tammalle sopiva sulhanen... omistan sp.hevosen säkä 145 tummaruunikko. sopusuhtainen hiukan ponimainen rakenne ja takaa hiukan korkea ja on nyt 12v. tarkotus ois astuttaa se enskeväänä, mitä kaikkee tulee ottaa huomioon?tammalla on aina ratsatettu ja se on merkitty ratsuksi. tamma on hovi-arista lähtöisin. tammuska on nyt ruunan kanssa samalla laitumella ja ruunanrutku sitä astuu valillä..onko ruunan astumisesta haittaa jos sen keväällä astuttaisi???tammalla ennestään 2 varsaa.
miten
2
489
Vastaukset
- : ))))
Jos tarkoitat mitä ottaa huomioon orin valitsemisessa niin se,että orin suku on "puhdas" ja terve.Astutusliina kannattaa ottaa mukaan.(olisi ori turvassa tamman potkivilta jaloilta)Keskustele orin omistajan kanssa tarkemmin astutuksesta ennen sitä.Tammalla on jo ennestään kaksi varsaa ja jos synnytys ennenkin on hyvin onnistunut niin eiköhän se tämäkin: )Kerro orin omistajalle tästä.Voit lukea kirjoistakin tietoa niistä olen itsekin löytänyt näitä tietoja.Luulen,että jos tamma ei pistä pahakseen että ruuna astuu niin ei kai se ole vaarallista.kuitenkin kannattaa vahtia tilannetta ettei mitään satu.kannattaa päättä.itse en antaisi astua.ps.toivottavasti oli apua!
- ja tuhannesti
kiitos asiallisesta viestistä :D ja ei tuo tamma pahemmin potki eikä sitä nää haittaavan kun ruuna sitä astuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1693205
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541849Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471789Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591664- 771574
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3401491Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811349The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201268- 1581122
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251105