Aihe nousi jälleen esille, joten nyt olisi asiallista esittää väitetyt tuet ensimmäisen kerran toteen.
Asia on niin, että Viking Line ei ole saanut veronmaksajilta senttiäkään tililleen. Joka vuosi Viking Line on ollut Suomen suuntaan nettomaksaja, vaikka eräs hampaaton hameveikko spammaa netin täyteen Viking Line valheitaan.
netti Fenno maailmassa tarpeeksi usein toistettu valhe muuttuu faktaksi. Siksi, ko. ryhmästä onkin kysytty; pitääkö faktan olla totta? Miten on, onko Viking Linen veronmaksajilta saamat rahalliset tuet pelkkää "Talafaktaa"? Tähän mennessä ei ole löytynyt ensimmäistäkään todistetta joka osoittaisi muuta.
Viking Linen veronmaksajilta saamat tuet?
56
1411
Vastaukset
- Tässä faktat
" Joka vuosi Viking Line on ollut Suomen suuntaan nettomaksaja, "
Viking Line ei ole ollut Suomen suuntaan IKINÄ veronmaksaja. Se on maksanut veronsa Ahneidenmaan maakuntahallitukselle.
Sen sijaan suomalaiset ovat kustantaneet noille molemmille merenkulkutuen.- Ville Viking
"Viking Line ei ole ollut Suomen suuntaan IKINÄ veronmaksaja. Se on maksanut veronsa Ahneidenmaan maakuntahallitukselle."
- Tälle erikoiselle väittämälle varmaan löytyy jokin lähdekin?
"Sen sijaan suomalaiset ovat kustantaneet noille molemmille merenkulkutuen."
- Sekavaa netti fennoilua. Keille "suomalaiset ovat kustantaneet merenkulkutuen" ja mikä onkaan tämä, netti fennojen keskuudessa, legendaksi noussut tuki?
Toistolla valhe ei muutu todeksi reaalimaailmassa. - osv.
Ville Viking kirjoitti:
"Viking Line ei ole ollut Suomen suuntaan IKINÄ veronmaksaja. Se on maksanut veronsa Ahneidenmaan maakuntahallitukselle."
- Tälle erikoiselle väittämälle varmaan löytyy jokin lähdekin?
"Sen sijaan suomalaiset ovat kustantaneet noille molemmille merenkulkutuen."
- Sekavaa netti fennoilua. Keille "suomalaiset ovat kustantaneet merenkulkutuen" ja mikä onkaan tämä, netti fennojen keskuudessa, legendaksi noussut tuki?
Toistolla valhe ei muutu todeksi reaalimaailmassa."Toistolla valhe ei muutu todeksi reaalimaailmassa."
Näinkö käy vain RKP-taivaassa:
* "Suomi on kaksikielinen"
* "Kaksikielisyys on rikkaus"
* "Perustuslaki vaatii pakkoruotsia ja kielikiintiöitä"
* "Ilman pakkoruotsi ei ole sivistystä"
* osv.
* osv.................... - hoonosti soomea
Ville Viking kirjoitti:
"Viking Line ei ole ollut Suomen suuntaan IKINÄ veronmaksaja. Se on maksanut veronsa Ahneidenmaan maakuntahallitukselle."
- Tälle erikoiselle väittämälle varmaan löytyy jokin lähdekin?
"Sen sijaan suomalaiset ovat kustantaneet noille molemmille merenkulkutuen."
- Sekavaa netti fennoilua. Keille "suomalaiset ovat kustantaneet merenkulkutuen" ja mikä onkaan tämä, netti fennojen keskuudessa, legendaksi noussut tuki?
Toistolla valhe ei muutu todeksi reaalimaailmassa.No svekkonössö ei se valehtelemalle muuksi muutu, mutta toivottavasti vastaat vielä valheistasi.
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2010/04/18/tama-maakunta-kay-ahkerimmin-valtion-kirstulla/20105464/12
Viking Line - valtiontuet johtajien taskuun!
--------------------------------------------------------------------------------
Ei saatana. Tuo ahvenanmaalaisten hoonosti soomea sönkkäävien proletaarien yhtiöhän harrastaa häikäilemätöntä meininkiä.
Vuosi sitten omistajille jaettiin jo osinkoa 14,6 milj. euroa. Tämän jälkeen uhattiin ulosliputtaa alukset Suomesta vedoten kalliiseen työvoimaan. Merimiesunionin painostettua valtiota, päätettiin Viking Linelle myöntää valtion tukea 25 milj. euroa. Aiemmin oli päätetty jakaa osinkoa 1,2 milj. euroa mutta tukipäätöksen jälkeen kääntyi Lundqvistien ja Mattsonien kelkka tyystin. Omistajasuvut päättivät nostaa osingon kertaheitolla: 21,6 miljoonaahan ei heti kesken lopu. Ja em. summa on kaiken lisäksi 136%:a tilikauden tuloksesta.
Ei voi kuin ihmetellä omistajien ahneutta sekä röyhkeää meininkiä. Tietenkin kiirehän porukalla on osingot nostaa koska vuoden päästä uusi osinkovero astuu voimaan ja sen jälkeenhän omistajat ovat puilla paljailla veroprosentin nousun myötä. Mutta kehtaavat siirtää valtiontuet suoraan omaan taskuun.
Itseäni em. toiminta vistottaa siinä määrin että meidän perhe boikotoi nyt ja tulevaisuudessa Viking Linea. Ja muistan kyllä kertoa kaikille kyseisen mätäpaiseen toiminnasta.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=20948 - Luettua..
hoonosti soomea kirjoitti:
No svekkonössö ei se valehtelemalle muuksi muutu, mutta toivottavasti vastaat vielä valheistasi.
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2010/04/18/tama-maakunta-kay-ahkerimmin-valtion-kirstulla/20105464/12
Viking Line - valtiontuet johtajien taskuun!
--------------------------------------------------------------------------------
Ei saatana. Tuo ahvenanmaalaisten hoonosti soomea sönkkäävien proletaarien yhtiöhän harrastaa häikäilemätöntä meininkiä.
Vuosi sitten omistajille jaettiin jo osinkoa 14,6 milj. euroa. Tämän jälkeen uhattiin ulosliputtaa alukset Suomesta vedoten kalliiseen työvoimaan. Merimiesunionin painostettua valtiota, päätettiin Viking Linelle myöntää valtion tukea 25 milj. euroa. Aiemmin oli päätetty jakaa osinkoa 1,2 milj. euroa mutta tukipäätöksen jälkeen kääntyi Lundqvistien ja Mattsonien kelkka tyystin. Omistajasuvut päättivät nostaa osingon kertaheitolla: 21,6 miljoonaahan ei heti kesken lopu. Ja em. summa on kaiken lisäksi 136%:a tilikauden tuloksesta.
Ei voi kuin ihmetellä omistajien ahneutta sekä röyhkeää meininkiä. Tietenkin kiirehän porukalla on osingot nostaa koska vuoden päästä uusi osinkovero astuu voimaan ja sen jälkeenhän omistajat ovat puilla paljailla veroprosentin nousun myötä. Mutta kehtaavat siirtää valtiontuet suoraan omaan taskuun.
Itseäni em. toiminta vistottaa siinä määrin että meidän perhe boikotoi nyt ja tulevaisuudessa Viking Linea. Ja muistan kyllä kertoa kaikille kyseisen mätäpaiseen toiminnasta.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=20948"Jännää tässä tapauksessa on se ristiriita, joka vallitsee yksityishenkilöiden ja yritysten saamien tulonsiirtojen välillä. Yksityishenkilö kun hakee mitä tahansa harkinnanvaraista tukea, pitää rahan käyttökohde (esim. vuokranmaksu) aina näyttää toteen. Ja mikäli taloudelliset olosuhteet muuttuvat oleellisesti parempaan päin, peritään tuki takaisin joko osittain tai kokonaan.
Kelan opintotukijärjestelmän koukeroihin hyvässä ja pahassa tutustuneena onkin hieman hämmentävää seurata, miten voittoa tuottavalle yritykselle voidaan myöntää veronmaksajien pussista korvamerkitsemätöntä tukea, jonka käyttöä ei ilmeisesti ollut aikomustakaan valvoa. Onhan yrityksiä tuettu iät ajat, ei siinä mitään, mutta kai tuen saamiselle pitäisi kuitenkin olla joku konkreettinen tarve? Jostain muualta saa aina halvempaa työvoimaa, vaikka mitä tehtäisiin. Ei se yksinään täytä tarpeen kriteereitä, kun yritys ei kuitenkaan ole millään lailla vaikeuksissa työvoimakustannusten takia.
Mutta ei kai tässä mitään muuta voi todeta kuin sen, minkä polvipetterikin jo sanoiksi puki. Nyky-yhteiskunnassa röyhkeys on hyve."
__________________ - Ville Viking
hoonosti soomea kirjoitti:
No svekkonössö ei se valehtelemalle muuksi muutu, mutta toivottavasti vastaat vielä valheistasi.
http://www.taloussanomat.fi/kotimaa/2010/04/18/tama-maakunta-kay-ahkerimmin-valtion-kirstulla/20105464/12
Viking Line - valtiontuet johtajien taskuun!
--------------------------------------------------------------------------------
Ei saatana. Tuo ahvenanmaalaisten hoonosti soomea sönkkäävien proletaarien yhtiöhän harrastaa häikäilemätöntä meininkiä.
Vuosi sitten omistajille jaettiin jo osinkoa 14,6 milj. euroa. Tämän jälkeen uhattiin ulosliputtaa alukset Suomesta vedoten kalliiseen työvoimaan. Merimiesunionin painostettua valtiota, päätettiin Viking Linelle myöntää valtion tukea 25 milj. euroa. Aiemmin oli päätetty jakaa osinkoa 1,2 milj. euroa mutta tukipäätöksen jälkeen kääntyi Lundqvistien ja Mattsonien kelkka tyystin. Omistajasuvut päättivät nostaa osingon kertaheitolla: 21,6 miljoonaahan ei heti kesken lopu. Ja em. summa on kaiken lisäksi 136%:a tilikauden tuloksesta.
Ei voi kuin ihmetellä omistajien ahneutta sekä röyhkeää meininkiä. Tietenkin kiirehän porukalla on osingot nostaa koska vuoden päästä uusi osinkovero astuu voimaan ja sen jälkeenhän omistajat ovat puilla paljailla veroprosentin nousun myötä. Mutta kehtaavat siirtää valtiontuet suoraan omaan taskuun.
Itseäni em. toiminta vistottaa siinä määrin että meidän perhe boikotoi nyt ja tulevaisuudessa Viking Linea. Ja muistan kyllä kertoa kaikille kyseisen mätäpaiseen toiminnasta.
http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=20948Kiva kiva. Kaksi linkkiä aiheen ohi ja päälle sitten tyhjänpäiväisiä väitöksiä, jotka on kopioitu erään hamepellen spammeista. Missä ne tuet oikeasti luuraavat, vai eikö niitäkään ole olemassa? Voin kertoa; ne tuet ovat silkkaa fiktiota.
- Ville Viking
Luettua.. kirjoitti:
"Jännää tässä tapauksessa on se ristiriita, joka vallitsee yksityishenkilöiden ja yritysten saamien tulonsiirtojen välillä. Yksityishenkilö kun hakee mitä tahansa harkinnanvaraista tukea, pitää rahan käyttökohde (esim. vuokranmaksu) aina näyttää toteen. Ja mikäli taloudelliset olosuhteet muuttuvat oleellisesti parempaan päin, peritään tuki takaisin joko osittain tai kokonaan.
Kelan opintotukijärjestelmän koukeroihin hyvässä ja pahassa tutustuneena onkin hieman hämmentävää seurata, miten voittoa tuottavalle yritykselle voidaan myöntää veronmaksajien pussista korvamerkitsemätöntä tukea, jonka käyttöä ei ilmeisesti ollut aikomustakaan valvoa. Onhan yrityksiä tuettu iät ajat, ei siinä mitään, mutta kai tuen saamiselle pitäisi kuitenkin olla joku konkreettinen tarve? Jostain muualta saa aina halvempaa työvoimaa, vaikka mitä tehtäisiin. Ei se yksinään täytä tarpeen kriteereitä, kun yritys ei kuitenkaan ole millään lailla vaikeuksissa työvoimakustannusten takia.
Mutta ei kai tässä mitään muuta voi todeta kuin sen, minkä polvipetterikin jo sanoiksi puki. Nyky-yhteiskunnassa röyhkeys on hyve."
__________________Se, että Junttilandiassa eletään pääsääntöisesti eri tukien varassa niin yksityis- kuin yrityspuolellakin (maajussit), ei korreloi millään tavalla tähän keskusteluun. Keskustelun aihe on näyttää toteen Viking Linen nostamat rahalliset tuet Suomesta. Tehtävä on hankala, sillä Viking Line on netto maksaja Suomen suuntaan joka ikinen vuosi.
- hoonosti soomea
Ville Viking kirjoitti:
Se, että Junttilandiassa eletään pääsääntöisesti eri tukien varassa niin yksityis- kuin yrityspuolellakin (maajussit), ei korreloi millään tavalla tähän keskusteluun. Keskustelun aihe on näyttää toteen Viking Linen nostamat rahalliset tuet Suomesta. Tehtävä on hankala, sillä Viking Line on netto maksaja Suomen suuntaan joka ikinen vuosi.
Todista että viking line on nettomaksaja, sinä pelle meidän ei tarvitse todistaa enää yhtään mitään Kaikki on luettavissa ylhäällä. Sitä paitsi jos vg olisi nettomaksaja ruotsimieliset lehdet ois täynnä ja joka päivä siitä asiasta. Eli ole pelle hiljaa ja lakkaa munaamasta itseäsi..
- Ville Viking
hoonosti soomea kirjoitti:
Todista että viking line on nettomaksaja, sinä pelle meidän ei tarvitse todistaa enää yhtään mitään Kaikki on luettavissa ylhäällä. Sitä paitsi jos vg olisi nettomaksaja ruotsimieliset lehdet ois täynnä ja joka päivä siitä asiasta. Eli ole pelle hiljaa ja lakkaa munaamasta itseäsi..
Tuo on helppoa. Katso oheisesta linkistä Viking Linen vuosikertomukset vuodesta 2001 vuoteen 2009. Kun olet lukenut vuosikatsaukset voit keskittyä hakemaan todisteita väitteille jonka mukaan Viking Linelle olisi maksettu jotain erityistukiaisia riihikuivana rahana. Yllä toisteltiin jälleen samoja "Talafaktoja" mitä se hamehemmo on spammailyt tänne vuositolkulla. Spammaaminen ei tosin muuta valhetta tosiasiaksi, joten nyt olisi sopiva aika näyttää väitteet toteen, tai esittää anteeksipyyntö.
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/sijoittajainformaatio/raportit.asp
Jatka toki pellenä olemista, jos se on mielestäsi hauskaa. - Purseri Punainen
Ville Viking kirjoitti:
Tuo on helppoa. Katso oheisesta linkistä Viking Linen vuosikertomukset vuodesta 2001 vuoteen 2009. Kun olet lukenut vuosikatsaukset voit keskittyä hakemaan todisteita väitteille jonka mukaan Viking Linelle olisi maksettu jotain erityistukiaisia riihikuivana rahana. Yllä toisteltiin jälleen samoja "Talafaktoja" mitä se hamehemmo on spammailyt tänne vuositolkulla. Spammaaminen ei tosin muuta valhetta tosiasiaksi, joten nyt olisi sopiva aika näyttää väitteet toteen, tai esittää anteeksipyyntö.
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/sijoittajainformaatio/raportit.asp
Jatka toki pellenä olemista, jos se on mielestäsi hauskaa.Sitä ei tule tapahtumaan. netti Fenno tekee kuten oppi-isänsä, eli väittää päättömiä ja toistaa niitä sitten loputtomiin. Miksi netti Fenno muuttaisi käyttäytymistään nyt? Tästä ketjusta löytyy tasan yksi fakta ja se on Viking Linen vuosikertomukset. Kaikki muu on toistaiseksi pelkkää mielipiteiden esittelyä.
- hoonosti soomea
Ville Viking kirjoitti:
Tuo on helppoa. Katso oheisesta linkistä Viking Linen vuosikertomukset vuodesta 2001 vuoteen 2009. Kun olet lukenut vuosikatsaukset voit keskittyä hakemaan todisteita väitteille jonka mukaan Viking Linelle olisi maksettu jotain erityistukiaisia riihikuivana rahana. Yllä toisteltiin jälleen samoja "Talafaktoja" mitä se hamehemmo on spammailyt tänne vuositolkulla. Spammaaminen ei tosin muuta valhetta tosiasiaksi, joten nyt olisi sopiva aika näyttää väitteet toteen, tai esittää anteeksipyyntö.
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/sijoittajainformaatio/raportit.asp
Jatka toki pellenä olemista, jos se on mielestäsi hauskaa.Luuletko sinä vg vuosikertomuksesta valtionavun löytyvän, ihme imbesilli. Käyty hånken vai..?
Ne lötyy varmaan jonkun ministeriön- virastontiedoista, mutta ei varmasti vg-vuosikertomuksesta. En ainakaan löytänyt kohtaa "köyhänapu" tuosta paragraafista..!
Pelle..! - bästa tittare!
Ville Viking kirjoitti:
Kiva kiva. Kaksi linkkiä aiheen ohi ja päälle sitten tyhjänpäiväisiä väitöksiä, jotka on kopioitu erään hamepellen spammeista. Missä ne tuet oikeasti luuraavat, vai eikö niitäkään ole olemassa? Voin kertoa; ne tuet ovat silkkaa fiktiota.
Hyvä jos päästään eroon viking linesta, tuosta epäisanmaallisesta yhtiöstä. Ei yhtää tukirekkaa enää ahvenanmaalle!
Tallink osti jo Siljan , sillä mielellään matkustamme! - oqwyhr
bästa tittare! kirjoitti:
Hyvä jos päästään eroon viking linesta, tuosta epäisanmaallisesta yhtiöstä. Ei yhtää tukirekkaa enää ahvenanmaalle!
Tallink osti jo Siljan , sillä mielellään matkustamme!Miksi päästä eroon Viking Linesta? Kilpailu on tietysti aina hyväksi mutta en kyllä näe miten isänmaallisuus liitty varustamotoimintaan jossa tarkoituksena on tuottaa voittoja osakkeenomistajille. Onhan toki Tallink-Siljalla Suomen lipun alla purjehtivia aluksia ja palkkalistoilla suomalaisia, kuten ahvenanmaalaisia, virolaisia, ja ruotsalaisia mutta sama pätee Viikingkiin. Millainen varustamo on isänmaallinen?
Netti fennojen isänmaallisuuskäsite on joskus hieman hämärä. - Punainen on kaunis
hoonosti soomea kirjoitti:
Luuletko sinä vg vuosikertomuksesta valtionavun löytyvän, ihme imbesilli. Käyty hånken vai..?
Ne lötyy varmaan jonkun ministeriön- virastontiedoista, mutta ei varmasti vg-vuosikertomuksesta. En ainakaan löytänyt kohtaa "köyhänapu" tuosta paragraafista..!
Pelle..!että et osaa edes lukea vuosikertomusta. Niin surkea on tilanteesi, mutta kova olet väittämään, puutaheinää.
Vuosikertomuksesta käy hyvin ilmi, että Viking Line on joka vuosi veronmaksaja Suomen suuntaan.
P.S. Mahdollinen valtionapu nimenomaan löytyy vuosikertomuksesta, jos sitä on maksettu.
Syy, miksi se ei löydy Viking Linen vuosikertomuksista on se, että Viking Linelle ei koskaan olla maksettu mitään, vaikka eräs hampaaton hamepelle niin väittää vuositolkulla.
Et löydä sinäkään mitään faktaa Viking Linelle maksetusta rahallisesta tuesta. Ehkä jo tiedät miksi? - nyt Jumalauta
Ville Viking kirjoitti:
Se, että Junttilandiassa eletään pääsääntöisesti eri tukien varassa niin yksityis- kuin yrityspuolellakin (maajussit), ei korreloi millään tavalla tähän keskusteluun. Keskustelun aihe on näyttää toteen Viking Linen nostamat rahalliset tuet Suomesta. Tehtävä on hankala, sillä Viking Line on netto maksaja Suomen suuntaan joka ikinen vuosi.
Närpiö saa eniten Suomessa maatalous ja aluetukia joten pidä hurri se turpasi kiinni.
- Joe setä svekko
oqwyhr kirjoitti:
Miksi päästä eroon Viking Linesta? Kilpailu on tietysti aina hyväksi mutta en kyllä näe miten isänmaallisuus liitty varustamotoimintaan jossa tarkoituksena on tuottaa voittoja osakkeenomistajille. Onhan toki Tallink-Siljalla Suomen lipun alla purjehtivia aluksia ja palkkalistoilla suomalaisia, kuten ahvenanmaalaisia, virolaisia, ja ruotsalaisia mutta sama pätee Viikingkiin. Millainen varustamo on isänmaallinen?
Netti fennojen isänmaallisuuskäsite on joskus hieman hämärä.Ja milloinhan Ålantiloiset ovat koskaan mitään kunnollista työtä tehneet. Virolaisten tilanteesta en svekko paskapuhuisi.
Jos Neuvostoliitto olisi keskittänyt samat voimat mitä se keskitti Suomea ja Baltian maita vastaan Ruotsia vastaan.
Bornholmista oli lyhyt matka Marienhaminaan ja Jomalaan sekä Tukholmaan. Harmi kun Stalin ei teitä paskoja Pietari Suuri tyyllillä tuhonnut.
Venäläiset ja saksalaiset nyt joten kuten myöntävät virheensä eivätkä esitä olevansa mitään täydellisiä Jeesus fariseuksia kuten te hurri paskat. - Röd är bäst
nyt Jumalauta kirjoitti:
Närpiö saa eniten Suomessa maatalous ja aluetukia joten pidä hurri se turpasi kiinni.
ja rahalliset tuet jotka sille on väitetty maksetun. Mitä tukia on maksettu Viking Linelle riihikuivana rahana ja mitkä näistä kaikista tuista ovat tukia jotka vain Viking Line on saanut?
Eikö löydy yhtään?
P.S. Junttilandia imee Etelä- ja Länsisuomen kuiviin 20.000.000€ päivävauhdilla, joten yritä olla tukehtumatta lörtsyysi kun istut jälki-istuntoa oikeinkirjoituksesta.
- mengele mussolini ss
Se että suomalaiset rakensivat kyseisen paskayhtiön laivat ja moottorit ei ole tuen saantia? Vitun typerä sisäsiittoinen ålantiloiseläjä. Mene kalastamaan silkkaa, vetämään nuuskaa ja naimaan serkkuasi jotta pysyy rotu puhtaana niin ei tarvitse sekoittua vihaamiisi "junttifinnareihin".
Röyhkeydellä ei mitään rajoja eikä ylimielisyydellä! Kuka ne laivat rakensi Ålantipelle? Tekö Jomalan peräpojat!? Osaatteko te saatana edes teitä rakentaa siellä Ahvenanmaalla.- Tor.
ja tukipossut valittaa netissä? Jessus mitä porukkaa täällä pyörii. Suurin osa on jotain Junttilandian tukipossuja, ja kun joku sitten on tietävinään jotain Helsingistä tai Turusta, se paljastaa junttiutensa syvimpiä syövereitä myöden.
Nyt itketään avoimesti sitä, että Viking Line ei vielä ole tilannut laivoja korealaiselta XTS-laivanrakentajalta. netti Fenno itkee sitä, että Vikingin vanhat laivat ovat suomalaisia ja niiden moottorit Wärtsilältä (joka muutti Italiaan saatuaan junteista tarpeeksi).
Ehkä helopinta on se, että Viking jatkaa laivojensa liputtamisen Ruotsiin ja ostaa laivat Suomen ulkopuolelta. Sitten on netti fennon hyvä olla. Tätä odotellessa netti fenno voi siirtää sossun maksamat matkansa virolaiselle Tallinkille tai italialaiselle Finnlinesille. Jos haluaa seilata esim. Tallinnaan ainoalla suomalaisella kipolla, pitää valita Eckerö Linen tarjoamaa matkaa museoaluksella.
Koskaan ei ole hyvin netti fennolla. Yrittäkää nyt vihdoin löytää ne väittämänne tuet jostain muualta kuin omista taskuistanne! - Klaus Barbie kerrotk
Tor. kirjoitti:
ja tukipossut valittaa netissä? Jessus mitä porukkaa täällä pyörii. Suurin osa on jotain Junttilandian tukipossuja, ja kun joku sitten on tietävinään jotain Helsingistä tai Turusta, se paljastaa junttiutensa syvimpiä syövereitä myöden.
Nyt itketään avoimesti sitä, että Viking Line ei vielä ole tilannut laivoja korealaiselta XTS-laivanrakentajalta. netti Fenno itkee sitä, että Vikingin vanhat laivat ovat suomalaisia ja niiden moottorit Wärtsilältä (joka muutti Italiaan saatuaan junteista tarpeeksi).
Ehkä helopinta on se, että Viking jatkaa laivojensa liputtamisen Ruotsiin ja ostaa laivat Suomen ulkopuolelta. Sitten on netti fennon hyvä olla. Tätä odotellessa netti fenno voi siirtää sossun maksamat matkansa virolaiselle Tallinkille tai italialaiselle Finnlinesille. Jos haluaa seilata esim. Tallinnaan ainoalla suomalaisella kipolla, pitää valita Eckerö Linen tarjoamaa matkaa museoaluksella.
Koskaan ei ole hyvin netti fennolla. Yrittäkää nyt vihdoin löytää ne väittämänne tuet jostain muualta kuin omista taskuistanne!Kustannussyistä se sitä tuotantoaan muualle siirsi aivan kuten muutkin länsimaalaiset yhtiöt tekevät.
hahahahah ja mitähän laivanvalmistus yhtiöt Ruotsissa mahtaa olla jotka ovat koskaan rakentaneet mitään merkittäviä laivoja? Vitun typerä nuuskaa niiskuttava Ålantiloinen. Ruotsissa ei osata rakentaa Diesel-moottoreita eikä laivoja.
Valehtelet taas! Tallinkin laivoista suurin osa on suomalaisten rakentamia.
Vai tarkoittaako svekko paska ainoata suomalaisten omistamaa kippoa. No jaa. Mitä väliä sillä on kuka ne laivat omistaa. Tärkeintä on se kuka ne on rakentanut ja kenen moottorit niitä pyörittää. Ei ainakaan ruotsalaisten.
Kyllä sinä Ålantiloinen tukia olet saannut kuten on Viking Linekin.
- Merikauhu
Näyttä vahvasti sille, että merenkulkuvirasto on hyvä pitää meren äärellä, tai saaressa. Laivaliikenne on jätettävä ammattilaisille ja mikäli halutaan porrastaa promillerajat vesillä, niin tiukimmat rajat pitää ehdoitta asentaa Junttilandiaan ja sekalaisille soutuveneille:
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2250477 - nF Fakta?
vastatuuleen idioottimaisuuksiaan aamusta iltaan. Joku asia saattaa joskus olla tottakin, jotta normaalijärjellä varustetut pysyvät pelissä mukana.
Case Viking Line on ratkennut; yhtään lähdettä siihen, että Viking Linelle olisi ikinä maksettu rahallista tukea ei ole ilmestynyt palstalle. Sitä vastoin, on osoitettu Viking Linen maksaneen veroa Suomeen joka vuosi.
Onko joku oikeasti hämmästynyt?- Monotin
Onko joku oikeasti hämmästynyt?
- Ei ole kukaan hämmästynyt. Hamepelle tehtailee uusia avauksia ja levittää spämmiään ennenäkemättömällä vimmalla. Ei se ole koskaan vastannut huutoonsa mistään, eikä se vastaa tähänkään. Surkea tapaus, jonka todistaa ennätysmäärä mononkuvia perseessä. Harvaan perseeseen on niin montaa eri kengänpohjaa sovitettu - ja joka ikinen syystä. Potkis! - hoonosti soomea
Monotin kirjoitti:
Onko joku oikeasti hämmästynyt?
- Ei ole kukaan hämmästynyt. Hamepelle tehtailee uusia avauksia ja levittää spämmiään ennenäkemättömällä vimmalla. Ei se ole koskaan vastannut huutoonsa mistään, eikä se vastaa tähänkään. Surkea tapaus, jonka todistaa ennätysmäärä mononkuvia perseessä. Harvaan perseeseen on niin montaa eri kengänpohjaa sovitettu - ja joka ikinen syystä. Potkis!Kaikkea ette saa salattua, vaatii vaan lukemisen ymmärtämistä..!
Raportissa vertailtiin myös kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line). Vertailun mukaan Virossa kustannukset/henkilö ovat 1 123 euroa kuussa, kun ne
Suomessa ovat keskimäärin 2 912 euroa kuussa. Henkilöstökustannus Virossa on siten vain 38,6 %
vastaavasta Suomessa.
"Tuki matkustajalautoille tällä hetkellä kattaa 97 % merihenkilöstön tuloveroista". Kilpailijamaista
voidaan todeta, että nettopalkkausta sovelletaan sekä Ruotsissa että Tanskassa, mikä merkitsee, ettei
varustamoiden tarvi maksaa lainkaan veroja tai muita palkkasivukustannuksia. Tämä on johtanut
siihen, että palkkausmenot Ruotsissa ovat alentuneet 57-58 %. Verottomuutta tai hyvin alhaista verotusta
sovelletaan myös Norjassa, Italiassa ja Kreikassa, jotka myös harjoittavat liikennettä Itämerellä.
Lisäksi käytetään myös sekamiehistöjä. Esimerkkinä voidaan mainita, että Helsingin ja Tallinnan
välillä liikennöivien italialaisten matkustaja-autolauttojen koko tarjoiluhenkilökunta tulee
Virosta.
Hollannissa varustamot saavat tukena määrän, joka on 40 % työntekijän veronalaisista tuloista.
Käytännössä tämä merkitsee verottomuutta. Iso-Britanniassa merenkulkijat ovat veroista vapautettuja,
jos he asuvat maassa vähemmän kuin 183 päivää vuodessa. Lisäksi varustamot voivat palkata
ulkomaista työvoimaa näiden kansallisilla työ- ja palkkaehdoilla. Saksassa tuki on alempi, noin
40 % työntekijöiden tuloveroista, mutta sielläkin varustamot voivat käyttää sekamiehistöjä.
Matkustajalaivaliikennettä harjoittavat varustamot suhtautuvat hyvin kriittisesti Suomen tonnistoverolainsäädäntöön,
jonka tarkoitus oli merenkulun tukeminen. Laki merkitsee huomattavaa verotuksen
kiristymistä niiden osalta. Ns. Tax-Free-myynnistä saatavia tuloja, joiden osuus aluksen
bruttoliikevaihdosta voi olla jopa 40 %, ei laissa hyväksytä tonnistoverotuksen piiriin. Veroton
myynti EU:n sisäliikenteessä lopetettiin 1.7.1999 lukien, joten muista maista lähinnä vain Tanskaa
voidaan tässä suhteessa verrata Suomeen, koska tax-free-myynti on edelleenkin sallittua Tanskan ja
Norjan välisessä liikenteessä. Sen merkitys on kuitenkin paljon pienempi kuin Ahvenanmaan kautta
tapahtuvassa Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä.
4.1 Taloudelliset vaikutukset
Varustamoyritykset ovat maksaneet yhteisöjen tuloveroa vuosina 2003—2007 noin 30—50 miljoonaa euroa vuosittain. Mikäli varustamot siirtyisivät laajassa mitassa tonnistoverotuksen piiriin, yhteisöveron tuotto voisi alentua vähintään 30—50 miljoonalla eurolla vuosittain. Tonnistoverotettavan tulon perusteella maksettavaksi pantavan yhteisöveron määrä voidaan arvioida noin 0,5 miljoonaksi euroksi.
Tonnistoverotusta on esitetty uudistettavaksi erityisesti siten, että tuloverotuksen aikana syntynyt piilevä verovelka poistettaisiin tonnistoverojärjestelmään siirtyvältä varustamoyritykseltä. Varustamoilla oli vuoden 2008 päättyessä taseisiin kirjattua poistoeroa yhteensä noin 600 miljoonaa euroa. Jos verovelka annettaisiin kokonaan anteeksi, tuen määrä olisi tältä osin 26 prosentin verokannalla noin 156 miljoonaa euroa.
Ehdotuksella on erityinen merkitys Ahvenanmaan maakunnan alueen kunnille samoin kuin joillekin muille rannikkokunnille, joissa varustamoala on tärkeä elinkeinonhaara.
Kuntien tuloverot alueellaan toimivilta tonnistoverotukseen siirtyviltä varustamoilta vähenisivät arviolta vajaalla 7 miljoonalla eurolla vuodessa. - Isoältee
hoonosti soomea kirjoitti:
Kaikkea ette saa salattua, vaatii vaan lukemisen ymmärtämistä..!
Raportissa vertailtiin myös kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line). Vertailun mukaan Virossa kustannukset/henkilö ovat 1 123 euroa kuussa, kun ne
Suomessa ovat keskimäärin 2 912 euroa kuussa. Henkilöstökustannus Virossa on siten vain 38,6 %
vastaavasta Suomessa.
"Tuki matkustajalautoille tällä hetkellä kattaa 97 % merihenkilöstön tuloveroista". Kilpailijamaista
voidaan todeta, että nettopalkkausta sovelletaan sekä Ruotsissa että Tanskassa, mikä merkitsee, ettei
varustamoiden tarvi maksaa lainkaan veroja tai muita palkkasivukustannuksia. Tämä on johtanut
siihen, että palkkausmenot Ruotsissa ovat alentuneet 57-58 %. Verottomuutta tai hyvin alhaista verotusta
sovelletaan myös Norjassa, Italiassa ja Kreikassa, jotka myös harjoittavat liikennettä Itämerellä.
Lisäksi käytetään myös sekamiehistöjä. Esimerkkinä voidaan mainita, että Helsingin ja Tallinnan
välillä liikennöivien italialaisten matkustaja-autolauttojen koko tarjoiluhenkilökunta tulee
Virosta.
Hollannissa varustamot saavat tukena määrän, joka on 40 % työntekijän veronalaisista tuloista.
Käytännössä tämä merkitsee verottomuutta. Iso-Britanniassa merenkulkijat ovat veroista vapautettuja,
jos he asuvat maassa vähemmän kuin 183 päivää vuodessa. Lisäksi varustamot voivat palkata
ulkomaista työvoimaa näiden kansallisilla työ- ja palkkaehdoilla. Saksassa tuki on alempi, noin
40 % työntekijöiden tuloveroista, mutta sielläkin varustamot voivat käyttää sekamiehistöjä.
Matkustajalaivaliikennettä harjoittavat varustamot suhtautuvat hyvin kriittisesti Suomen tonnistoverolainsäädäntöön,
jonka tarkoitus oli merenkulun tukeminen. Laki merkitsee huomattavaa verotuksen
kiristymistä niiden osalta. Ns. Tax-Free-myynnistä saatavia tuloja, joiden osuus aluksen
bruttoliikevaihdosta voi olla jopa 40 %, ei laissa hyväksytä tonnistoverotuksen piiriin. Veroton
myynti EU:n sisäliikenteessä lopetettiin 1.7.1999 lukien, joten muista maista lähinnä vain Tanskaa
voidaan tässä suhteessa verrata Suomeen, koska tax-free-myynti on edelleenkin sallittua Tanskan ja
Norjan välisessä liikenteessä. Sen merkitys on kuitenkin paljon pienempi kuin Ahvenanmaan kautta
tapahtuvassa Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä.
4.1 Taloudelliset vaikutukset
Varustamoyritykset ovat maksaneet yhteisöjen tuloveroa vuosina 2003—2007 noin 30—50 miljoonaa euroa vuosittain. Mikäli varustamot siirtyisivät laajassa mitassa tonnistoverotuksen piiriin, yhteisöveron tuotto voisi alentua vähintään 30—50 miljoonalla eurolla vuosittain. Tonnistoverotettavan tulon perusteella maksettavaksi pantavan yhteisöveron määrä voidaan arvioida noin 0,5 miljoonaksi euroksi.
Tonnistoverotusta on esitetty uudistettavaksi erityisesti siten, että tuloverotuksen aikana syntynyt piilevä verovelka poistettaisiin tonnistoverojärjestelmään siirtyvältä varustamoyritykseltä. Varustamoilla oli vuoden 2008 päättyessä taseisiin kirjattua poistoeroa yhteensä noin 600 miljoonaa euroa. Jos verovelka annettaisiin kokonaan anteeksi, tuen määrä olisi tältä osin 26 prosentin verokannalla noin 156 miljoonaa euroa.
Ehdotuksella on erityinen merkitys Ahvenanmaan maakunnan alueen kunnille samoin kuin joillekin muille rannikkokunnille, joissa varustamoala on tärkeä elinkeinonhaara.
Kuntien tuloverot alueellaan toimivilta tonnistoverotukseen siirtyviltä varustamoilta vähenisivät arviolta vajaalla 7 miljoonalla eurolla vuodessa.Raportti, jossa vertailtiin kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line), on SALAINEN eikä sitä saa julkistaa.
Myös verottomuus tiedot on julistettu salaisiksi.
Nyt iski nettofenno kätensä paskaan ja joutuu kuseen, ja istuu vielä linnassa - ei siinä presidentin. - Ville Viking
hoonosti soomea kirjoitti:
Kaikkea ette saa salattua, vaatii vaan lukemisen ymmärtämistä..!
Raportissa vertailtiin myös kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line). Vertailun mukaan Virossa kustannukset/henkilö ovat 1 123 euroa kuussa, kun ne
Suomessa ovat keskimäärin 2 912 euroa kuussa. Henkilöstökustannus Virossa on siten vain 38,6 %
vastaavasta Suomessa.
"Tuki matkustajalautoille tällä hetkellä kattaa 97 % merihenkilöstön tuloveroista". Kilpailijamaista
voidaan todeta, että nettopalkkausta sovelletaan sekä Ruotsissa että Tanskassa, mikä merkitsee, ettei
varustamoiden tarvi maksaa lainkaan veroja tai muita palkkasivukustannuksia. Tämä on johtanut
siihen, että palkkausmenot Ruotsissa ovat alentuneet 57-58 %. Verottomuutta tai hyvin alhaista verotusta
sovelletaan myös Norjassa, Italiassa ja Kreikassa, jotka myös harjoittavat liikennettä Itämerellä.
Lisäksi käytetään myös sekamiehistöjä. Esimerkkinä voidaan mainita, että Helsingin ja Tallinnan
välillä liikennöivien italialaisten matkustaja-autolauttojen koko tarjoiluhenkilökunta tulee
Virosta.
Hollannissa varustamot saavat tukena määrän, joka on 40 % työntekijän veronalaisista tuloista.
Käytännössä tämä merkitsee verottomuutta. Iso-Britanniassa merenkulkijat ovat veroista vapautettuja,
jos he asuvat maassa vähemmän kuin 183 päivää vuodessa. Lisäksi varustamot voivat palkata
ulkomaista työvoimaa näiden kansallisilla työ- ja palkkaehdoilla. Saksassa tuki on alempi, noin
40 % työntekijöiden tuloveroista, mutta sielläkin varustamot voivat käyttää sekamiehistöjä.
Matkustajalaivaliikennettä harjoittavat varustamot suhtautuvat hyvin kriittisesti Suomen tonnistoverolainsäädäntöön,
jonka tarkoitus oli merenkulun tukeminen. Laki merkitsee huomattavaa verotuksen
kiristymistä niiden osalta. Ns. Tax-Free-myynnistä saatavia tuloja, joiden osuus aluksen
bruttoliikevaihdosta voi olla jopa 40 %, ei laissa hyväksytä tonnistoverotuksen piiriin. Veroton
myynti EU:n sisäliikenteessä lopetettiin 1.7.1999 lukien, joten muista maista lähinnä vain Tanskaa
voidaan tässä suhteessa verrata Suomeen, koska tax-free-myynti on edelleenkin sallittua Tanskan ja
Norjan välisessä liikenteessä. Sen merkitys on kuitenkin paljon pienempi kuin Ahvenanmaan kautta
tapahtuvassa Suomen ja Ruotsin välisessä liikenteessä.
4.1 Taloudelliset vaikutukset
Varustamoyritykset ovat maksaneet yhteisöjen tuloveroa vuosina 2003—2007 noin 30—50 miljoonaa euroa vuosittain. Mikäli varustamot siirtyisivät laajassa mitassa tonnistoverotuksen piiriin, yhteisöveron tuotto voisi alentua vähintään 30—50 miljoonalla eurolla vuosittain. Tonnistoverotettavan tulon perusteella maksettavaksi pantavan yhteisöveron määrä voidaan arvioida noin 0,5 miljoonaksi euroksi.
Tonnistoverotusta on esitetty uudistettavaksi erityisesti siten, että tuloverotuksen aikana syntynyt piilevä verovelka poistettaisiin tonnistoverojärjestelmään siirtyvältä varustamoyritykseltä. Varustamoilla oli vuoden 2008 päättyessä taseisiin kirjattua poistoeroa yhteensä noin 600 miljoonaa euroa. Jos verovelka annettaisiin kokonaan anteeksi, tuen määrä olisi tältä osin 26 prosentin verokannalla noin 156 miljoonaa euroa.
Ehdotuksella on erityinen merkitys Ahvenanmaan maakunnan alueen kunnille samoin kuin joillekin muille rannikkokunnille, joissa varustamoala on tärkeä elinkeinonhaara.
Kuntien tuloverot alueellaan toimivilta tonnistoverotukseen siirtyviltä varustamoilta vähenisivät arviolta vajaalla 7 miljoonalla eurolla vuodessa.Missä kohtaa pitkää, sinällään ansiokasta lainausta, lukee, että Viking Line (ja vain Viking Line, kuten Talan väite oli) olisi saanut riihikuivaa rahaa avustuksena kassaansa? Tuossa luki, että Viking Line käyttää itämeren kalleinta työvoimaa ja maksaa kovia yhteisöveroja. Kiitos siitä.
Saman olisit jo löytänyt Viking Linen vuosikertomuksista, jotka ovat tänne linkitetty. - Kaali tallessa
Ville Viking kirjoitti:
Missä kohtaa pitkää, sinällään ansiokasta lainausta, lukee, että Viking Line (ja vain Viking Line, kuten Talan väite oli) olisi saanut riihikuivaa rahaa avustuksena kassaansa? Tuossa luki, että Viking Line käyttää itämeren kalleinta työvoimaa ja maksaa kovia yhteisöveroja. Kiitos siitä.
Saman olisit jo löytänyt Viking Linen vuosikertomuksista, jotka ovat tänne linkitetty.tukea väittämilleen, koskaan, eikä mistään, sillä niin päättömiä ne ovat. Siis, netti fennot ja niiden väitökset.
- TYPERÄ Pkg
Isoältee kirjoitti:
Raportti, jossa vertailtiin kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line), on SALAINEN eikä sitä saa julkistaa.
Myös verottomuus tiedot on julistettu salaisiksi.
Nyt iski nettofenno kätensä paskaan ja joutuu kuseen, ja istuu vielä linnassa - ei siinä presidentin.Ja näytäppäs lakipykälä Tapio Paskalapio jossa tuollainen luokitellaan rikolliseksi.
- opettele LUKEMAAN!!!
Ville Viking kirjoitti:
Missä kohtaa pitkää, sinällään ansiokasta lainausta, lukee, että Viking Line (ja vain Viking Line, kuten Talan väite oli) olisi saanut riihikuivaa rahaa avustuksena kassaansa? Tuossa luki, että Viking Line käyttää itämeren kalleinta työvoimaa ja maksaa kovia yhteisöveroja. Kiitos siitä.
Saman olisit jo löytänyt Viking Linen vuosikertomuksista, jotka ovat tänne linkitetty.Kyllä siinä selvästi tukiaisista puhuttiin mutta nuuskaa niiskuttavana ålanti loisena sinä psykopaatti reppana et edes osaa lukea saatikka sitten että ymmärtäisit lukemaasi.
- .
Isoältee kirjoitti:
Raportti, jossa vertailtiin kolmen varustamon henkilöstökustannuksia (Tallink Group, Silja Line
ja Viking Line), on SALAINEN eikä sitä saa julkistaa.
Myös verottomuus tiedot on julistettu salaisiksi.
Nyt iski nettofenno kätensä paskaan ja joutuu kuseen, ja istuu vielä linnassa - ei siinä presidentin.xD
- Ville Viking
opettele LUKEMAAN!!! kirjoitti:
Kyllä siinä selvästi tukiaisista puhuttiin mutta nuuskaa niiskuttavana ålanti loisena sinä psykopaatti reppana et edes osaa lukea saatikka sitten että ymmärtäisit lukemaasi.
mutta sinulla tuntuu olevan asian suhteen vakavia ongelmia. Olisitko ystävällinen ja osoittaisit toteen, että Viking Line ja vain Viking Line, on saanut Suomen valtiolta riihikuivaa rahaa?
Yllä oleva teksti kertoo, että Suomeen rekisteröityjen laivojen kilpailukykyä on muutettu hieman vähemmän huonommaksi kuin ennen, mutta oikeasti Suomen lippu laivan perässä on edelleen Itämeren kallein.
Suomi verottaa merenkulkua enemmän kuin mikään muu Itämeren valtio (Sveitsi mukaan luettuna ;-) ). Siksi monet "suomalaisfirmat" ovat ulkomaalaisessa omistuksessa, sisältävät ulkomaalaisen miehistön ja ovat ulkomaan lipun alla. Poikkeuksia ovat Viking Line ja Eckerö Line. Molemmat maksavat kiltisti veronsa Suomeen vuosittain.
Näille sitten kelpaa netti fennon vittuila ja vaatia. Eiköhän sitä päästä kokonaan eroon merenkulusta Suomessa tällä tavalla? Vauhti on ollut hyvä ja tonnisto on huvennut silmissä.
P.S. Miksi ruikutatte siitä, että vihaamanne Viking Line ei ole vielä tilannut uusia laivoja korealaiselta STX-laivanrakentajalta? - hoonosti soomea
Ville Viking kirjoitti:
mutta sinulla tuntuu olevan asian suhteen vakavia ongelmia. Olisitko ystävällinen ja osoittaisit toteen, että Viking Line ja vain Viking Line, on saanut Suomen valtiolta riihikuivaa rahaa?
Yllä oleva teksti kertoo, että Suomeen rekisteröityjen laivojen kilpailukykyä on muutettu hieman vähemmän huonommaksi kuin ennen, mutta oikeasti Suomen lippu laivan perässä on edelleen Itämeren kallein.
Suomi verottaa merenkulkua enemmän kuin mikään muu Itämeren valtio (Sveitsi mukaan luettuna ;-) ). Siksi monet "suomalaisfirmat" ovat ulkomaalaisessa omistuksessa, sisältävät ulkomaalaisen miehistön ja ovat ulkomaan lipun alla. Poikkeuksia ovat Viking Line ja Eckerö Line. Molemmat maksavat kiltisti veronsa Suomeen vuosittain.
Näille sitten kelpaa netti fennon vittuila ja vaatia. Eiköhän sitä päästä kokonaan eroon merenkulusta Suomessa tällä tavalla? Vauhti on ollut hyvä ja tonnisto on huvennut silmissä.
P.S. Miksi ruikutatte siitä, että vihaamanne Viking Line ei ole vielä tilannut uusia laivoja korealaiselta STX-laivanrakentajalta?Kirjoitettu= 05.02.2004, 17:43
Vuosi sitten omistajille jaettiin jo osinkoa 14,6 milj. euroa. Tämän jälkeen uhattiin ulosliputtaa alukset Suomesta vedoten kalliiseen työvoimaan. Merimiesunionin painostettua valtiota, päätettiin Viking Linelle myöntää valtion tukea 25 milj. euroa. Aiemmin oli päätetty jakaa osinkoa 1,2 milj. euroa mutta tukipäätöksen jälkeen kääntyi Lundqvistien ja Mattsonien kelkka tyystin. Omistajasuvut päättivät nostaa osingon kertaheitolla: 21,6 miljoonaahan ei heti kesken lopu. Ja em. summa on kaiken lisäksi 136%:a tilikauden tuloksesta.
Etippä nuo summat tuolta, löytyykö valtion avustuksina vuonna 2003 ei löydy, eikä löydy vuonna 2009 Eli turha rehvastella ..!!
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tilinpaatostiedote_01112002_31102003.asp - Ville Viking
hoonosti soomea kirjoitti:
Kirjoitettu= 05.02.2004, 17:43
Vuosi sitten omistajille jaettiin jo osinkoa 14,6 milj. euroa. Tämän jälkeen uhattiin ulosliputtaa alukset Suomesta vedoten kalliiseen työvoimaan. Merimiesunionin painostettua valtiota, päätettiin Viking Linelle myöntää valtion tukea 25 milj. euroa. Aiemmin oli päätetty jakaa osinkoa 1,2 milj. euroa mutta tukipäätöksen jälkeen kääntyi Lundqvistien ja Mattsonien kelkka tyystin. Omistajasuvut päättivät nostaa osingon kertaheitolla: 21,6 miljoonaahan ei heti kesken lopu. Ja em. summa on kaiken lisäksi 136%:a tilikauden tuloksesta.
Etippä nuo summat tuolta, löytyykö valtion avustuksina vuonna 2003 ei löydy, eikä löydy vuonna 2009 Eli turha rehvastella ..!!
http://www.vikingline.fi/yritysinfo/lehdistotiedotteet/tilinpaatostiedote_01112002_31102003.asp"Toiminnan edellytykset
Suomen hallitus on päättänyt laajentaa valtion palautuksia, mikä merkitsee merimiesten verojen ja palkan sivukulujen palauttamista EU:n suuntaviivojen mukaisesti. Tämä laajennus vaikuttaa vasta 1.1.2005 alkaen ja johtaa Suomen lipun alla olevien alusten henkilöstökulujen alenemiseen vastaavalle tasolle ruotsalaisten kanssa."
Mitään tukea ei ole maksettu, vaan Suomen sosialistinen valtio näkee verohelpotuksetkin tukena ja te pässit ette sitä tajua.
Se että Suomi edelleen verottaa laivaliikennettä eniten Itämerellä, ei todellakaan tarkoita sitä, että laivaliikennettä tuettaisiin. Sitä vain verotetaan vähän vähemmän kuin ennen.
Ennen verotettiin vielä enemmän, mutta nykyään se ei ole enää mahdollista. Kilpailun mukanansa tuoma hyöty on se, että me matkustamme nyt edullisemmin, paremmilla laivoilla ja mukavammin.
Mistähän aiotte syyllistää viimeisiä suomalaisia laivanvarustajia seuraavaksi? - Ville, aina Viking
Ville Viking kirjoitti:
"Toiminnan edellytykset
Suomen hallitus on päättänyt laajentaa valtion palautuksia, mikä merkitsee merimiesten verojen ja palkan sivukulujen palauttamista EU:n suuntaviivojen mukaisesti. Tämä laajennus vaikuttaa vasta 1.1.2005 alkaen ja johtaa Suomen lipun alla olevien alusten henkilöstökulujen alenemiseen vastaavalle tasolle ruotsalaisten kanssa."
Mitään tukea ei ole maksettu, vaan Suomen sosialistinen valtio näkee verohelpotuksetkin tukena ja te pässit ette sitä tajua.
Se että Suomi edelleen verottaa laivaliikennettä eniten Itämerellä, ei todellakaan tarkoita sitä, että laivaliikennettä tuettaisiin. Sitä vain verotetaan vähän vähemmän kuin ennen.
Ennen verotettiin vielä enemmän, mutta nykyään se ei ole enää mahdollista. Kilpailun mukanansa tuoma hyöty on se, että me matkustamme nyt edullisemmin, paremmilla laivoilla ja mukavammin.
Mistähän aiotte syyllistää viimeisiä suomalaisia laivanvarustajia seuraavaksi?argumentit. Ei uskoisi, kun tiedetään mikä taso niille riittää.......
- E. Rotuomari
Ville Viking kirjoitti:
"Toiminnan edellytykset
Suomen hallitus on päättänyt laajentaa valtion palautuksia, mikä merkitsee merimiesten verojen ja palkan sivukulujen palauttamista EU:n suuntaviivojen mukaisesti. Tämä laajennus vaikuttaa vasta 1.1.2005 alkaen ja johtaa Suomen lipun alla olevien alusten henkilöstökulujen alenemiseen vastaavalle tasolle ruotsalaisten kanssa."
Mitään tukea ei ole maksettu, vaan Suomen sosialistinen valtio näkee verohelpotuksetkin tukena ja te pässit ette sitä tajua.
Se että Suomi edelleen verottaa laivaliikennettä eniten Itämerellä, ei todellakaan tarkoita sitä, että laivaliikennettä tuettaisiin. Sitä vain verotetaan vähän vähemmän kuin ennen.
Ennen verotettiin vielä enemmän, mutta nykyään se ei ole enää mahdollista. Kilpailun mukanansa tuoma hyöty on se, että me matkustamme nyt edullisemmin, paremmilla laivoilla ja mukavammin.
Mistähän aiotte syyllistää viimeisiä suomalaisia laivanvarustajia seuraavaksi?keskusteluun taisi olla siinä. Sisämaan valittajatkaan eivät löydä enää kirjaston koneella kirjoitettavaa. Parempi vaihtaa aihe, kun tuli turpaan - jälleen kerran.
- hoonosti soomea
Ville Viking kirjoitti:
"Toiminnan edellytykset
Suomen hallitus on päättänyt laajentaa valtion palautuksia, mikä merkitsee merimiesten verojen ja palkan sivukulujen palauttamista EU:n suuntaviivojen mukaisesti. Tämä laajennus vaikuttaa vasta 1.1.2005 alkaen ja johtaa Suomen lipun alla olevien alusten henkilöstökulujen alenemiseen vastaavalle tasolle ruotsalaisten kanssa."
Mitään tukea ei ole maksettu, vaan Suomen sosialistinen valtio näkee verohelpotuksetkin tukena ja te pässit ette sitä tajua.
Se että Suomi edelleen verottaa laivaliikennettä eniten Itämerellä, ei todellakaan tarkoita sitä, että laivaliikennettä tuettaisiin. Sitä vain verotetaan vähän vähemmän kuin ennen.
Ennen verotettiin vielä enemmän, mutta nykyään se ei ole enää mahdollista. Kilpailun mukanansa tuoma hyöty on se, että me matkustamme nyt edullisemmin, paremmilla laivoilla ja mukavammin.
Mistähän aiotte syyllistää viimeisiä suomalaisia laivanvarustajia seuraavaksi?Kansainvälisissä kilpailusopimuksissa "verohelpotukset" ovat tukia siinä missä suorat raha-annotkin. Te "feikki viikingit" olette vaan tottunut saamaan riihikuivaa rahaa Suomenvaltiolta ja kaikki muu jää käsittämättä..! "idiootit" Turha teitä on opettaa kansaivälisiin käytäntöihin, ne kun kirjoitetaan kaikilla muilla kielillä mutei nårpessvenkaksi, eli eihän se periaateessa ole teidän vika jos kasvaa "tomaattiranikon" ahdistavassa ilmapiiriissä vain nårpessvenska tukenaan. Tutustukaa maailmaan menkää vaikka Ruotsiin asumaan, siitä se lähtee kunhan opettelette Ruotsinkielen..! ; ) Adjöö feiikki viikingit.
- Ville Viking
hoonosti soomea kirjoitti:
Kansainvälisissä kilpailusopimuksissa "verohelpotukset" ovat tukia siinä missä suorat raha-annotkin. Te "feikki viikingit" olette vaan tottunut saamaan riihikuivaa rahaa Suomenvaltiolta ja kaikki muu jää käsittämättä..! "idiootit" Turha teitä on opettaa kansaivälisiin käytäntöihin, ne kun kirjoitetaan kaikilla muilla kielillä mutei nårpessvenkaksi, eli eihän se periaateessa ole teidän vika jos kasvaa "tomaattiranikon" ahdistavassa ilmapiiriissä vain nårpessvenska tukenaan. Tutustukaa maailmaan menkää vaikka Ruotsiin asumaan, siitä se lähtee kunhan opettelette Ruotsinkielen..! ; ) Adjöö feiikki viikingit.
Mistä se netti fenno nyt taas höpäjää? "Varustamotuki" nimellä tehty Suomeen rekisteröityjen varustamojen verohelpotus on KANSALLINEN päätös, ei kansainvälinen kilpailusopimus, kuten netti fenno höpäjää.
Suomi verottaa varustamoitaan edelleen kovimmin koko Itämerellä, minkä johdosta Suomeen ei rekisteröidä uusia aluksia. Vanhojakin on liputettu Suomesta ulos.
Tallink liputti laivansa Viroon ja Viking viimeisen Ruotsiin. Latviaakin on väläytetty lippumaaksi Tallinkilla. Miksi varustamot menettelevät näin, jos Suomi maksaisi erään epätietoisen lehtimiehen väittämiä jättitukia? Syy on tietenkin se, että mitään tukiaisia ei makseta.
- Ville Viking
Yhtään lähdettä sille, että Viking Linelle olisi maksettu suomalaisten veronmaksajien kukkaroista riihikuivaa rahaa ei löytynyt. Myöskään väitettyjä Viking Linen erityistukia ei löytynyt (kun ei niitä tukia löytynyt ensinnäkään).
Sitä vastoin löytyi Viking Linen vuosikertomukset, jotka osoittavat Viking Linen maksavan veroja Suomeen joka vuosi, sekä netti fennon lähettämä artikkeli, joka osoitti sen, että Vikingille ei ole maksettu tukiaisa.
Milloin joku netti fenno aloittaa seuraavan päättömän Viking Line spammin? Aihetta ei ole, sillä ko. asia on pitävästi osoitettu valheeksi. Fakta ei tosin ole ennenkään hidastellut netti fennoja jotka kollektiivisesti kohtaavat tällaiset ikävät tosiasiat kysymyksellä: Tarvitseeko faktan olla totta?- Lippuluukku
siksi aihetta ei ole syytä jatkaa.
- Yllätyksiä luvassa?
Suomen ja Viron linjalle. Laiva tilataan netti fennojen harhaan-johtotoimiston faktojen perusteella Sveitsistä tai Boliviasta, ja se saa peräänsä Suomen lipun. Suomen lippu takaa samaisen toimiston lauselmassa giganttisiksi luokiteltavia tukiaisia, joten valinta on helppo.
- Hejssvejs
ja menettää laivoja sekä verotuloja. Näin Calle Haglund: Dessutom har många finländska fartyg flaggats till Sverige då rederierna vill få tillstånd att sälja snus.
- Heija Kajaana
Nyt ollaan rakentamassa "erikoiskauppa-aluetta". Suomeksi sanottuna, aiotaan pystyttää lörtsy- ja kukkokioskeja vieriviereen veronmaksajien rahoilla.
- Ville von tekoviking
Mites se menikään tomaatiloinen eikö ahvenanmaa saa eniten tukia per/nokka. Mulle on turha todistella etteikö vinking ja muut ahvenanmaan loislaiva yhtiöt sais suomenveromaksajien rahoja erillaisina tukina.
Kaikki ne on piilotettu vuosikertomuksista, koska eihän se käy että fiinipi laivaväki sais jotain tukiaisia varsinkaan Suomesta.
- Hejssan
vaihdetaan Ahvenanmaa Karjalaan, loppuu se vikiseminen...
Suomalaisille loistokauppa.- hej på dig
Tarkemmin ajatellen ratkaisee monta ongelmaa kerralla.
Venäläiset maksavat väliä helposti 100 miljardia, jotta pääsevät EU:n sisäpuolelle.
Ei muuta kuin Stupido ja Häkämies kauppareissulle Putinin kuo. hej på dig kirjoitti:
Tarkemmin ajatellen ratkaisee monta ongelmaa kerralla.
Venäläiset maksavat väliä helposti 100 miljardia, jotta pääsevät EU:n sisäpuolelle.
Ei muuta kuin Stupido ja Häkämies kauppareissulle Putinin kuo.Valtion menot asukasta kohti olivat vuonna 2002 koko maassa keskimäärin 5.413 euroa. Eniten sai kuitenkin erityisasemansa takia Ahvenanmaa eli lähes 9.000 euroa asukasta kohti (HS 18.12.2002).
Monia raivostuttava – ja valtion tukipolitiikan kannalta opettavainen – esimerkki on Viking Linen päätös jakaa osakkailleen ylimääräiset osingot, samaan aikaan kun se käsi ojossa vaatii valtiolta tukea (HS pääkirjoitus 28.12.2003).
Noin kirjoitti valtakunnan päälehti jo vuosia sitten. Sama porsastelu jatkuu, ja Ahvenanmaa on edelleen tilastojen mukaan suurin valtion tukien saaja asukasta kohti. Sillä rahalla pidetään yllä täyttä kunnallishallintoa 16 kunnassa 27.000 asukkaan "maakunnassa". Valtiovarainministerit Kalliomäki ja Niinistö teettivät aikoinaan selvityksen Ahvenanmaan saamista valtion tuista, jotka todettiin valtavan suuriksi. Valtion lammasmaisuutta osoittaa, että selvityksessä todetaan vain, että on pattitilanne.
On todella kumma, että tuota häirikkömaakuntaa ei saada järjestykseen. Siis 0,5 % vähemmistö pompottaa 99,5 % enemmistöä. Hei, herätkää!- Herätys Matti
heikki_tala kirjoitti:
Valtion menot asukasta kohti olivat vuonna 2002 koko maassa keskimäärin 5.413 euroa. Eniten sai kuitenkin erityisasemansa takia Ahvenanmaa eli lähes 9.000 euroa asukasta kohti (HS 18.12.2002).
Monia raivostuttava – ja valtion tukipolitiikan kannalta opettavainen – esimerkki on Viking Linen päätös jakaa osakkailleen ylimääräiset osingot, samaan aikaan kun se käsi ojossa vaatii valtiolta tukea (HS pääkirjoitus 28.12.2003).
Noin kirjoitti valtakunnan päälehti jo vuosia sitten. Sama porsastelu jatkuu, ja Ahvenanmaa on edelleen tilastojen mukaan suurin valtion tukien saaja asukasta kohti. Sillä rahalla pidetään yllä täyttä kunnallishallintoa 16 kunnassa 27.000 asukkaan "maakunnassa". Valtiovarainministerit Kalliomäki ja Niinistö teettivät aikoinaan selvityksen Ahvenanmaan saamista valtion tuista, jotka todettiin valtavan suuriksi. Valtion lammasmaisuutta osoittaa, että selvityksessä todetaan vain, että on pattitilanne.
On todella kumma, että tuota häirikkömaakuntaa ei saada järjestykseen. Siis 0,5 % vähemmistö pompottaa 99,5 % enemmistöä. Hei, herätkää!Kaikki esittämäsi argumentit on kaadettu noin 100 kertaa. Keksi jotain uutta.
Keksiessäsi jotain uutta voit pohtia näitä:
1. Miksi Ahvenanmaa esittää verotusoikeuden siirtämistä itselleen, jos kerran Mannersuomi maksaa Ahvenanmaalle väittämiäsi rahoja? Väittämiesi tukien maksu loppuisi siihen. Voiko syy olla siinä, että ko. tuet ovat illuusio?
2. Miksi Viking Line liputti uusimman laivansa (HKI-Tallinna) Ruotsiin, jos kerran Suomi maksaa jättitukia Viking Linelle? Eivätkö Suomen tukiaiset kelpaa, vai olisiko niin (kuten toteen on osoitettu) että Suomi ei maksa mitään tukia?
3. Miksi Tallink (Silja) ei siirrä heti kaikkia laivojaan Suomen lipun alle (nauttimaan Talan väittämiä tukiaisia), vaan päin vastoin, on siirtämässä aluksiaan Latviaan? - Jälleen kerran
Herätys Matti kirjoitti:
Kaikki esittämäsi argumentit on kaadettu noin 100 kertaa. Keksi jotain uutta.
Keksiessäsi jotain uutta voit pohtia näitä:
1. Miksi Ahvenanmaa esittää verotusoikeuden siirtämistä itselleen, jos kerran Mannersuomi maksaa Ahvenanmaalle väittämiäsi rahoja? Väittämiesi tukien maksu loppuisi siihen. Voiko syy olla siinä, että ko. tuet ovat illuusio?
2. Miksi Viking Line liputti uusimman laivansa (HKI-Tallinna) Ruotsiin, jos kerran Suomi maksaa jättitukia Viking Linelle? Eivätkö Suomen tukiaiset kelpaa, vai olisiko niin (kuten toteen on osoitettu) että Suomi ei maksa mitään tukia?
3. Miksi Tallink (Silja) ei siirrä heti kaikkia laivojaan Suomen lipun alle (nauttimaan Talan väittämiä tukiaisia), vaan päin vastoin, on siirtämässä aluksiaan Latviaan?Näinhän tässä jälleen kävi, että kun Talaspämmin jälkeen pitäisi laittaa vähän tosi-asioita pöytään, niin hiljaisuus laskeutuu.
Samoin kävi mm. keskustelussa Viron koulujen suomenopetuksesta ja paljosta muusta. Talan vakioresepti näyttää olevan seuraava:
- yksi vanhojen spämmien teho-oksennus.(Määrä on laatua)
- mikäli palaute tulee opetuslapselta, kipataan toinen spämmisatsi internettiin
- mikäli palaute tulee täysijärkiseltä, yritetään vaieta asia kuoliaaksi. - Dårkan-paljastin
Jälleen kerran kirjoitti:
Näinhän tässä jälleen kävi, että kun Talaspämmin jälkeen pitäisi laittaa vähän tosi-asioita pöytään, niin hiljaisuus laskeutuu.
Samoin kävi mm. keskustelussa Viron koulujen suomenopetuksesta ja paljosta muusta. Talan vakioresepti näyttää olevan seuraava:
- yksi vanhojen spämmien teho-oksennus.(Määrä on laatua)
- mikäli palaute tulee opetuslapselta, kipataan toinen spämmisatsi internettiin
- mikäli palaute tulee täysijärkiseltä, yritetään vaieta asia kuoliaaksi.valita viimeisen taktiikan, eli täydellisen vaikenemisen?
- Helan igår
heikki_tala kirjoitti:
Valtion menot asukasta kohti olivat vuonna 2002 koko maassa keskimäärin 5.413 euroa. Eniten sai kuitenkin erityisasemansa takia Ahvenanmaa eli lähes 9.000 euroa asukasta kohti (HS 18.12.2002).
Monia raivostuttava – ja valtion tukipolitiikan kannalta opettavainen – esimerkki on Viking Linen päätös jakaa osakkailleen ylimääräiset osingot, samaan aikaan kun se käsi ojossa vaatii valtiolta tukea (HS pääkirjoitus 28.12.2003).
Noin kirjoitti valtakunnan päälehti jo vuosia sitten. Sama porsastelu jatkuu, ja Ahvenanmaa on edelleen tilastojen mukaan suurin valtion tukien saaja asukasta kohti. Sillä rahalla pidetään yllä täyttä kunnallishallintoa 16 kunnassa 27.000 asukkaan "maakunnassa". Valtiovarainministerit Kalliomäki ja Niinistö teettivät aikoinaan selvityksen Ahvenanmaan saamista valtion tuista, jotka todettiin valtavan suuriksi. Valtion lammasmaisuutta osoittaa, että selvityksessä todetaan vain, että on pattitilanne.
On todella kumma, että tuota häirikkömaakuntaa ei saada järjestykseen. Siis 0,5 % vähemmistö pompottaa 99,5 % enemmistöä. Hei, herätkää!Swedu rules ........................
- Fitti-setä
Palstalla paljon (syyttä) parjattu Viking Line tilaa Turun telakalta maailman ympäristöystävällisimmän suuren matkustaja-aluksen.
Niin sitä pitää. Työllisyys ja high-tech osaaminen pysyy kunnossa ja suomalaiset saavat reissata maailman hienoimmalla lautalla. Tästä saamme kiittää hyvin hoidettua Viking Line yhtiötä. Tähän eivät muut kykene. Minkä maan lipun alle tämä Viking laiva liputetaan? Edellinen meni ruotsiin, vaikka Suomessa muka maksetaan tukiaisia pilvin pimein. Miten se on mahdollista?
http://www.ts.fi/online/talous/169026.html- Hah..hah..hah..
Paljonkohan se tulee maksamaan Suomenkielisille veronmaksajille, siis valtiolle. Aikoinaan oli "telakkatuki" kuulostaako tutulta.? Millähän nimellä nykyisin uunotetaan Suomalaisia, sen vain luin aikoinani jostain että VG tarjouskilpailu oli "tukikilpailu" oikealta nimeltään..!
- Fitti-setä
Hah..hah..hah.. kirjoitti:
Paljonkohan se tulee maksamaan Suomenkielisille veronmaksajille, siis valtiolle. Aikoinaan oli "telakkatuki" kuulostaako tutulta.? Millähän nimellä nykyisin uunotetaan Suomalaisia, sen vain luin aikoinani jostain että VG tarjouskilpailu oli "tukikilpailu" oikealta nimeltään..!
että tilus olisi mennyt johonkin toiseen maahan mielestäsi? Sinun kannattaisi mennä Turun telakalle kertomaan mielipiteistäsi. Voisi idän poikaan kerrankin tulla vähän vipinää telakan portilla.
- ....
Fitti-setä kirjoitti:
että tilus olisi mennyt johonkin toiseen maahan mielestäsi? Sinun kannattaisi mennä Turun telakalle kertomaan mielipiteistäsi. Voisi idän poikaan kerrankin tulla vähän vipinää telakan portilla.
Samanlaisia suojatyöpaikkojahan nuo ovat kuten närpiön tomaattiviljelmätkin.
- Apulantalainen
Vaivaiset 136 miljoonaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
http://www.taloussanomat.fi/politiikka/2012/10/25/evan-apunen-kyllastyi-yritystukien-kasaantumiseen/201240681/12
- revi sitä
- Pelimerkit jaossa
kaasulaitoksia rakennellaan, ja kohta toinenkin laiva on linjalla.
Muut katsovat vierestä kun Viking Line jyrää jälleen kerran. Mitä siis on tehty tällä kertaa väärin netti fennojen mielestä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1956798- 1591996
- 1131658
- 511370
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551208Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢481074Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu991035Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6957Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251934- 41899