kuolemansa jälkeen taivaaseen, mutta sinne ei kuulemma ns. hyvät ihmiset pääsekkään, joten voisiko joku sitten selittää ketkä sinne menevät, kun suurin osa ihmisistä sinne kuitenkin kuvittelee menevänsä.
Ihmiset ovat menossa
75
259
Vastaukset
- teuta
Jotka uskovat Jeesuksen Jumalan Pojaksi , he pelastuu , noin nopeasti sanottuna .
Sitä monia sanontoja jotka antavat viitteitä , mutta harvat on ne kun pelastuu.
Maailman kansoja = 6828 miljoonaa joista pelastuu JUMALA sen tietää.- tetragrammiin-JHWH
Jotka uskovat Jeesuksen Jumalan Pojaksi. Siis Jeesus ei ole osa kolmiyhteistä Jumalaa vaan on oma persoonansa niin kuin Raamattu antaa ymmärtääkkin - Jumalan Poika- ei itse Kaikkivaltias Jumala. Näinkö?
- Sue K
Hyviä ihmisiä ei ole. Pahoja ihmisiä taas on monenlaisia:
- Sellaisia, jotka eivät ymmärrä olevansa pahoja
- Sellaisia, jotka ymmärtävät olevansa pahoja, ja nauttivat pahuudestaan
- Sellaisia, jotka ymmärtävät olevansa pahoja, mutta kieltävät sen
- Sellaisia, jotka ymmärtävät olevansa pahoja, ja tahtovat siitä huolimatta uskoa, että Jeesus on juuri hänen pahat tekonsa sovittanut, ja että ilman tätä uskoa he ovat hukassa.
Tämä ei ole tieteeseen perustuvaa luokittelua, vaan kirjoittajan oma kokemus.
Lisään tarkennukseksi vielä, että Jeesus on sovittanut kaikkien synnit, joten Jumalan puolelta ei ole asetettu esteitä kenenkään taivaaseen pääsyyn.- tetragrammiin-JHWH
ovat menneet ne uskolliset Jumalan palvelijat jotka ovat kuolleet ennen Jeesusta? Jeesuksen kun sanotaan olevan ensimmäinen kuolleista herätetty, joka on päässyt henkimaailmaan taivaaseen. (Kol 1:18; Ilm 1:5.)
- rivikristitty
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
ovat menneet ne uskolliset Jumalan palvelijat jotka ovat kuolleet ennen Jeesusta? Jeesuksen kun sanotaan olevan ensimmäinen kuolleista herätetty, joka on päässyt henkimaailmaan taivaaseen. (Kol 1:18; Ilm 1:5.)
Jumalan valitut. Sitä valitsemisen armoa ei ihminen voi käsittää.
Ennen ja jälkeen Vapahtajan/Jeesuksen, jotka ovat kuolleet tästä ajasta. Ovat uskoneet Jeesuksen sovintotyön kautta syntinsä anteeksi. "uskolliset"
Kun ihminen kuolee, niin ajan lasku lakkaa. Viimeisenä päivänä Hän on herättävä kaikki, alkaa Karitsan häät, eli taivas-aika. - teuta
Jeesukseen uskoen tuonelaan , josta Jeesus pelasti heidät heti kun Jumala Isnsä oli hänet herättänyt ,
lähti Jeesus tuonelaan , pelastamaan kaikki jotka olivat uskoneet , VT:n aikana Jeesukseen eli pelastajaan , Aina aatamista asti Siihen ryöväriin asti joka pelastui ristillä ja kun Jeesus oli tämän tehnyt Hän ilmestyi Marialle Lähellä hautaansa ja sanoi älä vielä koske minuun en ole valmis . Ja niille toisille naisille jotka myös tulleet voitelemaan Häntä. Kerron toisellakertaa tarkemmin . - tetragrammiin-JHWH
rivikristitty kirjoitti:
Jumalan valitut. Sitä valitsemisen armoa ei ihminen voi käsittää.
Ennen ja jälkeen Vapahtajan/Jeesuksen, jotka ovat kuolleet tästä ajasta. Ovat uskoneet Jeesuksen sovintotyön kautta syntinsä anteeksi. "uskolliset"
Kun ihminen kuolee, niin ajan lasku lakkaa. Viimeisenä päivänä Hän on herättävä kaikki, alkaa Karitsan häät, eli taivas-aika.Jeesusta olleet "uskolliset" voivat "uskoa Jeesuksen sovintotyön kautta syntinsä anteeksi" kun Jeesusta ei vielä ole ollut edes olemassa? Vielä yksi kysymys: Uskotko Raamatun sanan olevan totuus eli se ei voi valehdella?
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Jeesukseen uskoen tuonelaan , josta Jeesus pelasti heidät heti kun Jumala Isnsä oli hänet herättänyt ,
lähti Jeesus tuonelaan , pelastamaan kaikki jotka olivat uskoneet , VT:n aikana Jeesukseen eli pelastajaan , Aina aatamista asti Siihen ryöväriin asti joka pelastui ristillä ja kun Jeesus oli tämän tehnyt Hän ilmestyi Marialle Lähellä hautaansa ja sanoi älä vielä koske minuun en ole valmis . Ja niille toisille naisille jotka myös tulleet voitelemaan Häntä. Kerron toisellakertaa tarkemmin .nousikaan taivaaseen ylösnousemuksensa jälkeen?
- rivikristitty
Jeesusta olleet "uskolliset" voivat "uskoa Jeesuksen sovintotyön kautta syntinsä anteeksi" kun Jeesusta ei vielä ole ollut edes olemassa? Vielä yksi kysymys: Uskotko Raamatun sanan olevan totuus eli se ei voi valehdella?
Kolmiyhteinen Jumala, on ollut, on ja on oleva iankaikkisesti.
Hän on vaikuttanut Pyhän Henkensä kautta ennen Jeesuksen maan päälle tuloa ja jälkeen. Jonka kirjoitettu jumalan sana vahvistaa, eli vanha testamentti.
Uskon raamatun sanan olevan totta.
Olen kuullut että raamattu on ainoa kirja joka on maailmassa, eniten käännetty eri kielille ja levinnyt eniten muihin kirjoihin verrattuna. Monta asiaa on tapahtunut, mitä raamatussa on edeltä kerrottu.
Vaikka kirjoitettu jumalan sana häviäisi, niin ei kuitenkaan Jumalan sana häviä. Hän toimii Pyhän Henkensä kautta meissä ihmisissä. Maa ja taivas katoaa ennenkuin Hänen sanansa. - tetragrammiin-JHWH
rivikristitty kirjoitti:
Kolmiyhteinen Jumala, on ollut, on ja on oleva iankaikkisesti.
Hän on vaikuttanut Pyhän Henkensä kautta ennen Jeesuksen maan päälle tuloa ja jälkeen. Jonka kirjoitettu jumalan sana vahvistaa, eli vanha testamentti.
Uskon raamatun sanan olevan totta.
Olen kuullut että raamattu on ainoa kirja joka on maailmassa, eniten käännetty eri kielille ja levinnyt eniten muihin kirjoihin verrattuna. Monta asiaa on tapahtunut, mitä raamatussa on edeltä kerrottu.
Vaikka kirjoitettu jumalan sana häviäisi, niin ei kuitenkaan Jumalan sana häviä. Hän toimii Pyhän Henkensä kautta meissä ihmisissä. Maa ja taivas katoaa ennenkuin Hänen sanansa.kolminaisuutta selitetään ja milloin tällainen oppi sai alkunsa?
- teuta
nousikaan taivaaseen ylösnousemuksensa jälkeen?
40 päivän päästä.
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
40 päivän päästä.
kirjoituksesi sitten pitää paikkansa että ennen Jeesusta kuolleet "uskolliset" olisivat taivaassa: Jeesukseen uskoen tuonelaan , josta Jeesus pelasti heidät HETI kun Jumala Isnsä oli hänet herättänyt" . Jos tarkoitat että heidät pelastettiin taivaaseen tuolloin, onko se mahdollista Raamatun mukaan?
- teuta
kirjoituksesi sitten pitää paikkansa että ennen Jeesusta kuolleet "uskolliset" olisivat taivaassa: Jeesukseen uskoen tuonelaan , josta Jeesus pelasti heidät HETI kun Jumala Isnsä oli hänet herättänyt" . Jos tarkoitat että heidät pelastettiin taivaaseen tuolloin, onko se mahdollista Raamatun mukaan?
tai jos sanoin , kuitenkin tarkoitan sillä paratiisiä.Jossa ka
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
tai jos sanoin , kuitenkin tarkoitan sillä paratiisiä.Jossa ka
mielestäsi on, menevätkö ennen Jeesusta kuolleet "uskolliset" taivaaseen vai eivät?
(Raamattuhan kertoo kuolleiden olevan tuonelassa eli haudassa, siitä olemme samaa mieltä.) - rivikristitty
kolminaisuutta selitetään ja milloin tällainen oppi sai alkunsa?
milloin oppi on saanut alkunsa.
Muistaakseni Luther määrittelee tunnustuskijoissa kolminaisuuden olemuksen. - Jeesuksen pelastettu
Taidatkos sen selkeämmin sanoa! Aamen hallelujaa.
Jumalan puolelta ei ole estettä, epäuskon mato on ihmisessä syntiinlankeemuksen hedelmänä.
Kiitetty ja ylistetty Pyhä kolmiyhteinen Jumala Isä Poika ja Pyhä Henki, sinä Luojamme Lunastajamme ja pyhittäjämme. Sinä olet pyhä, me olemme syntisiä. Rakastit meitä jotka olemme tahtosi rikkoneet ajatuksin sanoin töin ja laiminlyönnein, kiitos rakkaudestasi. Vedä syntiset parannukseen!
Jeesuksen nimessä pyydämme, kuule rukouksemme. Tue ja lohduta niitä, jotka heikkoudessaan epäilevät lupaustasi ja pelkäävät. Vahvista uskossa niitä joiden usko horjuu. Kiitos Jeesus, lupauksesi mukaan sinä kuulet rukouksemme. - teuta
mielestäsi on, menevätkö ennen Jeesusta kuolleet "uskolliset" taivaaseen vai eivät?
(Raamattuhan kertoo kuolleiden olevan tuonelassa eli haudassa, siitä olemme samaa mieltä.)Täydellä ymmärryksellä varustettu ? Kysyn tätä sen tähden kun sinun kanssa on varmasti tästä
keskusteltu , no vastaan huolellisemmin ,olen taas omalla koneella , Jeesus tuli siis pääsiäisenä
oo33 tuonelaan , hän liikkui henkiolentona siellä mitä olivat Isänsä kanssa sopineet , meidän
ei tarvitse aivan tarkaan tietää , muutako sen että hän piti sen evamkeliumin jonka Raamattu
oli jo luvannut , ja pelasti kuolemattomat sielut tuonelasta , ne siirrettiin Paratiisiin , joka on
nyt näkymättömässä muodossa.
Ryöväri oli ensimmäinen asukas siellä , eikä tarvinnut kauan odottaa noita muita Kaikki ne sielut
jotka on jääneet jälkeen , kun ruumis on haudattu on siirretty paratiisiin ,,,Taivaassa ei ole vielä
moni vain, Henok ,Aabraham , Mooses , Elia ,Saattoi olla joku vielä , mutta kaikki muut ovat
paratiisissa josta sitten viimeisen tuomion tullessa , heitä herätetään , tuomitaan mutta se tapahtuu
aivan viimeksi , kaikki kärsimykset on jo ollut . - tetragrammiin-JHWH
rivikristitty kirjoitti:
milloin oppi on saanut alkunsa.
Muistaakseni Luther määrittelee tunnustuskijoissa kolminaisuuden olemuksen.Sen määritelmä kuuluu seuraavasti: Kristikunnan uskontojen keskeinen oppi. Athanasioksen tunnustuksen mukaan on olemassa kolme jumalallista Persoonaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki), joista jokaisen sanotaan olevan iankaikkinen, jokaisen sanotaan olevan kaikkivaltias, ei suurempi eikä vähempi toista, jokaisen sanotaan olevan Jumala, mutta yhdessä ne olisivat vain yksi Jumala.
Mistä kolminaisuusoppi on peräisin?
Otavan suuri ensyklopedia mainitsee: ”Kolminaisuusopilla ei ole välitöntä perustaa Raamatussa.” (1977, 3. osa, s. 2435.)
Iso tietosanakirja sanoo: ”Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)
The New Encyclopædia Britannica sanoo: ”Sanaa kolminaisuus sen enempää kuin täsmällisesti esitettyä kolminaisuusoppiakaan ei sinänsä esiinny Uudessa testamentissa, eikä Jeesuksen ja hänen seuraajiensa tarkoitus ollut kieltää Vanhassa testamentissa esitettyä šemaa: ’Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.’ (5. Moos. 6:4.) – – Tuo oppi kehittyi vähitellen useiden vuosisatojen aikana ja monien kiistelyjen kautta. – – 300-luvun loppuun mennessä – – kolminaisuusoppi muotoutui olennaisilta osiltaan sellaiseksi, jollaisena se on säilynyt siitä saakka.” (1976, Micropædia, X osa, s. 126.)
New Catholic Encyclopedia sanoo: ”Sanamuotoa ’yksi Jumala kolmessa Persoonassa’ ei lopullisesti vakiinnutettu eikä varmastikaan täysin omaksuttu kristilliseen elämään eikä sen uskon tunnustukseen ennen 300-luvun loppua. Mutta vasta tämä sanamuoto ansaitsee nimityksen kolminaisuusoppi. Apostolisten Isien keskuudessa ei ollut ollut mitään etäisestikään tällaista ajatusta tai näkökantaa muistuttavaa.” (1967, XIV osa, s. 299.)
Nouveau Dictionnaire Universel sanoo: ”Platonin kolminaisuus, joka on itsekin vain muinaisilta kansoilta peräisin olevien vanhempien kolminaisuuksien uudelleenjärjestelyn tulos, näyttää olevan se järkiperäinen ja filosofinen ominaisuuksien kolminaisuus, josta saivat alkunsa kristillisten kirkkojen opettamat kolme hypostaasiaa eli jumalallista persoonaa. – – Tämän kreikkalaisen filosofin [300-luvulla eaa. eläneen Platonin] käsitys Jumalan kolminaisuudesta – – voidaan löytää kaikista muinaisista [pakana]uskonnoista.” (Toim. M. Lachâtre, Pariisi 1865–1870, 2. osa, s. 1467.)
Kolminaisuusoppi on ihmisen oman mielikuvituksen tulos, sillä ei ole mitään perustaa Raamatussa.
Esim. määritelmässä sanotaan ettei Isä, Poika ja Pyhä henki ole suurempi eikä vähempi toista. Mitä sanoo Raamattu?
Markus 13:32:"Siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä." Voisiko näin olla jos Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat yhdenvertaisia ja muodostaisivat yhden Jumaluuden. Ei voisi.
Matteus 20:20-23:"Sebedeuksen poikain äiti – – sanoi hänelle (Jeesukselle): ´Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi´. Mutta Jeesus vastasi – –: ´Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut.´" Kuinka outoa tämä olisikaan, jos Jeesus olisi Jumala, kuten väitetään!
Joh 14:28:"(Jeesus sanoi:) Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." Tässä Jeesus selvästi sanoo ettei hän ole yhdenvertainen Isänsä kanssa.
1 Kor 11:3:"Minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää." Tästäkin selviää se että Kristus ei ole Jumala(Isä) ja että Jumala on arvoltaan Kristusta ylempi.
Mm. nämä raamatunkohdat antavat selvästi ymmärtää että on olemassa kaksi eri persoonaa. Kaikkivaltias Jumala, joka on nimensä meille ilmoittanut sekä hänen ainokainen Poikansa, Jeesus Kristus.
Mikä muuten on Jumalan nimi? - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Täydellä ymmärryksellä varustettu ? Kysyn tätä sen tähden kun sinun kanssa on varmasti tästä
keskusteltu , no vastaan huolellisemmin ,olen taas omalla koneella , Jeesus tuli siis pääsiäisenä
oo33 tuonelaan , hän liikkui henkiolentona siellä mitä olivat Isänsä kanssa sopineet , meidän
ei tarvitse aivan tarkaan tietää , muutako sen että hän piti sen evamkeliumin jonka Raamattu
oli jo luvannut , ja pelasti kuolemattomat sielut tuonelasta , ne siirrettiin Paratiisiin , joka on
nyt näkymättömässä muodossa.
Ryöväri oli ensimmäinen asukas siellä , eikä tarvinnut kauan odottaa noita muita Kaikki ne sielut
jotka on jääneet jälkeen , kun ruumis on haudattu on siirretty paratiisiin ,,,Taivaassa ei ole vielä
moni vain, Henok ,Aabraham , Mooses , Elia ,Saattoi olla joku vielä , mutta kaikki muut ovat
paratiisissa josta sitten viimeisen tuomion tullessa , heitä herätetään , tuomitaan mutta se tapahtuu
aivan viimeksi , kaikki kärsimykset on jo ollut .uudelleen oikein ajatuksen kanssa: "Kun ruumis on haudattu on siirretty paratiisiin ,,,Taivaassa ei ole vielä
paratiisissa josta sitten viimeisen tuomion tullessa , heitä herätetään" Mikä tässä on ristiriidassa Raamatun tekstin kanssa?
1) Se, että Raamattu sanoo JEESUKSEN olevan ensimmäinen kuolleista herätetty , joka on saanut henkielämän taivaassa. Hanok, Aabraham, Mooses, Elia, kaikki nämä "uskolliset"ovat kuolleet ENNEN JEESUSTA. He eivät Raamatun mukaan voi olla taivaassa, tai muuten Raamattu valehtelee.
2) Raamattu ei missään mainitse että kuoleman jälkeen siirrettäisiin paratiisiin odottelemaan tuomiota. Jos leikitellään tällä ajatuksella, niin kuolleinako heidät sinne on siirretty, koska heidät sieltä herätetään; eläväähän ei tarvitse herättää? Mitä järkeä siinä olisi?
Miksi en voi ymmärtää kirjoittamaasi? Syy siihen on yksinkertainen, minä perustan uskoni Raamattuun ja kirjoituksessasi on liian paljon ristiriitoja Raamatun sanan kanssa, jotka vain sivuutat ns. olan kohautuksella.
Minulla ei ole tapana niin asioihin suhtautua varsinkaan kun on kysymys Jumalan sanasta Raamatusta. Raamatussa kun on TOTUUS. Muistaakseni olet joskus aikaisemmin kirjoittanut ettei Raamattu valehtele,
miksi sitten itse panet sen valehtelemaan? Sitä minä olen tässä pohtinut. - teuta
uudelleen oikein ajatuksen kanssa: "Kun ruumis on haudattu on siirretty paratiisiin ,,,Taivaassa ei ole vielä
paratiisissa josta sitten viimeisen tuomion tullessa , heitä herätetään" Mikä tässä on ristiriidassa Raamatun tekstin kanssa?
1) Se, että Raamattu sanoo JEESUKSEN olevan ensimmäinen kuolleista herätetty , joka on saanut henkielämän taivaassa. Hanok, Aabraham, Mooses, Elia, kaikki nämä "uskolliset"ovat kuolleet ENNEN JEESUSTA. He eivät Raamatun mukaan voi olla taivaassa, tai muuten Raamattu valehtelee.
2) Raamattu ei missään mainitse että kuoleman jälkeen siirrettäisiin paratiisiin odottelemaan tuomiota. Jos leikitellään tällä ajatuksella, niin kuolleinako heidät sinne on siirretty, koska heidät sieltä herätetään; eläväähän ei tarvitse herättää? Mitä järkeä siinä olisi?
Miksi en voi ymmärtää kirjoittamaasi? Syy siihen on yksinkertainen, minä perustan uskoni Raamattuun ja kirjoituksessasi on liian paljon ristiriitoja Raamatun sanan kanssa, jotka vain sivuutat ns. olan kohautuksella.
Minulla ei ole tapana niin asioihin suhtautua varsinkaan kun on kysymys Jumalan sanasta Raamatusta. Raamatussa kun on TOTUUS. Muistaakseni olet joskus aikaisemmin kirjoittanut ettei Raamattu valehtele,
miksi sitten itse panet sen valehtelemaan? Sitä minä olen tässä pohtinut.Se että sinne siirtyi sielu Jonka olen useamman kuin kerran kirjoittanut sulle sen tähden
tuo kysymys tuli esiin , minä ymmärröän joskonesi emolevy on vaurioitunut , haluat
tietoa uusiksi , jos näin on sitten vain pyydät , ja tietoa annetaan , mutta se ei
edellytä kierto tietä. - teuta
kolminaisuutta selitetään ja milloin tällainen oppi sai alkunsa?
Mitä Jumala antaa meille ja mitä hän tekee hyväksemme . Me emme kykene täyttämään käskyihin
sisltyvää uskon ja ehdottoman Rakkauden vaatimusta . Mutta Jumala lahjoittaa meille uskon ja
avaa sydömemme Rakkaudelle .
Niin tämä nyt on oikein , yhteinen , kristillinen usko , että me yhtä Jumalaa KOLMINAISUUDESSA JA KOLMINAISUUTTA yhdessä jumaluudessa kunnioitamme ,ei kuitenkaan sekoittaen persoonia , eikä
erottaen jumalallisia olentoja . Sillä yksi on Isän persoona , toinen on Pojan persoona ja kolmas on Pyhän
Hengen.
Mutta Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat sama Jumala , yhdenvertaiset kunniassa , yhdenvartaiset iankaikkisuudessa majesteetissa . Senkaltainen kuin ISÄ ON, SENKALTAINENON P
OIKA , SENKALTAINEN ON MYÖS PYHÄ HENKI . LUOMATON ON ISÄ , LUOMATON ON POIKA , LUOMATON ON PYHÄ HENKI .
Ääretön on ISÄ , ääretön on Poika , ääretön on Pyhä Henki . Iankaikkinen on ISÄ, Iankaikkinen on Poika ,
Iankaikkinen on Pyhä Henki . Eikä kuitenkaan ole kolmea iankaikkisuutta , vaan yksi iankkikkisuus .
Kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta , eikä kolmea ääretöntä , vaan yksi luomaton ja yksi ääretön .
jatkuu - teuta
teuta kirjoitti:
Mitä Jumala antaa meille ja mitä hän tekee hyväksemme . Me emme kykene täyttämään käskyihin
sisltyvää uskon ja ehdottoman Rakkauden vaatimusta . Mutta Jumala lahjoittaa meille uskon ja
avaa sydömemme Rakkaudelle .
Niin tämä nyt on oikein , yhteinen , kristillinen usko , että me yhtä Jumalaa KOLMINAISUUDESSA JA KOLMINAISUUTTA yhdessä jumaluudessa kunnioitamme ,ei kuitenkaan sekoittaen persoonia , eikä
erottaen jumalallisia olentoja . Sillä yksi on Isän persoona , toinen on Pojan persoona ja kolmas on Pyhän
Hengen.
Mutta Isä ja Poika ja Pyhä Henki ovat sama Jumala , yhdenvertaiset kunniassa , yhdenvartaiset iankaikkisuudessa majesteetissa . Senkaltainen kuin ISÄ ON, SENKALTAINENON P
OIKA , SENKALTAINEN ON MYÖS PYHÄ HENKI . LUOMATON ON ISÄ , LUOMATON ON POIKA , LUOMATON ON PYHÄ HENKI .
Ääretön on ISÄ , ääretön on Poika , ääretön on Pyhä Henki . Iankaikkinen on ISÄ, Iankaikkinen on Poika ,
Iankaikkinen on Pyhä Henki . Eikä kuitenkaan ole kolmea iankaikkisuutta , vaan yksi iankkikkisuus .
Kuin ei myöskään ole kolmea luomatonta , eikä kolmea ääretöntä , vaan yksi luomaton ja yksi ääretön .
jatkuuNiin myös kaikkivaltias on ISÄ. kaikkivaltias on Poika . Kaikkivaltias n Pyhä Henki . Eikä kuitenkaan ole
kolmea kaikkivaltiasta , vaan yksi kaiokkivaltias . Niin myös ISÄ on Jumala , Poika on Jumala , PYhä Henki
on Jumala . Eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa , vaan yksi Jumala . Niin myös ISÄ on Herra , Poika on Herra,
Pyhä Henki on Herra Eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa , vaan yksi Herra.
Sillä kuin kristillinen totuus vaatii meitä kutakin persoonaa erittäin Jumalaksi ja Herraksi tunnustamaan , niin kieltää myös yhteinen, kristillinen usko meitä kolmea Jumalaa eli , kolmea Herraa nimittämästä . ISÄÄ ei ole
kukaan tehnyt , eikä luonut, eikä synnyttänyt. Poika on ainostaan ISÄSTÄ; ei ei tehty , eikä luotu , vaan syntynyt. Pyhä Henki on ISÄSTÄ ja Pojasta , ei tehty ,eikä luotu , eikä syntynyt , vaan heistä lähtevä .
Niin on nyt yksi ISÄ, ei kolmeaISÄÄ , yksi Poika , ei kolmea Poikaa , yksi Pyhä Henki , ei kolmea Pyhää Henkeä
Ja tässä kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ollut ennen eikä jälkeen toistaan , eikä yksikään ole toistaan suurenpi eikä vähempi . Vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä iankkaikkiset ja juuri yhdenkaltaiset .
Niin että ennen kaikkea pitää , kuin ennen on sanottu , palveltaman kolmea persoonaa yhdessä jumaluusessa , ja yhtä Jumalan kolmessa persoonassa. Joka siis tahtoo autuaaksi tulla , hänen tulee näin kolminaisuudesta
ajatella.
jatkan - teuta
teuta kirjoitti:
Niin myös kaikkivaltias on ISÄ. kaikkivaltias on Poika . Kaikkivaltias n Pyhä Henki . Eikä kuitenkaan ole
kolmea kaikkivaltiasta , vaan yksi kaiokkivaltias . Niin myös ISÄ on Jumala , Poika on Jumala , PYhä Henki
on Jumala . Eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa , vaan yksi Jumala . Niin myös ISÄ on Herra , Poika on Herra,
Pyhä Henki on Herra Eikä kuitenkaan ole kolmea Herraa , vaan yksi Herra.
Sillä kuin kristillinen totuus vaatii meitä kutakin persoonaa erittäin Jumalaksi ja Herraksi tunnustamaan , niin kieltää myös yhteinen, kristillinen usko meitä kolmea Jumalaa eli , kolmea Herraa nimittämästä . ISÄÄ ei ole
kukaan tehnyt , eikä luonut, eikä synnyttänyt. Poika on ainostaan ISÄSTÄ; ei ei tehty , eikä luotu , vaan syntynyt. Pyhä Henki on ISÄSTÄ ja Pojasta , ei tehty ,eikä luotu , eikä syntynyt , vaan heistä lähtevä .
Niin on nyt yksi ISÄ, ei kolmeaISÄÄ , yksi Poika , ei kolmea Poikaa , yksi Pyhä Henki , ei kolmea Pyhää Henkeä
Ja tässä kolminaisuudessa ei ole yksikään persoona ollut ennen eikä jälkeen toistaan , eikä yksikään ole toistaan suurenpi eikä vähempi . Vaan kaikki kolme persoonaa ovat yhtä iankkaikkiset ja juuri yhdenkaltaiset .
Niin että ennen kaikkea pitää , kuin ennen on sanottu , palveltaman kolmea persoonaa yhdessä jumaluusessa , ja yhtä Jumalan kolmessa persoonassa. Joka siis tahtoo autuaaksi tulla , hänen tulee näin kolminaisuudesta
ajatella.
jatkanMutta se on myös tarpeellista iankaikkiseen autuuteen , että me vakaasti uskomme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulleen ihmiseksi . Niin on nyt tämä oikea usko , että me uskomme ja tunnustamme , että meidän Herramme Jeesus Kristus , Jumalan Poika , on Jumala ja ihminen . Jumala on Hän ISÄNSÄ
olennosta , ennen kaikkia aikoja syntynyt ; mutta ihminen on Hän äitinsä olennosta , ajassa syntynyt.
Täydellinen JUMALA ja täydellinen IHMINEN, järjellisellä sielulla ja inhimmillisellä ruumiilla . ISÄnsä vertainen jumaluuden puolesta ja vähäisempi Isää ihmisyyden puolesta . Ja vaikka Hän on Jumala ja ihminen , ei kuitenkaan ole kahta Kristusta , vaan yksi . Yksi Hän on ; ei niin , että jumaluus on muuttunut ihmisyydeksi ,
vaan jumaluus on ottanut ihmisyyden itseensä .
Niin, yksi Hän on ; ei kuitenkaan siten , että molemmat luonnot ovat sekaantuneet toisiinsa , vaan että Hän
on yksi ainoa persoona . Sillä kuin järjellinen sielu ja ruumis on yksi ihminen , niin Jumala ja ihminen on yksi
Kristus . Joka meidän autuutemme tähden kärsi , astui alas tuonelaan , nousi kolmantena päivänä kuolleista .
Astui ylös taivaaseen , istuu Jumalan , ISÄN kaikkivaltiaan , oikealla puolella .
Sieltä on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita . Jonka tulemiseen kaikkien ihmisten pitää ruumiillisesti nousemaan kuolleista ja tekemään tili , kunkin töistänsä . Jotka hyvää ovat tehneet , käyvät iankaikkiseen
elämään ,muttta jotka pahaa ovat tehneet , joutuvat iankaikkiseen tuleen . Tämä on oikea kristillinen usko; joka ei sitä totisesrti ja vakavasti uko , ei hän voi autuaaksi tulla.
Tämä noudattaa ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSEN KAAVAA , Koska se on sitä , - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Mutta se on myös tarpeellista iankaikkiseen autuuteen , että me vakaasti uskomme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulleen ihmiseksi . Niin on nyt tämä oikea usko , että me uskomme ja tunnustamme , että meidän Herramme Jeesus Kristus , Jumalan Poika , on Jumala ja ihminen . Jumala on Hän ISÄNSÄ
olennosta , ennen kaikkia aikoja syntynyt ; mutta ihminen on Hän äitinsä olennosta , ajassa syntynyt.
Täydellinen JUMALA ja täydellinen IHMINEN, järjellisellä sielulla ja inhimmillisellä ruumiilla . ISÄnsä vertainen jumaluuden puolesta ja vähäisempi Isää ihmisyyden puolesta . Ja vaikka Hän on Jumala ja ihminen , ei kuitenkaan ole kahta Kristusta , vaan yksi . Yksi Hän on ; ei niin , että jumaluus on muuttunut ihmisyydeksi ,
vaan jumaluus on ottanut ihmisyyden itseensä .
Niin, yksi Hän on ; ei kuitenkaan siten , että molemmat luonnot ovat sekaantuneet toisiinsa , vaan että Hän
on yksi ainoa persoona . Sillä kuin järjellinen sielu ja ruumis on yksi ihminen , niin Jumala ja ihminen on yksi
Kristus . Joka meidän autuutemme tähden kärsi , astui alas tuonelaan , nousi kolmantena päivänä kuolleista .
Astui ylös taivaaseen , istuu Jumalan , ISÄN kaikkivaltiaan , oikealla puolella .
Sieltä on tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita . Jonka tulemiseen kaikkien ihmisten pitää ruumiillisesti nousemaan kuolleista ja tekemään tili , kunkin töistänsä . Jotka hyvää ovat tehneet , käyvät iankaikkiseen
elämään ,muttta jotka pahaa ovat tehneet , joutuvat iankaikkiseen tuleen . Tämä on oikea kristillinen usko; joka ei sitä totisesrti ja vakavasti uko , ei hän voi autuaaksi tulla.
Tämä noudattaa ATHANASIUKSEN USKONTUNNUSTUKSEN KAAVAA , Koska se on sitä ,ei ole perustaa Raamatussa, vaikkakin se on kristikunnan uskontojen keskeinen oppi. Voit lukea tarkemmin yläpuolella olevan vastineeni jo kyseisestä asiasta mikäli haluat faktatietoa asiasta.
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Se että sinne siirtyi sielu Jonka olen useamman kuin kerran kirjoittanut sulle sen tähden
tuo kysymys tuli esiin , minä ymmärröän joskonesi emolevy on vaurioitunut , haluat
tietoa uusiksi , jos näin on sitten vain pyydät , ja tietoa annetaan , mutta se ei
edellytä kierto tietä.elävä ihminen on sielu. Kun ihminen kuolee niin sielukin kuolee. (1 Moos 2:7, 1 Kor 15:45, 1 Piet 3:20)
Voiko ihmissielu kuolla?
Hesekiel 18:4:". Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava."
Ketkä tekevät syntiä?
Room 3:23:" Sillä KAIKKI ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla "
Room 6:23:"Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme."
Ovatko sukulaisesi kuolleet tai tuttavasi, luuletko kuolevasi vai eläväsi ikuiseti täällä maan päällä?
Mikäli kuolema meidät korjaa, silloin olemme syntiä tehneet. Kuolemahan tuli maailmaan vasta syntiinlankeemuksen jälkeen. Mikäli syntiilankeemusta ei olisi tapahtunut ihmiset olisivat saaneet elää maan päällä ikuisesti Jumalan hallintavallan alaisuudessa.
En minä voi omaksua sellaista käsitystä sielusta mitä Raamattu ei opeta, silloin uskoni ei perustuisi Raamattuun. Valitan. Olen yrittänyt perustella Raamatun kannan asiaan, mutta et jostain syystä halua ottaa sitä huomioon, vaan mielummin pysyttelet ihmisten perinnäisopissa, koskien sielun kuolemattomuutta. - teuta
ei ole perustaa Raamatussa, vaikkakin se on kristikunnan uskontojen keskeinen oppi. Voit lukea tarkemmin yläpuolella olevan vastineeni jo kyseisestä asiasta mikäli haluat faktatietoa asiasta.
Kolminaisuus opista mitään , joten ajattelin siksi minäkin voin ehkä vastata,
Mutta se onkin vaatimustaso kasvanut kysymyksen ja vastauksen välillä
kohtuutta pitää olla näissä asioissa koska intrrnet on hieman läykkä tuon
laatuiseen vaatimukseen , en pahalla , mutta en hyvälläkään .
Voisit katsoa kysymys viestin. - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Kolminaisuus opista mitään , joten ajattelin siksi minäkin voin ehkä vastata,
Mutta se onkin vaatimustaso kasvanut kysymyksen ja vastauksen välillä
kohtuutta pitää olla näissä asioissa koska intrrnet on hieman läykkä tuon
laatuiseen vaatimukseen , en pahalla , mutta en hyvälläkään .
Voisit katsoa kysymys viestin.ettei pääihe ollut kolminaisuus, mutta näkyvillä olevan kaavion mukaan olet kuitenkin vastannut kysymykseeni
jonka esitin toiselle vastaajalle: Tiedätkö miten kolminaisuutta selitetään ja milloin tällainen oppi sai alkunsa?
Siksi vastasin sinullekin. Pyydän anteeksi jos toimin jotenkin sopimattomasti. En vain viitsinyt kopsata perusteluja toistaa kertaa kun ne jo olivat kertaalleen näkyvissä, siksi pyysin lukemaan sen sieltä.
Kyllähän kirjoituksesi kolminaisuusopista piti ihan paikkansa. Se, perustuuko kolminaisuusoppi Raamattuun onkin jo eri asia. - Teuta
Sen määritelmä kuuluu seuraavasti: Kristikunnan uskontojen keskeinen oppi. Athanasioksen tunnustuksen mukaan on olemassa kolme jumalallista Persoonaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki), joista jokaisen sanotaan olevan iankaikkinen, jokaisen sanotaan olevan kaikkivaltias, ei suurempi eikä vähempi toista, jokaisen sanotaan olevan Jumala, mutta yhdessä ne olisivat vain yksi Jumala.
Otavan suuri ensyklopedia mainitsee: ”Kolminaisuusopilla ei ole välitöntä perustaa Raamatussa.” (1977, 3. osa, s. 2435.)
Iso tietosanakirja sanoo: ”Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)
The New Encyclopædia Britannica sanoo: ”Sanaa kolminaisuus sen enempää kuin täsmällisesti esitettyä kolminaisuusoppiakaan ei sinänsä esiinny Uudessa testamentissa, eikä Jeesuksen ja hänen seuraajiensa tarkoitus ollut kieltää Vanhassa testamentissa esitettyä šemaa: ’Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi.’ (5. Moos. 6:4.) – – Tuo oppi kehittyi vähitellen useiden vuosisatojen aikana ja monien kiistelyjen kautta. – – 300-luvun loppuun mennessä – – kolminaisuusoppi muotoutui olennaisilta osiltaan sellaiseksi, jollaisena se on säilynyt siitä saakka.” (1976, Micropædia, X osa, s. 126.)
New Catholic Encyclopedia sanoo: ”Sanamuotoa ’yksi Jumala kolmessa Persoonassa’ ei lopullisesti vakiinnutettu eikä varmastikaan täysin omaksuttu kristilliseen elämään eikä sen uskon tunnustukseen ennen 300-luvun loppua. Mutta vasta tämä sanamuoto ansaitsee nimityksen kolminaisuusoppi. Apostolisten Isien keskuudessa ei ollut ollut mitään etäisestikään tällaista ajatusta tai näkökantaa muistuttavaa.” (1967, XIV osa, s. 299.)
Nouveau Dictionnaire Universel sanoo: ”Platonin kolminaisuus, joka on itsekin vain muinaisilta kansoilta peräisin olevien vanhempien kolminaisuuksien uudelleenjärjestelyn tulos, näyttää olevan se järkiperäinen ja filosofinen ominaisuuksien kolminaisuus, josta saivat alkunsa kristillisten kirkkojen opettamat kolme hypostaasiaa eli jumalallista persoonaa. – – Tämän kreikkalaisen filosofin [300-luvulla eaa. eläneen Platonin] käsitys Jumalan kolminaisuudesta – – voidaan löytää kaikista muinaisista [pakana]uskonnoista.” (Toim. M. Lachâtre, Pariisi 1865–1870, 2. osa, s. 1467.)
Kolminaisuusoppi on ihmisen oman mielikuvituksen tulos, sillä ei ole mitään perustaa Raamatussa.
Esim. määritelmässä sanotaan ettei Isä, Poika ja Pyhä henki ole suurempi eikä vähempi toista. Mitä sanoo Raamattu?
Markus 13:32:"Siitä päivästä tai hetkestä ei tiedä kukaan, eivät enkelit taivaassa, eikä myöskään Poika, vaan ainoastaan Isä." Voisiko näin olla jos Isä, Poika ja Pyhä Henki olisivat yhdenvertaisia ja muodostaisivat yhden Jumaluuden. Ei voisi.
Matteus 20:20-23:"Sebedeuksen poikain äiti – – sanoi hänelle (Jeesukselle): ´Sano, että nämä minun kaksi poikaani saavat istua, toinen sinun oikealla ja toinen vasemmalla puolellasi, sinun valtakunnassasi´. Mutta Jeesus vastasi – –: ´Minun maljani te tosin juotte, mutta minun oikealla ja vasemmalla puolellani istuminen ei ole minun annettavissani, vaan se annetaan niille, joille minun Isäni on sen valmistanut.´" Kuinka outoa tämä olisikaan, jos Jeesus olisi Jumala, kuten väitetään!
Joh 14:28:"(Jeesus sanoi:) Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi." Tässä Jeesus selvästi sanoo ettei hän ole yhdenvertainen Isänsä kanssa.
1 Kor 11:3:"Minä tahdon, että te tiedätte sen, että Kristus on jokaisen miehen pää ja että mies on vaimon pää ja että Jumala on Kristuksen pää." Tästäkin selviää se että Kristus ei ole Jumala(Isä) ja että Jumala on arvoltaan Kristusta ylempi.
Mm. nämä raamatunkohdat antavat selvästi ymmärtää että on olemassa kaksi eri persoonaa. Kaikkivaltias Jumala, joka on nimensä meille ilmoittanut sekä hänen ainokainen Poikansa, Jeesus Kristus.
Mikä muuten on Jumalan nimi?Mark. 13:32. olen lähes samaa mieltä , koska se sana kuuli minustakin vain tääne maahan
......on varmasti eri asia , kun on tapahtunut ylösnousemus.
Mark. 20:20-23. sel. Sebeteksen pojat ,Jaakob ja johannes menevät mukaan Jeesuksen luo äitinsä kanssa
ja esittivät pyyntönsä "äitinsä suulla" . Vaikuttimena heillä oli ainakin osaksi , hallitsevien asemien saaminen . Tämä näkyy Jeesuksen sanoista , että Hänen valtakunnassaan suuruus ei ole hallitsemista , vaan altista palvelemista . Jeesus oli maan päällä ollessaan tästä esikuvana : ei palveltavana vaan palvelemassa ja antamassa henkensä lunnaiksi ihmisten edessä . ,Lunastus Ks. Gal. 3:13-14.
Joh. 14:28. " Isä on minua suurenpi ": Kristus , Poika , on kyllä samaa olemusta Isän Jumalan kanssa mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoissaan , että Isä on /oli lähettänyt , ja että Hän puhui siitä , mitä Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä , mitä Isä Hänelle antoi ja käski puhumaan , ks.
Joh. 8:40 ,42 ,54 ; 10:36. Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää , 1 Kor. 11:3. Kun kaikki on alistettu
Pojan alle, Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , että Jumala olisi kaikki kaikessa ,ks. 1 Kor. 15:28.
Myös selitus FIL. 2:5-11. Jumalan muoto , että ennen ihmiseksi tuloaan Kristus oli Jumalan olomuodossa ,
olemukseltaan yhtä Jumalan kanssa . Se , että Hä'n "tyhjensi itsensä " . ei merkitse Jumaluudesta luopumista , vaan sitä , että Hän "tuli ihmisten kaltaiseksi , ja Hänet havaittiin olennoltaan sellaiseksi kuin ihminen " , ks. Hebr. 2:14. Hänessä olivat kuitenkin kaiken aikaa totta sanot: "Hänessä asuu Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti " Kol. 2:9 . - tetragrammiin-JHWH
Teuta kirjoitti:
Mark. 13:32. olen lähes samaa mieltä , koska se sana kuuli minustakin vain tääne maahan
......on varmasti eri asia , kun on tapahtunut ylösnousemus.
Mark. 20:20-23. sel. Sebeteksen pojat ,Jaakob ja johannes menevät mukaan Jeesuksen luo äitinsä kanssa
ja esittivät pyyntönsä "äitinsä suulla" . Vaikuttimena heillä oli ainakin osaksi , hallitsevien asemien saaminen . Tämä näkyy Jeesuksen sanoista , että Hänen valtakunnassaan suuruus ei ole hallitsemista , vaan altista palvelemista . Jeesus oli maan päällä ollessaan tästä esikuvana : ei palveltavana vaan palvelemassa ja antamassa henkensä lunnaiksi ihmisten edessä . ,Lunastus Ks. Gal. 3:13-14.
Joh. 14:28. " Isä on minua suurenpi ": Kristus , Poika , on kyllä samaa olemusta Isän Jumalan kanssa mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoissaan , että Isä on /oli lähettänyt , ja että Hän puhui siitä , mitä Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä , mitä Isä Hänelle antoi ja käski puhumaan , ks.
Joh. 8:40 ,42 ,54 ; 10:36. Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää , 1 Kor. 11:3. Kun kaikki on alistettu
Pojan alle, Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , että Jumala olisi kaikki kaikessa ,ks. 1 Kor. 15:28.
Myös selitus FIL. 2:5-11. Jumalan muoto , että ennen ihmiseksi tuloaan Kristus oli Jumalan olomuodossa ,
olemukseltaan yhtä Jumalan kanssa . Se , että Hä'n "tyhjensi itsensä " . ei merkitse Jumaluudesta luopumista , vaan sitä , että Hän "tuli ihmisten kaltaiseksi , ja Hänet havaittiin olennoltaan sellaiseksi kuin ihminen " , ks. Hebr. 2:14. Hänessä olivat kuitenkin kaiken aikaa totta sanot: "Hänessä asuu Jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti " Kol. 2:9 .Kristus oli Jumalan olomuodossa ennen ihmiseksi tuloaan, hänhän oli henkiolentona taivaassa ihan niin kuin Isänsäkin. Kun Jeesus oli maan päällä ihmisenä, hänhän oli jumalallista alkuperää, mutta ei itse Jumala. Sillä Raamattu sanoo ettei Jumalaa voi nähdä ja elää. (2 Moos 33:20)
- teuta
Kristus oli Jumalan olomuodossa ennen ihmiseksi tuloaan, hänhän oli henkiolentona taivaassa ihan niin kuin Isänsäkin. Kun Jeesus oli maan päällä ihmisenä, hänhän oli jumalallista alkuperää, mutta ei itse Jumala. Sillä Raamattu sanoo ettei Jumalaa voi nähdä ja elää. (2 Moos 33:20)
Kirjoitin sulle että Hän oli varsin pienen aikaa ihmisenä , ja siksi kenties vastsi johonkin kysymykseen
että oli sillä hetkellä vähempi arvoinen ?"? - rivikristitty
Sen määritelmä kuuluu seuraavasti: Kristikunnan uskontojen keskeinen oppi. Athanasioksen tunnustuksen mukaan on olemassa kolme jumalallista Persoonaa (Isä, Poika ja Pyhä Henki), joista jokaisen sanotaan olevan iankaikkinen, jokaisen sanotaan olevan kaikkivaltias, ei suurempi eikä vähempi toista, jokaisen sanotaan olevan Jumala, mutta yhdessä ne olisivat vain yksi Jumala.
Mikä muuten on Jumalan nimi?on Jahve. Eikö niin, näin ajattelisin.
Okei, muistelen raamatun ensisivuilla jossain näin mainittavan. Minusta se ei ole oleellinen asia, Jumala on Jumala, Isä joka on iankaikkinen.
Ei silläkään ole merkitystä mitä nimeä maallinen isä kantaa. Hän on isä joka tapauksessa.
Minun täytyy Lutherin kanssa nostaa hattua monen raamatun kohdan kohdalla ja mennä vain eteen päin. Todeten, Jumalan tiet ovat ihmeelliset. Hänen avoitukset menevät niin paljon korkeammalla, mitä me ihmiset voisimmekaan ymmärtää.
Olet paljon tutkinut raamattua, itsekkin törmään näihin "ristiriitaisiin" näkemyksiin. Joita raamatussa on paljon. Joita ei Pyhä Henki kirkasta, siihen meillä on tyytyminen.
Minä olen lähes koulua käymätön, enkä raamattua paljonkaan tunne. Suuresta ja käsittämättömästä armosta Jumala muutti elämäni. Antoi anteeksi kaikki syntini Poikansa Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden. Tästä kiitän kolmiyhteistä Jumalaani, vaikka usein tunnen etten jaksaisi tehdä matkaa ja sotia synti perkelettä vastaan. Herra armahda minua. - Jeesuksest laulan
rivikristitty kirjoitti:
on Jahve. Eikö niin, näin ajattelisin.
Okei, muistelen raamatun ensisivuilla jossain näin mainittavan. Minusta se ei ole oleellinen asia, Jumala on Jumala, Isä joka on iankaikkinen.
Ei silläkään ole merkitystä mitä nimeä maallinen isä kantaa. Hän on isä joka tapauksessa.
Minun täytyy Lutherin kanssa nostaa hattua monen raamatun kohdan kohdalla ja mennä vain eteen päin. Todeten, Jumalan tiet ovat ihmeelliset. Hänen avoitukset menevät niin paljon korkeammalla, mitä me ihmiset voisimmekaan ymmärtää.
Olet paljon tutkinut raamattua, itsekkin törmään näihin "ristiriitaisiin" näkemyksiin. Joita raamatussa on paljon. Joita ei Pyhä Henki kirkasta, siihen meillä on tyytyminen.
Minä olen lähes koulua käymätön, enkä raamattua paljonkaan tunne. Suuresta ja käsittämättömästä armosta Jumala muutti elämäni. Antoi anteeksi kaikki syntini Poikansa Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden. Tästä kiitän kolmiyhteistä Jumalaani, vaikka usein tunnen etten jaksaisi tehdä matkaa ja sotia synti perkelettä vastaan. Herra armahda minua.Pientä se on kun piika poikii. Kun emäntä poikii niin saadaan juustomaitoa.
Tuollainen usko syntiä vastaan taistelemisesta ei ole mitään muuta kun omavanhurskautta ja hengellistä ylpeyttä.
Se on kuule Jeesus joka meidän puolestamme sotii!!! HÄN lyö laumansa viholliset, niin oikealta kuin vasemmaltakin puolelta.
Jos syntiä vastaan sotiminen jäisi meidän tehtäväksemme, niin helvettiin menisimme kaikki. Me olemme syntisiä ihmisiä, poika parka. - rivikristitty
Jeesuksest laulan kirjoitti:
Pientä se on kun piika poikii. Kun emäntä poikii niin saadaan juustomaitoa.
Tuollainen usko syntiä vastaan taistelemisesta ei ole mitään muuta kun omavanhurskautta ja hengellistä ylpeyttä.
Se on kuule Jeesus joka meidän puolestamme sotii!!! HÄN lyö laumansa viholliset, niin oikealta kuin vasemmaltakin puolelta.
Jos syntiä vastaan sotiminen jäisi meidän tehtäväksemme, niin helvettiin menisimme kaikki. Me olemme syntisiä ihmisiä, poika parka.syntinen poika parka olen. Mutta armahdettu syntinen.
Pyhä Henki minua johdattakoon ja antakoon voimaa sotia syntiä vastaan. Aamen. - Jeesuksen haltuun
rivikristitty kirjoitti:
syntinen poika parka olen. Mutta armahdettu syntinen.
Pyhä Henki minua johdattakoon ja antakoon voimaa sotia syntiä vastaan. Aamen.Jeesus armahtakoon sinua tuollaisesta muut luotasi pois sulkevasta omavoimaisuudesta. Eristäsytyminen muista kristityistä omahyväiseksi itseriittoiseksi joukoksi on lestadiolaisuuden vakavan taudin kuva.
Jeesus lähettää meidät ulos, ei hän meitä sisälle karsinaan telkeä muutaman äijän vahdittavaksi.
Koko kristioppi todistaa, että Jumalan tahto on että me tulisimme rehellisesti itsemme oikeaan tuntemiseen, (siis: me emme uskovina ole yhtään sen parempia kuin muutkaan ihmiset) ja sitä kautta hänestä kokonaan riippuvaiksiksi. Vain Jumalassa rauhan sieluni saa, HÄN meidät pelastaa. - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Kirjoitin sulle että Hän oli varsin pienen aikaa ihmisenä , ja siksi kenties vastsi johonkin kysymykseen
että oli sillä hetkellä vähempi arvoinen ?"?sanoikaan Isästään jonka luo hän oli menossa: Joh 14:28:" Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
Miksi meidän tulisi yrittää keksiä syitä siihen ettei nämä sanat olisikaan totta? ------------------ Ellei sitten taustalla ole meidän oma ajattelumallimme tästä asiasta ja haluamme yrittää pitää sitä yllä keinolla millä hyvänsä. Voisiko asia olla niin? - teuta
sanoikaan Isästään jonka luo hän oli menossa: Joh 14:28:" Te kuulitte minun sanovan teille: 'Minä menen pois ja palajan jälleen teidän tykönne'. Jos te minua rakastaisitte, niin te iloitsisitte siitä, että minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi."
Miksi meidän tulisi yrittää keksiä syitä siihen ettei nämä sanat olisikaan totta? ------------------ Ellei sitten taustalla ole meidän oma ajattelumallimme tästä asiasta ja haluamme yrittää pitää sitä yllä keinolla millä hyvänsä. Voisiko asia olla niin?"MINÄ MENEN POIS JA PALAJAN JÄLLEEN TEIDÄN TYKÖNNE "...jEESUS EI TÄSSÄ TARKOITA TOISTA TULEMISTAAN VAAN HENGELLISTÄ TUOLOA HELLUNTAINE PYHÄSSÄ HENGESSÄ Perustamaan seurakun-
taansa eli armonvaltakuntaansa , jossa Hän on jatkuvasti USKOVIENSA KANSSA JA KESKELLÄ ,( HÄNEN TOISEN TULEMISENSA AIKANA NE OPETUSLAPSET JOILLE HÄN SILLOIN PUHUI , EIVÄT OLE ENÄÄ MAANPÄÄLLÄ
VAAN OVAT OLEET HENKENSÄ/SIELUNSA , VARSINAISEN MINÄNSÄ PUOLESTA) KAUAN HÄNEN LUONAAN TAIVAAN MAJOISSA.
Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa . - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
"MINÄ MENEN POIS JA PALAJAN JÄLLEEN TEIDÄN TYKÖNNE "...jEESUS EI TÄSSÄ TARKOITA TOISTA TULEMISTAAN VAAN HENGELLISTÄ TUOLOA HELLUNTAINE PYHÄSSÄ HENGESSÄ Perustamaan seurakun-
taansa eli armonvaltakuntaansa , jossa Hän on jatkuvasti USKOVIENSA KANSSA JA KESKELLÄ ,( HÄNEN TOISEN TULEMISENSA AIKANA NE OPETUSLAPSET JOILLE HÄN SILLOIN PUHUI , EIVÄT OLE ENÄÄ MAANPÄÄLLÄ
VAAN OVAT OLEET HENKENSÄ/SIELUNSA , VARSINAISEN MINÄNSÄ PUOLESTA) KAUAN HÄNEN LUONAAN TAIVAAN MAJOISSA.
Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa .täytyy tehdä välikysymys. Uskotko tuohon kolminaisuusoppiin?
- teuta
täytyy tehdä välikysymys. Uskotko tuohon kolminaisuusoppiin?
USKON
- tetragrammiin-JHWH
rivikristitty kirjoitti:
on Jahve. Eikö niin, näin ajattelisin.
Minä olen lähes koulua käymätön, enkä raamattua paljonkaan tunne. Suuresta ja käsittämättömästä armosta Jumala muutti elämäni. Antoi anteeksi kaikki syntini Poikansa Jeesuksen Kristuksen lunastustyön tähden. Tästä kiitän kolmiyhteistä Jumalaani, vaikka usein tunnen etten jaksaisi tehdä matkaa ja sotia synti perkelettä vastaan. Herra armahda minua.mielipiteeni ole asiasta vaan Raamatussa Jumala itse on nimensä meille ilmoittanut, Jehova tai Jahve. Oikeaa lausumistapaa kun ei enää tiedetä. Jumala pitää nimeään tärkeänä, sillä sen ansiosta hänet voidaan erottaa niistä monista epäjumalista, joita ihminen on itselleen tehnyt. Rukoillessaan kuolemaansa edeltäneenä iltana Jeesus sanoi tehneensä Isänsä nimen tunnetuksi opetuslapsilleen. (Joh 17:26.) Joten jos Jeesuskin koki tärkeäksi että opetuslapset tietävät Jumalan nimen ja käyttävät sitä, niin eikö sen pitäisi olla tärkeä myös meille? Miten menikään Jeesuksen opettama mallirukous - Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi ...
Ei mielestäni Raamatussa ole ristiriitaisia asioita. Mikäli jokin asia näyttää olevan ristiriidassa, tulee sitä tutkia mikä siihen on syy. Usein syy on omassa ajatusmallissa. Ei ole osannut ajatella asiaa ensilukemalta Jumalan näkökannalta katsottuna. Täytyy vain tarpeeksi tutkia, mitkä Jumalan ajatukset ovat tuon asian suhteen olleet. Raamattu kun selittää itse itseään. Sieltä ei tule jättää pois osia, muuten ajatus hämärtyy. Koko Raamattu tulee ottaa huomioon.
Ajattelehan tätä, miksi Jumala olisi kirjoituttanut Raamatun ihmisille, joille sitä voi ymmärtää? Eihän siinä olisi mitään järkeä. Kuitenkin Raamatussa sanotaan:" Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa, että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut." (2 Tim 3:16,17.) Ei Raamatun ymmärtämiseen tarvita kuin sisälukutaito ja tervettä maalaisjärkeä ja opettaja, joka itse ymmärtää Raamatun sanoman kokonaisuudessaan. Jeesushan antoi tehtävän seuraajilleen: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. MENKÄÄ siis ja TEHKÄÄ kaikki kansat minun opetuslapsikseni, KASTAMALLA heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja OPETTAMALLA heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Mat 28:18-20.) Jeesus opetti ensin opetuslapsensa, jotka opettivat edelleen uusia Jeesuksen seuraajiksi, jotka ovat opettaneet edelleen uusia jne. Näin tätä työtä tehdään tänäkin päivänä niin kauan kuin tätä asiainjärjestelmää riittää. Jeesus lainasi opetuksessaan kirjoituksia, joten meidänkin tulee perustaa opetuksemme kirjoituksiin eli Raamattuun. Sieltä löytyy totuus. Joh 17:17:"Pyhitä heidät totuudessa; sinun sanasi on totuus" , näinhän Jeesus sanoi.
Mikäli haluat tietää Mitä Raamattu todella opettaa, se on mahdollista. Opetus voi tapahtua omassa kodissasi sinulle sopivana aikana, mikäli niin haluat. Raamattua voi ymmärtää, tiedän sen omasta kokemuksestani. Minäkin kun olen ensin uskonut tuohon kolmiyhteiseen jumalaan, joka aiheuttaa todella paljon ristiriitoja Raamatun ymmärtämisessä. Mutta sen jälkeen kun opin että Jumala on eri persoona kuin Jeesus Kristus ja pyhä henki on Jumalan vaikuttava voima, jonka avulla hän toteuttaa tarkoituksensa, niin jopa alkoi Raamatun sanakin tuntua heti kertaheitolla ymmärrettävältä. :-) Kannattaa kokeilla, ei siinä menetä mitään, painvastoin, oppii tuntemaan Jumalan ja Jeesuksen sellaisena kuin he haluavat meidän heidät tuntevan.
PS. Voin antaa lisää tietoa jos asia kiinnostaa. Jos sinua yhtään lohduttaa niin KAIKKI me joudumme taistelemaan Saatanaa vastaan, joka pyrkii erottamaan meidät Jumalasta keinolla millä hyvänsä. Saatana nimittäin tietää että hänen aikansa pian loppuu. Jumalan suunnitelmiin nimittäin kuuluu se että Saatana ja kaikki hänen kannattajansa tuhotaan. Silloin jumalattomuus loppuu täältä maan päältä. Eikö olekkin ihanaa. - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
"MINÄ MENEN POIS JA PALAJAN JÄLLEEN TEIDÄN TYKÖNNE "...jEESUS EI TÄSSÄ TARKOITA TOISTA TULEMISTAAN VAAN HENGELLISTÄ TUOLOA HELLUNTAINE PYHÄSSÄ HENGESSÄ Perustamaan seurakun-
Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa ."Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa ."
jos isäsi lähetti sinut pienenä esim. kauppaan ja myöhemmin kerrot siitä äidillesi - isä lähetti minut kauppaan - mitä luulet ymmärtääkö äitisi asian niin, että isäsi ja sinä olette yhtä ja te molemmat menitte kauppaan? Luulenpä että ei ymmärrä niin, vaan että sinä menit kauppaan koska isäsi sinut sinne lähetti. Miksi sitten meidän pitäisi sama asia lukea Raamatusta eri merkityksessä, sitä en ymmärrä. Jeesuksen lähetti tänne maan päälle hänen Isänsä, joka jäi taivaaseen edelleenkin, vaikka Poika tuli maan päälle.
Kuka käski ketäkin puhumaan ja mitä? Eikö käskijällä ole suurempi valta kuin käskettävällä? Niin minä ainakin työpaikallani olen oppinut. Miksi jälleen Raamatussa tuo merkitys muuttuisi?
Jumala on antanut väliaikaisesti suuren vallan maailman kaikkeudessa Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Kun Jeesus on suorittanut tehtävänsä valtakunnan Kuninkaana loppuun, niin sen jälkeen hän luovuttaa kaiken vallan jälleen Isälleen eli alistuu Isänsä alaiseksi, jonka jälkeen Jumala on kaikki kaikessa.
Jumala on Kristuksen pää, aivan samoin sanotaan Jeesus on seurakunnan pää: "Ja kaikki hän(Jehova) on asettanut hänen(Jeesus) jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle." Tässäkin tulee selville keneltä Jeesus on tuon valtansa seurakunnan päänä saanut - Isältään.
Missään näistä mainitsemistasi kohdista ei voi ymmärtää että Isä ja Poika olisivat samanarvoisia. Kaikista käy ilmi se tosiasia minkä Poikakin tunnusti että Isä on minua suurempi. Jeesus Kristus ei ole missään vaiheessa yrittänytkään anastaa valtaa Isältään, vaan hän on ollut koko elämänsä kuuliainen Isälleen ja toiminut kaikessa Isänsä tahdon mukaisessti. Siksipä Jeesus pystyikin sanomaan , joka on nähnyt minut on nähnyt Isän. Tarkoittaen että hän toimii kaikissa asioissa kuten Isänsäkin toimisi. Hän siis heijasti Isäänsä kaikessa.
Miten hän siihen pystyi? Hän oli ollut ennen ihmiseksi tuloaan taivaassa Isänsä kanssa luomassa tätä maailmankaikkeutta, joten hän tunsi Isänsä "kuin omat taskunsa". Tässä syy. - Jeesus on Herra
"Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa ."
jos isäsi lähetti sinut pienenä esim. kauppaan ja myöhemmin kerrot siitä äidillesi - isä lähetti minut kauppaan - mitä luulet ymmärtääkö äitisi asian niin, että isäsi ja sinä olette yhtä ja te molemmat menitte kauppaan? Luulenpä että ei ymmärrä niin, vaan että sinä menit kauppaan koska isäsi sinut sinne lähetti. Miksi sitten meidän pitäisi sama asia lukea Raamatusta eri merkityksessä, sitä en ymmärrä. Jeesuksen lähetti tänne maan päälle hänen Isänsä, joka jäi taivaaseen edelleenkin, vaikka Poika tuli maan päälle.
Kuka käski ketäkin puhumaan ja mitä? Eikö käskijällä ole suurempi valta kuin käskettävällä? Niin minä ainakin työpaikallani olen oppinut. Miksi jälleen Raamatussa tuo merkitys muuttuisi?
Jumala on antanut väliaikaisesti suuren vallan maailman kaikkeudessa Pojalleen Jeesukselle Kristukselle. Kun Jeesus on suorittanut tehtävänsä valtakunnan Kuninkaana loppuun, niin sen jälkeen hän luovuttaa kaiken vallan jälleen Isälleen eli alistuu Isänsä alaiseksi, jonka jälkeen Jumala on kaikki kaikessa.
Jumala on Kristuksen pää, aivan samoin sanotaan Jeesus on seurakunnan pää: "Ja kaikki hän(Jehova) on asettanut hänen(Jeesus) jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle." Tässäkin tulee selville keneltä Jeesus on tuon valtansa seurakunnan päänä saanut - Isältään.
Missään näistä mainitsemistasi kohdista ei voi ymmärtää että Isä ja Poika olisivat samanarvoisia. Kaikista käy ilmi se tosiasia minkä Poikakin tunnusti että Isä on minua suurempi. Jeesus Kristus ei ole missään vaiheessa yrittänytkään anastaa valtaa Isältään, vaan hän on ollut koko elämänsä kuuliainen Isälleen ja toiminut kaikessa Isänsä tahdon mukaisessti. Siksipä Jeesus pystyikin sanomaan , joka on nähnyt minut on nähnyt Isän. Tarkoittaen että hän toimii kaikissa asioissa kuten Isänsäkin toimisi. Hän siis heijasti Isäänsä kaikessa.
Miten hän siihen pystyi? Hän oli ollut ennen ihmiseksi tuloaan taivaassa Isänsä kanssa luomassa tätä maailmankaikkeutta, joten hän tunsi Isänsä "kuin omat taskunsa". Tässä syy.Koitappa jehovantodistaja täti nyt palata asiaan, nyt ei puhuta ihmisistä eikä ihmisten kauppareissuista.
Ihminen ole Isä Poika ja Pyhä Henki, Jumala on.
Emme tarvitse tänne areiolaista hereesiaa, usko nyt jo. Paitsi että Jeesus on Jumalan Poika, hän on myös itse Jumala. Samoin Pyhä Henki on itse Jumala. Jumalassa on kolme persoonaa jotka ovat YKSI,
Luoja = Isä
Lunastaja = Poika (Hyijos)
ja Pyhittäjä = Pyhä Henki
2. Kor. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
2. Kor. 5:19 Sillä *** - Jumala oli Kristuksessa - **** ...
ja sovitti maailman
... *** - itsensä - *** kanssa ...
eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
***) Kristus on siis itse Jumala, joka sovitti maailman itsensä kanssa. Jumala inkarnoitui ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesus on sekä ihminen että Jumala.
Jehovantoistajat eivät voi tällaisa käsittää, koska heillä ei ole asuvaa Pyhää Henkeä, eikä Jeesus Kristus asu heissä. Sinun aikasi menee hukkaan jos luulet harhauttavasi Jeesuksen opetuslapsia samaan harhaoppiin itsesi kanssa. Jeesus varjelee omansa tuollaisltakin eksytyksilytä. Kiitos Jeesus hallelujaa!!! - teuta
"Kirjoissa sanotaan Isä on minua suurempi : Kristus , Poika on kyllä samaa olemusta ISÄN Jumalan kanssa , mutta se , mitä Jeesus tässä sanoo , ilmenee myös Hänen sanoistaan , että Isä oli Hänet lähettänyt , ja että Hän puhui siitä, mitä Isä Hänelle antoi ja käski , puhuhua , Paavalin mukaan "Jumala on Kristuksen pää " Kun kaikki on alistettu Pojan alle , Poikakin on alistuva Isän alaiseksi , Että Jumala olisi kaikki kaikessa ."
Miten hän siihen pystyi? Hän oli ollut ennen ihmiseksi tuloaan taivaassa Isänsä kanssa luomassa tätä maailmankaikkeutta, joten hän tunsi Isänsä "kuin omat taskunsa". Tässä syy.Vaikka tältä näyttääkin, Kerron ominsanoin mitä olen saanut tietooni .
kun Jeesus oli 12 v. Hän oli vanhempien kassa Jerusalemissa Pääsiäisjulilla
Hän jäi kotiväestään jälkeen ( oli kivä puhua samasta asiasta kuin Isänsä
kanssa . Hän oli jo kolmatta päivää keskustelemassa temppeli herrojen kanssa )
Kun Hänen Äitinsä tuli pikkuisen tuohtuneena, Olisiko Maria ja Joosef olleet ankaria Hänelle .
siitä emme paljon tiedä , niinkuin ei siitäkään Kirkko Raamatun mukaan alkoi 18 v. hiljaisuus ,
Jotain on kuitenkin tapahtunut , Jeesus oli kuuliainen vanhemmilleen ja Isälleen , Hän kiipesi ilta illan
jälkeen vuorille , ja keskusteli Isänsä kanssa , eli siellä oli mahdollinen puhua/keskustella , tätä yhteyttä
emme me tajua tällä savi aivo järjestelmällä , mutta kaikki on mennyt hyvin siihen asti.
kun Jeesus on ollut vajaa 16 v. Joosef oli saanut Puusepän töitä Kuniakaalta . Eräänä päivänä tellingit sortuivat, ja Joosef lokkaantui vakavasti , hän ei toivusiitä ja 3-4 päivän päästä kuolee. Heillä on kuitenkin
hyvät puhevälit , Ja Jeesus lupaa vanhempana lapsena hoitaa perheen . Sen 14.v.aikana Hän ja Maria
joutuivat koville , Maria oli raskaana Joosefin kultua vielä yksi suu ruokittavana . Kaikesta huolimatta
tai juuri sen tähden Jeesus onnistui .
Kun hän täytti 30 . Oli itämäässä tapana olla vapaa vanhemmista . Ja voi alkaa suunnitella omaa
Niihin aikoihin , oli kaanaan häät. - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Vaikka tältä näyttääkin, Kerron ominsanoin mitä olen saanut tietooni .
kun Jeesus oli 12 v. Hän oli vanhempien kassa Jerusalemissa Pääsiäisjulilla
Hän jäi kotiväestään jälkeen ( oli kivä puhua samasta asiasta kuin Isänsä
kanssa . Hän oli jo kolmatta päivää keskustelemassa temppeli herrojen kanssa )
Kun Hänen Äitinsä tuli pikkuisen tuohtuneena, Olisiko Maria ja Joosef olleet ankaria Hänelle .
siitä emme paljon tiedä , niinkuin ei siitäkään Kirkko Raamatun mukaan alkoi 18 v. hiljaisuus ,
Jotain on kuitenkin tapahtunut , Jeesus oli kuuliainen vanhemmilleen ja Isälleen , Hän kiipesi ilta illan
jälkeen vuorille , ja keskusteli Isänsä kanssa , eli siellä oli mahdollinen puhua/keskustella , tätä yhteyttä
emme me tajua tällä savi aivo järjestelmällä , mutta kaikki on mennyt hyvin siihen asti.
kun Jeesus on ollut vajaa 16 v. Joosef oli saanut Puusepän töitä Kuniakaalta . Eräänä päivänä tellingit sortuivat, ja Joosef lokkaantui vakavasti , hän ei toivusiitä ja 3-4 päivän päästä kuolee. Heillä on kuitenkin
hyvät puhevälit , Ja Jeesus lupaa vanhempana lapsena hoitaa perheen . Sen 14.v.aikana Hän ja Maria
joutuivat koville , Maria oli raskaana Joosefin kultua vielä yksi suu ruokittavana . Kaikesta huolimatta
tai juuri sen tähden Jeesus onnistui .
Kun hän täytti 30 . Oli itämäässä tapana olla vapaa vanhemmista . Ja voi alkaa suunnitella omaa
Niihin aikoihin , oli kaanaan häät.Raamatusta ole löytänyt että Joosefin kuolemasta olisi kerrottu yhtään mitään. Mikäli tiedät paikan, antaisitko sen minulle? Sen mitä minä olen Raamatusta saanut selville, Joosef mainitaan viimeisen kerran suoraan, kun 12-vuotias Jeesus löytyy temppelistä. Mikään ei viittaa siihen, että Joosef olisi ollut läsnä häissä Kaanassa siihen aikaan, kun Jeesus aloitti sananpalveluksensa (Johannes 2:1–3). Markuksen 6:3:ssa Jeesusta ei sanota Joosefin vaan "Marian pojaksi". Mikä voi viitata siihen että Joosef ei olisi ollut enää tuolloin elossa. Ennen kuolemaansa Jeesus uskoi Marian rakkaan apostolin Johanneksen huostaan. Jeesus ei olisi varmaankaan menetellyt näin, jos Joosef olisi ollut vielä elossa. (Johannes 19:26, 27.) Vanhimpana poikana Jeesus todennäköisimmin auttoi huolehtimaan perheestä, koska Joosef näiden tietojen valossa kuoli ennen Jeesusta. Mitä ilmeisemmin hän teki sen hyvin, koska häntä itseäänkin kutsuttiin puusepäksi.
Ja tähän asiaanhan osa juutalaisista kompastuikin, eivätkä ottaneet häntä vastaan Messiaana. (Mark 6:1-6.)
Jeesus eli siis varsin normaalia elämää ennen sananpalveluksensa aloittamista. - teu.
Raamatusta ole löytänyt että Joosefin kuolemasta olisi kerrottu yhtään mitään. Mikäli tiedät paikan, antaisitko sen minulle? Sen mitä minä olen Raamatusta saanut selville, Joosef mainitaan viimeisen kerran suoraan, kun 12-vuotias Jeesus löytyy temppelistä. Mikään ei viittaa siihen, että Joosef olisi ollut läsnä häissä Kaanassa siihen aikaan, kun Jeesus aloitti sananpalveluksensa (Johannes 2:1–3). Markuksen 6:3:ssa Jeesusta ei sanota Joosefin vaan "Marian pojaksi". Mikä voi viitata siihen että Joosef ei olisi ollut enää tuolloin elossa. Ennen kuolemaansa Jeesus uskoi Marian rakkaan apostolin Johanneksen huostaan. Jeesus ei olisi varmaankaan menetellyt näin, jos Joosef olisi ollut vielä elossa. (Johannes 19:26, 27.) Vanhimpana poikana Jeesus todennäköisimmin auttoi huolehtimaan perheestä, koska Joosef näiden tietojen valossa kuoli ennen Jeesusta. Mitä ilmeisemmin hän teki sen hyvin, koska häntä itseäänkin kutsuttiin puusepäksi.
Ja tähän asiaanhan osa juutalaisista kompastuikin, eivätkä ottaneet häntä vastaan Messiaana. (Mark 6:1-6.)
Jeesus eli siis varsin normaalia elämää ennen sananpalveluksensa aloittamista.En sanonut kaan että Sitä on kirkko raanatussa , olen aina ihmetellyt miksei
Hänestä ole kerrottu 12. v -30 v. välistä Raamatusta , ja siksi hai kirjastosta
tietoa , tällä hetkellä en ole kotona , enkä muista kirjän nimeä , mutta se oli
uskonnollisissa kirjoissa, - tetragrammiin-JHWH
teu. kirjoitti:
En sanonut kaan että Sitä on kirkko raanatussa , olen aina ihmetellyt miksei
Hänestä ole kerrottu 12. v -30 v. välistä Raamatusta , ja siksi hai kirjastosta
tietoa , tällä hetkellä en ole kotona , enkä muista kirjän nimeä , mutta se oli
uskonnollisissa kirjoissa,tieto on ihmisten spekulointia ja sitähän kyllä riittää asioissa kuin asioissa. Minusta ei ole tarvetta alkaa keksimään mitään Raamatun ulkopuolelta. Jumala on varmati viisaudessaan nähnyt mikä tieto on meille tärkeää ja mikä ei. Joten pysyttelen edelleenkin vain siinä tiedossa mitä Raamattu antaa. :-)
- Jeesus pelastaa
Noinko vähän sinä lopulta tunnet Jumalan sanaa?
- Jeesus pelastaa
Room. 3:23-26 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, ...
Room. 3:27 Missä siis on kerskaaminen?
Se on suljettu pois.
Minkä lain kautta? Tekojenko lain?
Ei, vaan uskon lain kautta.
Room. 3:28.4:5
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
Vai onko Jumala yksistään juutalaisten Jumala? Eikö pakanainkin?
On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
Teemmekö siis lain mitättömäksi uskon kautta?
Pois se! Vaan me vahvistamme lain.
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, ...
*) ... mutta ei Jumalan edessä.
Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
Kommentti:
Hallelujaa kiitos Jeesus rakkaudestasi. Kiitos sovintoverestäsi joka pesee pis syntimme USKON kautta sinun pyhään nimeesi Jeesus. Kiitos Jeesus vanhurskaudestasi jonka minulle lahjoitit. Hallelujaa ole iankaikkisesti ylistetty Herrani ja Vapahtajani Jeesus. - tetragrammiin-JHWH
Jeesus pelastaa kirjoitti:
Room. 3:23-26 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, ...
Se on suljettu pois.
Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.
On pakanainkin, koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta.
Mitä me siis sanomme esi-isämme Aabrahamin saavuttaneen lihan mukaan? Sillä jos Aabraham on teoista vanhurskautettu, on hänellä kerskaamista, ...
Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi."
Mutta töitä tekevälle ei lueta palkkaa armosta, vaan ansiosta, mutta joka ei töitä tee, vaan uskoo häneen, joka vanhurskauttaa jumalattoman, sille luetaan hänen uskonsa vanhurskaudeksi; niinkuin myös Daavid ylistää autuaaksi sitä ihmistä, jolle Jumala lukee vanhurskauden ilman tekoja:
"Autuaat ne, joiden rikokset ovat anteeksi annetut ja joiden synnit ovat peitetyt! Autuas se mies, jolle Herra ei lue syntiä!"
Kommentti:
Hallelujaa kiitos Jeesus rakkaudestasi. Kiitos sovintoverestäsi joka pesee pis syntimme USKON kautta sinun pyhään nimeesi Jeesus. Kiitos Jeesus vanhurskaudestasi jonka minulle lahjoitit. Hallelujaa ole iankaikkisesti ylistetty Herrani ja Vapahtajani Jeesus.tarkoittaa Hallelujaa? Ihan vain uteliaisuuttani kysyn.
- tetragrammiin-JHWH
Se on suljettu pois.
Kommentti:
Hallelujaa kiitos Jeesus rakkaudestasi. Kiitos sovintoverestäsi joka pesee pis syntimme USKON kautta sinun pyhään nimeesi Jeesus. Kiitos Jeesus vanhurskaudestasi jonka minulle lahjoitit. Hallelujaa ole iankaikkisesti ylistetty Herrani ja Vapahtajani Jeesus.siitä että ketkä pääsevät taivasten valtakuntaa? Muistatko?
Mat 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "
Mitä vaadittiin niiltä jotka pääsevät taivasten valtakuntaan uskon lisäksi? - Jeesuksen pelastama
siitä että ketkä pääsevät taivasten valtakuntaa? Muistatko?
Mat 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. "
Mitä vaadittiin niiltä jotka pääsevät taivasten valtakuntaan uskon lisäksi?Jeesus on tie Jumalan valtakuntaan, hän on ainoana ihmisenä maailmassa täyttänyt Jumalan tahdon.
Eikä siinä kaikki! Jeesus ei tullut tänne sen vuoksi että menisi yksin takaisin taivaaseen vanhurskaana.
Jeesus lahjoittaa vanhurskautensa jokaiselle ihmiselle joka uskoo, (siis uskoo sanoman Kristuksesta joka sovitti maailman synnit Jumalan kanssa) ja häneen kastetaan Isän Pojan ja yhän Hengen nimeen. - Jeesuksen pelastettu
tarkoittaa Hallelujaa? Ihan vain uteliaisuuttani kysyn.
Olet saanut jo vastauksen kysymykseesi. Kiitos Jumalalle!
Sen sijaan rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, että sinäkin saisit armon tehdä parannuksen ja uskoa Jeesukseen. - tetragrammiin-JHWH
Jeesuksen pelastettu kirjoitti:
Olet saanut jo vastauksen kysymykseesi. Kiitos Jumalalle!
Sen sijaan rukoile Jumalaa Jeesuksen nimessä, että sinäkin saisit armon tehdä parannuksen ja uskoa Jeesukseen.Jeesukseen ja pyrin elämään hänen ja hänen Isänsä opetusten mukaisesti. Olen myöskin katunut syntejäni ja kastettu merkiksi siitä että haluan tehdä heidän tahtonsa mukaan. Ja myöskin rukoilen Jumalaa käyttäen hänen nimeään Jehova Jeesuksen nimessä.
PS. Mikäli voit ylistää Jehovaa sanomalla Hallelujaa, niin mikset voi käyttää muussakin yhteydessä hänen nimeään? - tetragrammiin-JHWH
Jeesuksen pelastama kirjoitti:
Jeesus on tie Jumalan valtakuntaan, hän on ainoana ihmisenä maailmassa täyttänyt Jumalan tahdon.
Eikä siinä kaikki! Jeesus ei tullut tänne sen vuoksi että menisi yksin takaisin taivaaseen vanhurskaana.
Jeesus lahjoittaa vanhurskautensa jokaiselle ihmiselle joka uskoo, (siis uskoo sanoman Kristuksesta joka sovitti maailman synnit Jumalan kanssa) ja häneen kastetaan Isän Pojan ja yhän Hengen nimeen.valehtelijaksi? Mat 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Olisiko Jeesus näin sanonut ellei ihmiselle olisi riittävässä määrin mahdollista tehdä Isän tahtoa, ei olisi. Ei meidän täydy olla täydellisiä kuten Jeesus oli, kyllä Jumala tietää mistä meidät on tehty - tomusta- ja mihin meillä on mahdollisuus. Ei hän ole armoton Jumala vaan armon Jumala. Kuitenkin hän vaatii meitä yrittämään parhaamme hänen tahtonsa tekemisessä. Sanamuoto oli:
JOKA TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon. Pelkkä usko ei riitä. Uskon täytyy näkyä myöskin teoissa. - Jeesus pelastaa
valehtelijaksi? Mat 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Olisiko Jeesus näin sanonut ellei ihmiselle olisi riittävässä määrin mahdollista tehdä Isän tahtoa, ei olisi. Ei meidän täydy olla täydellisiä kuten Jeesus oli, kyllä Jumala tietää mistä meidät on tehty - tomusta- ja mihin meillä on mahdollisuus. Ei hän ole armoton Jumala vaan armon Jumala. Kuitenkin hän vaatii meitä yrittämään parhaamme hänen tahtonsa tekemisessä. Sanamuoto oli:
JOKA TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon. Pelkkä usko ei riitä. Uskon täytyy näkyä myöskin teoissa.Älä noin halpaa minulle tarjoa, olen Jeesuksessa Kristuksessa elänyt 60 vuotta ja tunnen hänet Pyhän Hengen kautta henkilökohtaisesti.
Jauhat täysin tyhjään Jumalan sanaa, palan sieltä ja palan täältä, koska et ymmärrä siitä mitään.
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet." - teuta
valehtelijaksi? Mat 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon." Olisiko Jeesus näin sanonut ellei ihmiselle olisi riittävässä määrin mahdollista tehdä Isän tahtoa, ei olisi. Ei meidän täydy olla täydellisiä kuten Jeesus oli, kyllä Jumala tietää mistä meidät on tehty - tomusta- ja mihin meillä on mahdollisuus. Ei hän ole armoton Jumala vaan armon Jumala. Kuitenkin hän vaatii meitä yrittämään parhaamme hänen tahtonsa tekemisessä. Sanamuoto oli:
JOKA TEKEE minun taivaallisen Isäni tahdon. Pelkkä usko ei riitä. Uskon täytyy näkyä myöskin teoissa.Vaan se oli Minun Isäni tahdon , nyt pitää päättää mitä se tahto on , ,, Ei kaikkia tekoja.
- Jeesus pelastaa
Jeesukseen ja pyrin elämään hänen ja hänen Isänsä opetusten mukaisesti. Olen myöskin katunut syntejäni ja kastettu merkiksi siitä että haluan tehdä heidän tahtonsa mukaan. Ja myöskin rukoilen Jumalaa käyttäen hänen nimeään Jehova Jeesuksen nimessä.
PS. Mikäli voit ylistää Jehovaa sanomalla Hallelujaa, niin mikset voi käyttää muussakin yhteydessä hänen nimeään?... mitään siihen viittavaa, että uskoisit Jeesukseen. Kuvauksesi kasteestakaan ei ole Raamatun mukainen.
Olet areiolainen hereetikko, kuinka kehtaat Jeesuksen opetuslapsia kehoittaa pimeyteesi? Tule pois sieltä, Jeesus odottaa sinuakin.
Minut on kastettu Kristuksen kärsimisen kuoleman ja kuolleista ylösnousemisen osallisuuteen, Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen, kuten Raamattu opettaa. Olen vanhurskas pyhä ja puhdas. Kristuksessa vanhurskas.
Hallelujaa kiitos Jeesus. - teuta
Älä noin halpaa minulle tarjoa, olen Jeesuksessa Kristuksessa elänyt 60 vuotta ja tunnen hänet Pyhän Hengen kautta henkilökohtaisesti.
Jauhat täysin tyhjään Jumalan sanaa, palan sieltä ja palan täältä, koska et ymmärrä siitä mitään.
Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
Joh. 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."JEESUS= Tie Isän Jumalan luo/lapseuteen ja armonvaltakuntaan täällä ja sitten taivaan majoihin.
Hän on sitä sanaansa , verensä ja Hengen kautta. Hän on totuus yhdessä sanojensa , opetuksensa ja Raamatun sanan , kanssa ja kautta , viite Joh. 17:17.
Hän on on ELÄMÄ siihen , että Hän nostaa sanansa , verensä ja Hengensä kautta synteihinsä ja rikoksiinsa kuolleita uuteen elämään yhteydessä kansaan ja JUMALAAN kanssa armovaltakunnassaan / seurakunnassa
ks. Joh. 14:19 ; Ef. 2:4-10. - tetragrammiin-JHWH
Älä noin halpaa minulle tarjoa, olen Jeesuksessa Kristuksessa elänyt 60 vuotta ja tunnen hänet Pyhän Hengen kautta henkilökohtaisesti.
Joh. 14:7 Jos te olisitte tunteneet minut, niin te tuntisitte myös minun Isäni; tästälähin te tunnette hänet, ja te olette nähneet hänet."lainasin Jeesuksen omia sanoja Raamatusta. Ja korjaukseksi sinulle , en TODELLAKAAN väitä Jeesusta valehtelijaksi. Siksipä noudatan hänen käskyään tässäkin asiassa. Noudatan Jeesuksen ohjeen mukaan hänen Isänsä tahtoa. Sen mitä Isä tahtoo olen oppinut Raamatusta.
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Vaan se oli Minun Isäni tahdon , nyt pitää päättää mitä se tahto on , ,, Ei kaikkia tekoja.
joka TEKEE ------- eikö se ole juuri tekoja. Täytyy vain Raamatusta ottaa selville mitkä teot ovat Isän tahdon mukaisia ja niitä tulee tehdä. Usko ilman tekoja on kuollut, niinhän Raamatussa sanotaan.
Ja 2:17,18:"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon."
Ja 2:21,22:"Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi."
Ja 2:26:"Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." - teuta
joka TEKEE ------- eikö se ole juuri tekoja. Täytyy vain Raamatusta ottaa selville mitkä teot ovat Isän tahdon mukaisia ja niitä tulee tehdä. Usko ilman tekoja on kuollut, niinhän Raamatussa sanotaan.
Ja 2:17,18:"Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon."
Ja 2:21,22:"Eikö Aabraham, meidän isämme, tullut vanhurskaaksi teoista, kun vei poikansa Iisakin uhrialttarille?
Sinä näet, että usko vaikutti hänen tekojensa mukana, ja teoista usko tuli täydelliseksi."
Ja 2:26:"Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut."Että Aabraham tuli uskosta Vanhurskaaksi ?
Täytyy aina muistaa että se on omavanhurskaus joka vaatii tekoja !. - Jeesukses vanhurskas
teuta kirjoitti:
Että Aabraham tuli uskosta Vanhurskaaksi ?
Täytyy aina muistaa että se on omavanhurskaus joka vaatii tekoja !.Näin Raamattu todistaa. Tämä ei ole kuvittelua siis, vaan totuus.
- tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Että Aabraham tuli uskosta Vanhurskaaksi ?
Täytyy aina muistaa että se on omavanhurskaus joka vaatii tekoja !.näissä Raamatunkohdissa niin anneta ymmärtää. Mutta oikeassahan olet siinä että vanhurskaus vaatii myöskin uskoa, siitähän kaikki lähtee. Emme me tekojemme ansiosta saa itsellemme pelastusta, ei suinkaan,
vaan teoillamme osoitamme uskomme "syvyyden". Tarkoitan tällä seuraavaa: onko usko saavuttanut todella sydämemme. Mikäli on, silloin alamme myös toimia uskomme mukaisesti. Mikäli todella rakastamme Jehova Jumalaa ja hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, niin haluamme toki osoittaa sen toimimalla heidän opetustensa mukaisesti. Otanpa esimerkin. Poikasi sanoo rakastavansa sinua, kuitenkin hän vähän väliin pahoinpitelee sinua. Osoittaako hän käytöksellään tuon sanomansa todeksi? Vertaa naapurin poikaan: hänkin
sanoo rakastavansa isäänsä. Hän huolehtii siitä että isällä on kaikki hyvin ja antaa apuaan havaitessaan sellaista tarvittavan. Kumman pojan sana on uskottava? - Rautiainen 2
tarkoittaa Hallelujaa? Ihan vain uteliaisuuttani kysyn.
Mikä oli Jeesuksen aasin nimi, jolla hän ratsasti Jerusalemiin?
- Rällästäjä
Rautiainen 2 kirjoitti:
Mikä oli Jeesuksen aasin nimi, jolla hän ratsasti Jerusalemiin?
Halle. Kun kansa näki hänen ratsastavan aasilla, he huusivat Halle lujaa Halle lujaa...
- teuta
näissä Raamatunkohdissa niin anneta ymmärtää. Mutta oikeassahan olet siinä että vanhurskaus vaatii myöskin uskoa, siitähän kaikki lähtee. Emme me tekojemme ansiosta saa itsellemme pelastusta, ei suinkaan,
vaan teoillamme osoitamme uskomme "syvyyden". Tarkoitan tällä seuraavaa: onko usko saavuttanut todella sydämemme. Mikäli on, silloin alamme myös toimia uskomme mukaisesti. Mikäli todella rakastamme Jehova Jumalaa ja hänen Poikaansa Jeesusta Kristusta, niin haluamme toki osoittaa sen toimimalla heidän opetustensa mukaisesti. Otanpa esimerkin. Poikasi sanoo rakastavansa sinua, kuitenkin hän vähän väliin pahoinpitelee sinua. Osoittaako hän käytöksellään tuon sanomansa todeksi? Vertaa naapurin poikaan: hänkin
sanoo rakastavansa isäänsä. Hän huolehtii siitä että isällä on kaikki hyvin ja antaa apuaan havaitessaan sellaista tarvittavan. Kumman pojan sana on uskottava?Koska usko pitää olla vaikka ei muuta olisikaan , ensin on usko ,mistä usko tulee , se tulee sanan kuulosta
kun on usko sitten annetaan vanhurskaus, ikään kuin lahjaki ,
Sinun esierkissä pojat oli omavanhurskaus ja lahja vanhurskaus varmaan nyt tiedät kumpi oli
kumpikin . Sillä kaikkien tulee Rakastaa JUMALAA/JEESUSTA, ellei emme voi olla varmoja siitä
että olemme hyväkysytyt taivaan tielle , sitä ei vahdeta mihinkään työhön , vaan sen saamme
lahjasi niin sepitää uskoa. - tetragrammiin-JHWH
teuta kirjoitti:
Koska usko pitää olla vaikka ei muuta olisikaan , ensin on usko ,mistä usko tulee , se tulee sanan kuulosta
kun on usko sitten annetaan vanhurskaus, ikään kuin lahjaki ,
Sinun esierkissä pojat oli omavanhurskaus ja lahja vanhurskaus varmaan nyt tiedät kumpi oli
kumpikin . Sillä kaikkien tulee Rakastaa JUMALAA/JEESUSTA, ellei emme voi olla varmoja siitä
että olemme hyväkysytyt taivaan tielle , sitä ei vahdeta mihinkään työhön , vaan sen saamme
lahjasi niin sepitää uskoa.selitystä tähän:"Sinun esierkissä pojat oli omavanhurskaus ja lahja vanhurskaus varmaan nyt tiedät kumpi oli
kumpikin ." En todellakaan tiedä, joten voisitko hiukan valaista. - teuta
selitystä tähän:"Sinun esierkissä pojat oli omavanhurskaus ja lahja vanhurskaus varmaan nyt tiedät kumpi oli
kumpikin ." En todellakaan tiedä, joten voisitko hiukan valaista.Eräällä miehellä oli kaksi poikaa , isä sanoi toiselle pojalle menisitkö sinä tänään viinitahrhaani työhön
Ja poika sanoi en minä tahdo , Isä kysyi toiselta pojalta , ja hän lupasi heti muttei sitten mennytkään ,
tämä poika jolta ensin kysyttiin tulikin tulokseen että menen , kupi pojista teki isänsä mielen mukaan ?
- savon ukko
Rikas mies ei istu taivaassa,eikä köyhäpoika helevetin vaivassa.
Porvarit ne ei pääse taivaaseen, sinne menee köyhät ja vaivaaseet.- Jeesus pelastaa
Jumala ei puhu rahasta ja omaisuudesta puhuessaan rikkaudesta. Vaan siitä, että ihminen on niin täynnä "hyvää" itseään, ettei parannusta tarvitse. Sinä olet Raamatun kielessä upporikas jolla on
jopa varaa pilkata Jumalan sanaa, Jumalan lakia ja Jumalan armoa. - savon ukko
Jumala ei puhu rahasta ja omaisuudesta puhuessaan rikkaudesta. Vaan siitä, että ihminen on niin täynnä "hyvää" itseään, ettei parannusta tarvitse. Sinä olet Raamatun kielessä upporikas jolla on
jopa varaa pilkata Jumalan sanaa, Jumalan lakia ja Jumalan armoa.Jumalaani yli kaiken. Minun viestini eivät pilkkaa enempää Jumalaa ja hänen armoaan, kuin sinunkaan helvetin toivotukset, jonka leiman oletlyönyt täällä minun, niin kuin monen muunkin otsaan. Se paistaa sinulle sieltä vastaan, eikä näytä, että sinä aina olisit täynnä "hyvääsi"
Voinhan muuttaa laulun sanoja.
Kärsijät he istuu vain taivaassa, helvetin toivottelijat sinne vain kaipaaavat,
Ei kaikki lestot pääse taivaaseen, sinne menee synnin tieltään raivaajat. ja teuta. - Jeesus pelastaa
savon ukko kirjoitti:
Jumalaani yli kaiken. Minun viestini eivät pilkkaa enempää Jumalaa ja hänen armoaan, kuin sinunkaan helvetin toivotukset, jonka leiman oletlyönyt täällä minun, niin kuin monen muunkin otsaan. Se paistaa sinulle sieltä vastaan, eikä näytä, että sinä aina olisit täynnä "hyvääsi"
Voinhan muuttaa laulun sanoja.
Kärsijät he istuu vain taivaassa, helvetin toivottelijat sinne vain kaipaaavat,
Ei kaikki lestot pääse taivaaseen, sinne menee synnin tieltään raivaajat. ja teuta.Sinun jumalasi olet sinä itse. Tämän olet todistanut useiden kymmenien viestiesi yhteydessä.
Autuutta et voi omasta lihastasi imeä, tuollainen höpinä ja Jumalan pilkkaaminen on kuvottavaa. - s.ukko
Sinun jumalasi olet sinä itse. Tämän olet todistanut useiden kymmenien viestiesi yhteydessä.
Autuutta et voi omasta lihastasi imeä, tuollainen höpinä ja Jumalan pilkkaaminen on kuvottavaa.Sinä pilkkaat minun Jumalaani. Oletko todellakin niin törppö, että pidät itseäsi kaikkien yläpuolella, arvostelemalla toisten Jumalayhteyksiä. Luuletko todellakin olevasi joku täysuskovainen. Pyydä nyt hyvä höperö kanssaveljiäsi rukoilemaan puolestas. Sinulla on nyt tukossa yhteydet korkeimpaan. Mutta alaspäin tuntuu portit olevan sinullakin auki. Olet saanu todellakin pahan iskun raamatusta päähäsi.
- Jeesus pelastaa
s.ukko kirjoitti:
Sinä pilkkaat minun Jumalaani. Oletko todellakin niin törppö, että pidät itseäsi kaikkien yläpuolella, arvostelemalla toisten Jumalayhteyksiä. Luuletko todellakin olevasi joku täysuskovainen. Pyydä nyt hyvä höperö kanssaveljiäsi rukoilemaan puolestas. Sinulla on nyt tukossa yhteydet korkeimpaan. Mutta alaspäin tuntuu portit olevan sinullakin auki. Olet saanu todellakin pahan iskun raamatusta päähäsi.
Minä teen työtäni Jeesuksen todistajana siinä toivossa, että jos mahdollista ihmisten ei tarvitsisi mennä helvettiin. Ei se ihan helppoa ole nukkuvia herätellä ja lukea heidän raivonpurkauksiaan internetistä.
Silti teen työtäni iloiten, odottaen lunastuksen päivää. Hallelujaa kiitos Jeesuksen.
Sinun tiesi on vaivaan vievä, jos parannusta ei tule. Jeesus käski minun julistaa parannusta, ja syntejään katuville syntien anteeksiantamusta hänen nimessään. Toivon että mahdollisimman moni saavuttaisi sen ilon ja rauhan joka on Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinulla on toistaiseksi se rauha jonka perkele ja maailma antaa, se on erittäin pettävä rauha joka loppuu viimeistään viimeisen hengenvedon jälkeen. Ikuinen tuska helvetissä alkaa siitä hetkestä kun aikasi päättyy, jos parannusta ei tule. Mutta... Niin kauan kun on elämää on toivoa, siksi julistan sinulle tänäänkin, tee perannus.
Jeesus teki kaiken valmiiksi, sinun pitää vain luopua ylpeydestäsi tunnustaa syntisi ja nöyrtyä ottamaan pelastus vastaan. - s.ukko
Minä teen työtäni Jeesuksen todistajana siinä toivossa, että jos mahdollista ihmisten ei tarvitsisi mennä helvettiin. Ei se ihan helppoa ole nukkuvia herätellä ja lukea heidän raivonpurkauksiaan internetistä.
Silti teen työtäni iloiten, odottaen lunastuksen päivää. Hallelujaa kiitos Jeesuksen.
Sinun tiesi on vaivaan vievä, jos parannusta ei tule. Jeesus käski minun julistaa parannusta, ja syntejään katuville syntien anteeksiantamusta hänen nimessään. Toivon että mahdollisimman moni saavuttaisi sen ilon ja rauhan joka on Jeesuksessa Kristuksessa.
Sinulla on toistaiseksi se rauha jonka perkele ja maailma antaa, se on erittäin pettävä rauha joka loppuu viimeistään viimeisen hengenvedon jälkeen. Ikuinen tuska helvetissä alkaa siitä hetkestä kun aikasi päättyy, jos parannusta ei tule. Mutta... Niin kauan kun on elämää on toivoa, siksi julistan sinulle tänäänkin, tee perannus.
Jeesus teki kaiken valmiiksi, sinun pitää vain luopua ylpeydestäsi tunnustaa syntisi ja nöyrtyä ottamaan pelastus vastaan.kun otan opikseni sen vanhan totuutta pitävän lausahduksen. Älä rupee hullujen, herrojen ja lahkolaisten kanssa kilpasille, siitä ei saa kuin rupia perseeseensä.
- Jessus pelastaa
s.ukko kirjoitti:
kun otan opikseni sen vanhan totuutta pitävän lausahduksen. Älä rupee hullujen, herrojen ja lahkolaisten kanssa kilpasille, siitä ei saa kuin rupia perseeseensä.
... ovat ihan sun oman ylpeytesi tahkoamia. Valinta on sinun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh912184Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1471811- 1731333
- 229805
- 65754
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10741- 60730
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212623- 49597
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349571