Ateismista uuteen alkuun.

antiateisti

Traumaattinen lapsuus veti Topin päihdekierteeseen. Monen pettymyksen jälkeen tämä ateisti huusi pohjalta avukseen ylösnoussutta Kristusta.

Kosketuksessa tavataan ihmisiä kuten sinä ja minä: naapurin poika. Bisnesmies. Kotiäiti. Kampaaja. Huumediileri. Muusikko. Malli. Syöpäpotilas. Mainosmies, jolla oli kaikki hyvin.

Me yritimme itse, mutta epäonnistuimme. Nyt me olemme löytäneet toivon, rauhan ja elämän täyteyden.

http://www.tv7.fi/programs/programdescription.html;jsessionid=396757E6E3CF331EDF4CA6B6FF6DCC76?id=12410

26

304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihtuilija

"Traumaattinen lapsuus veti Topin päihdekierteeseen. Monen pettymyksen jälkeen tämä ateisti huusi pohjalta avukseen ylösnoussutta Kristusta."

Eli Topi ei ollut ateisti huutaessaan kristusta, joka nousi pohjalta avukseen....

• Break_

Ns. "uskoontulossa" olisi edes hitunen uskottavuutta, jos joskus joku tulisi uskoon ilman että itse sitä pyytää.

• olemme ihmisiä
        Break_ kirjoitti:

Ns. "uskoontulossa" olisi edes hitunen uskottavuutta, jos joskus joku tulisi uskoon ilman että itse sitä pyytää.

robotti: hänellä on tahto, tunteet, järki. Esine ei tee mitään, jos sitä ei liikutella.

Vai onko ateisiti robotti? Et halua myöntää, että ateisit voi luopua ateismistaan!

• :)}]
        Break_ kirjoitti:

Tässäpä "ateistinen oivallus"!

Ensinnäkin ateistin mielestä ihmisen pitää käyttää omia aivojaan ja kristitythän ei sitä heidän mielestään tee. No sitten atte vaatii, että uskoontulo pitäisi tapahtua ilman omia aivoja simsalabim, aivottomana ja tahdottomana kääpiönä. Edelleen atte vaatii, ettei lapsia pakkosyötetä uskonnoilla. Nyt sitten atte vetää maton kaikkien "virkaveljiensä" alta vaatimalla uskoontulon tapahtuvan ilman omia aivoja!!

Uskontulo on oman tahdon ratkaisu, ei sitä kukaan pakkosyötä!

• Break_
        :)}] kirjoitti:

Tässäpä "ateistinen oivallus"!

Ensinnäkin ateistin mielestä ihmisen pitää käyttää omia aivojaan ja kristitythän ei sitä heidän mielestään tee. No sitten atte vaatii, että uskoontulo pitäisi tapahtua ilman omia aivoja simsalabim, aivottomana ja tahdottomana kääpiönä. Edelleen atte vaatii, ettei lapsia pakkosyötetä uskonnoilla. Nyt sitten atte vetää maton kaikkien "virkaveljiensä" alta vaatimalla uskoontulon tapahtuvan ilman omia aivoja!!

Uskontulo on oman tahdon ratkaisu, ei sitä kukaan pakkosyötä!

Eikös siinä silloin ole sellainen mahdollisuus, että usko on pelkästään ihmisten keksimä juttu. Mitään jumalia ei tarvita jos ihminen itse luo oman jumalansa. Jospa se uskoon tulo onkin vain pelkästää oman tahdon ratkaisu eikä mitään muuta. Miksi siis uskoa?

• Break_
        olemme ihmisiä kirjoitti:

robotti: hänellä on tahto, tunteet, järki. Esine ei tee mitään, jos sitä ei liikutella.

Vai onko ateisiti robotti? Et halua myöntää, että ateisit voi luopua ateismistaan!

Ihmisä me kaikki olemme. Kuka tahansa voi hurahtaa mihin tahansa sopivissa olosuhteissa. Ateisti voi luopua ateismistaa ja uskova voi luopua uskostaa. Kumpaakin tapahtuu. Pointtini oli se, että kyse on aina ihmisestä ja ihmisen ajatuksista. Jumalan suraa vaikutusta ei vielä ole näkynyt, joten ei liene ihmeellistä, että joku saatta jopa epäillä koko jumala-konseptin olemassaoloa.

Break_ kirjoitti:

Eikös siinä silloin ole sellainen mahdollisuus, että usko on pelkästään ihmisten keksimä juttu. Mitään jumalia ei tarvita jos ihminen itse luo oman jumalansa. Jospa se uskoon tulo onkin vain pelkästää oman tahdon ratkaisu eikä mitään muuta. Miksi siis uskoa?

Vaan näin: Jeesus kysyy, tahdotko seurata Häntä ja tähän kysymyksen ihminen vastaa omalla tahdollaan.

• :)}] kirjoitti:

Vaan näin: Jeesus kysyy, tahdotko seurata Häntä ja tähän kysymyksen ihminen vastaa omalla tahdollaan.

"Jeesus kysyy, tahdotko seurata Häntä "Ja hänkö on sinulle hekilökohtaisesti tuon kysymyksen esittänyt?

• Break_

Mistä se Jeesus ilmestyy jos siihen ei ensin usko tai ei ole edes kuullut? ..niin ja miksi juuri Jeesus? Maailmassa on tuhansia muitakin uskontoja joiden kannattajat ovat aivan yhtä tosissaan ja varmoja asiastaan kuin kristinuskoon hurahtaneet. Kenelläkään ei vain ole sitä objektiivista näyttöä.

• on hyvä turvatutti, jota imeskellä kun elämä menee huonosti. Mutta jos se tuon jannun päihdekierteestä nosti, niin mikäs siinä, toivottavasti jaloilleen päästyään alkaa miettiä, että kukahan ja mikähän siinä tilanteessa oikeasti autto.

• Tuo on kyllä ennenkin nähty että ihmiset korvaavat yhden pakkomielteen toisella. No, tuo ei ole sillain hirveen vaarallista sillä periaatteessa hihhulointi on vähemmän vaarallista ympäristölle kuin huumeet tai viina, mutta en näe niistä mitään hyvänä vaihtoehtona. Jeesus, viina tai huumeet, kaikki yliannoksina ovat vaaraksi ympäröivälle yhteisölle. Rippikoulu on porttiusko Jeesukseen ja siitä siirrytään sitten käyttämään kovempia jumalia...

Ja onhan se nähty, että ihmiset korvaavat yhden pakkomielteen toisella eli ateismilla.

Ateismi, viina tai huumeet, en näe niistä mitään hyvänä vaihtoehtona.

• pekka-

Ja onhan se nähty, että ihmiset korvaavat yhden pakkomielteen toisella eli ateismilla.

Yleensä se tarina on niin, että päihderiippuvan ainoa tie ulos koukusta on ottaa jumala-koukku sen tilalle. siitäkin livetään aina silloin tällöin.

Jotkut sitten pääsevät siitä uskonnon koukusta eroon, uskonnottoman elämän puolelle.

• sErpiEntE

Pikku vinkki, jos ei ymmärrä mistä puhuu on parempi olla hiljaa.
        Olisi hauska kuulla miten voi olla riippuvainen siitä ettei usko johonkin perättömään.

sErpiEntE kirjoitti:

Pikku vinkki, jos ei ymmärrä mistä puhuu on parempi olla hiljaa.
        Olisi hauska kuulla miten voi olla riippuvainen siitä ettei usko johonkin perättömään.

>Pikku vinkki, jos ei ymmärrä mistä puhuu on parempi olla hiljaa. <

Joten vaikene. :)

• sos sos poika

Olet ilmeisesti noin kolmikymppinen möllykkä. Yrität intoilla nuoruutesi innolla ja ylpeydellä. Olen elänyt tällä telluksella ainakin puolet enemmän vusoissa kuin sinä. Jumala on auttanut ja ollut paras turvani elämässä. En ole tarvinnut huumeita, en alkoholia ja kuljen ihan terveen ihmisen kirjoissa.
        Älä poika mahtaile: Sinäkin joudut vielä Korkeimman eteen ja silloin on vitsit vähissä!"

• fuigiholihohhyo
        sos sos poika kirjoitti:

Olet ilmeisesti noin kolmikymppinen möllykkä. Yrität intoilla nuoruutesi innolla ja ylpeydellä. Olen elänyt tällä telluksella ainakin puolet enemmän vusoissa kuin sinä. Jumala on auttanut ja ollut paras turvani elämässä. En ole tarvinnut huumeita, en alkoholia ja kuljen ihan terveen ihmisen kirjoissa.
        Älä poika mahtaile: Sinäkin joudut vielä Korkeimman eteen ja silloin on vitsit vähissä!"

Miksi olet niin katkera ja vihainen?

• sos sos poika kirjoitti:

"Älä poika mahtaile:"
        Eläppä ystävä ihan omien oppies mukaan, vai tosissasko oikeen ettei ainuttakaan superpäihteiden (ex) kuluttajaa löydy käännynnäisten joukosta.
        Ystävällisin terveisin möllykkä 43 v

• Ööö, hetkonen

Ateisti ei usko mihinkään jumalaan (olkoot Jahve tai Zeus tai Thor jne.) ja Topi, joka oli "ateisti", huusi Kristusta avuksi.

Wait, what?

• Rompix

Toivottavasti tuo uusi päihde tulee edes halvemmaksi, kuin se edellinen. Toisaalta narkkareissa on se hyvä puoli, etteivät he tarjoa omaa päihdettään muille vaan käyttävät itse kaiken. Toista ovat sitten nämä TV-evankelistat joille päihteet ovat bisnestä.

• "Ateismista uuteen alkuun."
      "Traumaattinen lapsuus veti Topin päihdekierteeseen."

Kuten huomataan, ei päihdekierteen taustalla ollut ateismi vaan traumaattinen lapsuus.

"Monen pettymyksen jälkeen tämä ateisti huusi pohjalta avukseen ylösnoussutta Kristusta."

Kuten huomataan, ei Topi ollut ateisti vaan uskoi jo Jumalan olemassaoloon. TV7:n toimittajille voisi joku kertoa, että kaikki, jotka eivät ole uudesti syntyneet uskossa, eivät ole ateisteja.

• Moniongelmainen henkilö vaihtoi päihteet psyykkiseen harhaan.

Toivottavasti muutos oli hänelle parempaan suuntaan. Jos niin on, olen iloinen että hänelle kävi hyvin.

Mutta miten tuon pitäisi vaikuttaa minun elämääni ja valintoihini?

Olen vakaa, tasapainoinen, voisi sanoa onnellinen ihminen. Ei minulla ole todellakaan mitään halua tai tarvetta ruveta uskomaan joihinkin kertomuksiin vain siksi, että joku hyvin ongelmainen lajitoverini on tehnyt niin helpottaakseen tuskaisaa elämäänsä.

Ps. En tunne tapausta, mutta on myös hyvin mahdollista, että "Topi" ei pääse eroon huumeistaan uskonkaan avulla. Silloin yhteiskunnan paheksumisen lisäksi myös hänen jumalansa tulee mukaan tuomitsemaan lankeamisia. Voi myös olla, että hän vain etsii uskovaisista sosiaalista verkostoa ja hyväksyntää, jota saa helposti suoltamalla oikeanlaista jargonia.

Kukapa tietää.

• A the ist

melko outoa, että joku haluaa leveillä sillä, että päänsä sekaisin juoneet narkit alkavat nähdä jeesuksia siellä täällä. Mitä ihmeellistä tuossa nyt on? Topi veti soppaa ja sekosi. Ei tuo mitenkään omituista ole.

• voi ateistiparkaa

Voi miten onnellinen saa olla kun on löytänyt rauhan ja elämän Jumalan suunnitelmissa. illoinkin kun on vastoinkäymistä ja koettelemuksia, tietää että ne ovat vain välietappi matkalla iankaikkisuuteen. ja todelliseen

• voi ateistiparkaa kirjoitti:

Voi miten onnellinen saa olla kun on löytänyt rauhan ja elämän Jumalan suunnitelmissa. illoinkin kun on vastoinkäymistä ja koettelemuksia, tietää että ne ovat vain välietappi matkalla iankaikkisuuteen. ja todelliseen

"Voi miten onnellinen saa olla kun on löytänyt rauhan ja elämän Jumalan suunnitelmissa."

Voi miten onnellinen saa olla, kun voi tehdä itse suunnitelmansa eikä olla jonkun mielikuvitusolennon pelinappula.

"illoinkin kun on vastoinkäymistä ja koettelemuksia, tietää että ne ovat vain välietappi matkalla iankaikkisuuteen."

Et sinä mitään tiedä, luulet vaan.

• KP

Lääkkeet!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      50
      3901
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      58
      3571
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      189
      2906
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      105
      2748
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      43
      2563
    6. Joka päivä olen lukenut

Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil
      Ikävä
      21
      2550
    7. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2518
    8. Olet varmaan nalle nyt ilonen ku

Se A antaa niin paljo ku haluat..
      Ikävä
      40
      2421
    9. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2076
    10. Ootko muuten täällä edellee?

A nainen? En luota suhun ja mokasit testin.
      Ikävä
      28
      2011
    Aihe