Sopusoinnussa Jumalan kanssa.

Niin, saamme kuulla hänen puhuvan Sanassaan niin selvästi ja voimakkaasti. Joka kerta kun luemme Raamattua, tunnemme kuuntelevamme hänen ääntänsä. Raamatunkohtia välähtää uudistettuun hengelliseen olemukseemme levittäen ympärilleen taivaan säteilyä.
Ennustukset, lupaukset ja Jumalan käskyt joita ennen hyljittiin ja ehkä myöskin halveksittiin, saavat uutta merkitystä ja voimaa, ja ne muuttuvat eläväksi tuleksi, kun Hengen tuuli puhaltaa niiden lävitse.

Saamme kuulla hänen puhuvan luonnossa enemmän kuin koskaan aikaisemmin taivaat julistavat Jumalan kunniaa ja taivaanvahvuus hänen kättensä tekoja. Ps.19:2.

Omatuntokin, tuo mainio hengellinen tarkistuskoje, jolla meidät on varustettu, tulee niin toimivaksi ja paljastaa niin herkästi synnin ja ilmoittaa Jumalan tahdon täydellisyyten, että näymme olevan alati Jumalan johdettavina, meistä tuntuu kuin Jumala Pyhän Hengensä kautta kaiken aikaa puhuisi meille.

14

250

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "meistä tuntuu kuin Jumala Pyhän Henkensä kautta kaiken aikaa puhuisi meille."

      Jep. Ja Pyhä Henki ei puhu massoille vaan räätälöidysti.
      Yksi saa kehotuksen mennä sairasta katsomaan, toinen
      ehkä - niin, se on kahden kauppa, nuo Hengen käskyt.

    • "" Ennustukset, lupaukset ja Jumalan käskyt joita ennen hyljittiin ja ehkä myöskin halveksittiin, saavat uutta merkitystä ja voimaa, ja ne muuttuvat eläväksi tuleksi, kun Hengen tuuli puhaltaa niiden lävitse. ""

      Eräässä viestissä anne-elina kertoi, että adventtiseurakunta hyväksyi
      hänen helluntailaisilta saamansa kasteen. Helluntaituli näyttää olevan tallella vielä aventistinakin, ylläolevasta rohkaisevasta sanasta päätellen.

      Vielä ehtivät helsinginseudun adventistit mukaan hengen tuulia
      aistimaan ...
      http://www.adventist.fi/events/9706

      • anne-elina ei kirjau

        niin vaivasi minun kirjoituksissa että piti nostaa kaikki vanhat kirjoituksetkin esille, ei minulla ole mitään helluntalaisen tulta minulla on Pyhän Hengen tuli vain jäljellä ja toivottavasti pysyy siihen asti kunnes Herrani ja Vapahtajani saapuu pilvissä hakemaan meidät kotiin, Antti myöskin mukaanlukien.


      • anne-elina ei kirjau kirjoitti:

        niin vaivasi minun kirjoituksissa että piti nostaa kaikki vanhat kirjoituksetkin esille, ei minulla ole mitään helluntalaisen tulta minulla on Pyhän Hengen tuli vain jäljellä ja toivottavasti pysyy siihen asti kunnes Herrani ja Vapahtajani saapuu pilvissä hakemaan meidät kotiin, Antti myöskin mukaanlukien.

        ALOITUKSESI, ANNE-ELINA, OVAT MIELENKIINTOISIA JA HYVIÄ KEVENNYKSEKSI - SIKSI NOSTIN NE ESIIN, KUTEN ...

        "Kuuliaisuus Jumalalle"
        On hyvä keskustella vanhan liiton lainkuuliaisuuden vaihtumisesta uuden liiton USKONKUULIAISUUDEKSI.

        "Jeesuksen tulemus"
        On tarpeen jutella Jeesuksen toisesta tulemuksesta pilviin ja sittemmin pyhien kanssa Öljymäelle, Apt.1:11-12 mukaisesti.

        "Herran Päivä!"
        Täytyy myös huomioida Herran Päivä hyvine ja huonoine uutisineen, Sak.14. luku huomioiden.

        "Ensimmäinen valhe"
        Yllättävää että nainen petettiin eikä mies.

        "Rakkauden side"
        Kiehtova aihe tuo, kun lainside vaihtui rakkauden siteeksi.

        "Mutta nousevatko"
        Moni yllättyy sinä päivänä ikävästi, kun väärätkin nousevat haudoistaan, rangaistaviksi.

        "On vain yksi tie"
        Niin yksinkertaista, vain Jeesus-nimeen uskomisen tie on, ei mitään laillisia teitä,
        joihin - lakeihin - sitten keksittäisiin porsaanreikiä. Esimerkiksi että enhän minä
        paha ole, vaan paholainen petti minut - se on syyllinen.


      • anne-elina ei kirj..
        AnttiVKantola kirjoitti:

        ALOITUKSESI, ANNE-ELINA, OVAT MIELENKIINTOISIA JA HYVIÄ KEVENNYKSEKSI - SIKSI NOSTIN NE ESIIN, KUTEN ...

        "Kuuliaisuus Jumalalle"
        On hyvä keskustella vanhan liiton lainkuuliaisuuden vaihtumisesta uuden liiton USKONKUULIAISUUDEKSI.

        "Jeesuksen tulemus"
        On tarpeen jutella Jeesuksen toisesta tulemuksesta pilviin ja sittemmin pyhien kanssa Öljymäelle, Apt.1:11-12 mukaisesti.

        "Herran Päivä!"
        Täytyy myös huomioida Herran Päivä hyvine ja huonoine uutisineen, Sak.14. luku huomioiden.

        "Ensimmäinen valhe"
        Yllättävää että nainen petettiin eikä mies.

        "Rakkauden side"
        Kiehtova aihe tuo, kun lainside vaihtui rakkauden siteeksi.

        "Mutta nousevatko"
        Moni yllättyy sinä päivänä ikävästi, kun väärätkin nousevat haudoistaan, rangaistaviksi.

        "On vain yksi tie"
        Niin yksinkertaista, vain Jeesus-nimeen uskomisen tie on, ei mitään laillisia teitä,
        joihin - lakeihin - sitten keksittäisiin porsaanreikiä. Esimerkiksi että enhän minä
        paha ole, vaan paholainen petti minut - se on syyllinen.

        terveisistä, mutta en minä asu Ameriikassa, en ole edes koskaan käynytkäänU.S.A:aassa, vaikka minulla on siellä kyllä sukulaisia, asun täällä kenguroitten maassa jos tiedät missä niitä on?


      • anne-elina ei kirj.. kirjoitti:

        terveisistä, mutta en minä asu Ameriikassa, en ole edes koskaan käynytkäänU.S.A:aassa, vaikka minulla on siellä kyllä sukulaisia, asun täällä kenguroitten maassa jos tiedät missä niitä on?

        Tai Uudessa-Seelannissa?
        Herra siunatkoon ja varjelkoon teitä siellä ja hengellistä työtänne!
        Ainoa kohta opinkohdissanne, sellainen mitä en saa parhaalla
        tahdollakaan sopimaan Raamattuun edes lievennettynä, on tuo 1000 vuoden autius. Mutta sehän ei teitä haittaa eikä minuakaan.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        Tai Uudessa-Seelannissa?
        Herra siunatkoon ja varjelkoon teitä siellä ja hengellistä työtänne!
        Ainoa kohta opinkohdissanne, sellainen mitä en saa parhaalla
        tahdollakaan sopimaan Raamattuun edes lievennettynä, on tuo 1000 vuoden autius. Mutta sehän ei teitä haittaa eikä minuakaan.

        erilainen näkemys tuosta 1000 vuotiskaudesta kuin meillä, olen sen huomannut kirjoituksistasi,
        Minusta se näyttää hyvin selvältä tuo mitä raamatussa on kirjotettu tuhatvuotis kaudesta ei tuhannen vuoden valtakunnasta niinkuin monet uskovat.
        Minä en usko että täällä manpäällä on elämää sen1000 vuoden aikana, mutta tämähän ei ole mikään pelastuskysymys joten turha tästä on alkaa väittelemään.

        En asu Länsi -Australiassa enkä Uudessa -Seelannissa myöskään, asun Australian itärannikolla, hyvin kaunis paikka asua. Siunausta päivääsi.


    • alex-kasi

      Kun lukee Raamattua ja ei tarvitse muuta kuin ottaa vastaan - ei mitään ahdistuksen tai vastustuksen tunnetta tai halua .. vain iloa siitä että saa olla vastaan ottajana.. olen kokenut sen niin monesti.. ymmärys tulee Jumalalta - se on Jumalan Pyhän Hengen lahjaa ja tekoa ihmisessä..

      alex

    • Jumalasta kyllä saa jotain selville luontoa seuraamalla, mutta se on yleistä ilmoitusta, josta ei löydä pelastusta - siinä ei ilmoiteta Kristusta.

      Omatunto taas voi olla erittäin paatunut, eikä edes adventismi tunnu sitä kauan harjoittaneesta yhtään synnilliseltä omassatunnossa - päinvastoin se tuntuu suorastaan oikealta. Aivan samoin kuin ensimmäistä kertaa avioliiton ulkopuolista seksiä harjoittava tuntee pistoksen omassatunnossaan, mutta kerta kerralta se ääni vaikenee häviten olemattomiin ja lopulta paatunut huorintekijä on oikein ylpeäkin "rakkauden"-teoistaan ja voi jopa väittää, että Raamattukin käskee rakastamaan, joten hänen touhunsa irtosuhteissa tai avoliitossa, on ihan raamatullista. Ihan sama kehitys kuin adventismiin lankeavalla - ensin pistää omaantuntoon, sitten ei enää ja lopulta sitä mainostaa oikein raamatulliseksikin.

      Ja nyt: Pyhä Henki varoittaa sinua väärästä laveasta tiestäsi! Anna pelastaa itsesi ja tee parannus adventismista, tekopyhyydestäsi ja muista synneistäsi.

      http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

      Ps. kirjoittelitko muuten aikoinaan Herätysliikkeet palstalla Helena-nimimerkillä. Ainakin hänellä oli sama tekopyhä kirjoitustyyli kuin sinulla!

      • 23

        Kukahan se on tekopyhä, kysyn vaan. Toisaalta yleinen syyttäjäkin löytyy hänen hahmostaan, joten menehän itseesi!


      • anne-elina...

        haukuit nyt väärää puuta, en ole tehnyt noita tekosia joita tuossa mainitsit, olen ollut kunniallisesti naimisissa jo lähes 59 vuotta, en ole myöskään käyttänyt nimimerkkiä Helena ja en ole edes kirjoitellut helluntaipalstalla, olen myös uudesti syntynyt uskovainen, pidit sinä minua sitten minä hyvänä, en pahastu siitä Jumala yksin tietää mitä tekoa me kukin olemme. Ystävyydellä anne-elina.


      • pelastusta

        tavoittelevalle Uskova ykköselle voisin sanoa, että kunnioita lähimäisiäsi äläkä koirana ole täällä.

        Anne-Elina sanoi jo olleensa melkein 59v avioliitossa saman miehen kanssa, joten ei varmaan ole täältä enää mitään seksikumppania hakemassa, niin että turhaa leukojasi louskutat.


      • anne-elina... kirjoitti:

        haukuit nyt väärää puuta, en ole tehnyt noita tekosia joita tuossa mainitsit, olen ollut kunniallisesti naimisissa jo lähes 59 vuotta, en ole myöskään käyttänyt nimimerkkiä Helena ja en ole edes kirjoitellut helluntaipalstalla, olen myös uudesti syntynyt uskovainen, pidit sinä minua sitten minä hyvänä, en pahastu siitä Jumala yksin tietää mitä tekoa me kukin olemme. Ystävyydellä anne-elina.

        "olen ollut kunniallisesti naimisissa jo lähes 59 vuotta"

        Siis ... hetkinen. Isäni on 85-vuotias ja elinvoimainen vielä, joten
        vaikka en tiedä, voinko uskoa, että nuorekkaasta tekstistäsi
        huolimatta lähentelet kahdeksaakymmentä, niin kun tuollaista
        esität, pyydän nöyrimmästi anteeksi jokaikistä vikoilevaa
        lausahdustani, ihan oikeesti. Ja toivotan Sinulle Herran siunausta!

        Mitä tulee tuhon allaolevaan Riitan tekstiin, niin voit lukea sen
        vielä kerran ja kertakaikkiaan hylätä KAIKKI syyllisyyttä tuottava
        siinä. Ei Jumala ketään rankaise siitä, että on valinnut sen kirkon,
        minkä on valinnut. Uskovaisuudessa on kyse elämästä eikä opeista.
        Ja olen tutustunut suomalaiseen adventtioppiin sekä todennut,
        ettei oppi ole sellaista, että se johdattaisi poispäin Kristuksesta.
        Sitäpaitsi ei seurakuntalainen vastaa Jumalalle opeista vaan
        vaelluksestaan. Vaelluksessakin on oleellisinta se, että lain
        syytösten edessä osaa paeta armon alle, tunnustaen vajavuutensa.
        Syyllistäminen ei ole Pyhän Hengen työtä. Kun Hengellä on huoli jsotain pielessä olevasta asiasta, Hän painaa sormensa tarkoin määrittelemäänsä kohtaan.

        ##: Ihan sama kehitys kuin adventismiin lankeavalla - ensin pistää omaantuntoon, sitten ei enää ja lopulta sitä mainostaa oikein raamatulliseksikin.

        Ja nyt: Pyhä Henki varoittaa sinua väärästä laveasta tiestäsi!
        Anna pelastaa itsesi ja tee parannus adventismista, tekopyhyydestäsi ja muista synneistäsi. _##


      • USKOVA I.DELTÄ:

        ##Aivan samoin kuin ensimmäistä kertaa avioliiton ulkopuolista seksiä harjoittava tuntee pistoksen omassatunnossaan, mutta kerta kerralta se ääni vaikenee häviten olemattomiin ja lopulta paatunut huorintekijä on oikein ylpeäkin "rakkauden"-teoistaan ja voi jopa väittää, että Raamattukin käskee rakastamaan, joten hänen touhunsa irtosuhteissa tai avoliitossa, on ihan raamatullista.##


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1417
    2. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      349
      1131
    3. 37
      812
    4. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      70
      796
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      157
      765
    6. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      42
      752
    7. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      48
      722
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      695
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      44
      679
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      49
      632
    Aihe