Uskoon tulleiden upotuskaste vedessä Uuden Testamentin mukaan:
A) Yeshua opetti kasteesta sanoen: Mark. 16:15-16 15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Lue myös Room. 10:9-10)
B) Uskovien kasteen otto on uskonkuuliaisuutta Yeshuan opetusta ja Hänen Nimeään kohtaan. Se on evankeliumin tavoite: Room. 1:5 ”jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen Nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,”
C) Uskovien upotuskasteessa vesi pesee meistä pois kaikki synnit (Ap.t. 22:16) ja pelastaa meidät kasteena (1. Piet. 3:21) ja sen kautta meille annetaan kaikki meidän syntimme anteeksi (Ap.t. 2:38)
D) Kaste tulee ottaa Herramme Jeesuksen hebrealaiseen Nimeen ”Yeshua”, mikä selviää jakeista: Ap.t. 2:38-39 38. ”Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Kaste on upotuskaste (Joh. 3:23).
E) Apostolinen kaste on täysin yhtenevä Yeshuan lähetyskäskyn kanssa: Matt. 28:18-20, sillä noissa jakeissa viitataan juuri siihen Nimeen, jossa ainoassa on meille luvattu pelastus (Ap.t. 4:12 mukaan) ja johon ainoaan Nimeen apostolit pelkästään kastoivat. Mihin Nimeen apostolit kastoivat? Luemme seuraavista jakeista, että (Adonai) Yeshua (HaMashiach) Nimeen: Ap.t. 2:38, 8:16, 10:48 ja 19:5
F) Apostolisen kasteen ottaneille on luvattu Pyhän Hengen lahja (Ap.t. 2:39), joka on taivaallisen perintömme vakuutena (Ef. 1:13-14).
G) Uskovien upotuskasteen ottamisen jälkeen meidän tulee odottaa Pyhän Hengen saapumista ja Hänen tultuaan meihin olla kuuliainen Hänen johdolleen ja opetukselleen, sillä Pyhä Henki johdattaa meidät Yeshuan opetusten tuntemiseen, kaikkeen totuuteen ja tulevaiset Hän meille julistaa! (Ap.t. 2:38-39, Joh.16:13-15, Matt. 28:20)
Apostolinen kaste on upotuskaste!
93
602
Vastaukset
1) Upotuskasteessa syntinen ihminen vertauskuvallisesti pestään vedessä ihan kokonaan, siksi kyseessä on upotuskaste, ja hän saa synnit anteeksi sekä hyvän omantunnon.
2) Upotuskasteen jälkeen uskova saa Pyhän Hengen, vaikka Apostolien teoissa on mainittu tästä yksi poikkeus (Ap.t.10:47-48), niin kolmessa muussa tapauksessa Apostolien tekojen mukaan Pyhä Henki tuli uskoviin VASTA upotuskasteen jälkeen!
3) Uskova tekee syntiä valitettavasti myös Pyhällä Hengellä täytyttyään lihansa heikkouksien vuoksi ja siksi J-la on ottanut hänet Pojassaan Yeshuassa hoitoonsa siten, että meitä vihmotaan alati Yeshuan verellä:
1.Piet. 1:2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Yeshua HaMashiach'n kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
Ps. J-lan Sanat ovat selkeitä sanoja kaikille, jotka niihin uskovat, vai mitä?- Westsider
Kertoo sen, että vain uskonsa omalla suullaan tunnustava voidaan kastaa.
- terence.hill
Westsider kirjoitti:
Ja sama kertomus opettaa, että kastepaikalle voi saapua vain vaunuissa ajamalla ja että kastettavan pitää olla eunukki!!!! :-) :-) :-)
Kastajan kuuluu kasteen jälkeen tempautua Hengessä pois näköpiiristä johonkin toiseen paikkaan.
Näinhän sitä "oikein ja raamatullisesti tulkiten" löydetään näistä Raamatun tapauksista kaikkien aikojen kaikkia kristittyjä koskevat selvät opit ja määräykset!!
Olette te fiksuja... - mathetes
terence.hill kirjoitti:
Ja sama kertomus opettaa, että kastepaikalle voi saapua vain vaunuissa ajamalla ja että kastettavan pitää olla eunukki!!!! :-) :-) :-)
Kastajan kuuluu kasteen jälkeen tempautua Hengessä pois näköpiiristä johonkin toiseen paikkaan.
Näinhän sitä "oikein ja raamatullisesti tulkiten" löydetään näistä Raamatun tapauksista kaikkien aikojen kaikkia kristittyjä koskevat selvät opit ja määräykset!!
Olette te fiksuja...>>>Ja sama kertomus opettaa, että kastepaikalle voi saapua vain vaunuissa ajamalla ja että kastettavan pitää olla eunukki!!!! :-) :-) :-)>Näinhän sitä "oikein ja raamatullisesti tulkiten" löydetään näistä Raamatun tapauksista kaikkien aikojen kaikkia kristittyjä koskevat selvät opit ja määräykset!!
Westsider kirjoitti:
Kyseinen jae Ap.t. 8:37 on tarkoituksella poistettu luterilaista sylivauvakastetta puolustavien Raamatunkääntäjien toimesta. Siinä jakeessa Filippus sanoi: "Jos sinä todella uskot, niin se tapahtukoon!" - Huomaamme siis, että ehtona kasteen saamiseen oli ja yhä on uskoontulleen oman suun tunnustus uskostaan! Luonnollisesti myös hänen tulee sitä ennen uskoa sydämessään, että Yeshua on hänen Herransa ja että J-la on tämän kuolleista herättänyt, voidakseen suullaan tunnustaa uskonsa Häneen.
Lisäksi jae Ap.t.2:38 edellyttää parannuksen tekemistä ja >>>henkilökohtaista uskoaterence.hill kirjoitti:
Olette te fiksuja...pitää sukukalleutesi ehjänä, sillä mainitsemaasi elimen silpomista ei tietenkään edellytetty, eikä sitä ei mainita jakeen Ap.t. 2:38 kasteen yhteydessä, jossa ei ollut hevosvaunujakaan mukana :)
Kastaja saa sitä vastoin lentää sinne, minne Herran Henki vie! Sähän osoitat varsinaista epäuskoa, kun et usko kastajan voivan lentää Herran Hengen vaikutuksesta! (Mä en nyt tarkoita trombia tai tornadoa, vaan ihan oikeanlaista Hengen tempaamista, you see...)mathetes kirjoitti:
>>>Ja sama kertomus opettaa, että kastepaikalle voi saapua vain vaunuissa ajamalla ja että kastettavan pitää olla eunukki!!!! :-) :-) :-)>Näinhän sitä "oikein ja raamatullisesti tulkiten" löydetään näistä Raamatun tapauksista kaikkien aikojen kaikkia kristittyjä koskevat selvät opit ja määräykset!!
>>>Raamatun opetus toteutuu konkreettisesti kun Raamatun sanan opetuksen mukaisesti toimitaan!
- Bud Spencer!
terence.hill kirjoitti:
Olette te fiksuja...Ukastajat eivät matki Raamatun kertomuksia koskaan kunnolla vaan ainoastaan vähän sinne päin.
Tarkkaa hommaa on, että saavat kasteoppinsa pysymään jotenkuten pystyssä. Lauseita pitää joskus pätkäistä keskeltä poikki ja kielioppisäännötkin laittaa aivan uusiksi.. Bud Spencer! kirjoitti:
Ukastajat eivät matki Raamatun kertomuksia koskaan kunnolla vaan ainoastaan vähän sinne päin.
Tarkkaa hommaa on, että saavat kasteoppinsa pysymään jotenkuten pystyssä. Lauseita pitää joskus pätkäistä keskeltä poikki ja kielioppisäännötkin laittaa aivan uusiksi.....tajuaa ihan ilman ohjausta miten ja kenelle vesikaste tulee Apostolien tekojen opetusten mukaan suorittaa. Sen tajuamiseen tarvitaan lähinnä vain sisälukutaitoa :)
- mn-.bg
Yakov kirjoitti:
...tajuaa ihan ilman ohjausta miten ja kenelle vesikaste tulee Apostolien tekojen opetusten mukaan suorittaa. Sen tajuamiseen tarvitaan lähinnä vain sisälukutaitoa :)
normaaliälyllä varustettu ihminen ymmärtää, että omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisen herra on epäjumala!
pedot, eläimet ja sen kaltaiset ovat vähemmän normaaleja.
Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkovat ovat rikollisia, synti on rikos! - Bud Spencer!
Yakov kirjoitti:
...tajuaa ihan ilman ohjausta miten ja kenelle vesikaste tulee Apostolien tekojen opetusten mukaan suorittaa. Sen tajuamiseen tarvitaan lähinnä vain sisälukutaitoa :)
Sisälukutaidon lisäksi siihen uskovien kasteoppiin uskomiseen tarvitaan halua väännellä monia raamatunkohtia väkisin sopimaan siihen.
Valistuneemmat kristityt etsivät opit niistä kohdista, joissa OPETETAAN JOTAIN, eivätkä kehittele mitään oppeja Apostolien Tekojen TAPAUKSIA MATKIMALLA. Kaste on teille vain hurskas NÄYTELMÄ! Toivottavasti uskonne on oikeaa eikä vain näyttelevää matkimista. mn-.bg kirjoitti:
normaaliälyllä varustettu ihminen ymmärtää, että omia uskovaisia, pikku lapsiakin tappaneen rikollisen herra on epäjumala!
pedot, eläimet ja sen kaltaiset ovat vähemmän normaaleja.
Jumalan ja Jeesuksen Lakia rikkovat ovat rikollisia, synti on rikos!...tähän avaukseeni, joka käsittelee sitä, miten UT:ssa opetetaan uskoontulleita kastamaan upotuskasteella ja kenen Nimeen.
Minä EN kuulu mihinkään kirkkoon!Bud Spencer! kirjoitti:
Sisälukutaidon lisäksi siihen uskovien kasteoppiin uskomiseen tarvitaan halua väännellä monia raamatunkohtia väkisin sopimaan siihen.
Valistuneemmat kristityt etsivät opit niistä kohdista, joissa OPETETAAN JOTAIN, eivätkä kehittele mitään oppeja Apostolien Tekojen TAPAUKSIA MATKIMALLA. Kaste on teille vain hurskas NÄYTELMÄ! Toivottavasti uskonne on oikeaa eikä vain näyttelevää matkimista.Uskovien upotuskaste EI suinkaan ole meille Yeshuaan uskoville mikään hurskas näytelmä! Ei sinne päinkään, vaan se on uskonkuuliaisuutta Suurta Ilosanomaa ja sen meille lahjoittajaa eli Yeshuaa kohtaan!
Yeshuahan sanoi: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" (Mark. 16:16)
Huomaa, ettei Hän sanonut: "Joka uskoo, se pelastuu!"
Siis usko ja kaste, kumpikin, liittyvät pelastukseen!
Käsitteissä on selkeä ero ja Yeshua ei sanonut mitään TURHAAN!
Niin kauan kuin sä ET TAHDO olla kuuliainen Yeshualle, sä olet onneton ja epäuskoinen ja epäonnistunut elämässäsi ja siitä saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi!- kyssymys
Yakov kirjoitti:
Uskovien upotuskaste EI suinkaan ole meille Yeshuaan uskoville mikään hurskas näytelmä! Ei sinne päinkään, vaan se on uskonkuuliaisuutta Suurta Ilosanomaa ja sen meille lahjoittajaa eli Yeshuaa kohtaan!
Yeshuahan sanoi: "Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu!" (Mark. 16:16)
Huomaa, ettei Hän sanonut: "Joka uskoo, se pelastuu!"
Siis usko ja kaste, kumpikin, liittyvät pelastukseen!
Käsitteissä on selkeä ero ja Yeshua ei sanonut mitään TURHAAN!
Niin kauan kuin sä ET TAHDO olla kuuliainen Yeshualle, sä olet onneton ja epäuskoinen ja epäonnistunut elämässäsi ja siitä saat syyttää vain ja ainoastaan itseäsi!Jos uskoo Jeesukseen eikä Yeshuaan, niin meneekö sitten helvettiin?
kyssymys kirjoitti:
Jos uskoo Jeesukseen eikä Yeshuaan, niin meneekö sitten helvettiin?
Mielestäni kaikkia ihmisiä tulisi kuitenkin kutsua heidän oikeilla nimillään, eikä vähiten Ihmisen Poikaa, joka on myös J-lan Poika!
On siis parasta kutsua Vapahtajaamme sillä Nimellä, jonka Herra enkelinsä Gavrielin kautta käski Yosefin ja Miryamin hänelle antaa, eikä sillä mihin on Suomessa päädytty, kun ensin on hebreankielinen alkuperäisnimi käännetty kreikaksi, siitä sitten ruotsiksi ja siitä sitten suomeksi. Minun mielestäni taivaan ja maan Luojaa tulee kutsua Hänen alkuperäisnimillään "Adonai Yeshua HaMashiach" ja osoittaa sillä kunnioittavansa Häntä! Vain Yeshuan alkuperäisnimillä on selkeä merkitys, joka käännös- ja väännösnimiltä puuttuu!
Alkuperäisnimistä vielä lisää:
Joosefin hebrealainen nimi on siis Yosef ja Marian hebrealainen nimi on Miryam, mikä on sama nimi kuin Mooseksen sisarella oli. Oikeastaan Yeshuan äidin Miryamin suomenkielinen väännös olisi paremminkin Mirjam tai Mirjami kuin Maria.- kyssymys
Yakov kirjoitti:
Mielestäni kaikkia ihmisiä tulisi kuitenkin kutsua heidän oikeilla nimillään, eikä vähiten Ihmisen Poikaa, joka on myös J-lan Poika!
On siis parasta kutsua Vapahtajaamme sillä Nimellä, jonka Herra enkelinsä Gavrielin kautta käski Yosefin ja Miryamin hänelle antaa, eikä sillä mihin on Suomessa päädytty, kun ensin on hebreankielinen alkuperäisnimi käännetty kreikaksi, siitä sitten ruotsiksi ja siitä sitten suomeksi. Minun mielestäni taivaan ja maan Luojaa tulee kutsua Hänen alkuperäisnimillään "Adonai Yeshua HaMashiach" ja osoittaa sillä kunnioittavansa Häntä! Vain Yeshuan alkuperäisnimillä on selkeä merkitys, joka käännös- ja väännösnimiltä puuttuu!
Alkuperäisnimistä vielä lisää:
Joosefin hebrealainen nimi on siis Yosef ja Marian hebrealainen nimi on Miryam, mikä on sama nimi kuin Mooseksen sisarella oli. Oikeastaan Yeshuan äidin Miryamin suomenkielinen väännös olisi paremminkin Mirjam tai Mirjami kuin Maria.Oletko varma, että osaat ääntää kaikki nuo nimet oikein? Ei taida Herraa miellyttää, jos tankeroheprealla nimiä lausuu?
- että silleen
kyssymys kirjoitti:
Oletko varma, että osaat ääntää kaikki nuo nimet oikein? Ei taida Herraa miellyttää, jos tankeroheprealla nimiä lausuu?
Kyllä vauvat ainakin osaavat ääntää nimen oikein!
He ovat parhaita vastaanottamaan uudet äänteet!
Jumalalle on kaikki mahdollista. kyssymys kirjoitti:
Oletko varma, että osaat ääntää kaikki nuo nimet oikein? Ei taida Herraa miellyttää, jos tankeroheprealla nimiä lausuu?
Olen työskennellyt Israelissa...
Tärkeintä on silti aito pyrkimys kaikessa edetä totuuteen niin pitkälle, kuin Pyhä Henki siihen valoa antaa, vaikka lausuminen ei täydellistä olisikaan. Kirjoitettu on: "Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan!"
Markuksen evankeliumi:
4:25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Tuo jae varoittaa meitä jäämästä pelkkien kristillisten traditioiden toistajaksi ja kehottaa meitä perkaamaan pois 'fariseusten hapatus' (siis Raamatunvastaiset opetukset ja tavat) uskostamme, etenemään Raamatun Sanan tutkimisessa ja Pyhän Hengen johdatuksessa uskon tiellä eteen päin ja alkaa myös elää käytännössä Yeshuan opetusten mukaisesti askel' askeleelta. Helppoa se ei ole, mutta muutakaan vaihtoehtoa meille ei ole annettu! Muutoin meidät kohtaa taantumus, epäusko ja luopumus ja olemme helppoja saaliita synnin houkutuksille ja lukuisille harhaopeille!- Jeesus riittää!
Yakov kirjoitti:
Olen työskennellyt Israelissa...
Tärkeintä on silti aito pyrkimys kaikessa edetä totuuteen niin pitkälle, kuin Pyhä Henki siihen valoa antaa, vaikka lausuminen ei täydellistä olisikaan. Kirjoitettu on: "Jolla on, sille annetaan, mutta jolla ei ole, siltä otetaan pois sekin, minkä hän luulee itsellään olevan!"
Markuksen evankeliumi:
4:25 Sillä sille jolla on, sille annetaan; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on."
Tuo jae varoittaa meitä jäämästä pelkkien kristillisten traditioiden toistajaksi ja kehottaa meitä perkaamaan pois 'fariseusten hapatus' (siis Raamatunvastaiset opetukset ja tavat) uskostamme, etenemään Raamatun Sanan tutkimisessa ja Pyhän Hengen johdatuksessa uskon tiellä eteen päin ja alkaa myös elää käytännössä Yeshuan opetusten mukaisesti askel' askeleelta. Helppoa se ei ole, mutta muutakaan vaihtoehtoa meille ei ole annettu! Muutoin meidät kohtaa taantumus, epäusko ja luopumus ja olemme helppoja saaliita synnin houkutuksille ja lukuisille harhaopeille!Minusta tuollainen hebrean kielellä brassailu voi viedä harhaan. Pääasia eli syntisten Vapahtaja voi jäädä sivuun, kun kilvoittelu on vain tuollaista nimillä, sapattisäännöillä, kastepilkunviilauksilla ja muulla kehällisellä snobbailua, että voi leuhkia olevansa muita korkeammalla tasolla.
Minen tuohon halpaan mene! - error flynn
Jeesus riittää! kirjoitti:
Minusta tuollainen hebrean kielellä brassailu voi viedä harhaan. Pääasia eli syntisten Vapahtaja voi jäädä sivuun, kun kilvoittelu on vain tuollaista nimillä, sapattisäännöillä, kastepilkunviilauksilla ja muulla kehällisellä snobbailua, että voi leuhkia olevansa muita korkeammalla tasolla.
Minen tuohon halpaan mene!Oikein! Hurskaaksi homma naamioidaan, mutta ihmisen itsensä korottamista nuo heprean kielen käyttämiset ovat. Keskiajan munkit puhuivat latinaa ollakseen muita parempia. Uskon sanalaiset vääntävät tankeroenglantia ylistyslauluissaan, koska jokainen vieras kieli on suomenkieltä "hengellisempi".
Jeesus riittää! kirjoitti:
Minusta tuollainen hebrean kielellä brassailu voi viedä harhaan. Pääasia eli syntisten Vapahtaja voi jäädä sivuun, kun kilvoittelu on vain tuollaista nimillä, sapattisäännöillä, kastepilkunviilauksilla ja muulla kehällisellä snobbailua, että voi leuhkia olevansa muita korkeammalla tasolla.
Minen tuohon halpaan mene!lähetyskäskyä vastaan, josta uskovien upotuskaste on osa, ollen peräti ENSIMMÄINEN uskonkuuliaisuuden askel!
Mä olen todella huolissani sinusta ja siitä, minne sä olet matkalla, sillä aitojen kristittyjen vaellus elämän kaidalla tiellä ALKAA VASTA upotuskasteen haudasta noustessa!
Kunpa Herrani Yeshua ei antaisi sulle lepoa, ennen kuin alistut uskonkuuliaisuuteen Häntä ja Hänen apostoliensa opetuksia kohtaan!error flynn kirjoitti:
Oikein! Hurskaaksi homma naamioidaan, mutta ihmisen itsensä korottamista nuo heprean kielen käyttämiset ovat. Keskiajan munkit puhuivat latinaa ollakseen muita parempia. Uskon sanalaiset vääntävät tankeroenglantia ylistyslauluissaan, koska jokainen vieras kieli on suomenkieltä "hengellisempi".
Minähän en puhu hebreaa, vaan käytän selvää suomea! Käytän ainoastaan erisnimistä niiden hebrealaisia nimiä!
Sinä sitä vastoin käytät kieroon väännettyjä nimiä persoonasta, jonka Nimi on korotettu kaikkia muita nimiä korkeammaksi!
Sinun mielestäsi on siis hurskastelua, jos joku juutalainen käyttää sinun erisnimiäsi ihan sellaisenaan, eikä alakaan vääntämään niitä kieroon?- toivotus takaisin
Yakov kirjoitti:
lähetyskäskyä vastaan, josta uskovien upotuskaste on osa, ollen peräti ENSIMMÄINEN uskonkuuliaisuuden askel!
Mä olen todella huolissani sinusta ja siitä, minne sä olet matkalla, sillä aitojen kristittyjen vaellus elämän kaidalla tiellä ALKAA VASTA upotuskasteen haudasta noustessa!
Kunpa Herrani Yeshua ei antaisi sulle lepoa, ennen kuin alistut uskonkuuliaisuuteen Häntä ja Hänen apostoliensa opetuksia kohtaan!Kunpa oppisit elämään armosta tekojesi sijaan!
- Usko ja teot
toivotus takaisin kirjoitti:
Kunpa oppisit elämään armosta tekojesi sijaan!
Jaakobin kirje:
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut. toivotus takaisin kirjoitti:
Kunpa oppisit elämään armosta tekojesi sijaan!
...kunpa sä itse sisäistäisit Yeshuan sanat Hänen vasemmalla puolellaan oleville sinä suurena tuomiopäivänä, jona Hän marssittaa heidät ikuisiksi ajoiksi Helvettiin!
Pohdi mikä osuus TEKOJEN TEKEMÄTTÄ JÄTTÄMISELLÄ tulee olemaan heidän saamaansa kadotustuomioon ja lepää vasta sitten rauhassa laakereillasi katsellen sivusta, kun ihmismassat kulkevat kohden kadotusta, jos näet sen viisaaksi ja olet päättänyt luottaa kaikkeen riittävään ja kaiken peittävään "väärään armoon"!
Tässä Yeshuan sanat "väärään armoon" turvaaville: (Matt.25:41-46)
41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."Usko ja teot kirjoitti:
Jaakobin kirje:
2:20 Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton?
2:26 Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut.Kiitos siitä sulle ja siunausta Yeshuassa!
- bvf-.inf
Kaste on lähinnä vain ja ainoastaan seurakuntaan kuulumisen, ei välttämätön rituaali. Jeesus otti kasteen aikuisena ja valitsi itse kasteensa sekä kastajan ja sellainen käytäntö on oikea oppinen.
Ryöväri ei ollut uskossa eikä kastettu todistaa ja vahvistaa sen ettei kasteella ole "tärkeää" merkitystä. Ennen kaikkea sillä ei voi pestä pois syntiä, sitä ei ole Jumala tai Jeesus Omalla Sanallaan ilmoittanut.
Kastekäsky sana on raamattuun väärennetty 1992. Sitä ei ole Jeesus vahvistanut!!!
Vanhan käsikirjoituksen "lähetyskäskyssä" ei läträtä vedellä. Tässä se Jeesuksen Oman Sanan suomennettuna versiona:
"Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
Menkää siis ja tehkää kaikkien kansojen joukosta minulle
opetuslapsia, minun nimessäni opettamalla heitä pitämään
kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso,
minä olen teidän kanssanne kaikki päivät, maailmanajan
loppuun asti."
Raamatuissa olevat vuorisaarnat ja lähetyskäskyt ovat kristittyjen väärentämiä. Jeesuksen teot, esim. ryövärin suhteen osoittaa tuon vanhan käsikirjoituksen oikeaksi. Jeesus teki niinkuin opetti ja siten voimme olla varmoja tämänkin raamatun osan väärennyksen suhteen.
Jumalan ja Jeesuksen nimeen valehteleminen on RIKOS! Jumala ja Jeesus ei ole ilmoittanut että kasteessa saa synnit anteeksi tai että kaste pelastaa. ryöväri ei ollut kastettu eikä uskossa. Jeesuskaan ei ollut uskossa:
Siis kaste ei pelasta. kasteella ei saa syntejä anteeksi!
Jumalan Valtakunnassa ei uskota!
Jeesuskaan ei ollut uskossa!
Usko tarkoittaa sitä, että uskoo jumalalaksi epäjumalaa.
Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
Tuon tietävät kaikki jotka sielullisesti tuntevat Heidät!
1Joh. 2:4
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä....Pyhiin Kirjoituksiin, niin mun ei kannata alkaa osoittaa sulle niitä lukuisia kohtia erikseen, joissa olet mennyt harhaan, vaan kehotan sua lukemaan vuoden 1933/1938 Raamatunkäännöstä, josta olen nuo tekstieni jakeet lainannut.
Kehotan sua siis lukemaan tuota 'riittävän' oikein ainakin kasteasian suhteen käännettyä Raamattua ja uskomaan siihen, en siis minuun! Tosin Vapahtajamme erisnimet ovat valitettavasti kaikissa suomenkielisissä Raamatunkäännöksissä ja siinäkin päin mäntyä!
Ps. Ryöväri ristillä ei ole mikään puolustus, sillä hän ei voinut astua ristiltään kasteelle, koska oli ainakin 3:lla naulalla puuhun naulittu. Sama Yeshua, joka antoi kastekäskyn kykeni tekemään ryövärin kohdalla poikkeuksen. Sinä ET ole kolmella naulalla puuhun naulittu, joten se ei estä sua menemästä uskovien kasteelle. Ainoa mikä estää, on epäuskosi ja se, ettet tahdo seurata Yeshuaa edes tässä uskovien ensiaskeleessa, uskovien upotuskasteessa!- ytr-loj, b
Yakov kirjoitti:
...Pyhiin Kirjoituksiin, niin mun ei kannata alkaa osoittaa sulle niitä lukuisia kohtia erikseen, joissa olet mennyt harhaan, vaan kehotan sua lukemaan vuoden 1933/1938 Raamatunkäännöstä, josta olen nuo tekstieni jakeet lainannut.
Kehotan sua siis lukemaan tuota 'riittävän' oikein ainakin kasteasian suhteen käännettyä Raamattua ja uskomaan siihen, en siis minuun! Tosin Vapahtajamme erisnimet ovat valitettavasti kaikissa suomenkielisissä Raamatunkäännöksissä ja siinäkin päin mäntyä!
Ps. Ryöväri ristillä ei ole mikään puolustus, sillä hän ei voinut astua ristiltään kasteelle, koska oli ainakin 3:lla naulalla puuhun naulittu. Sama Yeshua, joka antoi kastekäskyn kykeni tekemään ryövärin kohdalla poikkeuksen. Sinä ET ole kolmella naulalla puuhun naulittu, joten se ei estä sua menemästä uskovien kasteelle. Ainoa mikä estää, on epäuskosi ja se, ettet tahdo seurata Yeshuaa edes tässä uskovien ensiaskeleessa, uskovien upotuskasteessa!osoita raamatun UT_n Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla, että rikollinen kristinusko, luterilaisuuskin on saanut Heiltä luvan tappaa ja tapattaa ihmisiä älä tapa käskyä rikkoen???
Uhreja on sanotja miljoonia:
-ristiretket, murhia, raiskauksia, ryöstöjä jne Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
-pakanavainot, murhia, raiskauksia, ryöstöjä jne Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
-noitavainot, murhia, Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
jne
jne...
Ellet sitä Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla annettua lupaa löydä, niin löysit todellisen herrasi! - hgfr.ljh
Yakov kirjoitti:
...Pyhiin Kirjoituksiin, niin mun ei kannata alkaa osoittaa sulle niitä lukuisia kohtia erikseen, joissa olet mennyt harhaan, vaan kehotan sua lukemaan vuoden 1933/1938 Raamatunkäännöstä, josta olen nuo tekstieni jakeet lainannut.
Ps. Ryöväri ristillä ei ole mikään puolustus, sillä hän ei voinut astua ristiltään kasteelle, koska oli ainakin 3:lla naulalla puuhun naulittu. Sama Yeshua, joka antoi kastekäskyn kykeni tekemään ryövärin kohdalla poikkeuksen. Sinä ET ole kolmella naulalla puuhun naulittu, joten se ei estä sua menemästä uskovien kasteelle. Ainoa mikä estää, on epäuskosi ja se, ettet tahdo seurata Yeshuaa edes tässä uskovien ensiaskeleessa, uskovien upotuskasteessa!Asetat itsesi ryöväri asiassa Jeesus paremmaksi tietoinesi!
Olet sitä sanomatta osoittanut Jeesuksen tehneen väärin.
Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa ja sitä Jeesuksen tietoutta et Häntä pilkaten varasta Häneltä ilman jälki seurauksia.
Kuten vanha käsikirjoitus osoittaa, niin Jeesus ei antanut kastekäskyä vaan se on raamatun väärennös. Kastekäsky sanakin tuli vasta 1992 raamatun väärennökseen ja ei ole Jeesuksen vahvistama niinkuin ei älä tee aviorikosta käskyäkään jonka rikollinen kristinusko on väärentänyt älä tee huorin käskystä. jne, jne...
Ymmärrät varmaan, että todistaessasi omia uskovaisia tappaneen rikollisen kristinuskon, luterilaisuudenkin herraa jumalaksi, niin SAMALLA TODISTAT JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ syyllisiksi kaikkiin niihin rikoksiin joita kristinusko, luterilaisuuskin on tehnyt.
Jumalan Valtakunnalla on sinulle varmaan sanottavaa!
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. hgfr.ljh kirjoitti:
Asetat itsesi ryöväri asiassa Jeesus paremmaksi tietoinesi!
Jeesus ei ollut uskossa vaan Jumalallisuuden tietoudessa ja sitä Jeesuksen tietoutta et Häntä pilkaten varasta Häneltä ilman jälki seurauksia.
Kuten vanha käsikirjoitus osoittaa, niin Jeesus ei antanut kastekäskyä vaan se on raamatun väärennös. Kastekäsky sanakin tuli vasta 1992 raamatun väärennökseen ja ei ole Jeesuksen vahvistama niinkuin ei älä tee aviorikosta käskyäkään jonka rikollinen kristinusko on väärentänyt älä tee huorin käskystä. jne, jne...
Ymmärrät varmaan, että todistaessasi omia uskovaisia tappaneen rikollisen kristinuskon, luterilaisuudenkin herraa jumalaksi, niin SAMALLA TODISTAT JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ syyllisiksi kaikkiin niihin rikoksiin joita kristinusko, luterilaisuuskin on tehnyt.
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.Voit itse lukea vanhemmistakin suomalaisista Raamatunkäännöksistä ja todeta Yeshuan antaman kastekäskyn olevan niissä KAIKISSA mukana ja vieläpä samansisältöisenä!
Viittaan kastekäskyyn Mark.16:15-16, joka kuuluu vuoden 1938 käännöksen mukaan näin:
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Vuoden 1776 Biblian mukaan se kuuluu näin:
Mark 16:15. Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
Mark 16:16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
Vuoden 1642 Raamatunkäännöksen mukaan se kuuluu näin:
Mark 16:15 Ja sanoi heille: mengät caicken mailmaan/ ja saarnatcat Evangeliumi caikille luoduille.
Mark 16:16 Joca usco ja castetan/ se tule autuaxi/ mutta joca ei usco/ se cadotetan.
Ja lopuksi vielä vuoden 1548 UT:n mukaan se kuuluu näin:
Mark 16:15 Ja sanoi heille/ Menget caicke' mailman/ ia sarnatka Euangeleumi caikille lodhuille/
Mark 16:16 ioca wskopi ia tule Castetuxi/ se autuaxi tulepi. Mutta ioca ei wsko/ se tule cadhotetuxi.
Meidät on kutsuttu seuraamaan Yeshuaa ja se merkitsee myös uskovien upostuskasteelle menoa Hänen antamansa esimerkin mukaisesti! Jostain syystä sä et tahdo totella Yeshuan kutsua: "Tule ja seuraa minua!"
Kerro nyt ketä sä tahdot seurata Yeshuan sijaan? Omaa itseäsikö, vaiko jonkin lahkon opetuksia?ytr-loj, b kirjoitti:
osoita raamatun UT_n Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla, että rikollinen kristinusko, luterilaisuuskin on saanut Heiltä luvan tappaa ja tapattaa ihmisiä älä tapa käskyä rikkoen???
Uhreja on sanotja miljoonia:
-ristiretket, murhia, raiskauksia, ryöstöjä jne Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
-pakanavainot, murhia, raiskauksia, ryöstöjä jne Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
-noitavainot, murhia, Jumalan ja Jeesuksen Nimessä!!!
jne
jne...
Ellet sitä Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla annettua lupaa löydä, niin löysit todellisen herrasi!...nyt hieman sekasin, sillä Kristinusko ei ole suinkaan sama asia kuin luterilaisuus, katolisuus, ortodoksisuus jne!
Kristinuskolla tarkoitetaan USKONTOA, eikä suinkaan kirkkokuntaa! Sana "Kristinusko" on johdettu kreikkalaisesta sanasta Kristus ja Häneen uskomista nimitetään Kristinuskoksi. Uuden Testamentin Kirjoitukset osoittavat millaisesta opista on kyse ja mikäli tahdomme saada tuosta opista mahdollisimman hyvän ja tarkan käsityksen, tulee meidän lukea mahdollisimman hyvin käännettyä UT:ia ja sitäkin nöyrin sydämin Pyhän Hengen opastuksella.
Kuten avauksessani mainitsin, on meille luvattu Pyhä Henki vasta sen jälkeen, kun olemme menetelleet Pietarin opetuksen mukaisesti ja menneet uskovien upotuskasteelle:
Apostolien teot:
2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
Vasta Pyhän Hengen tultua meihin, olemme kyvykkäät toimimaan Yeshuan työtovereina:
Apostolien teot:
1:8 vaan, kun Pyhä Henki tulee teihin, niin te saatte >>>voiman- nbh-.gf
hgfr.ljh kirjoitti:
Asetat itsesi ryöväri asiassa Jeesus paremmaksi tietoinesi!
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.älä pois tekstejäsi ja sillä tavalla johda lukijoita harhaan!
asioista voi olla erimieltä mutta kieroilu on perkeleestä! - vgfd.kh7
Yakov kirjoitti:
Voit itse lukea vanhemmistakin suomalaisista Raamatunkäännöksistä ja todeta Yeshuan antaman kastekäskyn olevan niissä KAIKISSA mukana ja vieläpä samansisältöisenä!
Viittaan kastekäskyyn Mark.16:15-16, joka kuuluu vuoden 1938 käännöksen mukaan näin:
15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille.
16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Mark 16:15. Ja sanoi heille: menkäät kaikkeen maailmaan, ja saarnatkaat evankeliumia kaikille luoduille.
Mark 16:16. Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi; mutta joka ei usko, se kadotetaan.
Mark 16:15 Ja sanoi heille: mengät caicken mailmaan/ ja saarnatcat Evangeliumi caikille luoduille.
Mark 16:16 Joca usco ja castetan/ se tule autuaxi/ mutta joca ei usco/ se cadotetan.
Mark 16:15 Ja sanoi heille/ Menget caicke' mailman/ ia sarnatka Euangeleumi caikille lodhuille/
Mark 16:16 ioca wskopi ia tule Castetuxi/ se autuaxi tulepi. Mutta ioca ei wsko/ se tule cadhotetuxi.
Meidät on kutsuttu seuraamaan Yeshuaa ja se merkitsee myös uskovien upostuskasteelle menoa Hänen antamansa esimerkin mukaisesti! Jostain syystä sä et tahdo totella Yeshuan kutsua: "Tule ja seuraa minua!"
Kerro nyt ketä sä tahdot seurata Yeshuan sijaan? Omaa itseäsikö, vaiko jonkin lahkon opetuksia?Voit itse lukea vanhemmistakin suomalaisista Raamatunkäännöksistä ja todeta Yeshuan antaman kastekäskyn olevan niissä KAIKISSA mukana ja vieläpä samansisältöisenä!
###
Tiedän ja tiedän muutakin!
Jos haluat todistaa Jeesusta vastaan niin se on sinnun ongelma! Sinulla on oikeus olla rikollisen palveluksessa oleva... Siis todistat että Jeesus käski kastaa ja sitten toimi omia opetuksiaan vastaan ryövärin suhteen!!!!
Todistat Jeesuksen rikolliseksi!!! Mahtavaa!!!!
Sinullekkin olen antanut ja vanhan lähetyskäskyn joka on vanhoissa käsikirjoituksissa. Siinä ei läträtä veden kanssa. Uskossa opetetaan että kasteessa saa kaikki synnit anteeksi MUTTA sellaista lupausta ei Jumala ja Jeesus ole Omalla Sanallaan antanut vaan antajana on raamatun väärentäjät herra epäjumalineen!
###
###
jos tuo olis Jeesuksen Oman Sanaa, niin tuonkaan mukaan ei kastamattomuus vie ketään kadotukseen vaan se joka ei USKO esimerkiksi Jumalan ja Jeesuksen Lakia joutuu kadotukseen!
Lue niinkuin kirjoituksessa lukee!
###
###
jos tuo olis Jeesuksen Oman Sanaa, niin tuonkaan mukaan ei kastamattomuus vie ketään kadotukseen vaan se joka ei USKO esimerkiksi Jumalan ja Jeesuksen Lakia joutuu kadotukseen!
###
###
###
###
###
###
Osoita UT:n Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla että kaste pelastaa, kasteella saa kaikki synnit anteeksi, kastamaton joutuu kadotukseen???
ELLEI NIITÄ TIETOJA OLE HEIDÄN OMALLA SANALLA, NIIN ONKO MAHDOLLISTA JA SINÄKIN PALVELET herraa epäjumalana?
### - nbh-.gf
nbh-.gf kirjoitti:
älä pois tekstejäsi ja sillä tavalla johda lukijoita harhaan!
asioista voi olla erimieltä mutta kieroilu on perkeleestä!kirjoitukseni katoavat, koska sinä Yakov poistat ne, älä pois poista tekstejäsi, pyydän älä pois poista tekstejäsi, sillä, sillä tavalla johdan lukijoita harhaan, asioista voin olla erimieltä, mutta kieroilu se on minussa, ja se perkeleestä, sillä en ole vielä kastettu!
nbh-.gf kirjoitti:
älä pois tekstejäsi ja sillä tavalla johda lukijoita harhaan!
asioista voi olla erimieltä mutta kieroilu on perkeleestä!...en ole pyytänyt Eniroa poistamaan yhtäkään viestiä tästä keskusteluketjusta. Sen on joku muu tehnyt, jos niitä on poistettu.
vgfd.kh7 kirjoitti:
Voit itse lukea vanhemmistakin suomalaisista Raamatunkäännöksistä ja todeta Yeshuan antaman kastekäskyn olevan niissä KAIKISSA mukana ja vieläpä samansisältöisenä!
###
Tiedän ja tiedän muutakin!
Jos haluat todistaa Jeesusta vastaan niin se on sinnun ongelma! Sinulla on oikeus olla rikollisen palveluksessa oleva... Siis todistat että Jeesus käski kastaa ja sitten toimi omia opetuksiaan vastaan ryövärin suhteen!!!!
Todistat Jeesuksen rikolliseksi!!! Mahtavaa!!!!
Sinullekkin olen antanut ja vanhan lähetyskäskyn joka on vanhoissa käsikirjoituksissa. Siinä ei läträtä veden kanssa. Uskossa opetetaan että kasteessa saa kaikki synnit anteeksi MUTTA sellaista lupausta ei Jumala ja Jeesus ole Omalla Sanallaan antanut vaan antajana on raamatun väärentäjät herra epäjumalineen!
###
###
###
###
###
###
###
###
###
###
Osoita UT:n Jumalan tai Jeesuksen Omalla Sanalla että kaste pelastaa, kasteella saa kaikki synnit anteeksi, kastamaton joutuu kadotukseen???
ELLEI NIITÄ TIETOJA OLE HEIDÄN OMALLA SANALLA, NIIN ONKO MAHDOLLISTA JA SINÄKIN PALVELET herraa epäjumalana?
###Kukaan ei voi todistaa sitä, etteikö se armahdettu ryöväri Yeshuan viereisellä ristillä olisi mahdollisesti käynyt uskovien upotuskasteella tai Johanneksen suorittamalla parannuskasteella, mikä sekin tehtiin veteen upottaen. Ei voida todista asitäkään, että hän olisi ollut kasteella.
Siksi on olemassa pieni mahdollisuus, että se ryöväri olisi ollut kasteella ennen ristille naulitsemiseksi tuloaan ja sen vuoksi luopio, joka katui rikoksiaan ristillä riippuessaan!
On siis mielestäni turhaa spekulointia yrittää mitätöidä Yeshuan ja Hänen opetuslastensa meille opettama kaste tuohon yksittäistapaukseen vetoamalla. Jos luet esim. apostoli Paavalin opetuksia, niin huomaat miten paljon niissä opetetaan uskovien vesikasteesta ja Yeshua asetti nimenomaan Paavalin kaikkien pakanakansojen apostoliksi!
Luemme esimerkiksi seuraavan Paavalin opetuksen Roomalaiskirjeen 6.:sta luvusta:
3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut HaMashiach Yeshuaan, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin HaMashiach herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
- Jakeesta 4 käy ilmi, ettei pelkkä pään vedellä valelu riitä, vaan koko keho tulee hetkiseksi upottaa veden alle, sillä vesikaste on esikuva vanhan ihmisemme hautaamisesta ja juutalaisen tavan mukaan KOKO vainajan ruumis haudattiin.
Kristitty Ananias opetti Paavalia näin sanoen: (Ap.t. 22:16)
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!'"
Kehotus sulle: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!- himon laho
Yakov kirjoitti:
...en ole pyytänyt Eniroa poistamaan yhtäkään viestiä tästä keskusteluketjusta. Sen on joku muu tehnyt, jos niitä on poistettu.
Älä välitä yakov. Tuo hullu saa aina vähän päästä päähänsä alkaa väittää jotain umpisekoja. Se vaan haluaa trollaamisella pilata jo muutenkin aika paskan palstan. Kun kukaan ei vastaa sille enää ikinä, niin se ehkä 50 vuodessa kyllästyy ja lähtee välillä käymään ulkona kopistaan.
- lue ja tarkista
Yakov kirjoitti:
...en ole pyytänyt Eniroa poistamaan yhtäkään viestiä tästä keskusteluketjusta. Sen on joku muu tehnyt, jos niitä on poistettu.
Kirjoittaja on poistanut tämän viestin Yakov 7.9.
- ghf.,in
himon laho kirjoitti:
Älä välitä yakov. Tuo hullu saa aina vähän päästä päähänsä alkaa väittää jotain umpisekoja. Se vaan haluaa trollaamisella pilata jo muutenkin aika paskan palstan. Kun kukaan ei vastaa sille enää ikinä, niin se ehkä 50 vuodessa kyllästyy ja lähtee välillä käymään ulkona kopistaan.
siinä tapauksessa rikollisen kristinuskon omien uskovaisten tappamiset ovat perkeleen palvelevien viisautta!
lue ja tarkista kirjoitti:
...jonka poistin siinä olleiden kirjoitusvirheiden vuoksi ja kirjoitin saman sen alle korjattuna!
Etkö tiedä, ettei mulla ole edes mahdollisuutta poistaa muiden viestejä, vaan sen voi tehdä vain Eniro eli Ylläpito tai Palstan sheriffi moderoimalla, mutta tällä palstalla ei ole sheriffiä, joten vain Ylläpito voi poistaa viestejä!
Mä en pidä kenenkään viestien poistamisesta, elleivät ne selkeästi ole Eniron sääntöjen vastaisia!lue ja tarkista kirjoitti:
...ja tee oma profiili Suomi24.fi-keskustelufoorumille, niin silloin saat 'sinisen nikin' ja sen jälkeen säkin voit poistaa kaikki omat kirjoituksesi niin halutessasi, muttet voi poistaa muiden kirjoituksia!
himon laho kirjoitti:
Harkitsen asiaa.
- jghf.oj,
Yakov kirjoitti:
Kukaan ei voi todistaa sitä, etteikö se armahdettu ryöväri Yeshuan viereisellä ristillä olisi mahdollisesti käynyt uskovien upotuskasteella tai Johanneksen suorittamalla parannuskasteella, mikä sekin tehtiin veteen upottaen. Ei voida todista asitäkään, että hän olisi ollut kasteella.
Siksi on olemassa pieni mahdollisuus, että se ryöväri olisi ollut kasteella ennen ristille naulitsemiseksi tuloaan ja sen vuoksi luopio, joka katui rikoksiaan ristillä riippuessaan!
On siis mielestäni turhaa spekulointia yrittää mitätöidä Yeshuan ja Hänen opetuslastensa meille opettama kaste tuohon yksittäistapaukseen vetoamalla. Jos luet esim. apostoli Paavalin opetuksia, niin huomaat miten paljon niissä opetetaan uskovien vesikasteesta ja Yeshua asetti nimenomaan Paavalin kaikkien pakanakansojen apostoliksi!
Luemme esimerkiksi seuraavan Paavalin opetuksen Roomalaiskirjeen 6.:sta luvusta:
3. Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut HaMashiach Yeshuaan, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
4. Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin HaMashiach herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman.
5. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa,
6. kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
7. sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
- Jakeesta 4 käy ilmi, ettei pelkkä pään vedellä valelu riitä, vaan koko keho tulee hetkiseksi upottaa veden alle, sillä vesikaste on esikuva vanhan ihmisemme hautaamisesta ja juutalaisen tavan mukaan KOKO vainajan ruumis haudattiin.
Kristitty Ananias opetti Paavalia näin sanoen: (Ap.t. 22:16)
"Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!'"
Kehotus sulle: Anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi!justiinsa! tuota ootinkin!!
Oletko koskaan tutkinut miksi kristityt, Paavalin tuella tappoivat Jeesuksen seuraajat???
Ellet niin palaa aiheeseen kun olet saanut TIETOA, usko ei riitä!!!
Ja vähän tietoa Paavalista...
Paavi, Paavali, Paul, Paulus, Paulos, Pope
ovat mutaatioita Paavi -tittelistä. Englanninkielinen Paul -nimi (kuten myös Paulus) on mutatoitunut Saul -nimen kautta, kun "paavi paavali oli Juutalainen". Nykyisessä Englannin kielessä "Paul" on Pope, ja Suomen kielessä Paavali on Paavi.
Tarsus/Tarsos (Paavali Tarsoslainen)
Tarsos on kaupunki nykyisessä Turkissa. 'Tarsoslainen' osoittaa kotikaupunkia, syntymäpaikkakuntaa. Paavi oli syntynyt Tarsus -nimisessä kaupungissa, nykyisen Turkin alueella.
Efesolaiskirje (1-6) alkaa
1 Paavali (Paavi), Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoli, Efesossa oleville pyhille ja uskoville Kristuksessa Jeesuksessa.
Mikä on Paavin (Paavalin) nimi?
Efesolaiskirje (1-6) päättyy
24 Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta-katoamattomuudessa. Efesolaisille kirjoittanut Roomasta, Tychicus.
Viimeistä lausetta ei ole Raamatussa.
Tychicus ei ole "Paavalin kirjuri" t m v, vaan Paavin nimi on Tychicus. Hän on Farisealainen ja Kirjanoppinut (luku- ja kirjoitustaitoinen) Gootti. Hän ei ole Roomalainen, mutta "Roomalaisena" hän vainoaa Juutalaisia. Hän muuttaa uskonsuuntaa (tekeytyy) Juutalaiseksi, ja "Juutalaisena" hän vainoaa Kristillisiä. Paavi Tychicus on keskeinen hahmo Kristinuskossa, ja Kristinuskoisena hän vainoaa Kristillisiä ja Juutalaisia kiihottaen Kansat toisiaan vasten. Muuttamalla identiteettiä ja vainoamalla ihmisiä, hän pääsi manipuloimaan kaikkia alkuperäisiä kirjoituksia, ja lietsomaan vihaa ihmisten välillä.
Näin ollen sinä rikollisen Paavalin tekstejä käytät Jumalan ja Jeesuksen antamia TIETOJA vastaa! Taas kerran olet osoittanut piilosaatanallisuutesi tai sen että olet syvälle saatanallisuuteen harhautettu!
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. - gfds,,g9
Yakov kirjoitti:
...jonka poistin siinä olleiden kirjoitusvirheiden vuoksi ja kirjoitin saman sen alle korjattuna!
Etkö tiedä, ettei mulla ole edes mahdollisuutta poistaa muiden viestejä, vaan sen voi tehdä vain Eniro eli Ylläpito tai Palstan sheriffi moderoimalla, mutta tällä palstalla ei ole sheriffiä, joten vain Ylläpito voi poistaa viestejä!
Mä en pidä kenenkään viestien poistamisesta, elleivät ne selkeästi ole Eniron sääntöjen vastaisia!ole väittänytkään että olet toisten viestejä poista!
LUE mitä sinulle on kirjoitettu ja lopeta valehtelemasta kristittyjen tapaan!!! - jh.gf-de
Yakov kirjoitti:
...ja tee oma profiili Suomi24.fi-keskustelufoorumille, niin silloin saat 'sinisen nikin' ja sen jälkeen säkin voit poistaa kaikki omat kirjoituksesi niin halutessasi, muttet voi poistaa muiden kirjoituksia!
kun ei valehtele niin ei tarvitse poistaa omia tekstejä!
onko tuokin seikka sinulla vaikea ymmärtää herra epäjumalaa sieluttomana palveleville!!! - heko heh
ghf.,in kirjoitti:
siinä tapauksessa rikollisen kristinuskon omien uskovaisten tappamiset ovat perkeleen palvelevien viisautta!
Siinä tapauksessa sinä olet homo.
- jhgf.l,h
A) Yeshua opetti kasteesta sanoen: Mark. 16:15-16 15. Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (Lue myös Room. 10:9-10)
##
Vanha käsikirjoituksen mukaan Jeesus ei käskenyt kastaa!
loppuun asti."
##
B) Uskovien kasteen otto on uskonkuuliaisuutta Yeshuan opetusta ja Hänen Nimeään kohtaan. Se on evankeliumin tavoite: Room. 1:5 ”jonka kautta me olemme saaneet armon ja apostolinviran, että syntyisi uskon kuuliaisuus hänen Nimeänsä kohtaan kaikissa pakanakansoissa,”
##
Jumalan Valtakunnassa ei uskota!
Jeesuskaan ei ollut uskossa!
Usko tarkoittaa sitä, että uskoo jumalalaksi epäjumalaa.
Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista.
##
C) Uskovien upotuskasteessa vesi pesee meistä pois kaikki synnit (Ap.t. 22:16) ja pelastaa meidät kasteena (1. Piet. 3:21) ja sen kautta meille annetaan kaikki meidän syntimme anteeksi (Ap.t. 2:38)
##
Osoita tuo väite Jumalan tai/ja Jeesuksen Omalla Sanalla totuudeksi???
Ellei sitä Heidän ilmoittamana ole, niin voit turvallisesti pistää tuon tiedon raamatun väärentäjien piikkiin!
##
D) Kaste tulee ottaa Herramme Jeesuksen hebrealaiseen Nimeen ”Yeshua”, mikä selviää jakeista: Ap.t. 2:38-39 38. ”Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Yeshua HaMashiach Nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. 39. Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." Kaste on upotuskaste (Joh. 3:23).
##
Edelleen... osoita tuo Jeesuksen Omalla Sanalla totuudeksi!
Ellei sitä ole niin kyseessä on edelleen väärän todistuksen antaminen, Jumalan ja Jeesuksen Lain vastainen rikos.
##
E) Apostolinen kaste on täysin yhtenevä Yeshuan lähetyskäskyn kanssa: Matt. 28:18-20, sillä noissa jakeissa viitataan juuri siihen Nimeen, jossa ainoassa on meille luvattu pelastus (Ap.t. 4:12 mukaan) ja johon ainoaan Nimeen apostolit pelkästään kastoivat. Mihin Nimeen apostolit kastoivat? Luemme seuraavista jakeista, että (Adonai) Yeshua (HaMashiach) Nimeen: Ap.t. 2:38, 8:16, 10:48 ja 19:5
##
Lähetyskäsky sanakin väärennettin vasta vuoden 1992 raamatun väärennökseen.
Vanhan käsikirjoituksen mukaan Jeesus antoi lähetyskäskyn omille opetuslapsilleen, ei omia uskovaisia tappaneille rikollisille!
##
F) Apostolisen kasteen ottaneille on luvattu Pyhän Hengen lahja (Ap.t. 2:39), joka on taivaallisen perintömme vakuutena (Ef. 1:13-14).
##
Jeesus on Omalla Sanalla asettanut selvät vaatimukset kuka kelpaa apostoliksi.
"....opettamalla heitä pitämään kaiken, mitä minä olen käskenyt teidän pitää." tarkoittaa mm. Jumalan ja Jeesuksen Lain noudattamista. Esimerkiksi Paavali ei kelpaa apostoliksi mutta on itse itsensä sellaiseksi nimittänyt ja yksi rikollisen kristinuskon perustajista.
##
G) Uskovien upotuskasteen ottamisen jälkeen meidän tulee odottaa Pyhän Hengen saapumista ja Hänen tultuaan meihin olla kuuliainen Hänen johdolleen ja opetukselleen, sillä Pyhä Henki johdattaa meidät Yeshuan opetusten tuntemiseen, kaikkeen totuuteen ja tulevaiset Hän meille julistaa! (Ap.t. 2:38-39, Joh.16:13-15, Matt. 28:20)
##
Osoita tuo oppi Jumalan tai Jeesuksen tahdoksi Heidän Omalla Sanalla.
Uskominen ei ole Jumalallisuuden tietoutta. Uskossa tapetaan omia uskovaisia, lapsiakin herraan uskoen epäjumalana.
Usko on Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen kieltämistä ja esim. kirkollisissa rituaaleissa Heidän pilkkaamista. Jumalan Valtakunnassa ei uskota! Jeesuskaan ei ollut uskossa!
##...sellaista, että jos Yeshua ei todellakaan olisi käskenyt OPETUSLAPSIAAN kastamaan uskoon tulleita upotuskasteella, niin minkä ihmeen vuoksi HE SITTEN menivät julistamaan ensin evankeliumia ja kun ihmiset uskoivat siihen niin sitten he KASTOIVAT? (Ap.t. 2:38, 8:16, 10:48 ja 19:5)
Kenties nyt ymmärrät, että Yeshua todellakin KÄSKI opetuslapsiaan jo lähetyskäskyssään ensin julistamaan suurta ilosanomaa voitostaan Golgatan ristillä ja sitten kastamaan ne, jotka uskoivat siihen!- nbh.lm,y8
Yakov kirjoitti:
...sellaista, että jos Yeshua ei todellakaan olisi käskenyt OPETUSLAPSIAAN kastamaan uskoon tulleita upotuskasteella, niin minkä ihmeen vuoksi HE SITTEN menivät julistamaan ensin evankeliumia ja kun ihmiset uskoivat siihen niin sitten he KASTOIVAT? (Ap.t. 2:38, 8:16, 10:48 ja 19:5)
Kenties nyt ymmärrät, että Yeshua todellakin KÄSKI opetuslapsiaan jo lähetyskäskyssään ensin julistamaan suurta ilosanomaa voitostaan Golgatan ristillä ja sitten kastamaan ne, jotka uskoivat siihen!oletko ajatellut, että raamattu on todella väärennetty rikollisen kristinuskon toimesta?
kuinka monta esimerkkiä tarvitset värennöksistä että ymmärrät Jeesuksen antamat varotukset?
Matteuksen evankeliumi:
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Ellet ymmärrä, että kristinuskolla on lukematon määrä herroja epäjumalina yli 3500 lahkossa niin olet sieluton!
Ellet ymmärrä, että omia uskovaisia tappanut rikollisjrjestö ei ole Jumalan ja Jeesuksen asialla niin syytät Jumalaa ja Jeesusta kaikista niistä rikoksista mitä kristinusko on satojen miljoonien ihmisien murhaajana ja murhauttajana tehnyt! Mieti, onko sinullakaan oikeutta syyttää Jumalaa ja Jeesusta kristinuskon tekemistä murhista joita se on Jumalan ja Jeesuksen Nimissä tehnyt polttamalla noitarovioita, ristiretki murha, raiskaukset, ryöstöt jne.... !????
Olen jo antanut sinulle tiedon Jeesuksen lähetyskäskystä, kastekäskyä ei Jeesus antanut. Tai yritätkö väittää, että Jeesus ei tehnyt niinkuin opetti? Hän otta ryövärin hoiviinsa, ryövärin joka ei ollut uskossa eikä kastettu. Raamatun väärentäjät itse ovat todistaneet itsensä rikollisiksi mm. tämän asian suhteen. Jeesus ei antanut kastekäskyä eikä kastepakkoa pelastumisen ehdoksi joten kastekäsky on raamatun väärentäjien teko! Sama väärentäjä on väärentänyt Jumalan Moosekselle antamaa Lakia. Älä tee huorin käskyn ottivat pois ja tilalle tuli älä tee aviorikosta. Se tarkoittaa että nyt saatte muka tehdä huorin jos ette ole avioliitossa!!!
NIIN EI JUMALA TAI JEESUS OLE ILMOITTANUT!
Ja mitä tulee opetuslapsiin väärennetyn raamatun mukaan niin onko sinut kastanut Jeesuksen opetuslapseksi kastettu kastaja??? ...sellainen joka parantaa sairaita, herättää kuolleita jne???
Ellet ole sellaisen kastajan kastama niin mahtuuko sinun päähän tieto, että kristinuskolla on 10 tuhansia ellei satoja tuhansia rikollisuuden palveluksessa olevia valekastajia jotka eksyttävät ihmisiä????
Ellei tuokaan ymmärrys sovi sinun päähäsi niin miten sinä luet raamattuasi???!!!
Mieti:
-usko tulee ihmiseen ulkoa päin, mielen manipuloinnilla
-Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden tietous on jokaisella jo syntyissään
-ihmisen mieli, etenkin lapsen, voidaan manipuloida palvelemaan vaikka aidan seivästä jumalana MUTTA SIELUA EI VOI MANIPULOIDA.
Kun sielullinen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus kutsuu ihmistä Jumalallisuuteen niin herroihin jumalinaan uskovat uskovaiset puhuvat uskon horjumisesta! Ja kun sitä horjuvaa uskoa tuetaan rikollisen uskon lahkon toimesta niin se on vain Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaamista kun sitä sielullista Jumalan Valtakunnan voimaa "tapetaan" sairaaksi manipuloitua sielua Jumalallisuudesta pois eksyttämisellä.
Uskovaiset puhuu usein Jeesuksen seuraamisesta... Jeesus ei ollut uskossa!!! Millainen on uskovaisten Jeesus???!!!
Jeesus kehoitti olemaan uskomatta! Uskovaiset ilmeisesti rakastaa herrojansa "yli kaiken" jopa tappamalla omia uskovaisia, pikku lapsiakin tekemällä Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain naurettavaksi! ..se on uskoa se... Jumalan Valtakunnassa ei uskota eikä sielä ole uskovaisia vaan sielä on Jumalallisuuden tietous! - mhg.kjy
Yakov kirjoitti:
...sellaista, että jos Yeshua ei todellakaan olisi käskenyt OPETUSLAPSIAAN kastamaan uskoon tulleita upotuskasteella, niin minkä ihmeen vuoksi HE SITTEN menivät julistamaan ensin evankeliumia ja kun ihmiset uskoivat siihen niin sitten he KASTOIVAT? (Ap.t. 2:38, 8:16, 10:48 ja 19:5)
Kenties nyt ymmärrät, että Yeshua todellakin KÄSKI opetuslapsiaan jo lähetyskäskyssään ensin julistamaan suurta ilosanomaa voitostaan Golgatan ristillä ja sitten kastamaan ne, jotka uskoivat siihen!Sinulla on uskovapaus, se on kaikille ihmisillä Lailla suojattu oikeus (jota tosin lapsikastessa rikotaan).
MUTTA
Rikokseksi muuttuu usko silloin kun sitä esimerkiksi tehdään Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä rikollisen kristinuskon toimesta!
Se, että esimerkiksi kristinusko rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia Heidän Nimissään on selvyydellä Heidän törkeää pilkkaamista! Mahtuuko se ymmärrys sinun päähäs???
http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
Minkä vuoksi uskovaisissa on sairata!!! Eikö kastajillanne olekkaan Jeesuksen antamia lahjoja???
Matt. 10:8
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Osoittakaa Jeesuksen tahdon hyvyyttä ja lähettäkää kastajia sairaalaan auttamaan lääkäreitä!!! niin saamme selvät todisteet että teillä on Jeesuksen opetuksien noudattajia... Ellei ole niin olisko edelleen mahdollisuus että uskoasi tulee horjuttaa lisää että ymmärrät menettäneesi sielullisen Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden???
Uskossa herraan uskotaan lapsiakin tappaneen ja tapattaneen herran tahdon olevan Jumalallisempaa kuin Jeesuksen Sanan tieto, Jeesus vahvisti älä tapa käskynkin, missä on kristinuskolle Jumalan tai/ja Jeesuksen antama lupa tappaa omia uskovaisia???
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Tuon sanottuaa Jeesus raamatun mukaan siunasi lapsia.
Jeesus ei tappanut tai edes käskenyt tappaa lapsiakaan...
Rikollisessa kristinuskossa rakastetaan ilmeisesti lähimmäisiä tappamalla, vai? - neuvo yakoville
mhg.kjy kirjoitti:
Sinulla on uskovapaus, se on kaikille ihmisillä Lailla suojattu oikeus (jota tosin lapsikastessa rikotaan).
MUTTA
Rikokseksi muuttuu usko silloin kun sitä esimerkiksi tehdään Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen Nimissä rikollisen kristinuskon toimesta!
Se, että esimerkiksi kristinusko rikkoo Jumalan ja Jeesuksen Lakia Heidän Nimissään on selvyydellä Heidän törkeää pilkkaamista! Mahtuuko se ymmärrys sinun päähäs???
Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."
Minkä vuoksi uskovaisissa on sairata!!! Eikö kastajillanne olekkaan Jeesuksen antamia lahjoja???
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa.
Osoittakaa Jeesuksen tahdon hyvyyttä ja lähettäkää kastajia sairaalaan auttamaan lääkäreitä!!! niin saamme selvät todisteet että teillä on Jeesuksen opetuksien noudattajia... Ellei ole niin olisko edelleen mahdollisuus että uskoasi tulee horjuttaa lisää että ymmärrät menettäneesi sielullisen Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden???
Uskossa herraan uskotaan lapsiakin tappaneen ja tapattaneen herran tahdon olevan Jumalallisempaa kuin Jeesuksen Sanan tieto, Jeesus vahvisti älä tapa käskynkin, missä on kristinuskolle Jumalan tai/ja Jeesuksen antama lupa tappaa omia uskovaisia???
10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta."
Rikollisessa kristinuskossa rakastetaan ilmeisesti lähimmäisiä tappamalla, vai?Ole yakov sen verran fiksu, ettet enempää ruoki tätä henkisesti sairasta vittumaista trollia!
- hgf.,ih
neuvo yakoville kirjoitti:
Ole yakov sen verran fiksu, ettet enempää ruoki tätä henkisesti sairasta vittumaista trollia!
jos Yakovilla on Jumalan Valtakunnan kaltaisuutta jäljellä niin hän kyllä itse tietää paremmin kuin sinä että onko rikollisen herra epäjumalan ruokkiminen oikein vai ei!
sinun vähemmän fiksut uskovaisten sanavalinnat osoittavat selvyydellä kenen ruokkija olet. - Omaa syytäsi!
hgf.,ih kirjoitti:
jos Yakovilla on Jumalan Valtakunnan kaltaisuutta jäljellä niin hän kyllä itse tietää paremmin kuin sinä että onko rikollisen herra epäjumalan ruokkiminen oikein vai ei!
sinun vähemmän fiksut uskovaisten sanavalinnat osoittavat selvyydellä kenen ruokkija olet.Lopeta jatkuva noitaroviopotaskan massapostittaminen, niin saat ystävällisempiä vastauksia.
- hbf.lj,l
Omaa syytäsi! kirjoitti:
Lopeta jatkuva noitaroviopotaskan massapostittaminen, niin saat ystävällisempiä vastauksia.
ei ne rikokset vanhene vaikenemalla mutta todistavat Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden säilyttäneille ihmisille että rikollisen kristinuskon tukijona poissa olevina eivät tue rikollisuutta. Yhtä hyvin tietysti voisin käyttää pedofiili totuuksia osoittamaan totuutta. Pelkästään USA:ssa on yli 4000 pedofiili pappia tuhonnut vähintään yli 10.000 lapsen/ihmisen elämän ja elämän laadun rikoksillaan ja sellaistenkin tukijana ole sielunvihollisen kanssa rikollinen tukea antaessasi.
Muistaakseni murhat ovat myös vanhentumattomia rikoksia rikoksina joten esimerkiksi 2000 vuotta sitten tehdyt Jeesuksen seuraajien murhat ovat edelleen rikoksina samalla linjalla kuin tänään tehdyt murhat.
En ala valehtelemaan sen vuoksi että saisin ystävällisiä vastauksia... niinkuin sinä ilmeisesti teet!!! - Tämä on jo RIKOS
hbf.lj,l kirjoitti:
ei ne rikokset vanhene vaikenemalla mutta todistavat Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden säilyttäneille ihmisille että rikollisen kristinuskon tukijona poissa olevina eivät tue rikollisuutta. Yhtä hyvin tietysti voisin käyttää pedofiili totuuksia osoittamaan totuutta. Pelkästään USA:ssa on yli 4000 pedofiili pappia tuhonnut vähintään yli 10.000 lapsen/ihmisen elämän ja elämän laadun rikoksillaan ja sellaistenkin tukijana ole sielunvihollisen kanssa rikollinen tukea antaessasi.
Muistaakseni murhat ovat myös vanhentumattomia rikoksia rikoksina joten esimerkiksi 2000 vuotta sitten tehdyt Jeesuksen seuraajien murhat ovat edelleen rikoksina samalla linjalla kuin tänään tehdyt murhat.
En ala valehtelemaan sen vuoksi että saisin ystävällisiä vastauksia... niinkuin sinä ilmeisesti teet!!!Tässä sitä hbf.lj,l-tYt-Matti antamaa esimakua Saatanan riehumisesta ihmisessä, joka ei ole Kristukselle antautunut, yhtä saatanallista syyttelyä kokoajan ei hetken rauhaa kellekään täällä kirjoiteleville, sama levy pyörii eikä loppua näy/tule?
Tämä on jo RIKOS täällä olevia kirjoittajia kohtaa, miksi ylläpito ei tee mitään tuolle tyypille? - hg.uyt
Tämä on jo RIKOS kirjoitti:
Tässä sitä hbf.lj,l-tYt-Matti antamaa esimakua Saatanan riehumisesta ihmisessä, joka ei ole Kristukselle antautunut, yhtä saatanallista syyttelyä kokoajan ei hetken rauhaa kellekään täällä kirjoiteleville, sama levy pyörii eikä loppua näy/tule?
Tämä on jo RIKOS täällä olevia kirjoittajia kohtaa, miksi ylläpito ei tee mitään tuolle tyypille?Ymmärrät varmaan, että todistat uskovaisia tappaneen rikollisen kristinuskon, luterilaisuudenkin herraa jumalaksi, niin SAMALLA TODISTAT JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ syyllisiksi kaikkiin niihin rikoksiin joita kristinusko, luterilaisuuskin on tehnyt.
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. - nbh-.gf
kirjoitukseni katoavat, koska sinä Yakov poistat ne, älä pois poista tekstejäsi, pyydän älä pois poista tekstejäsi, sillä, sillä tavalla johdan lukijoita harhaan, asioista voin olla erimieltä, mutta kieroilu se on minussa, ja se perkeleestä, sillä en ole vielä kastettu!
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä." ja minä nbh-.gf puhun kerrankin totta, sillä en pidä, olen kastamaton valhettelija! - hvrt hg6
nbh-.gf kirjoitti:
kirjoitukseni katoavat, koska sinä Yakov poistat ne, älä pois poista tekstejäsi, pyydän älä pois poista tekstejäsi, sillä, sillä tavalla johdan lukijoita harhaan, asioista voin olla erimieltä, mutta kieroilu se on minussa, ja se perkeleestä, sillä en ole vielä kastettu!
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä." ja minä nbh-.gf puhun kerrankin totta, sillä en pidä, olen kastamaton valhettelija!kastamatonta ihmistä ei olekkaan!!!
jokainen IHMINEN syntyy Luojan antaman kasteen saaneena Jumalan Valtakunnan kaltaisen sielullisuuden omistavana kunnes pedofiiliperkele pakkokasteella pakottaa saatanaa jumaloivaksi! nbh-.gf kirjoitti:
Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä." ja minä nbh-.gf puhun kerrankin totta, sillä en pidä, olen kastamaton valhettelija!...ainuttakaan viestiä tästä keskusteluketjusta tähän mennessä.
Joku muu on ilmeisesti valittanut niistä Enirolle, jos niitä on poistettu. Vain sellaiset kirjoitukset pyydän poistamaan, joissa aletaan jotain ihmistä tai ihmisryhmää aiheettomasti solvaamaan Eniron sääntäjen vastaisesti.
Ikävä asia ja pahoittelen sinun puolestasi, kun sinun kirjoituksiasi on poistettu, sillä mielestäni kaikki Eniron sääntöjen mukaiset palautteet pitää saada olla, vaikka olisin itse niiden sisällöstä eri mieltä.nbh.lm,y8 kirjoitti:
oletko ajatellut, että raamattu on todella väärennetty rikollisen kristinuskon toimesta?
kuinka monta esimerkkiä tarvitset värennöksistä että ymmärrät Jeesuksen antamat varotukset?
Matteuksen evankeliumi:
24:5 Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.
24:11 Ja monta väärää profeettaa nousee, ja he eksyttävät monta.
24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Ellet ymmärrä, että kristinuskolla on lukematon määrä herroja epäjumalina yli 3500 lahkossa niin olet sieluton!
Ellet ymmärrä, että omia uskovaisia tappanut rikollisjrjestö ei ole Jumalan ja Jeesuksen asialla niin syytät Jumalaa ja Jeesusta kaikista niistä rikoksista mitä kristinusko on satojen miljoonien ihmisien murhaajana ja murhauttajana tehnyt! Mieti, onko sinullakaan oikeutta syyttää Jumalaa ja Jeesusta kristinuskon tekemistä murhista joita se on Jumalan ja Jeesuksen Nimissä tehnyt polttamalla noitarovioita, ristiretki murha, raiskaukset, ryöstöt jne.... !????
Olen jo antanut sinulle tiedon Jeesuksen lähetyskäskystä, kastekäskyä ei Jeesus antanut. Tai yritätkö väittää, että Jeesus ei tehnyt niinkuin opetti? Hän otta ryövärin hoiviinsa, ryövärin joka ei ollut uskossa eikä kastettu. Raamatun väärentäjät itse ovat todistaneet itsensä rikollisiksi mm. tämän asian suhteen. Jeesus ei antanut kastekäskyä eikä kastepakkoa pelastumisen ehdoksi joten kastekäsky on raamatun väärentäjien teko! Sama väärentäjä on väärentänyt Jumalan Moosekselle antamaa Lakia. Älä tee huorin käskyn ottivat pois ja tilalle tuli älä tee aviorikosta. Se tarkoittaa että nyt saatte muka tehdä huorin jos ette ole avioliitossa!!!
NIIN EI JUMALA TAI JEESUS OLE ILMOITTANUT!
Ja mitä tulee opetuslapsiin väärennetyn raamatun mukaan niin onko sinut kastanut Jeesuksen opetuslapseksi kastettu kastaja??? ...sellainen joka parantaa sairaita, herättää kuolleita jne???
Ellet ole sellaisen kastajan kastama niin mahtuuko sinun päähän tieto, että kristinuskolla on 10 tuhansia ellei satoja tuhansia rikollisuuden palveluksessa olevia valekastajia jotka eksyttävät ihmisiä????
Ellei tuokaan ymmärrys sovi sinun päähäsi niin miten sinä luet raamattuasi???!!!
Mieti:
-usko tulee ihmiseen ulkoa päin, mielen manipuloinnilla
-Jumalan Valtakunnan kaltaisuuden tietous on jokaisella jo syntyissään
-ihmisen mieli, etenkin lapsen, voidaan manipuloida palvelemaan vaikka aidan seivästä jumalana MUTTA SIELUA EI VOI MANIPULOIDA.
Kun sielullinen Jumalan Valtakunnan kaltaisuus kutsuu ihmistä Jumalallisuuteen niin herroihin jumalinaan uskovat uskovaiset puhuvat uskon horjumisesta! Ja kun sitä horjuvaa uskoa tuetaan rikollisen uskon lahkon toimesta niin se on vain Jumalan ja Jeesuksen sekä Pyhän Hengen pilkkaamista kun sitä sielullista Jumalan Valtakunnan voimaa "tapetaan" sairaaksi manipuloitua sielua Jumalallisuudesta pois eksyttämisellä.
Uskovaiset puhuu usein Jeesuksen seuraamisesta... Jeesus ei ollut uskossa!!! Millainen on uskovaisten Jeesus???!!!
Jeesus kehoitti olemaan uskomatta! Uskovaiset ilmeisesti rakastaa herrojansa "yli kaiken" jopa tappamalla omia uskovaisia, pikku lapsiakin tekemällä Jumalan ja Jeesuksen antaman Lain naurettavaksi! ..se on uskoa se... Jumalan Valtakunnassa ei uskota eikä sielä ole uskovaisia vaan sielä on Jumalallisuuden tietous!...ja vieläpä suuresti! Kaikissa suomenkielisissä ja muunkin kielisissä Raamatunkäännöksissä on toki käännösvirheitä ja niissä on jätetty joitakin tärkeitä jakeita pois vedoten siihen, ettei niitä ole tavattu kaikissa vanhoissa tai vanhimmissa käsikirjoituksissa.
Suomenkielinen 1933/1938 Raamattu on silti kokonaisuutena varsin tarkka ja hyvä myös meille, jotka tutkimme Raamatun Pyhiä Kirjoituksia jopa niiden sanojen eri merkitysten tasoilla! Koska kaikki Raamatunkäännökset ovat vajavaisia siksi, että ne on alunperinkin kirjoitettu muistiin vajavaisten ihmisten toimesta ja sen jälkeen lukuisia kertoja jäljennetty rapistuneista pergamenteista ja niistä sitten vielä käännetty useille eri kielille. Tästä syystä Yeshua on luvannut antaa meille Pyhän Hengen lahjan. Pyhä Henki opastaa meidät kaikista Raamatun vajavaisuuksista huolimatta KAIKKEEN TOTUUTEEN ja tulevaiset Hän meille ilmoittaa! Hän muistuttaa meitä kaikesta siitä, mitä Yeshua on opetuslapsilleem puhunut ja opettanut maan päällä vaeltaessaan.
Voidaksesi saada tuon mahtavan lahjan taivaan Isältä: Pyhän Hengen, niin sinun on oltava kuuliainen Yeshuan lähetyskäskylle ja antaa kastaa itsesi upotuskasteella! Sun ei tarvitse liittyä sen johdosta mihinkään paikallisseurakuntaan, eikä edes herätysliikkeeseen, vaan voin kastaa sinut täysin UT:n opetusten mukaisesti upotuskasteessa Yeshuaan ja sallia sinun etsiä uskovien seuraa sieltä mistä ikinä tahdot!
Tämä on TODELLISTA VAPAUTTA Yeshuassa, kun ei kahlehdita ketään synneistään vapaaksi päässyttä mihinkään ihmisyhteisöön, vaan uskotaan hänet Isä J-lan armon Sanan haltuun ja Pyhän Hengen johtoon! Toki jokainen kastamani ihminen saa halutessaan olla yhteydessä minuun puhelimitse, meilien kautta ja käydä tapaamassakin mua, kunhan siitä ensin etukäteen sovitaan!mhg.kjy kirjoitti:
Sinulla on uskovapaus, se on kaikille ihmisillä Lailla suojattu oikeus (jota tosin lapsikastessa rikotaan).
MUTTA
Rikollisessa kristinuskossa rakastetaan ilmeisesti lähimmäisiä tappamalla, vai?...kerrassaan mitään tekemistä noissa hirmuteoissa, joita luettelit, vaan hirmutekojen tekijät ITSE vastaavat teoistaan Kaikkivaltiaan J-lan edessä sinä viimeisenä tuomiopäivänä, jona J-la on tuomitseva kaikkien ihmisten teot ja aivoituksen sen miehen kautta, jonka Hän on siihen määrännyt, siis HaMashiach Yeshuan, joka on arvollinen siihen!
Luemme tähän UT:n jakeen:
Apostolien teot:
17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."neuvo yakoville kirjoitti:
Ole yakov sen verran fiksu, ettet enempää ruoki tätä henkisesti sairasta vittumaista trollia!
...uskovansa Raamatun opetusten vastaisiin väitteisiinsä ja olen pyrkinyt opastamaan hänet valkeuteen Yeshuassa!
- mnbv.kjh
Yakov kirjoitti:
...kerrassaan mitään tekemistä noissa hirmuteoissa, joita luettelit, vaan hirmutekojen tekijät ITSE vastaavat teoistaan Kaikkivaltiaan J-lan edessä sinä viimeisenä tuomiopäivänä, jona J-la on tuomitseva kaikkien ihmisten teot ja aivoituksen sen miehen kautta, jonka Hän on siihen määrännyt, siis HaMashiach Yeshuan, joka on arvollinen siihen!
Luemme tähän UT:n jakeen:
Apostolien teot:
17:31 Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista."Tänäänkin on USA:n kristinuskon sotilaspappeja rukoilemassa tappaja sotilailleen voimia lasten, naisten sairaiden jne tappamisiin!!! ...JA SINÄ ET MUKA OLE TIETOINEN!!!
Noitavainojen aikana nimen omaan juuri papit määräsivät syyttömiä ihmisiä noitina poltettaviksi! Siitä toiminnasta on selvät kirjalliset faktat joita et voi kumota perkeleen ministerinä valehdellenkaan!
Kirjoitat vanhurskaudesta ymmärtämättä mitä sillä tarkoitetaan!
En edes vaivaudu sitä noin paatuneelle ihmiselle selostamaan.
Onko sinun raamatun Jumalan ja Jeesuksen Laissa "älä tapa" käsky???
Jos on, niin onko rikos tappaa omia uskovaisia???
Jos tappaminen on mielestäsi rikos niin Jeesuksella on sinulle paljon sanottavaa pedofiili ja murhaaja herraa jumaloivana:
Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
Usko tarkoittaa tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, toiseksi luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, kolmanneksi uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista.
Jeesus tiesi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto
Tieto on filosofian tietoteorian klassisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus. Tämä tiedon määritelmä on peräisin Platonin Theaitetos-dialogista. Niin kutsutun heikon määritelmän mukaan väittämä (propositio) on tietoa, jos se on tosi. Tietoteoria on filosofian osa-alue, joka tutkii tietoa ja sitä, mitä voimme tietää. Tieteenfilosofia on laajempi filosofian osa-alue, joka tutkii tieteellisen tiedon perusteita ja pohjaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
Usko ja järki
Wikipedia
Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.
Joka ei ymmärrä että Jumalan ja Jeesuksen Nimissä toimiva murhaaja järjestö on herra epäjumalan asialla on sieluton rikollisen avustaja. - nb.vh-gf
Yakov kirjoitti:
...ainuttakaan viestiä tästä keskusteluketjusta tähän mennessä.
Joku muu on ilmeisesti valittanut niistä Enirolle, jos niitä on poistettu. Vain sellaiset kirjoitukset pyydän poistamaan, joissa aletaan jotain ihmistä tai ihmisryhmää aiheettomasti solvaamaan Eniron sääntäjen vastaisesti.
Ikävä asia ja pahoittelen sinun puolestasi, kun sinun kirjoituksiasi on poistettu, sillä mielestäni kaikki Eniron sääntöjen mukaiset palautteet pitää saada olla, vaikka olisin itse niiden sisällöstä eri mieltä.lue tuolla on eilisten kirjoituksiesi joukossa on todiste:
"Kirjoittaja on poistanut tämän viestin Yakov Eilen"
Uskovainen valehtelija on herransa kaltainen!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_tieto
Usko ja äly
Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö. nb.vh-gf kirjoitti:
lue tuolla on eilisten kirjoituksiesi joukossa on todiste:
"Kirjoittaja on poistanut tämän viestin Yakov Eilen"
Uskovainen valehtelija on herransa kaltainen!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_tieto
Usko ja äly
Professori Richard Lynnin mukaan älykkäät ihmiset ovat muita harvemmin uskossa. Älykkyys vähentää uskon merkitystä paitsi yksilölle myös kokonaisille yhteiskunnille. Viime vuosisadalla kiihtynyt länsimaisten yhteiskuntien maallistuminen on yhteydessä keskimääräisen älykkyysosamäärän kasvuun. Professorin mukaan uskonnollisuus väheni ja keskimääräinen älykkyys lisääntyi 137 kehittyneessä maassa 1900-luvulla.[22] Kehityspsykologi Satoshi Kanazawan tutkimuksen mukaan ateistit ovat keskimäärin älykkäämpiä kuin muu väestö.Lue linkistä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9313231/45799027
Lue myös sen alla olevan palautteeni.mnbv.kjh kirjoitti:
Tänäänkin on USA:n kristinuskon sotilaspappeja rukoilemassa tappaja sotilailleen voimia lasten, naisten sairaiden jne tappamisiin!!! ...JA SINÄ ET MUKA OLE TIETOINEN!!!
Noitavainojen aikana nimen omaan juuri papit määräsivät syyttömiä ihmisiä noitina poltettaviksi! Siitä toiminnasta on selvät kirjalliset faktat joita et voi kumota perkeleen ministerinä valehdellenkaan!
Kirjoitat vanhurskaudesta ymmärtämättä mitä sillä tarkoitetaan!
En edes vaivaudu sitä noin paatuneelle ihmiselle selostamaan.
Onko sinun raamatun Jumalan ja Jeesuksen Laissa "älä tapa" käsky???
Jos on, niin onko rikos tappaa omia uskovaisia???
Jos tappaminen on mielestäsi rikos niin Jeesuksella on sinulle paljon sanottavaa pedofiili ja murhaaja herraa jumaloivana:
Matt. 7:23 Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko
Usko tarkoittaa tietoon perustumatonta käsitystä jostakin, luuloa, toiseksi luottamusta jonkin olemassaoloon, toteutumiseen, arvoon tai muuhun, kolmanneksi uskonnollista vakaumusta, uskontoa: ihmisen vakaumusta jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta ja tähän turvautumista.
Jeesus tiesi:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieto
Tieto on filosofian tietoteorian klassisen määritelmän mukaan hyvin perusteltu tosi uskomus. Tämä tiedon määritelmä on peräisin Platonin Theaitetos-dialogista. Niin kutsutun heikon määritelmän mukaan väittämä (propositio) on tietoa, jos se on tosi. Tietoteoria on filosofian osa-alue, joka tutkii tietoa ja sitä, mitä voimme tietää. Tieteenfilosofia on laajempi filosofian osa-alue, joka tutkii tieteellisen tiedon perusteita ja pohjaa.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Usko_ja_järki
Usko ja järki
Wikipedia
Usko ja järki ovat kaksi asiaa, joille käsitykset todellisuudesta voivat perustua. James Swindalin mukaan usko on järjen ohella vakaumusten lähtökohta. Järki käsitetään tavallisesti älyllisen, esteettisen, moraalisen tai uskonnollisen tutkimuksen periaatteeksi, joka sisältää jonkinlaisen algoritmisen todistuksen ajatuksen. Usko puolestaan ilmenee vakaumuksena, joka ei ainakaan sillä hetkellä ole todistettavissa järjellä ja on siten eräänlainen luottamuksen ja hyväksymisen asenne.[1] Uskon ja järjen suhde on uskonnonfilosofian keskeisiä ongelmia.[2] Uskon ja järjen suhteesta voidaan erottaa kaksi eriävää näkemystä. Toisen mukaan uskon ja järjen suhde on harmoninen, eli usko ja järki eivät ole ristiriidassa. Toisen näkemyksen mukaan taas usko on järjen vastakohta.
Joka ei ymmärrä että Jumalan ja Jeesuksen Nimissä toimiva murhaaja järjestö on herra epäjumalan asialla on sieluton rikollisen avustaja....ero Kristinuskon ja sen nimissä toimivien julmien umpipakanoiden välillä!
Otanpa esimerkin:
Kirves on hyvä työväline puiden pilkkomiseen, vai kuinka?
Jos joku henkisesti sairas tyyppi käyttää sitä tappoaseena, niin onko se kirveen vika ja pitäisikö sen vuoksi tuhota kaikki kirveet maan päältä? EI SUINKAAN, vaan tuo sairas tyyppi pitää laittaa vastaamaan teoistaan!
Jos julistamme ja toteutamme Kristinuskoa ihmisten keskuudessa Kristinopin sanoman mukaisesti, niin sitä parempaa oppia ei ole edes olemassa ja sen positiiviset vaikutukset ovat mahtavat! Kristinuskon pääsisältö on: "Rakasta J-laa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!" Eikö olekin mahtava ja paras mahdollinen oppi?
Siksi ei pidä syyttää Kristinuskoa siitä, että joku tai jotkut henkisesti sairaat tyypit käyttävät sitä 'keppihevosena' muiden ihmisten alistamiseen, orjuuttamiseen ja jopa tappamiseen.
- Sellaiset ihmiset käyttävät kaikkia muitakin uskontoja niiden sanomaa kieroon vääntämällä ja kaikkea muutakin kättä pidempää (kuten kirveitä jne.) omiin pahoihin tarkoitusperiinsä!
Jos et ymmärrä noita esimerkkejäni, niin valitettavasti en osaa enää tätä yksinkertaisemmin asiaa ilmaista!
Ps. Olen toiminut kolmessa oppilaitoksessa opettajana, joten osaan tavallista paremmin esittää asioita yksinkertaistettuina, kuten huomaat.- hgv..juby8
Yakov kirjoitti:
...ero Kristinuskon ja sen nimissä toimivien julmien umpipakanoiden välillä!
Otanpa esimerkin:
Kirves on hyvä työväline puiden pilkkomiseen, vai kuinka?
Jos joku henkisesti sairas tyyppi käyttää sitä tappoaseena, niin onko se kirveen vika ja pitäisikö sen vuoksi tuhota kaikki kirveet maan päältä? EI SUINKAAN, vaan tuo sairas tyyppi pitää laittaa vastaamaan teoistaan!
Jos julistamme ja toteutamme Kristinuskoa ihmisten keskuudessa Kristinopin sanoman mukaisesti, niin sitä parempaa oppia ei ole edes olemassa ja sen positiiviset vaikutukset ovat mahtavat! Kristinuskon pääsisältö on: "Rakasta J-laa yli kaiken ja rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi!" Eikö olekin mahtava ja paras mahdollinen oppi?
Siksi ei pidä syyttää Kristinuskoa siitä, että joku tai jotkut henkisesti sairaat tyypit käyttävät sitä 'keppihevosena' muiden ihmisten alistamiseen, orjuuttamiseen ja jopa tappamiseen.
- Sellaiset ihmiset käyttävät kaikkia muitakin uskontoja niiden sanomaa kieroon vääntämällä ja kaikkea muutakin kättä pidempää (kuten kirveitä jne.) omiin pahoihin tarkoitusperiinsä!
Jos et ymmärrä noita esimerkkejäni, niin valitettavasti en osaa enää tätä yksinkertaisemmin asiaa ilmaista!
Ps. Olen toiminut kolmessa oppilaitoksessa opettajana, joten osaan tavallista paremmin esittää asioita yksinkertaistettuina, kuten huomaat.Kirjoitit:
"...ero Kristinuskon ja sen nimissä toimivien julmien umpipakanoiden välillä! "
Nuo umpikapanoiksi haukkomasi pakanat ovat lähetystyötä tekevien pappien kouluttamia pakanoita!!! Samanlainen kuin sinä! Afrikassa on vieraillut ja vierailee rahoittamiasi "keppihevosia" liperitkaulassa jumalaa leikkien... ja sinä suljet silmät Jumalan ja Jeesuksen Lain Sanalle!!! Sitä kutsutaan rikollisuudeksi!
Jos ole maksanut sentinkään kirkollisveroa tai/ja laittanut rahaa ulkomaan kirkon työ keräyksiin niin olet omalta osaltasi ollut rahoittamassa, tukemassa jne rikollisuutta jota et halua tunnustaa mutta jonka olemassa olon tiedät ja maailman lehdistö jne tietää mutta monet sulkee silmänsä totuudelta, niinkuin sinäkin! Sinä varmaan uskot senkin että kasteella saa kaikki synnit anteeksi vaikka Jumala tai/ja Jeesus ei ole Omalla Sanallaan niin ilmoittanut ja uskot varmaan senkin että Jumala ja Jeesus on kristinuskon uskovaisten tappaa omia uskovaisia jne jne jne....
Ymmärrät varmaan, että on historiallinen totuus, että uskovaiset ovat tappaneen rikollisen kristinuskon herraa epäjumalanaan palvellen omia uskovaisia ja on siten lainrikkoja rikollinen tukijoineen joihin sinäkin kuulut. JA SAMALLA TODISTAT JUMALAA, JEESUSTA JA PYHÄÄ HENKEÄ syyllisiksi kaikkiin niihin rikoksiin joita kristinusko, luterilaisuuskin on tehnyt.
Jumalan Valtakunnalla on sinulle varmaan sanottavaa! - mn.bvc-gf
Yakov kirjoitti:
Lue linkistä: http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9313231/45799027
Lue myös sen alla olevan palautteeni.kun sinua huomautettiin että poistat omia tekstejäsi niin:
-kielsit sen
ja kun sinulle osoitettiin että valehtelet niin:
-tunnustit että olet poistanut omaa tekstiäsi
ja nyt nalkutat siitä ettet ole valehdellut vaikka näyttöä on sinun omista teksteistäsi.
Olet tyypillinen uskovainen. Uskovaisille tyypillistä on jakomielisyys. Et ole ainoa tuollainen vaan teitä on lukemattomia. Pahimmat väittää henkeen ja vereen että lapsikaste, perisynti, kummi, kastekäsky jne ovat raamatussa ja kumminkaan Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla niitä ei ole raamatussa eikä edes raamatun väärentäjä herrojen sanassa!!!!
MUTTA
Kun esim. "älä tapa" käsky on raamatussa 9 (yhdeksän) kertaa niin jakommiliset ovat tappaneet ja tapattaneet omia uskovaisia, pikku lapsiakin ja sekin totuus on sinulla jakomielisenä vaikea uskoa uskovainen kun olet! Mutta kun kaltaisiasi herra käskee niin olet valmis olemaan hyvä kristitty vaikka Jumalan ja Jeesuksen Lakia herra vaatii rikkomaana!!! Nyt tiedät mikälainen peto on uskovainen joka uskoo herraa (epä)jumalanaan. Pahimpia petoja ovat pedofiili perkeleen pedot. Niitä on sairaspöntöissäkin ja ovat muka parannuksen tehneet. USA:ssa on tuhansia kristinuskon pedofiili pappeja joita rikollinen kristinuskon on suojannut Lain kouralta. Kirkko kerää rahaa esim. lähetystyöhön levittäen lainrikkojan sivistystä mutta USKOVAISET EIVÄT KERÄÄ RAHAA PEDOFIILI PAPPIEN UHREILLE JA HEIDÄN TERVEYDELLISEEN HOITAMISEEN. TOSIN PEDON UHREJA ON HYVIN VAIKEA PARANTAA MUTTA YRITISKIN OLIS KIRKON KUSTANNUKSELLA SUORITETTAVA "EI USKOSSA" OLEVIEN TOIMESTA. Jeesuksen opetuslapsiksi kastettuja kastajia ei ole - siis sellaisia jotka parantaa sairaita ja herättää kuolleita jne joten nk. valekastajat yrittävät pitää rikolliset pedot seurakuntien sisäisinä asioina - vakavilla seurauksilla uhreille!
Jos, siis JOS uskovaiset eivät valehteleisi niin kristinusko ei tarvitsis yli 3500 lahkoa palvelemaan herra epäjumaliaan uskossa että rikollinen onlis joku pelastaja!!! - oikiasti
mn.bvc-gf kirjoitti:
kun sinua huomautettiin että poistat omia tekstejäsi niin:
-kielsit sen
ja kun sinulle osoitettiin että valehtelet niin:
-tunnustit että olet poistanut omaa tekstiäsi
ja nyt nalkutat siitä ettet ole valehdellut vaikka näyttöä on sinun omista teksteistäsi.
Olet tyypillinen uskovainen. Uskovaisille tyypillistä on jakomielisyys. Et ole ainoa tuollainen vaan teitä on lukemattomia. Pahimmat väittää henkeen ja vereen että lapsikaste, perisynti, kummi, kastekäsky jne ovat raamatussa ja kumminkaan Jumalan ja Jeesuksen Omalla Sanalla niitä ei ole raamatussa eikä edes raamatun väärentäjä herrojen sanassa!!!!
MUTTA
Kun esim. "älä tapa" käsky on raamatussa 9 (yhdeksän) kertaa niin jakommiliset ovat tappaneet ja tapattaneet omia uskovaisia, pikku lapsiakin ja sekin totuus on sinulla jakomielisenä vaikea uskoa uskovainen kun olet! Mutta kun kaltaisiasi herra käskee niin olet valmis olemaan hyvä kristitty vaikka Jumalan ja Jeesuksen Lakia herra vaatii rikkomaana!!! Nyt tiedät mikälainen peto on uskovainen joka uskoo herraa (epä)jumalanaan. Pahimpia petoja ovat pedofiili perkeleen pedot. Niitä on sairaspöntöissäkin ja ovat muka parannuksen tehneet. USA:ssa on tuhansia kristinuskon pedofiili pappeja joita rikollinen kristinuskon on suojannut Lain kouralta. Kirkko kerää rahaa esim. lähetystyöhön levittäen lainrikkojan sivistystä mutta USKOVAISET EIVÄT KERÄÄ RAHAA PEDOFIILI PAPPIEN UHREILLE JA HEIDÄN TERVEYDELLISEEN HOITAMISEEN. TOSIN PEDON UHREJA ON HYVIN VAIKEA PARANTAA MUTTA YRITISKIN OLIS KIRKON KUSTANNUKSELLA SUORITETTAVA "EI USKOSSA" OLEVIEN TOIMESTA. Jeesuksen opetuslapsiksi kastettuja kastajia ei ole - siis sellaisia jotka parantaa sairaita ja herättää kuolleita jne joten nk. valekastajat yrittävät pitää rikolliset pedot seurakuntien sisäisinä asioina - vakavilla seurauksilla uhreille!
Jos, siis JOS uskovaiset eivät valehteleisi niin kristinusko ei tarvitsis yli 3500 lahkoa palvelemaan herra epäjumaliaan uskossa että rikollinen onlis joku pelastaja!!!Koitahan hullu vähän rauhoittua.
- thw.-qf,p,
oikiasti kirjoitti:
Koitahan hullu vähän rauhoittua.
raiskaatko vai sytytätkö noitarovion jos jatkan olemalla rehelinen Jumalan ja Jaasuksen Oman Sanan puolustaja?
- harhaoppista karta
Yakov kirjoitti:
...uskovansa Raamatun opetusten vastaisiin väitteisiinsä ja olen pyrkinyt opastamaan hänet valkeuteen Yeshuassa!
Ei sitä voi auttaa. Varoita sitä ja karta sen jälkeen!
- niin opit
thw.-qf,p, kirjoitti:
raiskaatko vai sytytätkö noitarovion jos jatkan olemalla rehelinen Jumalan ja Jaasuksen Oman Sanan puolustaja?
Rukoilen vain elämääsi vaikeuksia!
- bhuh-,gv
niin opit kirjoitti:
Rukoilen vain elämääsi vaikeuksia!
sinulla on rikollisen kristinuskon opit
Olen poistanut vain muutaman oman kirjoitukseni siitä syystä, että niissä on ollut liikaa kirjoitus- tai asiavirheitä. Olen sitten sen jälkeen korjannut ne poistamani viestin alle.
Kenenkään muun kirjoittajan viestin poistamista en tässä keskusteluketjussa ole pyytänyt.- m-nb.vc
kuten tavallisesti
m-nb.vc kirjoitti:
kuten tavallisesti
...sulle perille, niin en voi sille mitään! Mulla on sininen 'Yakov'-nikki siksi, että olen kirjautunut Suomi24.fi:n jäseneksi, laatinut Galleria-sivun ja siksi voin poistaa hakutessani kaikki OMAT viestini, jotka olen kirjoittanut sinisellä nikillä. Niin sinäkin voisit tehdä, jos kirjaudut ensin Suomi24.fi:n jäseneksi ja kirjoitat sitten saamallasi 'sinisellä nikillä'.
Sitä suosittelen kaikille, koska silloin kukin tietää kenen kanssa keskustelee!- vcfd.,mji
Yakov kirjoitti:
...sulle perille, niin en voi sille mitään! Mulla on sininen 'Yakov'-nikki siksi, että olen kirjautunut Suomi24.fi:n jäseneksi, laatinut Galleria-sivun ja siksi voin poistaa hakutessani kaikki OMAT viestini, jotka olen kirjoittanut sinisellä nikillä. Niin sinäkin voisit tehdä, jos kirjaudut ensin Suomi24.fi:n jäseneksi ja kirjoitat sitten saamallasi 'sinisellä nikillä'.
Sitä suosittelen kaikille, koska silloin kukin tietää kenen kanssa keskustelee!sivistyneet keskustelee aisasta eikä siitä kuka kukin on täällä!
Ja kuka on sanonut etten ole suomi24 jäsen???
sinulla on todellakin tosi uskovaisen turmeltuneisuus ajattelu tavoissasi. sinulle omia uskovaisia murhaavien opit ja valeet ovat Jumalan ja Jeeseksen Lakia tärkeämpiä. SE ON USKO SE, uskoa josta puuttuu Jumalallisuuden tietous mutta saatanallisuuden puolustamisen osaa! Ja sillä osaamisella pilkaat Jumalaa ja Jeesusta sanomatta sitä teet Heistä syyllisiä rikollisen kristinuskon rikoksiin!!! Jumalan Valtakunta tietää tekomme! - hgfr.n fc
Yakov kirjoitti:
Sitä suosittelen kaikille, koska silloin kukin tietää kenen kanssa keskustelee!jos sinulle on selvää faktaa esim. älä tapa käskyn Jumalallisuuden merkitys niin olet jo HEIDÄT kieltänyt tukemalla Heidän antaman Lain lainrikkojaa SELVÄLLÄ FAKTALLA ilmaistuna!!!
- Poista kirjoitukset
Ehdotan, että poistat (aloituskirjoituksen silloin kaikki häviää) kaiken ja aloitat uudestaan, että tuon sairaan mikä se nyt on "ggkk tYt-Matti-mn-.bg-jghf.oj" jne. kirjopitukset häviävät pois täältä, ja saamme hetket taas levähtää!
- nb-v-gf
kaikki se mitä Jumala ja Jeesus ei ole Omalla Sanallaan käskeneet ei ole Heidän sanaa!
Esimerkiksi kaikki lapsikasteet ovat rikollisuutta, lapsillakin on lailla suojattu uskonvapaus... Jos aloitan avauksen uudestaan, niin mikä estää samaa tyyppiä alkaa kirjoitella heti sen alle häirikkökirjoituksiaan?
Parasta on, ettemme vastaa hänelle mitään. Lopulta hän huomaa yrityksensä turhaksi ja lopettaa häiriköintinsä.
Rukoillaan vielä yhdessä hänen puolestaan sanoen:
"Rakas taivaan Isä, Pyhä J-lamme, rukoilemme Sinua rakkaan Poikasi Yeshuan Nimessä: Auta tuota häirikköä, armahda häntä ja vapauta hänet niistä hengistä ja siitä pakkomielteestä, joka pakottaa hänet häiriköimään foorumilla. Anna hänen kaikki syntinsä anteeksi ja vedä hänet rakkauden köysin rakkaan Poikasi Yeshuan luo puhdistukseen ja pelastukseen, että hänen sielunsa saisi ikuisen elämän! Kiitos, että kuulit rukouksemme! HalleluYah! Aamen!"- Poista vaan aloitus
Yakov kirjoitti:
Jos aloitan avauksen uudestaan, niin mikä estää samaa tyyppiä alkaa kirjoitella heti sen alle häirikkökirjoituksiaan?
Parasta on, ettemme vastaa hänelle mitään. Lopulta hän huomaa yrityksensä turhaksi ja lopettaa häiriköintinsä.
Rukoillaan vielä yhdessä hänen puolestaan sanoen:
"Rakas taivaan Isä, Pyhä J-lamme, rukoilemme Sinua rakkaan Poikasi Yeshuan Nimessä: Auta tuota häirikköä, armahda häntä ja vapauta hänet niistä hengistä ja siitä pakkomielteestä, joka pakottaa hänet häiriköimään foorumilla. Anna hänen kaikki syntinsä anteeksi ja vedä hänet rakkauden köysin rakkaan Poikasi Yeshuan luo puhdistukseen ja pelastukseen, että hänen sielunsa saisi ikuisen elämän! Kiitos, että kuulit rukouksemme! HalleluYah! Aamen!"Poista vaan aloitus ja aloita uudestaan ja tee niin aina yhä uudestaan, jos hän yhä noita saatanallisia säkeitään kirjoittelee, niin hän joutuu potkimaan tutkainta vastaan ja joutuu häirikkönä lähtemään täältä pois!
En tule enää vastaamaan yhteenkään asiattomaan palautteeseen!
Tämä siitä syystä, että joku tai jotkut ovat ihan tarkoituksella kirjoittaneet aiheeseen kuulumattomia häirikköviestejä johdattaakseen keskustelun pois avauksen TÄRKEÄSTÄ aiheesta!- eräs salapoliisi
Varmaankin sylivauvakasteen hurmahenget ovat häiriköineet tätä avausta oikein porukalla, kuten muitakin apostolisia opetuksia vesikasteesta.
- korjaan erheesi
eräs salapoliisi kirjoitti:
Varmaankin sylivauvakasteen hurmahenget ovat häiriköineet tätä avausta oikein porukalla, kuten muitakin apostolisia opetuksia vesikasteesta.
Kyllä se häiriköijä on ollut teidä isojen körmyjen veteen plumpsauttelijoiden puolelta tämä surullisenkuuluisa noitaroviotrolli-Matti.
- n bvt7ij
korjaan erheesi kirjoitti:
Kyllä se häiriköijä on ollut teidä isojen körmyjen veteen plumpsauttelijoiden puolelta tämä surullisenkuuluisa noitaroviotrolli-Matti.
olet varmaan ennekin antanut väärää todistusta! En ole Matti mutta sinä olet antanut väärää todistusta ja se on rikos!
- Oletpas Matti
n bvt7ij kirjoitti:
olet varmaan ennekin antanut väärää todistusta! En ole Matti mutta sinä olet antanut väärää todistusta ja se on rikos!
Todista, ettet ole Matti. Siihen asti sanon sinua Matiksi, Matti!
- Ne Matti myöntää
n bvt7ij kirjoitti:
Myönnät siis ainakin olevasi uudestikastaja ja myös trolli.
- b hvg.hbu
Oletpas Matti kirjoitti:
Todista, ettet ole Matti. Siihen asti sanon sinua Matiksi, Matti!
tulet tietämään sen Jumalan Valtakunnan tuomiolla. He muistuttavat sinua väärän todistuksen antamisesta. Muista silloin minua...
Jokainen järkevä tietää että Matti, jota imeisesti tarkoitat, tietää ja tuntee asioita enemmän ja tarkemmin kuin minä tai kristinuskon rikolliset!
He, jotka ei tajua eivät tajua väärän todistuksen antamisen merkisty sillä ovat itsekkin sellaisen uhreja! - hgvf.khg7
Ne Matti myöntää kirjoitti:
Myönnät siis ainakin olevasi uudestikastaja ja myös trolli.
en ole uudesti kastaja!
annat väärää todistusta!
Jeesus ei ole kästekäskyä antanut ja Jumala ja Jeesus ei ole ilmoittaneet Omalla Sanallaan että ihminen pitää kastaa! Jumala ja Jeesus ei ole myöskään ilmoittaneet, että kasteella saa kaikki synnit anteeksi, tai että kaste pelastaa!
Raamatun nk. lähetyskäsky sanakin väärennettiin vasta 1992 vuoden raamatun väärennlkseen ja kaikissa raamatuissa jossa Jeesuksen vuorisaarnassa kirjoitetaan kasteesta on vale!
Tässä sinullekkin vanhan käsikirjoituksen Jeesuksen omille opetuslapsilleen antaman lähetyskäskybn tieto :
loppuun asti." - Ellet ole Matti
b hvg.hbu kirjoitti:
tulet tietämään sen Jumalan Valtakunnan tuomiolla. He muistuttavat sinua väärän todistuksen antamisesta. Muista silloin minua...
Jokainen järkevä tietää että Matti, jota imeisesti tarkoitat, tietää ja tuntee asioita enemmän ja tarkemmin kuin minä tai kristinuskon rikolliset!
He, jotka ei tajua eivät tajua väärän todistuksen antamisen merkisty sillä ovat itsekkin sellaisen uhreja!Kerro oikea nimesi. Muuten SINÄ olet osasyyllinen siihen, että joudun tuomiolla vastaamaan väärästä todistuksesta. En sanoisi sinua Matiksi, jos todistaisit, ettet ole Matti.
Jos haluat minun joutuvan tuomiolle, etkä tee asialle mitään, vaikka voisit, niin sinä olet paljon pahempi ja rikollisempi kuin kristinuskon edustajat, joita syytät ajallisista pahoista! - Matille terveisiä
hgvf.khg7 kirjoitti:
en ole uudesti kastaja!
annat väärää todistusta!
Jeesus ei ole kästekäskyä antanut ja Jumala ja Jeesus ei ole ilmoittaneet Omalla Sanallaan että ihminen pitää kastaa! Jumala ja Jeesus ei ole myöskään ilmoittaneet, että kasteella saa kaikki synnit anteeksi, tai että kaste pelastaa!
Raamatun nk. lähetyskäsky sanakin väärennettiin vasta 1992 vuoden raamatun väärennlkseen ja kaikissa raamatuissa jossa Jeesuksen vuorisaarnassa kirjoitetaan kasteesta on vale!
Tässä sinullekkin vanhan käsikirjoituksen Jeesuksen omille opetuslapsilleen antaman lähetyskäskybn tieto :
loppuun asti."Niitten lauluja sinä laulat Matti. Vauvojen kastetta olet voimakkaammin kuin kukaan täällä kieltämässä. Se on paha rikos!
Minun kauhein rikokseni on nimitellä sinua Matiksi. Vaikka sehän on vanha hyvä suomalainen nimi, eikä sinua pahenna ellet sinä nimeä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315007- 343456
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833204- 112297
- 281897
- 121828
- 1611793
- 1051310
- 1371127
- 141119