Inssiin 5:ttä kertaa.. Kohtalotovereita?

inssi4

Eli mokasin tänään neljännen kerran ajokokeen ja harmittaa todella paljon! Ajotunnit on menny nyt jo pidempään ihan hyvin, mutta inssissä tulee niin kovat paineet että menee sen takia pieleen. Onko kohtalotovereita?

28

8782

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerä sääntö...

kun käännät päätä 90 astetta joka suuntaan. Pään pitäminen lähes paikallaan kertoo inssille ettet seuraa liikennettä vaikka silmäsi sitä tekevät.

• Missä tanan liikennesäännössä tai liikenne laissa sanotaan kuinka paljon päätä täytyy kääntää?????? Kummallinen inssi jos sinun päänsisälle konttaa katsomaan mitä sinä näet??? Kyllä sinä toheloit kautta linjan että hylkäävä päätös tulee. Et ikinä opi autoa kuljettamaan jollet inssiä läpäise ja hyvä on ,jää yksi Joensuun tapaus vähemmän tapahtumatta kun pysyt liikenteestä pois????????

• hoohohohoh
        riosku kirjoitti:

Missä tanan liikennesäännössä tai liikenne laissa sanotaan kuinka paljon päätä täytyy kääntää?????? Kummallinen inssi jos sinun päänsisälle konttaa katsomaan mitä sinä näet??? Kyllä sinä toheloit kautta linjan että hylkäävä päätös tulee. Et ikinä opi autoa kuljettamaan jollet inssiä läpäise ja hyvä on ,jää yksi Joensuun tapaus vähemmän tapahtumatta kun pysyt liikenteestä pois????????

Sitä päätä täytyy kääntää niin, että inssi näkee. Sen takia normi "sivulle katsominen" päätä hirveästi liikuttamatta ei riitä. 90 astetta on sopiva.

• gggggggggggt

Hei,

mitkä ovat ne asiat, joissa menee pieleen inssiajossa? Kaikki tiedämme,kuinka paljon inssiajo jännittää. Itse en jännitä missään juuri ollenkaan, mutta inssiajo rupesi jännittämään jo edellisenä päivänä.

• kokeile..

ootko ikinä miettinyt , jos ajelisit vaikka mopoautolla liikenteessä , ja harjoittelisit sillä muutaman kuukauden
        kaikille inssiin menijöille , liikennesilmää pitää opetella ja oleen mukana liikenteessä, itsenäisesti.

• wertsukka
        kokeile.. kirjoitti:

ootko ikinä miettinyt , jos ajelisit vaikka mopoautolla liikenteessä , ja harjoittelisit sillä muutaman kuukauden
        kaikille inssiin menijöille , liikennesilmää pitää opetella ja oleen mukana liikenteessä, itsenäisesti.

sama ajaako mopolla mopoautolla tai skootterilla takaa saman asian et kattelee ympärilleen

• puromopoesjonne

Olet huono kuski ja vaaraksi yleiselle liikenneturvallisuudelle, toivottavasti et ikinä pääse vaarantamaan liikennettä holtittomalla ajollasi. Kaikilta akoilta kortit pois.

Millaisia ajatuksia ylläoleva teksti herätti sinussa? Otitko sen henkilökohtaisesti? Älä ota. Mieltään ei kannata pahoittaa pienistä asioista. Kyllä sinä sen kortin saat. Kunhan rahaa piisaa ja sisua sen verran, että ei jää tuleen makamaan.

Mie pääsin kyllä inssin heti toisella kerralla ilman (ILMAN!) virheitä. Elikkäs älä lakkaa yrittämästä. Mistä muuten ne sinun hylkäykset johtuu? Jostakin tietystä asiasta? Havainnoinnin puute? Vai mikä?

Eikä sitä inssihenkilöä kannata jännittää. Ihminen se on niinku muutkin. Eka inssi mulla oli joku vittumaine akka, mutta toisella kerralla oli mukava keski-ikäinen mies, jonka kanssa porisin koko inssin ajan kaikkea mukavaa, ja ajaminen hoitui ns."luonnostaan". Eli kokeile käydä keskustelua.

• Naistenvihaajalle

Siinä oikein naistenvihaaja. Tiedoksesi, että naisia on yhä enemmän katsastuskonttorilla katsastamassa autoasi ja ottamassa vastaan kuljettajantutkintoa. Serkkuni nainen ajaa ammatikseen ja itsekin olen ollut koko ikäni autojen parissa. Naisia lisää niin hyvä tulee, ja karsituu huonot tavat pois urpokuskeilta eli moukilta miehiltä. Tavataan katsastuksessa.

• huhhuh...
        Naistenvihaajalle kirjoitti:

Siinä oikein naistenvihaaja. Tiedoksesi, että naisia on yhä enemmän katsastuskonttorilla katsastamassa autoasi ja ottamassa vastaan kuljettajantutkintoa. Serkkuni nainen ajaa ammatikseen ja itsekin olen ollut koko ikäni autojen parissa. Naisia lisää niin hyvä tulee, ja karsituu huonot tavat pois urpokuskeilta eli moukilta miehiltä. Tavataan katsastuksessa.

Asion hiljattain poliisilaitoksella ajokorttiasioissa, niin sielläpä oli tympeän ja veeväisen tuntuinen virkailija ja selkin oli nainen. Jää onneksi kait kohtapuoleen eläkkeelle.

• tähti86

Moikka
      Mä sain ajokortin vuonna 2004 uudenvuoden aattona ja teetätti kovasti töitä koko autokoulu ja meinasi kyllä mennä toivo jossain vaiheessa mutta onneksi läheiset ja ystävät tukivat ja kannustivat eteenpäin siispä sitten en luovuttanut vaikka mieli teki kovasti ja nyt voi sitten ajella tyytyväisenä tuolla liikenteessä.
      Minulla meni inssi toisella kerralla läpi silloin.
      Kasaat vain itsesi ja keräät itseluottamusta, ajattele että olet tavallisella ajotunnilla, etkä inssissä niin se jännitys helpottuu, keskityt itse asiaan ja et ajattele muuta..silloin se onnistuu parhaiten.

Lykkyä tykö tuleviin koitoksiin
      äläkä anna periksi
      kukaan ei ole täydellinen ja ammattikuskikin voi mokata :D

• Tohelo tunari

Itselläni on huomenna ensimmäinen inssi minkä tiedän munaavani jo siitäkin syystä että teoriakokeen sain tehdä 4 kertaa ennen kun pääsin läpi. Ajotunnit on menny muuten loistavasti jo ensimmäisestä kerrasta asti paitsi oikealle kääntyessäni oikaisen hieman väärältä kaistalta, se on oikeastaan ainut mitä teen enää väärin ja tiedän sen mutta teen sen silti aina väärin enkä tiedä miksi, vauhti luultavasti liian kova ja olen yrittänyt hidastaa huomattavasti mutta en siltikään opi. Isäni opettaa minua eikä itsekkään osaa peruuttaa taskuparkkiin (hänellä ollut kortti 40 vuotta) tästä syystä huominen inssi jännittää minua suuresti sillä en ole kyseistä parkkeerausta tästä syystä oppinut. Myöskin paikassa jossa yritän suorittaa inssin saa hylsyn jo heti katsastus aseman pihassa jos ei vilkuta peruuttaessaan EN OLE NÄHNYT KENENKÄÄN VILKUTTAVAN KOSKAAN PERUUTTAESSAAN :OOOO mutta se on ilmesesti vaan suunnan näyttöä muille ja yritän muistaa sen mutta luultavasti unohdan kuitenkin. Pelkään inssiä ihan mielettömästi ja sitä kuinka paha mieli tulee kun oikeesti jo katsastusaseman pihassa failaa koko paskan

• 55555555555555555555

No varmasti epäonnistutkin jos niin vakaasti siihen uskot. Kannattiko suorittaa isän opettamana? Kysynpä vaan, nimittäin jos ei tosiaankaan 40 vuoden aikana ole taskuparkkia oppinut niin huhhuh! Mutta vinkkinä: Jos inssissä joudut taskuparkin vetämään, niin kaikkein tärkeintä on että osaat katsoa oikeat asiat. Eli katsot tarkasti oikeaan aikaan oikeisiin peileihin. Taskuparkissa ei ole mitään vaikeata, opin sen kolmannella kerralla kunnolla. Ekalla kerralla jäin hieman liian kauas kivetyksestä, toisella kerralla kävi samalla lailla, mutta kolmannella näistä oppineena pääsin täydellisesti ruutuun. Inssissä en joutunut taskuparkkia suorittamaan, mutta kortin saaneena useastikin. Ja eipä ole kolissut tai tullut "kusipää"-lappuja tuulilasiin kertaakaan.

Ja tottakai vilkkua täytyy käyttää inssissä peruuttaessa. Vaikka et normaalisti sitä tekisikään (suurin osa unohtaa saman tien ajoluvan saatuaan), niin inssissä pitää sekin muistaa. Sama homma se on pään kääntämisessäkin.

• t-u-n-a-r-i

Hei, ekan viestin kirjoittaja, ootko päässyt kokeesta läpi? Mä olen mokannut jo 3 kertaa ajokokeen ja ajanut yhteensä yli 50 ajotuntia. Ensimmäisella ja toisella kerralla koe kaatui kaistanvaihtoon väärässä paikassa, ja nyt kolmannella kerralla käännyin risteyksestä huolimattomasti väärälle kaistalle.
      Mietin, että kannattako enää jatkaa koko autokoulua, mutta toisaalta, siihen on mennyt jo niin paljon rahaa, että tuntuisi tuhlaukselta lopettaa tähän... Ajotunnit on kuitenkin menneet ihan ok - ainakin useimmiten, ja teoriakoe meni ekalla läpi.

• Niin kyllästynyt

Tänne en ole ikinä aikaisemmin kirjoitellut, mutta nyt on tilanne tämä, että tänään oli kolmas inssi ja en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Lähinnä itkettää tänään, itkisinkin, jos jotain tulisi, voisi ehkä helpottaa oloa?
      Niille, jotka nyt sanovat, että me vaaralliset kuskit emme ansaitse korttia, voin kertoa, että en kyllä menisi tuonne ajelemaankaan, tahdon vain sen kortin, ettei rahat menisi hukkaan. Jos olisin tiennyt, minkälaista paskaa ajaminen on, en olisi mennyt autokouluun. Jonne siis menin alun perinkin vain siksi, kun päästyäni lukiosta ei ollut muutakaan tekemistä.
      Ensimmäinen inssi ihmetytti minua, tälläistä jännittäjää. Olin aivan kuin pameissa, olin todella rauhallinen. En missään vaiheessa olettanut pääseväni läpi ekalla kerralla, mutta kokemus oli miellyttävä. Ajoin sulkuviivan päällä ihme kohdassa, kun piti vaihtaa kaistaa, viereisellä kaistalla oli pysäköityä autoja ja vaihdoin kaistaa heti niiden jälkeen, ilmeisesti liian myöhään. Lisäksi yksisuuntaiselle menin jotenkin aivan päin vittua. Tutkari oli mukava ja asiallinen.
      Toinen kerta oli kamala, olin niinpaniikissa ja jännitin ja oksetti. Tutkari oli hirveä vittupää joka koko ajan kommentoi. Antoi kuitenkin vain kaksi ajokertaa ja sanoi että sehän meni ihan hyvin! Olin siis ajamassa punaisia päin,.... siitä luonnollisesti virhe. Olin kuitenkin itse ajatellut ajon olevan pahinta sähläystä ja muutenkin todella hallitsematonta, joten ihmettelin, että tuo oli ainut virhe.
      Kolmas. Tänään. En ollut ajanut lähes kolmeen viikkoon, ajo-opettajakin vaihtui. Inssi meni paljon rauhallisemmin mielestäni, mutta tuon samaisen vittupäätutkarin mielestä ei. Ymmärrän sen kun tuolla on tuollainen paskasää. En kuitenkaan ollut mielestäni vaaraksi tai mitään. Olin kuitenkin koko ajan ahdistunut siitä vittupäämiehestä, joka koko ajan lateli kommentteja vittumaiseen sävyyn. Virheet oli, että en pysähtynyt suojatien eteen pysäköityjen autojen eteen, hidastin vain ja sitten taas ajoin yksisuuntaisella väärällä kaistalla, se ei kai kyllä ollut hylkäämisen syy. Se oli nuo suojatiekohdat, mitkä ymmärrän kyllä. Alkaa vain usko hiipuman, etenkin kun lupa menee aivan kohta vanhaksi! Toivoisin, että voisin löytää tästä jotain huumoria edes (ainut selvitymiskeino), mutta juuri nyt ei oikein naurata. Rahaa menee....

• vika vika

Niin, sen "vittupään" vikahan se on jos et osaa liikennesääntöjä. Hän tekee vain työtään ja ilmeisesti hyvinkin onnistuneesti. Se on loppupeleissä vähän hänenkin omallatunnolla jos päästäisi sinut liikenteeseen itsenäisesti törttöilemään. Muutenkin asenteesi kuulostaa siltä, että läpi ei mene koskaan. Jos on sitä mieltä, että ajaminen on paskaa, niin ehkä kannattaisi miettiä uudestaan.

• Niin kyllästynyt
        vika vika kirjoitti:

Niin, sen "vittupään" vikahan se on jos et osaa liikennesääntöjä. Hän tekee vain työtään ja ilmeisesti hyvinkin onnistuneesti. Se on loppupeleissä vähän hänenkin omallatunnolla jos päästäisi sinut liikenteeseen itsenäisesti törttöilemään. Muutenkin asenteesi kuulostaa siltä, että läpi ei mene koskaan. Jos on sitä mieltä, että ajaminen on paskaa, niin ehkä kannattaisi miettiä uudestaan.

Niin en tarkoittanut sitä, että hän on vittupää sen takia, että ei päästänyt läpi, vaan tarkoitin hänen koko olemustaan ja kommentointiaan. Osa niistäkin kommenteista oli vähän turhia ja nekin olisi voinut sanoa vähän toisella tapaa. Esim tuo eka tutkari oli ihan mukava ja asiallinen. Noilla toisilla kerroilla jännitin ihan vain sitä tyyppiä, se sai olon todella epämukavaksi. Minusta on todella 50-lukumaista, jos tutkarin mukamas jotenkin "kuuluu" olla jotenkin vittumainen käytökseltään. Minua hänen tarpeettomat puheensa lähinnä häiritsi. Osa hänen puheistaan ei ollut tarpeettomia. Ja viiitaten tuohon "kannattaisiko vähän uudelleen miettiä"-juttuun, niin kuten jo sanoin aikaisemmmin, en olisi mennyt autokouluun, jos olisin tiennyt millaista on, että turha tässä nyt on alkaa mitään "uudelleen miettiä" kun on rahaa mennyt. Juuri tuollainen asenne tulkita kaikkia on niin ärsyttävää. Kun en nimenomaan sanonut että vituttaa sen takia, että en ole päässyt läpi!
        Ja se, että ajaminen on mielestäni paskaa, on minun mielipiteeni, ei kaikkien amis-autonmaalaajien tarvitse ottaa sitä itseensä, kun he tuntuvat ottavan autot ja ajamisen niin henkilökohtaisesti.

• Kyllästynyt minäkin
        Niin kyllästynyt kirjoitti:

Niin en tarkoittanut sitä, että hän on vittupää sen takia, että ei päästänyt läpi, vaan tarkoitin hänen koko olemustaan ja kommentointiaan. Osa niistäkin kommenteista oli vähän turhia ja nekin olisi voinut sanoa vähän toisella tapaa. Esim tuo eka tutkari oli ihan mukava ja asiallinen. Noilla toisilla kerroilla jännitin ihan vain sitä tyyppiä, se sai olon todella epämukavaksi. Minusta on todella 50-lukumaista, jos tutkarin mukamas jotenkin "kuuluu" olla jotenkin vittumainen käytökseltään. Minua hänen tarpeettomat puheensa lähinnä häiritsi. Osa hänen puheistaan ei ollut tarpeettomia. Ja viiitaten tuohon "kannattaisiko vähän uudelleen miettiä"-juttuun, niin kuten jo sanoin aikaisemmmin, en olisi mennyt autokouluun, jos olisin tiennyt millaista on, että turha tässä nyt on alkaa mitään "uudelleen miettiä" kun on rahaa mennyt. Juuri tuollainen asenne tulkita kaikkia on niin ärsyttävää. Kun en nimenomaan sanonut että vituttaa sen takia, että en ole päässyt läpi!
        Ja se, että ajaminen on mielestäni paskaa, on minun mielipiteeni, ei kaikkien amis-autonmaalaajien tarvitse ottaa sitä itseensä, kun he tuntuvat ottavan autot ja ajamisen niin henkilökohtaisesti.

Myös minulla tämä on eka viesti ikinä tänne. Halusin vaan kertoa kyllästyneelle, että samat on fiilikset. Kuvittelin,että ajotuntien myötä ajaminen alkaisi tuntua toisenlaiselta, mutta eipä vaan. Eipä tuota tosiaan voinut etukäteen tietää, kun kaikki hyvää tarkoittavat tutut kannustivat ja vakuuttivat, että kyllä sinä opit ja vielä nautit ajamisesta.

• Niin kyllästynyt
        Kyllästynyt minäkin kirjoitti:

Myös minulla tämä on eka viesti ikinä tänne. Halusin vaan kertoa kyllästyneelle, että samat on fiilikset. Kuvittelin,että ajotuntien myötä ajaminen alkaisi tuntua toisenlaiselta, mutta eipä vaan. Eipä tuota tosiaan voinut etukäteen tietää, kun kaikki hyvää tarkoittavat tutut kannustivat ja vakuuttivat, että kyllä sinä opit ja vielä nautit ajamisesta.

Juu, on se ajaminen vieläkin kamalaa, mutta sain sitten vihdoin kortin tuossa maanantaina, 4. kerta :D Heti helpotti kun oli eri tutkari. Ei ole kyllä minkäänlaisia haluja lähteä ajamaan, pakko kai se on, että saa 2-vaiheen suoritettua, sitten voin jättää autot rauhaan. En tosiaan ole oppinut nauttimaan ajamisesta koko autokoulun aikana.

• etana...
        Niin kyllästynyt kirjoitti:

Juu, on se ajaminen vieläkin kamalaa, mutta sain sitten vihdoin kortin tuossa maanantaina, 4. kerta :D Heti helpotti kun oli eri tutkari. Ei ole kyllä minkäänlaisia haluja lähteä ajamaan, pakko kai se on, että saa 2-vaiheen suoritettua, sitten voin jättää autot rauhaan. En tosiaan ole oppinut nauttimaan ajamisesta koko autokoulun aikana.

itsellä nyt takana n. puolet autokoulun ajoista... pimeen simulaattori ja liukkaan rata tosin molemmat vielä käymättä, mutta maantie- ja kaupunkiajoo kuitenkin jo ihan useempi tunti takana. edelleen jännittää aika paljon ajelemaan lähtiessä, varsinkin, kun kuulen vierestä "vähempi ahistais, jos ton käsijarrun nappaisit pois päältä..." plus oon vielä hiukan hakusessa kytkimen kanssa... mut kunhan siitä "alkukauhusta" pääsee ohi, ja saa sen tuntuman siihen autoon ja ajamiseen, ni kyl siitä oppii nauttimaan. kannattaa kokeilla vielä sillee, et ei oo itellee liian ankara, vaa sallii *pienet* virheet siinä ajossaan, ja yrittää sillee rentoutuu ja keskittyy ihan siihen liikenteen seuraamiseen ja sujuvaan ajoon siellä liikenteen joukossa. mulla ainakin auttaa ihan sikana, ja sit ajotunnin jälkeen on yleensä ihan tosi jees olo, vaikka yleensä jotain pikku(ja vähän isompiakin) virheitä sattuu, kuten esim. auto sammuu liikennevaloihin... ja varsinkin se, kun iteki alkaa huomata sit ajotunneilla sen kehityksen, et tarkkailee jo huomattavan hyvin kaikkee muuta liikennettä, ja tilannenopeus alkaa olla jo hiukan paremmalla mallilla, auto lähtee yleensä liikkeelle, eikä sammu ja vaihteen pystyy vaihtaan "perstuntumalla" (=katsomatta keppiä!)... tällasista suht' pienistäkin asioista voi sitten olla tyytyväinen, ja ajosta alkaa nauttia enemmän ja enemmän... :DD toivottavasti oli edes jotain apua, jos nyt jaksoit edes loppuun asti lukea... :)

• 33332
        etana... kirjoitti:

itsellä nyt takana n. puolet autokoulun ajoista... pimeen simulaattori ja liukkaan rata tosin molemmat vielä käymättä, mutta maantie- ja kaupunkiajoo kuitenkin jo ihan useempi tunti takana. edelleen jännittää aika paljon ajelemaan lähtiessä, varsinkin, kun kuulen vierestä "vähempi ahistais, jos ton käsijarrun nappaisit pois päältä..." plus oon vielä hiukan hakusessa kytkimen kanssa... mut kunhan siitä "alkukauhusta" pääsee ohi, ja saa sen tuntuman siihen autoon ja ajamiseen, ni kyl siitä oppii nauttimaan. kannattaa kokeilla vielä sillee, et ei oo itellee liian ankara, vaa sallii *pienet* virheet siinä ajossaan, ja yrittää sillee rentoutuu ja keskittyy ihan siihen liikenteen seuraamiseen ja sujuvaan ajoon siellä liikenteen joukossa. mulla ainakin auttaa ihan sikana, ja sit ajotunnin jälkeen on yleensä ihan tosi jees olo, vaikka yleensä jotain pikku(ja vähän isompiakin) virheitä sattuu, kuten esim. auto sammuu liikennevaloihin... ja varsinkin se, kun iteki alkaa huomata sit ajotunneilla sen kehityksen, et tarkkailee jo huomattavan hyvin kaikkee muuta liikennettä, ja tilannenopeus alkaa olla jo hiukan paremmalla mallilla, auto lähtee yleensä liikkeelle, eikä sammu ja vaihteen pystyy vaihtaan "perstuntumalla" (=katsomatta keppiä!)... tällasista suht' pienistäkin asioista voi sitten olla tyytyväinen, ja ajosta alkaa nauttia enemmän ja enemmän... :DD toivottavasti oli edes jotain apua, jos nyt jaksoit edes loppuun asti lukea... :)

Ei kannata nyt koko auton ajamista jättää ihan sen takia kun on ollut epäkivoja kokemuksia inssissä tai autokoulussa.

Itse pääsin inssistä vasta 2. kerralla läpi. Sanon ihan heti että syy, miksi teillä ei välttämättä suju on että 50 ajotuntia eivät riitä millään lailla itsenäiseen ajamiseen. Tai 80 tuntia. Nimittäin kun on vetänyt inssin läpi, seuraavat muutama ajokertaa tulevat olemaan välillä noloja, tunaroit liikenteessä, jne. mutta sitten kun olet muutaman päivän tai viikon ajellut niin autolla ajaminen on jo sujuvaa.

Eli inssi on kieltämättä vähän surkea homma. On typerää olettaa, että kaikki pystyvät niin hyvin liikenteessä ilman opettajaa ajamaan, nimittäin teet varmaan typeriä virheitä itsenäisen ajelun aikana paljon enemmän, mutta ei sen takia kannata ajamiseen noin negatiivisesti suhtautua.

• Laura200

mokasin tänään 4 inssin. ajotunnit mennyt hyvin ja kaikki muukin, inssi jäänyt roikkumaan päälle ja se alkaa tuntua jo ylitsepääsettömältä esteeltä. rahaa palaa,turhauttaa, mutta en aio vielä luovuttaa. pääsitkö sinä inssisi läpi viidennellä kerralla? tässä vaiheessa tarvitsee jo kohtalotoveria, harva on näin monta kertaa siellä käynyt

• lollollollollol

Kannattaisikohan miettiä missä vika, ellet pääse inssistä läpi? Turha sinne on inssiin mennä, ellet osaa soveltaa niitä sääntöjä käytäntöön. Vähän kallista opetella silleen että vieressä on maksullinen henkilö. Mene tyttöpieni kävellen tai pyörällä liikenteeseen katsomaan risteyksiä ja liikennejärjestelyjä ja mieti miten siellä kuuluisi ajaa, että osaat asiat sitten kun autonrattiin hyppäät. Ei sillä autolla voi ajaa niinkuin kävellessä että menee ja kääntyy mistä lystää. Ruumiita tulee tuollaisella menolla.

• Laura200
        lollollollollol kirjoitti:

Kannattaisikohan miettiä missä vika, ellet pääse inssistä läpi? Turha sinne on inssiin mennä, ellet osaa soveltaa niitä sääntöjä käytäntöön. Vähän kallista opetella silleen että vieressä on maksullinen henkilö. Mene tyttöpieni kävellen tai pyörällä liikenteeseen katsomaan risteyksiä ja liikennejärjestelyjä ja mieti miten siellä kuuluisi ajaa, että osaat asiat sitten kun autonrattiin hyppäät. Ei sillä autolla voi ajaa niinkuin kävellessä että menee ja kääntyy mistä lystää. Ruumiita tulee tuollaisella menolla.

otsikkosi kertoo paljon miten aikuinen kuljettaja itse olet "lollollololo.." Ajokortti on taskussa, eikä yhtäkään ruumista takakontissa eikä auton allakaan. onneksi kaikki ihmiset eivät ole yhtä negatiivisen inhottavia kuin sinä, ja jaksoi yrittää vaikka ei heti nappiin mennytkään. mene sinä sinne risteyksiin päivystämään autolla tai v vaikka helikopterilla saatat oppia vaikka tapoja. tai sitten saattaa käydä niin että tulee niitä ruumita

• just jooo

Olen kanssa 5 kertaa menossa inssiin! Voin van sanoa,että kaiki tutvot niin erinlaisia. Minulla neljässä ajokokeessa tullut kuin kaksi virhettä,mutta ne niin pahoja,että riitti hylkäykseen....Tiedän kavereita jotka ajavat päin jotain heidän kyytiiin en mene en voi muuta kuin ihmetellä miten saanu kortin? Enpä tiedä oikeen mitä ajatella nyt sain muutaman hassun ajokerran ja sen jälkeenkö pystyn ihmesiin tuskin en ainakaan tähän menessä ole....Joka insissä eri vireet...Okey enpä tiiä muuta kuin rahaa menny niin perkeellesti. En ihan ajatellut,että näin menisis. Olispa se ajo ope voinu vaiks ekalla ajotunilla sanoa,että paskat susta ole auton ajamiseen olisin jättänyt kesken!!!! NYT rahaa menny ja 4 inssiä takana joo morjes eipä ne taida mulle rahoja takas antaa vaikka korttia en saa.

• bmw3series

jees toisella kerralla meni teoria läpi ja olin siitäkin saanut ajan poissa. ja kaks pieleen mennyttä inssiä takana ja alkaa tuntuu siltä että voisi jo luovuttaa. osaan ajaa ja tiedän säännöt mutta se että alan inssissä panikoimaan niin siinä tulee virheet. mikä voisi auttaa?

• Anonyymi

Reputin tänään inssin kolmannen kerran. Ekalla kerralla en ollut lainkaan valmis ja tiesin jo ennen lähtöä reputtavani. Jännitin aivan älyttömästi ja tärisin. Ymmärrän täysin, miksi en päässyt läpi, sillä virheet olivat selkeitä ja paniikkini käsinkosketeltava.
      Toinen kerta meni vähän paremmin, mutta edelleen oli opeteltavaa ja keskittymistä piti parantaa. Lisäksi jälleen jännitin niin paljon, että melkein oksetti.

Tänään sitten menin kolmatta kertaa. Jännitin jonkun verran ennen inssiä, mutta puhuttuani hetken puhelimessani äitini kanssa rauhotuin ja inssi meni todella hyvin. Huomasin pari tekemääni virhettä, mutta ne olivat hyvin pieniä. Katsastuskonttorille palattuamme olin itsestäni älyttömän ylpeä, sillä pääsin yli jännityksestäni ja olin aivan varma että pääsin läpi.
      Silti tuo nainen (sama kuin ekassa kokeessa) ei päästänyt läpi, koska en kuulemma havainnoinut tarpeeksi kevyttä liikennettä. Olin aivan shokissa, en saanut sanaa suustani, olin raivoissani ja kotiin päästyäni itkunsekainen. Kuinka helvtin hyvä mun pitää olla että saan sen kortin? Tuolla liikenteessä näkee sellaisia pellejä ratissa ja moni kaverikin on todella epävarma kuski, mutta silti niillä on kortit. Ymmärrän, että havainnointi on tärkeää mutta jos ainoa kritiikki on pään kääntäminen kevyen liikenteen varmistamiseksi, niin onko tämä muka pätevä syy hylätä koko koe? HUOM. minä kyllä havainnoin, mutta inssi ei uskonut koska pää ei kääntynyt tarpeeksi.
      Tämä pelleily on maksanut yli tonnin perus autokoulupaketin lisäksi. En tiedä mitä sanoa. Tieto siitä, että jos olisi ollut toinen arvostelija niin olisin varmasti päässyt läpi, musertaa minut.
      Ajotunteja tarjotaan vähemmän, mutta kalliimalla ja silti koe on vaativampi. Tämä autokoulukauppa on rahastusta parhaimmillaan. Vie kaiken motivaation oppilaalta.

• Anonyymi

Pääsin neljännellä läpi

• Anonyymi

ei ole ihmekään kun näkee "suomen surkeimmat kuskit" tositoimissa koheltaen. Mistähän kirje-opistosta lie kortit saanu ostettua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      88
      2871
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      299
      1666
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1547
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      87
      1381
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      402
      1364
    6. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      398
      1292
    7. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1069
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1027
    9. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      329
      864
    10. Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?

"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden
      Maailman menoa
      257
      845
    Aihe