Syksyllä kaikki on toisin

sanotaan jossakin ja kyllä nämä syksyn aikaisin pimenevät illat muuttavat väkisinkin kuvioita.
Sytyttelin jo tänään kynttilöitä ulkolyhtyihin.
Samoin syksyn kunniaksi kaivelin tämän vanhan nikkini naftaliinista ja lähdin katsastamaan onko täällä palstoilla sama rauha ja rakkaus vallitsemassa kuten aina ennenkin ;)

38

399

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama menohan täällä näyttää edelleen jatkuvan. Taitaa tämä kurkistus taas riittää.

• käy niin kiivaana ettei saa suunvuoroa, pakostahan silloin pitää poistua takavasemmalle :)

• Virvatuli kirjoitti:

käy niin kiivaana ettei saa suunvuoroa, pakostahan silloin pitää poistua takavasemmalle :)

Tokihan tuohon suunvuoron saisi mutta parempi olla hiljaa.

• zxxxxxzzzz

jos kähinät kiinnostaa niin sekaan vaan

• Täällä syksy näyttää tänään todellisia kasvojaan. Harmaata on ja vettä sataa. Ulosmeno ei houkuttele laisinkaan. toki nyt on vielä aikaista, suurin osa väestä nukkunee tähän aikaan, mutta mä tapaan käydä sunnuntai-aamuisin lenkillä. Katsotaan jos kirkastuu päivän mittaan :)

Palstalla on ollut kovin seesteistä aina eiliseen saakka. Toivottavasti myrsky laantuu yhtä nopeasti kuin alkoikin.

• ulkoilusää jos on säähän sopivat varusteet.
        Niin, syksyhän on tunnetusti tuulista aikaa ja välillä myrskyää,
        joten kai nämä palstamyrskytkin välillä laantuu, jos ei kokonaan hellitä :D

• p.z

kevättä kohti vaan. :P

• sä oot parantunut? Tuliko mitään selvyyttä mikä korkean kuumeen aiheutti?

• p.z
        TaikisN kirjoitti:

sä oot parantunut? Tuliko mitään selvyyttä mikä korkean kuumeen aiheutti?

Aloitin maanantai-iltana antibioottikuurin. Seuraavana yönä oksensin moneen kertaan ja sitte nous se kuume. Hoksasin vasta perjantaiaamuna, että mulla on melkein koko keho täynnä punasta pilkkua, ihan niinku nokkosihottumaa. Olinki ihmetelly jatkuvaa kutinaa ja kihelmöintiä iholla. Tajusin, että se johtuu lääkeaineallergiasta, joten keskeytin antibiootin kokonaan. Sen jälkeen kuume loppu, mutta vielä on tuota ihottumaa.

• p.z kirjoitti:

Aloitin maanantai-iltana antibioottikuurin. Seuraavana yönä oksensin moneen kertaan ja sitte nous se kuume. Hoksasin vasta perjantaiaamuna, että mulla on melkein koko keho täynnä punasta pilkkua, ihan niinku nokkosihottumaa. Olinki ihmetelly jatkuvaa kutinaa ja kihelmöintiä iholla. Tajusin, että se johtuu lääkeaineallergiasta, joten keskeytin antibiootin kokonaan. Sen jälkeen kuume loppu, mutta vielä on tuota ihottumaa.

kävitkö uudelleen lääkärissä?
        Enterorokkoakin on liikkeellä, mutta se tekee pieniä pilkkuja kehoon.

• p.z
        TaikisN kirjoitti:

kävitkö uudelleen lääkärissä?
        Enterorokkoakin on liikkeellä, mutta se tekee pieniä pilkkuja kehoon.

Yritin soittaa sinne, mutta kun ei vastattu, niin annoin olla. Kuuri jäi joka tapauksessa kesken.. Katon tilannetta huomenna, soitanko uudestaan. Kyllä mä silti olen enemmän tuon lääkeaineallergian kannalla entä ku enterorokon.

• jokaisessa vuodenajassa on oma salaisuutensa :)

• p.z
        Virvatuli kirjoitti:

jokaisessa vuodenajassa on oma salaisuutensa :)

en tiedä, mutta onhan niissä jokaisessa aina oma puolensa. :)

• rainman-64

Metsässä on väriloistoa ja rauhallista. Pihoille voi viritellä valoja ym. piristävää.
      Pitää osata vain nauttia tästäkin vuodenajasta. Muistaa vain pitää jalat kuivina ja lämpöisinä niin mikäs tuos ulkona on ollessa. Tunnelma grillilläkin on hieno naapurien kanssa. :)

• syksy-ihminen. Varsinkin ruska-aikana saa väreistä voimaa.
        Vaikka tänään koko päivä sateli, polttelin mökillä risuja vanhassa tynnyrinpohjassa.
        Kaikenkaikkiaan mukava ulkoilupäivä sateesta huolimatta :)

• Syksy on semmoista aikaa että välillä siitä pidän, ja toisinaan en voi sitä sietää. Fiiliksestähän se on loppujen lopuksi kiinni kuten moni muukin asia.
      Miksi muuten pidät nimmariasi naftaliinissä? parempia aikojako odottelet?

• Todellakin, eikös elämässä aina odotella parempia aikoja?
        Sitä minä toivoisin, vaikka ei nytkään pitäisi valitella turhia.
        Katsos kun elämässä on välillä suoraa ja välillä mutkia,
        nyt on vähän mutkaista, siispä meno on hitaampaa ja siksi on
        aikaa vaikka piipahtaa foorumeilla...:)

• Virvatuli kirjoitti:

Todellakin, eikös elämässä aina odotella parempia aikoja?
        Sitä minä toivoisin, vaikka ei nytkään pitäisi valitella turhia.
        Katsos kun elämässä on välillä suoraa ja välillä mutkia,
        nyt on vähän mutkaista, siispä meno on hitaampaa ja siksi on
        aikaa vaikka piipahtaa foorumeilla...:)

Ainahan se parempi aika on kiikarissa tai ainakin pitäisi itse kullakin, joten aivan turha minua on valistaa sen suhteen. Vaikka en tietysti pahaksi laita vaikka joku siitä joskus minua muistuttelisi. Miehillä kun sanotaan olevan se putkikatse, vai miksi ne sitä siellä Reginan palstalla kutsuvatkaan?
        No, joo, miten se mökkeily on sujunut tänä kesänä? Ei sentään karhuja ole pihapiiriin tällä kertaa eksynyt??:)

• Waffe kirjoitti:

Ainahan se parempi aika on kiikarissa tai ainakin pitäisi itse kullakin, joten aivan turha minua on valistaa sen suhteen. Vaikka en tietysti pahaksi laita vaikka joku siitä joskus minua muistuttelisi. Miehillä kun sanotaan olevan se putkikatse, vai miksi ne sitä siellä Reginan palstalla kutsuvatkaan?
        No, joo, miten se mökkeily on sujunut tänä kesänä? Ei sentään karhuja ole pihapiiriin tällä kertaa eksynyt??:)

...salaa ;D
        Kiitos kysymästä, kesä oli kuuma ja kaunis, myrsky ikävä kyllä osui kohdalle ja kaatoi rantapuita.. :(
        Ja niitä karhuja tosiaan liikkuu siellä mökin liepeillä, vaan ei ole vielä tassua tullut antamaan ;D

• Virvatuli kirjoitti:

...salaa ;D
        Kiitos kysymästä, kesä oli kuuma ja kaunis, myrsky ikävä kyllä osui kohdalle ja kaatoi rantapuita.. :(
        Ja niitä karhuja tosiaan liikkuu siellä mökin liepeillä, vaan ei ole vielä tassua tullut antamaan ;D

Syksyssä on mielestäni jotakin surumielistä, etenkin silloin, kun näkee kurkien kokoontuvan taivaalle kiertelemään ja tekemään lähtöä jonnekkin lämpimimpiin maisemiin. Eilen näinkin ensimmäiset kurjet.
        Entä siellä, joko sinä olet mökiltäsi nähnyt, tai kuullut kurkien tekevän muuttoa?:)

• Waffe kirjoitti:

Syksyssä on mielestäni jotakin surumielistä, etenkin silloin, kun näkee kurkien kokoontuvan taivaalle kiertelemään ja tekemään lähtöä jonnekkin lämpimimpiin maisemiin. Eilen näinkin ensimmäiset kurjet.
        Entä siellä, joko sinä olet mökiltäsi nähnyt, tai kuullut kurkien tekevän muuttoa?:)

syys on surumielinen... "Siivet jos ois, niin liittyä vois, auraan kurkien"....♪♪♪♪
        Mökkeilyalueellani ei niinkään ole kurkien kokoontumispaikkoja, mutta tiedän kyllä tuon tunteen, mikä
        liittyy muuttolintujen lähtöön... Sen sijaan mökkijärvelläni pesii muutamia kuikkapariskuntia, niillä on tapana
        huudella kammottavalla tavalla syyspimeässä, melkein tukka nousee pystyyn :D
        Nekin ovat tainneet jo lähteä, koska järvi oli kumman hiljainen viikonloppuna.

• Virvatuli kirjoitti:

syys on surumielinen... "Siivet jos ois, niin liittyä vois, auraan kurkien"....♪♪♪♪
        Mökkeilyalueellani ei niinkään ole kurkien kokoontumispaikkoja, mutta tiedän kyllä tuon tunteen, mikä
        liittyy muuttolintujen lähtöön... Sen sijaan mökkijärvelläni pesii muutamia kuikkapariskuntia, niillä on tapana
        huudella kammottavalla tavalla syyspimeässä, melkein tukka nousee pystyyn :D
        Nekin ovat tainneet jo lähteä, koska järvi oli kumman hiljainen viikonloppuna.

Kaverin mökillä pesii joka vuosi härkälinnuiksi kutsuttu pariskunta ja ne myös kuulemma pitävät hirvittävän kovaa ääntä. Ainakin kun ne pesimäkauden alussa lokkien kanssa tappalevat reviireistään kuka mihinkin kivenkoloon sen pesän saa laittaa. Hyvin ne kaikki lopulta ovat jonnekkin aina mahtuneet.
        Kuinka siellä mökillä näillä sateisilla ilmoilla tarkenee? Takan loimua tuijotellen ja Bailey's Irish Creamin lämmikettä siemaillessa, vaiko kuinka??:)

• Waffe kirjoitti:

Kaverin mökillä pesii joka vuosi härkälinnuiksi kutsuttu pariskunta ja ne myös kuulemma pitävät hirvittävän kovaa ääntä. Ainakin kun ne pesimäkauden alussa lokkien kanssa tappalevat reviireistään kuka mihinkin kivenkoloon sen pesän saa laittaa. Hyvin ne kaikki lopulta ovat jonnekkin aina mahtuneet.
        Kuinka siellä mökillä näillä sateisilla ilmoilla tarkenee? Takan loimua tuijotellen ja Bailey's Irish Creamin lämmikettä siemaillessa, vaiko kuinka??:)

ettet vain ole naapurimökin isäntä, vai arvailetko vain ? :D
        Vai ollaankohan peräti sielunkumppaneita, sellaisiakin sanotaan olevan olemassa :)
        Kyllä Saint Brendania pitää aina olla varalla, jos viluttaa... ja tietenkin on se takka ;D

• Virvatuli kirjoitti:

ettet vain ole naapurimökin isäntä, vai arvailetko vain ? :D
        Vai ollaankohan peräti sielunkumppaneita, sellaisiakin sanotaan olevan olemassa :)
        Kyllä Saint Brendania pitää aina olla varalla, jos viluttaa... ja tietenkin on se takka ;D

Mistäpä sitä ken tietää vaikka olisinkin. Ajatuksilla voidaan aina leikitellä ennenkuin huomataan erehdys. Katsos jos oikeisiin kysymyksiin saa tyydyttävät vastaukset, silloin voi mielessään lausahtaa bingo! :)

• Waffe kirjoitti:

Mistäpä sitä ken tietää vaikka olisinkin. Ajatuksilla voidaan aina leikitellä ennenkuin huomataan erehdys. Katsos jos oikeisiin kysymyksiin saa tyydyttävät vastaukset, silloin voi mielessään lausahtaa bingo! :)

Salaisuuden verho on aina kutkuttavan mielenkiintoinen niin kauan, kunnes sen taakse pääsee kurkistamaan :)
        Onko kaikkien salaisuuksien aina paljastuttava? Ehkä ei, joskus voi olla hyväksi jättää asiat arvailun varaan, sillä kuten sanoit, kun huomaa erehdyksen, asia menettää mielenkiintonsa.
        En ehkä ole juuri sitä mitä etsit, mutta lupaa, ettet pety katkerasti, vaikka toiveajattelusi sinua jonkin aikaa kannattelikin... ;D

• Virvatuli kirjoitti:

Salaisuuden verho on aina kutkuttavan mielenkiintoinen niin kauan, kunnes sen taakse pääsee kurkistamaan :)
        Onko kaikkien salaisuuksien aina paljastuttava? Ehkä ei, joskus voi olla hyväksi jättää asiat arvailun varaan, sillä kuten sanoit, kun huomaa erehdyksen, asia menettää mielenkiintonsa.
        En ehkä ole juuri sitä mitä etsit, mutta lupaa, ettet pety katkerasti, vaikka toiveajattelusi sinua jonkin aikaa kannattelikin... ;D

On muuten outoa ajatella puoleltani että olisin erehtynyt, ja tämä päätös muotoutui aivan äsken. Eli osumia tuli vain yksi. Myönnän kyllä vajavaisuuteni ja saatan tulkita väärin, mutta syyhän on minun.Tosiasiassa sinä elätät nyt toivoani ja teet sen taitavasti, mutta luulen että olet sen verran tarkkaavainen että tiedät kuinka minua puhutella.?
        Toivottavasti edes tämän salaisuuden saan paljastettua?? Pallohan on nyt sinulla.:)

• Waffe kirjoitti:

On muuten outoa ajatella puoleltani että olisin erehtynyt, ja tämä päätös muotoutui aivan äsken. Eli osumia tuli vain yksi. Myönnän kyllä vajavaisuuteni ja saatan tulkita väärin, mutta syyhän on minun.Tosiasiassa sinä elätät nyt toivoani ja teet sen taitavasti, mutta luulen että olet sen verran tarkkaavainen että tiedät kuinka minua puhutella.?
        Toivottavasti edes tämän salaisuuden saan paljastettua?? Pallohan on nyt sinulla.:)

enkä taida sitä ihan heti heittää :D
        Elämä on peliä ja kohtalo jakaa kortteja, kerro minkä kortin sait?

• Virvatuli kirjoitti:

enkä taida sitä ihan heti heittää :D
        Elämä on peliä ja kohtalo jakaa kortteja, kerro minkä kortin sait?

Joskus ilmassa on sellaista tuntua että joku päivä jänne katkeaa, tai ankkuriköysi napsahtaa poikki, tai onnenpyörä kääntyy. Mutta tuossatuokiossa kaikki onkin taas toisin. Eikä tässä ole kysymys vain yhdestä kortista, tottakai minä korttini katson, mutta en sitä kaikille näytä. Bluffilla pääsee melko pitkälle, kuten hyvin tiedät.

Tiedätkö mitä? luulen sinun nyt nauravan siellä välkkyvää itsetyytyväistä hymyä.:) Pitääkö paikkansa?

• Waffe kirjoitti:

Joskus ilmassa on sellaista tuntua että joku päivä jänne katkeaa, tai ankkuriköysi napsahtaa poikki, tai onnenpyörä kääntyy. Mutta tuossatuokiossa kaikki onkin taas toisin. Eikä tässä ole kysymys vain yhdestä kortista, tottakai minä korttini katson, mutta en sitä kaikille näytä. Bluffilla pääsee melko pitkälle, kuten hyvin tiedät.

Tiedätkö mitä? luulen sinun nyt nauravan siellä välkkyvää itsetyytyväistä hymyä.:) Pitääkö paikkansa?

Kyllä, tämä saa minut hymyilemään, siitä itsetyytyväisyydestä en niin tiedä, mutta hyvän mielen tämä jotenkin antaa... enkä usko sinunkaan huonolla tuulella olevan, päinvastoin ;D

• Virvatuli kirjoitti:

Kyllä, tämä saa minut hymyilemään, siitä itsetyytyväisyydestä en niin tiedä, mutta hyvän mielen tämä jotenkin antaa... enkä usko sinunkaan huonolla tuulella olevan, päinvastoin ;D

Tässä teatterissa minä olen täysin avoin. En esitä mitään ylimääräisiä numeroita ja enkä mitään numeroa kahteen kertaan. Toisin on sinun laitasi, mutta uskon ettet pidä minua kauaa jännityksessä. Sinähän jo lupasit, ja lupauksia ei saa rikkoa eikä siirtää hamaan tulevaisuuteen. Se ei olisi reilua ( nyt naurattaa tuo sana :onko sana reilu kokenut jo inflaation) Mitäs mieltä olet?:)

• Waffe kirjoitti:

Tässä teatterissa minä olen täysin avoin. En esitä mitään ylimääräisiä numeroita ja enkä mitään numeroa kahteen kertaan. Toisin on sinun laitasi, mutta uskon ettet pidä minua kauaa jännityksessä. Sinähän jo lupasit, ja lupauksia ei saa rikkoa eikä siirtää hamaan tulevaisuuteen. Se ei olisi reilua ( nyt naurattaa tuo sana :onko sana reilu kokenut jo inflaation) Mitäs mieltä olet?:)

että minulla ei ole antaa vastausta, koska en tiedä kysymystä?
        Sen verran tämä tutulta tuntunut kohtaaminen minua vaivasi, että katsastin hieman aikaa taaksepäin ja löysin tasan vuosi sitten keskenämme käydyn keskustelun ja arvaapa mikä oli aihe?
        No syksy tietenkin! ;D
        Ps. Ei ole reilua liittää minua reiluihin, koska en tiedä täsmälleen mitä reilu täällä tarkoittaa...

• Virvatuli kirjoitti:

että minulla ei ole antaa vastausta, koska en tiedä kysymystä?
        Sen verran tämä tutulta tuntunut kohtaaminen minua vaivasi, että katsastin hieman aikaa taaksepäin ja löysin tasan vuosi sitten keskenämme käydyn keskustelun ja arvaapa mikä oli aihe?
        No syksy tietenkin! ;D
        Ps. Ei ole reilua liittää minua reiluihin, koska en tiedä täsmälleen mitä reilu täällä tarkoittaa...

Minä en tullut taakse katsoneeksi vaikka olisi ehkä pitänyt. Mutta onneksi sinä teit sen puolestani, siitä kiitos sinulle. Täytyy itsekkin tarkistaa mitä silloin puhuttiin. Minähän tulin tähän keskusteluun mukaan aivan sattumalta, tai ehkä joku intuitio sai minut tähän tai joku sellainen. Tässä pitäisi nyt kysyä miten on mahdollista että puhuimme vuosi sitten samasta aiheesta??

En sinua liittänyt reiluihin sanan siinä merkityksessä mistä nyt täällä useammassa ketjussa puhutaan. Reilulla tarkoitin sinun kohdallasi aivan muuta.:))

• Waffe kirjoitti:

Minä en tullut taakse katsoneeksi vaikka olisi ehkä pitänyt. Mutta onneksi sinä teit sen puolestani, siitä kiitos sinulle. Täytyy itsekkin tarkistaa mitä silloin puhuttiin. Minähän tulin tähän keskusteluun mukaan aivan sattumalta, tai ehkä joku intuitio sai minut tähän tai joku sellainen. Tässä pitäisi nyt kysyä miten on mahdollista että puhuimme vuosi sitten samasta aiheesta??

En sinua liittänyt reiluihin sanan siinä merkityksessä mistä nyt täällä useammassa ketjussa puhutaan. Reilulla tarkoitin sinun kohdallasi aivan muuta.:))

asioita vaan tapahtuu joskus. En tiedä, ehkä jotkut ihmiset ovat herkempiä vaistoamaan asioita tai tuntemuksia vaikka palstojenkin läpi... Ehkä siinä on kyseessä jonkinlainen telepaattinen herkkyys :D

Onko se sitten sitä sielunkumppanuutta, kun joskus tapaa jonkun ihmisen ja heti tuntuu siltä, kuin olisi tuntenut hänet aina?

• Virvatuli kirjoitti:

asioita vaan tapahtuu joskus. En tiedä, ehkä jotkut ihmiset ovat herkempiä vaistoamaan asioita tai tuntemuksia vaikka palstojenkin läpi... Ehkä siinä on kyseessä jonkinlainen telepaattinen herkkyys :D

Onko se sitten sitä sielunkumppanuutta, kun joskus tapaa jonkun ihmisen ja heti tuntuu siltä, kuin olisi tuntenut hänet aina?

Pitkälti olen kanssasi samaa mieltä. Joku vaan joskus kolahtaa ja natsaa kohdilleen eikä sille sen ihmeempää selitystä tarvitse keksiä. Mutta miten nämä asiat sitten liityvät toisiinsa, sitä en pysty sanomaan. Kai sille kaikelle on joku hieno selitys jossain.

Laitankin sinulle nyt viestin, osaat tietysti sen käydä lukemassa:)

• Waffe kirjoitti:

Pitkälti olen kanssasi samaa mieltä. Joku vaan joskus kolahtaa ja natsaa kohdilleen eikä sille sen ihmeempää selitystä tarvitse keksiä. Mutta miten nämä asiat sitten liityvät toisiinsa, sitä en pysty sanomaan. Kai sille kaikelle on joku hieno selitys jossain.

Laitankin sinulle nyt viestin, osaat tietysti sen käydä lukemassa:)

En kyllä saanut mitään viestiä?
        Nyt täytyy tunnustaa että muuta paikkaa en tiedä?
        :o

• Virvatuli kirjoitti:

En kyllä saanut mitään viestiä?
        Nyt täytyy tunnustaa että muuta paikkaa en tiedä?
        :o

Meneppä ja tarkista galleriasi, sen kautta sait viestin. Siellä on kohta jossa lukee viestit, ja sen kun avaat niin eiköhän löydy. :) Kyllä sun pitäisi nämä hallita:)

• Waffe kirjoitti:

Meneppä ja tarkista galleriasi, sen kautta sait viestin. Siellä on kohta jossa lukee viestit, ja sen kun avaat niin eiköhän löydy. :) Kyllä sun pitäisi nämä hallita:)

Elikkä kirjautuneena menet tuonne ylös ja napsautat kohtaa minä. Siitä avautuu sinun oma sivusi.

• Waffe kirjoitti:

Elikkä kirjautuneena menet tuonne ylös ja napsautat kohtaa minä. Siitä avautuu sinun oma sivusi.

sain viestin ja vastasinkin, jatketaan taas toisella kerralla... Nyt hyvää yötä! ;D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      143
      1649
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1551
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      28
      1179
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      193
      1121
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      83
      951
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      74
      921
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      351
      913
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      61
      788
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      761
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50