Aloin jännitykseltäni nauraa kesken konfirmaatiotilaisuuden, johon itsekin osallistuin siis. Sille ei vaan voinut mitään, että "ripitettävät" vaikuttivat niin koomisilta niissä "mekoissaan"..ja sitten "hartaina" ottivat vastaan papin antaman "perunalastun" ja viinin sellaisesta "isosta mukista". Pakolla purskahteli nauruun vähän väliä. Ja omat vanhempani ja sukulaiseni kirkkoyleisössöä näkivät ja kuulivat tämän!! Kylläkylläkyllä hävetti jälkikäteen..vieläkin - vuosikymmenien jälkeen - melkein nousee häpeän puna poskille, kun tapahtumaa ajattelee...
Tätä häpeän
5
969
Vastaukset
- Tolvanamaista
Eikä ne ole mitään perunalastuja.
- tuleva pappi
Opiskelen teologiaa ja olen kesätöiden puolesta ollut mukana jo monessa eri konfirmaatiossa. Voit olla rauhallisin mielin. Kuvailemasi tilanne on täysin normaali. Konfirmaatio on tilanne, johon on latautunut paljon odotukia, jännitystä ja tunteita. Niinpä siellä alttarilla kyllä näkyy paljon naurua ja itkuakin. Onhan se jännä tilanne kun koko suku katsoo ja sitten siinä ollaan hartaana Jumalan kasvojen edessä. Ihmisiä me kuitenkin kaikki ollaan ja ihmisyyteen kuuluu se, että joskus pokka pettää :)
Tsemppiä sulle! Toivottavasti vielä uskallat mennä alttarille tapahtuneesta huolimatta :) Mä ainakin rohkasen sua antamaan ittelles tapahtuneen anteeksi.- "Rippilapsonen"
Kiitos tsempintoivotuksista.
Olen kyllä ihan paatunut ateisti, enkä "uskaltaisi" mennä alttarille edelleenkään. Poikaani kiusaa "synkkä" salaisuuteni, jonka olen kiusoitellen luvannut tunnustaa vasta kuolinvuoteellani. Kun viimeinen hengenveto on tulossa, kerron sen, ja sitten kuolen pieni puna kasvoillani pois. :)
- ghghghdfdf
Oikeesti. Ne mekothan näyttää kyllä ihan vitun naurettavan vammasilta. Onneksi itseni ei ole tarvinnut osallistua moiseen paskaan.
- kalamity
Jep, 80-luvun loppupuolella olin saamassa myös konfirmaatiossa viiniä ja öylättiä. Vieressäni oli polvistuneena poika, joka tunnettiin luokassa hikipinkona ja muutenkin täydellisenä oppilaana. Papin tarjotessa viiniä, poika kohteliaasti rykäisi ja sanoi: Ei kiitos, mä oon mopolla.... Et usko että nauratti ja hävetti ja itketti....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu2712310En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n831011Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n55989- 108980
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi81931- 44861
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa21848Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi67746Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä299694- 33687