Paljon on heillä juttuja enkä ole jaksanut lukea ,mutta kysyisin varsinkin Homeherkästä# ,onko hän sairastunut homeista työpaikallaan ja onko nyt eläkkeellä ja saako korvauksia,ja entäs Sanasinko.
Itse epäilen homeallergiaa työpaikastani kun yskittää, ahdistaa,kurkkua "kutisee" jopa oksettaa kun työpaikallani olen.
Sanasinko ja Homeherkkä#
14
495
Vastaukset
Jos olen oikein ymmärtänyt, Homeherkällä on ottanut ohraleipä ja meikä on vua tavallinen taneli. Jotain lääkärintodistuksia pitäis oikaista ennen kuin tämä paatti kokonaan uppoo. Muutamii oon jo oikaissutkin. Paskaa vääntöö silti. Saudiarabialainen omistaja Ali al Faddaghin'kin on torunut, että "-- annat meille paskaista Vantaanjoen vettä."
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Helsinki tuomittiin suurkorvauksiin pullovesiyhtiölle/1135259950867/?cmp=tm_etu_luetuimmat_uutiset- Homeherkkä#
Kääntyisitkö tt-lääkärisi puoleen oireilusi syyn selvittämistä varten.
Onko työpaikallasi todettu kosteusvauriomikrobeja ja mitä lajeja?. Jos ei ole, niin mittaukset käyntiin, mikäli niihin on aihetta rakennusessa tapahtuneen/tapahtuneiden kosteusvaurioden takia, joiden kartoitukset saat selville työpaikallasi olevilta pitkäaikaisilta työntekijöiltä.
Mitä minun kosteusvauriotyöpaikka-oireiluuni tuli, niin minua ei yskittänyt kuin keuhkoputkitulehdusaikana, ei ahdistanut, kurkku ei kutissut, eikä oksettanut.
Työkyvyttömyyseläke kuitenkin JÄRKYTYKSEKSENI heltisi.- Kanshomeherkkä
et sairastunut työpaikallasi koska saat työkyvyttömyyseläkettä.
?????miksi järkytykseksesi sait sen??????? - Homeherkkä#
Kanshomeherkkä kirjoitti:
et sairastunut työpaikallasi koska saat työkyvyttömyyseläkettä.
?????miksi järkytykseksesi sait sen???????Minä allergisoiduin työpaikkani ns. kosteusvauriomikrobeille.
Työpaikkani tasakatto (huopakatto) alkoi vuotaa vuonna 1985 ja vuosi miltein vuosittain. Työsuojelupiirin ansiosta katto uusittiin vuonna 2002.
Tarkoitin järkytyksellä sitä, että koska tiesin jo etukäteen, että ns. kosteusvauriomikrobeista sairastuneet/altistuksesta sairastuvat jäävät kaiken oikeusturvan ulkopuolelle, eli he eivät saa heille kuuluvia ammattitautilain mukaisia korvauksia eivätkä työkyvyttömyyden yllättäessä tapaturmaeläkettä tai työkyvyttömyyseläkettä kuin promilleprosenteissa, ja kun minä sain myönteisen päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä (tapaturmaeläke hylättiin), niin tottakai järkytyin.
Olin näet valmistautunut vuosien valituskieteeseen työkyvyttömyyseläkehylystänikin.
Tapaturmaeläkevalitusprosessini kesti reilut 4 vuotta. - Saantapaturmaeläkkee
Homeherkkä# kirjoitti:
Minä allergisoiduin työpaikkani ns. kosteusvauriomikrobeille.
Työpaikkani tasakatto (huopakatto) alkoi vuotaa vuonna 1985 ja vuosi miltein vuosittain. Työsuojelupiirin ansiosta katto uusittiin vuonna 2002.
Tarkoitin järkytyksellä sitä, että koska tiesin jo etukäteen, että ns. kosteusvauriomikrobeista sairastuneet/altistuksesta sairastuvat jäävät kaiken oikeusturvan ulkopuolelle, eli he eivät saa heille kuuluvia ammattitautilain mukaisia korvauksia eivätkä työkyvyttömyyden yllättäessä tapaturmaeläkettä tai työkyvyttömyyseläkettä kuin promilleprosenteissa, ja kun minä sain myönteisen päätöksen työkyvyttömyyseläkkeestä (tapaturmaeläke hylättiin), niin tottakai järkytyin.
Olin näet valmistautunut vuosien valituskieteeseen työkyvyttömyyseläkehylystänikin.
Tapaturmaeläkevalitusprosessini kesti reilut 4 vuotta.päätös vai etkö jaksa enää......muuten mitä eroa on näillä eläkkeillä??????????????
- Työ.kyv.eläkeläinen
Saantapaturmaeläkkee kirjoitti:
päätös vai etkö jaksa enää......muuten mitä eroa on näillä eläkkeillä??????????????
kuin ,että toinen on tapaturmaeläke ja toinen työkyvyttömyyseläke eli nimet on eri ,mutta käytännössä ei muuta eroa.Kummassakin ollaan työkyvyttömiä...eihän se muuten olisi eläke.
- Homeherkkä#
Saantapaturmaeläkkee kirjoitti:
päätös vai etkö jaksa enää......muuten mitä eroa on näillä eläkkeillä??????????????
Käytit nimimerkkiä "Saantapaturmaeläkkee".
Mikäli saat kosteusvauriotyöpaikkasi mikrobialtistuksesta tapaturmaeläkettä, niin kertoisitko minkä sinulla todetun ammattitaudin perusteella ja missä maamme tutkimusyksikössä ammattitautisi on todettu ja millä lääketieteelisillä mittatikuilla?
Mikäli saat kosteusvauriotyöpaikkasi mikrobialtistuksesta tapaturmaeläkettä, niin kertoisitko minkä sinulla todetun ammattitaudin perusteella ja missä maamme tutkimusyksikössä ammattitautisi on todettu ja millä lääketieteelisillä mittatikuilla?
Kun kirjoitit: "päätös vai etkö jaksa enää...muuten mitä eroa on näillä eläkkeillä????", niin en ymmärrä mitä tarkoitat kokonaisviestilläsi saatikka maininnallasi "vai etkö jaksa enää"?
Jokainen suomalainen tietää työkyvyttömyyseläkkeen ja tapaturmaeläkkeen erot, joten on hämmästyttävää ettet sinä vihjailustasi päätellen tapaturmaeläkkeen saajana noita eroja näytä tietävän.
Mitä minun tapaukseeni tuli, niin minä sain AMMATTITAUTILAIN mukaisen hylkyPÄÄTÖKSEN, kaikki valitusviranomaiset läpikäytyäni reilun neljän vuoden kuluttua ammattitautilain mukaisen hakemukseni vireillepanosta työantajani vakuutusyhtiöön.
Kun sain ammattitautihakemukseeni hylkypäätöksen VO:lta (Vakuutusoikeus), johon päätökseen pyysin valituslupaa KKO:lta, niin laiton vireille myös työkyvyttömyyseläkehakemukseni työantajani vakuutusyhtiöön, jonka päätöksentekoa pyysin odottamaan kunnes KKO:sta tulee päätös.
KKO:n päätös, että valituslupani on hylätty tuli sen anomisesta yli vuoden kuluttua.
Vakuutusyhtiön ammattitautilakia koskevan hylkypäätöksen saatuani pyysin joka ikisen valitusportaan määräämään minulle OIKEUSTURVANI TOTEUTTUMISEKSI TTL:llä suoritettavan uuden A.fumigatusKEUHKOaltistuksen.
Pyysin samaa myös työkyvyttömyyseläkevakuutusyhtiöltäni ennen työkyvyttämyyseläkäepäätäksen ratkaisua
KKO:n valituslupahylyn saatuani lähetin sen työnantajani eläkevakuutusyhtiöön, jonka jälkeen työnantajani eläkevakuutusyhtiö myönsi minulle muitta mutkitta työkyvyttömyyseläkkeen.
Kuinka monta vuotta sinun myönteinen tapaturmaeläkepäätöksesi kesti vai myönsikö työantajasi tapaturmavakuutusyhtiö sen muitta mutkitta vai minkälaista jaksamista sinulta vaati tapaturmaeläkkeesi myöntö ja mitä lääketieteellistä faktaa E-lääkärinlausuntosi sisälsivät?
Muuten tapaturmaeläkettä koskevat myöntöperusteet ovat vallan toisenlaisia kuin ammattitautilain mukaisia sairauksia koskevat tapaturmaeläkeperusteet. - outsider koi
Homeherkkä# kirjoitti:
Kun kirjoitit: "päätös vai etkö jaksa enää...muuten mitä eroa on näillä eläkkeillä????", niin en ymmärrä mitä tarkoitat kokonaisviestilläsi saatikka maininnallasi "vai etkö jaksa enää"?
Jokainen suomalainen tietää työkyvyttömyyseläkkeen ja tapaturmaeläkkeen erot, joten on hämmästyttävää ettet sinä vihjailustasi päätellen tapaturmaeläkkeen saajana noita eroja näytä tietävän.
Mitä minun tapaukseeni tuli, niin minä sain AMMATTITAUTILAIN mukaisen hylkyPÄÄTÖKSEN, kaikki valitusviranomaiset läpikäytyäni reilun neljän vuoden kuluttua ammattitautilain mukaisen hakemukseni vireillepanosta työantajani vakuutusyhtiöön.
Kun sain ammattitautihakemukseeni hylkypäätöksen VO:lta (Vakuutusoikeus), johon päätökseen pyysin valituslupaa KKO:lta, niin laiton vireille myös työkyvyttömyyseläkehakemukseni työantajani vakuutusyhtiöön, jonka päätöksentekoa pyysin odottamaan kunnes KKO:sta tulee päätös.
KKO:n päätös, että valituslupani on hylätty tuli sen anomisesta yli vuoden kuluttua.
Vakuutusyhtiön ammattitautilakia koskevan hylkypäätöksen saatuani pyysin joka ikisen valitusportaan määräämään minulle OIKEUSTURVANI TOTEUTTUMISEKSI TTL:llä suoritettavan uuden A.fumigatusKEUHKOaltistuksen.
Pyysin samaa myös työkyvyttömyyseläkevakuutusyhtiöltäni ennen työkyvyttämyyseläkäepäätäksen ratkaisua
KKO:n valituslupahylyn saatuani lähetin sen työnantajani eläkevakuutusyhtiöön, jonka jälkeen työnantajani eläkevakuutusyhtiö myönsi minulle muitta mutkitta työkyvyttömyyseläkkeen.
Kuinka monta vuotta sinun myönteinen tapaturmaeläkepäätöksesi kesti vai myönsikö työantajasi tapaturmavakuutusyhtiö sen muitta mutkitta vai minkälaista jaksamista sinulta vaati tapaturmaeläkkeesi myöntö ja mitä lääketieteellistä faktaa E-lääkärinlausuntosi sisälsivät?
Muuten tapaturmaeläkettä koskevat myöntöperusteet ovat vallan toisenlaisia kuin ammattitautilain mukaisia sairauksia koskevat tapaturmaeläkeperusteet."Muuten tapaturmaeläkettä koskevat myöntöperusteet ovat vallan toisenlaisia kuin ammattitautilain mukaisia sairauksia koskevat tapaturmaeläkeperusteet."
TARKOITTAA - UuuuuuNoooooo
Homeherkkä# kirjoitti:
Muuten tapaturmaeläkettä koskevat myöntöperusteet ovat vallan toisenlaisia kuin ammattitautilain mukaisia sairauksia koskevat tapaturmaeläkeperusteet.-Työterveyslääkäri lähete ja maksusitoumus vakuutusyhtiöltä 2007
-TTL tutkimukset 2008
-Ammattiastma 2008
-Tapaturmapäiväraha 07-08
-Tapaturmaeläke 08------
-Haittakorvaus 09
-Lääkkeet ym. - Homeherkkä#
UuuuuuNoooooo kirjoitti:
-Työterveyslääkäri lähete ja maksusitoumus vakuutusyhtiöltä 2007
-TTL tutkimukset 2008
-Ammattiastma 2008
-Tapaturmapäiväraha 07-08
-Tapaturmaeläke 08------
-Haittakorvaus 09
-Lääkkeet ym.TTL siis totesi sinulla AMMATTIastman vuonna 2008.
Kertoisitko minkä työpaikkasi sisäilma-altisteen/altisteiden takia TTL totesi työpaikkasi sisäilman olevan astmasi aiheuttaja?
Kun TTL. lakkautti kosteusvauriorakennusaltistuneiden LUONNONHOMEaltistuksensa vuonna 2007 ja sinä sait AMMATTASTMAdiagnoosin vuonna 2008, niin kertoisitko millä LÄÄKETIETEELLISILLÄ MITTATIKUILLA TTL totesi työpaikkasi sisäilma-altistuksen aiheuttaneen sinulle amattiastman?
Ja kun työantajasi TAPATURMAVAKUUTUSYHTIÖ myönsi sinulle TAPATURMAPÄIVÄRAHAA TTL:n vuonna 2008 toteaman AMMATTIASTMAN vuoksi työkyvyttömyytesi takia vuosilta 2007-2008 työnantajasi vakuutusyhtiö muuntaen sen jo vuonna 2008 PYSYVÄKSI tapaturmaeläkkeeksi, niin minkälaiset spriotulokset sinulla olivat vuosina 2007-2008, entä työpaikkaaltistuksesi PEFF-arvot ja mitä suuruusluokkaa astmalääkityksesi oli ja minkä nimisinä?
Kun olet ollut työpaikka-altistuksestasi pois jo vuodesta 2007 lukien, niin onko keuhkolääkärisi vähentänyt astmalääkitystäsi, muuttanut sitä ja mihin astmalääkeimerkkeihin? Ja missä arvoissa PEFF-arvosi liikkuvat tätänykyä?
Tapauksesi kiinnostaa muitakin TTL:ltä HOME, eli kosteusvauriorakennusaltistuksesta ammatiastmadiagnoosin saaneita, koska he eivät ole saaneet TTL:n toteaman kosteusvasuriorakennusaltistuksen aiheuttaman ammattiastman takia tapaturmaeläkettä kuin vasta muutamien vuosien kuntoutustyökykyselvitysten ja uusien työpaikkakokeilujen jälkeen mukaanlukien luontomikrobialtistusksen aiheuttamana limakalvotulehdukset. - UuuuuuNoooooo
Homeherkkä# kirjoitti:
TTL siis totesi sinulla AMMATTIastman vuonna 2008.
Kertoisitko minkä työpaikkasi sisäilma-altisteen/altisteiden takia TTL totesi työpaikkasi sisäilman olevan astmasi aiheuttaja?
Kun TTL. lakkautti kosteusvauriorakennusaltistuneiden LUONNONHOMEaltistuksensa vuonna 2007 ja sinä sait AMMATTASTMAdiagnoosin vuonna 2008, niin kertoisitko millä LÄÄKETIETEELLISILLÄ MITTATIKUILLA TTL totesi työpaikkasi sisäilma-altistuksen aiheuttaneen sinulle amattiastman?
Ja kun työantajasi TAPATURMAVAKUUTUSYHTIÖ myönsi sinulle TAPATURMAPÄIVÄRAHAA TTL:n vuonna 2008 toteaman AMMATTIASTMAN vuoksi työkyvyttömyytesi takia vuosilta 2007-2008 työnantajasi vakuutusyhtiö muuntaen sen jo vuonna 2008 PYSYVÄKSI tapaturmaeläkkeeksi, niin minkälaiset spriotulokset sinulla olivat vuosina 2007-2008, entä työpaikkaaltistuksesi PEFF-arvot ja mitä suuruusluokkaa astmalääkityksesi oli ja minkä nimisinä?
Kun olet ollut työpaikka-altistuksestasi pois jo vuodesta 2007 lukien, niin onko keuhkolääkärisi vähentänyt astmalääkitystäsi, muuttanut sitä ja mihin astmalääkeimerkkeihin? Ja missä arvoissa PEFF-arvosi liikkuvat tätänykyä?
Tapauksesi kiinnostaa muitakin TTL:ltä HOME, eli kosteusvauriorakennusaltistuksesta ammatiastmadiagnoosin saaneita, koska he eivät ole saaneet TTL:n toteaman kosteusvasuriorakennusaltistuksen aiheuttaman ammattiastman takia tapaturmaeläkettä kuin vasta muutamien vuosien kuntoutustyökykyselvitysten ja uusien työpaikkakokeilujen jälkeen mukaanlukien luontomikrobialtistusksen aiheuttamana limakalvotulehdukset.pef arvot tasaisia nykyisin 650-680 työssä ollessa 350-380
- UuuuuuNoooooo
UuuuuuNoooooo kirjoitti:
pef arvot tasaisia nykyisin 650-680 työssä ollessa 350-380
oletko tyytyväinen vastaukseen...........vai ???
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.323515Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652653Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151724- 1201492
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1321479- 1021427
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?251258Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411126Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141113Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591015