Tyhjensin baarin

kyynelkaasulla

Tämä sattui 70-luvun lopulla, kun olimme kavereiden kanssa käymässä yhdessä baarissa. Tarkoitus oli vain käväistä siellä ja jatkaa matkaa aivan toiseen paikkaan, mutta jostain syystä porukka jumiintui sinne baariin. Olin autonkuljettajana koko porukalle ja minua alkoi tilanne närästämään, lisäksi tupakansavu alkoi ottamaan koville. Kaivelin taskuistani auton avaimia lähteäkseni parkkipaikalle autoon odottamaan seuruettamme, kun nahkatakkini taskunpohjalta löytyi kyynelkaasuambuuli, joka oli jäännyt yhden opiskelijatempauksen seurauksena sinne. Siirsin kaikessa hiljaisuudessa tuon ambuulin kenkäni koron alle ja murskasin sen, kun samalla ilmoitin meneväni autolle jo, kun en voi olla enää tupakansavuisessa baarissa hetkeäkään, kehoitin muitakin tulemaan sitten perässä, kunhan ovat kipanneet juomansa.
Parkkipaikalla istuin autossa jokusen minuutin, kun sitten koko baarin asiakaskunta tuli sieltä ulos silmiään vetistellen. Kaverini valittivat myös tupakansavun alkaneen kirvelemään heidänkin silmiään niin, ettei siellä baarissa voinnut olla enää hetkeäkään...
Jälkeenpäin minua on keljuttanut tuo temppuni, en siitä kertonut kvereilleni lainkaan ja etenkin tuo baarin omistaja joutui kärsimään tuosta melkoisesti, ilta meni häneltä pilalle täysin ja saattoi olla, että myöhemmin hankittu uusi ilmastointikone oli turha (?) investointi. Kavereille en ole tätä vieläkään kertonut.

4

834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 70-luvulta kemuista

Oltiin yhdessä kemupaikassa, soittiko siellä joku Alwari Tuohitorvi vai mikä, en nyt muista, niin järkkärit alko kuuluttaa, että täällä on pommi ja kaikkien pitää poistua ulos rauhallisesti välittömästi. Vähän aikaa jengi buuasi, et ei lähdetä mihinkää, mut nää pillipiiparit ja niitten roudarit alka pistää piuhoja nippuun vihaseen, nii jengi alkoo tajuu toden olevan kyseessä.
      Oltii ulkona pakkasessa jonkun aikaa ja paikalle tuli pari lastia poliiseja, sieltä mitää pommia löytyny vaikka kuinka etsivät. Joskus puolenyön jälkeen päästiin sisälle siitä lämmittelemään ja kaikki pääsi sisälle ilmatteeks, mutta siitä mitää hyötyä ollu, kun ne soittajat oli jo lähteneet. Jälkeenpäin kuultiin, et se soitto millä oli ilmoitettu siitä pommista, oli tullu siitä viereisestä puhelinkopista, eikä sitä soittajaa saatu koskaan kiinni.

• R. Ipuli

Mitä lienee tehneet opiskelijat kyynelkaasulla?? Tulee mieleen omalta opiskeluajalta, kun ruokalassa oli usein tarjolla rusinakiisseliä, kerran laitoimme kavereiden kanssa salaa siihen risiiniöljyä. Ei sitä silloin tullut ajatelleeksi, että se voisi olla jollekin vaarallistakin.

• Vappumarssilla..

..tempaus, nehän oli suosittuja 70-luvulla, tehtiin jotain jäynää komukoille.

• 010101010101

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1638
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1376
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      120
      1126
    6. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    7. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1061
    8. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe