KUKA ON ISRAELIN JUMALA?

adamin.poika

Näinä kolminaisuuden uskon aikana on syytä pysähtyä kirjoitusten eteen ja miettiä onko tuo kolminaisuusoppi sittenkään se ainoa ja oikea oppi jumaluudesta, niin kuin Uusnicealaiskatolinen oppi julisti vuonna 998 virallisesti olevan, ja että muihin jumaliin tai jumaluksiin uskovat ja niitä julistavat joutuvat suoraan helvetin tuleen.
Heprealaiskirjeen ensinmäisen luvun mukaan Poika on Jumala, mutta sitten samassa luvussa ISÄ itse ilmoittaa, että HÄN on Pojan Jumala. Kumpi siis on todellinen tosi ja ainut Jumala, Poikako, vaikko HÄN joka on Pojan yläpuolella ja samalla Pojan Jumala.
Poika itse vastaa siihen *Johanneksen evankeliumin 17.luvussa sanoin että ISÄ itse on Ainut Totinen Jumala. Myös apostolit asettuivat kiistattomasti Pojan lausuman taakse ja julistivat: On vain Yksi Jumala ja kaikkien ISÄ ja yksi Herra, Jeesus Kristus. Poika on Hän jonka Israel tunsi nimellä YeHaWaH Abrahamin, Isakin ja Jaakobin jUMALA JA iSRAELIN PYHÄ: 2.Moos, 3 ja 4 Luku. Tuohon aikaan ei ISÄSTÄ, Ainoasta Totisesta Jumalasta tiedetty mitään Israelilaisten keskuudessa. ISÄ oli täysin tuntematon heille, sillä Poika oli Hän joka oli Paratiisissa Aatamin ja Evan luona ja Poika puhui Kainille, ja Poika puhui Noalle ja Poika näyttäytyi Aabrahamille, ja Poika puhui Moosekselle. Vasta kun Poika tuli ihmiseksi, tuli Hän ilmoittamaan ISÄN, sillä vasta tuon jälkeen Israel sai kuulla, että oli olemassa Poikaakin suurempi, eli oli Jumala joka oli yli YeHaWaH:in. Myös Poika teki itsensä tunnetuksi sinä joka Hän on ISÄN luona ja Hänen edessään, ja niin Poika ilmaisi olevansa Israelin Isä ja Israel oli Hänen esikoispoikansa kirjoitusten mukaan.
Ei siis olekkaan kolminaisuutta, vaan on vain yksi Jumala ja kaikkien ISÄ, myös Pojan.
Näim om kirjoitettu Amen.

19

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä voisit rukoillla, että Jumala antaisi sinulle oivalluksen ymmärtää tämän asian. jos vilpittömällä mielellä rukoilet, ei Herra halua sinulta ymmärrystä pimittää. Raamatussa Jeesus lupaa:

      Anokaa, niin teille annetaan; etsikää niin te löydätte; kolkuttakaa niin teille avataan. Sillä jokainen anova saa, ja etsivä löytää, ja kolkuttavalle avataan. vai kuka teistä on se ihminen, joka antaa pojallensa kiven, kun tämä pyytää häneltä leipää, taikka, kun hän pyytää kalaa, antaa hänelle käärmeen? Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin teidän Isänne, joka on taivaissa, antaa sitä, mikä hyvää on, niille, jotka sitä häneltä anovat!
      Matt 7:7-11

      Vain sinussa oleva Pyhä Henki, jonka saat kun olet uudestisyntynyt ylhäältä, voi syvällisesti avata Raamattua sinulle. Toivottavasti siis uskot Jeesuksen ristinvoittoon?

      • adamin.poika

        Minä sain tämän Häneltä itseltään suoraan ilman välikäsiä kun Hän otti minut luokseen auto-onnettomuuden kautta ja piti luonaan, ihmisajassa mitattuna, nelisen tuntia. Lääkärintodistuksessa lukee, että olin ollut tuolloin kliinisesti katsottuna aivokuolleessa tilassa.
        Kun palasin takaisin, niin Hän vahvisti Sanansa niitä seuraavin merkein, eli vaikka lääkärit olivat varmoja että en enään koskaan edes pysty istumaan, niin tänäpäivänä kävelen ja olen kävellyt aina tuon onnettomuuden jälkeisestä pääsiäisestä asti, ja siitä on nyt yli 16-vuotta. Mortunut selkä parani itsestään kolmesta kohtaa ja monta muuta ihmettä tapahtui todisteeksi lukuisille ihmisille.
        Tiedän siis mistä kirjoitan sillä siihen minulla on Korkeimman vahvistus.


      • adamin.poika kirjoitti:

        Minä sain tämän Häneltä itseltään suoraan ilman välikäsiä kun Hän otti minut luokseen auto-onnettomuuden kautta ja piti luonaan, ihmisajassa mitattuna, nelisen tuntia. Lääkärintodistuksessa lukee, että olin ollut tuolloin kliinisesti katsottuna aivokuolleessa tilassa.
        Kun palasin takaisin, niin Hän vahvisti Sanansa niitä seuraavin merkein, eli vaikka lääkärit olivat varmoja että en enään koskaan edes pysty istumaan, niin tänäpäivänä kävelen ja olen kävellyt aina tuon onnettomuuden jälkeisestä pääsiäisestä asti, ja siitä on nyt yli 16-vuotta. Mortunut selkä parani itsestään kolmesta kohtaa ja monta muuta ihmettä tapahtui todisteeksi lukuisille ihmisille.
        Tiedän siis mistä kirjoitan sillä siihen minulla on Korkeimman vahvistus.

        että olet saanut toipua! On varmasti ollut paljon kärsimystä elämässäsi. Onneksi meillä kuitenkin on Jeesus, joka on luvannut auttaa kärsimyksien keskellä. Sinun kohdallasi huomaa, kuinka totta se onkaan! :)

        Itse uskon täysin, että on yksi Jumalaa, jossa kolme persoonaa. En kuitenkaan halua lähteä väittelemään aiheesta, sellainen kun ei ole kovin rakentavaa, tällä palstalla näkee niin paljon riitelyä. Rakkaus on tärkeintä ja se että meidän syntimme on Jeesuksen verellä pesty vitivalkoisiksi!


      • adamin.poika
        tuleherrajeesus kirjoitti:

        että olet saanut toipua! On varmasti ollut paljon kärsimystä elämässäsi. Onneksi meillä kuitenkin on Jeesus, joka on luvannut auttaa kärsimyksien keskellä. Sinun kohdallasi huomaa, kuinka totta se onkaan! :)

        Itse uskon täysin, että on yksi Jumalaa, jossa kolme persoonaa. En kuitenkaan halua lähteä väittelemään aiheesta, sellainen kun ei ole kovin rakentavaa, tällä palstalla näkee niin paljon riitelyä. Rakkaus on tärkeintä ja se että meidän syntimme on Jeesuksen verellä pesty vitivalkoisiksi!

        Olet aivan oikeassa, että koskaan ei kannata ruveta kulkemaan "eipäs-juupas" tietä, sillä se ei saa kuin pahaa aikaan. Ymmärrän näkemystäsi oikein hyvin, sillä olinhan aikanani suorastaan raivoisan kiivas puolustamaan sitä näkemystä jossa sinä nyt olet. Opin silloin sen, että jos ihminen oman etsimisen, kolkuttamisen ja anomisen kautta toteaa itse jonkun oikeaksi kohdallaan Jumalan edessä, niin pysyköön siinä. Mutta älköön kukaan rakentuko sille minkä joku toinen on löytänyt uurastuksellaan, koska sellainen ei kestä koetusten tullessa koska kannettu vesi ei koskaan kaivossa pysy.
        T: adamin poika


      • Anonyymi
        tuleherrajeesus kirjoitti:

        että olet saanut toipua! On varmasti ollut paljon kärsimystä elämässäsi. Onneksi meillä kuitenkin on Jeesus, joka on luvannut auttaa kärsimyksien keskellä. Sinun kohdallasi huomaa, kuinka totta se onkaan! :)

        Itse uskon täysin, että on yksi Jumalaa, jossa kolme persoonaa. En kuitenkaan halua lähteä väittelemään aiheesta, sellainen kun ei ole kovin rakentavaa, tällä palstalla näkee niin paljon riitelyä. Rakkaus on tärkeintä ja se että meidän syntimme on Jeesuksen verellä pesty vitivalkoisiksi!

        >>>Itse uskon täysin, että on yksi Jumalaa, jossa kolme persoonaa. <<<

        Minun käsitykseni Sanasta on se, ettei Jumala ole kolme (toisistaan
        erillistä) persoonaa. Hän on YKSI persoona, joka ilmentää itseään
        kolmella eri tavalla Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

        Jeesus puhui itsestään ja Isästä yhtenä Jumalana.
        Samoin Johannes kirjoittaa kirjeissään Isästä ja Pojasta
        yhtenä Jumalana. Jumala on täten Sana ja Henki, joka
        tuli ihmiseksi Jeesuksessa Kristuksessa (Joh 1:1, 10,14, 1 Joh 1:1-2).

        https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/

        Mvh J - K


    • Kerronpa vastauksen

      Minä.

    • Jahve on tyrmätty

      ja kiukkuinen mutta sai turpiinsa Jeesukselta ja on siksi koomassa. Loppusijoituspaikkaa hänelle etsitään.

    • on joskus unohdettava, siis 'ne oikeaksi todetut' ja ammentaa ne 'taatut' opit itsestä.
      Ei ole ihan niinsuurta vaaraa harhautua.

      • tämän yksinkertaisen näkemykseni, että siittä sitten kiinni...


      • adamin.poika
        Myötäeläjä kirjoitti:

        tämän yksinkertaisen näkemykseni, että siittä sitten kiinni...

        Niin kutsutut Viralliset Opit, ovat todellakin unohdettavissa ja pois heitettävissä tunkioon minnekkä ne todellakin kuuluvat, sillä niiden muodostuksen ja syntymisen takana on vain ihmisjärki ja sen aikaansaannokset joita sitten on muka viisautena ja jumalallisena totuutena esitetty ihmisille ja jopa esitetty kadotustuomion uhalla vastaanotettaviksi. On siis syytä kaikessa jättää niin sanotut viralliset opit omaan arvoonsa lantatunkiolle kukkojen seisomapaikaksi ja pitäytyä siinä minkä oikeaksi havaitsee Jumalan edessä.


    • Anonyymi

      1Moos.33:20 Ja hän pystytti siihen alttarin ja antoi sille nimen Eel**, Israelin Jumala. * Hebreaksi: sukkot: ** Nimi merkitsee: Jumala.

    • Anonyymi

      Israelin Jumala on yksi Jumalan Pojista. Gilgamesh eeppos jo kertoo hänestä. Hänellä on paljon salattavaa ja hän on tuhonnut paljon asioita. Hävittävä Jumala.

      Hesekiel kertoo että tosi Jumala lähettää maailmaan poikiaan yksi toisensa jälkeen mutta yksikään niistä ei osottaudu hyväksi. Sen tähden valtikka katkaistaan ja ateismi saa korkean kunnian.

      Myös käy niin että saatanasta tulee tämän maailman Jumala. Ei Jumalan pojat tai kolminaisuus vaan saatana valitaan.

    • Anonyymi

      Näissä linkeissä Jumala puhuu monella kielellå. Niitä saa kääntää ja jakaa.
      In these recordings, God speaks in many languages through the gift of speaking tongues given by the Holy Ghost. These may be translated and distributed. https://onedrive.live.com/?id=29C40DAC48CD7982!4864&cid=29C40DAC48CD7982

      • Anonyymi

        Kaikki vastaukset saadaan kirjasta nimeltä Bhagavad Gita (kirjaa ei voi ymmärtää ilman kommentteja).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vastaukset saadaan kirjasta nimeltä Bhagavad Gita (kirjaa ei voi ymmärtää ilman kommentteja).

        https://www.youtube.com/watch?v=5zokbuuIhOg
        Bhagavad Gita Beautifully Recited in English Full Version 5000BC


    • Anonyymi

      Ihmiskunnalla on satoja erilaisia jumalia.
      Kaikilla on oma taivas ja ne ovat eroteltu toisistaan piikkilangalla tai kiviaidalla.
      Kahnauksia ja jopa sotia jumalten välillä tulee silti vähän väliä.
      Yrittävät varastaa ja vikitellä enkeleitä toisiltaan.

    • Anonyymi

      Täällä pitäisi Saunatonttu julistaa Suomalaisten jumalaksi.

    • Anonyymi

      Aloittajalle. Herrasi on paljastanut sinulle totuudessa valon. Jumalassa ei ole kolmea persoonaa jotka olisivat kuitenkin yksi.
      Raamatussa ei ole olemassakaan termiä kolminaisuus.
      Jos kävelisit Israelissa ja tapaisit luonnollisen Israelilaisen ja sanoisit hänelle, että ” kuules....tiedätkö että Jumala on kolmiyhteineen”, sinulle voisi käydä huonosti. Israelilaiset ovat hyvin fanaattisia sen totuuden puolesta että Jumala on yksi Jumala, on siis vain ja ainoastaan yksi Jumala, Herra Sebaot, kaikkivaltias ainoa Jumala, kaiken alkusyy.
      Jeesus Kristus totesi selvästi, että hänen Isänsä on häntä suurempi. Hän totesi, ettei ole tullut tekemään omaa tahtoaan, vaan lähettäjänsä, siis Isänsä.
      Kun Jeesus kastettiin, niin taivaasta joku sanoi vedestä juuri nousseelle Jeesukselle, ” tämä on minun rakas poikani, kuunnelkaa häntä”. Kuka tuon taivaasta sanoi? Ei se voinut olla Jeesus Jumalana, koska hän oli jo Jordanin vedessä märkänä. Se oli hänen Isänsä, kaiken Jumala.
      Ei riitä että uskovat yrittävät todistaa pakolla kolmiyhteisen todellisuuden perustaen väitteensä vain yhteen jakeeseen, joka alkaa ...” alussa oli sana ja sana oli...”. Sitten he sivuuttavat kaiken muun Raamatun sisäisen todisteen, että Isä on isä ja poika on poika.
      He eivät muodosta kolmiyhteistä jumaluutta.

    • Anonyymi

      Jumalaa on vaikea oppia tuntemaan ilman Jumalaa.
      Mikäli Jumala ei itse ilmoita itseään ihmiselle, emme voi
      tuntea Häntä. Siksi Hän on suurimmalta osalta ihmisiä
      salattu Jumala, joka salaa itsensä. Olemme täysin riippuvia
      Jumalasta ja Hänen tahdostaan ilmoittaa itsensä meille.

      Hän ilmoittaa kuitenkin itsensä tietynlaisille ihmisille.
      Keille Hän ilmoittaa itsensä? Tietysti omilleen, jotka
      etsivät ja rakastavat sekä kunnioittavat Häntä. Vihollisilleen
      Hän ei ilmoita itseään. Ethän sinäkään kerro itsestäsi
      ja sydämesi salaisuuksia sinua vihaaville vihollisillesi.

      Jumala on tullut alas taivaasta ihmisen lihaan ihmiseksi.
      Ihmisenä Hän on Jumalan ja ihmisen Poika.
      Taivaassa ikuisuudessa Hän on Herra Jumala, Kaikkivaltias,
      ilmestynyt ja ilmoitettu lihassa.

      Jumala on siis jo ilmoittanut itsensä meille Pojassaan
      Jeesuksessa Kristuksessa. Paavali todistaa Jeesuksesta,
      että Hänessä asuu jumaluuden koko täydellisyys
      ruumiillisesti, ja että meillä on jumaluuden koko täydellisyys
      Hänessä, siis Herrassa Jeesuksessa Kristuksessa. Jeesuksessa
      Kristuksessa meillä siis on Jumala: Isä, Poika ja Pyhä Henki.
      Tästä johtuen voimme tuntea Jumalaa Hänessä.

      Näin Jeesu Kristus ilmoittaa meille Isän ja Isä ilmoittaa
      Pojan, Jeesuksen Kristuksen. Silloin voimme tulla tuntemaan
      Hänet. Ilman Jeesusta Kristusta, ja yhteyttä Häneen, emme
      voi tulla tuntemaan Jumalaa koska silloin Jeesus ei ilmoita
      meille Isää.

      https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448539602
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/440034901
      https://www.jumala-kanssamme.se/439641234/450243667

      Mvh J - K

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      411
      4169
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      231
      2060
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1530
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      157
      1357
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1015
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      62
      1011
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      128
      969
    8. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      228
      932
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      923
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      888
    Aihe