Velan maksu ennen haasteen saamista

Kaikkis111

Olisi tuollainen mitätön satanen velkaa eräälle perintäfirmalle, muta tähän hätään en pysty sitä maksamaan. Ensi viikolla onnistuu, mutta perintäfirma (resolvium) ei suostunut maksusuunnitelmaani vaan pyysivät saatavaansa heti (tänään). Kun sanoin että tämä ei onnistu, lupasivat viedä asian oikeudelliseen ulosottoon.

Kysynkin siis: Jos maksan tuon saatavan resolviumille ensi viikolla, enkä ole saanut vielä haastetta asiasta, mitä tapahtuu? Tuleeko maksettavakseni kuitenkin oikeudenkäyntikuluja tuo 200e? Vai voinko yrittää anella, että vetävät haastehakemuksen pois? Onko edes lain mukaan mahdollista, että maksaisin oikeudenkäyntikuluja, vaikka koko summa on maksettu ja näin ollen mitään perustetta ulosotolle ei ole?

11

1078

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Odottaa..

Voit joko odottaa haastetta, ja kun se tulee, niin sinulla on vielä 14 päivää maksaa tuo summa korkoineen.

Tai maksat sen korkoineen ensi viikolla pois ja pyydät samalla vetämään sen haasteen pois, mikäli ovat sen jo ennättäneet käräjäoikeuteen toimittaa.

Oikeudenkäyntikuluja ei tietenkään tule, jos haastetta ei oikeudessa ehditä käsittelemään.

• jhklhj

eipäs. Jos ovat ehtineet lähettää velan käräjäoikeuteen, joudut maksamaan yli 200 e kuluja VAIKKA asiaa ei olisi vielä käsitelty. Eli kun maksat Resolviumille yli 300 e, niin vetävät jutun pois. Takuuvarmasti laskuttavat nuo oikeuden kulut perintäkuluina, jos ovat asian eteen päin laittaneet. Minulle käynyt monta kertaa näin. Luottotietosi kyllä pelastat, jos ehdit maksaa ennen tuomiota eli siis 14 pv aikana.

Onpa paska lafka jos eivät suostu viikkoa odottamaan....Vrt. esim. Svea Perintä joka laittaa isotkin laskut 20 e kk-eriin, jopa itse ehdottavat maksusuunnitelmia....ja vasta viimeisenä keinona laittavat asian eteenpäin...Heillä on todella halu auttaa ihmisiä selviämään veloistaan toisin kuin esim. OK Perintä, joka nauttii ilmeisesti siitä, että Käräjäoikeus kuormittuu heidän sinne toimittamistaan velkoomusasioista, ja että ihmiset on ihan lirissä...

• Kaikkis11
        jhklhj kirjoitti:

eipäs. Jos ovat ehtineet lähettää velan käräjäoikeuteen, joudut maksamaan yli 200 e kuluja VAIKKA asiaa ei olisi vielä käsitelty. Eli kun maksat Resolviumille yli 300 e, niin vetävät jutun pois. Takuuvarmasti laskuttavat nuo oikeuden kulut perintäkuluina, jos ovat asian eteen päin laittaneet. Minulle käynyt monta kertaa näin. Luottotietosi kyllä pelastat, jos ehdit maksaa ennen tuomiota eli siis 14 pv aikana.

Onpa paska lafka jos eivät suostu viikkoa odottamaan....Vrt. esim. Svea Perintä joka laittaa isotkin laskut 20 e kk-eriin, jopa itse ehdottavat maksusuunnitelmia....ja vasta viimeisenä keinona laittavat asian eteenpäin...Heillä on todella halu auttaa ihmisiä selviämään veloistaan toisin kuin esim. OK Perintä, joka nauttii ilmeisesti siitä, että Käräjäoikeus kuormittuu heidän sinne toimittamistaan velkoomusasioista, ja että ihmiset on ihan lirissä...

Pystyykö tuon 14 päivän aikana ennen tuomiota sopimaan tuohon maksusuunnitelman? Resolviumin sivuilla mainittiinn näin, muistaakseni myös Takuu-Säätiön sivuilla. Ja sovitaanko tuo maksusuunnitelma sitten ulosottomiehen kanssa vai Resolviumin kanssa (tuskin suostuvat silloinkaan summaa jakamaan vaan vaativat sen kerralla, ulosottomies voisi maksusuunnitelmaan suostuakin)?

• Vastaus.
        Kaikkis11 kirjoitti:

Pystyykö tuon 14 päivän aikana ennen tuomiota sopimaan tuohon maksusuunnitelman? Resolviumin sivuilla mainittiinn näin, muistaakseni myös Takuu-Säätiön sivuilla. Ja sovitaanko tuo maksusuunnitelma sitten ulosottomiehen kanssa vai Resolviumin kanssa (tuskin suostuvat silloinkaan summaa jakamaan vaan vaativat sen kerralla, ulosottomies voisi maksusuunnitelmaan suostuakin)?

"Pystyykö tuon 14 päivän aikana ennen tuomiota sopimaan tuohon maksusuunnitelman?"

Siinä vaiheessa ei voi enää tehdä mitään maksusuunnitelmaa, vaan koko hoito on maksettava korkoineen ja perintäkuluineen kokonaisuudessa kerralla.

Jos homma menee ulosottoon asti, niin uo:n kanssa voi sitten sopia maksusuunnitelman. Siinä vaiheessa on kylläkin luottotietoihin tullut merkintä.

• -----
        jhklhj kirjoitti:

"Takuuvarmasti laskuttavat nuo oikeuden kulut perintäkuluina, jos ovat asian eteen päin laittaneet. Minulle käynyt monta kertaa näin."

Olisko vaan taloudellisempaa ottaa opiksi ekasta kerrasta ja maksaa ennen kun summa moninkertastuu..? ;) Ainiin, sori, eihän se tietenkään ollut sun vika millään kerralla kun ekana ei tuonut posti kirjettä ja tolalla kerralla olit tosi pitkällä lomalla ja kolmannella koira piilotti kirjekuoren jne.. Mistä näitä pönttöjä tulee!!?

• kaikkis11
        ----- kirjoitti:

"Takuuvarmasti laskuttavat nuo oikeuden kulut perintäkuluina, jos ovat asian eteen päin laittaneet. Minulle käynyt monta kertaa näin."

Olisko vaan taloudellisempaa ottaa opiksi ekasta kerrasta ja maksaa ennen kun summa moninkertastuu..? ;) Ainiin, sori, eihän se tietenkään ollut sun vika millään kerralla kun ekana ei tuonut posti kirjettä ja tolalla kerralla olit tosi pitkällä lomalla ja kolmannella koira piilotti kirjekuoren jne.. Mistä näitä pönttöjä tulee!!?

Kyllä minä kaikki kuoret olen saanut, en mitään sellaista ole väittänyt. Hankalaa "ottaa opiksi ekasta kerrasta", jos rahaa ei ole. Luulin ja oletin, että maksusuunnitelman voisi sopia, kuten muidenkin perintäfirmojen kanssa, mutta nähtävästi ei.

• 7+3 = ?
        ----- kirjoitti:

Turusta.

• näin itselläni..

sinulla oli jo maksusuunnitelma (perintäfirma) ja sitä viimestä erää et pysty hoitamaan maksusuunnitelman mukaisesti pois. Silloin vippifirmat (perintäfirmat) ei tee uutta maksusuunnitelmaa. Muuten tekisivät. Vippifirmat (perintätoimistot) joutuvat itse maksamaan oikeuskulun 200 € ja perivät se sitten sinulta pois. Loppulasku 100 200 euroahan maksetaan juuri perintäfirman tilille. Eivät ne voi tai kannata vetää haastetta pois koska ovat sen 200 € maksaneet oikeudelle asian eteenpäinviemiseksi. Oikeuden kansliasta saa puhelinsoitolla haasteen maksulle lisämaksuaikaa ainakin 1 viikko 14 vrk maksuajasta lisää..

• Kaikkis111

Kyllä olen saanut useasti, itse asiassa aina kun tarvetta, niin sovittua vieklä uuden maksusuunnitelman. Joskus jopa niin, että eräpäivän jälkeen asiasta kyselen. Täältäkion olen saanut lukea kuinka kovin joustava tuo resolvium on..

• metall-leidi

Kokemusta on vaikka millaista meikäläisellä. Velkaannuin pahasti pari vuotta sitten ja puhalsin pelin poikki kun halusin hoitaa asiani. Hain ajan kunnalliseen velkaneuvontaan ja ennen kuin menin sinne mapitin kaikki velat järjestyksessä ja velkaneuvojan avustuksella laadin hakemusken järjestelylainan takaamisesta Takuu Säätiölle.
      No kaikki meni hyvin kunnallisen velkaneuvonnan ja Takuu Säätiön loistavasti ymmärtävien toimijoiden kanssa.
      Laadittiin maksujärjestys ja ehdotus velkojille jonka mukaan voisin maksaa velkojani maksuvarani mukaan takuu päätöstä odotellessa.
      Perintätoimistot nakkelivat kapuloita rattaisiin senkus kerkesivät. OK-perintä etunenässä. Taisi olla Svea perintä ainut joka suostui maksuvara ehdotukseen.
      Jouduin odottelemaan 8kk ennenkuin onneksi sain Takuu Säätiöltä myönteisen maksupäätoksen. Sen aikaa perintäfirmat ahkerasti kiusasivat karhuntakirjein, tekstiviestein ja kaikenmaalman uhkailuin, meinasin tulla hulluksi, mutta maksoin vaan kylmästi jokaiselle laaditun maksuvaran mukaan sen minkä pystyin.
      Yritin neuvotella ja sanoa, että eikös ole edullisempaa maksaa näin suosiolla maksuvarani mukaan kuin että menis ulosottoon silloin ei ole takeita, että perintäfirmat saisivat osansa.Mutta loppupeleissä heidän oli muka mahdotonta joustaa.
      Onko toi mitätön satanen kenties ollut pikavippi?
      Kyllä rahaa saa vaikka selkärepullisen, mutta jos ei heti maksakaan niin siinähän se alkaa oikea nylkyribisnes.
      Minä ainakin opin, että pitää elää suu säkkiä myöten ja varottava perintälafkoja, koska pieni summa kasvaa helposti ja se on helvetin kallista rahaa.

• kaikkis111

Jepa, soittelin tuossa alkuviikosta ko. firmaan ja kysyin loppusummaa, eivät vielä olleet ehtineet laittaa asiaa haastevaiheeseen vaikka niin kovasti sillä uhkailivatkin. Säästin ulosottokulut siinä, jes. Ja siinä on sitten yksi pikavippi maksettu taas.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7065
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      47
      3401
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2968
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2127
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2088
    Aihe