Haluaisin avata toiminimelle oman tilin.
Minulla on verkkokauppa netissä.
Tähän asti maksut ovat menneet suoraan minun henkilökohtaiselle tilille ja homma on toiminut.
AInoastaan yhden kerran eräs asiakas perui tilauksen sen takia koska ei halua maksaa rahoja yksityishenkilön tilille koska kuluttajansuoja ei tällöin koskisi tehtyä kauppaa :).
Uskoisin että yrityksen toimintaan saisi kuitenkin enemmän luottamusta kun yrityksellä olisi tili yrityksen nimellä.
Siispä kysymys kuuluukin:
Mistä suomalaisesta pankista kannattaa avata tili yritykselle? Millä pankilla on halvimmat maksut?
Mitä kaikkea pankkiin täytyy ottaa mukaan kun avaa tilin toiminimelle? Pitääkö aika varata erikseen vai voiko vain marssia sisään yrityspuolelle ja avata tilin?
Tilin avaus toiminimelle
6
1081
Vastaukset
- Halinallehali
Voit marssia ihan vapaasti pankkiin ja avata tilin. Halvin pankki selviää kun käyt kaikki pankit läpi ja kyselet asiasta.
- 38+20
>> Mistä suomalaisesta pankista kannattaa avata tili yritykselle? Millä pankilla on halvimmat maksut?
S-pankilla saat firmallesi halvimmalla kk-maksulla esim. jonkin maksukortin, maksat halvimmalla veloituksella laskusi ja saat parhaasta päästä oleva korkoa firmasi tilisaldolle. Sen sijana tällä pankilla ei ole ainoatakaan konttoria, vaan konttoriverkko pelaa jotenkin S-kauppaliikkeiden sisällä. En tunne tarkemmin koska en ole ollut S-pankin asiakas. Mutta ainakin kakkospankkina on sitä tullut kyllä harkittua.
Nordealla ja OP:llä on kalleimmat veloitukset per maksettava lasku, kalleimmat kk-maksut, ja huonoimmat tilikorot. Pankkikonttoreita ja niissä erillisiä yrityspankki-toimintoja ja niissä mukavaa henkilökuntaa on. Maksut siirtyvät nopeasti pankkiryhmän sisällä, mutta pankkiryhmästä toiseen matelee samalla tavalla kuin pienemmissä S-pankeissakin.
Sampo-pankki on tanskalaisen pankkitekniikkansa vuoksi kömpelö yrityspankkina. Itsekin sitä aikoinana käytin, ja maksoin vahingossa laskuja kahteen kertaan, ja toisinaan maksu ei ollut kuittautunut lähetetyksi jne. Varsinainen pankkiohjelmasoppa Sammolla.
Koivunlehtipankit ja SP-pankkiryhmät jäävät peruskustannuksiltaan ja palvelukirjoltaan jne jonnekin välimaastoon.
Jos olet täysin vasta-alkaja ja täysin pihalla kaikista yrityksen maksuliikennejutuista ym. niin ehkä kovemmista kk-kuluistaan huolimatta kuitenkin Nordea tai OP voisi olla se sovelias aloituspankki, niin on mistä ottaa ja mistä kysyä tarvittaessa.
Mikäli myöhemmin suivaannut noihin isojen pankkien isompiin pankkikuluihin ja ison pankin tietynlaiseen "koppavuuteen" jne., niin siirrä myöhemmin tilisi muualle. Johonkin noista pienemmistä pankeista, kun olet rahaliikenteen ja pankin kanssa asioimisen jo ehtinyt yritystoiminnassasi oppia.
.- jkkkkkkkkklll
Otin paikallisesta Osuuspankista tilin omalle toiminimelleni. Mulle se oli edullisin ratkaisu, koska oma tili oli siellä jo ennestään ja sain siihen kytkettyä ammatinharjoittajan paketin. Mulle tuli aiempiin yksityishenkilön pankkipalvelumaksuihin verrattuna 3 € lisäkuluja kuukaudessa. Ja nyt mulla on kaksi tiliä, omat kortit molemmille ja tiliotteet sun muut kuuluu tuohon pakettiin.
- 222222222
Marssi pankkiin ja avaa tili. Aikoinaan aktia oli mun valinta halpuutensa takia, nordea ja handeli olivat silloin kalleimmat. En avannut firman tiliä samaan pankkiin jossa perheen raha-asiat hoidetaan koska en halua antaan ko. pankille liian paljoa valtaa asioihini.
- öllökölk
Itselläni myös oma tili OPssä ja kun avasin yritykselle tilin, sen sai liitettyä samaan verkkopankkiin, joten ei mene ylimääräisiä maksuja. Yleensäkin OP ja Nordea on käytetyimmät pankit, joten niistä tulee suurin osa maksuista.
Tiedoksi vaan, ettei S-Pankkiin ei saa avattua yritystiliä.
- sfgfgfg
"AInoastaan yhden kerran eräs asiakas perui tilauksen sen takia koska ei halua maksaa rahoja yksityishenkilön tilille koska kuluttajansuoja ei tällöin koskisi tehtyä kauppaa :)."
Ei se maksutapa vaan kauppasopimus/kuitti. Eli kuluttajasuoja on voimassa jos myyjä on yritys (Y-tunnus) ja asiakas yksityinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213