Hei,
olen 21v., tammikuussa 22-vuotias. Haluaisin Espanjaan opiskelemaan sairaanhoitajaksi, opiskelen nyt jo alaa Suomessa. Voinko saada pankista 4000 € lainaa neljän vuoden lukukausimaksuihin kyseisessä maassa? Ilman takaajia tai niiden kanssa?
4000 € laina 21- vuotiaalle
14
1898
Vastaukset
- Mantilla taskussa
Järkevä ratkaisu on ensin opiskella loppuun Suomessa. Silloin sinulla on ammattitutkinto ja pätevyys. Sen jälkeen töihin, joista alalla ei ole laisinkaan puute, ja miettimään muita vaihtoehtoja. Mikä siellä Espanjassa on niin paljon parempaa, että kannattaa ottaa ulkomaisiin opintoihin aina liittyvät riskit ja kustannukset kannettavaksi? Kauniimman väriset työasut?
- muiztelija
mistä tahansa pankista saat 4000 lainaa, jos sinulla on takaajat, joilla on reilusti kiinteää ja rahanarvoista omaisuutta laittaa pantiksi. ei siis käy, että takaajilla on vakituinen työpaikka, vaan pitää olla talo, kesämökki, maata ja/tai metsää.
onko kelan kautta mahdollista saada takaus lainaan, koska olet menossa opiskemaan ulkomaille? oli ainakin ennenvanhaan mahdolllista saada opintolainaa ulkomailla opiskeluakin varten. käyppä kattoon kelan sivuilta opintolainasta. riippuu tietysti, että millaiseen oppilaitokseen olet menossa opisekelmaan. onko se jotenkin virallinen ja pätevyyden ja hyväksytyn tutkinnon antava koulu, vai jokin yksityinen koulu, josta ei saa kuin kivaa kokemusta ja yksityisen järjestämää opisekelua, mutta ei tutkintoa?
kannattaako heti laakista ottaa koko 4 vuoden lukuvuodet lainana, vai kannattaisko ensin lähteä vuodeksi ja kattoa taas sitten uudelleen.? miten espanjassa suoritettu tutkinto on pätevämpi tai parempi kuin suomen? mitä etua olet työelämään siirtyessä saamassa espanjan tutkinnosta verrattuna suomen? jos olet nuori, ehdit mainiosti opiskella tutkinnon suomessa valmiiksi ja voit sitten lähteä maailmalle jatkamaan ja täydentämän opintojasi. ellet sitten aio muuttaa kokonaan espanjaan ja jäädä sinne toimimaan sairaanhoitajana heidän yhteiskunnassaan kokonaan. - ...
Meinaan jos sä tuut sen espanjalaisen todistuksen kanssa suomesta hakeen alan hommia niin sä olet aina jonon hännillä eikä sun papereillas ole paljon mitään arvoo. Ja jos jäät sinne niin pitäskö ottaa selvää Espanjan opintotukisysteemeistä ja hankkia saman tien Espanjan kansalaisuus?
- Järkeä hei hoitsu
Opiskele ammatti ilmaiseksi suomessa, ja käy vaikka suorittamassa harjoittelujaksot siellä espanjassa. Tulee huomattavasti halvemmaksi, ja saat varmasti todistuksen jolla saa myös suomesta töitä.
Ilman takaajia et tuollaista lainaa saa, etenkään kun ilmeisesti ensimmäiset 4 vuotta laina olisi heti lyhennysvapaalla. Ja saisitko espanjan opiskeluihin edes opintotukea, vai millä meinasit itse elämisen kustantaa?! - Mutta..
"Voinko saada pankista 4000 € lainaa neljän vuoden lukukausimaksuihin"
Kyllä voit, mutta siinä on muutama ehto:
- Sinun pitää pystyä lyhentämään säännöllisesti sitä lainaa. Pankki ei anna kulutusluotoissa neljää vuotta maksuvapaata.
- Sinulla pitää olla siis säännölliset tulot, jotka riittävät lainan hoitamiseen, sekä myös elämiseen.
- Sinulla pitää olla lainallesi ainakin yksi takiaaja, tai sitten vakuus.
Eli mitä ilmeisimmin sinä et täytä noita ehtoja, joten neuvoni on, että saata opiskelusi loppuun Suomessa, ja pysri sen jälkeen sinne Espanjaan töihin.- ap.
Hei,
kiitos neuvoista. Olen asunut Espanjassa jo neljä vuotta ja valmistuin Suomessa ylioppilaaksi 2009, nyt puoli vuotta opiskellut sairaanhoitajaksi Suomessa. Sairaanhoitajan tutkinto on kaikkialla Euroopan Unionin alueella samanlainen, koska EU-direktiivit määrittelevät jokaisen kurssin, paitsi 20 vapaavalintaista. Jokainen sairaanhoitajatutkinnon EU:n alueella suorittanut, saa työskennellä jokaisessa jäsenmaassa. Tutkinnon hyväksyminen haetaan THL:ltä tms., eikä sitä voi kieltää jos koulu on EU-direktiivit täyttävä. Suomessa on niin valtava pula sairaanhoitajista, vuonna 2020 vaje suurimmillaan, että epäilen hyvin paljon, että sairaanhoitajaksi pääsee EU-alueen tutkinnolla, koska nyt jo tuomme ulkomaista työvoimaa esim. Filippiineiltä.
No, tulin loppujen lopuksi soiteltuani Espanjaan, siihen tulokseen että ikävä kyllä jään Suomeen suorittamaan tutkintoa loppuun. Työskentelemään en kuitenkaan jää, joten ilmeisesti tässä käyttelen suomalaisten verorahoja ilmaiseen koulutukseeni, jonka Espanjan työvoimajärjestelmä lopulta hyväkseen käyttää :-)
- espnajalaizexs
Lähteä Espanjaan töihin, ei missään nimessä! Suomeen verrattuna palkat ja edut aivan afrikan tasolla. Muutin 5 v sitten espanjaan ja kuljetusalan töihin. Palkkani suomessa oli 2500/kk ja espanjassa vastaavat tyypit sai sitten 1500/kk (miinus verot!). Että mieti sitä. Lisäksi nyt espanjassa parinkymmenen prossan työttömyys ja kaikki työantajat kunnalliset mukaanlukien polkee palkkoja.
Jää nyt ihmeessä suomeen tai sitten mene jonnekkin Emiraatteihin missä sulle maksetaan tosi hyvin. - nuorena vitsa väänn
minulla oli tuossa iässä jo asuntolainaa maksettavana.
- ap.
Hei,
valitettavasti Emiraatteihin Saudeihin ei pääse ilman 2v. työkokemusta, johon ei lasketa harjoitteluja. Espanjaa puhuvista ja lämpimistä maista Espanjassa on parhaimmat palkat, jos Rnskaa ei lasketa. Ei ainakaan afrikassa, etelä-amerikassa, karibialla, muualla Etelä-Euroopassa ole paremmat palkat kuin espanjassa.. SH tienaa siellä noin 1400€/kk, suomessa 2000€, mutta kalliimmat asumiskulut ja ruoka. Olen jo asunut Espanjassa enkä tule saamaan eläkettäni Suomesta, koska vaihdan tod.näk. kansalaisuuden (Suomen kansalaisuuden saa ex-kansalainen anomalla takaisin), niin että en maksa veroja tänne. Minua ei haittaa pienempi palkkataso, kun en halua Suomessa asua. Vaikka saisin lääkärin palkan Suomessa, en jäisi tänne. Mutta fakta on, että yhdessäkään lämpimässä maassa ei saa hyvää palkkaa, koska Etelä-USA:an, Meksikon päälle, ei pääse ilman työlupaa, joka onkin vähän kinkkinen, koska perustuu siihen ettei maasta löydy alalle omaa työvoimaa. - ap.
ap. kirjoitti:
Hei,
valitettavasti Emiraatteihin Saudeihin ei pääse ilman 2v. työkokemusta, johon ei lasketa harjoitteluja. Espanjaa puhuvista ja lämpimistä maista Espanjassa on parhaimmat palkat, jos Rnskaa ei lasketa. Ei ainakaan afrikassa, etelä-amerikassa, karibialla, muualla Etelä-Euroopassa ole paremmat palkat kuin espanjassa.. SH tienaa siellä noin 1400€/kk, suomessa 2000€, mutta kalliimmat asumiskulut ja ruoka. Olen jo asunut Espanjassa enkä tule saamaan eläkettäni Suomesta, koska vaihdan tod.näk. kansalaisuuden (Suomen kansalaisuuden saa ex-kansalainen anomalla takaisin), niin että en maksa veroja tänne. Minua ei haittaa pienempi palkkataso, kun en halua Suomessa asua. Vaikka saisin lääkärin palkan Suomessa, en jäisi tänne. Mutta fakta on, että yhdessäkään lämpimässä maassa ei saa hyvää palkkaa, koska Etelä-USA:an, Meksikon päälle, ei pääse ilman työlupaa, joka onkin vähän kinkkinen, koska perustuu siihen ettei maasta löydy alalle omaa työvoimaa.Kirjoitusvirheitä, isot ja pienet alkukirjaimet menevät tähän aikaan sekaisin :-) mutta niin, en haluaisi asuntolainaa näin nuorena.
- ...
ap. kirjoitti:
Hei,
valitettavasti Emiraatteihin Saudeihin ei pääse ilman 2v. työkokemusta, johon ei lasketa harjoitteluja. Espanjaa puhuvista ja lämpimistä maista Espanjassa on parhaimmat palkat, jos Rnskaa ei lasketa. Ei ainakaan afrikassa, etelä-amerikassa, karibialla, muualla Etelä-Euroopassa ole paremmat palkat kuin espanjassa.. SH tienaa siellä noin 1400€/kk, suomessa 2000€, mutta kalliimmat asumiskulut ja ruoka. Olen jo asunut Espanjassa enkä tule saamaan eläkettäni Suomesta, koska vaihdan tod.näk. kansalaisuuden (Suomen kansalaisuuden saa ex-kansalainen anomalla takaisin), niin että en maksa veroja tänne. Minua ei haittaa pienempi palkkataso, kun en halua Suomessa asua. Vaikka saisin lääkärin palkan Suomessa, en jäisi tänne. Mutta fakta on, että yhdessäkään lämpimässä maassa ei saa hyvää palkkaa, koska Etelä-USA:an, Meksikon päälle, ei pääse ilman työlupaa, joka onkin vähän kinkkinen, koska perustuu siihen ettei maasta löydy alalle omaa työvoimaa.Ei kansalaisuudesta tarvitse luopua vain sen vuoksi, että pääsee eroon Suomen verotuksesta. Googletapa sellaisilla termeillä kuin "yleisesti verovelvollinen", "rajoitetusti verovelvollinen", "180 päivän sääntö" ja "Suomen ja Espanjan välinen verosopimus".
- Miinalainen
Eikös noita kulutusluottoja pitäisi saada yksityisiltäkin? Ainakin Freedom Rahoituksella pitäis vissiin onnistua...tai niin mä ymmärsin seikkailtua Lainamaassa (http:www.lainamaa.fi) aikani. Oli muuten ihan hyvää infoa ja ainakin sivuston ulkonäkö oli "cool" :P
- Miinalainen
En osaa näköjään enää ees kirjoittaa...mut siis osoite oli http://www.lainamaa.fi jos jotakuta kiinnostaa.
- mars pankkiin
eiköhän se selviä kysymällä pankista, ei täältä..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82961
- 81955
- 39932
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66875Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5831