Liittyykö Lestadiolaisuus mitenkään

uppopumppu

Raamattuun?

Jos liittyy, mitä asioita voi Raamatusta ottaa keskustelun alle tällä palstalle? Onko Raamatun esittämät asiat tarkasti rajattu?

Jos ei liity, niin ymmärrän sen ,että Raamatusta ei saa ottaa vapaasti keskustelunaiheita, joista kysyä miten lestadiolainen tuon Raamatunkohdan ymmärtää tai miten lestadiolausuus tuon Raamatun kohdan opettaa ymmärtämään.

;)

15

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fakta

Uppopumppu, mihinkäs näkyvään seurakuntaan itse kuulut?

• uppopumppu

Mihhinkäs näkyvään seurakuntaan itse kuulut? Murteesta päätelle lähelle Teuvaa?

• Hynde
        uppopumppu kirjoitti:

Pitäis vastata raaamatun mukaan

15. Mutta pyhittäkäät Herra Jumala teidän sydämissänne. Olkaat myös aina valmiit vastaamaan jokaista, joka teidän toivonne perustusta tutkistelee, joka teissä on, hiljaisuudella ja pelvolla,

Pitäis tunnustaa ihmisten edessä jos vartavasten kysytään.

• fakta
        uppopumppu kirjoitti:

Jumalan valtakuntaan kuulun. Uppopumppu, viittaisi taas johonkin uudestikastaja liikkeeseen. Murretta tulee sen mukaan, mikä on mieli, mutta se ei asiaan vaikuta.

Joo, usko on monelle henkilökohtainen asia väärällä tavalla. On omia Jumala käsityksiä ja usein sanotaan, mulla on suora yhteys en tarvitse seurakuntaa tms. potaskaa...

Turhaapa Jumalan valtakuntaa on käsketty saarnata, jos on itse uskovia, ja tulevat omillaan toimeen: Luuk.24:47. ja Hänen nimessään saarnattaman kääntymystä ja syntien anteeksiantamista kaikille kansoille alkaen Jerusalemista
        48. Te olette tämän todistajat.

• uskis
        fakta kirjoitti:

Jumalan valtakuntaan kuulun. Uppopumppu, viittaisi taas johonkin uudestikastaja liikkeeseen. Murretta tulee sen mukaan, mikä on mieli, mutta se ei asiaan vaikuta.

Joo, usko on monelle henkilökohtainen asia väärällä tavalla. On omia Jumala käsityksiä ja usein sanotaan, mulla on suora yhteys en tarvitse seurakuntaa tms. potaskaa...

Turhaapa Jumalan valtakuntaa on käsketty saarnata, jos on itse uskovia, ja tulevat omillaan toimeen: Luuk.24:47. ja Hänen nimessään saarnattaman kääntymystä ja syntien anteeksiantamista kaikille kansoille alkaen Jerusalemista
        48. Te olette tämän todistajat.

Jumalan valtakunnan saarnaamista?

• Hynde
        uskis kirjoitti:

Jumalan valtakunnan saarnaamista?

Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

• uskis
        Hynde kirjoitti:

Mutta ne kaikki ovat Jumalasta, joka meitä on itse kanssansa sovittanut Jesuksen Kristuksen kautta, ja antoi meille viran sovinnosta saarnata.
        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt.
        Niin olemme me Kristuksen puolesta käskyläiset; sillä Jumala neuvoo meidän kauttamme. Niin me rukoilemme siis Kristuksen puolesta, että te Jumalan kanssa sovitte.

Miten Jumalan valtakunnan saarnaaminen tapahtuu käytännössä lestaadiolaisten suorittamana?

• Kristitty

Jeesuksen käskyn jälkeen saarnamalla parannusta ja syntien anteeksi antamusta. Se on alotette Jerusalemista ja nyt on tultu maan ääriin. On noudatettu myös Jeesuksen antamaa tapaa, lähetysmiehet ovat kulkeneet kaksin ja kaksin.

• uskis

että lestadiolaiset kulkisivat ovelta ovelle saarnaten, samoin kun Jehovan todistajat.

Onko se totta?

• n-n
        uskis kirjoitti:

että lestadiolaiset kulkisivat ovelta ovelle saarnaten, samoin kun Jehovan todistajat.

Onko se totta?

ovelta ovelle. Seuratilaisuuksista ilmoitellaan lehdissä ja seuroihin ovat kaikki tervetulleita.

• reiska
        uskis kirjoitti:

Onko se totta?

Ei me mittää kierretä.

• Kristitty
        uskis kirjoitti:

Onko se totta?

En kirjoittanut, että lähetysmiehet kulkevat ovelta ovelle, mutta kaksi lähetysmiestä lähetetään aina sellaisille paikkakunnille ja maihin, joihon on pyydetty. Jeesus kieltää ovelta ovelle kulkemisen alla olevassa tekstissä.

P. Luukkaan Evankeliumi 10
        1. Niin asetti Herra toiset seitsemänkymmentä, ja lähetti heitä kaksin ja kaksin edellänsä joka kaupunkiin ja paikkaan, kuhunka hän itse oli tuleva.
        2. Niin hän sanoi heille: eloa tosin on paljo, vaan työväkeä on vähä: rukoilkaat siis elon Herraa, työväkeä lähettämään eloonsa.
        3. Menkäät: katso, minä lähetän teidät niinkuin karitsat sutten keskelle.
        4. Älkäät ottako säkkiä, eikä kukkaroa, eikä kenkiä, ja älkäät ketään tervehtikö tiellä.
        5. Mutta kuhunka huoneesen te menette sisälle, niin sanokaat ensisti: rauha olkoon tälle huoneelle!
        6. Ja jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne jää hänen päällensä; mutta jos ei, niin se palajaa teille.
        7. Mutta siinä huoneessa viipykäät, syökäät ja juokaat sitä, mitä heillä on; sillä työmies on palkkansa ansiollinen. Älkäät huoneesta huoneeseen käykö.
        8. Mutta kuhunka kaupunkiin te tulette sisälle, ja he teitä ottavat vastaan, niin syökäät mitä teidän eteenne pannaan,

Paavali kirjoittaa myös samasta asiasta:

P. Paavalin 2. Epistola Timoteukselle 3
        1. Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät;
        2. Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat,
        3. Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet,
        4. Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat,
        5. Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia.
        6. Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneeseen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät,
        7. Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset.
        8. Mutta niinkuin Jannes ja Jambres olivat Mosesta vastaan, niin nämätkin ovat totuutta vastaan: ne ovat ihmiset taidosta turmellut ja kelvottomat uskoon.

• Anonyymi

Eivät saarnaa vaan käyvät ovelta ovelle kusettamassa mummojen ja pappojen rahat ahneuden armoonsa.

• Anonyymi

Vesilintu tuli toisten perinnönjakoon. Näin laskee, lessu 2+4,7=8,3 hyvää hänelle. Kusettaja. Poika kävi puita kaatamassa, ei korvausta. Kaatoi ilman lupaa toisten puita. Luimisteli 1ha lisäys 1ha. Ei riittänyt vaan maanjaossa vei lisää. 8.3-4,7=2,6ha jonka varasti. 2,6 ha maata. Ilman korvausta. Häpeä sikamainen temppu .Jopa lestadiolaiset Hämeenlinna rahayhdistyksen jäsen. Varas.Lintu onSorsa

• Anonyymi

Olet edelleen velkaa ,mieti paljonko. Varmaan lähes 40 000 euroa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elokapinan mielenosoitussarja alkaa

Varma kesän merkki on, kun planeetastamme huolestuneet ihmiset alkavat pitää tilaisuuksia muistuttaakseen ihmisiä siitä,
      Maailman menoa
      398
      1572
    2. Vaskikello osaa asiakaspalvelun

Uskaltaako vaskikellolla asioida enää vai tuleeko turpaan, jos sinne menee? Täytyypä jatkossa hoitaa kaikki asiointi abc
      Pyhäjärvi
      47
      1446
    3. Olit niin lähellä

Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa
      Ikävä
      25
      1248
    4. Eipäs sitten ryypätä kesälomalla

Työnantaja voi antaa potkut, vaikka olisi ryypännyt 2-4 viikkoa sitten. Vaikka olenkin raivoraitis, niin en kannata tuo
      Maailman menoa
      108
      1190
    5. Marinin hallitus onnistui työllisyystoimissa

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/marinin-hallitus-saavutti-tavoitteensa-merkittava-onnistuminen-tyollisyydessa-tuore-m
      Maailman menoa
      221
      855
    6. Pysyä yhdessä vai ei

En tiedä, ollaan asuttu samassa asunnossa kohta joku 5 vuotta. Olisi sanomista vähän kaikesta mutta eniten itseä ottaa p
      Parisuhde
      55
      835
    7. Oletko mielikuvasi kaivatusta muuttunut

Lähiaikoina? Jos, mihin suuntaan? Miten ja miksi?
      Ikävä
      48
      724
    8. Tänään oli

Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘
      Ikävä
      30
      722
    9. Kun me näemme taas

Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen
      Ikävä
      2
      621
    10. En halua sua enää

joten ihan turhaan tulet "esiintymään" mun näkö- ja kuulopiiriin. Ärsyttää vain kun omat tekemiset häiriintyy, kun en ha
      Ikävä
      37
      598
    Aihe