kirvely virtsaamisen jälkeen

dfsggsfdgsg

Itsellä on ollut kirvelyä virtsaamisen jälkeen aina välillä outoa tunnetta peniksessä(välillä, parin päivän taukoja). Oireet ovat aika lieviä, muutaman kerran kuitenkin kirveltänyt kunnolla. Kävin klamydia- ja tippuri testeissä kesällä tapahtuneen suuseksikokemuksen jälkeen. Kumpaakaan ei todettu ja tulehdusarvotkin olivat ok. Voisiko tämä olla sitä eturauhasen tulehdusta, vai mitä? Eikös sen pitäisi kuitenkin näkyä tulehdusarvoissa? Kiitos...

5

5917

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • twentysix

eturauhasen tulehdusta, virtsarakon tulehdusta, virtsatiekiviä, munuaisjuttuja tai ties mitä. Ota selvää, netistä löytyy tietoa. Ja jos et osaa yhdistää vaivaasi niihin tietoihin, mene lääkäriin. Tai siis mene joka tapauksessa lääkäriin, jos vaiva jatkuu...

• enneminkin vaikka esim virtsatietulehdus. sen oireina on juuri kirvelyä virtsaputkessa. hoitona antibioottikuuri mutta kotoan voi liveiin oireisiin kokeilla hapanta mehua esim karpalo-tai puolukkamehu on parasta tai syö marjoja päivittäin sellaisenaan (tai vähäisen sokerin kanssa).
      toine syy miksi virtsapoutkea kirvelee juuri virtsaamisen jälkeen voi ola se että virtssi on liiana väkevää. sen huomaa siitä, miten tummaa virtsa on. mitä tummempaa sen väkevämpää. siihen auttaa vain riittävä juominen (ei kuitenkaan alkoholipitoiset juomat). juo vettä runsaasti, mehua, maitoa, kotikaljaa...kokonaisnestemäärä aikuisella ihmisellä päivässä pitäisi olla vähintään 8 isoa lasillista/mukillista. laskepa itse monta juot nyt päivässä?

• dfsafsafgsf

Kiitokset vastauksista. Virtsatietulehdus se ei voi olla, koska sekin testattiin. Kävin siis lääkärissä jo kesällä, hän ei oikein osannut mitään sanoa, koska mistään testeistä ei löytynyt mitään häikkää. Ja tuosta juomisesta vielä, että juon n. 3 litraa nestettä päivittäin. Karpalomehua olen juonut ja se on hiukan auttanutkin.

Tämä on vielä niin outoa, että nuo vaivat eivät häiritse koko ajan. Tuo kirvely on kaikista ärsyttävintä, välillä on myöskin alaselkään koskenut kivespusseissa outoa tunnetta.

• dfsafsafgsf kirjoitti:

Kiitokset vastauksista. Virtsatietulehdus se ei voi olla, koska sekin testattiin. Kävin siis lääkärissä jo kesällä, hän ei oikein osannut mitään sanoa, koska mistään testeistä ei löytynyt mitään häikkää. Ja tuosta juomisesta vielä, että juon n. 3 litraa nestettä päivittäin. Karpalomehua olen juonut ja se on hiukan auttanutkin.

Tämä on vielä niin outoa, että nuo vaivat eivät häiritse koko ajan. Tuo kirvely on kaikista ärsyttävintä, välillä on myöskin alaselkään koskenut kivespusseissa outoa tunnetta.

saattaa olla tuo sun ongelma. tuo kipu joka säteilee alaselkään ja kiveksiin. viittaa munuaisvavoivoihin. ongelman vakavuudesta en osaa ihan tähän hätään sanoa, mutta aian kun alapäässä alkaa tulla kipua ja se alkaa säteillä ylemmäs selkään, kyseessä on yleensä ain ajonkinasteinen munuaisvaiva. se voi olla mtulehdus virtsateissä mutta jos kokeet otettu niin sitten kyseessä on jokin muu. esim munuaisltaan tulehdus tai munauaisten vajaatoimintaa tms vakavampaa. siis vaatii verikokeet (KREA=munuaiskoe, CRP=tulehdusarvo, ASAT ja ALAT = maksa-arvoja) ainakin nuo kokeet olis syytä ottaa piakkoin. selän kipu johtuu siitä, että munuaiset sijaisevat enemmänkin selän kuin vatsan puolella ja aina kun sinne tulee joku ongelma, se säteilee selässä.
        suosittelen jatkossa ihan päivittäin ottamaan tuota hapanmarjamehua (esim karpalo tai puolukka), koska niiden happo puhdistaa vitsatiet munuaisista alkaen. jos pidät taukoa, tuo virtsan väkevyys palautuu ja ongelma palaa nopeasti takaisin. kannattaa silti joka tapauksessa jutella omalle lääkärille tuosta vaivasta ja sanoa, että epäilet munuaisia juuri tuon selän kipujen vuoksi. ja vaadi verikoe jossa on siis tuo munuais-, maksa- ja tulehdusarvot mukana.

• dfafsgagga
        hoitsukundi kirjoitti:

saattaa olla tuo sun ongelma. tuo kipu joka säteilee alaselkään ja kiveksiin. viittaa munuaisvavoivoihin. ongelman vakavuudesta en osaa ihan tähän hätään sanoa, mutta aian kun alapäässä alkaa tulla kipua ja se alkaa säteillä ylemmäs selkään, kyseessä on yleensä ain ajonkinasteinen munuaisvaiva. se voi olla mtulehdus virtsateissä mutta jos kokeet otettu niin sitten kyseessä on jokin muu. esim munuaisltaan tulehdus tai munauaisten vajaatoimintaa tms vakavampaa. siis vaatii verikokeet (KREA=munuaiskoe, CRP=tulehdusarvo, ASAT ja ALAT = maksa-arvoja) ainakin nuo kokeet olis syytä ottaa piakkoin. selän kipu johtuu siitä, että munuaiset sijaisevat enemmänkin selän kuin vatsan puolella ja aina kun sinne tulee joku ongelma, se säteilee selässä.
        suosittelen jatkossa ihan päivittäin ottamaan tuota hapanmarjamehua (esim karpalo tai puolukka), koska niiden happo puhdistaa vitsatiet munuaisista alkaen. jos pidät taukoa, tuo virtsan väkevyys palautuu ja ongelma palaa nopeasti takaisin. kannattaa silti joka tapauksessa jutella omalle lääkärille tuosta vaivasta ja sanoa, että epäilet munuaisia juuri tuon selän kipujen vuoksi. ja vaadi verikoe jossa on siis tuo munuais-, maksa- ja tulehdusarvot mukana.

Kiitoksia paljon. Näin teen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe