sakottaa mikäli rek.otteessa on eri väri kuin autossa.auto katsastettu sellasenaan ja numerot muuten kunnossa.
onko poliisilla oikeus
15
411
Vastaukset
- slxtinst
on oikeus sakottaa
- ggg44
niin niillä on siihen oikeus, onko asennevammaisuutta poliiseja kohtaa jotka valvoo vain lakia..
- Käytännön järki
olla "asennetta" ketään kohtaan. Asennevammaisuus on militarymöllien keskinäinen juttu missä kumarrellaan "kuvia", eli sinä konst aapeli kiillotat komisarion saappaat ja paikkaat ne. Siviilin ei näin tarvitse tehdä. Lain "valvontaa" voidaan tehdä monella tavalla......jos aapeli mölli saa komisariolta kärsäänsä voi olla että hän turhamaisuuttaa jatkaa sitä siviileihin, se ei ole asiallista lainvalvontaa. :D
- Pro-Driver
Voi kysyä onko siis sakotettu jo vai oliko kyse että voiko sakottaa? Poliisi sakottaa jos siihen on tarvetta ja silloin se voi sakottaa :) Jos kokee asiassa olleen vääryyttä niin totta kai asian voi kiistää jo paikan päällä ja asian käsitellään sitten poliisilaitoksella uudestaan. Jos kyse on ns inhimillisyydestä sen värin suhteen niin kaippa jokin kehoitus korjata asia saa asian kuntoon ja jos ei saa niin sakotus, sakotus, kilvet..
Kyllähän rekisteritietojen pitää täsmätä, tiedä sitten mitä merkitystä koko auton värillä tärkeänä tietona edes on, voihan se siinä lukea mutta onko se nyt kovin tärkeää niin voi miettiä kukin. - pakkosakko
Pro-Driver kirjoitti:
Voi kysyä onko siis sakotettu jo vai oliko kyse että voiko sakottaa? Poliisi sakottaa jos siihen on tarvetta ja silloin se voi sakottaa :) Jos kokee asiassa olleen vääryyttä niin totta kai asian voi kiistää jo paikan päällä ja asian käsitellään sitten poliisilaitoksella uudestaan. Jos kyse on ns inhimillisyydestä sen värin suhteen niin kaippa jokin kehoitus korjata asia saa asian kuntoon ja jos ei saa niin sakotus, sakotus, kilvet..
Kyllähän rekisteritietojen pitää täsmätä, tiedä sitten mitä merkitystä koko auton värillä tärkeänä tietona edes on, voihan se siinä lukea mutta onko se nyt kovin tärkeää niin voi miettiä kukin.olis sakotettu,siksi kyselen.liittyykö sakotus siihen että pöliisi olisi tulosvastuussa mistä myös olen kuullut.
- dfgdfgdfgfdg
pakkosakko kirjoitti:
olis sakotettu,siksi kyselen.liittyykö sakotus siihen että pöliisi olisi tulosvastuussa mistä myös olen kuullut.
Eiku se liittyy siihen, että sun naama on niin ruma, että se pitäs kieltää lailla. Sellasta lakia kun ei ole, niin sitten sakotetaan muusta, että älyäisit pysyä poissa ihmisten ilmoilta.
- Joku raja...
arvoinen asia ! Konttorilla korjataan väritiedot......Valitus syyttäjälle heti....
- ------
valitus säkoista heti !!! jokaisella on oikeus maalata autonsa sen väriseksi kun haluaa ja uusi väri merkitään rekisteri otteseen seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä .
- vvretu5
------ kirjoitti:
valitus säkoista heti !!! jokaisella on oikeus maalata autonsa sen väriseksi kun haluaa ja uusi väri merkitään rekisteri otteseen seuraavan vuosikatsastuksen yhteydessä .
näin voisi tosiaan kuvitella että asia NIIN TÄRKEÄ ole että auton väritiedot pitää heti olla kunnossa.
Ihmisiä ne poliisitkin on että eiköhän ne oikaise asian jos siinä virhe on sattunut. Poliisillakin on aikalailla sitä juridista valvontaa että kaikkea aina voi tietää.
- sakkoo sakkoo
siinä rikkuu.
- muu tos
Jos rekisteriotteen tiedot muuttuu, niin muutoskatsastus...
- Ziisus mitä kuvitelm
Hehheh. Ihan varmaan joo tarvii katsastaa joo!! Eli jos paikkaan vaikka ruostunutta lokasuojaa ja vedän väriä siihen päälle ni tarvii mennä muutoskatsastamaan auto??????
- 12+19
"Jos rekisteriotteen tiedot muuttuu, niin muutoskatsastus... "
Ei ihan noinkaan. Esim omistajan/haltijan/vakuutusyhtiön/värin muutos muuttaa rekisteriotteen tietoja, mutta ei se tietenkään vaadi muutoskatsastusta, vain uuden, päivitetyn rekisteriotteen hakemista konttorilta. Asetuksessa ajoneuvojen hyväksynnästä määritetään muutokset jotka vaativat muutoskatsastuksen, sitä vähäisemmät muutokset eivät vaadi muutoskatsastusta. Muutoksen pitää olla varsin suuri, jotta muutoskatsastus vaaditaan.
Lainaus:
"Muutoskatsastusvelvollisuus
Ajoneuvolain 61 §:n 2 momentissa tarkoitetuksi ajoneuvon tilapäiseksi tai vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan seuraavia muutoksia vähäisemmät muutokset:
a) ajoneuvon luokan tai ryhmän muutos;
b) ajoneuvon suurimman rekisteröinnissä ja käytössä sallitun kokonaismassan, ajoneuvoyhdistelmän massan tai akselimassan muutos;
c) ajoneuvon akselisto- tai korirakenteen tai ulkomittojen muutos;
d) ajoneuvon henkilöpaikkaluvun muutos;
e) kuorma-auton (N2- tai N3- luokka) varustaminen vetokytkimellä tai -pöydällä tai kuorma-autosta vetokytkimen- tai -pöydän poistaminen, vetoaisaperävaunun vetämiseen varustetun auton varustaminen keskiakseliperävaunun vetämiseen taikka vetolaitteen sijoituksen tai luokan muutos;
f) perävaunun (O3- tai O4- luokka) varustaminen vetokytkimellä toisen perävaunun vetämistä varten;
g) ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos;
h) ajoneuvon laitteiden ja varusteiden muutos tai täydennys niin, että muutos voi vaikuttaa liikenneturvallisuuteen; vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin kuorma- tai pakettiauton (N-luokka) tavaratilan varustaminen tavarankuljetuksen vaatimalla suojavuorauksella, lämpöeristeellä tai hyllyköllä;
i) ajoneuvoa ryhdytään käyttämään kuljettajaopetukseen;
j) aikaisemmin yksityiskäytössä ollutta henkilöautoa (M1- luokka) ryhdytään käyttämään luvanvaraisessa liikenteessä ilman tätä edeltävää rekisteröintikatsastusta;
k) traktoria ryhdytään käyttämään liikennetraktorina;
l) paketti- ja kuorma-auto (N-luokka) sekä perävaunu (O-luokka) varustetaan erityisesti eläinten kuljetusta varten tai vaarallisten aineiden kuljetukseen;
m) vuonna 1960 tai myöhemmin käyttöön otetun ajoneuvon osista 25 prosenttia tai enemmän on vaihdettu ensirekisteröinnin jälkeen; vähäisiksi muutoksiksi, jotka eivät edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin ajoneuvon kulutusosien vaihtaminen tämän prosenttiluvun jo ylitettyä;
n) ajoneuvon verovapauden tai veron alennuksen edellytykset eivät ole enää voimassa taikka ajoneuvon laji-, luokittelu- tai ryhmittelytieto ei enää pidä paikkaansa; vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin traktorin varustaminen moottorityökoneeksi." - simppeli juttu
12+19 kirjoitti:
"Jos rekisteriotteen tiedot muuttuu, niin muutoskatsastus... "
Ei ihan noinkaan. Esim omistajan/haltijan/vakuutusyhtiön/värin muutos muuttaa rekisteriotteen tietoja, mutta ei se tietenkään vaadi muutoskatsastusta, vain uuden, päivitetyn rekisteriotteen hakemista konttorilta. Asetuksessa ajoneuvojen hyväksynnästä määritetään muutokset jotka vaativat muutoskatsastuksen, sitä vähäisemmät muutokset eivät vaadi muutoskatsastusta. Muutoksen pitää olla varsin suuri, jotta muutoskatsastus vaaditaan.
Lainaus:
"Muutoskatsastusvelvollisuus
Ajoneuvolain 61 §:n 2 momentissa tarkoitetuksi ajoneuvon tilapäiseksi tai vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan seuraavia muutoksia vähäisemmät muutokset:
a) ajoneuvon luokan tai ryhmän muutos;
b) ajoneuvon suurimman rekisteröinnissä ja käytössä sallitun kokonaismassan, ajoneuvoyhdistelmän massan tai akselimassan muutos;
c) ajoneuvon akselisto- tai korirakenteen tai ulkomittojen muutos;
d) ajoneuvon henkilöpaikkaluvun muutos;
e) kuorma-auton (N2- tai N3- luokka) varustaminen vetokytkimellä tai -pöydällä tai kuorma-autosta vetokytkimen- tai -pöydän poistaminen, vetoaisaperävaunun vetämiseen varustetun auton varustaminen keskiakseliperävaunun vetämiseen taikka vetolaitteen sijoituksen tai luokan muutos;
f) perävaunun (O3- tai O4- luokka) varustaminen vetokytkimellä toisen perävaunun vetämistä varten;
g) ajoneuvon varustaminen iskutilavuudeltaan tai muutoin alkuperäisestä poikkeavalla moottorilla taikka ajoneuvon pakokaasujärjestelmän tai käyttövoiman muutos;
h) ajoneuvon laitteiden ja varusteiden muutos tai täydennys niin, että muutos voi vaikuttaa liikenneturvallisuuteen; vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin kuorma- tai pakettiauton (N-luokka) tavaratilan varustaminen tavarankuljetuksen vaatimalla suojavuorauksella, lämpöeristeellä tai hyllyköllä;
i) ajoneuvoa ryhdytään käyttämään kuljettajaopetukseen;
j) aikaisemmin yksityiskäytössä ollutta henkilöautoa (M1- luokka) ryhdytään käyttämään luvanvaraisessa liikenteessä ilman tätä edeltävää rekisteröintikatsastusta;
k) traktoria ryhdytään käyttämään liikennetraktorina;
l) paketti- ja kuorma-auto (N-luokka) sekä perävaunu (O-luokka) varustetaan erityisesti eläinten kuljetusta varten tai vaarallisten aineiden kuljetukseen;
m) vuonna 1960 tai myöhemmin käyttöön otetun ajoneuvon osista 25 prosenttia tai enemmän on vaihdettu ensirekisteröinnin jälkeen; vähäisiksi muutoksiksi, jotka eivät edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin ajoneuvon kulutusosien vaihtaminen tämän prosenttiluvun jo ylitettyä;
n) ajoneuvon verovapauden tai veron alennuksen edellytykset eivät ole enää voimassa taikka ajoneuvon laji-, luokittelu- tai ryhmittelytieto ei enää pidä paikkaansa; vähäiseksi muutokseksi, joka ei edellytä muutoskatsastusta, katsotaan kuitenkin traktorin varustaminen moottorityökoneeksi."Tyhmä on jos ei tajua tuota tekstiä :)
Päivitetty rekisteriote eikä tule sakkoja. - SiansaksaKapulakieli
simppeli juttu kirjoitti:
Tyhmä on jos ei tajua tuota tekstiä :)
Päivitetty rekisteriote eikä tule sakkoja.Auton asiakirjat eivät olleet kunnossa. Jos auto oli katsastettu (kokonaan) uudelleenmaalattuna, niin miksei se katsastusfirma niitä väritietoja muuttanut? Vai tapahtuiko maalaus katsastuksen jälkeen jolloin tilanne hieman eri..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531389- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231198- 1391025
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten336829Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50633Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602