Aloitan uuden ketjun tuhatvuotisesta valtakunnasta, koska Ahola ja monet muut Lutherin kirjoituksia lukeneet eivät näköjään ymmärrä, mitä Raamattu puhuu tuhatvuotisesta valtakunnasta, jolloin saatana on
sidottu tuhanneksi vuodeksi.
Lutherhan ei hyväksynyt Ilmestyskirjaa Raamatun kanooniin koska ei ymmrätänyt sen sisältöä.
Ilm 20:1-3
"Ja Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhankäärmeen, jota saatanaksi ja perkeleeksi kutsutaan,
ja sitoi hänet tuhanneksi vuodeksi."
Tuo on ns Rauhan valtakunta, josta Raamattu puhuu.
Ahola väittää, että me eläisimme jo nyt tuhatvuotista valtakuntaa, mutta Raamattu ei opeta niin.
Vaikka Jeesuksella onkin kaikki valta, niin Hän ei käytä tuota valtaansa vielä täysimääräisesti,
koska Hän itse sanoi:
"Sielunvihollinen käy ympäri kuin kiljuva jalopeura etsien kenet saisi niellä."
1 Joh 5:19 "Ja koko maailma on pahan vallassa."
Tuohan toteutuu silmiemme edessä ja Raamattu ennustaa, että pahuus vain lisääntyy loppua kohden.
Tämäkö olisi tuhatvuotista rauhan aikaa????
Heb 2:8
"Sillä asettaessaan kaiken Hänen valtansa alle hän ei jättänyt mitään alistamatta,
MUTTA NYT EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA HÄNEN JALKANSA ALLE ALISTETUKSI."
Jeesus ei vielä käytä kaikkea valtaansa.
Luther ei tätä tajunnut, vaan väitti, että tuhatvuotinen valtakunta alkoi jo Jeesuksen ristinkuolemassa.
Raamattu osoittaa kuitenkin, että sielunviholliselle on annettu määräajaksi myös hiukan valtaa, jota
se käyttää raivokkaasti:
Ilm 13:7
"Ja sille annettiin valta käydä sotaan pyhiä vastaan..."
Ilm 17;13
"Näillä on yksi ja sama mieli ja ne antavat valtansa pedolle."
Ef 6:12
"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä
pimeydessä hallitsevia maailmanvaltoja vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan
avaruuksissa."
Tuokin Raamatunkohta osoittaa, että SAATANA ELÄÄ JA VOI HYVIN MAAILMASSA eikä
ole vielä sidottu, kuten Ahola itsepintaisesti väittää.
Ihmeellisestä tuntuu, että Ahola ei usko Jumalan sanaa, vaan roikkuu härkäpäisesti Lutherin
väärässä Raamatuntulkinnassa.
Saatana päästetään irti tuhannen vuoden mentyä:
Ilm 20:3
"Ja heitti hänet syvyyteen ja sulki ja lukitsi sen sinetillä hänen jälkeensä, ettei hän enää kansoja
villitsisi, siihen asti, kun ne tuhat vuotta ovat loppuun asti kununeet;
sen jälkeen hänet pitää päästettämän irti vähäksi aikaa."
Vasta sen jälkeen saatana sidotaan lopullisesti ja heitetään tuliseen järveen, Ilm 20:10.
Tuhatvuotinen valtakunta
31
450
Vastaukset
- Jumalan sana
"Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." (Ilm.20:6)
Ahola väitti, että me elämme jo nyt tuhatvuotisen valtakunnan aikaa!
Kysymys kuuluu:
Hallitsevatko jo nyt myös tuossa edellä mainitut pyhät????? kuten Aholan mukaan pitäisi
tapahtua, jos nyt olisi jo tuhatvuotinen valtakunta maan päällä.
Vastaus: Eivät, sillä he ovat niitä uskovia (viisaita neitsyeitä), jotka olivat valmiit
Karitsan häihin, kun Jeesus tulee hakemaan omansa pois maan päältä!- Alpo Ahola
Jotka odottavat tulevaa tuhatvuotisen onnen valtakunnan aikaa, he ovat tosiasiassa irrottaneet itsensä Kristuksen lunastustyöstä ja sen merkityksestä ihmiselle. Haluankin kysyä, että mitä Jeesukselta on vielä tekemättä. Itse vastaan, että lunastukseen ja autuuteen ei mitään, mutta sen Jeesus tulee vielä tekemään, että Hän tulee kerran ja huudollaan herättämään autuaat iankaikkiseen elämään ja sitten epäuskoiset tuomion ylösnousemukseen. Monet eivät käsitä, että tuhatvuotinen valtakunta on hengellinen valtakunta ja siinä Kristuksen seurakunta elää kaiken aikaa, kuten Jeesus itse lähetyskäskyssään sanoo opetuslapsille: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää... Tulevan tuhatvuotisen valtakunnan odottajat ovat kuin Pilatus, joka ei nähnyt, käsittänyt ja ymmärtänyt, että Jeesuksella oli valta. Tämä valta onkin kätkettyä maailmalta ja se oli kätkettyä myös juutalaisilta, jotka sanoivat Jeesuksen vain puuseppä Joosefin pojaksi. Sitten toisaalta tuhatvuotisen valtakunnan odottajat ovat mitätöimässä Paavalin ja Barnabaan opetusta, että "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan". Perkelekin sanoi Hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi". Siis perkeleet eivät usko, että Jeeuksella on kaiken aikaa kaikki valta. Sellaisia ovat siis ne, joka siirtävät tuhatvuotisen valtakunnan ennustamaansa ajankohtaan. Kylläpä niitä hukkaan menneitä ennustuksia onkin ollut ja niin tuhatvuotisen valtakunnan hengellinen valta lähetyskäskyn valtuutuksella on hylätty. Siipä tuota hengellistä sokeutta on varsin pajon niissä, jotka kulkevat hurmiolaput silmillä ja niin estyy heidän näkökykynsä, vaikka sana kuinka hyvin asian todistaa.
- Outo juttu
Alpo Ahola kirjoitti:
Jotka odottavat tulevaa tuhatvuotisen onnen valtakunnan aikaa, he ovat tosiasiassa irrottaneet itsensä Kristuksen lunastustyöstä ja sen merkityksestä ihmiselle. Haluankin kysyä, että mitä Jeesukselta on vielä tekemättä. Itse vastaan, että lunastukseen ja autuuteen ei mitään, mutta sen Jeesus tulee vielä tekemään, että Hän tulee kerran ja huudollaan herättämään autuaat iankaikkiseen elämään ja sitten epäuskoiset tuomion ylösnousemukseen. Monet eivät käsitä, että tuhatvuotinen valtakunta on hengellinen valtakunta ja siinä Kristuksen seurakunta elää kaiken aikaa, kuten Jeesus itse lähetyskäskyssään sanoo opetuslapsille: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää... Tulevan tuhatvuotisen valtakunnan odottajat ovat kuin Pilatus, joka ei nähnyt, käsittänyt ja ymmärtänyt, että Jeesuksella oli valta. Tämä valta onkin kätkettyä maailmalta ja se oli kätkettyä myös juutalaisilta, jotka sanoivat Jeesuksen vain puuseppä Joosefin pojaksi. Sitten toisaalta tuhatvuotisen valtakunnan odottajat ovat mitätöimässä Paavalin ja Barnabaan opetusta, että "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan". Perkelekin sanoi Hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin käske näiden kivien muuttua leiviksi". Siis perkeleet eivät usko, että Jeeuksella on kaiken aikaa kaikki valta. Sellaisia ovat siis ne, joka siirtävät tuhatvuotisen valtakunnan ennustamaansa ajankohtaan. Kylläpä niitä hukkaan menneitä ennustuksia onkin ollut ja niin tuhatvuotisen valtakunnan hengellinen valta lähetyskäskyn valtuutuksella on hylätty. Siipä tuota hengellistä sokeutta on varsin pajon niissä, jotka kulkevat hurmiolaput silmillä ja niin estyy heidän näkökykynsä, vaikka sana kuinka hyvin asian todistaa.
olla noin tyhmä???
Etkö ymmärrä noin suurta lukua kuin tuhat? - rauhaa!!!
Alpo Ahola kirjoitti:
valtakunta, jossa saatana on sidottu:
Ahola 9.9.
"Ilmeiseti et ole käynyt koskaan jumalattomassa, siis epäuskoisessa kodissa, jossa kielenkäyttö on törkeää. Joka toinen sana on naisen sukupuolielimen nimittelyllä ja joka toinen sana on sieluvihollisen nimellä kuorrutettu. Kristuskin on heille kirosanan käytössä. Sitten sellaisessa kodissa viina virtaa ja vapaat sukupuolisuhteet ovat yleisiä. Sellaisessa kodissa ei opeteta lapsia Jumalan sanalla, eikä siellä rukous ole tuttua. Jumalansanan viljelyä kammoksutaan ja uskovaiset yleisesti leimataan rajoittuneiksi ja häiriintyneiksi. Sellaisessa kodissa ei lapsia opeteta myöskään tuntemaan Jumalan lakia. Päivän selvää on sitten, ettei anteeksiantamuksesta ja Jeesuksen lunastustyöstä opeteta lapsille mitään. Siis sellaista on epäuskoisten vanhempien viettelys ja lasten hengellisessä mielessä heitteillejättö. No tämä kaikki tuollainen meno tulee myös nykyisin lainsäädännönkautta pakolliseksi, kun valtion poliittinen katsantokanta muuttuu yhä ateistisemmaaksi."
Ah, miten ihana rauhan valtakunta! - Alpo Ahola
Outo juttu kirjoitti:
olla noin tyhmä???
Etkö ymmärrä noin suurta lukua kuin tuhat?Taas tuli hulluksinimittelyt.
Hulluuteni määrittelysi tulevat nyt sanoillasi:
Miten sinä voit olla noin tyhmä???
Kiitos tuosta ylevyydestäsi. Nyt Sinun rintasi olkoon kaarella. - Alpo Ahola
rauhaa!!! kirjoitti:
valtakunta, jossa saatana on sidottu:
Ahola 9.9.
"Ilmeiseti et ole käynyt koskaan jumalattomassa, siis epäuskoisessa kodissa, jossa kielenkäyttö on törkeää. Joka toinen sana on naisen sukupuolielimen nimittelyllä ja joka toinen sana on sieluvihollisen nimellä kuorrutettu. Kristuskin on heille kirosanan käytössä. Sitten sellaisessa kodissa viina virtaa ja vapaat sukupuolisuhteet ovat yleisiä. Sellaisessa kodissa ei opeteta lapsia Jumalan sanalla, eikä siellä rukous ole tuttua. Jumalansanan viljelyä kammoksutaan ja uskovaiset yleisesti leimataan rajoittuneiksi ja häiriintyneiksi. Sellaisessa kodissa ei lapsia opeteta myöskään tuntemaan Jumalan lakia. Päivän selvää on sitten, ettei anteeksiantamuksesta ja Jeesuksen lunastustyöstä opeteta lapsille mitään. Siis sellaista on epäuskoisten vanhempien viettelys ja lasten hengellisessä mielessä heitteillejättö. No tämä kaikki tuollainen meno tulee myös nykyisin lainsäädännönkautta pakolliseksi, kun valtion poliittinen katsantokanta muuttuu yhä ateistisemmaaksi."
Ah, miten ihana rauhan valtakunta!Sekotatko asiat tahallasi.
Nyt vetoat siihen, miten toimivat ne, jotka eivät kuulu Kristuksen tuhatvuotiseen valtakuntaan, vaan ovat riuhtaisseet irti itsensä siitä. Vedollasi osoitat, ettet ole alkuunkaan ymmärtänyt sitä, että tuhatvuotinen valtakunta on hengellinen valtakunta. On näet niin, että tuhatvuotinen valtakunta on sutten keskellä ja sitä joka puolelta saarretaan, mutta autuaat ovat Herran suojeluksessa, majassa. Tarkista nyt hyvänen aika kantaasi ja vetoasi, joissa vedät irti asoita toisesta asiayhteydestä. Eikö yhtään nolota tuollainnen menettely. Ilmeisesti ei. - outo juttu
Alpo Ahola kirjoitti:
Sekotatko asiat tahallasi.
Nyt vetoat siihen, miten toimivat ne, jotka eivät kuulu Kristuksen tuhatvuotiseen valtakuntaan, vaan ovat riuhtaisseet irti itsensä siitä. Vedollasi osoitat, ettet ole alkuunkaan ymmärtänyt sitä, että tuhatvuotinen valtakunta on hengellinen valtakunta. On näet niin, että tuhatvuotinen valtakunta on sutten keskellä ja sitä joka puolelta saarretaan, mutta autuaat ovat Herran suojeluksessa, majassa. Tarkista nyt hyvänen aika kantaasi ja vetoasi, joissa vedät irti asoita toisesta asiayhteydestä. Eikö yhtään nolota tuollainnen menettely. Ilmeisesti ei.jos osaat!!!! Jos saatana olisi sidottu, miten se voisi lietsoa ihmisiä synnin tekoon???
Vai onko saatana sidottu vain joidenkin kohdalla????
Sanotaanko sinun Raamatussasi, että saatana on sidottu vain joidenkin kohdalla???
Minun Raamatussani sanotaan:
"Sielunvihollinen käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä."
Kumman kohdalla se päästetään vapaaksi tuhannen vuoden jälkeen:
Ilmm 20:3
"Sen jälkeen hänet pitää päästetttämän irti vähäksi aikaa."
Osaatkohan hävetä sanojasi? - Alpo Ahola
outo juttu kirjoitti:
jos osaat!!!! Jos saatana olisi sidottu, miten se voisi lietsoa ihmisiä synnin tekoon???
Vai onko saatana sidottu vain joidenkin kohdalla????
Sanotaanko sinun Raamatussasi, että saatana on sidottu vain joidenkin kohdalla???
Minun Raamatussani sanotaan:
"Sielunvihollinen käy ympäri niinkuin kiljuva jalopeura, etsien kenet saisi niellä."
Kumman kohdalla se päästetään vapaaksi tuhannen vuoden jälkeen:
Ilmm 20:3
"Sen jälkeen hänet pitää päästetttämän irti vähäksi aikaa."
Osaatkohan hävetä sanojasi?Saatana on sidottu sanalla uskovaisten sydämissä, mutta perkeleen omisssa kadotuksen lapsissa saatana riehuu täydellä voimallaan. Tuhatvuotinen valtakunta onhengellinen valtakunta.
Onhan Jeesus opettanut, Luukas 17:
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
24 Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
25 Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
31 Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin.
32 Muistakaa Lootin vaimoa! - eepu*
Alpo Ahola kirjoitti:
Alpo Ahola, maailman kaikkien aikojen jumalattomia ei ole vielä tuomittu kadotukseen, se aika on vielä edessämme;
Sillä, me yhä odotamme Vapahtajan paluuta ja ENSIMMÄISTÄ kuolleitten YLÖSNOUSEMUSTA ja tuhatvuotista aikaa, jolloin käydään Tuomioasiat jumalattomien kohdalla ”kirjoista” läpi, ”Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? … Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, ..” (1.Kor.6:2,3)
--- tuhannen vuoden ajan jälkeen seuraa TUOMIO jumalattomille Tulijärvessä – heistä ei jää juurta eikä oksaa, he palavat pois!
Katso lisää: http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=7
Paavali kirjoittaa:
”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
[”Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, TUNTEMISEN rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; TUNTEAKSENI HÄNET ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen YLÖSSNOUSEMISEEN KUOLLEISTA.” ( Fil.3:8-11)]
ja pidän sen TOIVON JUMALAAN, että on OLEVA YLÖSNOUSEMUS, jota nämä itsekin odottavat, sekä VANHURSKASTEN että vääräin.
Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Niin minä nyt useampien vuosien kuluttua tulin tuomaan almuja kansalleni ja toimittamaan uhreja. Näitä toimittaessani muutamat Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut puhdistautuneena pyhäkössä, eikä ollut mitään väentungosta tai meteliä; heidän tulisi nyt olla saapuvilla sinun edessäsi ja syyttää, jos heillä olisi jotakin minua vastaan.
Tai sanokoot nämä läsnäolevat, mitä rikollista he minussa huomasivat, kun minä seisoin neuvoston edessä; jollei siksi luettane tätä ainoata lausetta, jonka huusin seisoessani heidän keskellään:
'Kuolleitten YLÖSNOUSEMUKSEN tähden minä tänään olen teidän tuomittavananne.'"
[ -- ”Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten YLÖSNOUSEMUKSEN tähden minä olen tuomittavana." -- (Apt.23:6) ] (Apt.24:14-21)
”Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet ESIIN yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan EHDI ENNEN niitä, jotka ovat NUKKUNEET.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet NOUSEVAT YLÖS ENSIN; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.” (1.Tess.4:13-18)
Osa II.
Jos olisi tuhatvuotinen valtakunta tullut, ei olisi enää kuolemaa, mutta niin kuin näkyy uskovat ihmiset kuolevat, joten sinä Alpo Ahola puhut POTASKAA niin että suustasi ja korvistasi ja sieraimistasi se ILJETTÄVYYS sinusta esiin valuu!
"Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta." (Ilm.20:6)
-- Tämä ylösnousseitten pyhien tuhatvuotinen ajanjakso Kristuksen kanssa, joka edeltää toista ylösnousemusta, on vielä tulematta, sillä Ensimmäistä Ylösnousemusta ei ole vielä tapahtunut, vaan me yhä odotamme sen tapahtumaa Kristuksen toisen tulemuksen yhteydessä!
Synnin palkasta; joka tarkoittaa kuolemaa toisen kerran, toisen ylösnousemuksen jälkeen;
kääntymättömän/uudistumattoman tuomio - synnin palkka on toinen kuolema, heistä ei jää juurta eikä oksaa!
*
♥ MARANATA! ♥ - outo juttu
Alpo Ahola kirjoitti:
Saatana on sidottu sanalla uskovaisten sydämissä, mutta perkeleen omisssa kadotuksen lapsissa saatana riehuu täydellä voimallaan. Tuhatvuotinen valtakunta onhengellinen valtakunta.
Onhan Jeesus opettanut, Luukas 17:
19 Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut".
20 Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21 eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".
22 Ja hän sanoi opetuslapsillensa: "Tulee aika, jolloin te halajaisitte nähdä edes yhtä Ihmisen Pojan päivää, mutta ette saa nähdä.
23 Ja teille sanotaan: 'Katso, tuolla hän on!' 'Katso, täällä!' Älkää menkö sinne älkääkä juosko perässä.
24 Sillä niinkuin salaman leimaus loistaa taivaan äärestä taivaan ääreen, niin on Ihmisen Poika päivänänsä oleva.
25 Mutta sitä ennen pitää hänen kärsimän paljon ja joutuman tämän sukupolven hyljittäväksi.
26 Ja niinkuin kävi Nooan päivinä, niin käy myöskin Ihmisen Pojan päivinä:
27 he söivät, joivat, naivat ja menivät miehelle, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin; ja vedenpaisumus tuli ja hukutti heidät kaikki.
28 Niin myös, samoin kuin kävi Lootin päivinä: he söivät, joivat, ostivat, myivät, istuttivat ja rakensivat,
29 mutta sinä päivänä, jona Loot lähti Sodomasta, satoi tulta ja tulikiveä taivaasta, ja se hukutti heidät kaikki,
30 samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy.
31 Sinä päivänä älköön se, joka katolla on ja jolla on tavaransa huoneessa, astuko alas niitä noutamaan; ja älköön myös se, joka pellolla on, palatko takaisin.
32 Muistakaa Lootin vaimoa!saatana on sitonut sinun aivosi, kun et ymmärrä Jumalan sanaa tässäkään asiassa.
Valitettavasti!
Tuossa Luuk 17:ssa puhutaan Jeesuksen toisesta tulemuksesta maan päälle, eikä tuhatvuotisesta rauhan valtakunnasta, jolloin
saatana on sidottu:
" samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. ".. Jae 30
Oliko sinulla jo koulu-aikoina vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?
Ilm 20:2
"Ja Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, jota saatanaksi ja perkeleeksi kutsutaan,
Jae 7:
"Kun ne tuhannen vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja..." - Mittee on
outo juttu kirjoitti:
saatana on sitonut sinun aivosi, kun et ymmärrä Jumalan sanaa tässäkään asiassa.
Valitettavasti!
Tuossa Luuk 17:ssa puhutaan Jeesuksen toisesta tulemuksesta maan päälle, eikä tuhatvuotisesta rauhan valtakunnasta, jolloin
saatana on sidottu:
" samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. ".. Jae 30
Oliko sinulla jo koulu-aikoina vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?
Ilm 20:2
"Ja Hän otti kiinni lohikäärmeen, sen vanhan käärmeen, jota saatanaksi ja perkeleeksi kutsutaan,
Jae 7:
"Kun ne tuhannen vuotta ovat loppuun kuluneet, päästetään saatana vankeudestaan,
ja hän lähtee villitsemään maan neljällä kulmalla olevia kansoja..."Jos sillä Alpolla on jokin ADHD LGCBNMJK -ongelma, kun se ei ymmärrä asioita, ei vertauskuvia yms. ja on kiihkoutunut hillittömyydessään järjettömyydessään ajamaan saatanallisia epäraamatullisia asioita, niin kuin tuota epäraamatullista vauvavaleluansa?
- outo juttu
Mittee on kirjoitti:
Jos sillä Alpolla on jokin ADHD LGCBNMJK -ongelma, kun se ei ymmärrä asioita, ei vertauskuvia yms. ja on kiihkoutunut hillittömyydessään järjettömyydessään ajamaan saatanallisia epäraamatullisia asioita, niin kuin tuota epäraamatullista vauvavaleluansa?
Kyllä ADHD ihmiset yleensä ovat älykkäitä ja ymmrätävät hyvin luettua sanaa.
Ahola on vain niin oman harha-oppinsa lumoissa että pelkää menettävänsä
kasvonsa, jos uskoo niinkuin Raamattuun on kirjoitettu. Se johtuu osoin ylpeydestä.
Tuollainen on tyypillistä uskonnollisille fanaatikoille.
Usko omaan oppiin on voimakkaampaa, kuin järki tai sen käyttö! - Mittee on
outo juttu kirjoitti:
Kyllä ADHD ihmiset yleensä ovat älykkäitä ja ymmrätävät hyvin luettua sanaa.
Ahola on vain niin oman harha-oppinsa lumoissa että pelkää menettävänsä
kasvonsa, jos uskoo niinkuin Raamattuun on kirjoitettu. Se johtuu osoin ylpeydestä.
Tuollainen on tyypillistä uskonnollisille fanaatikoille.
Usko omaan oppiin on voimakkaampaa, kuin järki tai sen käyttö!Olen oikeassa, eihän se tuo tuollainen käytös Alpolta, eihän se ole normaali-ihmisen toimintaa ollenkaan, syöksyä nyt helvettiin jonkin epäraamatullisen asian vuoksi, sitä minä siis mietin ja ihmettelen, mikähän kumma se sellaisen jääräpäisen käytöksen itsemurhan saa aikaiseksi noissa tuollaisissa Alpon tapaisissa ihmisissä, ja etteivät kuule enää tervettä Raamatun sanaa?!!
- Alpo Ahola
Mittee on kirjoitti:
Jos sillä Alpolla on jokin ADHD LGCBNMJK -ongelma, kun se ei ymmärrä asioita, ei vertauskuvia yms. ja on kiihkoutunut hillittömyydessään järjettömyydessään ajamaan saatanallisia epäraamatullisia asioita, niin kuin tuota epäraamatullista vauvavaleluansa?
Voisitko vähän siistiä suutasi?
- Alpo Ahola
eepu* kirjoitti:
Alpo Ahola, maailman kaikkien aikojen jumalattomia ei ole vielä tuomittu kadotukseen, se aika on vielä edessämme;
Sillä, me yhä odotamme Vapahtajan paluuta ja ENSIMMÄISTÄ kuolleitten YLÖSNOUSEMUSTA ja tuhatvuotista aikaa, jolloin käydään Tuomioasiat jumalattomien kohdalla ”kirjoista” läpi, ”Vai ettekö tiedä, että pyhät tulevat maailman tuomitsemaan? … Ettekö tiedä, että me tulemme tuomitsemaan enkeleitä, ..” (1.Kor.6:2,3)
--- tuhannen vuoden ajan jälkeen seuraa TUOMIO jumalattomille Tulijärvessä – heistä ei jää juurta eikä oksaa, he palavat pois!
Katso lisää: http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=7
Paavali kirjoittaa:
”Mutta sen minä sinulle tunnustan, että minä sitä tietä vaeltaen, jota he lahkoksi sanovat, niin palvelen isieni Jumalaa, että minä uskon kaiken, mitä on kirjoitettuna laissa ja profeetoissa,
[”Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, TUNTEMISEN rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; TUNTEAKSENI HÄNET ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen YLÖSSNOUSEMISEEN KUOLLEISTA.” ( Fil.3:8-11)]
ja pidän sen TOIVON JUMALAAN, että on OLEVA YLÖSNOUSEMUS, jota nämä itsekin odottavat, sekä VANHURSKASTEN että vääräin.
Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Niin minä nyt useampien vuosien kuluttua tulin tuomaan almuja kansalleni ja toimittamaan uhreja. Näitä toimittaessani muutamat Aasiasta tulleet juutalaiset tapasivat minut puhdistautuneena pyhäkössä, eikä ollut mitään väentungosta tai meteliä; heidän tulisi nyt olla saapuvilla sinun edessäsi ja syyttää, jos heillä olisi jotakin minua vastaan.
Tai sanokoot nämä läsnäolevat, mitä rikollista he minussa huomasivat, kun minä seisoin neuvoston edessä; jollei siksi luettane tätä ainoata lausetta, jonka huusin seisoessani heidän keskellään:
'Kuolleitten YLÖSNOUSEMUKSEN tähden minä tänään olen teidän tuomittavananne.'"
[ -- ”Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten YLÖSNOUSEMUKSEN tähden minä olen tuomittavana." -- (Apt.23:6) ] (Apt.24:14-21)
”Mutta me emme tahdo pitää teitä, veljet, tietämättöminä siitä, kuinka poisnukkuneiden on, ettette murehtisi niinkuin muut, joilla ei toivoa ole. Sillä jos uskomme, että Jeesus on kuollut ja noussut ylös, niin samoin on Jumala Jeesuksen kautta myös tuova poisnukkuneet ESIIN yhdessä hänen kanssaan. Sillä sen me sanomme teille Herran sanana, että me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen, emme suinkaan EHDI ENNEN niitä, jotka ovat NUKKUNEET.
Sillä itse Herra on tuleva alas taivaasta käskyhuudon, ylienkelin äänen ja Jumalan pasunan kuuluessa, ja Kristuksessa kuolleet NOUSEVAT YLÖS ENSIN; sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa.
Niin lohduttakaa siis toisianne näillä sanoilla.” (1.Tess.4:13-18)
Osa II.
Jos olisi tuhatvuotinen valtakunta tullut, ei olisi enää kuolemaa, mutta niin kuin näkyy uskovat ihmiset kuolevat, joten sinä Alpo Ahola puhut POTASKAA niin että suustasi ja korvistasi ja sieraimistasi se ILJETTÄVYYS sinusta esiin valuu!
-- Tämä ylösnousseitten pyhien tuhatvuotinen ajanjakso Kristuksen kanssa, joka edeltää toista ylösnousemusta, on vielä tulematta, sillä Ensimmäistä Ylösnousemusta ei ole vielä tapahtunut, vaan me yhä odotamme sen tapahtumaa Kristuksen toisen tulemuksen yhteydessä!
Synnin palkasta; joka tarkoittaa kuolemaa toisen kerran, toisen ylösnousemuksen jälkeen;
kääntymättömän/uudistumattoman tuomio - synnin palkka on toinen kuolema, heistä ei jää juurta eikä oksaa!
*
♥ MARANATA! ♥Joh. 3:19
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. - Mittee on
Alpo Ahola kirjoitti:
.. kysyin vaan asiallisesti mittee on tilanteesi, niin että, entä sinä, voisitko sinä lopettaa sen epäraamatullisuusoppiesi kirjoittelusi tänne, vai onko niin että et voi, olet niin syvällä suossasi, että tuhoon olet tuomittu?
- outo juttu
Alpo Ahola kirjoitti:
Joh. 3:19
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.Onko Aholan oppi taas muuttunut, kun nyt ei tarvitakkaan enää kastetta eikä
"kaikkea maailmaa" kastetakkaan????
"Joh. 5:24
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään."
Moneskohan kerta tämä jo on, kun Aholan oppi muuttuu? - eepu*
Alpo Ahola kirjoitti:
Joh. 3:19
Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.Ei usko yksin riitä!
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."
"Mutta tahdotko tietää, sinä turha ihminen, että usko ilman tekoja on voimaton? Sillä niinkuin ruumis ilman henkeä on kuollut, niin myös usko ilman tekoja on kuollut." (Luuk.7:21; Jaak.2:20,26)
*
♥ MARANATA! ♥ - siistijä
Alpo Ahola kirjoitti:
itselleen suun siistimisestä???
Jospa hän uskookin vain itseään?
Ahola:
Onhan täälläkin palstoilla nuita kasteraukkoja, jotka tekevät ukaaseillaan saadun kasteen muka pätemättömäksi. Siis ovat perkeleen asialla eksytämässä niinsanottuun Johanneksen parannuksen kasteeseen, että muka siinä ratkaisunnteossa sitten otetaan kaste ja täytetään Jeesuksen esimerkin mukaisesti kaikki vanhurskaus. Että pyhityskristillisissä liikkeissä on vouhutusta ja ylihengellistä kierrosta riittämiin - TURHA TOUHU JA JOPA MENEE JUMALAN PILKAKSI JA SANAN YLITSEKÄYMISEKSI. "
Tuollaista tekstiä ei normaali ihminen käytä! - Alpo Ahola
siistijä kirjoitti:
itselleen suun siistimisestä???
Jospa hän uskookin vain itseään?
Ahola:
Onhan täälläkin palstoilla nuita kasteraukkoja, jotka tekevät ukaaseillaan saadun kasteen muka pätemättömäksi. Siis ovat perkeleen asialla eksytämässä niinsanottuun Johanneksen parannuksen kasteeseen, että muka siinä ratkaisunnteossa sitten otetaan kaste ja täytetään Jeesuksen esimerkin mukaisesti kaikki vanhurskaus. Että pyhityskristillisissä liikkeissä on vouhutusta ja ylihengellistä kierrosta riittämiin - TURHA TOUHU JA JOPA MENEE JUMALAN PILKAKSI JA SANAN YLITSEKÄYMISEKSI. "
Tuollaista tekstiä ei normaali ihminen käytä!Etkö nyt ole mitekään huamannut, etten pidä Johanneksen parannuksen kastetta voimassa, kun Jeesus asetti kristillisen kasteen noustessaan taivaaseen 40 pääsiäisen jälkeen.
Eräät perusteet kerraten:
Apostolien teot 18:
24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.
Ap. t. 19:7
Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä. - Tosi on
Alpo Ahola kirjoitti:
Etkö nyt ole mitekään huamannut, etten pidä Johanneksen parannuksen kastetta voimassa, kun Jeesus asetti kristillisen kasteen noustessaan taivaaseen 40 pääsiäisen jälkeen.
Apostolien teot 18:
24 Ja Efesoon saapui eräs juutalainen, nimeltä Apollos, syntyisin Aleksandriasta, puhetaitoinen mies ja väkevä raamatuissa.
25 Tälle oli opetettu Herran tie, ja hän puhui palavana hengessä ja opetti tarkoin Jeesuksesta, mutta tunsi ainoastaan Johanneksen kasteen.
26 Hän rupesi rohkeasti puhumaan synagoogassa. Mutta kun Priskilla ja Akylas olivat häntä kuunnelleet, ottivat he hänet luokseen ja selvittivät hänelle tarkemmin Jumalan tien.
Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.huomannu, että en minäkään pidä Johanneksen parannuksen kastetta voimassa?
Jeesus itse antoi meille esimerkin kristillisestä kasteesta!!! eikä Hän muuttanut
sitä miksikään pääsiäisen jälkeen!!!!
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41 - eepu*
Alpo Ahola kirjoitti:
Etkö nyt ole mitekään huamannut, etten pidä Johanneksen parannuksen kastetta voimassa, kun Jeesus asetti kristillisen kasteen noustessaan taivaaseen 40 pääsiäisen jälkeen.
Apostolien teot 18:
Heitä oli kaikkiaan noin kaksitoista miestä.Opetuslapset olivat kastetut Johanneksen kasteeseen!
Vapahtaja ja Johannes kastoivat rinnan, jos kasteet olisivat olleet erilaisia, olisi siitä maininta Raamatussa,
--Vapahtaja Ei ole missään asettanut mitään uutta kastetta Johanneksen parannuksen kasteen tilalle, Raamattu Ei sellaista tunne, jokaisen on tehtävä PARANNUS!
Vapahtaja itse TODISTAA seuraavasti Johanneksen parannuksen kasteen OIKEAKSI kasteeksi näin:
"Oliko Johanneksen kaste taivaasta vai ihmisistä? Vastatkaa minulle."
Niin he neuvottelivat keskenään sanoen: "Jos sanomme: 'Taivaasta', niin hän sanoo: 'Miksi ette siis uskoneet häntä?'
Vai sanommeko: 'Ihmisistä'?" - sitä he kansan tähden pelkäsivät sanoa, sillä kaikkien mielestä Johannes totisesti oli profeetta.
Ja he vastasivat ja sanoivat Jeesukselle: "Emme tiedä."
Silloin Jeesus sanoi heille: "Niinpä en minäkään sano teille, millä vallalla minä näitä teen."
Eli; -- Johanneksen kaste oli annettu taivaasta! Eikä kastetta ole Vapahtajan toimesta koskaan muutettu, Vapahtaja Ei asettanut kastetta - kaste asetettiin Johanneksen kautta!
Vapahtaja itsekin kastatti Johanneksen kasteeseen uskovat, ja siihen liittyi PYHÄN HENGEN LUPAUS, Vapahtaja sanoo:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Mutta sen hän sanoi HENGESTÄ, joka niiden piti saaman, jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesus ei vielä ollut kirkastettu." (Joh.7:37-39)
Vapahtaja TODISTAA Johanneksen kasteesta: "Älkää lähtekö Jerusalemista, vaan odottakaa Isältä sen lupauksen täyttymistä, jonka te olette minulta kuulleet. Sillä Johannes kastoi vedellä, mutta teidät (kasteesta)kastetaan Pyhällä Hengellä, ei kauan näitten päivien jälkeen."
Jokaisen TULEE MENNÄ uskonmukaiselle kasteelle! 2.Tessalonikalaiskirjeessä 1:8 Paavali kirjoittaa:
"... tulen liekissä ja kostaa niille, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä ole KUULIAISIA meidän Herramme Jeesuksen EVANKELIUMILLE."
Ja OLLA KUULIAINEN EVANKELIUMILLE (Mark.16:15,16) ON OTTAA kuuliaisuuden ensimmäinen todellinen askel joka on (Apt.2:38) KASTE!
""Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen Lahjan."
KASTEENSANOMA USKOVALLE; "ETTÄ LAIN VANHURSKAUS TÄYTETTÄISIIN MEISSÄ"!
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=11&sid=a1a7ae9455130a35a157edc67bc93490
*
Paavi/katolinen kirkko ei ole Vapahtaja!
Jos olet kastettu kolmeen arvoasemaan, (tai vauvavaleltu), olet kastettu katolisen kirkon väärennökseen, sillä tämä Matt.28:19jae/lause, se on katolisen kirkon (v.325) tekemää väärennöstä, Lue: Matt.28:19 jakeen sanojen ongelmallisuus ja Apt.2:38 oikeudellisuus;
http://suomi24kristinuskomme.phpbb.fi/viewtopic.php?f=2&t=22&sid=94ed932cee0860d2866de00c212250d0
Raamattu puhuu selvin numeroin Vapahtajan Nimeen kastamisen puolesta; katso ja tunnusta tämä tosiasia: Apt.2:38; 4:12; 8:16; 10:48; 19:5; Gal.3:27 jne.. sillä ei ole taivaan alla MUUTA NIMEÄ ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."
Loppupäätelmä on tämä, että mitään todistusta et ole voinut näyttää Raamatusta, että ko. Johanneksen Parannuksen Kaste oli muutettu/vaihdettu toiseen?!
*
♥ MARANATA! ♥ - Alpo Ahola
Tosi on kirjoitti:
huomannu, että en minäkään pidä Johanneksen parannuksen kastetta voimassa?
Jeesus itse antoi meille esimerkin kristillisestä kasteesta!!! eikä Hän muuttanut
sitä miksikään pääsiäisen jälkeen!!!!
"Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, ne kastettiin." Ap 2:41Joel. 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Matt. 18:6 (Mark. 9:42)
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Ap 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu." - Alpo Ahola
Mittee on kirjoitti:
.. kysyin vaan asiallisesti mittee on tilanteesi, niin että, entä sinä, voisitko sinä lopettaa sen epäraamatullisuusoppiesi kirjoittelusi tänne, vai onko niin että et voi, olet niin syvällä suossasi, että tuhoon olet tuomittu?
Mitä tarkoitat, siis voisit sanoa asiasi asian oikeilla nimillä, että takoitetaanko esimerkiksi Johanneksen parannuksen kastetta, joka ei ole sitten ollut voimassa Herran päivien.
- Voi, voi
Alpo Ahola kirjoitti:
Mitä tarkoitat, siis voisit sanoa asiasi asian oikeilla nimillä, että takoitetaanko esimerkiksi Johanneksen parannuksen kastetta, joka ei ole sitten ollut voimassa Herran päivien.
Kyllähän sinä sitä vauva-parannuskastetta paasaat, mutta tarkoitus on keskustella
raamatullisesta kasteesta! - voi, voi
Alpo Ahola kirjoitti:
Joel. 2:16
Kootkaa kansa, pitäkää pyhä seurakuntakokous, kerätkää vanhukset, kootkaa lapset ja rintoja imeväiset; lähteköön ylkä huoneestansa ja morsian kammiostansa.
Matt. 18:6 (Mark. 9:42)
Mutta joka viettelee yhden näistä pienistä, jotka uskovat minuun, sen olisi parempi, että myllynkivi ripustettaisiin hänen kaulaansa ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen.
Ap 2:
38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."Kastoiko Jeesus lapsia?????
Lue poika välillä Raamattua! - Alpo Ahola
Voi, voi kirjoitti:
Kyllähän sinä sitä vauva-parannuskastetta paasaat, mutta tarkoitus on keskustella
raamatullisesta kasteesta!Selitä sitten niin, että ymmärtäisin. Miksi selität sitten niin Raamatun opetuksen vastaisesti, etten voi ymmärtää.
- kastepalsta
sun kannattaisi mennä muiden jehovantodistajien kanssa eksyttämään heidän palstalleen
eksyttäjille on yhteistä, että he eivät tunnusta kristillisen kasteen merkitystä eivätkä anna kastaa lapsiaan kristityiksi (jehovantoditajat, helluntailaiset, adventistit, mormoonit jne.) Synnytäänkö Taivaassa lihaan? Ei. Vaan tämä tarkoittaa tuhannen vuoden
rauhan aikaa lopussa, maassa.
Jes.11:7
Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
8 Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
9 Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä Herran tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
Jes. 65:20
Ei siellä ole enää lasta, joka eläisi vain muutaman päivän, ei vanhusta, joka ei täyttäisi päiviensä määrää; sillä nuorin kuolee satavuotiaana,
ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen.
antti- luterusfani
koska Luther on sen suuressa viisaudessaan sanonut!
Hänhän oli niin viisas mies, että sanoi auringon kiertävän maapalloa!
Ja tuopillinen olutta aamuisin on erttäin terveellistä. - Näin se on ja pysyy
luterusfani kirjoitti:
koska Luther on sen suuressa viisaudessaan sanonut!
Hänhän oli niin viisas mies, että sanoi auringon kiertävän maapalloa!
Ja tuopillinen olutta aamuisin on erttäin terveellistä.Eihän Luther tai uskovaiset ole opettaneet että aurinko kiertää maapalloa tai että maa on litteä. Kaikki menneen ajan tiedemiehethän näin uskoivat ja opettivat ja muu kansa uskoi heitä, uskovaisetkin olivat aikansa lapsia. Oikeuden eteen tuomittavaksi joutui jos väitti maapallon pyörivän ja kiertävän vielä aurinkoakin.
Mutta tietenkin on hauska väittää että sekin on nimenomaan juuri Raamatun oppi. Saatte toki pitää hauskuutenne. Muutenkinhan Raamattua ateistit ja muut ei-uskovat pitävät luonnonopin ja fysiikan oppikirjana kun eivät sitä ymmärrä.
Samaa kuin pitäisi kieliopin kirjaa laulukirjana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053161Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951462- 921369
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461324Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561236Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803