Pieniä uutisia -ketju

Avataanpa oma ketju pienille havainnoille, joita tämä amerikkalainen uuslahko antaa itsestään ja joista tarkkaavainen lukija voi tehdä havaintoja tämän amerikkalaisen lahkon nykytilasta, joka ei hyvältä näytä.

Adventistien oma virallinen uutispalsta kertoo, joka tarkoituksella tai tahtomattaan totuuden siemeniä nykymenosta:

http://news.adventist.org/2010/09/-lisa-beardsley-want.html

"Worldwide, however, higher Adventist education is growing so fast -- about a 26-percent enrollment increase over the past five years -- that more and more teachers are hired who aren't Adventist. Increasingly, they're teaching students who aren't Adventist either.

Granted, when 40 percent of students aren't Adventist, it's an opportunity to share the church's mission. But what defines Adventist education, Beardsley says, is who's teaching the class. "

Tässä adventistien nuorten manipuloinnista vastaava Lisa Beardsley kertoo, että kun jossakin jopa 40 % adventistien koulun oppilaista ei ole adventisteja, niin heillä (adventtikirkolla) olisi loistava mahdollisuus aivopestä heidät adventisteiksi, mutta sitten tulee mutkia matkaan: myös opettajat adventistien kouluissa ovat koko ajan suuremmassa määrin ei-adventisteja, niin mahdollisuus hukataan siinä.

"Take Atlantic Union College in Massachusetts, which is on the verge of losing accreditation for financial reasons."

Massachusettsissa sijaitseva Atlantic Union College on vaarassa menettää elintärkeän akkredoinnin talousvaikeuksien vuoksi.

Ja niin edelleen, mutta näistä on helppo tehdä huomioita.

Miksi adventietien kouluilla on talousvaikeuksia?

No ei ole oppilaita, kun niihin ei haluta opiskelemaan tai halutaan, mutta ei ole rahaa kultin pyytämiä määriä tai ei ole yksinkertaisesti lapsia, koska adventistit ovat niin vanhoja ja lapset ovat jo hyljänneet kultin aikuistuttuaan.

Miksi adventistien koulut eivät saa palkattua opettajiksi adventisteja?

No omat ketjuni aiemmista kirjoituksista kertovat syyt: kun ne adventistien lapset eivät ole innostuneet kouluttautumaan, niin miten ihmeessä heistä tulisi korkeakoulutettuja opettajia. Suomessakin Toivonlinnasta valmistuu pari hassua ylioppilasta vuodessa, keskinkertaisin paperein ja heistä vain 30% jatkaa yliopistoon tai korkeakouluun.

Miksi adventistien kouluihin ei riitä adventistien lapsia (USA:ssa)?

No kun koulut ovat liian kalliita adventistiperheille, jotka edustavat alempia yhteiskuntaluokkia ja niissä on usein epäpäteviä opettajia, lapset eivät voi opiskella hyödyllisiä aineita tulevaisuuden kannalta (opetusohjelmien määrä tai saatavuus) johtuen adventtikirkon tieteenvastaisuudesta jne jne jne ....

Lisäksi kouluista saadulla paperinpalalla ei tee juurikään mitään adventtikirkon oman toiminnan ulkopuolella. Tämän takia mm. Suomessa adventtikirkon henkilökunta tekee väitöskirjansa oikeissa yliopistoissa, eikä adventtikirkon omissa puljuissa, koska he haluavat, että sillä väitöskirjalla olisi jotain arvoa.

Jos nuori haluaa töitä muualta, kuin adventtikirkon omista sairaaloista, omista kouluista tai omista virastoista, niin hän haluaa mieluummin mennä sellaiseen paikkaan kouluttautumaan, jonka antamalla todistuksella saa töitä ja joka olisi muutakin kuin vain paperinpala leimalla.

Sitten Lisa kertoo ongelmista, jotka voitaisiin korjata aivopesulla oikeaan aikaan ja kun opettajat olisivat adventisteja. Lisa kertoo, että nuoret pohtivat suuria henkisiä kysymyksiä mm. siitä, että mitä tiede sanoo maapallon iästä ja kuinka me sovitamme siihen sen, että Luoja on on meidän Jumalamme ja luonut meidät yms ja tässä tilanteessa aivopesu adventistiopettajilta olisi ilmeisen tärkeää, mutta kun ne eivät ole adventisteja, he eivät saa tukea kultin valheille ja niin nuori hoksaakin valehtelun ja hylkää kultin.

Lisa ei käytä aivan samoja ilmauksia kuin minä, mutta minä kerronkin selkokielellä hänen ilmaisunsa.

Mutta lukekaa huolella omat uutisenne ja pohtikaa niiden sisältöä, sillä ne kertovat aina paljon enemmän kuin a-kirkko haluaa niiden kertovan.

45

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi muuten adventistinuoret pohtivat suuria kysymyksiä mm. maapallon iästä?

      Eikö adventtikirkon antama höpövastaus olekaan niin aukoton, että se riittäisi tyydyttämään nuoren tiedontarpeen, vaan hän kykeneekin havaitsemaan siinä pieniä puutteita, jopa valheita?

      Miksi adventtikirkon nuorten aivopesusta vastaava on sitä mieltä, että nuori ei saisi ajatella itsekseen asioita, vaan hänellä tulisi olla mielellään adventistiaikuinen vieressä selittämässä asioita, jotta nuori ei vain vahingossa ajattelisi väärin?

      Onko kuitenkin niin, että adventtikirkko halveksii nuoren kykyä itselliseen ajatteluun ja ei ota huomioon sitä, että kaikki nuoret eivät ole sellaisia kuin perusinsinööri Raahesta, jonka ainoa rele ei ole aivan kunnossa ja nuorella saattaa olla päässään sellainen rele, jossa on muitakin asentoja kuin on ja off, ja nuori kykenee näkemään muitakin värejä kuin pelkkää mustaa tai valkoista?

      Mainittakoon, että jutussani mainittu perusinsinööri Raahesta on kuvitteellinen henkilö, jolla ei ole mitään yhteneväisyyksiä todellisuuden henkilöiden kanssa.

      • !!??!!

        Sinä piruilet Timolle ihan suoraan, vaikka muuta väität. Kyllä sinut jo saatanan kätyriksi tunnetaan.


      • ajassa todettu.

        Sairaus elämässä johtaa siihen, että rakastaa navigaattoria ja pitää sitä sen jumalan tekona, mitä pitää jumalanaan, eikä edes huomaa Jumalaa jonka käsien läpi on luomakunta luotu.
        Siinä Luojan maailmassa linnutkin on navigoinut ennen satelliitteja mennen tullen.

        Eli kiikaroihan sinä sitä navigaattoriasi ja höpötä itsesi tuomiolle, sitähän sinä suusi kyllyydestä haet.

        Bushman rakastaa tätä maailmaa ja puhuu sen puolesta kaiken sen mitan mukaan, mitä saatana olkapäältä käskee suoltaa.

        Siinä näemme tämän enkelin sanomaa.


        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9227393/45143243


      • !!??!!

        me tiedämme sinun olevan isästä perkeleestä... ehkä ne sinun häpeälliset viinanhourusi eivät olekaan niin aukottomia kuin luulet, ehkä oletkin täynnä valhetta ja pilkkaa ja vihaa Jumalaa kohtaan. Ehkä SINÄ oletkin se paha, josta pitäisi päästä eroon jne jne jne jne jne jne jne

        eli täältä pesee, samalla mitalla takaisin, kuin millä sinä kirjoitat meitä vastaan!


      • !!??!! kirjoitti:

        me tiedämme sinun olevan isästä perkeleestä... ehkä ne sinun häpeälliset viinanhourusi eivät olekaan niin aukottomia kuin luulet, ehkä oletkin täynnä valhetta ja pilkkaa ja vihaa Jumalaa kohtaan. Ehkä SINÄ oletkin se paha, josta pitäisi päästä eroon jne jne jne jne jne jne jne

        eli täältä pesee, samalla mitalla takaisin, kuin millä sinä kirjoitat meitä vastaan!

        >>> eli täältä pesee, samalla mitalla takaisin, kuin millä sinä kirjoitat meitä vastaan! >>>

        Onpa mukavan raikasta havaita adventisti, joka todella tuntee Raamatun ja sen opetuksen, etenkin Jeesuksen osalta.

        Jeesushan opetti, adventtikirkon mukaan, että jos joku lyö sinua oikealle poskelle, niin lyö takaisin ja mahdollisimman lujaa ;)

        Eikö ole mahtava tämä amerikkalainen kultti, jonka jäsen !!??!! on ja jonka kultin opetuksia hän puhtaasti noudattaa koko sydämellään.

        Minä ihan oikeasti rakastan sinua hyvin paljon, sillä niin puhtaasi sinä edustat tämän höpölahkon opetuksia ja moraalia, että ihan pakostakin hymyilyttää.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> eli täältä pesee, samalla mitalla takaisin, kuin millä sinä kirjoitat meitä vastaan! >>>

        Onpa mukavan raikasta havaita adventisti, joka todella tuntee Raamatun ja sen opetuksen, etenkin Jeesuksen osalta.

        Jeesushan opetti, adventtikirkon mukaan, että jos joku lyö sinua oikealle poskelle, niin lyö takaisin ja mahdollisimman lujaa ;)

        Eikö ole mahtava tämä amerikkalainen kultti, jonka jäsen !!??!! on ja jonka kultin opetuksia hän puhtaasti noudattaa koko sydämellään.

        Minä ihan oikeasti rakastan sinua hyvin paljon, sillä niin puhtaasi sinä edustat tämän höpölahkon opetuksia ja moraalia, että ihan pakostakin hymyilyttää.

        mitään oikeutta edes puhua Jeesuksesta, koska halveksit Jeesusta ja Raamattua. Olet yhden miehen viinahuuruinen höpölahko, jota meidän on vastustettava ja inhottava loppuun saakka.


      • !!??!! kirjoitti:

        mitään oikeutta edes puhua Jeesuksesta, koska halveksit Jeesusta ja Raamattua. Olet yhden miehen viinahuuruinen höpölahko, jota meidän on vastustettava ja inhottava loppuun saakka.

        >>> Olet yhden miehen viinahuuruinen höpölahko, jota meidän on vastustettava ja inhottava loppuun saakka. >>>

        Tämäkin on suoraan amerikkalaisten höpölahkojen raamatusta, siinä olet oikeassa.

        Toki sinun on vastustettava ja inhottava minua loppuun saakka ja siinä on ehkä sellainen tehtävä, johon sinä kykenet niillä vähäisillä eväillä, jotka sinulle on annettu, mutta mitäpä sanoo Raamattu:

        Matt. 5:43-48.

        Jeesus sanoi:
        »Teille on opetettu: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.»

        Joten taaskin sinä hienosti osoitat sen, että eivät ole sapatin raamatuntutkiskelut menneet osaltasi hukkaan, vaan sinä loistavasti tuot esiin lahkosi höpöpastorien tuottamat hallusinaatiot siitä lähimmäisenrakkaudesta, jota Jeesus koetti ihmisille saarnata.

        Tämän takia minä koetan näyttää ihmisille sen, että näihin amerikkalaisiin humpuukilahkoihin ei kannata liittyä mistään hinnasta, sillä ne ovat kaltaistesi kahjojen hallitsemia houruloita.

        Kiitos siitä ja siksi minä rakastan sinua, enkä vihaa, enkä inhoa, eikä minulla ole mitään syytä vastustaa sinua, vaan tuo vain reippaasti mielipiteesi esiin.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olet yhden miehen viinahuuruinen höpölahko, jota meidän on vastustettava ja inhottava loppuun saakka. >>>

        Tämäkin on suoraan amerikkalaisten höpölahkojen raamatusta, siinä olet oikeassa.

        Toki sinun on vastustettava ja inhottava minua loppuun saakka ja siinä on ehkä sellainen tehtävä, johon sinä kykenet niillä vähäisillä eväillä, jotka sinulle on annettu, mutta mitäpä sanoo Raamattu:

        Matt. 5:43-48.

        Jeesus sanoi:
        »Teille on opetettu: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.»

        Joten taaskin sinä hienosti osoitat sen, että eivät ole sapatin raamatuntutkiskelut menneet osaltasi hukkaan, vaan sinä loistavasti tuot esiin lahkosi höpöpastorien tuottamat hallusinaatiot siitä lähimmäisenrakkaudesta, jota Jeesus koetti ihmisille saarnata.

        Tämän takia minä koetan näyttää ihmisille sen, että näihin amerikkalaisiin humpuukilahkoihin ei kannata liittyä mistään hinnasta, sillä ne ovat kaltaistesi kahjojen hallitsemia houruloita.

        Kiitos siitä ja siksi minä rakastan sinua, enkä vihaa, enkä inhoa, eikä minulla ole mitään syytä vastustaa sinua, vaan tuo vain reippaasti mielipiteesi esiin.

        vihaat, turha kiistää.


      • pelolla armahdetaan.
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olet yhden miehen viinahuuruinen höpölahko, jota meidän on vastustettava ja inhottava loppuun saakka. >>>

        Tämäkin on suoraan amerikkalaisten höpölahkojen raamatusta, siinä olet oikeassa.

        Toki sinun on vastustettava ja inhottava minua loppuun saakka ja siinä on ehkä sellainen tehtävä, johon sinä kykenet niillä vähäisillä eväillä, jotka sinulle on annettu, mutta mitäpä sanoo Raamattu:

        Matt. 5:43-48.

        Jeesus sanoi:
        »Teille on opetettu: ’Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihamiestäsi.’ Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa vainoojienne puolesta, jotta olisitte taivaallisen Isänne lapsia. Hän antaa aurinkonsa nousta niin hyville kuin pahoille ja lähettää sateen niin hurskaille kuin jumalattomille. Jos te rakastatte niitä, jotka rakastavat teitä, minkä palkan te siitä ansaitsette? Eivätkö publikaanitkin tee niin? Jos te tervehditte vain ystäviänne, mitä erinomaista siinä on? Eivätkö pakanatkin tee niin? Olkaa siis täydellisiä, niin kuin teidän taivaallinen Isänne on täydellinen.»

        Joten taaskin sinä hienosti osoitat sen, että eivät ole sapatin raamatuntutkiskelut menneet osaltasi hukkaan, vaan sinä loistavasti tuot esiin lahkosi höpöpastorien tuottamat hallusinaatiot siitä lähimmäisenrakkaudesta, jota Jeesus koetti ihmisille saarnata.

        Tämän takia minä koetan näyttää ihmisille sen, että näihin amerikkalaisiin humpuukilahkoihin ei kannata liittyä mistään hinnasta, sillä ne ovat kaltaistesi kahjojen hallitsemia houruloita.

        Kiitos siitä ja siksi minä rakastan sinua, enkä vihaa, enkä inhoa, eikä minulla ole mitään syytä vastustaa sinua, vaan tuo vain reippaasti mielipiteesi esiin.

        Pyhä on Jumala ja tätä Jumalaa uhmaa jumalaton totuuden kieltäjä ja hänen pukunaan on lihan tahraama ihokas.
        Se ihokas, se on inhottava, mutta julistetaan kaksiteräisen miekan opetusta, armahtaen pelolla, että hän kuulisi Sanan ja pukeutuisi hääpukuun, Jumalan vanhurskauteen.

        Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa, niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

        Kuitenkin on sinulla Sardeessa muutamia harvoja nimiä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, ja he saavat käyskennellä minun kanssani valkeissa vaatteissa, sillä he ovat siihen arvolliset.

        MUTTA,

        sanoen teille: "Viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka vaeltavat jumalattomuutensa himojen mukaan."
        Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.
        Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle, rukoilkaa Pyhässä Hengessä
        ja pysyttäkää niin itsenne Jumalan rakkaudessa, odottaessanne meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
        Ja armahtakaa toisia, niitä, jotka epäilevät, pelastakaa heidät, tulesta temmaten;
        toisia taas armahtakaa pelolla, inhoten lihan tahraamaa ihokastakin.
        Mutta hänelle, joka voi varjella teidät lankeamasta ja asettaa teidät nuhteettomina, riemuitsevina, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Amen.

        Juud. Jaak. Ilm.


      • !!??!! kirjoitti:

        vihaat, turha kiistää.

        Miksi ihmeessä minä sinua vihaisin?

        Sano yksikin hyvä syy?

        Minusta sinä olet tällä palstalla, erään relevikaisen pastorin kanssa, parasta mainosta adventtikirkon nykytilasta, mitä kuvitella saattaa, niin en kai minä sellaista vihaisi mistään hinnasta.

        Kyllä minä rakastan kaikkia äkkivääriä mielipiteitä esittäviä toljakkeita, jotka kuuluvat amerikkalaisiin humpuukilahkoihin, koska te olette parasta mainosta lahkollenne mitä voisi kuvitella. Se, jota sinun tai relevikaisen pastorin mielipiteet miellyttävät, ovat todellakin siinä lahkossa johon kuuluvat ja täysillä ovatkin.

        Siksi minä rakastan sinua koko sydämestäni, koska sinä varmasti karkoitat seurakunnastasi kaikki tervejärkiset pois ja haalit sinne samanlaisia kahjoja kuin itse olet.

        Sellainen seurakunta, kuin pastorit ja sellainen seurakunta, kuin jäsenet.

        Siksi jokainen relevikainen insinööri on minusta oikeassa paikassa kun on adventtikirkon jäsen.


      • kehoitan vain
        !!??!! kirjoitti:

        Sinä piruilet Timolle ihan suoraan, vaikka muuta väität. Kyllä sinut jo saatanan kätyriksi tunnetaan.

        Mene !!??!! kuule äkkiä vessaan ja ota ne paskanmarjat pois sieltä housuistasi.
        Johan semmoinen "rusinalasti" housuissasi saa sinut vain kärttyisäksi ja pahalle tuulelle.
        Paskanhuuruiset hajumolekyylit sieraimissasi voivat aiheuttaa pysyviä vaurioita aivotoiminnallesi.
        Ettet vain jo olisi liian kauan paskanmarjojesi hajua hengitellyt.


      • ##: perusinsinööri Raahesta, jonka ainoa rele ei ole aivan kunnossa ja nuorella saattaa olla päässään sellainen rele, jossa on muitakin asentoja kuin on ja off, ja nuori kykenee näkemään muitakin värejä kuin pelkkää mustaa tai valkoista? _##

        Tarkoitat varmaankin teologian tohtoria Mikkelistä?

        " Miksi muuten adventistinuoret pohtivat suuria kysymyksiä mm. maapallon iästä? "

        Kyllä sitä ovat jo ensimmäiset ihmiset pohtineet nuoruudesta
        vanhuuteen asti ja tullaan pohtimaan maailman loppuun asti.
        On silti osattu elää yli, mutta bushmanni taisi kompastua siihen.

        Ja alex pohtii varmaan kuolemattomuuttaan kuolemaansa asti.
        Luulee minuakin kuolemattomaksi.

        KUN maapallon iästä saadaan todistus, ei kukaan enää kysele,
        paitsi että koulussa opettaja alkaa sitä kysellä.


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        ##: perusinsinööri Raahesta, jonka ainoa rele ei ole aivan kunnossa ja nuorella saattaa olla päässään sellainen rele, jossa on muitakin asentoja kuin on ja off, ja nuori kykenee näkemään muitakin värejä kuin pelkkää mustaa tai valkoista? _##

        Tarkoitat varmaankin teologian tohtoria Mikkelistä?

        " Miksi muuten adventistinuoret pohtivat suuria kysymyksiä mm. maapallon iästä? "

        Kyllä sitä ovat jo ensimmäiset ihmiset pohtineet nuoruudesta
        vanhuuteen asti ja tullaan pohtimaan maailman loppuun asti.
        On silti osattu elää yli, mutta bushmanni taisi kompastua siihen.

        Ja alex pohtii varmaan kuolemattomuuttaan kuolemaansa asti.
        Luulee minuakin kuolemattomaksi.

        KUN maapallon iästä saadaan todistus, ei kukaan enää kysele,
        paitsi että koulussa opettaja alkaa sitä kysellä.

        >> Tarkoitat varmaankin teologian tohtoria Mikkelistä? >>

        Kuinka sinullekin tuli assosiaatio tästä?

        Mutta en tarkoittanut. Esimerkkini oli täysin kuvitteellinen. Siinä olisi voinut lukea maanviljelijä Vilppulasta. Tai ateisti Turust'.

        >>> KUN maapallon iästä saadaan todistus, ei kukaan enää kysele, >>>

        Siitä on jo todistus. Ikä on noin 4.5 miljardia vuotta ja se on saatu lukemattomilla erilaisilla mittausmenetelmillä, jotka kaikki antavat saman tuloksen.

        Edelleen jotkut pölvästit kyselelevät silti. Miksi?


    • !!??!!

      propagandaa heität taas. Ihanko omasta päästä keksit vai auttoiko joku toinen yhtä ääliö kuin sinä?

      • Vihon viimeinen!!

        Satanistien yhteisöstä! No ei kai suinkaan sielläkkään sentään tallaista ihmishirviötä ole kuin tämä "!!??"!!". Ihmttelen miksi jossakin seurakunnassa pidetään tallaista, jotka uhkaavat täällä kirjoituksillaan toisten rauhaa. Eihän tallaista henkilöä tiedä miten vaarallinen hän on, jos saa tietää esim; misssä vaikkapa Bushman asuu, niin Bushman saa olla varuillaan, ettei hän vaan uhkaa väkivallalla, minä en en ainakaan luota tallaisiin ihmisiin, sillä he tunyuvat, ja näkyvät olevan täysin pahan hengen riivaamat, kuten tämä !!??!!. Ei voi sanoa muuta kuin on niitä kaikenlaisia uskontoja, mutta ei kai satanimiskään ole tallainen yhteisö?


      • !!??!!
        Vihon viimeinen!! kirjoitti:

        Satanistien yhteisöstä! No ei kai suinkaan sielläkkään sentään tallaista ihmishirviötä ole kuin tämä "!!??"!!". Ihmttelen miksi jossakin seurakunnassa pidetään tallaista, jotka uhkaavat täällä kirjoituksillaan toisten rauhaa. Eihän tallaista henkilöä tiedä miten vaarallinen hän on, jos saa tietää esim; misssä vaikkapa Bushman asuu, niin Bushman saa olla varuillaan, ettei hän vaan uhkaa väkivallalla, minä en en ainakaan luota tallaisiin ihmisiin, sillä he tunyuvat, ja näkyvät olevan täysin pahan hengen riivaamat, kuten tämä !!??!!. Ei voi sanoa muuta kuin on niitä kaikenlaisia uskontoja, mutta ei kai satanimiskään ole tallainen yhteisö?

        jos täällä joku on paholaisen kätyri, niin se on bushmanni, joka ei tee mitään muuta kuin halveksii kaikkia muita.


    • !!??!!

      piruilusi heijastelevat vain omaa katkeruuttasi ja oman egosi tyhjyyttä. Viittaamme siis kintaalla niille, jälleen kerran.

      • Voisitko hieman täsmentää, että mitkä kirjoituksessani olivat "aika paksua" propagandaa, sillä uutinen oli adventtikirkon viralliselta sivulta.

        Siellä kerrottiin, että adventistikouluissa ei ole enää riittävästi adventistiopiskelijoita, eikä heitä saada opettamaan adventistiopettajia.

        Siellä kerrottiin, että adventistinuorta ei saisi jättää yksin pohtimaan, sillä kulteissa on tapana, että kultin aikuinen jäsen pohtii yhdessä nuoren kanssa, ettei nuori vain pohdi väärin.

        Jne.

        Ja miksi minä Timolle piruilisin? Hän on mukava heppu ja minusta on hyvä, että hän parhaansa mukaan koettaa tuhota adventtikirkkoa sisältäpäin. Siinä hän on paljon parempi kuin minä.

        Ja ymmärrän, että siellä ala-asteella on kovin lyhyet välitunnit, mutta jos kuitenkin koettaisit saada kaikki suuret filosofiset mietelmäsi yhteen viestiin, etkä kirjoittaisi lukemattomia lyhyitä viestejä, niin ajatuksistasi olisi paljon helpompi saada selvää.

        Kun päässäsi pyörii esimerkiksi filosofia "paskanmarjat", niin koeta keksiä sen kaveriksi toinen lause, jossa olisi vaikkapa seitsemän sanaa, niin saisimme helpommin sanottavasi selville, eikä aina tarvitsisi lukea viittä, kuutta viestiä, joissa on yhteensä seitsemän sanaa ajatustesi selventämiseksi.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        Voisitko hieman täsmentää, että mitkä kirjoituksessani olivat "aika paksua" propagandaa, sillä uutinen oli adventtikirkon viralliselta sivulta.

        Siellä kerrottiin, että adventistikouluissa ei ole enää riittävästi adventistiopiskelijoita, eikä heitä saada opettamaan adventistiopettajia.

        Siellä kerrottiin, että adventistinuorta ei saisi jättää yksin pohtimaan, sillä kulteissa on tapana, että kultin aikuinen jäsen pohtii yhdessä nuoren kanssa, ettei nuori vain pohdi väärin.

        Jne.

        Ja miksi minä Timolle piruilisin? Hän on mukava heppu ja minusta on hyvä, että hän parhaansa mukaan koettaa tuhota adventtikirkkoa sisältäpäin. Siinä hän on paljon parempi kuin minä.

        Ja ymmärrän, että siellä ala-asteella on kovin lyhyet välitunnit, mutta jos kuitenkin koettaisit saada kaikki suuret filosofiset mietelmäsi yhteen viestiin, etkä kirjoittaisi lukemattomia lyhyitä viestejä, niin ajatuksistasi olisi paljon helpompi saada selvää.

        Kun päässäsi pyörii esimerkiksi filosofia "paskanmarjat", niin koeta keksiä sen kaveriksi toinen lause, jossa olisi vaikkapa seitsemän sanaa, niin saisimme helpommin sanottavasi selville, eikä aina tarvitsisi lukea viittä, kuutta viestiä, joissa on yhteensä seitsemän sanaa ajatustesi selventämiseksi.

        viinanhuuruissa kirjoittava oopiumluolan asukas. Siinä. Seitsemän sanaa.


      • !!??!! kirjoitti:

        viinanhuuruissa kirjoittava oopiumluolan asukas. Siinä. Seitsemän sanaa.

        Sinustahan voi tulla yhtä suuri ajattelija kuin Ellen Whitestä konsanaan, sillä alat kyetä tuottamaan jo useampisanaisia lauseita. Hienoa ja varmaan Timokin on sinusta ylpeä!!

        >>> sinä olet pelkkä viinanhuuruissa kirjoittava oopiumluolan asukas. >>

        Tässä on todellakin jo oikea lause, joka sisällöltään vastaa lähes Ellen Whiten filosofioiden syvyyksiä, mutta kun kyse ei ollut minusta taaskaan, vaan siitä, että mikä aloitusviestissäni oli paksua propagandaa, joka ei pidä paikkaansa.

        Ymmärrän kyllä, että haluat koko ajan keskustella vain minusta ja se imartelee minua, mutta osaatko kirjoittaa ollenkaan siitä asiasta, mistä on puhe, vai meneekö yli hilseen voimalla?

        Voisitko hieman täsmentää, että mitkä kirjoituksessani olivat "aika paksua" propagandaa, sillä uutinen oli adventtikirkon viralliselta sivulta.

        Siellä kerrottiin, että adventistikouluissa ei ole enää riittävästi adventistiopiskelijoita, eikä heitä saada opettamaan adventistiopettajia.

        Siellä kerrottiin, että adventistinuorta ei saisi jättää yksin pohtimaan, sillä kulteissa on tapana, että kultin aikuinen jäsen pohtii yhdessä nuoren kanssa, ettei nuori vain pohdi väärin.

        Jne.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        Sinustahan voi tulla yhtä suuri ajattelija kuin Ellen Whitestä konsanaan, sillä alat kyetä tuottamaan jo useampisanaisia lauseita. Hienoa ja varmaan Timokin on sinusta ylpeä!!

        >>> sinä olet pelkkä viinanhuuruissa kirjoittava oopiumluolan asukas. >>

        Tässä on todellakin jo oikea lause, joka sisällöltään vastaa lähes Ellen Whiten filosofioiden syvyyksiä, mutta kun kyse ei ollut minusta taaskaan, vaan siitä, että mikä aloitusviestissäni oli paksua propagandaa, joka ei pidä paikkaansa.

        Ymmärrän kyllä, että haluat koko ajan keskustella vain minusta ja se imartelee minua, mutta osaatko kirjoittaa ollenkaan siitä asiasta, mistä on puhe, vai meneekö yli hilseen voimalla?

        Voisitko hieman täsmentää, että mitkä kirjoituksessani olivat "aika paksua" propagandaa, sillä uutinen oli adventtikirkon viralliselta sivulta.

        Siellä kerrottiin, että adventistikouluissa ei ole enää riittävästi adventistiopiskelijoita, eikä heitä saada opettamaan adventistiopettajia.

        Siellä kerrottiin, että adventistinuorta ei saisi jättää yksin pohtimaan, sillä kulteissa on tapana, että kultin aikuinen jäsen pohtii yhdessä nuoren kanssa, ettei nuori vain pohdi väärin.

        Jne.

        vastausta, niin pysy sokeana.


    • merkitty näkyy.

      Ajassa hengelliset yhteisöt taistelevat tietenkin rahasta.
      Kaikki maksaa ja Aika Oy, aikoinaan taisi luopua omasta painamistoiminnastaan.

      Ja tuossa eräässä hengellisessä tilaisuudessa sunnuntaina kuuntelin herätysliikkeen ahdinkoa, kuinka tilit on miinuksella.

      Eli aika sitoutuu muuhun kuin tärkeimpään ja se kylvö on saanut hyvän sijan, eli rienaajan leirit juhlii.

      Mutta Jumalan valtakunta vaatisi bushmannista lähtien sitoutumaan Häneen.

      Tuossa palotarkastajaa odotellen katselin pihalla kasvavaa havupuuta. Sen äärellä pyöri omaa tehtäväänsä tekevä hyönteinen, joka ei ollut muuta kuin tuholainen.

      Näin Jumalan luoman kasvun ympärillä pyörii aina tuholainen, joka halajaa painaa piikkinsä kylvötyöhön ja saada matonsa tuhoamaan havuneulaset.

      Mikä ei rakenna Jumalan valtakuntaa on aina tuholainen.

      On synti, joka pitää nimetä ja parannus, joka on Kristuksessa, jonka päämäärä on ikuinen elämä.

      Tämä kasvusto, vaikkapa adventtiseurakunta, on Kristuksessa kasvava jaloon öljypuuhun oksastestettu oksa, sen ympärillä pyörii aina tuoholaisia, jotka eivät tunnusta syntiä ja Kristuksen tarpellisuutta.

      Syntiinlankeemus on tämän Jumalallisen sanoman perusta, sopii kysyä, minkälaiset poikkiraidat missäkin tuholaisen näössä esiintyy.

      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9227393/45143243

      • pelottava oppi!

        Ei tuo oiken sitä kerro adventismista, mitä annoit kommentissasi ymmärtää, kun lukee tämän "!!??!!" viestejä, saa pitää ovet varmuuden vuoksi lukossa, ettei hän pääse sitä a-oppiaan aivan konkreettisesti iskemään hänen kanssaan erimieltä adventti oppi kysymyksistä oleville aivan hirvittävä kiihko fundamentalisti.


      • f11f

        Se mikä näyttää ihmisen kannalta tuholaiselta,saattaakin luonnon kokonaisuuden kannalta ollakin hyväntekijä. Ja eikös se Jumala luonut nämä hyönteisetkin? Ja Nooa otti mäntypistiäispariskinnan siihen alukseen-pelasti suvun. Mitenkähän ne termiitit pysyivät aloillaan siellä kajuutassa?


      • harhaisuudessa..
        f11f kirjoitti:

        Se mikä näyttää ihmisen kannalta tuholaiselta,saattaakin luonnon kokonaisuuden kannalta ollakin hyväntekijä. Ja eikös se Jumala luonut nämä hyönteisetkin? Ja Nooa otti mäntypistiäispariskinnan siihen alukseen-pelasti suvun. Mitenkähän ne termiitit pysyivät aloillaan siellä kajuutassa?

        Kristuksen ruumiissa. Mikä ei sitä rakenna, se tuhoaa ja sen tuholaisen Jumala tuhoaa.
        Siksikö pitäisi olla kertomatta tuholaisen ulkonäköä?


      • ei kirjainkaan
        pelottava oppi! kirjoitti:

        Ei tuo oiken sitä kerro adventismista, mitä annoit kommentissasi ymmärtää, kun lukee tämän "!!??!!" viestejä, saa pitää ovet varmuuden vuoksi lukossa, ettei hän pääse sitä a-oppiaan aivan konkreettisesti iskemään hänen kanssaan erimieltä adventti oppi kysymyksistä oleville aivan hirvittävä kiihko fundamentalisti.

        Oikein toivoisin "!!??!!" ruoskivan teitä Kristuksen ruoskalla.
        Jeesuskin ajoi ulos väärintekijät.

        Se saisi aikaa herätyksen, joka kumartuisi Jumalan tahdon edessä.


      • Kristus on Sana.
        ei kirjainkaan kirjoitti:

        Oikein toivoisin "!!??!!" ruoskivan teitä Kristuksen ruoskalla.
        Jeesuskin ajoi ulos väärintekijät.

        Se saisi aikaa herätyksen, joka kumartuisi Jumalan tahdon edessä.

        Se halkaisee ytimetkin, ja varsinkin tieteen äärellä hu0mataan kerran, että maan alkuaineetkin kuumuudessa sulavat, kuten Sana ennustaa.

        Mutta tieteen pojat myöhäisyntyisenä tiiraavat vain omia kirjojaan ja putoavat kärryltä.


      • laittomuus.
        Kristus on Sana. kirjoitti:

        Se halkaisee ytimetkin, ja varsinkin tieteen äärellä hu0mataan kerran, että maan alkuaineetkin kuumuudessa sulavat, kuten Sana ennustaa.

        Mutta tieteen pojat myöhäisyntyisenä tiiraavat vain omia kirjojaan ja putoavat kärryltä.

        Se on laittomuutta ja Jumala ajoi tuomiollaan ulos ne Herra, Herra tunnustajat laittomuuden tähden.

        Jeesus itse opetti, että laista ei katoa yksikään kirjain ja sen pääpiste oli maailman loppu.

        Opetuksen suhteen Jeesus opetti, ettei ole muuta lupa opettaakaan.

        Nämä pistiäisvärit osoittaa laittomuuden oppihännissä ja se tuhoaa ajassa totuuden.


      • hän on pah: palvelij
        harhaisuudessa.. kirjoitti:

        Kristuksen ruumiissa. Mikä ei sitä rakenna, se tuhoaa ja sen tuholaisen Jumala tuhoaa.
        Siksikö pitäisi olla kertomatta tuholaisen ulkonäköä?

        Ei niin, mutta tuholaisen näkee ja tietää varsin hyvin hirvittävästä katkeruudestaan, ja vihan kiihkostaan
        toisin ajattelevia kohtaan, kuten tämän "!!??!!" katkeroituneen funtamentalistin vihan kiihkoa pursuavista kirjoituksista. Niinhän Jeesus joutui jo Juutalaisten kiihkeän vihan kohteeksi, kun hän ajatteli aivan toisin kuin juutalaisen jahven kostoon perustuva laki, jota vastoin Jeesuksen Rakkauden, anteeksiannon, laupeuden ja aina armahtavaisuuteen perustuva elämän-ymmärrys nostatti juutalaisen vihan katkeruuden äärimilleen, niin että heidän piti saada raivata tämä laupeuden ja armahtavaisuuden Mestari ristinkuolemaan, siis mitä raaimmalla ja häpäisevämällä tavalla.

        Samoin tämä !!??!!; jatkaa pilkkaamista Jeesuksen Kristuksen elämäntyön pilkkaamista ja häpäisemistä yhä kiihtyvässä tahdissa, hän palvoo vain tuota dogmaattista juutalaista oppiaan, samalla hengessään nauttien kun saa ajatuiksissaan ristiinnaulita "Vapahtajaa" Kristusta.


      • härski oppi!
        ei kirjainkaan kirjoitti:

        Oikein toivoisin "!!??!!" ruoskivan teitä Kristuksen ruoskalla.
        Jeesuskin ajoi ulos väärintekijät.

        Se saisi aikaa herätyksen, joka kumartuisi Jumalan tahdon edessä.

        Kerroppas minkälainen, se sinun Kristus oikein on? Olisi vertailun vuoksi hyvä tietää se Jeesuksen elämän-ymmärryksen tuomaan "Kristukseen" - joten eiköhän sittenkin ole äärimmäisen suuri ero? Teillä on kristus joka vihaa ja pilkkaa yksinomaan, ja raiskaa hänen tuomaansa Raqkkauden Jumalan sanaa armottomalla häikäilemättömällä irveilyllä jolla ei tunnu olevan rajaa lainkaan, ja nimenomaan tällä"!!??!!" häikäilemättömäällä tyypillä. ja sinä osallistut samaan "narun vrtoon".


      • Huh huh))))(((
        Kristus on Sana. kirjoitti:

        Se halkaisee ytimetkin, ja varsinkin tieteen äärellä hu0mataan kerran, että maan alkuaineetkin kuumuudessa sulavat, kuten Sana ennustaa.

        Mutta tieteen pojat myöhäisyntyisenä tiiraavat vain omia kirjojaan ja putoavat kärryltä.

        Olet siis samaa mieltä tämän !!??!!-hirviön kanssa, että hän saa käyttäytyä kuin pahinkin alamaaiman lummien asukas ja haukkua toiset "viinahuuruisiksi luolien asukkaiksi" ja saatanan lähettiläiksi, ja viinahuuruiseksi ääliöksi". Ja tallainen on adventismin työntekijä? Tällä tavallako adventismissa opetetaan työntekijää lähestymään ihmistä josta jonka halutaan liittyvän seurakunnan jäseneksi?

        Miten luulet hänen suhtautuvan tuollaiseen adventismityöntekijään, kuin tämä !!??!!, jonka karmea käytös täällä jo nostaa ihon kanan-lihalle? Ja sinä annat siunauksesi tallaiselle! No ehkä se on adventismissa oikeutettua, mutta enemmän se vaikuttaa kyllä rikolliselta toiminnalta, ja siitä tulisi todella varoittaa eri toden nuoria, sillä mielestäni se on enempi jo mafiaa muistuttavaa, mutta jokatapauksessa jokin henkisesti häiriintyneiden toimintayksikkö.


      • Kristus on Sana. kirjoitti:

        Se halkaisee ytimetkin, ja varsinkin tieteen äärellä hu0mataan kerran, että maan alkuaineetkin kuumuudessa sulavat, kuten Sana ennustaa.

        Mutta tieteen pojat myöhäisyntyisenä tiiraavat vain omia kirjojaan ja putoavat kärryltä.

        "" Se Kristuksen ruoska on Sana. Kristus on Sana.
        Se halkaisee ytimetkin, ja varsinkin tieteen äärellä hu0mataan kerran, että maan alkuaineetkin kuumuudessa sulavat,
        kuten Sana ennustaa.
        Mutta tieteen pojat myöhäisyntyisenä tiiraavat vain omia kirjojaan
        ja putoavat kärryltä.""

        Jep. Muuan koulupoika kerran jenkeissä - missäs muualla - oli
        fysiikan tunnilla kuullut opettajan toteavan, että tiede ei vaan
        voi selittää, miksi atomi pysyy koossa. Kun keskipakoisvoiman
        pitäisi heittää toistensa ympärillä vinhaa vauhtia kieppuvat
        atomin osaset hajalle kuin jokisen eväät.
        Minäpä tiiän, oli poika todennut - otaksun että adventisti - ja ladellut vastauksen ulkomuistista:

        Kol.1:16
        Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
        17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

        PS.
        1. Kor. 4:20
        Sillä Jumalan valtakunta ei ole sanoissa, vaan voimassa.
        Ef. 6:10 :
        Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.

        PS. PS.
        1. Kor. 1:25
        Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset,
        ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.

        Hepr. 4:12
        Jumalan sana on elävä ja väkevä.
        Se on terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka,
        se iskee syvään ja viiltää halki sielun ja hengen,
        nivelet ja luiden ytimet,
        se paljastaa sisimmät aikeemme ja ajatuksemme.

        antti


      • --------------
        hän on pah: palvelij kirjoitti:

        Ei niin, mutta tuholaisen näkee ja tietää varsin hyvin hirvittävästä katkeruudestaan, ja vihan kiihkostaan
        toisin ajattelevia kohtaan, kuten tämän "!!??!!" katkeroituneen funtamentalistin vihan kiihkoa pursuavista kirjoituksista. Niinhän Jeesus joutui jo Juutalaisten kiihkeän vihan kohteeksi, kun hän ajatteli aivan toisin kuin juutalaisen jahven kostoon perustuva laki, jota vastoin Jeesuksen Rakkauden, anteeksiannon, laupeuden ja aina armahtavaisuuteen perustuva elämän-ymmärrys nostatti juutalaisen vihan katkeruuden äärimilleen, niin että heidän piti saada raivata tämä laupeuden ja armahtavaisuuden Mestari ristinkuolemaan, siis mitä raaimmalla ja häpäisevämällä tavalla.

        Samoin tämä !!??!!; jatkaa pilkkaamista Jeesuksen Kristuksen elämäntyön pilkkaamista ja häpäisemistä yhä kiihtyvässä tahdissa, hän palvoo vain tuota dogmaattista juutalaista oppiaan, samalla hengessään nauttien kun saa ajatuiksissaan ristiinnaulita "Vapahtajaa" Kristusta.

        Jeesus on se "juutalainen Jahve". Oletko koskaan edes lukenut VT:tä tai UT:tä???


    • ; **))))))))

      Että miksi olla vaikea, kun vähällä vaivalla voi olla täysin mahdoton.

      • se aamurukouksensa

        tietää ketä syyttää.


    • !!??!!

      selkokielellä kertonut mitä Lisa kertoo. Sinä olet kertonut vain oman maailmankuvasi mukaisen katkeroituneen asenteesi meille muille. Et mitään muuta.

    • Onko ilmassa jo korttitalon kaatumisen enteitä.

      Tällainen uutinen pisti silmään, joka alkaa kertoa yhä enemmän ja enemmän adventtikirkon tilanteesta:

      http://www.herald-mail.com/?cmd=displaystory&story_id=253691

      Mainittu "Review and Herald" on adventtikirkon oma kustantamo, jolla on suuria ongelmia:

      "“We’ve been facing massive financial losses for the past several years,” spokesman Kim Peckham said Monday. "

      Olemme kohdanneet massiivisia talaudellisia tappioita muutamana menneenä vuotena, kertoo Kim Peckham.

      "Projected financial losses for this year are $2.4 million, according to an association news release. "

      Ymmärrättekö sanat "losses", "2.4 million" ja "this year"?

      Loss = tappio, häviö, menetys, hukka, poistuma, hävikki, kato.

      "When Monday began, the publishing arm of the Seventh-day Adventist Church employed 206 people, Peckham said. After the changes have taken effect, Peckham expects that number to be around 170, he said."

      Joten mitähän seuraavaksi?


      Eikö Ellen Whiten höperöt höpinät enää kelpaa, vai mistä persnettoa syntyy?

    • "Lisa kertoo, että nuoret pohtivat suuria henkisiä kysymyksiä mm. siitä, että mitä tiede sanoo maapallon iästä" -bushmann-

      Kovin tuntuu olevan henkinen kysymys tuo maapallon ikä jollekin.
      Suorastaan henkisen kasvun tulppa, tietämättömyys! Ehkä sitä
      henkistä kasvua tapahtuisi vaikkapa joogaamalla ja sitten poksahtaisi
      päähän tieto maapallon tarkasta iästä - kun nuo päivämäärien
      asettelut jollekin ei-advarille tuntuvat olevan niin tuiki tärkeitä,
      jotta jaksaisi elää elämänsä loppuun saakka, tietäväisenä.
      http://www.natha.fi/

      Saisihan siitä julkisuutta ja varmaan rahaakin, kun ensimmäisenä
      hankkisi todistuksen Maapallon iästä. Adventistit ja muut kristityt
      ovat pisimmällä tutkimuksissa, sillä he TIETÄVÄT, että Maa on
      vähintäänkin 6000 vuotta vanha. Johtuu siitä että uskovat Luojaa.

      Minun nuoreni eivät vielä ole henkisen kasvunsa edellytyksenä tai
      työpaikkahakemuksen liitteenä tarvinneet todistusta Maan iästä.
      Mutta heillä on luja luottamus, että edessäpäin on kymmeniä vuosia. Jotkut tiedemiehet epäilevät moista toiveikkuutta ja se
      jarruttaa kyseisten tiedemiesten henkistä kypsymistä, luulisin.

      Oppia ikä kaikki

      • >>> Kovin tuntuu olevan henkinen kysymys tuo maapallon ikä jollekin.
        Suorastaan henkisen kasvun tulppa, tietämättömyys! >>>

        Ainakin se on tärkeä adventtikirkon pomolle, jonka harteilla on adventistinuorten koulutus adventtikirkon oppilaitoksissa.

        Tämä kyseinen pomo itse kertoi asian jutussa, jonka toin esille adventtikirkon viralliselta uutissivustolta. Maapallon ikä on todellakin tärkeä adventisteille, sillä heidän oma versionsa on puppua ja olisi hyvä vahtia lapsia, että he eivät saa käsiinsä oikeaa tietoa.

        Siitä Lisa juuri puhui. Mikäli adventtikirkon kouluissa opettajat olisivat kaikki adventisteja, olisi lapsia helpompi vahtia ajattelemaan oikein adventtikirkon kannalta. Nyt lapsia ei kunnolla vahdita, eikä etenkään heidän ajatteluaan pystytä vahtimaan, joka on kulteissa tärkeää. Siitä seuraa se, että lapsi pääsee käsiksi oikeaan tietoon ja lähtee kultista pois.

        >>> Adventistit ja muut kristityt ovat pisimmällä tutkimuksissa, sillä he TIETÄVÄT, että Maa on
        vähintäänkin 6000 vuotta vanha. >>>

        Höpsis. He LUULEVAT, että ihmiskunta on ENINTÄÄN 6000 vuotta vanha. Eivät he tiedä yhtään mitään. Arvailevat kuten juutalaiset muinoin.

        Tiedolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, vaan se on ainoastaan aavikolla eläneen paimentolaiskansan sangen virheellisen käsitys asiasta, jonka nämä kyseiset kultit ottavat kirjaimellisesti totena.

        Raamatun kirjoittaneet muinaiset juutalaiset kirjoittajat eivät tienneet mikä aiheuttaa tuulen, mikä on ukkonen, mikä aiheuttaa sairaudet, mikä on orvaskeden tehtävä, mikä synnyttää auringon energian, mistä aine koostuu, minkä muotoinen maapallo on.
        He eivät tienneet, että on olemassa Amerikan manner, he eivät tienneet, että kaikki eliölajit ovat sukua toisilleen, he eivät tienneet miksi tuli palaa ja miksi vesi sammuttaa sen, he eivät tienneet miksi viini aiheuttaa juopumistilan, he eivät tienneet mikä on molekyyli tai miksi kalat voivat hengittää vedessä, mutta ihmiset eivät. He eivät tienneet oikeastaan yhtään mitään, minkä perusteella meidän pitäisi päätellä, että he olisivat voineet tietää ihmiskunnan iän tällä planeetalla.

        Mutta amerikkalaisten lahkojen liikemiehet luulevat, että he tiesivät ihmiskunnan iän ja sepä virheellinen päättely tulee koitumaan heidän kohtalokseen.


      • !!??!!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kovin tuntuu olevan henkinen kysymys tuo maapallon ikä jollekin.
        Suorastaan henkisen kasvun tulppa, tietämättömyys! >>>

        Ainakin se on tärkeä adventtikirkon pomolle, jonka harteilla on adventistinuorten koulutus adventtikirkon oppilaitoksissa.

        Tämä kyseinen pomo itse kertoi asian jutussa, jonka toin esille adventtikirkon viralliselta uutissivustolta. Maapallon ikä on todellakin tärkeä adventisteille, sillä heidän oma versionsa on puppua ja olisi hyvä vahtia lapsia, että he eivät saa käsiinsä oikeaa tietoa.

        Siitä Lisa juuri puhui. Mikäli adventtikirkon kouluissa opettajat olisivat kaikki adventisteja, olisi lapsia helpompi vahtia ajattelemaan oikein adventtikirkon kannalta. Nyt lapsia ei kunnolla vahdita, eikä etenkään heidän ajatteluaan pystytä vahtimaan, joka on kulteissa tärkeää. Siitä seuraa se, että lapsi pääsee käsiksi oikeaan tietoon ja lähtee kultista pois.

        >>> Adventistit ja muut kristityt ovat pisimmällä tutkimuksissa, sillä he TIETÄVÄT, että Maa on
        vähintäänkin 6000 vuotta vanha. >>>

        Höpsis. He LUULEVAT, että ihmiskunta on ENINTÄÄN 6000 vuotta vanha. Eivät he tiedä yhtään mitään. Arvailevat kuten juutalaiset muinoin.

        Tiedolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä, vaan se on ainoastaan aavikolla eläneen paimentolaiskansan sangen virheellisen käsitys asiasta, jonka nämä kyseiset kultit ottavat kirjaimellisesti totena.

        Raamatun kirjoittaneet muinaiset juutalaiset kirjoittajat eivät tienneet mikä aiheuttaa tuulen, mikä on ukkonen, mikä aiheuttaa sairaudet, mikä on orvaskeden tehtävä, mikä synnyttää auringon energian, mistä aine koostuu, minkä muotoinen maapallo on.
        He eivät tienneet, että on olemassa Amerikan manner, he eivät tienneet, että kaikki eliölajit ovat sukua toisilleen, he eivät tienneet miksi tuli palaa ja miksi vesi sammuttaa sen, he eivät tienneet miksi viini aiheuttaa juopumistilan, he eivät tienneet mikä on molekyyli tai miksi kalat voivat hengittää vedessä, mutta ihmiset eivät. He eivät tienneet oikeastaan yhtään mitään, minkä perusteella meidän pitäisi päätellä, että he olisivat voineet tietää ihmiskunnan iän tällä planeetalla.

        Mutta amerikkalaisten lahkojen liikemiehet luulevat, että he tiesivät ihmiskunnan iän ja sepä virheellinen päättely tulee koitumaan heidän kohtalokseen.

        ne sinun evoluutiojumalasi voi LUULEVAT, eivät ne tiedä. ja valehtelevat!


      • f11f
        !!??!! kirjoitti:

        ne sinun evoluutiojumalasi voi LUULEVAT, eivät ne tiedä. ja valehtelevat!

        "ja PYH"
        Advarikirkon änkyrät julistavat oppia samaan tapaan kuin Pohjois-Korean nyky johto. Muualla kaikki on huonosti, meillä tiedetään äärimmäinen totuus, kun meillä on tämä aate elikkä kultti.


      • !!??!! kirjoitti:

        ne sinun evoluutiojumalasi voi LUULEVAT, eivät ne tiedä. ja valehtelevat!

        >>> ne sinun evoluutiojumalasi voi LUULEVAT, eivät ne tiedä. ja valehtelevat! >>>

        Miksi he valehtelisivat?

        Heillä on todisteet, konkreettiset todisteet, ja heillä ei ole tarve pitää mitään korttitaloa pystyssä, kuten sinun puljuasi johtavilla liikemiehillä. Heillä on tarve valehdella, jotta te antaisitte heille rahaa ja heidän luoma korttitalonsa pysyisi pystyssä.

        Kyllä he tietävät sangen hyvin menneisyyden tapahtumat. Paljon paremmin kuin nykyisen palestiinan alueella asuneet paimentolaiset 2000-3000 vuotta sitten.

        Mutta onko sinulla jotain todisteita sille, että he valehtelevat?

        Ei taida olla mitään muuta kuin oma vilkas mielikuvituksesi, vai olenko väärässä?


    • Hiukan ylempänä uutisoin adventistien kustantamon tappioista ja nyt siihen tuli tarkennus.

      Kai_A on muistaakseni kehunut, kuinka adventtikirkon järjestelmä rahojen suhteen on niin hieno ja monimutkainen, että se toimii kuin Pendolino tai sen vessa.

      No tämä kustantamohässäkkä kertoo kyllä karua kieltään adventtikirkon rahavarojen käytöstä ja niiden rahojen tarkkailusta:

      http://news.adventist.org/2010/09/review-and-herald-re.html

      "The Hagerstown, Maryland-based organization has lost money for the past four years despite roughly $27 million"

      Nämä bisnesvainuiset ketut saivat tehdä neljässä vuodessa 27 miljoonaa tappiota, ennen kuin joku älysi puuttua asiaan.

      Haloo!! Onko siellä budjettipuolella yhtään selväpäistä hereillä ollut enää vuosiin, jos moiset tappiot eivät ole laittaneet aiemmin herätyskelloja soimaan.

      Mitähän muuta tässä vuosien myötä alkaa paljastumaan.

      • " Nämä bisnesvainuiset ketut saivat tehdä neljässä vuodessa 27 miljoonaa tappiota, ennen kuin joku älysi puuttua asiaan. "

        Salon kaupunki tarvitsee juuri saatujen tietojen mukaan ensi vuonna
        lähes 20 miljoonaa ylimääräistä rahaa. Kyllä noita tappiouutisia
        näinä vuosina ja ennenkin on jouduttu julkistamaan syystä jos toisesta. Sinä pyrit tieteen ja budjettien ja vaikka minkä kautta
        osoittamaan, että kirkot ovat turhia, eikä heidän Jumalaansa ole
        olemassa.

        Maamme on maailman paras paikka asua siksi, että olemme
        pikku hiljaa ottaneet eurooppalaisista pankeista niin paljon velkaa,
        että sitä on vaikea edes ajatella numeroina. Meteliä ei vain ole
        pidetty sen vuoksi, että meillä on toistaiseksi hyvä kyky maksaa
        edes korot.

        Miksi et voisi ajatella alkaa siunata Adventtikirkkoa?


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        " Nämä bisnesvainuiset ketut saivat tehdä neljässä vuodessa 27 miljoonaa tappiota, ennen kuin joku älysi puuttua asiaan. "

        Salon kaupunki tarvitsee juuri saatujen tietojen mukaan ensi vuonna
        lähes 20 miljoonaa ylimääräistä rahaa. Kyllä noita tappiouutisia
        näinä vuosina ja ennenkin on jouduttu julkistamaan syystä jos toisesta. Sinä pyrit tieteen ja budjettien ja vaikka minkä kautta
        osoittamaan, että kirkot ovat turhia, eikä heidän Jumalaansa ole
        olemassa.

        Maamme on maailman paras paikka asua siksi, että olemme
        pikku hiljaa ottaneet eurooppalaisista pankeista niin paljon velkaa,
        että sitä on vaikea edes ajatella numeroina. Meteliä ei vain ole
        pidetty sen vuoksi, että meillä on toistaiseksi hyvä kyky maksaa
        edes korot.

        Miksi et voisi ajatella alkaa siunata Adventtikirkkoa?

        >>> Miksi et voisi ajatella alkaa siunata Adventtikirkkoa? >>>

        Totuus on parasta siunausta.

        Miksi adventtikirkon kustantamon tappioista EI saisi kertoa?

        Pitääkö tällaiset asiat mielestäni pimittää heiltä, jotka eivät osaa englantia?

        Mutta tässäpä toinen uutinen, taas adventtikirkon virallinen:

        http://news.adventist.org/2010/10/adventist-supporting.html

        Godfrey said as many as 70 percent of young people no longer attend church after reaching their 20s. "This is attempt to stop that exodus and keep that generation of young teens in the church," he said.

        Herra Godfrey kertoo, että jopa 70 % nuorista häipyy adventtikirkosta taakseen katsomatta, kun täyttävät parikymmentä.

        Osaako Antti kertoa, että miksi he jättävät tämän onnelan, jos se oikeasti on sellainen onnela?

        Entäpä jos lähteminen johtuu siitä, että se on ankea kultti?

        Onko sinulla yhtään JÄRKEVÄÄ vastausta?

        Adventtikirkolla on loistava tulevaisuus, mutta takanaan, onneksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1663
    2. 44
      1003
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      958
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      929
    5. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      60
      908
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      879
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      840
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      785
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      768
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      752
    Aihe