Kyrie eleison

Küürie

Olen ymmärtänyt, että ateisteja viehättää idän uskonnoissa omituiset hokemat, mantrat, tyhjät sanat, demoneiden ohjailemat mietinnöt! Mutta pohtikaatten näitä sanoja ja huomatkaa, kuinka oivallatte, mikä on se uskonto, jonka puolesta on syytä vaikka joutua kidutetuksi tai tapetuksi raa'asti!

Kyrie eleison
Christe eleison
Kyrie eleison

10

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • pitää tietää sanansa

Nämä ovat siis silloin turhuutta, jos ne ovat hokemista jossa ei tarvita aivoja?

• Olet ymmärtänyt väärin.

Sinunkaan uskontosi tyhjät höpinät eivät puhuttele minua.

• beenthere

Olet ymmärtänyt väärin. Ainakaan tätä ateistia ei tuollaiset asiat viehätä tipan tipaa.
      Mistä olet saanut tuollaisen kummallisen luulon?

• Knechtland

Palstalla kyllä kauhistellaan hyökkäyksiä buddhalaistemppeleihin ja pride-kulkueisiin, mutta ei korosteta kristittyjen marttyyreiden kärsimysten merkitystä esim. Rooman valtakunnassa. Olette täysin harhautuneita. Palvotte kaikkea kamalaa ja syntistä, mutta ette Yhtä Totta Jumalaa.

• Knechtland kirjoitti:

Palstalla kyllä kauhistellaan hyökkäyksiä buddhalaistemppeleihin ja pride-kulkueisiin, mutta ei korosteta kristittyjen marttyyreiden kärsimysten merkitystä esim. Rooman valtakunnassa. Olette täysin harhautuneita. Palvotte kaikkea kamalaa ja syntistä, mutta ette Yhtä Totta Jumalaa.

Voi olla, että palstalla kauhistellaan enemmän sitä, mitä nyt elävät ihmiset tekevät toisilleen kuin sitä mikä on tapahtunut liki 2000 vuotta sitten.

Puhun tietysti vain omasta puolestani, mutta mielestäni kaikki uskonnon nimissä tehty, kuten muukin väkivälta on tuomittavaa, uskonnosta riippumatta.

Olen kyllä ollut havaitsevanani uskonnottomien olevan lähes yhtenä miehenä tuomitsemassa ympärileikkauksia, kivitystuomioita, pappipedofiliaa, lahkojen henkistä väkivaltaa ja muita "voiman" pimeän puolen tekosia kaikkien uskontojen piirissä.

Ymmärrän tietenkin, että omaan nilkkaan kalahtaneet kalikat tuntuvat kristityistä erityisen ikäviltä. Lisäksi kristittyjen ahkera kirjoittelu palstalle lisää heihin liittyvien aiheiden käsittelyä täällä.

• beenthere
        Knechtland kirjoitti:

Ketähän minä mahdan palvoa, kun en tiedä itse tuollaisesta mitään? Ai juu, minä palvoen rakastan kissaani joka ei kyllä ole lainkaan kamala ja syntinen.
        Tuo jumalasi on uusi minulle. Kuuluuko Yksi Suuri Jumala samaan sarjaan kuin Jumala ja Allah? Minkälainen oppi tämän jumalan ympärillä pyörii?

• beenthere kirjoitti:

Ketähän minä mahdan palvoa, kun en tiedä itse tuollaisesta mitään? Ai juu, minä palvoen rakastan kissaani joka ei kyllä ole lainkaan kamala ja syntinen.
        Tuo jumalasi on uusi minulle. Kuuluuko Yksi Suuri Jumala samaan sarjaan kuin Jumala ja Allah? Minkälainen oppi tämän jumalan ympärillä pyörii?

>>Ai juu, minä palvoen rakastan kissaani joka ei kyllä ole lainkaan kamala ja syntinen.

• beenthere
        Phoebus kirjoitti:

>>Ai juu, minä palvoen rakastan kissaani joka ei kyllä ole lainkaan kamala ja syntinen.

Jotenkin tämä palvonta tuntuu erilaisemmalta ;D kuin Egyptin muinaisuskonnon palvonta. En kyllä voi sanoa tuntevani Egyptin muinaisuskoa kovin hyvin. Kuuluiko siihen suuri rakkaus?

• ...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      59
      4693
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      65
      3808
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      3220
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      114
      3061
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2894
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2548
    7. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2216
    8. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      247
      1997
    9. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      108
      1872
    10. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      36