Mistä lähtee juoksemaan postimyynti/nettikauppatuotteen 14 päivän palautusoikeus? Kuittiin merkitystä päivämäärästä (joka usein on postituspäivämäärä), postiin saapumispäivästä, vai tuotteen postista noutamispäivästä? Postihan säilyttää normaalisti paketteja saapumisviikon lisäksi 14 päivää, joten myöhimmillään voin noutaa paketin lähes kolmen viikon kuluttua siitä kun se on lähetetty. Onko palautusoikeus tällöin kokonaan mennyttä?
Jos 14 päivän palautusoikeus lähtee juoksemaan tuotteen noutopäivästä, ja haluan palauttaa tuotteen, millä todistan myyjälle, että olen noutanut tuotteen esim. vasta kaksi viikkoa sen postiin saapumisen jälkeen?
Palautusoikeus. mistä lasketaan?
8
10610
Vastaukset
- lkkllköl
Aika lähtee juoksemaan siitä, kun käyt tuotteen noutamassa. Paketeilla on lähetyksen seuranta, josta näkee milloin paketti on postista luovutettu. Jos toimitus on ollut kirjelähetyksenä, on kirje pääsääntöisesti asiakkaalla 1-2 työpäivässä.
- tyhmeliini..
menee tämä, kun tilasin netistä pari tuotetta ja luottokortilla? Hain tuotteet ja totesin, etten voi niitä käyttää. Lasku tuli heti. Palautin tuotteet myös heti. Mitään ei tapahtunut ennen kuin aloin kyselemään s-postilla että mitä teen laskun kans. Tuli ilmoitus, että ovat hyvittäneet koko laskun summan luottotililleni ja ovat saaneet palautukseni. Aikaa palautuksesta meni pari viikkoa kun aloin kysymään...Eli voin unohtaa laskun? En ole koskaan tilannut luottokortilla.
- viimeisen kerran jym
Ruotsalaiset postimyyntiyritykset yrittää velkoa jopa postikulut tavaroista joita on palautanut.
Suomalaienen Aktiv kapital on samassa juonessa mukana. Varokaa näitä. Poostikuluja ei tarvitse maksaa
kun on lähetyksen palauttanut. Tätä ei tiedä esim- Aktiv Kapitalyhtiö.
On alkamassa opikeudenkäyntejä näitä vastaan joten seuraa tapahtumia.
N yt porukkaan on liittymässä muutkin perintäyritykset ja kuluttajaasiamiehet nukkuu ruususen unta.
Vai onko niilläkin sidoksia näihin epämääräisiin keppostentekijöihin.- en usko satuihin
Kuluttaja-asiamiehetvoisi lakkauttaa maastamme. Niistä ei ole kuin virkamies-lorveja.
Jos antaa jonkin asian heille se jää hoitamatta, mutta mutta,,, mutta ,,,,mutta.. jne....seli..seli..seli...
Perintäyritykset ovat aloittaneet kansalaisten kusettamisen jos jonkilaisin kuluin ja
nämä kuluttajaasiamiehet nukkuu tosiaan ruususen unta.
Kansanedustajat voisi vaihtaa samoin..Ne eivät kanssa välitä minkalaista rosvopeliä kansalaisten
kusettamiseksi pidet''n. Hyvänä esimerkkin' pikavippifirmat.. Missä on koronkiskontalaki ja kohtuuttomuus-
säännökset. Nyt näiden kusetusfirmojen rahoittamiseen on liittynyt Äänekosken kaupunki.
Äänekoseken rahatoimisto muka luulee että näin laskut peritään ennenaikaisesti mutta väki katoaa
Äänekoskelta joka vuosi ja olen monen kuullut sanmovan että he lähtevät kun saavat talonsa kaupaksi.
Että sillalailla niitä rahaasioita täällä hoidetaan. Jos tilaa Ruotsista asiassa pätee Ruotsin laki. Euroopassa yleensä periaate on, että asiakas vastaa palautuksen postikuluista. EU:ssa on suunnitelmissa harmonisoida kuluttajansuojaa niin, että tämä koskisi kaikkea. Pitää muistaa, että asiakas maksaa aina kaiken. Ne, jotka ostavat maksavat pelkien testaajien postikulut tuotteiden hinnoissa.
- palautus...
okaro kirjoitti:
Jos tilaa Ruotsista asiassa pätee Ruotsin laki. Euroopassa yleensä periaate on, että asiakas vastaa palautuksen postikuluista. EU:ssa on suunnitelmissa harmonisoida kuluttajansuojaa niin, että tämä koskisi kaikkea. Pitää muistaa, että asiakas maksaa aina kaiken. Ne, jotka ostavat maksavat pelkien testaajien postikulut tuotteiden hinnoissa.
Minulta jäi Saksasta tilatun tuotteen palauttamisesta aiheutuneista kuluista saamatta takaisin 6,90e. Saksassa myyjä vastaa palautuskuluista, jos tavaran arvo ylittää 40 euroa. Tavaran arvo oli vaivaiset reilut 800e ja halvin tapa saada tavara takaisin saksaan oli Itella, ja kulut olivat n. 35e. Ensiksi uhosivat, että korvaavat maksimissaan 20e palautuskuluista. Oma-aloitteisesti eivät korvanneet mitään. Sitten muistutin kuluttajansuojasäännöksistä yms. ja sain takasin 29e. Enää en jaksanut tuon vajaan seitsemän euron takia jatkaa taistelua. Sen verran farssi oli tuo koko prosessi.
Tuote oli kannettava tietokone Notebook.de -nimisestä nettikaupasta. Halusin palauttaa sen, koska lähettivät mitään ilmoittamatta tai suostumustani kysymättä eri mallin kuin minkä olin tilannut, koska mallia jonka olin tilannut ei kuulemma enää valmistettu. Älkää kysykö miten onnistuin tilaamaan "mallin jota ei enää valmisteta", joka oli kaupan listoilla ja jota nettikaupan seurannan mukaan löytyi varastosta useita.
Arpoivat sitte tilalle omasta mielestään "vastaavan", jossa oli kuitenkin moninkertaisesti hitaampi näytönohjain. Sanoivat vain että "ei sillä ole mitään merkitystä". Koko prosessissa meni n. 1,5kk, laskettuna siitä kun tein tilauksen ja kun rahat olivat takaisin tililläni (lukuunottamatta tuota 6,90e:ta)
Kauppa oli hyvämaineinen, josta olin etukäteen ottanut selvää ja lukenut kokemuksia. Eihän tuossa mitään ongelmaa sinänsä ollut, lähettivät tuotteen ajallaan yms. ja itseasiassa se heidän tilalle lähettämänsä tuote oli kalliimpi kuin tilaamani, koska oli uudempi malli, mutta huonommalla näytönohjaimella, joten en periaatteessa voinut hyväksyä heidän toimintaansa vaihtaa tuote asiakkaalta kysymättä. No, oma oli mokansa, enemmän he tässä hävisivät kuin minä. Maksoivat kuitenkin suurimman osan palautuskuluista ja eivät he tuota minulla käynyttä konetta, jonka olin avannut paketista ja käynnistänyt, voineet enää uuden hinnalla myydä eteenpäin. - suomen lakien mukaan
okaro kirjoitti:
Jos tilaa Ruotsista asiassa pätee Ruotsin laki. Euroopassa yleensä periaate on, että asiakas vastaa palautuksen postikuluista. EU:ssa on suunnitelmissa harmonisoida kuluttajansuojaa niin, että tämä koskisi kaikkea. Pitää muistaa, että asiakas maksaa aina kaiken. Ne, jotka ostavat maksavat pelkien testaajien postikulut tuotteiden hinnoissa.
Jos yritys (minkä maalainen tahansa) markkinoi suomen kielellä suomalaisille ja heillä on suomenkielinen asiakaspalvelu, silloin heidän tulee toimia myös Suomen lakien mukaan. Tällöin peruutusaika alkaa siitä kun olet vastaanottanut tuotteen ja etämyyjä maksaa kaikki postituskulut, myös palautuksen osalta.
- vedätetty
vetvita eläinten vitamiini kauppa yrittää velkoa minulta palauttamaani lähetystä lähetys viipyi matkalla useita viikkoja palautin lähetyksen sen tulo päivänä sopimuksessa lukee 14 päivän palautus oikeudesta ensimmäisen lähetyksen kohdalla.minulle ilmoitettiin että uusi lähetys on tulossa vaikka peruin tilaukset heti palautettuani ensimmäisen lähetyksen minulla on postin kuitti palautuksesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581321Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491155- 1271018
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?207990Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18986Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42889
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875