Olen kasvattanut mansikoita luonnonmukaisesti kohta lähes koko ikäni. Koskaan aikaisemmin ei ole ilmennyt tällaista, että mansikan yhteen lehteen tulee enemmän kuin kolme lehdykkää. Nyt miltei joka lehteen pukkaa 5-8 lehdykkää. Tämä alkoi toukokuussa ja on vain kiihtynyt syksyä kohden Lajikkeeni ovat Polka ja Honey. Mistä moinen johtuu, kuka tietää?
Onko vaikutusta sillä, että luomupuutarhani välittömään läheisyyteen on tullut viljanviljelijä, joka viime syksynä myrkytti pellostaan ensin rikkaruohot ja nyt keväällä kylvi apulannat ja kesällä laittoi korrenvahvistaja-ainetta. Itse en ole laittanut mansikoilleni minkäänmoista myrkkyä tai apulantaa. Savikkoista mansikkamaata olen parannellut hiukan Biolanin kasvururpeella.
Mansikan liikalehdyköistä
Mansikkatäti
1
410
Vastaukset
- paljon varkaita
Milloinkaan muullon minun mansikkani ei ole tehnyt niin paljon varkaita kuin tänä kesänä. Ainakin 10 kpl/mansikka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1017343
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj615075Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?754738- 794729
- 1324178
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️293452Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan82958- 492550
- 392478
- 2122343