Aloin jännitykseltäni nauraa kesken konfirmaatiotilaisuuden, johon itsekin osallistuin siis. Sille ei vaan voinut mitään, että "ripitettävät" vaikuttivat niin koomisilta niissä "mekoissaan"..ja sitten "hartaina" ottivat vastaan papin antaman "perunalastun" ja viinin sellaisesta "isosta mukista". Pakolla purskahteli nauruun vähän väliä. Ja omat vanhempani ja sukulaiseni kirkkoyleisössöä näkivät ja kuulivat tämän!! Kylläkylläkyllä hävetti jälkikäteen..vieläkin - vuosikymmenien jälkeen - melkein nousee häpeän puna poskille, kun tapahtumaa ajattelee...
Tätä häpeän
5
997
Vastaukset
- Tolvanamaista
Eikä ne ole mitään perunalastuja.
- tuleva pappi
Opiskelen teologiaa ja olen kesätöiden puolesta ollut mukana jo monessa eri konfirmaatiossa. Voit olla rauhallisin mielin. Kuvailemasi tilanne on täysin normaali. Konfirmaatio on tilanne, johon on latautunut paljon odotukia, jännitystä ja tunteita. Niinpä siellä alttarilla kyllä näkyy paljon naurua ja itkuakin. Onhan se jännä tilanne kun koko suku katsoo ja sitten siinä ollaan hartaana Jumalan kasvojen edessä. Ihmisiä me kuitenkin kaikki ollaan ja ihmisyyteen kuuluu se, että joskus pokka pettää :)
Tsemppiä sulle! Toivottavasti vielä uskallat mennä alttarille tapahtuneesta huolimatta :) Mä ainakin rohkasen sua antamaan ittelles tapahtuneen anteeksi.- "Rippilapsonen"
Kiitos tsempintoivotuksista.
Olen kyllä ihan paatunut ateisti, enkä "uskaltaisi" mennä alttarille edelleenkään. Poikaani kiusaa "synkkä" salaisuuteni, jonka olen kiusoitellen luvannut tunnustaa vasta kuolinvuoteellani. Kun viimeinen hengenveto on tulossa, kerron sen, ja sitten kuolen pieni puna kasvoillani pois. :)
- ghghghdfdf
Oikeesti. Ne mekothan näyttää kyllä ihan vitun naurettavan vammasilta. Onneksi itseni ei ole tarvinnut osallistua moiseen paskaan.
- kalamity
Jep, 80-luvun loppupuolella olin saamassa myös konfirmaatiossa viiniä ja öylättiä. Vieressäni oli polvistuneena poika, joka tunnettiin luokassa hikipinkona ja muutenkin täydellisenä oppilaana. Papin tarjotessa viiniä, poika kohteliaasti rykäisi ja sanoi: Ei kiitos, mä oon mopolla.... Et usko että nauratti ja hävetti ja itketti....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439688Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.704953"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594317Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372836Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1342666Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1762479Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait251854- 201627
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361540Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72980