi elämä vaikkapa kidutettu. Nyt sillä ei oo enää mitään kipuja. Suru jää ajan kanssa jää vain ne kauniit muistot.Ole iloinen, että sait antaa kissallesi hyvän elämän, ei kaikkien eläinten kohtalo oo sama. Miten kukaan voi kuvitella, että JEESUS kuoli eläinten takia.JEESUS on tie totuus ja elämä.JUMALA on rakkaus.

        Tuo on sinun "totuutesi" ja minä uskon, että sinulla on jäänyt anustappi jumiin korviesi väliin.


      • Vai mainitaanko
        jupukka kirjoitti:

        Raamattu ei ainakaan mainitse eläimiä taivaassa jos nyt enkelit ei ole sitten lintuja tai lepakoita.

        Ei siellä mainita perussuomalaisiakaan.


      • tulihannsesielt
        JEESUS ELÄÄ kirjoitti:

        JEESUS KUOLI RISTIPUULLA vain ihmisten tähden. Meidän oma valinta seuraammeko JEESUSTA. JEESUS tie vie JUMALAN tykö. Vai valitsemmeko maailmantien joka vie kadotukseen. Ikävä sanoa, mutta en halua johtaa harhaan ei eläimet kuoleman jälkeen synny uudesti eikä pääse taivaaseen eikä synny missään muodossa uudelleen. Eikä kuollut eläin ilmesty muuten kuin unessa. Ei eläimellä ole sielua, eläin kertakaikkiaan kuolee ja siihen se päättyy. Ihmisellä on sielu eikä se koskaan kuole. Miksi noin moni uskoo tuollaiseen harhaan. Muistoissasi sinä voit ajatella rakasta eläintäsi, ja olla kiitollinen kaikista niistä hetkistä jotka saitte viettää yhdessä. Kissalla oli hyvä olla sun kanssas, sillä ois voinu olla paljon pahempi elämä vaikkapa kidutettu. Nyt sillä ei oo enää mitään kipuja. Suru jää ajan kanssa jää vain ne kauniit muistot.Ole iloinen, että sait antaa kissallesi hyvän elämän, ei kaikkien eläinten kohtalo oo sama. Miten kukaan voi kuvitella, että JEESUS kuoli eläinten takia.JEESUS on tie totuus ja elämä.JUMALA on rakkaus.

        Tulihan se sieltä kirkon kanta.Kirkon metafysiikka perustuu pääasiassa juutalaiselle ja kristilliselle
        maailmankatsomukselle.
        Valitettavasti en ole löytänyt vastausta niin moniin kysymyksiin vaikka kävin myös aikanani nuo
        uskovaisten prosessit läpi pisimmän reitin kautta.
        Nykyään etsin vastausta sieltä mistä niihin voi saada eli toisilta samanlaisilta ihmisiltä jotka ovatkin se oikea Jumalan kuva,sillä muuta kuvaa ei ole Jumalasta kuin ihminen.
        Jeesus naulittiin ristille joka oli puhtaan karitsan kaltainen ihmisen poika.
        Hän oli se kaunein ja Jumalalle rakkain joka oli uhrattava karmeimmalla taalla ja joutuva ihmisten pilkkaamaksi ja Jumalan hylkäämäksi.
        Kun kissani nostin tien vierestä ja vein haudalle jonka kaivoin pihaamme lähelle nuorta tammea
        koska halusin pian saada hänet haudan lepoon.Siunasin hänet jeesuksen kärsimykseen osalliseksi ja käskin levätä rauhassa.
        Katsoin kuitenkin vielä hänen kasvojaan ja silmiään jotka olivat hehkuneet kauneutta ja lämpöä ja lempeyttä kuten vain kauneimman kissan katse ikinä voi,mutta hänen kasvonsa oli tuskaan vääntyneet kuten myös ihmislapsen joka auton yliajamaksi on joutunut.
        Siitä tulikin mieleeni että kirkko on ajan myötä antanut aina kauniin kuvan kuolevasta vapahtajasta pää alas kumartuneena,mutta entäs jos ne kasvot olivatkin tuskan vääristämät ennen viimeistä kuolinhuutoa ja Joosef Arimatialaisen ja Timoteuksen siivoomista pois ihmisten katselemiselta joka ei ollut Jumalan käsky vaan heidän omanvanhurskauden kavala teko varastaa ja lukita Jeesuksen ruumis sinetöityyn hautaan,mutta 3 päivänä tuo peittely ja salailu sai lopun ja niin uskon minäkin että lemmikkien kuolemalla on jokin tarkoitus eli kysteeri ja opetus että me emme uskoisi ihmisiä vaan etsisimme oikeaa kuvaa Jumalasta.


    • Iso Ikävä

      Minulle jäi iso ikävä viime perjantaina kun kolme vuotias pokakissa kuoli.
      Jäi ISO AUKKO.
      Mutta tunne sen kun pidin Häntä sylissäni ja nyt Hän pitää minua sylissään jotta jaksan jatkaa ilman häntä.

    • mysticism

      Minun kokemuksiani rakkaiden eläimieni kuolemasta:

      Perheelläni oli ihana ja älykäs marsu. Kun se sairastui pahasti, veimme sen eläinlääkäriin lopetettavaksi. Minä pitelin sitä sylissäni, kun eläinlääkäri antoi sille kuolettavan piikin. Samalla hetkellä kun se kuoli, katsoin ulos ikkunasta: Tuuli nosti hangelta ilmaan pienen pilven lunta ja se lumi säteili kultainena auringossa nousten kohti taivasta. Silloin tiesin: Tällä eläimellä oli sielu ja se meni taivaaseen.

      Minun oli vaikea toipua tämän marsun kuolemasta. Se oli niin tärkeä perheelleni. Surin sitä monta viikkoa. Kerran kun olin vuoteessani unen ja valvetilan välimailla, näin näyn: Pitkänomainen vaalea kirkas enkeli joka hehkui ihmeellistä valoa, seisoi vuoteeni vierellä ja sanoi: "Mummu, älä itke. Minun on hyvä olla." (Olin ollut marsulle 'mummu', koska se oli tyttäreni marsu.) Tämän näyn jälkeen suuri suruni alkoi hälveta, rauha laskeutui sisimpääni, ja pystyin jatkamaan elämääni.

      Kun rakas kissani kuoli viime keväänä, muutaman kuukauden ajan aina silloin tällöin oli kuin olisin nähnyt lähelläni väläyksen sen oranssista turkista. Se lohdutti minua. Sen sielu ei ollut vielä jättänyt minua.

      Lorna Byrnehän on enkelikirjoissaan sitä mieltä, että eläimillä on myös sielu. Ne eivät synny uudelleen, mutta ihmiset, jotka ovat rakastaneet niitä, tapaavat ne jälleen kuoleman jälkeen tuonpuoleisessa.

    • Henki.

      Kotieläimenne, erityisesti koirat ja kissat, ovat suurimpia lahjoja, mitä ihmiskunta on koskaan saanut. Käsitämme, että otatte joskus nämä iloiset olennot itsestäänselvyytenä - aivan kuten joskus myös kanssaihmisenne.

      Lemmikit eivät ole elämässänne ainoastaan viihdykkeenänne, vaikka ne varmasti viihdyttävät teitä. Tärkeämpää on, että lemmikit ovat täällä opettajinanne ja usein parantajianne.

      Teillä on laajasti levinnyt fraasi "mykistä" elämistä. Mutta "mykällä" tarkoitatte yleensä hölmöä. Tai ainakin jotain vähemmän kuin ihmisälykkyys.

      Mikään ei voisi olla kauempana totuudesta. Vaikkemme millään muotoa vähättele ihmismielen tärkeyttä, sanomme, että maailmassanne on paljon enemmän älykkyyttä, kuin olette koskaan kuvitelleet.

      Koirilla ja kissoilla on suurta älykkyyttä. Tietenkään ne eivät osaa puhua sanoilla. Mutta ne voivat ymmärtää sanallista kommunikointianne. Kuitenkin harva ihminen ymmärtää koiran ja kissan kommunikointia.

      Eläimet kommunikoivat toistensa kanssa ja ne kommunikoivat teidän kanssanne. Niiden voimakkain kommunikointi tapahtuu telepatian avulla. Ne lukevat energiaa. Ne tietävät melkein aina etukäteen, milloin joitain "hyvää" tai "huonoa" on tapahtumassa. Ne ovat aina virttyneet siihen, mitä joskus kutsutte kosmiseksi tietoisuudeksi,

      Eläimillä on paljon älykkyyttä käytettävissään koko ajan. Siksi vuoden 2004 tsunamien aikana käytännössä yhtään eläintä ei kuollut, vaikka tuhansia ihmisiä kuoli.

      Kiinnittämättä enemmän huomiota tuohon kohtaan, haluamme vain painottaa teille, miten tärkeitä lemmikit ovat elämässänne. Niillä on paljon opetettavaa teille - jos vain kuuntelette. Ette ehkä kykene kuulemaan, mitä ne haluavat sanoa, mutta voitte tuntea sen, jos kiinnitätte huomiota.

      Viettäkää hiljaista aikaa säännöllisesti lemmikkinne kanssa. Vain olkaa yhdessä. Teidän ei tarvitse tehdä mitään. Vain olkaa mukavassa paikassa. Hiljentäkää mielenne. Vetäkää muutaman kerran syvään henkeä. Keskittykää lemmikkiinne. Olkaa avoin sille, mitä kuvia ja vaikutelmia tulee tietoisuuteenne. Lemmikkinne on hyvin kykenevä välittämään kuvia ja "sanoja" teille. Ainakin te kykenette siirtämään sen kommunikoinnin kuviksi ja sanoiksi, joissa on järkeä teille.

      Harjoitelkaa tätä säännöllisesti. Syvennätte sidettä ja rakkautta välillänne. Yllätytte siitä, mitä opitte. Näette elämän täysin uudesta perspektiivistä, siitä viisaasta ja laajasta perspektiivistä, mikä eläimillä on.

      Opitte, miten eletään täydemmin läsnä olevassa hetkessä. Opitte poistamaan "ehtoja", joita usein laitatte rakkaudellenne toisia ihmisiä kohtaan - noita "säikeitä" joita kiinnitätte ihmissuhteisiinne.

      Alatte lopulta nähdä, ettei ole hölmöjä eläimiä. Ei ole hölmöjä ihmisiä. Olette kaikki yhtä - ihmiset, eläimet, kasvit ja koko Äiti Maan.

      Tuo ykseyden tuntu luo yhtenäisen kokonaisuuden, sen mitä jotkut teistä kutsuvat kaikeksi olevaiseksi, Jumalaksi tai Jumalattareksi. Ykseys on kaiken elämän perimmäinen parantaja.

    • Kiittäen elämää

      Kun kissasi kuoli - loppui kissasi elämä - ja usein kun me katsomme elämää ja olemme surun muretamia .. sen sijaan että olisimme kiitollisia siitä että esimerkiksi kissasikin sai hyvän kissan elämän.

      Sielu on elävä olento - mutta ei missään sanota että sielu on kuolematon - no tietysti muutamat sellaista väittävät - mutta ei Raamattu sano että kaikki sielut olisivat kuolemattomia. Kuolemattomuus on nimittäin uskomaton asia - ei todellakaan mikään automattinen loppu/alku kun ihminen kuolee.

      Siis ole iloinen että kissasi sai niin hyvän elämän ja tuotti sinullekin niin paljon iloa..

      • se oli elämäni

        moi oon 9.v. me hankitiin koira joskus kkun olin 5.v. siit asti oon olu sen kaa mut sit tästä päivästä vuos taakse päin se KUOLI se oli vakavaa sillä se oli osa mun elämä aina kun menin nukuu se tuli aina viereen AINA nyt mun sydäntä ei oo kun puol silt se ainakin tuntuu oon ITKENYT siitä päivästä lähtien en koskaan tuu unohtaa sitä se oli osa mun elämää mä olin sanonu sil et ku se oli ollut meil jotain vuoden niin sanoin sil et mä en koskaan unohda häntä enkä koskaan päästä häntä pois nyt se on pois ei voi olla näin ei ikinä


    • Tyttäreni kuoli..

      Tyttäreni kuoli, Hän jäi rekan alle > Hän oli menossa kaverinsa kanssa retkelle Yhtäkkiä kun he olivat ohittamassa tietä, Tyttäreni juoksi vauhdilla tien yli, Mutta hän ei kerennyt > Hänen ystävänsä sai nähdä ystävänsä hidasta kuolemaa :CCC

    • -Barabbas-

      Varmoja vastauksia ihmisen "elämän" jatkumisesta kuoleman jälkeen ei voi kukaan koskaan antaa. Erilaisia uskomuksia, luuloja ja ns. kokemuksia on toki tarjolla. Täysin sama koskee eläimen sielun kuolemattomuutta.

      Itse en usko mihinkään uudelleensyntymisiin, olen ns. perustylsä luterilainen. Uskon ihmissielun kokemattomuuteen ilman todisteitakin, lienen siis naiivi. En ole tiedeuskovainen, joka vaihtaisi vakaumustaan aina tieteen tulosten "tarkentuessa".

      Saman kuvittelisin koskevan eläimiäkin. Silti suosittelisin elämään ihan tämän maallisenkin elämän kunnolla niin ihmisten kuin eläinten parissa enkä laskisi kaikkea sen varaan, että ns. tuonpuoleisessa sitten puhutaan suut puhtaaksi ja selvitellään ja hoidetaan asiat kuntoon.

      Kun sen tuonpuoleisen olemassaolosta ei ole varmuutta. Toisaalta - väliäkös silloin, kuinka hommansa täällä hoitaa.

      Vastaukseni ei siis ole vastaus vaan toteamus, että kullakin on omat vastauksensa näihin kysymyksiin.

      • Edellinen nuija

        kokemattomuuteen pl. kuolemattomuuteen


    • Kissatonhomoita

      Onneks olkoon, osta koira.

      • ja_ikää_oli____

        Onneksi olkoon. Todistit noinkin vähin sanoin itteks täydeks trogdolyytiksi. Mitäs oot vetänyt? Et taida ihmisten ilmoille usein eksyä.


    • Dggjj

      Kissa tai koira, saakoon uuden elämän -
      Ravunsyöttinä.

    • ikuinenkysymys

      Voitto Viro toimi aikoinaan Lauttasaaren luterilaisen seurakunnan pappina liki koko ikänsä ja kirjoitti tästäkin aiasta. Hän sanoi että ellei hän kuoltuaan tapaa koiraansa hän tekee lujan kysymyksen Jumalalle

    • Anonyymi

      Menetin rakkaan Manta kissani äkillisesti. Se oli aamulla normaali eikä mitään vaivoja koskaan ollut. Heräsin kun se hyppäsi riippumatosta lattialle, näytti estä alkaa oksentaa. Silmät nurin päässä juoksi sängyn alle ja Pissi mennessään. Juoksin soittamaan eläinlääkärille,mutta kun menin katsomaan kissaa,sen kuono oli sininen ja yritti vetää henkeä. Nostin sen sängylle,jolloin se meni ihan veltoksi ja veti henkeä viimeisen kerran.
      Eläinlääkäri ei ehtinyt enää paikalle,epäili äkillistä veritulppaa.
      Surin sitä viikkoja itkien,pahinta oli että siskoni oli kuollut viikko sitten. Itkin ja surin molempia,jäin tyhjään taloon ihan yksin.
      Päiviä meni sumussa, sitten minulle tuli vuoden kuluttua kaksi löytökissaa. He ovat rakkaita mutta Mantaa en unohda koskaan. Sen sielu käy joskus luonani, varjo heilahtaa sen lempituolissa. Lemmikit katsoo omasta taivaastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2501
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1958
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1766
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe