Kasvattelin kotimaista kantaa olevaa valkosipulia. Osan pistin jo syksyllä kasvamaan, mutta vain kaksi säilyi hengissä ja jäivät pieniksi. Loput istutin vasta aikaisin kevällä jääkaappisäilytyksen jälkeen ja näyttävät oikein komeilta.
Nyt tietysti lisään niitä itusilmuistakin. Mutta voiko itusilmuja kuivata ja säilöä kuten valkosipuleitakin ja istuttaa vasta keväällä? Epäilen nimittäin, ettei kasvattamani valkosipuli ole varsinaista talvivalkosipulilajia, kun ei kerta talvesta selvinnyt. Vai pistänkö riskillä pienet itusilmut jo nyt syksyllä maahan, kuten talvivalkosipuliohjeissa käsketään? Löytyisikö joltain kokemusta?
valkosipulin itusilmut
valkosipulihaisuli
2
620
Vastaukset
- itusilmuista
Laita isoon ruukkuun ja kasvata ikkunalaudalla kevääseen asti. Näin tein viime talvena, kun sain helmikuussa itusilmuja.
- itusilmut nipussa
Minä kokeilin, kun en tiennyt, mitä tehdä.
Säilytin yli talven itusilmut . Ihmeen hyvin säilyivät, vaikka luulin, että ne aivan olemattomiin kuivuu.
Panin ne esikasvatukseen aikasin keväällä. Onnistui.
Talvivalkosipuleista pidän enempi. Ovat miedonpioa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017333
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615045- 794699
Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?744637- 1324168
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293442Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82948- 492530
- 392478
- 2122321