Sopimusta sapattiliitosta ei syntynyt

Ellen White yritti solmia yksipuolisesti sapattiliittoa Jumalan kanssa, mutta Jumala ei sitä sopimusta allekirjoittanut. Ja niinpä jäi Uusi Liitto voimaan ja Ellen White kuoli sopimusta solmimatta.

Täällä tuosta Ellen Whiten viritelmästä lisää:
http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/adventistien-sapatti-ei-ole.html

39

304

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hänen ja hänen kansansa välinen liitto, joka ei ole koskaan mihinkään muuttunut.
      Hes: 20: 12. ilmaisee tämän asian oikein selvästi. Koetahan vilkaista Raamatustasi
      Jeesuksen ja Apostolien Sapatin viettoa esimerkkinä oikeille Kristityille. Tähän
      Paavalin uuteen liittoon kuului APT mukaan myös sapatti.

      Tähän Konstantiniuksen uuteen liittoon kuului Keisarillinen sunnuntai, joka on vain
      itsensä JHWH sapatille annettu Keisarillinen korvike. Riitta koettaa todistella sitä,
      että Jeesuksen ja apostolien antama esimerkki on harhaa. Raamatusta ei löydy
      yhtään todistetta, että Tämä Kristillinen Herra olisi siirtynyt vihollisensa Saatanan
      Aurinkokultin suositteliaksi. Aurinkokultti on koko Kristillisyyden mahtavin Harha!

      Riitta on koko tämän palstan parhain harhaan johtaja vielä Helvetillisine Helvetti
      oppeineen. Papittarena esiintyvä Riitta esittää sitä Hengellisen Babylonian Kristil-
      listä oppiaan. Onko vielä kellekään paljastunut tämä totuus, että Riitta on vain
      kilisevä kulkunen ja helisevä vaski. Antaisin sinulle neuvon, että alkaisit todellisen
      Kristillisyyden aakkosten opettelun ja alkaisit avustaa kurjia nousemaan ylös ja
      opettaisit kurjille ruuan ja vaatetuksen myötä todellista Kristillisyyttä. Näet tyhjät
      sanat ovat ilman kurjien nostamista ylös vain kulkusten kilinää!!! Herää Riitta unestasi
      oikean Evankeliumin Julistajaksi, että voisit olla esimerkkinä oikealle Kristillisyydelle!

      • kirjoitukset

        Kuullut,että ihmisen poika on sapatin Herra?


      • Ymmälä

        ainoastaan juutalaiset kristityt saavat viettää Herran sapattia ja että meidän muiden tulee pitää sunnuntaita pyhäpäivänä?


      • eikös juu!
        Ymmälä kirjoitti:

        ainoastaan juutalaiset kristityt saavat viettää Herran sapattia ja että meidän muiden tulee pitää sunnuntaita pyhäpäivänä?

        Saa kai sitä pitää minkäpäivän haluaa pyhänä, oikeastaan jokainen päivähän tulisi pyhittää hyvillä töillään, mutta lepopäiväkin tarvitaan niin, että ruumiimme saa levätä jonakin päivänä, että taas jaksamme pyhittää itsemme lähimmäisen auttamiseen, puutteenalaisten puutteiden poistamiseen, nälkäisten ravitsemiseen ja kodittomien majoittamiseen, j,n,e. Että näinhän se tulisi pyhittää ne päivät!?


    • perusteita

      Ja nyt ei puhuta ellensapatista.

      • Outsider*

        Sapatista: Onhan Keisari Kristittyjen Jumalaa suurempi, koska Itse Keisari on antanut
        oman liittonsa merkiksi sunnuntain. Ja Jumalan pyhäksihän tuota keisarin asetusta
        sanotaan. Ylen outoja ovat Jumalan pilkaksi laitetut Ellen Sapatti. Näet Raamatun
        mukaan ei Jumala ole antanut muuta kuin sapatin liittonsa merkiksi. Aivan samoin
        on Keisari antanut hänelle kuuliaisille ihmisille oman sunnuntainsa, joka on syrjäyttänyt
        oikean Jumalan annin. Kuten kysymys oli tarkoitettu vain Jumalan pilkka mielessä.

        Onhan ihan itse Keisari asettanut lakimääräisesti Sunnuntain oman Jumalallisen voimansa
        Merkiksi !!! Oikea Jumalan antama tunnus hänen ja hänen kansansa välillä on tullut vain
        irvailu pilaksi. Onhan sunnuntai Riitan sapatti, koska hän rakastaa Keisaria ylikaiken,
        sentähden hänelle on Keisarin anti on tullut paljon paremmaksi, mitä oikea jumala ei
        ole voinut hänelle tarjota. Ihmettelen vaan, kuinka Kristitty Rakkaudesta oikeaan
        Jumalaan onkin ottanut oikean luojan annin pilkkansa kohteeksi. Mää ihmettelen
        kauhiast??? Kuinka halvalla Jumalaa lyödään.


      • benedi=siunattu
        Outsider* kirjoitti:

        Sapatista: Onhan Keisari Kristittyjen Jumalaa suurempi, koska Itse Keisari on antanut
        oman liittonsa merkiksi sunnuntain. Ja Jumalan pyhäksihän tuota keisarin asetusta
        sanotaan. Ylen outoja ovat Jumalan pilkaksi laitetut Ellen Sapatti. Näet Raamatun
        mukaan ei Jumala ole antanut muuta kuin sapatin liittonsa merkiksi. Aivan samoin
        on Keisari antanut hänelle kuuliaisille ihmisille oman sunnuntainsa, joka on syrjäyttänyt
        oikean Jumalan annin. Kuten kysymys oli tarkoitettu vain Jumalan pilkka mielessä.

        Onhan ihan itse Keisari asettanut lakimääräisesti Sunnuntain oman Jumalallisen voimansa
        Merkiksi !!! Oikea Jumalan antama tunnus hänen ja hänen kansansa välillä on tullut vain
        irvailu pilaksi. Onhan sunnuntai Riitan sapatti, koska hän rakastaa Keisaria ylikaiken,
        sentähden hänelle on Keisarin anti on tullut paljon paremmaksi, mitä oikea jumala ei
        ole voinut hänelle tarjota. Ihmettelen vaan, kuinka Kristitty Rakkaudesta oikeaan
        Jumalaan onkin ottanut oikean luojan annin pilkkansa kohteeksi. Mää ihmettelen
        kauhiast??? Kuinka halvalla Jumalaa lyödään.

        " sen papit (hellunt.lut.ortodok.katol. jne.) tekevät väkivaltaa minun lailleni
        ja häpäisevät sen, joka on minulle pyhitetty, (he) eivät tee erotusta pyhän (sapatti) ja epäpyhän (sunnuntai) välillä, eivät tee tiettäväksi mikä on saastaista, (sunnuntai pyhä) mikä
        puhdasta (Herran sapatti) ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä" (Raamattu) Suluissa olevat minun.

        Uskova_1 seurakunnan keskellä Jumala tulee häväistyksi, koska he häpäisevät Jumalaa!
        Tehän annatte lapsenne kulkea kuvaannollisesti tulen läpi, sillä sunnuntai pyhä on tulelle tarkoitettu!
        Uudessa maassahan , " kaikki kansa tulee, joka viikko sapattina kumartaen rukoilemaan Minua, sanoo Herra"!!

        Tämän vuoksi Raamattu kertoo: " Minäkö antaisin kysyä minulta neuvoa" ..( te luterilaiset, hellarit, vapaakirkkolaiset, ortodoksit, katoliset jne,

        " Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, en anna minä teidän kysyä minulta neuvoa" Raamattu

        " Ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään,
        että minä olen Herra, teidän Jumalanne" Raamattu

        Uskova_1 ei tänäänkään vielä tiedä, että Herra Jeesus, on hänen Jumalansa.
        Hän sanoo olevansa Jumalan lapsi, ja jos onkin, niin Raamattu kertoo: " Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan" Raamattu

        Onko tällainen Jumalan lapsi pyhitetty? Mistä uskova_1 voisi tietää että hän on pyhitetty?

        " Myöskin sapattini minä annoin olemaan heille merkkinä
        minun ja heidän (uskova_1) välillä, että he (hän) tulisi tietämään että
        minä olen Herra, joka pyhitän (hänet) heidät" Raamattu

        suluissa minun! Benkun opetuksia Raamatusta


      • x-hirvas
        benedi=siunattu kirjoitti:

        " sen papit (hellunt.lut.ortodok.katol. jne.) tekevät väkivaltaa minun lailleni
        ja häpäisevät sen, joka on minulle pyhitetty, (he) eivät tee erotusta pyhän (sapatti) ja epäpyhän (sunnuntai) välillä, eivät tee tiettäväksi mikä on saastaista, (sunnuntai pyhä) mikä
        puhdasta (Herran sapatti) ja sulkevat silmänsä minun sapateiltani, niin että minä tulen häväistyksi heidän keskellänsä" (Raamattu) Suluissa olevat minun.

        Uskova_1 seurakunnan keskellä Jumala tulee häväistyksi, koska he häpäisevät Jumalaa!
        Tehän annatte lapsenne kulkea kuvaannollisesti tulen läpi, sillä sunnuntai pyhä on tulelle tarkoitettu!
        Uudessa maassahan , " kaikki kansa tulee, joka viikko sapattina kumartaen rukoilemaan Minua, sanoo Herra"!!

        Tämän vuoksi Raamattu kertoo: " Minäkö antaisin kysyä minulta neuvoa" ..( te luterilaiset, hellarit, vapaakirkkolaiset, ortodoksit, katoliset jne,

        " Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, Herra, en anna minä teidän kysyä minulta neuvoa" Raamattu

        " Ja pyhittäkää minun sapattini; ne olkoot merkkinä välillämme, minun ja teidän, että tulisitte tietämään,
        että minä olen Herra, teidän Jumalanne" Raamattu

        Uskova_1 ei tänäänkään vielä tiedä, että Herra Jeesus, on hänen Jumalansa.
        Hän sanoo olevansa Jumalan lapsi, ja jos onkin, niin Raamattu kertoo: " Mutta lapset niskoittelivat minua vastaan: he eivät vaeltaneet minun käskyjeni mukaan" Raamattu

        Onko tällainen Jumalan lapsi pyhitetty? Mistä uskova_1 voisi tietää että hän on pyhitetty?

        " Myöskin sapattini minä annoin olemaan heille merkkinä
        minun ja heidän (uskova_1) välillä, että he (hän) tulisi tietämään että
        minä olen Herra, joka pyhitän (hänet) heidät" Raamattu

        suluissa minun! Benkun opetuksia Raamatusta

        sapatin merkiksi vain israelilaisille, ei pakanakansoille, joten tottakai Paavali juutalaisena piti sapattia, koska sen Jumala oli HEILLE määrännyt. Sapattilaki loppui Golgatalla, eikä sitä enää ole, ei myöskään sapatin rikkomisesta määrättyä rangaistusta.

        Sapattihömpötys on kultin omaa keksintöä, jolla orjuutetaan ihmisiä.


      • eremith32
        x-hirvas kirjoitti:

        sapatin merkiksi vain israelilaisille, ei pakanakansoille, joten tottakai Paavali juutalaisena piti sapattia, koska sen Jumala oli HEILLE määrännyt. Sapattilaki loppui Golgatalla, eikä sitä enää ole, ei myöskään sapatin rikkomisesta määrättyä rangaistusta.

        Sapattihömpötys on kultin omaa keksintöä, jolla orjuutetaan ihmisiä.

        Hirvas on 100% oikeassa, että sapatti annettiin vain israelilaisille, eli juudan kansalle voittoisan sodan päätteeksi lepopäiväksi, Kaanaan-maan valloituksen juhlimista varten, ja kunnioittamista varten. Lukekaa. Hebr.4:1-9. jakeet. On kyse kahdedesta eri asiasta Juutalaisesta laki-sapatista ja tulevaisuuden sapattilevosta sielun ikuisesta sapattilevosta.

        Hebr.4:8-9."Sillä jos joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi, toisesta, sen jälkeisestä päivästä. 9-jae."Niin Jumalan kansalle sapatin lepo on varmasti tuleva". Joh.20:17.


      • Ymmälä
        x-hirvas kirjoitti:

        sapatin merkiksi vain israelilaisille, ei pakanakansoille, joten tottakai Paavali juutalaisena piti sapattia, koska sen Jumala oli HEILLE määrännyt. Sapattilaki loppui Golgatalla, eikä sitä enää ole, ei myöskään sapatin rikkomisesta määrättyä rangaistusta.

        Sapattihömpötys on kultin omaa keksintöä, jolla orjuutetaan ihmisiä.

        Mutta Paavalihan vietti sapattia senkin jälkeen kun oli tullut tuntemaan Jeesuksen, mun on vähän vaikea seurata sun ajatuksen juoksuas.. Onko sapatin vietto kielletty kristityille mutta sallittua juutalaiskristityille?


      • x-hirvas
        Ymmälä kirjoitti:

        Mutta Paavalihan vietti sapattia senkin jälkeen kun oli tullut tuntemaan Jeesuksen, mun on vähän vaikea seurata sun ajatuksen juoksuas.. Onko sapatin vietto kielletty kristityille mutta sallittua juutalaiskristityille?

        mielestä Paavali ole juutalainen? Jos uskot tippaakaan Raamattua, niin sinulle pitäisi olla vesiselvää tämä:
        2. Moos. 31:13
        "Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN (israelilaisten), sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Uskotko siis Jumalan sanaan vai et?


      • Fniss!
        x-hirvas kirjoitti:

        mielestä Paavali ole juutalainen? Jos uskot tippaakaan Raamattua, niin sinulle pitäisi olla vesiselvää tämä:
        2. Moos. 31:13
        "Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN (israelilaisten), sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Uskotko siis Jumalan sanaan vai et?

        Pidätkö kaikkea muutakin Paavalin opetusta siis juutalaisuutena?


      • Sapatti kuului varjoihin (temppelipalvelukset, uhrit, pappispalvelus, sapatti), jotka viittasivat tulevaan Kristuksen sovitukseen. Kun Kristus tuli ja Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Kristuksessa, niin siihen päättyi varjojen kausi (niin sapatin, temppelipalvelusten, uhrien kuin pappispalvelustenkin).

        Ja nyt sapatin lepo on mahdollista saavuttaa tulemalla uskoon. Ja uskovilla sapatin lepo on 24 tuntia vuorokaudessa uskoon tulosta lopun ikäänsä joka päivä (elleivät luovu uskosta).


      • !!??!!
        uskova_1 kirjoitti:

        Sapatti kuului varjoihin (temppelipalvelukset, uhrit, pappispalvelus, sapatti), jotka viittasivat tulevaan Kristuksen sovitukseen. Kun Kristus tuli ja Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Kristuksessa, niin siihen päättyi varjojen kausi (niin sapatin, temppelipalvelusten, uhrien kuin pappispalvelustenkin).

        Ja nyt sapatin lepo on mahdollista saavuttaa tulemalla uskoon. Ja uskovilla sapatin lepo on 24 tuntia vuorokaudessa uskoon tulosta lopun ikäänsä joka päivä (elleivät luovu uskosta).

        vai väitätkö, että 10 käskyn moraalilaki on vain varjo? NIinkö pimentynyt on sinun sydämesi... voi voi.


      • MUISTUTTAMAAN
        x-hirvas kirjoitti:

        mielestä Paavali ole juutalainen? Jos uskot tippaakaan Raamattua, niin sinulle pitäisi olla vesiselvää tämä:
        2. Moos. 31:13
        "Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN (israelilaisten), sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Uskotko siis Jumalan sanaan vai et?

        Sapatin tärkeydestä, anna meille muillekkaan Jumalaan uskoville erivapautta sen suhteen, etteikö samat kehoitukset koske myöskin JOKAISTA IHMISTÄ.

        Sillä Jeesus sanoi SAPATIN OLEVAN IHMISTÄ VARTEN. Jokaiselle, joka Jumalaa kunnioittaa ja rakastaa, on myöskin pyhä Jumalan pyhittämä lepopäivä.


      • perustseita
        uskova_1 kirjoitti:

        Sapatti kuului varjoihin (temppelipalvelukset, uhrit, pappispalvelus, sapatti), jotka viittasivat tulevaan Kristuksen sovitukseen. Kun Kristus tuli ja Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Kristuksessa, niin siihen päättyi varjojen kausi (niin sapatin, temppelipalvelusten, uhrien kuin pappispalvelustenkin).

        Ja nyt sapatin lepo on mahdollista saavuttaa tulemalla uskoon. Ja uskovilla sapatin lepo on 24 tuntia vuorokaudessa uskoon tulosta lopun ikäänsä joka päivä (elleivät luovu uskosta).

        Eli sapatti, Sapatin Herra, sapatin pyhittäminen, on sinulle vielä lihan asteella.

        Miksi pyrit sitä opetamaan, koska olet pihalla koko asiasta, etkä halua raamatunkaan opettavan asiaa.

        Sinulle ei merkitse mitään kristillinen arvo ja pyrit kuten suomalainen kirkko eroon kristillisistä arvoista.

        Et sitoudu sanaan, vaan käyt kauppa Jumalan edessä, sekä uhoat Jumalaa vastaan.

        Sinulta puuttuu Kristuksen sisäinen tunteminen tältäosin ja arvotan raamatun uskon mittareittesi mukaiseksi, se uhmaa raamatullista arvoa käärmeen lailla.

        Raamatulliset arvot ei ole sinulle haaste, jonka mukaan sinä et halua elää.

        Sanon, että et ole kokonaisvaltaisen elämännäkemyksen suhteen Jumalan edustaja ja olet erottanut itsesi Jumalan sanasta opettaen ihmisen opettamia käskyjä.

        Sinulle Jumalan tahto päättyy ihmisen mittaiseen käsitykseen, eikä niinkuin sana opettaa, kunnes taivas ja maa katoaa, siihen asti.

        ts. rakkaus lähimmäiseen on sammunut, joka on tämän maailmaan annettu lupaus Jumalan puolelta Aadamia varten annettu. Sinulle se on jäänyt varjoksi, sekä pimeydeksi, etkä astu valoon, joka voisi sinut vapauttaa väärästä isien perinnäissääntöopeista.

        Eli olet ontuva eerikson, Riitan näköisenä, ihmisoppeinesi, samaa kastia kuin vapaa- ajattelijat.

        Mutta kannattaako, koska pienin on Jumalan valtakunnassa? ts. Sana on sinut tuominnut, ei ihminen.


      • ajanmerkki.
        MUISTUTTAMAAN kirjoitti:

        Sapatin tärkeydestä, anna meille muillekkaan Jumalaan uskoville erivapautta sen suhteen, etteikö samat kehoitukset koske myöskin JOKAISTA IHMISTÄ.

        Sillä Jeesus sanoi SAPATIN OLEVAN IHMISTÄ VARTEN. Jokaiselle, joka Jumalaa kunnioittaa ja rakastaa, on myöskin pyhä Jumalan pyhittämä lepopäivä.

        Mutta niin kauan kuin sapatti on vain ulkoinen asia, eikä ymmärrä sen merkitystä, se on kuin pakanalle Jumala, Jumalan tahto, sekä lähimmäinen ja sen merkitys.

        Jumala loi kaiken ja siunasi kaiken Pyhyydellä ja Pyhyyteen liittyvällä siunauksella.

        Se on sellainen arvo, josta kannattaa luotuna pitää kiinni.

        Se siunaa suhteemme Jumalaan ja lähimmäisiimme. Se on sanoma, joka on maailmankaikkeuteen maailmassamme Jumalallinen ilmoitus.

        Mutta aikamme eritoten näyttää arvomaailman rapistumisesta ja kysehän on rakkauden rapaistumisesta.

        ts. Jumalan pyhyys ja hyvyys ilmenee maailmassa hänen käskyissään pysyvinä, muuttumattomina ja ehdottomina arvoina. Kun ihminen käy kieltämään yhdeltä tai useammalta Jumalan käskyiltä sen arvon, sitä kapeammalle hän supistaa elämänsä ja sitä vähemmän hän arvostaa sen iloa tuottavan merkityksen Jumalan valtakuntana ajassa. Se on rakkaudettomuutta, eli liha ja liha puhuu arvottomassa maailmassa.

        Sentähden maailma on täynnä rikkinäisyyttä, tyhjyyttä, pahanolon täyttämää ikävää, eli sen meidän hengellisen elämämanarvon tarjoamaa Jumalanpalvelusta..

        Niin, kiittääkö Isä meitä evankeliuminsa vääristelystä?

        Ainakin sana sanoo viimeisen tuomion yhdessä kohdin Jumalan sanan kohdistuvan tähän kohtaan.

        Ei Herra, Herra auta, ei riivaajien ajaminen, sinun nimessäsi., vaan menkää pois minun tyköäni te laittomuuden tekijät.

        Eli onko kyse siitä, että on pienin Jumalan laki jätetty pois ja niin opetettu.

        Eli lain syvin merkitys on unohdettu, on se toinen ääripää ollut puheessa. Aisan tiimoilla voidaan olla ääripäissä, eli heilurikelloa kun katselette, ymmärrätte asian.

        Jumalan lain hylkääminen on lopunajan merkki, löytääkö uskoa jne.

        Laittomuus on rakkaudettomuutta, se on synti.

        eli eipä unohdeta kokonaisuutta.


      • Älä luiki pakoon
        x-hirvas kirjoitti:

        mielestä Paavali ole juutalainen? Jos uskot tippaakaan Raamattua, niin sinulle pitäisi olla vesiselvää tämä:
        2. Moos. 31:13
        "Puhu ISRAELILAISILLE ja sano: Pitäkää minun sapattini, sillä se on merkkinä meidän välillämme, MINUN ja TEIDÄN (israelilaisten), sukupolvesta sukupolveen, tietääksenne, että minä olen Herra, joka pyhitän teidät.

        Uskotko siis Jumalan sanaan vai et?

        Onko sapatti mielestäsi sallittu juutalaiskristityille mutta kielletty muilta kristityiltä?


      • ???????.
        eremith32 kirjoitti:

        Hirvas on 100% oikeassa, että sapatti annettiin vain israelilaisille, eli juudan kansalle voittoisan sodan päätteeksi lepopäiväksi, Kaanaan-maan valloituksen juhlimista varten, ja kunnioittamista varten. Lukekaa. Hebr.4:1-9. jakeet. On kyse kahdedesta eri asiasta Juutalaisesta laki-sapatista ja tulevaisuuden sapattilevosta sielun ikuisesta sapattilevosta.

        Hebr.4:8-9."Sillä jos joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi, toisesta, sen jälkeisestä päivästä. 9-jae."Niin Jumalan kansalle sapatin lepo on varmasti tuleva". Joh.20:17.

        mutta viikottaista sapattia ei mielestäsi saa pitää kunniassa muut "Jumalan kansassa" kuin juutalaiset kristityt? Tai onko se kielletty heillekin, mielestäsi.

        Kovin on sekavaa tuo teidän sapatti seleittämisenne.


      • eremith32 kirjoitti:

        Hirvas on 100% oikeassa, että sapatti annettiin vain israelilaisille, eli juudan kansalle voittoisan sodan päätteeksi lepopäiväksi, Kaanaan-maan valloituksen juhlimista varten, ja kunnioittamista varten. Lukekaa. Hebr.4:1-9. jakeet. On kyse kahdedesta eri asiasta Juutalaisesta laki-sapatista ja tulevaisuuden sapattilevosta sielun ikuisesta sapattilevosta.

        Hebr.4:8-9."Sillä jos joosua olisi saattanut heidät lepoon, niin hän ei puhuisi, toisesta, sen jälkeisestä päivästä. 9-jae."Niin Jumalan kansalle sapatin lepo on varmasti tuleva". Joh.20:17.

        Ikuisksi merkiksi Jumalan Ja hänen kansansa välille: Samalla tavalla sunnuntai on
        on annettu Keisari Constantiniuksen lailla merkiksi Keisarillisen käskyn noudat-
        tamisen kunniaksi. Tämä todistaa sitä, että tämä Keisarin antama maallisen lain
        käsky on voimallisempi, mitä on Itsensä JHWH antama suositus. Näet tämä suositus
        on van sitä varten, että sapatin Herra Kristus pyhittää omansa.

        Samoinhan Keisarin käsky pyhittää kaikki sunnuntai liittoon yhtyneet, Tämä
        sunnuntai liiton ensimmäinen vaihe tapahtui kirkolliskokouksessa 7-maaliskuuta-321.
        Tämä Liitto vahvistettiin vuonna 364 keisarillisella lailla. Keisari luopui Jumaluudestaan.
        Rooman johtavan piispan hyväksi. Vasta 1200 luvun tienoilla annettiin tälle pyhyydelle
        nimi PYHÄ ISÄ PAAVI.

        Arvoasteita lisättiin hänen pyhyydelleen, kuten Jumalan Pojan viran sijainen. Pontifex
        Maxsimus. Mitä kaikkea kuuluukaan tähän Jeesuksen Pyhyyden alistamiseen. Paavali
        viimeisenä Kirjurina ja valtuutettuna ei ole missään vaiheessa mitätöinyt JHWH antamaa
        sapattia, koska hän esimerkillisesti pyhitti Herransa sapatin, aivan samoin, kuin Pietarikin
        teki ja toimi.

        Virallisestihan auringon päivä oli kovassa kursissa Lusiferin kannattajilla,
        Joten yhteiseksi hyödyksi Konstantin Vihki pakanuuden ja sunnuntai Kristillisyyden
        avioliittoon ja tämä Avioliitto kaava toimii vieläkin Lusiferin kunnian merkkinä!!! Se on
        jäädäkseen Ja Jumalan antama säädös on aurinko Kristittyjen pilkan kohteena kuten
        olette nähneet!!!


      • Jeeus pyhitti päivät
        Ymmälä kirjoitti:

        Mutta Paavalihan vietti sapattia senkin jälkeen kun oli tullut tuntemaan Jeesuksen, mun on vähän vaikea seurata sun ajatuksen juoksuas.. Onko sapatin vietto kielletty kristityille mutta sallittua juutalaiskristityille?

        Tottakai jokainen saa viettää minkä päivän haluaa! Eihän sillä ole merkitystä minkä päivän juhlistaa itselleen! Kun vain muistaa pyhittää työnsä sillä lailla, että sillä palvelee lähimmäisenkin hyvinvointia, eikä vain omaa hyvinvointia, eli elää Jeesuksen elämän ymmärryksen mukaan, pyhittäen jokaisen päivän siten, että työ koituu myöskin lähimmäisensä hyväksi. silloin kun hän tarvitsee apua. Ja niitä on aina meidän keskuudessamme, puutteen alaisia, sairaita, kodittomia, henkisesti kärsiviä, nälkäisiä ja muuten ahdistettuja. Elämä on pyhitetty sinä päivänä kun autat kärsivän ihmisen "jaloilleen". Levätä voit minä päivänä tahansa, kun ruumiisi sitä vaatii.


      • höyhenpunnus
        uskova_1 kirjoitti:

        Sapatti kuului varjoihin (temppelipalvelukset, uhrit, pappispalvelus, sapatti), jotka viittasivat tulevaan Kristuksen sovitukseen. Kun Kristus tuli ja Jumala sovitti maailman itsensä kanssa Kristuksessa, niin siihen päättyi varjojen kausi (niin sapatin, temppelipalvelusten, uhrien kuin pappispalvelustenkin).

        Ja nyt sapatin lepo on mahdollista saavuttaa tulemalla uskoon. Ja uskovilla sapatin lepo on 24 tuntia vuorokaudessa uskoon tulosta lopun ikäänsä joka päivä (elleivät luovu uskosta).

        Mutta painihan Jaakobin painisi, että saat Israel nimesi.

        Pääset kumartamaan Häntä, joka on luonut taivaan ja maan.


    • dream, dream, dream.

      Tuollaista painajaisuntako se Riitta nyt näki Ellenistä, kun piti nousta klo 2.12 pystyyn ja kertomaan untaan toisillekin? Toivottavasti sai sitten nukuttua paremmin.

      Mutta; "joka uniaan uskoo, se varjoaan pelkää".

      • Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tenyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tenyt.

        Ja Jumala SIUNASI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN JA PYHITTI SEN, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. 1Moos. 2:1-3.

        Kun Jumala oli päättänyt luomistyön, Luoja lepäsi, ei siksi että hän oli väsyksissä. Jumala itse teki päivän pyhäksi. Sapatti oli jo noin 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli olemassakaan.Senvuoksi Jeesus sanoikin: Sapatti on asettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.


      • Pontust
        anne-elina kirjoitti:

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tenyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tenyt.

        Ja Jumala SIUNASI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN JA PYHITTI SEN, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. 1Moos. 2:1-3.

        Kun Jumala oli päättänyt luomistyön, Luoja lepäsi, ei siksi että hän oli väsyksissä. Jumala itse teki päivän pyhäksi. Sapatti oli jo noin 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli olemassakaan.Senvuoksi Jeesus sanoikin: Sapatti on asettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Jumala lepää ja odottaa sadonkorjuuseen asti.


      • eremith32
        Pontust kirjoitti:

        Jumala lepää ja odottaa sadonkorjuuseen asti.

        Mutta kun Jumala ei ole päättänyt vieläkään sitä luomistyötään! Kas kun me olemme vieläkin Jumalalliseta kehityksestä vaqjavaisia, niin hänen täytyy luota meitä, niin kauan, että hän saa meistä kuvansa kaltaisia. Me olemme vielä älyllisesti keskeneräisiä! Eihän Jumala työtään jätä kesken, hän on päättänyt viedä työsä päätökseen, me möngimme täällä ajan alhossa niin kauan, että kokemuksemme hedelmä on täydellisesti korjattu talteen.


      • Fniss!
        eremith32 kirjoitti:

        Mutta kun Jumala ei ole päättänyt vieläkään sitä luomistyötään! Kas kun me olemme vieläkin Jumalalliseta kehityksestä vaqjavaisia, niin hänen täytyy luota meitä, niin kauan, että hän saa meistä kuvansa kaltaisia. Me olemme vielä älyllisesti keskeneräisiä! Eihän Jumala työtään jätä kesken, hän on päättänyt viedä työsä päätökseen, me möngimme täällä ajan alhossa niin kauan, että kokemuksemme hedelmä on täydellisesti korjattu talteen.

        Höpötä sinä, jälleensyntymisen apostoli. Et sinä möngi täällä ajan alhossa muuta kuin tämän yhden elämäsi ajan, niinkuin me muutkin.

        Kyllä Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, niinkuin Raamattu sanoo. (Ai niin, unohdin että sinähän et usko Raamatusta muuta kuin Vuorisaarnan.) Syntiinlankeemus himmensi sen ihmisessä. Aika hämäriä kuvia me olemme enää.


      • anne-elina kirjoitti:

        Niin tulivat valmiiksi taivas ja maa kaikkine joukkoinensa.
        Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tenyt, ja lepäsi seitsemäntenä päivänä kaikesta työstänsä, jonka hän oli tenyt.

        Ja Jumala SIUNASI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN JA PYHITTI SEN, koska hän sinä päivänä lepäsi kaikesta luomistyöstänsä, jonka hän oli tehnyt. 1Moos. 2:1-3.

        Kun Jumala oli päättänyt luomistyön, Luoja lepäsi, ei siksi että hän oli väsyksissä. Jumala itse teki päivän pyhäksi. Sapatti oli jo noin 2000 vuotta ennenkuin juutalaisia oli olemassakaan.Senvuoksi Jeesus sanoikin: Sapatti on asettu ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Toki sopii Luojan sapattia viettää ja muistaa niin Luojan entisiä tekoja. Arvostan suuresti adventismia siitä, että se muistaa menneetkin.
        Itse kuitenkin pidän enemmän kiinni uuden liiton sapatista, joka on
        ihmisen sapatti ja lähimmäistä tahdon silloin erityisesti muistaa sekä
        levossa ravita itseäni hengellisillä antimilla, Herran kasvojen edessä.

        Mark. 2:27
        Ja Jeesus sanoi heille:
        "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Mielelläni lepopäivänä muistelen omaa vapautumistani synnin yöstä
        so. egyptin yöstä. Ajattelen että kyllä Jumala pärjäilee ilman minun
        sapattiani, mutta minulle itselleni lepo on tarpeen. 5.Moos.5:14 on
        toki tärkeä jae, mutta minä korostan itselleni tätä 15. jaetta:

        5.Ms.5:15 Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.

        antti


      • keksitty...
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Toki sopii Luojan sapattia viettää ja muistaa niin Luojan entisiä tekoja. Arvostan suuresti adventismia siitä, että se muistaa menneetkin.
        Itse kuitenkin pidän enemmän kiinni uuden liiton sapatista, joka on
        ihmisen sapatti ja lähimmäistä tahdon silloin erityisesti muistaa sekä
        levossa ravita itseäni hengellisillä antimilla, Herran kasvojen edessä.

        Mark. 2:27
        Ja Jeesus sanoi heille:
        "Sapatti on ihmistä varten eikä ihminen sapattia varten.

        Mielelläni lepopäivänä muistelen omaa vapautumistani synnin yöstä
        so. egyptin yöstä. Ajattelen että kyllä Jumala pärjäilee ilman minun
        sapattiani, mutta minulle itselleni lepo on tarpeen. 5.Moos.5:14 on
        toki tärkeä jae, mutta minä korostan itselleni tätä 15. jaetta:

        5.Ms.5:15 Muista, että itse olit orjana Egyptissä, kun Herra, sinun Jumalasi, kohotti voimakkaan käsivartensa ja johdatti sinut sieltä pois. Sen tähden Herra, sinun Jumalasi, käski sinun viettää lepopäivää.

        antti

        On sunnuntai tosiaankin ihmisen keksintöä. Keksitty, keksitty.

        Jumalan antama sapatti taas on viikonseitsemäs päivä lauantai.


      • eremith32
        Fniss! kirjoitti:

        Höpötä sinä, jälleensyntymisen apostoli. Et sinä möngi täällä ajan alhossa muuta kuin tämän yhden elämäsi ajan, niinkuin me muutkin.

        Kyllä Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, niinkuin Raamattu sanoo. (Ai niin, unohdin että sinähän et usko Raamatusta muuta kuin Vuorisaarnan.) Syntiinlankeemus himmensi sen ihmisessä. Aika hämäriä kuvia me olemme enää.

        Se nyt ei sinulle kuulu kuinka monta kertaa elämänhenki määrää minut tai sinut tänne palamaan, enennkuin "velkamme ja syyllisyytemme" on kuitattu loppuun. Luuletko ressukka, että sinä noin vain selviät? Elämän koulu on ankara ja vaativa koulu, joten kyllä et saa anteeksi yhtään väärin käytöstäsi, vaan jokaisen joudut itse sovittamaan! Vai luuletko, että Pankki antaa anteeksi, jos olet ottanut lainaa pankista ja kuotat, siihen että kun en itse pysty maksamaan, niin kyllä pankki antaa anteeksi velkani? Tai, sitten jos sinulla on takuumies' ("Jeesus Kristus"), että hän saa maksaa sinun menneet "törkeytesi", pahat tekosi. Niinhän te Nooseksen laatimiin lakikokoelmiin perustaneet lakiuskovaiset "näyttelijät", mielellänne teette. Heitätte synnissä saatuttamanne "vaateriepunne" - tekonne toisten kannettavaksi, olette todella säälittäviä.


      • !!??!!
        eremith32 kirjoitti:

        Se nyt ei sinulle kuulu kuinka monta kertaa elämänhenki määrää minut tai sinut tänne palamaan, enennkuin "velkamme ja syyllisyytemme" on kuitattu loppuun. Luuletko ressukka, että sinä noin vain selviät? Elämän koulu on ankara ja vaativa koulu, joten kyllä et saa anteeksi yhtään väärin käytöstäsi, vaan jokaisen joudut itse sovittamaan! Vai luuletko, että Pankki antaa anteeksi, jos olet ottanut lainaa pankista ja kuotat, siihen että kun en itse pysty maksamaan, niin kyllä pankki antaa anteeksi velkani? Tai, sitten jos sinulla on takuumies' ("Jeesus Kristus"), että hän saa maksaa sinun menneet "törkeytesi", pahat tekosi. Niinhän te Nooseksen laatimiin lakikokoelmiin perustaneet lakiuskovaiset "näyttelijät", mielellänne teette. Heitätte synnissä saatuttamanne "vaateriepunne" - tekonne toisten kannettavaksi, olette todella säälittäviä.

        koska uskot pakanuuden oppeihin. Mitään jälleensyntymistä ei ole eikä tule.


    • "Viritelmä"-sanasta mieleeni minun tulevi Utulilan herja,
      että kun parissa adventistien kokouksessa olen ollut,
      niin minusta on jo tullut adventistimielinen.
      Eipä minusta ole tullut seurakunnatonta vaeltelijaakaan,
      vaikka vuosikaudet olen täällä Utulilan oppeja lueskellut
      ja hyvinkin perehtynyt. Eikä Utulilasta liene tullut luterilaista,
      vaikka varmaankin monissa luterilaisissa hautajaisissa ja häissä
      on käynyt kakkua syömässä ja pappia kuulemassa.

      Mutta nyt Riitan ja Ellenin viritelmiin.
      "Ellen White yritti solmia yksipuolisesti sapattiliittoa Jumalan kanssa, mutta Jumala ei sitä sopimusta allekirjoittanut."

      Riitta menee nyt liian pitkälle kirotessaan adventisteja. Sillä emme
      voi tietää, mitä vaikkapa Ellen on sopinut Jumalan kanssa, vaikkapa
      sapatin pitämistäkin koskien ja seuraajiensakin osalta.

      Iät ja ajat on Jumalan kanssa tehty sopimuksia, viime aikoina
      Kristuksen kautta. Ja kun kaksi tai kolme maan päällä keskenään
      sopivat jostakin asiasta, että he sitä pyytävät, on Isä luvannut
      kuulla. Hyvä on myös muistaa ja muistella, mitä on sopinut ja pyytänyt ja saanut, niin ilo tulee suureksi.
      Nykyajassa on ihan muodissa tehdä kaikenlaisia lupausliittoja
      Herran kanssa ja lupausuhrilappuja täytellä. Minä olen aika
      varovainen sellaisen suhteen.
      En tiedä minkälaista sapattiliittoa Jumalan kanssa Riitta ajattelee
      Ellenin tehneen, mutta se saattaapi olla aivan asiallinen. Menee
      varmaankin suurinpiirtein näin että muista pyhittää lepopäiväsi ja
      minä olen oleva sinun kanssasi päiviesi loppuun saakka. Ei siinä
      mitään hassua ole.


      Kellä ei ole paljon asiantuntemusta, ei kannata kylläkään sopia
      juurikaan muuta kuin vain esirukoilemista, sillä Jumala ottaa aina
      vakavasti lupaamisetkin.

      Saarn. 5:5 (5:4)
      On parempi, ettet lupaa, kuin että lupaat etkä täytä.

      Matt. 18:19
      Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.

    • Kaikenlaista höröntöttöröökirjoitusta tähänkin ketjuun on ilmestynyt päivän mittaan, mutta ei se tuota Ellen Whiten demonisapattia muuta yhtään sen raamatullisemmaksi.

      Vanha liitto ja Uusi liitto vihittiin verellä (Heb 9:11-22), missä on höröntöttöröiden todistus Ellen Whiten ellensapattiliitosta? Missä veri, jolla se muka päteväksi vihittiin.

      Kyllä ellensapatti toimii sinettinä niinkuin te adventistit väitättekin, mutta se sinetti ei sinetöi ihmisiä Jumalaan eikä taivaaseen, vaan tuo väärän profeetan ellensapatti sinetöi ihmiset helvetin tielle.

      Herätys!
      Tehkää parannus, älkää pelätkö väärää profeettaa Ellen Whiteä eikä hänen sapattejaan. Antakaa Jeesuksen pestä pois syntinne ja sanoutukaa irti tuosta harhaopistanne ja seuratkaa Jeesusta taivaaseen.

      • Fniss!

        En tunne ketään, enkä ole edes kuullut kenestäkään, joka pitäisi ellensapattia. Kenelle siis puhut? Ai niin, joo, itsellesihän sinä tuossa vastasitkin. Mutta miksi tulla itsensä kanssa väittelemään netille?


      • !!??!!

        sellaista kuin ellensapattia. Se on tasan sinun seonneen pääsi väite.


      • -------------

        ja tule jo uskoon!


      • Kertoilet tariniotasi hieman hölmöilevälla tavalla! Näet kyllä paavalin olisi
        kaikin mokomin pitänyt tietää sunnuntain pyhyys, koska hänhän toimi uuden
        liiton asiamiehenä ja kuitenkin Luukas paljastaa Paavalin viettäneen sapattia.

        Selvennykseksi kerron vielä, että tämä mainitsemasi sunnuntai sapatti astui
        voimaan vasta Rooman Keisarin Constantinius suuren lakivoimaisella asetuksella,
        joka näki virallisen päivän valon 7 Maaliskuuta vuonna 321. Tämä mainittu
        uusiliitto vahvistettiin vielä kirkolliskokouksessa vuonna 364!


    • Älä kukkoille

      "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan.

      Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi:

      'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä."

    • Miksi opetat toisin

      mitä elät?

      ”Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti”

      (Tiit 3:10).

      Et siis saa jäädä jänkkäämään, mutta et myöskään seurustelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe