Nyt on tämmöinen ongelma ja ratkaisua ei ole näkyvissä:
Rekkauduin Facebookkiin joitain viikkoja sitten, käytin rekkautumiseen meiliosoitetta (en puhelinnumeroa) ja homma meni ok, sain tilin Facebookkiin. SItten käyttelin Facebookkia normisti tietokoneen kautta (en kännykän) toissa päivään asti, jolloin kävi jotain käsittämätöntä:
kesken kaiken Facebookissa oloa ruutuun tuli "Confirm your identity"-loota ja se vaati puhelinnumeron kirjoittamista siihen jotta pääsi jatkamaan, no, siinä piti valkata maavaihehdoista sopiva ja Suomea ei ollut listoilla, klikkasin "not in the list"-vaihtoehtoa ja siihen aukesi uusi loota johon oli jo valmiiksi laitettu Suomen puh.koodi ja kysyttiin laittaan puhelinnumeroa lootaan. Laitoin sen sitten siihen ja sitten seuraavaksi kysyttiin laittamaan Facebookista tekstiviestitse lähetetty puhelinkoodi, mutta kun ei sieltä tullut mitään puh.koodia tekstarina.
Nyt en enää pääse kirjautumaan sisään Facebookkiin kun ensimmäisenä käyttiksen ja salasanon laiton jälkeen ruutuun tulee heti toi "confirm your identity" ja puhelinkoodin laittamisen vaatiminen, jota mulla ei ole eikä sitä ole mulle lähetetty.
Olen laittanut asiasta useampaa meiliä Facebookin teamille, mutta sieltä tulee aina massapostausvastauksia, viimeisin viesti kertoi että heillä on tämmöinen turvallisuusjuttu käytössä systeemissä ja siitä aiheutuu joillekin ongelmia, jos vaikka puhelinliittymä ei voikaan ottaa vastaan tekstareita Faebookilta tms ja että ei kassa ole mitään tehtävissä.
Siis käsittääkseni Facebookki voi sattumanvaraisesti lähettää kelle tahanasa käyttäjälle tollaisen "varmista henkilöllisyytesi puhelinnumerolla" yhtäkkiä vaan, vaikka siihen ei ole mitään syytä ja rekkautuessa onkäytäänyt meiliä ja Facebookissa ollut normaalisti. Sitten jos ihmisellä ei ole puhelinta tai hänen puhelinoperaattorinsa ei toimi Facebookin kanssa ok, on jumittunut Facebookin porteille iäksi eikä pääse enää sisään.
Ihan hullua!
Jos joku tietää jonkin konstin jolla päästä sisään/ratkaista asia, kertokaa!
Facebook-gurut, jelppikää!
23
2995
Vastaukset
- fwegfgw34g
Siis missä yhteydessä kysyttiin nro? Olen ollut Facessa alusta saakka, ja olen tehnyt myös muutaman feikkiofiilin, ja IKINÄ ei face ole numeroa kysynyt. Oletkohan ollut jossakin sovelluksessa mihin olet nro antanut tai salasanasi jne? Klikkaa "Unohditko salasanasi" -nappia ja tilaa uusi tunnus. VARMISTA ETTÄ OLET OSOITTEESSA http://www.facebook.com eikä missään kusetussivulla.
Yritin ulkomailla ollessa facebookiin, mutta siinä tuli jotain häverikkiä. Kotiin tultua yritin mennä sinne, mutta juutuin turvallisuusjuttuun. Minulla näkyy oma puhelinnumeroni, mutta ilman plus-merkkiä(siis 358...) ja turvakoodia ei tule tekstarina, enkä näin ollen pääse f.bookiin. Vaihdoin salasanankin, mutta sama tulos. Onko muuta keinoa, kuin kirjautua uudella nimellä ja salasanalla???
- FB
...eli täsmälleen sama ongelma myös minulla. Toista viikkoa jo. Näyttää olevan melko yleinen murhe, jos keskustelupalstoihin on uskominen. En ole löytänyt ratkaisua. Olisiko tämä hyvä hetki repiä itsensä irti facebook-addiktiosta :)
- facebook-käyttäjä
Sama vika täälä maanantai aamusta lähtien, mutta niinpä tuntuu olevan aika monilla muillakin. Ei o kusetussivusto, vaan facebook.com on se jossa vika on. Siellä jumittaa, mutta ymmärtääkseni yrittävät vikaa korjata.....
- JtVgnt
No teillä tää problema oli v2010, ja nyt meikäläisellä se ilmeni 2012 :D ei sit näköjään riitä ammattitaito vian korjaamiseen..
- apuva
täällä kans sama ongelma:( onko joku löytänyt tähän ratkaisua?
- Vidduundunud
apuva kirjoitti:
täällä kans sama ongelma:( onko joku löytänyt tähän ratkaisua?
Hei!! Mulla tuli sama ongelma pari kuukautta sitten eli en voinut kirjautua facebookiin ellen syötä puhelimeen lähetettyä security codea, mitä en kuitenkaan saanut vaikka kuinka yritin painaa "Try again".
Laitoin viestejä vaikka mihin facebookin tukiosoitteeseen, mutta ihanku ne niitä koskaan lukis. Ja sain vaihdettua salasananikin ja vastasin omaan turvakysymykseeni, jonka olin itse laatinut aiemmin, muttei auttanut silti sisäänkirjautumisessa. Ja oli kyllä aika iso kyrpä otsassa asian takia.
Mulla oli silloin vielä 2009 ostettu matkapuhelin johon yritin koodia saada. Ostin kuitenkin sitten uuden älypuhelimen ja ajattelin taas kokeilla uudestaan koodin lähetystä kännykkään, jolloin turvakoodi tulikin heti!! En tiedä miksei lähettäny sitä aiempaan kännykkääni, mutta puhelimen vaihto kuitenkin auttoi. Niin typerältä kuin kuulostaakin.
- Emilia .
Se pyytää teitä vahvistamaan tilin sieltä ilmoitamanne e-mail osoitteen kautta.
-Se sähköpostiosoite jonka annoitte facelle?
-Menet sinne, etsit facen lähettämän mailin,
-avaatte sen ja vahvistatte tilin kuuluvan teille siellä olevan ohjeen mukaan. - Avuton facebookkari
Hei!!!
Oletko saanut asiaan ratkaisua? minua on kohdannut nyt AIVAN SAMA ongelma :(( Osaako joku auttaa tässä asiassa?- Ottaapi päähän
Moro!
Täällä mullaki sama ongelma prkl! Laitoin eilen tukeen spostia ja sain vastauksen, että pitää lähettää tilanteesta kuvaa ja ehkä sitten voivat auttaa jos ehtivät ym. Tänään sitten saapui turvakoodi, joka ei sitten kelvannutkaan vaan herjas, että on väärä tai vanhentunut! Tiedä sitten kuinka monta turvakoodia on tulossa, koska oon hakannu sitä lähetä turvakoodi uudellen kohtaan aikas monta kertaa...ottaapi päähän kyllä!!
- ts
ahaa
- Argh!
Täällä aivan samainen onkelma ja voi jestas että ottaa päästä!!! Eilen tuli sisäänkirjautuessa joku turvallisuustoimenpide, jossa piti kaverien kuvia tunnistaa ja nyt tänäaamuna tuo "Käyttäjätilisi on väliaikaisesti lukittu". En pääse kirjautumaan koneelta enkä puhelimesta. Voiko tuo oikeasti olla jokin Facebookin oma turvallisuustoimenpide vai ettei vain olisi kusetusta? Itsekkin lähetin puhelinnumeroni sinne varmaan 10 kertaa, jonka jälkeen se herjaa, että "olet antanut puhelinnumerosi liian monta kertaa lyhyen ajan sisällä". Mitään turvakoodia en todellakaan ole puhelimeeni saanut... Raivostuttavaaaarrgghh!! :(
- Argh!
Niin siis unohdin kysyä, että tietääkö joku miten tuo ongelma ratkaistaan? Kuinka pääsen kirjautumaan taas sisään? Salasanani vaihdoin välittömästi uudelleen.
- Puukki
Argh! kirjoitti:
Niin siis unohdin kysyä, että tietääkö joku miten tuo ongelma ratkaistaan? Kuinka pääsen kirjautumaan taas sisään? Salasanani vaihdoin välittömästi uudelleen.
Mul taas kännykkä ei yhtäkkiä annakaan kirj salasana kenttään mtn!! Ennen toimi hyvin! Pari pvää se tarjos ite nopeampaa mobiiliversiota joten käytin sitä. Se vaan on sikäli suolesta ku sil ei pääse ryhmiin. Tod ärsyttävää! Ja nyt en pääse ees sillä bookiin yhtäkkiä!
- 1500fbkamua
Koska fb-tilien määrä lähenee jo miljardia, kannattaa muistaa että se on ns vartioimatonta aluetta ja pitää itse osata huolehtia omasta tontista ja koneesta etttei käy ohraisesti.
Muistakaa laittaa suosikkeihinne fb-osoite suojattuun sivustoon sekä fb profiilin käyttäjätiliasetuksista suojattu tila päälle joka on sama asia ja sen voi tarkistaa katsomalla että HTTPS näkyy osoitesivuilla linkin alussa kun on kirjautunut..
Suojattu fb-kirjautumissivu on https://www.facebook.com
Sama pätee youtubeen, kannattaa käyttää tuota https -alkua pääsee suojatussa tilassa surffaamaan.
Kännykkänumeron käyttöä kannattaa facebookissa välttää jos se ei ole tarpeellista, yleensäkin netissä. Milloin tahansa voi tulla vastaan haittaohelma tai tiedonurkintakoodia koneeseen tmv joka haluaa urkkia myös puhelinnumeron ja samalla muita tietoja kuten sähköposti, eikä niistä aina hyvää seuraa. Mikään paikka netissä ei teoriassa ole turvassa tietovuodoilta tällä hetkellä koskien ainakin win-käyttäjiä joten konetta on jaksettava duunata ajantasalle vaikka hankkimalla cert-fi uutiskirje sähköpostiin.
Kaikki päivitykset otettava huomioon mitä omalle koneelle on asennettu, jopa Photoshoppiin voi tulla haittaohjelma png -kuvan kautta jos on tullakseen..
Jos kone jumittelee, pitää myös flashin kanssa olla tarkkana jos tarvitsee sitä. Flashin väliaikaistiedostot voi tyhjentää koneelta paikasta ohjauspaneeli, järjestelmä ja suojaus.
Java samoin: pidettävä ainoastaan viimeisin versio koneessa, vanhat pois. Sen voi tyhjennellä välilä myös ohjauspaneeli, ohjelmat -kohdasta. Ja Ccleanerilla loppurippeet. Itse teen vieläkin perusteellisemmin ilman ylim softia, internetasetuksista poistan manuaalisesti tavarat, poistan sijaintitiedot ja tyhjennän toisinaan SSL tilankin i-asetusten välilehdillä.
Näin ikään, windows-maailma on sitten vänkää. Update-tiedostoja jo lähelle sata pelkän käytttiksen päivitysvaiheessa. Eli jos fb:si tai mikä tahansa juttu netissä toimii ilman puhelinta, ei liene syytä tallentaakaan nroa siellä minnekään..- ihmettelee1
justiinsa siinäpä vastausta ongelmaan.,., mulla ongelma alkoi 2.11.2012 fase ei vaan suostu lähettämään tuota turvakoodia luuriini, mulla on päällä se turvakoodin pyyntö siksi, että profiiliini ei pysty murtautumaan muualta, mutta se koodi vain ei tule vaikka oon sitä monesti pyytänyt ja laitellu moneen eri tahoon faselle viestiä! ja operaattorille myös mutta se vikahan ei ole operaattorilla vaan fasessa, eli tän tapaiseen kysymykseen haetaan ohjeita 1500 kamua hei....
- j j j
Google on niiiiiiiiin paljon parempi.
- ciise
pystyykkö sitä korjaa
vittu - ii:(
joku tietää mun sähköpostin ja on menny mun tunnuksilla niin en koskaan pääse sinne :(
- Haluatko olla dorka
Vain tosi dokat liittyy facebookiin!
- ayso
Tietääkö kukaan miten pääsen sisälle kun fb lähettää vanhaan numeoon koodin ja enhän minä sitä silloin saa.. APUA!
- Kaduttaa liittyminen
Onko kukaan löytänyt ratkaisua? Minulla profiili ollut lukittuna jo puoli vuotta, mikään ei auta. On kyllä tosi paska palvelu, nyt ei saa edes sinne laittamiaan kuvia yms.pois, vaan kaikki jää ikipäiviksi nettiin roikkumaan! Tämmösestä pitäisi olla varoitus jo kun profiilia on perustamassa, että koska tahansa voi profiilisi lukittua, etkä saa enää ikinä sisältöä muokattua saatika poistettua!
- gffgghjjkjlkllklk
Mä tajusin onnekseni tyhjentää Faceni aikoja sitten :) Kavereista, kuvista, seinäjulkaisuista. Ennakoin ongelmia, ja nyt sitten iski joitakin päiviä sitten: turvakoodia puhelinnumerooni on Facen mukaan lähetetty "liian monta kertaa" - uutta ei nyt heru, enkä ilman tilaamaani koodipalvelua ilman tallennettuja selaimia tililleni pääse :D Olisinpa tiennyt, että kirjautuminen koodilla (virkaviestimistä varten) pari kertaa vrk on liikaa :D Tosin, joku muukin lie kiinnostunut tilistäni; yhtenäkin päivänä oli tililleni kirjauduttu 17 kertaa - muka :) Eläköön Facen "tietoturva". LOL.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123940MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar802049Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214908Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60883- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3818