Mistä voi saada asunnon parikymppinen nuorimies, jolta ovat luottotiedot menneet ja joka on ollut ilman asuntoa kohta vuoden????? Asunut kavereidensa nurkissa.
Vuokra-asunto?
15
1319
Vastaukset
- trijlfluf
Käy sosiaalitoimistossa ja selitä kovan elämäsi tarina.
Käsittääkseni heiltä voi pyytää maksusitoumuksen takuuvuokraan. Ehkä heidän kautta voi myös saada lausunnon, joka auttaa pääsemään jonossa kiireellisenä jonon ohi myös kaupungin vuokra-asuntoja jaettaessa.
Viran puolestä heillä on velvollisuus neuvoa sinua tilanteessasi.
Joka tapauksessa, kun vuokra-asuntohakemukseen laittaa asunnoton, sen pitäisi jo jotain vaikuttaa. Parempi olisi, että edelliseltä vuokranantajalta olisi häätöilmoitus tai muu vastaava. Toisaalta, jos kaupungilla on vähän asuntoja jaossa, asunnottomat lapsiperheet menee edelle ja yksin asuva jää siinä tapauksessa odottelemaan.
Toivottavasti saat oman katon pääsi päälle :)- köyhä ja kipeä
http://www.aijaa.com/v.php?i=6695843jpg
Olen asunut Turun kaupungin asunnossa vuodesta 1994, ja ovenpieli on ollut tällainen koko ajan. Se on edellisen asukkaan rikkoma.
Sanottu on useasti ja uutta asuntoa haettu, ei saatu.
Vuokra oli 1994 noin 300 euroa vastaava, nyt 460 euroa.
Keittiöön on laitettu uudet kaapinovet ja olohuoneeseen tapetit.
Mitä Petu sanoo? - köyhä ja kipeä
köyhä ja kipeä kirjoitti:
http://www.aijaa.com/v.php?i=6695843jpg
Olen asunut Turun kaupungin asunnossa vuodesta 1994, ja ovenpieli on ollut tällainen koko ajan. Se on edellisen asukkaan rikkoma.
Sanottu on useasti ja uutta asuntoa haettu, ei saatu.
Vuokra oli 1994 noin 300 euroa vastaava, nyt 460 euroa.
Keittiöön on laitettu uudet kaapinovet ja olohuoneeseen tapetit.
Mitä Petu sanoo?sekä ovenpielet korjattua ja kylpyhuoneremontin. Kesti 2 viikkoa.
Olen tyytyväinen.
Kannatti inistä. - On totuuden aika
Sellaisia lausuntoja ei ole olemassakaan jolla joku parikymppinen terve nuorimies saisi asunnon muiden tarvitsijoiden nenän edestä. Kolli menkööt fattaan mankumaan maksusitoumusta asuntolaan, ei tarvitse toisten nurkissa ainakaan koko ajan olla. Kaupungikämppä vetämään, se pitää uusia vuoden välein. Veikkaisin että kun on pari vuotta asuntolassa asunut niin asunnon saa.
- selkeää
Hae työpaikka ensin ja maksa velkasi. Ei vastuuttomat asuntoa tarvitse. Lehtiroskiksessa on hyvä muutenkin totutella asumaan, mikäli asenteesi ei muutu.
- selkeämpi...
Miksi niminerkki selkeää ei vedä itseään narunjatkoksi, kukaan ei kaipaa tyhmiä kommenttejasi, olet ÄLLÖTTÄVÄ....
- Petu...
selkeämpi... kirjoitti:
Miksi niminerkki selkeää ei vedä itseään narunjatkoksi, kukaan ei kaipaa tyhmiä kommenttejasi, olet ÄLLÖTTÄVÄ....
Nimim. "selkeämpi..." ainakin hallitsee keskustelun asiallisella tasolla ja näyttää siten hyvää esimerkkiä.
http://www.toimeentulotuki.net/2009/vuokralaisen_valintaperusteet.pdf
- Tietoa on
Miksi olet kavereittesi luona majaillut? Marssit fattaan, sosiaalivirastoon ja kerrot että olet asunnoton. Saat asuntolapaikan ilmaiseksi. Asut siellä ja kavereiden nurkissa, vaihtelu virkistää. Sitten haet kaupungin asuntoa ja aina vuoden välein muistat sen uusia. Parin vuoden päästä saat kaupungin yksiön jossa voit asua ilmaiseksi elämäsi loppuun asti!
Tosin lennät pihalle jos alat öisin metelöimään ja möykkäämän. Sen jälkeen voit sanoa hyvästit pitkäksi aikaan kaupunginasunnoille. Asut pitkään asuntolassa ja kavereiden nurkissa.
Näin hommaa pelaa Helsingissä, jossain maaseudulla kaupungilla on vapaita asuntoja vaikka millä mitalla. Niihin pääsee heti, täällä ei. - luottotiedoton.
käyppä tuolla osoitteessa: www.alkuasunnot.fi
Se on tarkoitettu 18-29 vuotiaille nuorille. Siellä ei ole väliä vaikka luottotiedot on menneet. Itellä n. 100 000e ulosotossa ( olen 28-vuotias mies ) ja suht koht nopeesti sain kämpän kun olin käynyt haastattelussa. Tosin soitin sinne vähän väliä perään ja kysyin kämppää. Mutta kuukauden sisään ilmoitettiin, että nyt olis vapaana. Tietenkin vähän riippuu että missä päin suomea asut, mut jos ei ronkeliks ala asunnon suhteen, niin kyllä aika nopee saa. Tosin omaa aktiivisuutta kanssa tarvitaan, muuten oot vaan yks nimi muitten joukossa.
Kun vuokrasopimusta allekirjoitettiin, niin siinä vaiheessa pyysivät uo-toimistosta selvityksen mahdollisesta ulosoton määrästä. Sen sai kun soitti uo-toimistoon. Vuokravakuuden ( 500e ) maksusitoomuksen maksoi sossu. Ei muuta kun sinne hakemusta vaan. Netissä voi täyttää ja ottavat sitten yhteyttä.- Mitä ihmettä
Milloinkas meinaat maksaa, annas kun arvaan, et ikinä? Odotat että velka vanhenee, tosin silloin et enää nuori ole. Työttömänä kunnes pääset eläkkeelle, siinä suunnitelmasi?
- luottotiedoton.
Mitä ihmettä kirjoitti:
Milloinkas meinaat maksaa, annas kun arvaan, et ikinä? Odotat että velka vanhenee, tosin silloin et enää nuori ole. Työttömänä kunnes pääset eläkkeelle, siinä suunnitelmasi?
En meinaa maksaa ikinä. En vaikka lotossa voittaisin tai muuten olis maksukykyä. Kuppaan tämän konformistisen paskayhteiskunnan viimesenkin pennin. Nostan kaikki korvaukset, käännän kylkeä sohvalla ja nauran paskaisesti päälle!
- marinelle80
Saat kyllä ilman muuta takuuvuokran sosiaalitoimistosta mutta lausuntoja he eivät mielellään kirjoittele. Hae kaupungin vuokra-asun toa, sen saat vaikka luottotiedot olisivat menneet. Toinen asia on sitten jos sulla on kaupungin vuokria maksamatta, mutta jos olet tehnyt maksusuunnitelman niille, niin toki sulla on mahdollisuus saada asunto kaupungilta, uusit hakemuksen 6kk:n välein, se on 6 kk vaan voimassa, ei vuotta. Mistäpäin olet kotoisin?
- Kymysykseni
marinelle80 kirjoitti:
Saat kyllä ilman muuta takuuvuokran sosiaalitoimistosta mutta lausuntoja he eivät mielellään kirjoittele. Hae kaupungin vuokra-asun toa, sen saat vaikka luottotiedot olisivat menneet. Toinen asia on sitten jos sulla on kaupungin vuokria maksamatta, mutta jos olet tehnyt maksusuunnitelman niille, niin toki sulla on mahdollisuus saada asunto kaupungilta, uusit hakemuksen 6kk:n välein, se on 6 kk vaan voimassa, ei vuotta. Mistäpäin olet kotoisin?
Ei oikein onnistu. Tuo alkuasunnot.fi näyttää vaikuttavan ainoastaan pääkaupunkiseudulla. Itse asun Turun lähellä pienessä maalaiskunnassa. Olin kunnan asunnossa aiemmin ja typeryyttäni jäi vuokria maksamatta. Eli kunnan asuntoihin kestää 2 vuotta ulosoton jälkeen päästä uudelleen hakemaan.
Aina kun olen hakenut Turusta yksityiseltä tai muista lähikunnista asuntoa, se on tyssännyt siihen, että luottotiedoissani on merkintä. Kadun katkerasti aikaisempaa idioottimaista rahankäyttöäni, 2 vuotta on tosi pitkä aika ilman kotia. - ent. srk:n jäsen
Kymysykseni kirjoitti:
Ei oikein onnistu. Tuo alkuasunnot.fi näyttää vaikuttavan ainoastaan pääkaupunkiseudulla. Itse asun Turun lähellä pienessä maalaiskunnassa. Olin kunnan asunnossa aiemmin ja typeryyttäni jäi vuokria maksamatta. Eli kunnan asuntoihin kestää 2 vuotta ulosoton jälkeen päästä uudelleen hakemaan.
Aina kun olen hakenut Turusta yksityiseltä tai muista lähikunnista asuntoa, se on tyssännyt siihen, että luottotiedoissani on merkintä. Kadun katkerasti aikaisempaa idioottimaista rahankäyttöäni, 2 vuotta on tosi pitkä aika ilman kotia.Suomen evankelis-luterilaisen kirkon järjestysmuodon mukaan jokaisessa seurakunnassa tulee olla diakonin virka - siispä pienessä maalaisseurakunnassakin on, ainakin yhteisvirka muiden seurakuntien kanssa. Diakoni on saanut sosiaalialan koulutuksen ja voisi täten neuvoa ongelmassasi, mahdollisesti auttaa itse tai välittää seurakunnan apua tilanteeseen. Väittävät jopa, että auttavat niitäkin ihmisiä, jotka eivät kuulu seurakuntaan.
Seurakunnat ovat usein varakkaita; ne omistavat uskonnolliseen toimintaan tarkoitetun omaisuuden lisäksi metsää, maata, osakkeita ja asuntoja. Kotikaupungissani seurakunta paikkasi eronneiden jäsenten aiheuttaman talousvajeen äskettäin hyvin yksinkertaisesti panemalla pari keskustakämppää myyntiin. Tiedä vaikka kotikunnassasi olisikin jo sopiva seurakunnan asunto odottamassa seuraavaa vuokralaista kaupunkiin muuttaneen jäljiltä.
Luottotietojesi vuoksi ei kannattane astella vain seurakunnan toimistoon kämppää kysymään, vaan ottaa nimenomaan diakoniin yhteyttä, jotta seurakunta alkaa käsitellä asunnon tarvettasi nimenomaan auttamistapauksena eikä tavanomaisena sijoitustuoton tavoitteluna. Kerrot vain rehellisesti menneisyytesi nykytilanteesi ja että aiot jatkossa toimia kuten hyvän vuokralaisen pitää, niin saattaa poikia jotain.
- jhygjyg
No kannattaisi varmaan anoa jotakin sosiaalisäätiön asuntoa. Noin nuorena voi myös hakeutua velkasaneeraukseen, hakea apua sosiaalitoimesta ja tarvittaessa nuorisopsykiatriasta. Luulis tietysti, etä vanhemmat auttaisivat, mutta jos ne on joitakin paskapäitä, eikä nuorimies siten voi asua kotonaan, niin siinä tapauksessa pitää kääntyä kaupunkisi/ kuntasi ssosiaalitoimen virkailijoiden puoleen. Ihan varmasti poikaa autetaan. Apua toki pitää saada, ja ainakin asunto ja ruokaa, jos joku niitä on täysin vailla. Tietysti, jos jollakulla esim. miljoonia on velkaa, niin kai sitten tietänee, että elää loppuelämäsi suu säkkiä myöten ja ihan syystä. Mä esimerkiksi en koskaan ole ostanut asuntoja ta kännyköitä tai mitään velkarahoilla, joita en pystyisi takaisin maksamaan. Pitikö pojan saada uusi kännykkä ja vaatteita tai auto, että meni luottotiedot, vai mistä syystä?
Mitä muuta olen luottotietonsa menettäneistä lukenut, niin joillakin auttaa asunnon saannissa myös se, jos paperilla joku luotettava maksukykyinen takaa, että henkilö todella maksaa vuokransa, kirjoittaessa vuokrasopimusta. Surettaa, jos joku parikymppinen kersa ryssii asiansa noin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801590
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111