Olipa kerran pieni tyttö.
Yhdeksän vee....Isä ja äiti kuuluivat kultismiin
helluntailaisuus.
Tyttö tuli uskoon myös yhdeksän vuotiaana.
Hänen puolestaan rukoili Airi Mäkelä,
joka oli lähdössä lähetystyöhon afrikkaan.
Tyttö muistaa tuon päivän kirkkaana vieläkin.
Airi Mäkelä kysyi että tulisiko tyttö sitten hänen avukseen,
sinne kauas lähetystyöhön.
Ja hän sanoi tulevansa.
Tuosta alkoi piinaava ahdistus,tyttö oli luvannut itsensä Jumalalle.
Kotona oli kova kuri.
Isä oli saarnaaja.
Ei saanut pitää pientä kiharaakaan otsalla,
ettei isä sanonut:tuo on syntiä,
Paikkakunnalle tuli vieraileva saarnaaja.
Isä sanoi miehen olevan Jumalan voideltu.
Ja kaikki mitä hän teki ja puhui oli oieata ja totta.
Yöllä tyttö mietti isän sanoja.....
Saarnaaja yöpyi tietenkin tytön kotona....
Hiljaisuuden katkaisi käsi,joka tarttui pieneen tyttöön.
Tarttuja soperteli jeesuksen nimeä.....ja toisti hallelujaata....
Kosketteli kohtia pienessä ruumiissa,
joista isä oli sanonut ettei ne saisi näkyä,
ettei miehille kuulemma tulisi lihanhimoja.
Tuo pieni ihminen meni shokkiin.
Eihän Jumalan voideltua saanut vastustaa.....
Vuodet kuluivat,tyttö ei päässyt asian yli.
Hän tunsi itsensä likaiseksi,hän häpesi itseään.
Tunsi syyllisyyttä,joka ei vieläkään ole kadonnut.
Kunnes tilalle tuli viha.
Viha niitä kohtaan jotka tällaisen sallivat.
Siis kultismi helluntailaisuus.
Tuon pienen tytön sydän ei parantunut koskaan.
Hän kantaa raskasta taakkaa elämänsä loppuun asti.
Siihen ei auta terapia eikä mikään.
Jumalan nimen varjossa tehdään edelleenkin paljon pahaa.
Eikä se lopu,ellei tuo taho mistä mainitsin
puutu inhimillisesti asiaan.
Ei se anteeksi pyyntö kuittaa tyttösen tuskaa sielussa!
Hän näkee vieläkin pahaa unta öisin tapahtuneesta.
Tuo kultti vei sielun,rakastamisen taidon miehiä kohtaan.
Luottamuksen ihmisiin.
Ainoa joka tuntuu hyvälle,on ammatti missä häön toimii.
Sitä hän tekee sydämellä.
Hänelle jäi kaksi kättä.
Kädet jotka tarttuvat apua pyytävään käteen.
Ja jotka peittelevät yksinäisen vanhuksen öisin....
silittää harmaita hiuksia ja sanoo:hyvää yötä.
leahim
Ajatukset keskeytyivät
Aikuisten iltasatu...
76
2508
Vastaukset
- leahim
Sory tuli ylimääräinen lause aloitukseen.:=))
- Anna.........
Kuljen vierelläsi,muuta en voi....
- Mohokaani_27 ei kirj
leahimnn2 kirjoitti:
Kiitos
* Tämän kirjoitit 15.09,2010,
* Miten tänäpäivänä ? Paljon on vettä virrannut, vieläkö on viha voimana ? Kova on ollut elämäsi, tuollaista taakkaa ja tuskaa kantaa, muistot vyöryy mieleen päivittäin, jotenkin voin ymmärtää, vaikka ei kai kukaan voi, ellei itse ole kokenut samaa nöyryytystä ja itse häpeää, vaikka ei siinä sitä pitäisi ollakkaan.
* Voisit ainakin yrittää, katsoa Jeesukseen, Hän oli ristillään alastomana, pilkattuna ja häväistynä, niin kuin ei kukaan koskaan eikä ikinä ? Hän on kokenut ja tuntenut kaikki sen, mitä sinäkin, ja vielä paljon tuskallisemmin, viaton kun on. Päästä Hänet sydämeesi, vain Hänellä on " Nardusöljyä" haavoihisi, jos vaan voisit, kaikkien näiden monenlaisten vuosien ja kokemisiesi eri tunetemusten ja monien taholta saadun, ehkä minunkin, palautetta, jota et olisi koskaan tarvinnut, oikeatajuisesti kuulla keneltäkään, jos voisit tarttua , vaikka pienelläkin uskolla Vapahtajan käteen, siinä kädessä on toivo ja uskallus, pettämätön oikeuden taju, Hän tuntee kaikki sinun kokemasi itsessään, aivan kuin Hän olisi käynyt saman lävitse kanssasi. Luottaisit Häneen, avaudu Hänelle , sillä uskon määrällä, joka sydämestsi ehkä vielä löytyy, että on kuitenkin joku, joka voi vieläkin auttaa.
* Olen varma, että jos vain , tapahtuisi ihme, että voisit kohdata Hänet, koko loppu elämäsi voisi muuttua täydellisesti, vaikka olet pettynyt ka katkeroitunut helluntailaisuuteen, on Hän kuitenkin yläpuolella kaikkien , eikä ole osallinen pienimmässäkään määrin , sinulle aiheutettuun kipuun ja tuskaan.
- Mikko.
ajatus oikein, pani miettimään minua.
Mutta koitetaan jaksella! ter. Mikko.- sitäkin
kuinka jaksavat palstalla viime päivinä ryöpytetyn miehen läheiset, erityisesti lapset, vaikka ovatkin jo aikuisia. Kaikki heidät on tuomittu täällä, kosto on pelannut erittäin hyvin.
- leahim
Hei Mikko!
Ruska tulossa sinne...kenties olen tulossa
jossain vaiheessa.
- averea
Ihan tuli kyyneleet silmiin...
Helluntailaisuus on kyllä maineensa väärti.
Ateistina pysyn...
Leahim, yritä jaksella.
Toivon sulle voimia, ja kaikkea hyvää.
Ja että menneistä muistaisit myös kaiken sen hyvän, jonka olet ansainnut.
Voimia työhön, sulla on tärkeä työ. Olet esimerkillinen. Kaikestahan voi selvitä.
Toivoo:Averea- leahim
Kiitti averea!
Viha antaa voimaa.Nyt varmaan joku hellari poistopyynnön lähettää.
Lähettäkööt!
Kaikki paska tuossa kultissa painetaan villasella.
Tai hyökätään isoin kirjoituksin päälle....
Tode voisi TAAS olla puolustusasemissa.eikö totta.
Sen voin vielä sanoa,ne haavat EI PARANE KOSKAAN!
Kiitos vielä averea mukana elämisestä......
Juuh,rakastan työtäni ja pientä typykkääni.(Hän nyt 9v....) - myöskin
leahim kirjoitti:
Kiitti averea!
Lähettäkööt!
Juuh,rakastan työtäni ja pientä typykkääni.(Hän nyt 9v....)hellarivanhuksia, joita työssäsi joudut kohtaamaan?
- leahim
myöskin kirjoitti:
hellarivanhuksia, joita työssäsi joudut kohtaamaan?
Rakastan.
- leahim
myöskin kirjoitti:
hellarivanhuksia, joita työssäsi joudut kohtaamaan?
Hyökkäsit kirjoitustani vastaan.
Niin ainakin ymmärsin.
Kerron työkokemukseni...erään sellaisen.
Se sopii mielestäni sinulle.
Hoidin aivan ihanaa vanhusta eräänä yönä.
En katsonut koneelta hänen vakaumustaan.
Hänellä oli ihan vähän aikaa jäljellä.....
Hän pyysi että soittaisin hänen pojalleen.
Soitin.
Arvaa minkä vastauksen sain.EN TULE!
Miten luulet että valehtelematta olisin voinut
tämän vanhukselle kertoa?
Palasin hänen luokseen ja sanoin:Minä olen lähelläsi.
Silitin harmaita hiuksia viimeisen kerran
ja toivotin hyvää matkaa.
Muistin oman äitini,jonka luona minä en ollut
kun hän poistui tästä elämästä,
tunsin syyllisyyttä....
Ajattele,
olen tunteva ihminen.Ja kykenen rakastamaan lähimmäistä.
Osaatko sinä tehdä samoin.
Tunsin ironiaa kirjaimiesi välissä.....
Sinulla ilmeisen uskovaisena hellarina
on käsitys,
että silmä silmästä....
Olen pahoillani jos näin on. - on vihaa,
leahim kirjoitti:
Hyökkäsit kirjoitustani vastaan.
Niin ainakin ymmärsin.
Kerron työkokemukseni...erään sellaisen.
Se sopii mielestäni sinulle.
Hoidin aivan ihanaa vanhusta eräänä yönä.
En katsonut koneelta hänen vakaumustaan.
Hänellä oli ihan vähän aikaa jäljellä.....
Hän pyysi että soittaisin hänen pojalleen.
Soitin.
Arvaa minkä vastauksen sain.EN TULE!
Miten luulet että valehtelematta olisin voinut
tämän vanhukselle kertoa?
Palasin hänen luokseen ja sanoin:Minä olen lähelläsi.
Silitin harmaita hiuksia viimeisen kerran
ja toivotin hyvää matkaa.
Muistin oman äitini,jonka luona minä en ollut
kun hän poistui tästä elämästä,
tunsin syyllisyyttä....
Ajattele,
olen tunteva ihminen.Ja kykenen rakastamaan lähimmäistä.
Osaatko sinä tehdä samoin.
Tunsin ironiaa kirjaimiesi välissä.....
Sinulla ilmeisen uskovaisena hellarina
on käsitys,
että silmä silmästä....
Olen pahoillani jos näin on.ja se tarkoittaa silmästä silmään. Älä käännä tätä minuun, kun olet itse ketjusi aiheena, ja tunnustanut ikuisen vihasi hellareita kohtaan.
leahim kirjoitti:
Kiitti averea!
Lähettäkööt!
Juuh,rakastan työtäni ja pientä typykkääni.(Hän nyt 9v....)"Viha antaa voimaa." Voi olla, mutta rauhaa se ei anna, eikä se voimakaan ole Jumalasta, joka vihasta tulee.
Sä et saa koskaan rauhaa, jos sä et anna anteeksi. Etkä sä pääse koskaan siihen mielentilaan, että voisit antaa anteeksi. Sun pitää päättää antaa anteeksi. Kun sä teet niin, sä saat myös rauhan ja aikanaan sä myös tunnet, että sä olet antanut anteeksi.
Jos sä odotat, että sun haavat paranee, niin sä saat odottaa ja odottaa ja odottaa. Ei ne haavat parane. Ei ne vanhan ihmisen haavat parane. Ei se vanha ihminen parane. Se vanha ihminen pitää laittaa pois ja pukeutua uuteen. Ne kaikki muistot, ne pahatkin asiat, ne on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu. Miksi sä kannat sitä taakkaa mukanasi, jonka Jeesus on ottanut kantaakseen.- leahim(ei kirj,)11
jari-pek-ka kirjoitti:
"Viha antaa voimaa." Voi olla, mutta rauhaa se ei anna, eikä se voimakaan ole Jumalasta, joka vihasta tulee.
Sä et saa koskaan rauhaa, jos sä et anna anteeksi. Etkä sä pääse koskaan siihen mielentilaan, että voisit antaa anteeksi. Sun pitää päättää antaa anteeksi. Kun sä teet niin, sä saat myös rauhan ja aikanaan sä myös tunnet, että sä olet antanut anteeksi.
Jos sä odotat, että sun haavat paranee, niin sä saat odottaa ja odottaa ja odottaa. Ei ne haavat parane. Ei ne vanhan ihmisen haavat parane. Ei se vanha ihminen parane. Se vanha ihminen pitää laittaa pois ja pukeutua uuteen. Ne kaikki muistot, ne pahatkin asiat, ne on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu. Miksi sä kannat sitä taakkaa mukanasi, jonka Jeesus on ottanut kantaakseen.Kuule jaripekka!
En voi antaa anteeksi............
Enhän mie ole tehnyt mitään väärää...
vai olenko?
Minut raiskasi uskova saarnaaja..... leahim(ei kirj,)11 kirjoitti:
Kuule jaripekka!
vai olenko?
Minut raiskasi uskova saarnaaja.....Et tietenkään ole tehnyt väärin, mutta jos sä et anna anteeksi, niin sä et voi saada koskaan rauhaa. Sä joudut aina olemaan kuin puolustusasemissa ja peläten, että taas joku ihminen sua satuttaa. Miksi sä et anna Jeesuksen puolustaa sua. Jeesus voi ottaa pois kaikki sen, joka sua ahdistaa.
- <<<<
jari-pek-ka kirjoitti:
Et tietenkään ole tehnyt väärin, mutta jos sä et anna anteeksi, niin sä et voi saada koskaan rauhaa. Sä joudut aina olemaan kuin puolustusasemissa ja peläten, että taas joku ihminen sua satuttaa. Miksi sä et anna Jeesuksen puolustaa sua. Jeesus voi ottaa pois kaikki sen, joka sua ahdistaa.
Miksi sä et anna Jeesuksen puolustaa sua. Jeesus voi ottaa pois kaikki sen, joka sua ahdistaa.
Kannattako odottaa apua siltä suunnalta.
Jeesuksen palvelija kun toimi raiskaajana. Anteeksi vain, mutta huomaa että elämän todellisuus ja raadollisuus on sinulle vierasta.
Ei kaikkea voi, ei pidäkään antaa anteeksi, ainakaan minun sielunrauhani ei ole siitä kiinni olenko ymmärtänyt ihmisiä ja antanut anteeksi heille jotka ovat kohdelleet minua sikamaisesti. Päinvastoin typerämpää tekoa en voisi kuvitella, joku sanoo että anteeksi voi antaa mutta ei unohtaa, minä ajattelen just päinvastoin, pyrin kaiki tavoin unohtamaan kokemani vääryydet, mutta anteeksi en anna. - satunnainen matkaaja
leahim(ei kirj,)11 kirjoitti:
Kuule jaripekka!
vai olenko?
Minut raiskasi uskova saarnaaja.....On myös lapsuudessa tapahtunut vaikeita asioita. Anteeksiantaminen kuitenkin vapauttaa minut itseni, se vapautta minut elämään. Pahaa tehnyt ihminen usein viis veisaa siitä mitä on tehnyt, kunnes ehkä Jumala armossaan ottaa kiinni. Kamppaillessani anteeksiantamisen kanssa Jeesus sanoi minulle: "Minäkin olen antanut sinulle anteeksi. Siihen loppui minun kapinani.
Voin siis kaikki heittää armon mereen. Kiitetty olkoon Herra!!! - tuhat ja yksi
jari-pek-ka kirjoitti:
"Viha antaa voimaa." Voi olla, mutta rauhaa se ei anna, eikä se voimakaan ole Jumalasta, joka vihasta tulee.
Jos sä odotat, että sun haavat paranee, niin sä saat odottaa ja odottaa ja odottaa. Ei ne haavat parane. Ei ne vanhan ihmisen haavat parane. Ei se vanha ihminen parane. Se vanha ihminen pitää laittaa pois ja pukeutua uuteen. Ne kaikki muistot, ne pahatkin asiat, ne on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu. Miksi sä kannat sitä taakkaa mukanasi, jonka Jeesus on ottanut kantaakseen.>> Jos sä odotat, että sun haavat paranee, niin sä saat odottaa ja odottaa ja odottaa. Ei ne haavat parane. Ei ne vanhan ihmisen haavat parane. Ei se vanha ihminen parane. Se vanha ihminen pitää laittaa pois ja pukeutua uuteen. Ne kaikki muistot, ne pahatkin asiat, ne on Jeesuksen kanssa ristiinnaulittu. Miksi sä kannat sitä taakkaa mukanasi, jonka Jeesus on ottanut kantaakseen. >>
Asia anteeksi antamisesta menee noin, mutta Jeesusta siihen ei tarvita, Jeesus uskoon sekoitettu anteksiantamus on uskonnon nimiin rakennettua petosta jota markkinoidaan asioista tietämättömille ja näin saadaan ihminen "kääntymään" ,- muka "uudestisyntymään" uuteen uskoon Jeesuksessa.
Kun ihminen antaa väärintekijälleen sisimmässään ilman minkäänlaisia ,- pyyteettömästi anteeksi hän kokee suunattoman helpotuksen kun on sen pystynyt sisäisesti ,vilpittämästi antamaan anteeksi ja sen tehtyään elämä tuntuu taas elämisen arvoiselta.
Uskonliikkeessä tehty anteeksiantamus johtaa usein uuteen orjuuteen uskonnossa ( raamattukin sanoo; "vapauteen kristus vapautti meidät älkää antako enää itseänne sitoa orjuuden ikeeseen.")
Kristus ,voideltu ,messias ovat samaa tarkoittavia sanoja ja Jeesus on Joosua sanan johdannainen.
Anteeksi antamisen ja sen vapauttavaa totuutta uskonliikkeet käyttävät taidokkaasti sitoakseen kansaa takaisin orjuuden ikeeseen ja tuo ies voi olla myös Jeesus Jumalaan uskominen,koska Jeesus nasaretilainen oli tavallinen ihminen ,ei mikään Jumala. - greeeeen
leahim kirjoitti:
Kiitti averea!
Lähettäkööt!
Juuh,rakastan työtäni ja pientä typykkääni.(Hän nyt 9v....)Voi Leahimn, aloitus kertoo siis mitä ilmeisimmin sinusta itsestäsi, niinkuin pian alkuun oletinkin. Olen usein miettinyt syytä katkeruuteesi, ja arvellutkin(muistat ehkä) jonkun uskovan loukanneen sinua pahasti.
Niin, uskovan... mihinköhän uskoo ihminen, joka tekee lapselle tuollaista..?!
Ymmärrän hyvin tuskaasi ja tuon katkeruutesikin. Sanot vihan antavan voimaa, ja niinhän se joissakin tilanteissa tekeekin, mutta pitkäkestoinen viha sen sijaan syö ihmisen sisintä.
Sisälläsi asuu kuitenkin vielä paljon hyvää, kuten rakkaus lapseesi ja vanhuksiin, joita hoidat. Älä anna vihan syödä sitä pois!
Se mies vahingoitti sinua silloin, ja niin kauan kuin suostut vihaamaan, hän vahingoittaa sinua yhä. Huono mennä silti sanomaan, että älä vihaa... - greeeeen
Kuule jaripekka!
vai olenko?
Minut raiskasi uskova saarnaaja.....Ilmeisesti kannoit sitten syyllisyyttä siitä, että 'olit herättänyt tuon miehen lihanhimot'. Siitähän sinua oli varoilteltu.
Niin, miten tervettä on ylipäätään tuollainen, että 9 -vuotiasta varoitellaan siitä, ettei hänellä saisi näkyä tietyt paikat, jotta miesten lihanhimot eivät herää... Totta kai niin voi käydäkin. Niin voi käydä jossakin sairaassa päässä, riippumatta siitä, onko hellari vai ei.
9 -vuotiaan lapsen syy se ei ole koskaan, eikä missään tilanteessa. Ei, vaikka olisi kulkenut ympäriinsä ilman rihmankiertämää!
Syy ei ole sinun, Leahimn. Häpeä ei ole sinun, Leahimn. Ne ovat sen sinua vahingoittaneen RIKOLLISEN saarnaajan. MUTTA tuska ja viha ovat sinulla, Leahimn, ja se on väärin. - Harvi Harva
greeeeen kirjoitti:
Ilmeisesti kannoit sitten syyllisyyttä siitä, että 'olit herättänyt tuon miehen lihanhimot'. Siitähän sinua oli varoilteltu.
Niin, miten tervettä on ylipäätään tuollainen, että 9 -vuotiasta varoitellaan siitä, ettei hänellä saisi näkyä tietyt paikat, jotta miesten lihanhimot eivät herää... Totta kai niin voi käydäkin. Niin voi käydä jossakin sairaassa päässä, riippumatta siitä, onko hellari vai ei.
9 -vuotiaan lapsen syy se ei ole koskaan, eikä missään tilanteessa. Ei, vaikka olisi kulkenut ympäriinsä ilman rihmankiertämää!
Syy ei ole sinun, Leahimn. Häpeä ei ole sinun, Leahimn. Ne ovat sen sinua vahingoittaneen RIKOLLISEN saarnaajan. MUTTA tuska ja viha ovat sinulla, Leahimn, ja se on väärin.Todella harvinaisen
hyvin sanottu.
Siunausta! - greeeeen
Harvi Harva kirjoitti:
Todella harvinaisen
hyvin sanottu.
Siunausta!Siunausta myös 'Harvi Harvalle'. :)
- Lex adam
greeeeen kirjoitti:
Ilmeisesti kannoit sitten syyllisyyttä siitä, että 'olit herättänyt tuon miehen lihanhimot'. Siitähän sinua oli varoilteltu.
Syy ei ole sinun, Leahimn. Häpeä ei ole sinun, Leahimn. Ne ovat sen sinua vahingoittaneen RIKOLLISEN saarnaajan. MUTTA tuska ja viha ovat sinulla, Leahimn, ja se on väärin.Tuossa on itse piru puhumassa siitä mikä on väärin.
Jos ihminen ei saa tuntea tuskaa ja vihaa, sitä kohtaan, joka on rikkonut sielun,
tuska ja viha ainakin pitävät järjissä. Mielisairaus olisi se toinen ratkaisu. Pako
sairauteen, kun ei jaksa kantaa tuskaa ja vihaa.
Hyi häpeä sinä, joka et asioista muuta tiedä, kuin tekopyhän asennoitumisiesi. - sydänparka
Kuule jaripekka!
vai olenko?
Minut raiskasi uskova saarnaaja.....leahimille. Vain suuri rakkaus aviopuolisoosi saisi sinut vapautumaan tästä pahasta riivaajasta. Jaksamista ilkeän asian kanssa.Toivon kuitenkin vapautusta sinulle siitä muistosta.
- kovin on
erillaiset kokemukset tällä saarnaajan tyttärellä.
- Äitix2
kun sydämmeeni sattuu lukiessani kirjoitustasi.
Rukouksin sinua muistan.
Muista kuitenkin että vaikka Jumala salliikin pahojen asioiden tapahtua elämässämme Hän ei meitä hylkää vaan kasvattaa meissä jotain jota me emme ehkä tässä ajassa koskaan opi ymmärätmään.
Sinä olet Hänelle erityisen rakas.- leahim
Kiitos Äiti....
Tiedän sen.Ja toivon sydämestäni
ettei tuollaiset asiat jatkuisi...:=((((
Niinkuin huomaat,kirjoitustani vastaan heti hyökätään.
Moni on kysellyt palstalla miksi olen katkera ja vihainen.
Lupasin kirjoittaa miksi näin on.
Ja nyt kirjoitin.
Villasella peittely ei ole anteeksipyytämistä.
Ja vaikka anteeksi pyydetäänkin,
se ei ehjää rikkoutunutta mieltä ja sielua ja pettymystä,
pettymystä siitä,
että Jumalan nimeen tehdään kauheuksia!
Eikä siihen voi olla syynä henkinen väsymys.
Onnea elämänpolullesi,ja kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi.
t.leahim - Äitix2
leahim kirjoitti:
Kiitos Äiti....
Ja nyt kirjoitin.
pettymystä siitä,
t.leahimnäkevät kaikessa ja kaikissa jotka uskaltavat asioista keskustella niiden oikeilla nimillä vihan ja katkeruuden hengen ymmärtämättä että vihata tekijää /tekijöitä on eri asia kuin vihata tekoa /tekoja joita ihmiset tekevät myös Jumalan nimissä.
Se jo että kaltoin kohdeltu muuttuu tälläkin palstalla tekijän tasolle kertonee paljon ihmisten omasta ymmärryksestä...tätä on minun ainakin todella vaikea käsittää.
Eli jos syyllistyt murhaan, pahoinpitelyyn et siis loppujen lopuksi olekkaan syyllinen vaan se uhri ??? - mitä puppua
"Muista kuitenkin että vaikka Jumala salliikin pahojen asioiden tapahtua elämässämme "
tämä on?
Jumala joka on rakkaus EI halua että ihmiset kärsivät....se on sielunvihollinen joka nämä teot tekee.
On se kumma että tälläisiä syntisiä ihmisten tekoja selitellään Jumalan sallimuksella, koetuksina, jo on koetus tässäkin kun vuosikymmeniä viha ja katkeruus asuu ihmisessä, järjetöntä. Nämä on saatanan töitä, Jumala kyllä voi näyttää pitkää nenää ja kääntää saatanan teot tehottomiksi muokkaamalla ne omiin käyttötarkoituksiin lopulta ja kasvattaa ihmistä.
Mutta älä hyvä ihminen pistä tätä sallimuksen piikkiin. - leahim(ei kirj.)
mitä puppua kirjoitti:
"Muista kuitenkin että vaikka Jumala salliikin pahojen asioiden tapahtua elämässämme "
tämä on?
Jumala joka on rakkaus EI halua että ihmiset kärsivät....se on sielunvihollinen joka nämä teot tekee.
On se kumma että tälläisiä syntisiä ihmisten tekoja selitellään Jumalan sallimuksella, koetuksina, jo on koetus tässäkin kun vuosikymmeniä viha ja katkeruus asuu ihmisessä, järjetöntä. Nämä on saatanan töitä, Jumala kyllä voi näyttää pitkää nenää ja kääntää saatanan teot tehottomiksi muokkaamalla ne omiin käyttötarkoituksiin lopulta ja kasvattaa ihmistä.
Mutta älä hyvä ihminen pistä tätä sallimuksen piikkiin.Jumalako sallii.....????
MIKSI,vai salliiko? - saaneen kysyä
miksi murhaajan pitäis sinulta anteeksi pyytää?
sinun oman mielenrauhasi vuoksi vai sen takaia että Jumala helpommin anteeksi hänelle antaisi?
Mitä mekritystä sinun anteeksi annolla on murhaajan uhrin omaisille? - leahim(ei kirj.)
saaneen kysyä kirjoitti:
miksi murhaajan pitäis sinulta anteeksi pyytää?
sinun oman mielenrauhasi vuoksi vai sen takaia että Jumala helpommin anteeksi hänelle antaisi?
Mitä mekritystä sinun anteeksi annolla on murhaajan uhrin omaisille?Ei mitään.
Puukotettu oli ystäväni.
Nytkö sinä kyselet miksi!
Tyypillinen hllarikultisti!
Älkää etsivät sielut langetko tähän.
Tämä kultti on pahasta!
Hellareiden tekoJUmalaa ei kannata palvoa!
Siinä palvot vain itseäsi,ja ihmistä!
Mitä sinä olet saanut helluntailaisuudesta?
Minä sain itkevän ja katkeran sydämen.
Onko siun hyvä olla nyt? - Äitix2
mitä puppua kirjoitti:
tämä on?
Mutta älä hyvä ihminen pistä tätä sallimuksen piikkiin.sallii meille ikäviä asioita tapahtuvan.
Huomioi siis että sallii.
Sillä jokainen sekunttikin on Jumalan sallimaa ihmisen elämässä johon mahtuu traagisia asioita,iloa ,elämää,kuolemaa jne...
Sielunvihollisen itse perkeleen tekosiahan (koettelumukset,synnin tuottamat asiat) ovat mutta miksi siis Jumala sallii että sairastamme,kärsimme ja tuskailemme kuka minkäkin asian takia on se että Jumala haluaa tavalla tai toisella puhua noiden tekojen kautta meille ja ennen kaikkea opettaa meitä luottamaan vain Häneen.
Job Raamatusta lienee hyvä esimerkki mitä Jumala salli hänelle tapahtuvan ja Jumalan omilla sanoilla sanottua tekstiä.
Jos me emme kulkisi korvasyyhyllä vaan lukisimme itse Raamattu ei tarvitsisi montaa riviä lukea kun huomaamme että kaikki on Jumalan sallimusta.
Hiuskarvakaan ei katoa Jumalan tietämättä ja sallimatta..hiuksemmekin ovat siis luetut.
Kysymys loppuun,että jos Jumala ei sallisi ikäviä asioita tapahtuvan, missä me olisimme tai keitä me olisimme silloin ?? - Niinhän minä
leahim(ei kirj.) kirjoitti:
Ei mitään.
Puukotettu oli ystäväni.
Tämä kultti on pahasta!
Onko siun hyvä olla nyt?kyselen.
Eipä ole katkeroitumista täällä..vaikka ei voi sanoa että ilman itkuja tai fyysisiä vammoja olisi selvitty.
Kyllä minä niiden tekijöille olin enempi katkera, kun hellateilel tai vanehmmille.
Tiedän myös mitä syvä viha on...ihmissuhteissa....se on tappava ja melkein vei mennessään. Veitsi ranteella tajusin että vaikka anteeksi minulta pyydettäisiin en silti vihastani pääse koska se oli jo mässäillyt päässäni niin kauan, ainoa tie on antaa anteeksi vaikka ei pyydettäisikään. itselle ja muille. - minä nyt en
Äitix2 kirjoitti:
sallii meille ikäviä asioita tapahtuvan.
Huomioi siis että sallii.
Sillä jokainen sekunttikin on Jumalan sallimaa ihmisen elämässä johon mahtuu traagisia asioita,iloa ,elämää,kuolemaa jne...
Sielunvihollisen itse perkeleen tekosiahan (koettelumukset,synnin tuottamat asiat) ovat mutta miksi siis Jumala sallii että sairastamme,kärsimme ja tuskailemme kuka minkäkin asian takia on se että Jumala haluaa tavalla tai toisella puhua noiden tekojen kautta meille ja ennen kaikkea opettaa meitä luottamaan vain Häneen.
Job Raamatusta lienee hyvä esimerkki mitä Jumala salli hänelle tapahtuvan ja Jumalan omilla sanoilla sanottua tekstiä.
Jos me emme kulkisi korvasyyhyllä vaan lukisimme itse Raamattu ei tarvitsisi montaa riviä lukea kun huomaamme että kaikki on Jumalan sallimusta.
Hiuskarvakaan ei katoa Jumalan tietämättä ja sallimatta..hiuksemmekin ovat siis luetut.
Kysymys loppuun,että jos Jumala ei sallisi ikäviä asioita tapahtuvan, missä me olisimme tai keitä me olisimme silloin ??vain millään usko että jokin sairaus olisi Jumalan tahto.
Hän siis antaa sen minkä voi parantaa....ei tehä nyt kuitenkaan pelleä Jumalasta. - hu
minä nyt en kirjoitti:
vain millään usko että jokin sairaus olisi Jumalan tahto.
Hän siis antaa sen minkä voi parantaa....ei tehä nyt kuitenkaan pelleä Jumalasta.minä nyt en15.9.2010 21:31 vain millään usko että jokin sairaus olisi Jumalan tahto.
Hän siis antaa sen minkä voi parantaa....ei tehä nyt kuitenkaan pelleä Jumalasta
KANNATTAA LUKEA RAAMATTUASI EIKÄ MENNÄ OMALLA TUNTEMUKSILLA JA USKOLLA KIRJOITTELMAAN RAAMASSA SELKEÄSTI KIRJOITETTUA TEKSTIÄ VASTAAN.
Olisiko Jumala sinun mielestäsi voinut jo Aadamin ja eevan aikoihin tehdä asiat paremmin ????
Vai olisiko Jumala halunnut osoittaa sallimustaan ihmisten omiin valintoihin ????
Mieti ................
Sallimuksella ja sillä mitä JUMALA VOI ...ne ovat kaksi eri asiaa - Äitix2
minä nyt en kirjoitti:
vain millään usko että jokin sairaus olisi Jumalan tahto.
Hän siis antaa sen minkä voi parantaa....ei tehä nyt kuitenkaan pelleä Jumalasta.vastaa mitä hän tarkoitti sanoessaan että Jumala sallii joskus pahojen asioiden tapahtuvan elämässämme,läheisten jne..
EsimJos siis sairastumme se on Jumalan sallimaa sillä uskon että vaikka me emme ymmärrä sitä tässä ajassa niin sillä on joku merkitys ( Jumala pysäyttää meitä tavalla tai toisella ,syystä tai toisesta)
Jumala ei tietenkään ajattele että " anne koska nyt olet tehnyt syntiä tai et ole antanut aikaasi minulle annan sinun kärsiä ja saat syövän" ei tietenkään vaan kuten sanoin Hänellä on siihen omat tarkoitusperänsä. ( Voihan olla että sairastuttuani luen raamattua enemmän,rukoilen,evankelijoin,vietän aikaa Herrani edessä,voitan sielun Kristukselle jne---lista olisi loputon, mitä en tässä "kiireellisessä" elämän rytmissäni tee ) JA se että Hän sallii esim sairauden minun kohdalleni Hän myös kykenee sen parantamaan oman tahtonsa mukaan.
Mietitäämpä raamatun alkusivuilta kun käärme houkutteli Eevaa. Eikö se ollut Jumalan sallima tapahtuma ? Eikö Jumala olisi voinut "hävittää " käärmeen ? Jumala SALLI käärmeen houkutella Eevan
Raamattu on täynnä vastaavia esimerkkitapauksia - sanotko sinä
Äitix2 kirjoitti:
vastaa mitä hän tarkoitti sanoessaan että Jumala sallii joskus pahojen asioiden tapahtuvan elämässämme,läheisten jne..
EsimJos siis sairastumme se on Jumalan sallimaa sillä uskon että vaikka me emme ymmärrä sitä tässä ajassa niin sillä on joku merkitys ( Jumala pysäyttää meitä tavalla tai toisella ,syystä tai toisesta)
Jumala ei tietenkään ajattele että " anne koska nyt olet tehnyt syntiä tai et ole antanut aikaasi minulle annan sinun kärsiä ja saat syövän" ei tietenkään vaan kuten sanoin Hänellä on siihen omat tarkoitusperänsä. ( Voihan olla että sairastuttuani luen raamattua enemmän,rukoilen,evankelijoin,vietän aikaa Herrani edessä,voitan sielun Kristukselle jne---lista olisi loputon, mitä en tässä "kiireellisessä" elämän rytmissäni tee ) JA se että Hän sallii esim sairauden minun kohdalleni Hän myös kykenee sen parantamaan oman tahtonsa mukaan.
Mietitäämpä raamatun alkusivuilta kun käärme houkutteli Eevaa. Eikö se ollut Jumalan sallima tapahtuma ? Eikö Jumala olisi voinut "hävittää " käärmeen ? Jumala SALLI käärmeen houkutella Eevan
Raamattu on täynnä vastaavia esimerkkitapauksiaÄidille jonka lapsi kuolee että Jumala salli tämän?
Jos näin teet niin mitä luulet, rakastaako vai vihaako hän Jumalaa?
On muistettava yksi asia, tämän maailman ruhtinas on Perkele - 20000
Sinä olet Hänelle erityisen rakas.
Äiti2, etkö huomaa miltä tuo lause kuulostaa! Voi ... leahim(ei kirj.) kirjoitti:
Ei mitään.
Puukotettu oli ystäväni.
Tämä kultti on pahasta!
Onko siun hyvä olla nyt?Tuosta vanhasta viestistä koskien tuota puukotusta.
Joku nosti vanhan kirjoitukseni esiin,joten nimimerrki helega,jos
satut lukemaan.En voinut poistaa tuota koska nimmariini on tullut yksi N-kirjain lisää.
Lupasin sinulle galleriassani,
etten kirjoita asiasta.
Olen pahoillani kun en voi sitä poistaa.T.leahimn- greeeeen
leahim kirjoitti:
Kiitos Äiti....
Ja nyt kirjoitin.
pettymystä siitä,
t.leahimNiin, Leahimn, anteeksianto vapauttaisi nimenomaan sinut itsesi. Kunpa löytäisit keinon päästä siihen...
- Pakis.
greeeeen kirjoitti:
Niin, Leahimn, anteeksianto vapauttaisi nimenomaan sinut itsesi. Kunpa löytäisit keinon päästä siihen...
"anteeksianto " monimutkaisempi asia kuin pelkkä anteeksianto.
Tässä tapauksessa vietiin lapselta täydellisesti perusturvallisuus, joka lapselle kuuluu jotta voi kehittyä tasapainoiseksi aikuiseksi.
Lapsi pettyi konkreettiseen turvaan äitiin ja isään sekä abstraktiseen turvaan Jumalaan. Vanhempien edustama Jumala oli lapselle turva ja tätä turvaa edusti kiertävä saarnaaja. 9-vuotiaalta vietiin kaikki se, johon hän uskoi ja luotti.
Miten käsiteltiin tapahtumaa kotona? Painettiin villaisella avoimiin haavoihin, ei ymmärretty mitä lapsi oli kokenut, ei uskallettu ymmärtää, ei osattu ymmärtää. Uskovillahan usein menee oma uskon lapsen kivun edelle. Vanhemmuuteen ei oltu osattu kasvaa, koska trauma jäi näin vahvaksi. Tapausta ei nähtävästi selvitetty kotona mitenkään....?
9-vuotiaalla lapsella oli jo monta henkilöä joille hänen olisi pitänyt antaa anteeksi, ei sellaiseen kykene kukaan lapsi.
Miten voi lapsi turvattomuuden tunnetta antaa anteeksi? - greeeeen
Pakis. kirjoitti:
"anteeksianto " monimutkaisempi asia kuin pelkkä anteeksianto.
Tässä tapauksessa vietiin lapselta täydellisesti perusturvallisuus, joka lapselle kuuluu jotta voi kehittyä tasapainoiseksi aikuiseksi.
Lapsi pettyi konkreettiseen turvaan äitiin ja isään sekä abstraktiseen turvaan Jumalaan. Vanhempien edustama Jumala oli lapselle turva ja tätä turvaa edusti kiertävä saarnaaja. 9-vuotiaalta vietiin kaikki se, johon hän uskoi ja luotti.
Miten käsiteltiin tapahtumaa kotona? Painettiin villaisella avoimiin haavoihin, ei ymmärretty mitä lapsi oli kokenut, ei uskallettu ymmärtää, ei osattu ymmärtää. Uskovillahan usein menee oma uskon lapsen kivun edelle. Vanhemmuuteen ei oltu osattu kasvaa, koska trauma jäi näin vahvaksi. Tapausta ei nähtävästi selvitetty kotona mitenkään....?
9-vuotiaalla lapsella oli jo monta henkilöä joille hänen olisi pitänyt antaa anteeksi, ei sellaiseen kykene kukaan lapsi.
Miten voi lapsi turvattomuuden tunnetta antaa anteeksi?Kyllä, Pakis, tuolla teolla vietiin lapselta hyvin paljon. Hänen maailmansa järkkyi monella tapaa.
Toivon todella, että Leahimn voisi löytää tien anteeksiantoon. Ihan oman itsensä vuoksi. Hänen sisintään viha kalvaa, ei kenenkään muun. Helppoa se ei ole, se on varma.
En ole lukenut kaikkea niin tarkoin, joten vastaus kysymykseeni voi olla jo aloittajan kirjoituksissa, mutta kysyn silti: kenelle kaikille Leahimn kertoi asiasta tuolloin suoraan? (osoitan kysymykseni ensisijaisesti tietysti aloittajalle itselleen) - Pakis.
greeeeen kirjoitti:
Kyllä, Pakis, tuolla teolla vietiin lapselta hyvin paljon. Hänen maailmansa järkkyi monella tapaa.
Toivon todella, että Leahimn voisi löytää tien anteeksiantoon. Ihan oman itsensä vuoksi. Hänen sisintään viha kalvaa, ei kenenkään muun. Helppoa se ei ole, se on varma.
En ole lukenut kaikkea niin tarkoin, joten vastaus kysymykseeni voi olla jo aloittajan kirjoituksissa, mutta kysyn silti: kenelle kaikille Leahimn kertoi asiasta tuolloin suoraan? (osoitan kysymykseni ensisijaisesti tietysti aloittajalle itselleen)greeeenille
kyllä hän kertoi sen palstalaisille juuri tuossa ketjussa ""aikuisten iltasatu". Aikaisemmin hän oli kyllä asiasta maininnut , mutta nyt hän varmaan kertoi sen ikävän asian selkeämmin..
Nimimerkki Leahim ei varmaan haluaa (tuntuu siltä) asiasta enemmän kirjoittaa....
Mutta yleistäen, kun tämmöinen seksuaalirikos tapahtuu ja kohdistuu lapseen, niin siitä jää ikuiset traumat. Eritoten sen tekee kauheaksi se, että saarnaaja kuiskaa korvaa Jeesus, Jeesus rikosta tehdessään. Ja sitten uhkaa lasta -jos kerrot joudut helvettiin-
voiko tuon pahemmin lasta enää rääkätä, lapsi jää aivan yksin ja jopa syyllistetään tuosta kauheasta teosta.
järkyttäviä kohtaloita. - greeeeen
Pakis. kirjoitti:
greeeenille
kyllä hän kertoi sen palstalaisille juuri tuossa ketjussa ""aikuisten iltasatu". Aikaisemmin hän oli kyllä asiasta maininnut , mutta nyt hän varmaan kertoi sen ikävän asian selkeämmin..
Nimimerkki Leahim ei varmaan haluaa (tuntuu siltä) asiasta enemmän kirjoittaa....
Mutta yleistäen, kun tämmöinen seksuaalirikos tapahtuu ja kohdistuu lapseen, niin siitä jää ikuiset traumat. Eritoten sen tekee kauheaksi se, että saarnaaja kuiskaa korvaa Jeesus, Jeesus rikosta tehdessään. Ja sitten uhkaa lasta -jos kerrot joudut helvettiin-
voiko tuon pahemmin lasta enää rääkätä, lapsi jää aivan yksin ja jopa syyllistetään tuosta kauheasta teosta.
järkyttäviä kohtaloita.Ilmaisin asiani vähän huolimattomasti. Tarkoitin kysyä sitä, että kenelle kaikille Leahimn -nimimerkillä kirjoittava henkilö kertoi silloin lapsena tästä saarnaajan teosta.
Tuo juuri, että saarnaaja soperteli Jeesuksen nimeä ja toisteli hallelujaa -sanaa, on tarinan puistattavin kohta.
En ihmettele enää yhtään aloittajan vihansävyisiä tekstejä. Hänen vihalleen ja katkeruudelleen on kyllä todella vahva syy. En sano, että Leahimnin viha menisi nyt oikeaan osoitteeseen, sille saaranaajallehan ja mahd. hänen tekonsa tieten hyväksyneille ihmisillehän se kuuluisi, mutta jos vihansävyisten sanojen kirjoittaminen vain jotenkin helpottaa Leahimnia, olen osaltani valmis ottamaan niitä vastaan. Uskon, että vihanpurkaukset täällä voivat helpottaa oloa hetkeksi, mutta pitkässäjuoksussa ne tuskin auttavat. - greeeeen
greeeeen kirjoitti:
Ilmaisin asiani vähän huolimattomasti. Tarkoitin kysyä sitä, että kenelle kaikille Leahimn -nimimerkillä kirjoittava henkilö kertoi silloin lapsena tästä saarnaajan teosta.
Tuo juuri, että saarnaaja soperteli Jeesuksen nimeä ja toisteli hallelujaa -sanaa, on tarinan puistattavin kohta.
En ihmettele enää yhtään aloittajan vihansävyisiä tekstejä. Hänen vihalleen ja katkeruudelleen on kyllä todella vahva syy. En sano, että Leahimnin viha menisi nyt oikeaan osoitteeseen, sille saaranaajallehan ja mahd. hänen tekonsa tieten hyväksyneille ihmisillehän se kuuluisi, mutta jos vihansävyisten sanojen kirjoittaminen vain jotenkin helpottaa Leahimnia, olen osaltani valmis ottamaan niitä vastaan. Uskon, että vihanpurkaukset täällä voivat helpottaa oloa hetkeksi, mutta pitkässäjuoksussa ne tuskin auttavat....ja saarnaajasta piti tietysti kirjoittaa, eikä mistään saaranaajasta... :)
- mummo jo
Ymmärrän sinua.
Oma lapsuuteni oli painajaista siksi että vanhempani hurahtivat uskoon, uskoon tulin itsekin lapsena 8-vuotiaana.
Vanhempani olivat uskostaan huolimatta julmia henkisesti ja fyysisesti minua kohtaan, lisäksi narsistisia ja tunnekylmiä.
Minua hakattiin siksi että olin kuulemma riivattu ja riivaaja oli saatava hakkaamalla pois. Olin ainut tyttö, liian tumma ja esikoinen, minun olisi pitänyt olla poika ja vaaleatukkainen, en kyllä ymmärrä miksi, kun myös isäni oli tumma, hän epäili että en ole hänelle vaikka muistututan isääni enemmän kuin kolme veljeäni jotka eivät saaneet samaa kohtelua kun minä.
Jouduin seisomaan paikallani liikahtamatta tuntikausia, varsinkin Sunnuntain päiväkokouksen jälkeen, jos liikahdin tuli nyrkistä. Se loppui vasta sitten kun isäni kyllästyi ja lopetti.
Äitini ei puuttunut asiaan, joskus hän provosoi isääni vielä lisää. Äiti piti minua piikanaan siitä lähtien kun kynnelle kykenin, hän oli prinsessa jota piti palvella, palvelin häntä vielä silloinkin kun itse olin jo melko iäkäs, se oli juurtunut minuun niin syvään.
Seksuaalista ahdistelua en muista, ainut mikä viittaa seksiin on se että isäni nautti minun kiusaamisestani ja hakkaamisesta, yritin olla mahdollisimman huomaamaton että en ärsyttäisi isääni.
Minun koko elämäni on mennyt noiden haavojen parantelemiseen, nyt olen jo vanha, pärjään minä kun elän erakkona päästämättä ketään liian läheiseksi.
En luota ihmisiin, he ovat lähes aina olleet juuri sellaisia kun olen epäillytkin. Kun vietiin oma tahto lapsena hakkaamalla niin on joutunut usein hyväksikäyteyksi, myös seksuaaliesti, ei ole osannut pitää puoliaan.
Äitini elää vielä, en pidä hänestä, en vaikka haluaisinkin. - joku muu
nyt sitten.
oliko se eroe- merihukka
En tiedä mitä sanoa. Liikutus on kova.
Uskon ja toivon, että pärjäät.
Toit liikutttavasti esille uhrin tragedian.
"...kuinka jaksavat palstalla viime päivinä ryöpytetyn miehen läheiset, erityisesti lapset, vaikka ovatkin jo aikuisia. Kaikki heidät on tuomittu täällä, kosto on pelannut erittäin hyvin. "
- Kehtaatkin nimim. "sitäkin" jauhaa soopaa, täyttä valhetta. TP:n vaimoa ja lapsia kukaan ei ole tuominnut. He ovat syyttömiä TP:n rumaan tekoon ja mahdollsiiin muihin tekoihin.
Tuomitkoon raamattu vaikka sataan sukuopolveen isiensä pahat teot niin todellisuudessa lapset ovat syyttömiä vanhempiensa tekoihin ja puoliso puolisonsa tekoihin.
TP, karismaarttinen saarnapappi, löi varjon perheensä ylle. Vain hän eikä kukaan muu. Tapauksen jälkeen osasyyllisiksi ovat ilmouttautuneet hänen suojelijansa mm. Äänekosken helluntaiseurakunta ja neuvoa antavien vanhinten neuvosto.
TP:n vastaksista poliiskuulusteluista on pääteltävissä, että hän ei ole katunut tekoaan. Samasta syystä voi päätellä, että hänellä on kontollaan paljastumattomia konnuuksia.
Jos hän olisi sydämessä katunut, hän olisi pysynyt kaukana seurakunnan johtotehtävistä. - läheiset
merihukka kirjoitti:
En tiedä mitä sanoa. Liikutus on kova.
Uskon ja toivon, että pärjäät.
Toit liikutttavasti esille uhrin tragedian.
"...kuinka jaksavat palstalla viime päivinä ryöpytetyn miehen läheiset, erityisesti lapset, vaikka ovatkin jo aikuisia. Kaikki heidät on tuomittu täällä, kosto on pelannut erittäin hyvin. "
- Kehtaatkin nimim. "sitäkin" jauhaa soopaa, täyttä valhetta. TP:n vaimoa ja lapsia kukaan ei ole tuominnut. He ovat syyttömiä TP:n rumaan tekoon ja mahdollsiiin muihin tekoihin.
Tuomitkoon raamattu vaikka sataan sukuopolveen isiensä pahat teot niin todellisuudessa lapset ovat syyttömiä vanhempiensa tekoihin ja puoliso puolisonsa tekoihin.
TP, karismaarttinen saarnapappi, löi varjon perheensä ylle. Vain hän eikä kukaan muu. Tapauksen jälkeen osasyyllisiksi ovat ilmouttautuneet hänen suojelijansa mm. Äänekosken helluntaiseurakunta ja neuvoa antavien vanhinten neuvosto.
TP:n vastaksista poliiskuulusteluista on pääteltävissä, että hän ei ole katunut tekoaan. Samasta syystä voi päätellä, että hänellä on kontollaan paljastumattomia konnuuksia.
Jos hän olisi sydämessä katunut, hän olisi pysynyt kaukana seurakunnan johtotehtävistä.on tuomittu täällä ja muissa medioissa häpeämään ja kärsimään ikuisesti. Kovinpa vähättelet tapahtuman saamaa julkisuuskuvaa ja sitä, miten se todella vaikuttaa tekijänläheisiin, ja uhrin läheisiin.
Vaikka he ovat syyttömiä itse tapahuneeseen, heidät tuomitaan edelleen mm. tämän palstan kirjoitusten vuoksi. Haavat reivtään auki jokaisella lauseella, ja ihmisten ilmoilla liikkuminen on entistä rankempaa.
Tekijän omaiset erityisesti ovat tässä täysin vailla suojaa. Sama koskee muiden henkilötietoineen julkisuuteen joutuneiden hyväksikäyttäjien läheisiä. Arvaapa, hukka, kuinka kivaa on olla pedofiilin lapsena(/apsenlapsena koulussa, kun kaikki ovat lehdestä, mutä isi/ukki on puuhaillut?
Kovin yksipuolisesti sinäkin asiaa katselet. Väitänpä, että katseluun vaikuttaa se, että tässä tekijä on uskovainen/helluntailainen. - <<<<
läheiset kirjoitti:
on tuomittu täällä ja muissa medioissa häpeämään ja kärsimään ikuisesti. Kovinpa vähättelet tapahtuman saamaa julkisuuskuvaa ja sitä, miten se todella vaikuttaa tekijänläheisiin, ja uhrin läheisiin.
Vaikka he ovat syyttömiä itse tapahuneeseen, heidät tuomitaan edelleen mm. tämän palstan kirjoitusten vuoksi. Haavat reivtään auki jokaisella lauseella, ja ihmisten ilmoilla liikkuminen on entistä rankempaa.
Tekijän omaiset erityisesti ovat tässä täysin vailla suojaa. Sama koskee muiden henkilötietoineen julkisuuteen joutuneiden hyväksikäyttäjien läheisiä. Arvaapa, hukka, kuinka kivaa on olla pedofiilin lapsena(/apsenlapsena koulussa, kun kaikki ovat lehdestä, mutä isi/ukki on puuhaillut?
Kovin yksipuolisesti sinäkin asiaa katselet. Väitänpä, että katseluun vaikuttaa se, että tässä tekijä on uskovainen/helluntailainen.Läheisille tuollainen on rankkaa, mutta kai he ovat laittaneet pedofiili saarnaajan kävelemään. Ihmettelen jos vielä sietävät tyyppiä nurkissaan. Parasta heille olisi muuttaa paikkakuntaa ja kiertää kaukaa kaikki entiset ja uudet uskon sisaret ja veljet.
Onko uskonto tuonut mitään hyvää heidänkään perheeseensä? Esiintymishaluinen ja narsistinen saarnaaja, jolla ei ole lainkaan tajua mikä on oikein. Häntä kestittiin vieraana, olivat varmaan otettuja kun saivat kunnian majoittaa hänet.
- Valonlapsi79
Leahim, monta kertaa olen tämän lukenut ja monta kertaa olen yrittänyt vastata. Joka kerralla olen poistanut vastaukseni ennenkuin olen sen lähettänyt. Ei löydy sanoja, ei...
- miten olis
jos menisti vaikka Helsingin saalemiin sanomaan nuo päin näköä pastorille....voi vapauttaa sinut tehokkaammin ongelmistasi Helluntaisuutta kohtaan kun ei tarvitse nimimerkin takaa kirjottaa....
- tuhat ja yksi
Vaan "uudestisyntynyt" ei syntiä tee !
Sitä se on; tuo pedofilia todistaa helluntaiuskon valheeksi jopa "uudestisyntymis opin" kohdalla , se todistaa jottei sellaista uudestisyntymää edes ole jota he markkinoivat.
Lähipiiri on syytön koska he eivät ole pitäneet kiinni naitaessa.
Ja sitäpaitsi se naiminen on ihan ihana asia , vaikka uskovat siitä toisilleen synnin tekevätkin ja nauttivat itse siitä jumalallisena kosketuksena. - greeeeen
tuhat ja yksi kirjoitti:
Vaan "uudestisyntynyt" ei syntiä tee !
Sitä se on; tuo pedofilia todistaa helluntaiuskon valheeksi jopa "uudestisyntymis opin" kohdalla , se todistaa jottei sellaista uudestisyntymää edes ole jota he markkinoivat.
Lähipiiri on syytön koska he eivät ole pitäneet kiinni naitaessa.
Ja sitäpaitsi se naiminen on ihan ihana asia , vaikka uskovat siitä toisilleen synnin tekevätkin ja nauttivat itse siitä jumalallisena kosketuksena.Tässä kohtaa tullaan siihen vaaralliseen asiaan, jota jotkut täällä markkinoivat. Heidän mukaansa me ihmiset olemme yhä uskovinakin ja Kristuksessa olevinakin heikkoja ja syntisiä, ja voimme yhä lankeilla, kunhan emme elä jatkuvasti synnissä.
Olisi mielenkiintoista kuulla tässä kohtaa näiltä tämän kyseisen opin markkinoijilta, kuuluuko Leahimn -nimimerkkiä käyttävään henkilöön kajonneen teko näihin 'asiaan kuuluviin heikon ja syntisen uskovan lankeemuksiin'... greeeeen kirjoitti:
Tässä kohtaa tullaan siihen vaaralliseen asiaan, jota jotkut täällä markkinoivat. Heidän mukaansa me ihmiset olemme yhä uskovinakin ja Kristuksessa olevinakin heikkoja ja syntisiä, ja voimme yhä lankeilla, kunhan emme elä jatkuvasti synnissä.
Olisi mielenkiintoista kuulla tässä kohtaa näiltä tämän kyseisen opin markkinoijilta, kuuluuko Leahimn -nimimerkkiä käyttävään henkilöön kajonneen teko näihin 'asiaan kuuluviin heikon ja syntisen uskovan lankeemuksiin'...Tapa, jolla viittaat uskovien kilvoitteluun ja hengelliseen kasvuun tässä yhteydessä, kertoo paljon sinun sisäisistä vaikuttimistasi.
Aloittajaa kohdanneen onnettoman tapahtuman kääntäminen tuolla tavalla nurinpäin uskovia vastaan, kuin sinä teet, on sekä epäasiallista että vahingollista ja tahallisesti harhaanjohtavaa.
Lihassa EI asu mitään hyvää. Ei edes sinun mainostamassasi "greeen-lihassa". Lihan valtaan antautuva ja Jumalan tahdosta luopuva ihminen joutuu alttiiksi kaikenlaiselle pahuudelle.
Jumala on kuitenkin armollinen luotujaan kohtaan ja Hän estää mittaamattoman määrän pahaa tapahtumasta luoduilleen.
Miksi Hän salli aloittajan kohdalla tapahtua tuon sietämättömältä kuulostavan pahan? Vastausta kysymykseen ei tulla saamaan.
Mutta sinua greeen, sinun lihallista mieltäsi, varoitan asettumasta pahan yläpuolelle. Sinunkin varjeluksesi on meidän taivaallisen Isämme varassa, Hänen kädessään. Sinun omalle hyvyydellesi on syytä päästää pitkät naurut - tai paremmin itku on paikallaan.
Ole nöyrä ja kiitä Jumalaa kaikesta Hänen varjeluksestaan.
Edellinen kommentti oli greeenille. Aloittajalle haluan osoittaa myötätuntoa ja kysyn yhdessä monien muiden kanssa: miksi Jumala sallii niin paljon onnettomuutta ja vääryyttä maan päällä.- greeeeen
Semper.Fidelis kirjoitti:
Tapa, jolla viittaat uskovien kilvoitteluun ja hengelliseen kasvuun tässä yhteydessä, kertoo paljon sinun sisäisistä vaikuttimistasi.
Aloittajaa kohdanneen onnettoman tapahtuman kääntäminen tuolla tavalla nurinpäin uskovia vastaan, kuin sinä teet, on sekä epäasiallista että vahingollista ja tahallisesti harhaanjohtavaa.
Lihassa EI asu mitään hyvää. Ei edes sinun mainostamassasi "greeen-lihassa". Lihan valtaan antautuva ja Jumalan tahdosta luopuva ihminen joutuu alttiiksi kaikenlaiselle pahuudelle.
Jumala on kuitenkin armollinen luotujaan kohtaan ja Hän estää mittaamattoman määrän pahaa tapahtumasta luoduilleen.
Miksi Hän salli aloittajan kohdalla tapahtua tuon sietämättömältä kuulostavan pahan? Vastausta kysymykseen ei tulla saamaan.
Mutta sinua greeen, sinun lihallista mieltäsi, varoitan asettumasta pahan yläpuolelle. Sinunkin varjeluksesi on meidän taivaallisen Isämme varassa, Hänen kädessään. Sinun omalle hyvyydellesi on syytä päästää pitkät naurut - tai paremmin itku on paikallaan.
Ole nöyrä ja kiitä Jumalaa kaikesta Hänen varjeluksestaan.
Edellinen kommentti oli greeenille. Aloittajalle haluan osoittaa myötätuntoa ja kysyn yhdessä monien muiden kanssa: miksi Jumala sallii niin paljon onnettomuutta ja vääryyttä maan päällä.Kerrohan sitten, Semper, missä se raja syntisyydessä ja synteihin lankeemuksissa sitten menee!? Vieläkö tuollainenkin teko voidaan lukea näihin 'uskovien normaaleihin lankeemuksiin'?!
Eikö sinulle ole vieläkään tullut selväksi, että olemme yhtä mieltä siitä, ettei lihassa asu mitään hyvää?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10062620
- tuhat ja yksi
Eihän nyt sentään yksi pimpin silittäminen saa koko elämää muuttaa.
En jaksa uskoa iltasatuusi ,sillä oikea naisen kiima on niin suuri jotta kyllä kelpaa ,- tappi huonompikin .
Nunna luostarin kätköihin on paennut rakkaudessaan epäonnistuneita ja kuitenkin he ovat kiintymyksensä kohdistaneet Jeesus ihmiseen.
Naitu nainen on mielestäni parempi ,kuin "ikuisesti neitsyt", Rooman kirkko kylläkin on tehnyt naidusta naisesta "ikuisen neitsyen".
Ihmettelen;Käsitystäsi anteeksi pyynnöstä !?
Vasta uhrin anteeksi antaminen vapaittaa siitä kokemastaan vääryydestä.
Ja jos ei anna anteeksi niin saa vaeltaa vapaasti syyllisyyden ,vihan ja hatkeruuden hengessä.
Ei se pimppi todellakaan yhdestä silittämisestä kulu .- palstan hellari
Ällöttävästä viestistäsi on lähtenyt poistopyyntö.
- tuhat ja yksi
palstan hellari kirjoitti:
Ällöttävästä viestistäsi on lähtenyt poistopyyntö.
""" Ällöttävästä viestistäsi on lähtenyt poistopyyntö."""
Saakait teille ainakin sen totuuden sanoa ettei pimppi pahemmaksi mene naimisesta,sillä siitä se vaan paranee!
Eikä nainen ole senjälkeen kelvoton ,jos on sitä antanut ja saanut, - rakkaudessaan miehiin/ naisiin epäonnistunut ei ole koko iäksi epäonnistunut, vaikka siellä niin uskoteltaisiinkin. - sama hellari
tuhat ja yksi kirjoitti:
""" Ällöttävästä viestistäsi on lähtenyt poistopyyntö."""
Saakait teille ainakin sen totuuden sanoa ettei pimppi pahemmaksi mene naimisesta,sillä siitä se vaan paranee!
Eikä nainen ole senjälkeen kelvoton ,jos on sitä antanut ja saanut, - rakkaudessaan miehiin/ naisiin epäonnistunut ei ole koko iäksi epäonnistunut, vaikka siellä niin uskoteltaisiinkin.että sinäkin saat jatkaa törkeyksiäsi, eikä ylläpito lotkauta yhtäkään jäsentään!
- tuhat ja yksi
sama hellari kirjoitti:
että sinäkin saat jatkaa törkeyksiäsi, eikä ylläpito lotkauta yhtäkään jäsentään!
ntapuolisin elämän todellisuuta ja kerroin jotta ei ihmistä tee huonommaksi se jos joku hänet sukupuolisesti raiskaa väkivalloin ,hän on sama arvokas ihminen kuin ennen tuota elämän varrella kokemaansa tapahtumaa.
Teille vaan sopii paremmin syyllisyyden osoittelu ,katumus ja uskonlahkonne saarnaajan kanssa polvistuminen rukoukseen ja anteeksianomiseen Jeesus harhan edessä, katumukseen toisen tekemästä joista henkilö kokee syyllisyyttä turhaan.
Siis mikä on älyttömyyttä?
- Menneisyyden taakka
Raiskasiko tuo saarnaaja sinut vai lähentelikö vaan?
Molemmat on inhottavia tekoja, raiskaus tietysti vielä pahempi.
Kerroitko vanhemmillesi silloin tai myöhemmin ja jos niin oliko siitä millaiset seuraukset?
Onko tuolle saarnaajalle koitunut mitään rangaistusta tuosta teostaan?
Itse en ole uskovasta perheestä. Kun olin alle kouluikäinen lapsi, niin serkkupoika oli meillä renkinä ja kun minua ei varsinaisesti kukaan paimentanut niin juoksentelin milloin missäkin. Joskus tuo renkipoika halusi leikkiä jotakin sellaista että pyysi minua laskemaan housut alas. En muista tarkalleen tapahtuiko muuta kuin katselemista. Jotenkin varmaan tuollaisista jutuista johtuen harrastin lapsena itsetyydytystä ja siitä isosiskoni kanteli äidille ja sitä kauhisteltiin. Koin että minua pidettiin jotenkin pahana ja tuhmana mutta suoraan ei sanottu, koska ei tuollaisista asioista juuri puhuttu.
Nuorena minulla oli murrosikä ja paha olo jota purin kapinoimalla. Myös jonkin verran koulukiusaamista jouduin kokemaan, nuoruus oli ahdistavaa aikaa. Vanhemmat eivät hyväksyneet murrosikää, heidän mielestään sitä ei olisi saanut olla ollenkaan. Jouduin nuorena lähtemään pois kotoa, itse olisin halunnut vielä olla edes vähän aikaa kotona mutta vanhemmat halusivat että lähden.
Myöhemmin sitten vuosien varrella äitini joskus puhui siitä, miten isoisäni oli kerran lyönyt veljeäni halolla (?) ja äiti oli tämän nähnyt ja uhannut isoisääni oikeusjutulla jos tuollaista tapahtuisi. Tuosta tuli mieleeni, että miksi sitten serkkuni sai olla meillä renkinä vaikka todennäköisesti isosiskoni ja vanhemmatkin ehkä tiesivät serkkuni mielenkiinnon kohteista. Miksi minua alle kouluikäistä pidettiin pahana ja serkkupoikani oli meillä töissä ja kukaan ei häntä pitänyt mitenkään pahana? Veljeni oli niin arvokas että kun isoisä löi häntä niin äiti uhkasi oikeudenkäynnillä. Kun serkkupoika houkutteli pikkulasta riisumaan housuja ym. niin serkkupoikaa vaan pidettiin meillä töissä ja asiasta oltiin ihan hiljaa. Joskus muistan isosiskoni ehkä puhuneen äidille ääneen jotakin asiaan liittyvää. Mutta miksi minusta ei pidetty parempaa huolta vaikka olin alta kouluikäinen lapsi, koska en minä tajunnut noista asioista.
Kun tulin uskoon aikuisiällä ja pyysin vanhemmiltanikin anteeksi menneisyyden asioita, muistan että kerran kun kävin vanhempieni luona niin isä halusi että menisimme käymään tämän serkkuni luona kylässä. Onneksi se vierailu ei tälle serkulle sopinut kun hänellä oli muuta menoa. Mutta minua alkoi inhottaa kun ajattelin, että isäni mielestä minun vaan automaattisesti piti antaa anteeksi tälle serkkupojalle vaikka ikinä ei kenenkään kanssa oltu näistä menneistä puhuttu mitään. Eikö se kuvasta sitä että kaikki on ihan OK jos menen tämän ihmisen luokse kylään? En silti ole siellä käynyt kylässä.
En ole itsekään tästä "lapsuusmuistosta" vanhempieni kanssa keskustellut, koska on ollut muitakin kipeitä asioita joista olen yrittänyt heidän kanssaan vuosien varrella huonolla menestyksellä keskustella. Vanhempani ottavat kaiken keskustelun syytöksenä ja äitini alkaa marttyyrimaisesti huutamaan "minä olen ollut niin huono äiti".
Äitini on joskus (nuoruusvuosinani syytellyt minua että minusta ei tule ihmistä milloinkaan, etten olisi ansainnut isää ollenkaan ja vaikka olen ollut nuorin lapsi, äitini on kuulemma saanut monia vaivoja juuri minun synnyttämisestäni johtuen. (olisivatpa huomanneet käyttää ehkäisyä) :)
Olen katsonut parhaaksi välttää lapsuuskodissa käymisiä vaikka tästäkin sitten saan kuulla marmatusta. Mutta miksi mennä sellaisiin maisemiin, jossa tulee ahdistavia ajatuksia mieleen.
Sinun tapauksestasi, en ole jaksanut lukea kaikkia kannanottoja joita tässä keskustelussa on, mutta ymmärsin että inhoat helluntailaisuutta ja kaikkia helluntailaisia tuon inhottavan lapsuuskokemuksesi vuoksi. Se tapaus on inhottava, siitä ei pääse mihinkään, mutta ei koko porukkaa kannata tuomita jonkun tai joidenkin rikosten takia. Mitään täydellistä porukkaa ei ole olemassakaan, vaan varmaan joka porukasta löytyy omat mätäpaiseensa, valitettavasti.
Mutta voimia sinulle.- tuhat ja yksi
jotta "uudestisyntynyt ei syntiä tee".
Niin silloin ei voideltu uudestisyntynyt saarnamieskään syyllistynyt syntiin hiplatessaan 8 v. tyttöstä ,silittipä tuota myötä tai vastakarvaan tai peräti olisi harjoittanut sukupuolikontaktia.
Mutta esim, tyttönen tuli kuitenkin sinä saman vuonna ns, uskoon,- noh kysymys onkin siitä kuka ja ketkä rääkkäsivät tuota tyttöstä syyllisyyden ja saastaisuuden tunteella ,saadakseen aikaan murtumisen ja helpotuksentunteen sillä uskotellen jotta Jeesus on sen antanut anteeksi ja puhdistaneen hänet tuosta kokemuksesta.
Mutta kuitenkin esim, tapauksessa itsekeitoinen syyllisyyden tunne on seurannut hänen elämässään siitä huolimatta ,koska hän ei ole oikeasti kyennyt antamaan anteeksi tuota kokemaansa.
( "Jeesuksen veren "jne,, sovinto sanojen voima ei ole vapauttanut häntä siitä.)
Joten koko tuo rituaali on jäänyt ns, puolitiehen ja sillä ei ole ollut sitä vaikutusta johon on pyritty ja tosiasia pyrkii esille nyt vuosia myöhemmin vihana ja katkeruutena jumaloitua (helluntai) saarnaajaa kohtaan.
Kaatuuko koko Kristinusko siihen kun se ei enää kykene hallitsemaan ihmisten naimiskäyttäytymistä lainkaan vanhat miehet tavoittelevat pikkutyttäjä sukupuolifantasioihin joista he ovat pidättäytyneet aikuisiälle saakka omassa nuoruudessaan uskonnon sukupuolisen kanssakäymisen kielteisessä ilmapiirissä,-
("syntiä on naida ennen papin aamenta")
Luterilainen kirkkohan antaa naimaluvan 15 vuotiaalle rippikoulun käynnin jälkeen,yhä useammin papin aamenta ei haluta kuulla ,sillä naiminen on kivaa ilman sitäkin.
Ja olen kuullut sanottavan jotta "parasta ennen "päiväys menee umpeen papin aamenessa.
Kauheaa tuo on myös Rooman kirkolle kun paavikin rukoilee pappien raiskaamien poikien puolesta! - päläpälä..
tuhat ja yksi kirjoitti:
jotta "uudestisyntynyt ei syntiä tee".
Niin silloin ei voideltu uudestisyntynyt saarnamieskään syyllistynyt syntiin hiplatessaan 8 v. tyttöstä ,silittipä tuota myötä tai vastakarvaan tai peräti olisi harjoittanut sukupuolikontaktia.
Mutta esim, tyttönen tuli kuitenkin sinä saman vuonna ns, uskoon,- noh kysymys onkin siitä kuka ja ketkä rääkkäsivät tuota tyttöstä syyllisyyden ja saastaisuuden tunteella ,saadakseen aikaan murtumisen ja helpotuksentunteen sillä uskotellen jotta Jeesus on sen antanut anteeksi ja puhdistaneen hänet tuosta kokemuksesta.
Mutta kuitenkin esim, tapauksessa itsekeitoinen syyllisyyden tunne on seurannut hänen elämässään siitä huolimatta ,koska hän ei ole oikeasti kyennyt antamaan anteeksi tuota kokemaansa.
( "Jeesuksen veren "jne,, sovinto sanojen voima ei ole vapauttanut häntä siitä.)
Joten koko tuo rituaali on jäänyt ns, puolitiehen ja sillä ei ole ollut sitä vaikutusta johon on pyritty ja tosiasia pyrkii esille nyt vuosia myöhemmin vihana ja katkeruutena jumaloitua (helluntai) saarnaajaa kohtaan.
Kaatuuko koko Kristinusko siihen kun se ei enää kykene hallitsemaan ihmisten naimiskäyttäytymistä lainkaan vanhat miehet tavoittelevat pikkutyttäjä sukupuolifantasioihin joista he ovat pidättäytyneet aikuisiälle saakka omassa nuoruudessaan uskonnon sukupuolisen kanssakäymisen kielteisessä ilmapiirissä,-
("syntiä on naida ennen papin aamenta")
Luterilainen kirkkohan antaa naimaluvan 15 vuotiaalle rippikoulun käynnin jälkeen,yhä useammin papin aamenta ei haluta kuulla ,sillä naiminen on kivaa ilman sitäkin.
Ja olen kuullut sanottavan jotta "parasta ennen "päiväys menee umpeen papin aamenessa.
Kauheaa tuo on myös Rooman kirkolle kun paavikin rukoilee pappien raiskaamien poikien puolesta!Yliseksuaalisuus. Monesti kuulee jotta nämä bodojen uhrit kokevat jäävänsä suhteissaan tunnetasolla erilaisiksi ja se kumppani edustaa normaaliutta. Heille on tärkeää saada kokemusta seksistä tuon väärän kokemuksen tilalle.
Seksuaalinen hyväksyntä on heille erityisen tärkeää.
Se on selviytymismekanismi. - tuhat ja yksi
päläpälä.. kirjoitti:
Yliseksuaalisuus. Monesti kuulee jotta nämä bodojen uhrit kokevat jäävänsä suhteissaan tunnetasolla erilaisiksi ja se kumppani edustaa normaaliutta. Heille on tärkeää saada kokemusta seksistä tuon väärän kokemuksen tilalle.
Seksuaalinen hyväksyntä on heille erityisen tärkeää.
Se on selviytymismekanismi."uudestisytymisopin" nuo kunnioitettujen saarnaajien tekemät kolttoset kumoaa koko teorian ja todistaa valheeksi sen ns,"uskoontulokokemuksen" josta helluntalaiset päivämäärineen ja kellonaikoineen haluavat ulkopuolisille vakuuttaa uskon alkaneen Jumalan kosketuksesta .
Aivan kuin Jumala olisi täällä läsnä ja hipaisisi Henkensä kautta ihmistä jotta sinut minä hyväksyn , tuota eriomaista valhetta helluntailiikekin levittää.
ja sanovat; " ettei uudestisyntynyt syntiä tee."
ja näin ovat mielestään parempia kuin muut ihmiset ,kun eivät ole ja eivät pysty olemaan niin silloin siihen astuu se ulkokullattu julkisivu ja se tekee uskovasta ilottoman ja kärsivän ihmisen ,joka on usein purullisen ankara jäklikasvulleen.
ja tuo uskonharha asettaa ihmisen taas uudeleen uskon orjuuden ikeen alle ja se ies on raskas kantaa.
Joten Rooman kirkko on tehnyt naidusta naisesta ikuisen neitsyen.
Meillä on taas mahdollisuus asiaa tutkia tarkemmin ja tulla toisenlaiseenkin tulokseen. - merihukka
tuhat ja yksi kirjoitti:
"uudestisytymisopin" nuo kunnioitettujen saarnaajien tekemät kolttoset kumoaa koko teorian ja todistaa valheeksi sen ns,"uskoontulokokemuksen" josta helluntalaiset päivämäärineen ja kellonaikoineen haluavat ulkopuolisille vakuuttaa uskon alkaneen Jumalan kosketuksesta .
Aivan kuin Jumala olisi täällä läsnä ja hipaisisi Henkensä kautta ihmistä jotta sinut minä hyväksyn , tuota eriomaista valhetta helluntailiikekin levittää.
ja sanovat; " ettei uudestisyntynyt syntiä tee."
ja näin ovat mielestään parempia kuin muut ihmiset ,kun eivät ole ja eivät pysty olemaan niin silloin siihen astuu se ulkokullattu julkisivu ja se tekee uskovasta ilottoman ja kärsivän ihmisen ,joka on usein purullisen ankara jäklikasvulleen.
ja tuo uskonharha asettaa ihmisen taas uudeleen uskon orjuuden ikeen alle ja se ies on raskas kantaa.
Joten Rooman kirkko on tehnyt naidusta naisesta ikuisen neitsyen.
Meillä on taas mahdollisuus asiaa tutkia tarkemmin ja tulla toisenlaiseenkin tulokseen.Se on mainio oppi. Otetaan sovellutus.
Pappi ei saa erota vaimostaan. Se on ehdoton. Raamattu kieltää sen. Jois eroaa, potkut tulevat välittömästi virkatehtävistä.
Pappi saa käyttää hyväksi ala-ikäisiä eli syyllistyä pedofiliaan tai raiskata. Kunhan muistaa katua ja rukoilla anteeksiantoa. Uhrista viis.
Edellisessä tapauksessa ero voi olla molemmille osapuolille ja lapsille helpotus piinaavaksi muuttuneesta avioliitosta.
Jälkimmäisessä tapauksessa uhri voi menettää kokonaan tai osittain mielenterveytensä loppuiäkseen.
Tässä pappi on pikemminkin uhri. Raiskauksen tai hyväksikäytön uhrin tulee rukoilla pahantekijän puolesta ja antaa anteeksi, muuten uhri joutuu helvettiin. Raiskaaja pääsee katuessaan automaattisesti hyvälle oksalle.
- leahim
........
- jesuslovesu
Kukaan Jumalan sanansaattaja/palvelija ei tee tuollaisia kamalia tekoja. Mies oli Paholaisen asialla ja Paholaisen vallassa. Jumala haluaa ihmisille vain hyvää ja on rakastava suuri Herra. Näin sanotaan raamatussa ja se on totuus. Mielestäni ei voi tuomita helluntailaisuutta vain yhden ihmisen inhottavien tekojen tähden. Ymmärrän ettei lapsi vielä sitä tajua, mutta aikuinen ihminen joka on ottanut Jeesuksen sydämeensä sen tajuaa.
- erään uhrin ystävä.
Olisi toivottavaa, että kaikki tällaista kokeneet tulisivat esiin ja kertoisivat avoimesti niiden nimet, jotka tällaista tekevät. Uskon, että helluntailiikkeessä vielä löytyy ihmisiä johtopaikoilla, jotka puuttuvat ja kieltävät toiminnan tällaisilta " saarnamiehiltä sekä myös naisilta. Rohkeasti vain esiin.
- Sattuikäteen.....
Jotta muistaisimme herrassa pysyä.Ottaa huomioon myös heikot......unohdetut.
- leahimnn2
Otin tämän vanhan ketjun siksi esiin,
koska palstalla puhutaan siitä,
mitä on UUDESTI SYNTYMINEN.
Niin kertokaapa mitä se miun kohdallani merkitsee.
Olinko mie uudestisyntynyt,
vai hän,joka pahaa teki?
Ja mikä ero niillä on.? Muistan tämän Leahimin aloittaman ketjun vuosien takaa. Minusta tuntuu todella pahalta, että olet tällaista joutunut kokemaan. En ymmärrä kaikkien uskovien kommentointeja tuolla ketjussa. Näkyvät antavan vain ohjeita anteeksiantamisesta. Kokemasi asiat ovat sen verran rankkoja, että anteeksiantaminen on todella vaikeaa ja tätähän helluntailaiset eivät ota huomioon ollenkaan. Helluntailaisille on tärkeää vain se, että kunhan tuo tekijä ei joutuisi vastaamaan tekemisistään ja että asiasta ei vain puhuttaisi, koska se tahraa helluntailiikkeen mainetta.
Tuon helluntaiveljen, joka teki iljettävän teon, on myös tehtävä parannusta. Hänet olisi kuulunut erottaa seurakunnasta tuollaisen teon takia. En usko, että olet ainoa hänen uhrinsa. Varmaan uhreja löytyy hänen jäljiltään muitakin. Helluntailaiset ovat perinteisesti aina solidaarisia toisilleen, vaikka uskonsisar tai -veli olisi miten suuren lankeemuksen ja synnin tehnyt. Kaikki vatimukset kohdistetaan aina uhrille. Ymmärtämistä on turha odottaa heiltä.
Saanko kysyä, vieläkö tuo iljettävän teon tehnyt "helluntaiveli on elossa ja oletko kuullut hänen muista teoistaan tai epäilyistään? Lieneekö katunut tekoaan koskaan? Näköjään ketjun aloittamisen aikaan on ollut esillä tapaus TP Äänekoskella ja jotkut surkuttelivat sitä, että Tp:a syyllistetään väärin. Netmission poisti TP ketjut heti alkuunsa, mutta salli silti keskustelun lestadiolaisten pedofiliasta. Onneksi TP joutui teostaan kiinni, myönsi tekonsa ja sai rangaistuksen.
Eräässä toisessa ketjussa joku kirjoittaja kertoi tapauksesta Pieksämäen helluntaiseurakunnassa. Siellä oli lastenleirillä toiminut ohjaajana pedofiili uskonveli, joka oli tätä poikaa käyttänyt seksuaalisesti hyväkseen. Asia kai oli jopa tiedetty siellä helluntaiseurakunnassa, mutta painettu silti villaisella.
En voi muuta, kuin toivoa ja rukoilla voimia Leahimille ja muillekin hyväksikäytön uhreille. Minä ymmärrän hyvin tilanteen, vaikka en ole itse tuollaista hirveyttä kokenutkaan. Kylläkin muunlaista helluntailaisten taholta tapahtuvaa painostamista ja mitätöimistä on ollut riittämiin.- outo tauti
Milloinkahan ihmiset tulee järkiinsä edes sen verran, että lopetteiaisin se typerä yleistäminen !?
Osaako Mazelsi sanoa milloin se voisi tapahtua mahdollisesti se järkiintyminen.
Eli jos helluntaissa on pari paukapäätä, niin tottakai asia menee siten että "helluntaissa on sellaista jne", mutta kun joka päivä saamme lukea vaikka mitä hirveyksiä lehdistä, niin eipä vaan esiinny missään tekstiä, että sellaisia ne luterilaiset on, ja että se on hyvin ylsietä luterilaisuudessa.
mistähän tämä mantaisi johtua, tietääkö esm mazelsi sitä ?Se varmaan johtuu siitä, että luterilaisessa kirkon jäsenyys ei edellytä uskoontulokokemusta ja tämän vuoksi suurin osa luterilaisen kirkon jäsenistä ei ole koskaan uskoon tullutkaan. Helluntaiseurakuntiin sensijaan ei hyväksytä jäseniksi muuten, kuin uskoontulokokemuksen (poikkeuksena nykyisin Helluntaikirkon käytäntö) jälkeen. Helluntaiseurakuntalaiset ovat siis uskovia ihmisiä. Kyllä myös luterilaisista uskoontulleista pedofiileistä ja rikoksiin syyllistyneistä kirjoitetaan julkisuudessa. Varmaan vielä enemmän, kuin helluntailaisista.
Ihmettelenkin sitä, miksi otat vertailukohdaksi luterilaiset? Helluntailaisethan ei pidä luterilaisista uskovina kuin murto-osaa. Toivottavasti ymmärrät nyt. Hirveintähän on juuri se, että Leahimin tapauksessa oli kyseessä uskova ja arvostettu saarnamies. Se ei auta uhria yhtään, jos hänelle todetaan, että niinhän tehdään luterilaisessa kirkossakin. Tällaisissa tapauksissa ei auta myöskään se helluntailaisten ohje, että tulee antaa vaan anteeksi. Tarvitaan paljon muuta.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663215
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272273Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681849Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t281735Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161401- 281371
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61266Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja291251Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101177Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631167